مشاوره آزمون دکتری [رایگان] | مشاوره آنلاین کنکور دکتری

مشاوره دکتری [رایگان] | مشاوره آنلاین کنکور دکتری

مشاوره آزمون دکتری تخصصی در خصوص مباحث مختلف کنکور دکتری سراسری و دانشگاه آزاد اسلامی به صورت کاملاً رایگان در این صفحه ارائه خواهد شد. داوطلبان کنکور دکتری می‌توانند سؤالات خود را در این صفحه درج نمایند تا در اسرع وقت به سؤالاتشان پاسخ داده شود.

به همه سؤالات داوطلبان گرامی در تمامی صفحات سایت نیز پاسخ داده خواهد شد. این صفحه برای سهولت دسترسی متقاضیان مشاوره آنلاین به مشاوران سایت و نیز راهنمایی کاربران عزیزی که به تازگی به جمع ما اضافه شده‌اند راه‌اندازی شده است.

سؤالات کاربران گرامی می‌تواند در خصوص مشاوره مطالعه و برنامه‌ریزی جهت کسب آمادگی برای آزمون دکتری، روند پذیرش در مقطع دکتری تخصصی دانشگاه‌های سراسری و آزاد، نحوه انتخاب رشته دانشگاه‌های دولتی و دانشگاه آزاد اسلامی، نحوه کسب آمادگی جهت حضور در مصاحبه دکتری دانشگاه‌ها و حتی جزئیات تحصیل در مقطع دکتری باشد.

امیدواریم ارائه مشاوره دکتری به کاربران عزیز بتواند راهگشای داوطلبان آزمون دکتری باشد.

معرفی دوره دکتری

دوره دکتری تخصصی به دو شکل برگزار می‌شود:

مشاوره دکتری - رایگان

1- دکتری آموزشی – پژوهشی

2- دکتری پژوهش‌محور

دکتری آموزشی-پژوهشی (دوره‌ای که بیشترین رقابت برای آن صورت می‌گیرد)، دوره‌ای است که محتوای برنامه آن مشتمل بر واحدهای درسی و گذراندن پایان‌نامه (رساله دکتری) است.

دکتری پژوهش‌محور، دوره‌ای با محوریت پژوهش است که دستاورد آن منجر به ارائه فناوری جدید، ارائه نظریه و ایده جدید، تولید دانش فنی و ثبت اختراع و … می‌شود و مشتمل بر اخذ واحدهای درسی محدود و الزام به ارائه پایان‌نامه است.

تفاوت دوره‌های دکتری آموزش‌محور و پژوهش‌محور

بر اساس آیین‌نامه آموزشی مقطع دکتری تخصصی، تعداد واحدهای درسی دوره دکتری آموزشی – پژوهشی 36 واحد است که از این تعداد، 12 تا 18 واحد آموزشی و 18 تا 24 واحد پژوهشی است و دانشجو باید در هر نیم‌سال تحصیلی حداقل 6 و حداکثر 10 واحدِ درسی انتخاب کند.

البته در شیوه‎نامه مقطع دکتری تخصصی دانشگاه آزاد 15 تا 18 واحد درسی و 18 تا 21 واحد پژوهشی درنظر گرفته شده است.

در دوره‌ دکتری پژوهش‌محور تنها 3 تا 8 واحد درسی ارائه می‌شود و 28 تا 33 واحد به رساله اختصاص دارد. در این دوره نیز، مجموع واحدهای اصلی و پایان‌نامه 36 واحد است.

دوره تعداد واحد درسیتعداد واحد رسالهمجموع تعداد واحد
آموزشی – پژوهشی12 تا 1818 تا 2436
پژوهش‌محور3 تا 828 تا 3336

 

دوره‌های دکتری رایگان و شهریه‌پرداز

در حال حاضر در کشور ما تحصیل در دوره دکتری به دو شکل رایگان و شهریه‌پرداز برگزار می‌شود.

پذیرش در مقطع دکتری دانشگاه‌های سراسری به سه صورت روزانه، شبانه و یا پردیس دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد. معمولاً اساتید هر سه دوره و نیز دروسی که دانشجویان پشت سر می‌گذارند یکسان و تنها تفاوت دوره روزانه با شبانه و پردیس در پرداخت شهریه است.

