موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

نبود ضرورت جذب دانشجوی دکتری در دانشگاه فرهنگیان

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

وزیر علوم با اشاره به وظیفه دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلم گفت: فعلا نیازی به جذب دانشجوی دکتری در این دانشگاه نداریم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دی ماه سال ۹۰ دانشگاه فرهنگیان با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد و پذیرش دانشجو از سال ۹۱ در ۱۶ رشته کارشناسی کلید خورد و مرجع اصلی جذب معلم در آموزش و پرورش شد.

علاوه بر آن در رشته‌های دبیری شیمی، راهنمایی و مشاوره با ۲ گرایش مشاوره – فعالیت‌های پرورشی، دبیری زیست‌شناسی، دبیری تاریخ، دبیری جغرافیا، دبیری الهیات و معارف اسلامی، آموزش زبان و ادبیات فارسی، تربیت دبیر زبان انگلیسی، دبیری فیزیک، دبیری علوم اجتماعی، آموزش تربیت بدنی گرایش عمومی ودوره متوسطه، ارتباط تصویری، دبیری زبان و ادبیات عرب، دبیری ریاضی، علوم تربیتی با ۲گرایش آموزش ابتدایی و آموزش کودکان استثنایی هم پذیرش کارشناسی ارشد با شرایط خاص در گرفته شد و آنطور که مسئولان دانشگاه فرهنگیان اعلام کردند آمادگی برای گسترش رشته‌های تحصیلات تکمیلی در مقطع دکتری را هم دارند.

چندی پیش حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره توسعه تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه به باشگاه خبرنگاران جوان، گفته بود که امکان توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه وجود دارد، اما این مهم با موافقت وزارت علوم محقق خواهد شد.

در ادامه آنگونه که خنیفر درباره شرایط توسعه تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان توضیح داده بود گویی وزارت علوم تمایل چندانی به توسعه تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان ندارند.

منصور غلامی وزیر علوم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره گسترش رشته‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: تکلیف و وظیفه دانشگاه فرهنگیان معلوم است و برای معلم و دبیر فعلا لازم به تربیت دکتری ندارند.

وزیر علوم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رشته‌های ارشد دانشگاه هم کم است و تعیین تکلیف این رشته‌ها چگونه می‌شود، اظهار کرد: رشته‌های ارشد این دانشگاه را هم می‌گیریم.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

14 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امیرحسام
اسفند ۱۲, ۱۳۹۷ ۷:۱۳ ب٫ظ

ببخشید دانشگاه شهید رجایی هم دانشگاه فرهنگیان محسوب میشود؟

مملی
بهمن ۲۸, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۵ ق٫ظ

بهتر است جذب معلم از بین تحصیلکرده های دکترای دانشگاه دولتی (روزانه و شبانه) خصوصا دانشگاههای دولتی تراز اول صورت گیرد تا سطح علمی و فرهنگی معلمان بهتر کررد و در مقابل برهی از این دانشحویان و فارغ التحصیلان مقطع دکترای این دانشگاهها مشغول به کار شوند….متاسفانه در کشور هیچگونه شایسته سالاری و افزایش کیفیت مدنظر نیست. انشالله در این مورد حرکتی صورت گیرد تا کیفیت سطح اموزش و پرورش بشدت افزایش یاید و در ضمن به این افراد حقوقی یک و نیم برابر معلمان فعلی هم داده شوددتا توانمندی علمی در حقوق این افراد تاثیر گذار باشد …..هر چند بنده علاقه ای به معلمی ندارم اما فعلا سیستم اموزش و پروش بشدت پارتی بازی می باشد که برخی افراد بشدت معترض هستند……

جامعه شناسی گیلان
بهمن ۲۸, ۱۳۹۷ ۹:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  مملی