دوره دکتری روزانه بدون پرداخت شهریه است. فارغ‌التحصیلان دوره دکتری روزانه متعهد هستند که معادل مدت زمان تحصیل در کشور خدمت کنند. پذیرش در این دوره از طریق آزمون صورت می‌گیرد، اما دانشگاه‌ها مجاز به پذیرش دکتری بدون آزمون از طریق آیین نامه دکتری استعداد درخشان و آیین نامه دکتری استاد محور نیز هستند.

دانشگاه‌هایی که دارای پذیرش در یک رشته در دوره روزانه هستند، می‌توانند نسبت به پذیرش دانشجو در آن رشته در دوره شبانه (نوبت دوم) نیز اقدام کنند. تحصیل در این دوره مستلزم پرداخت شهریه است.

یکی دیگر از دوره‌های دکتری تخصصی داخل کشور، پردیس خودگردان دانشگاه‌هاست که تحصیل در آن، مستلزم پرداخت شهریه است. در ابتدا پذیرش در پردیس‌ها به صورت مستقل و از طریق آزمون اختصاصی صورت می‌گرفت، اما از سال‌ 94 بنا بر تصمیم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پذیرش پردیس‌های دانشگاهی نیز از طریق آزمون دکتری صورت می‌گیرد. البته پذیرش دانشجو در پردیس بین‌الملل دانشگاه‌ها همچنان خارج از آزمون سراسری نیز انجام می‎شود.

علاوه بر این، دانشگاه‌های پیام نور و دانشگاه‌های غیرانتفاعی نیز در دوره دکتری دارای پذیرش هستند که تحصیل در این دانشگاه‌ها نیز با پرداخت شهریه صورت می‌گیرد. برخی دانشگاه‌های غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور نسبت به پذیرش بدون کنکور استعداد درخشان و پذیرش دکتری استاد محور هم اقدام می‌کنند. دانشگاه پیام نور در واحدهای بین الملل کیش، قشم و امارات از طریق آزمون اختصاصی (بدون شرکت در کنکور) نیز دانشجو می‌پذیرد.

دانشگاه آزاد اسلامی نیز هر ساله اقدام به پذیرش دانشجوی دکتری می‌نماید که از سال 96، آزمون دکتری دانشگاه آزاد به صورت یکپارچه با آزمون دکتری سراسری و از طریق سازمان سنجش برگزار می‌شود.

همچنین دانشگاه آزاد اسلامی هر ساله نسبت به پذیرش بدون کنکور داوطلبان استعدادهای درخشان در مقطع دکتری نیز اقدام می‌کند. علاوه بر این، دانشگاه آزاد در واحدهای بین‌الملل کیش، ارس و امارات بدون کنکور (از طریق آزمون اختصاصی) دانشجو می‌پذیرد.

دوره شهریه نحوه پذیرش
روزانهبدون پرداخت شهریهاز طریق آزمون سراسری – از طریق آیین‌نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان – از طریق آیین نامه دکتری استاد محور
شبانه (نوبت دوم)شهریه دارد.از طریق آزمون سراسری
پردیس خودگردانشهریه دارد.از طریق آزمون سراسری
پردیس‌های بین‌المللشهریه دارد.از طریق آزمون سراسری – از طریق آزمون اختصاصی
غیرانتفاعیشهریه دارد.از طریق آزمون سراسری – از طریق آیین‌نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان – از طریق آیین نامه دکتری استاد محور
پیام نورشهریه دارد.از طریق آزمون سراسری – از طریق آیین‌نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان – از طریق آیین نامه دکتری استاد محور –  واحدهای بین‌الملل (از طریق آزمون اختصاصی)
دانشگاه آزادشهریه دارد.از طریق آزمون سراسری – از طریق آیین‌نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه آزاد – واحدهای بین‌الملل (از طریق آزمون اختصاصی)

 

جهت اطلاع از شهریه تحصیل در دوره دکتری شبانه، پردیس، غیرانتفاعی، پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

 

طول دوره دکتری

مدت تحصیل در دوره دکتری تخصصی آموزشی-پژوهشی حداقل شش نیم‌سال تحصیلی و حداکثر 5 سال است. در صورتی که دانشجوی این دوره در مدت مقرر دانش‌آموخته نشود، مؤسسه می‌تواند به پیشنهاد استاد راهنما مدت تحصیل را تا دو نیم‌سال دیگر افزایش دهد.