باسلام بنده موافقم افراد با دانش و مهارت بالا (نه صرف داربودن مدرک) به سیستم آموزشی اضافه شوند. بااینحال برای افرادی هم که مدرک دکتری می گیرند هم باید فکری بشود. درجامعه ما اکثر داوطلبان تا زمانی که پذیرش دکتری نگرفتن دنبال ظزفیت بیشتر در این مقطع هستند اما بعدقبولی در آزمون دکتری کاهش ظرفیت این مقطع را طلب می کنند. رفتارهای اکثریت ماها متناقض است. با توجه به شرایط جاری کشور استخدام بسیار دشوار است. از یک طرف بودجه کافی برای جذب وجود ندارد و دولت مقاومت می کند از سوی دیگر متقاضی برای مشاغل دولتی بسیار زیاد است. از سال ۹۴ به بعد آزمون استخدامی اموزش وپرورش تحت عنوان ماده ۲۸ برای فارغ تحصیلان دانشگاه های کشور برگزار می شود. افراد علاقه مند می توانند شرکت کنند و پذیرش بگیرند به پارتی هم نیازی نیست. بلکه باید در آزمون کتبی عملکرد مناسبی داشت. تو اموزش وپرورش وسایر دستگاهی اجرای کشور سنوات شغلی بر تحصیلات در استفاده از حقوق و مزایا ارجحیت دارد. در دانشگاه های کشور نیز افرادی که سابقه تدریس بالاتری دارند در گروه علمی نقش اصلی را ایفا می کنند نه کسی که مدارج صرفا علمی دارد. دانشگاه های را می شناسم استادیار بخاطرسوابق تدریس اش ونقوذ(سن، سوابق تدریس ، اقتدار علمی و……) که در بین گروه داردحتی در انتخاب دانشجو دکتری تعیین کننده است(بهتر بگویم همه کاره گروه است)، دانشیار آن گروه قدرتی ندارد. پس دوست عزیز سنوات شغلی در تمام مشاغل تعیین کننده است. اگر شاغل بودید وبا دقت به جزییات توجه می کردید… ادامه نظر»

یک فرهنگی
بهمن ۲۷, ۱۳۹۷ ۱۲:۳۶ ب٫ظ

اگر به وزارت علوم واگذار شود احتمالا رشته های کارشناسی و کاردانی را هم از این دانشگاه حذف خواهد کرد.

ی آدم معمولی
بهمن ۲۷, ۱۳۹۷ ۳:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  یک فرهنگی

سطح علمی دانشگاه فرهنگیان پایینه اگه ارشد و دکتری بگیره سطح سواد تحصیلات تکمیلی پایین تر می یاد.

علیرضا
بهمن ۲۸, ۱۳۹۷ ۷:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  ی آدم معمولی

در یک برهه ای از زمان اقایون سرایه داره مدرسه ها هم که به عنوان نیروی خدمات استخدام شدند بعد رفتن و در دانشگاههای به قول دوستمون ولننگار پولی مدرک گرفتن و امدند شدن معلم اکنون همین افراد میان در مقطع دکتری فرهنگیان شرکت میکنند و میشن استاد دانشگاه. چقدر جالبه سیستم اموزشی. خیلی جای بحث داره ها یک لحظه فکر کنید چی میشه

مملی
بهمن ۲۹, ۱۳۹۷ ۹:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  علیرضا

معلمان حق استاد دانشگاه شدن را ندارند……ضمنا هیچ کارمند حق دانشجوی دکترا شدن ندارد و این در همه حای دنیا در مقطع دکترا ممنوع است چون چنین افرادی نابود کننده محیط علمی هستند…..

علیرضا
بهمن ۲۹, ۱۳۹۷ ۱۰:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  مملی

در این سیستم اموزشی که من میبینم همه چی شدنی هست

محمد
اسفند ۱۲, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  مملی

سلام. تفکرات وحشتناک وتنگ نظرانه وبه دور از حقیقت و واقعیت داری !!! دوست عزیز این را بدون که بشر قابل پیشرفت هست ودر بین فرهنگیان افرادی هستند که نخبه علمی هستندودارای تالیفات متعدد مقالات علمی پژوهشی هستند.فراموش نکن که امسال آقای عبدالله رئیسی رتبه ۲آزمون سراسری رشته ادبیات عرب دانشگاه فرهنگیان رو برای ادامه تحصیل انتخاب کرد…

داوطلب
اسفند ۱۴, ۱۳۹۷ ۳:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  مملی

چرا برای خودتون حرف میزنید؟معلمان حق ندارند معلم تربیت کنند شما دارید؟

ع
بهمن ۳۰, ۱۳۹۷ ۱۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

الان شغل خودت چیه؟ مگه سرایه داری توی این بیکاری و بی شغلی بده؟ من که با دیدگاه شما مخالفم.الان آدمی را می،شناسم دانشجوی دکترا ست پیک موتوری هم هست. سرایه داری به نظرم بهتر از پیک موتوریه.

علیرضا
بهمن ۳۰, ۱۳۹۷ ۶:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  ع

شغل من دوست عزیز. زعفران کاری

زهرا
اسفند ۱, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

پس پول دارین

رضا
اسفند ۲, ۱۳۹۷ ۹:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

زیاد بهش فکر نمیکنم
الحمدالله داریم به اندازه ای که دستمون پیش کسی دراز نباشه