مدت مجاز تحصیل در دوره دکتری پژوهشی حداقل 3 سال و حداکثر 5 سال است که حداکثر یک نیم‌سال قابل افزایش است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص این که دوره دکتری چند سال است می‌توانید بر روی لینک کلیک کنید.

چطور برای پذیرش در مقطع دکترا برنامه ریزی کنیم؟

فرایند پذیرش و نیز تحصیل در مقطع دکتری چندان ساده نیست، پا گذاشتن در این مسیر، مستلزم انگیزه بالا و پشتکار فراوان است. بنابراین، اگر دلایل محکمی برای قبولی و تحصیل در مقطع دکتری داشته باشید، ساده‌تر این مسیر را طی خواهید کرد.

برای پذیرش در دوره دکتری لازم است برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد. در ابتدا لازم است به چند سوال مهم پاسخ دهید:

1- هدف شما از قبولی در دوره دکتری چیست؟

2- آیا در رشته قبلی خود ادامه تحصیل می‌دهید یا می‌خواهید تغییر رشته دهید؟

3- می‌خواهید چگونه در این مقطع پذیرش شوید؟ آیا قصد شرکت در آزمون دکتری را دارید؟

بعد از پاسخ دادن به این سوالات، می‌توانید برای قبولی در این مقطع تحصیلی خود را آماده کنید. اگر نتوانستید جواب سوالات فوق را پیدا کنید، شاید بد نباشد که از یک مشاوره خوب کمک بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص نحوه پذیرش دکتری کلیک کنید.

آمادگی آزمون دکتری

پس از این که تصمیم خود را برای آزمون دکتری گرفتید و از کلیات آن نیز اطلاع پیدا کرد، وقت آن است که با یک برنامه‌ریزی خوب و منسجم در مسیر قبولی گام بردارید.

در گام اول باید بهترین منابع کنکور دکتری را شناسایی کنید و در ادامه وضعیت خود را بسنجید.

در نهایت یک برنامه ریزی مناسب برای مطالعه و کسب آمادگی لازم برای شرکت در کنکور دکترا داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص آمادگی آزمون دکتری کلیک کنید.

مشاوره کنکور دکتری ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳

زمان ثبت نام کنکور دکتری از ۳۰ مهر شروع می‌شود. زمان کنکور دکتری ۱۴۰۳ نیز ۴ اسفندماه اعلام شده است. لازم به ذکر است که کنکور کارشناسی ارشد و دکتری ۱۴۰۳ هر دو در یک روز برگزار می‌شوند.

در پذیرش از طریق آزمون دکتری، داوطلبان پس از ثبت‌نام در کنکور، در آزمون کتبی که از سوی سازمان سنجش برگزار می‌شود شرکت می‌کنند.

آزمون کتبی شامل دروس تخصصی و دروس عمومی (متشکل از زبان عمومی و استعداد تحصیلی) است. عناوین دروس امتحانی تخصصی هر رشته در دفترچه ثبت‌ نام آزمون دکتری درج می‎گردد.

در آزمون دکتری سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴، ضرایب دروس کنکور دکتری بدین صورت است که ضریب ۴ برای دروس تخصصی و ضریب ۱ برای هر یک از دروس عمومی در نظر گرفته شده است.

منابع زبان عمومی آزمون دکتری و استعداد تحصیلی در صفحات زیر درج شده است. ضمناً سؤالات کاربران گرامی در خصوص دروس زبان دکتری و استعداد تحصیلی نیز در صفحات مربوطه پاسخ داده خواهد شد.

بهترین منابع آزمون دکتری چیست؟

برای شناخت منابع بهترین کار این است که: اولا، سوالات آزمون دکتری سال‌های گذشته را بررسی کنید و بهترین منابع را شناسایی کنید. دوما، از افرادی که در سال‌های گذشته رتبه‌های برتر را کسب کرده‌اند سوال کنید.

منابع آزمون دکتری ۱۴۰۳ (پیشنهادی) از طریق صفحه زیر قابل مشاهده است:

 

برای مشاوره آنلاین کنکور دکتری کافی است در بخش نظرات سوالات خود را مطرح کنید تا توسط بهترین مشاوران دکتری در اسرع وقت پاسخ داده شود.

مشاوره رایگان انتخاب رشته دکتری

معمولاً یک تا دو ماه بعد از برگزاری آزمون کتبی، کارنامه نمرات آزمون منتشر می‌شود. این کارنامه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. از سا ل 96 با ادغام آزمون دکتری دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه‎های سراسری، کارنامه اولیه منتشره از سوی سازمان سنجش حاوی نتیجه آزمون جهت انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز می‎باشد. زمان اعلام نتایج دکتری عموما اواخر فروردین‌ماه است.

داوطلبان می‌توانند با توجه به نمره‌تراز و رتبه کسب‌شده که در کارنامه دکتری اعلام شده است، نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند.

به محض شروع انتخاب رشته، مشاوران سایت در صفحه مشاوره انتخاب رشته دکتری فعال خواهند شد و پاسخگوی سؤالات شما عزیزان خواهند بود.

مشاوره مصاحبه دکتری (رایگان!)

پس از انجام انتخاب رشته از سوی داوطلبان، نتایج دعوت به مصاحبه دکتری اعلام خواهد شد. از سال ۹۹ روند دعوت به مصاحبه دکتری سراسری به نحوی بود که محدودیتی برای تعداد داوطلبان راه‌یافته به مصاحبه هر دانشگاه‌ و نیز تعداد رشته‌محل‌هایی که هر داوطلب می‎توانست در مصاحبه حضور یابد، وجود نداشت و داوطلبان با کسب حدنصاب نمره‎تراز مدنظر همه دانشگاه‌هایی که در انتخاب رشته خود لحاظ کرده بودند، مجاز به حضور در مصاحبه آن‌ها شناخته ‎شدند.

به محض اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری، مشاوره مصاحبه دکتری در سایت پی اچ دی تست فعال می‌شود و مشاورین در صفحات مختلف سایت پاسخگویی سؤالات داوطلبان عزیز دکتری در زمینه برگزاری مصاحبه‌ها خواهند بود.

همچنین اگر به دنبال خدمات مشاوره مقاله نویسی برای تقویت رزومه دکتری هستید، می‌توانید به صفحه مشاوره مقاله نویسی پی اچ دی تست مراجعه کنید.

مشاوره پذیرش دکتری بدون آزمون

جهت پذیرش بدون کنکور در مقطع دکتری تخصصی می‌توان به دو شیوه دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان و نیز دکتری بدون آزمون پردیس‌های پولی دانشگاه‌ها اقدام کرد.

پذیرش بدون آزمون دکتری سراسری از طریق وب‌سایت دانشگاه‌ها اطلاع‎رسانی می‌شود و پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد نیز از طریق مرکز سنجش و پذیرش این دانشگاه صورت می‌گیرد.

داوطلبان گرامی می‌توانند جهت طرح سؤالات خود در خصوص پذیرش بدون آزمون دانشگاه‌ها و اطلاع از آخرین فراخوان‌های دکتری بدون آزمون و دکتری استاد محور به صفحه مربوطه مراجعه نمایند. همچنین به سوالات داوطلبان درخصوص دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد نیز در صفحه مربوطه پاسخ داده خواهد شد.

فراخوان‌های پذیرش دکتری بدون کنکور پردیس نیز که از طریق وب‌سایت دانشگاه‌ها منتشر می‌شود، در صفحه مربوطه درج می‌شود.

برای مشاوره رایگان دکتری پی اچ دی تست چطور اقدام کنم؟

مشاوره آزمون دکتری در این سایت کاملاً رایگان است. کافی است در بخش نظرات همین مطلب سوالات خود را درج کنید تا مشاوران ما به سوالات شما پاسخ دهند.

در مشاوره تلفنی دکتری ممکن است مشاور فرصت کافی برای بررسی دقیق سوالات شما نداشته باشد، اما با مشاوره آنلاین، سوال شما به خوبی بررسی خواهد شد و بدون دریافت هزینه پاسخ داده می‌شود.

مشاوره آزمون دکتری چه کمکی به ما میکند؟

در مراحل مختلف برنامه ریزی و آمادگی برای کنکور دکتری، مشاوره انتخاب رشته دکترا، مصاحبه دکتری و … پی اچ دی تست به شما کمک می‌کند تا بهترین انتخاب ها را داشته باشید و بهترین مسیر را طی کنید تا هر چه بیشتر به موفقیت نزدیک شوید!

ثبت‌نام
باخبرم کن!

16.9K نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
موسوی
اسفند ۲۶, ۱۴۰۲ ۵:۴۲ ق٫ظ

سلام میخام دکترای بازرگانی دررشت قبول شم چیکار کنم دیپلمم ریاضی بودفکرنکنم مشکلی باشه درست میگم؟

Vida
اسفند ۲۲, ۱۴۰۲ ۱۱:۲۵ ق٫ظ

سلام وقت بخیر ممکنه راهنمایی بفرمایید با درصد تخصصی ۲۷ استعداد ۱۶ درصد و زبان ۱۰ احتمال قبولی دکتری روانشناسی آزاد هست ؟
دومین سوالم اینکه تراز ۲۷۰۰ معادل چه رتبه ای میشه حدودا ؟
سپاسگزارم

تی تی
اسفند ۲۰, ۱۴۰۲ ۳:۲۸ ب٫ظ

سلام،دکتری مهندسی پزشکی قبول شدم دانشگاه آزاد الان خیلی دودلم برم یا نه،یا بخونم برای سراسری البته رزومه قوی ندارم برای مصاحبه سراسری، به نظرتون چیکار کنم ؟

حسین
اسفند ۱۲, ۱۴۰۲ ۶:۲۰ ب٫ظ

سلام
من فوق لیسانس متالورژی از دانشکاه تهران دارم … درباره رشته هایی که ممکنه برای دکنرا بخونم مشاوره می خوام

متالیست
اسفند ۱۷, ۱۴۰۲ ۱۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

آمار
ریاضی
فیزیک
مهندسی ها

محمد صادق رضاقلیان
اسفند ۱۲, ۱۴۰۲ ۶:۰۰ ب٫ظ

سلام کارشناس ارشد علوم قرآن هستم می توانم در دکترای زبان انگلیسی شرکت کنم

افشبن
اسفند ۷, ۱۴۰۲ ۳:۵۹ ب٫ظ

سلام وقت بخیر

من میخوام دوره ی بدون کنکور از طریق آزمون تخصصی دانشگاه وارد مقطع دکتری بشوم، راهنمایی میکنید چیکار کنم ؟ دانشگاه بین المللی کیش هنوز هیچ فراخوانی نزده

امیر
اسفند ۲, ۱۴۰۲ ۷:۱۱ ب٫ظ

با عرض سلام و وقت بخیر
بنده دوره دکتری ۱۴۰۲ پذیرفته شدم ( مصاحبه هم قبول شدم) کارهای ثبت نام دکتری و انتخاب واحد هم انجام دادم، منتها تاریخ دفاع از پایان‌نامه برای بهمن امسال بود یعنی با چند ماه تاخیر دو تا سوال
امکان انصراف وجود دارد؟
در صورت محرومیت از تحصیل ( اخراج ) چه اثرات جانبی به همراه خواهذداشت؟
امکان ادامه تحصیل وجود دارد با راه پیگیری خاصی وجود دارد؟

الناز
بهمن ۱۷, ۱۴۰۲ ۳:۴۴ ب٫ظ

سلام
من یک سوالی داشتم من کارشناسی ارشدم رو در دانشگاه تربیت مدرس گذروندم برای دکترا میخوام شرکت کنم منتها شغل من هیچ ارتباطی به رشته تحصیلیم نداره در مصاحبه اگر بپرسن شغلت چی هست ایا تاثیری در امتیاز مصاحبه داره؟ و اینکه من در رابطه با رشته تحصیلیم (بغیر از پایان نامه) تابحال فعالیتی نداشتم
ایا در مصاحبه بدلیل شغل نامرتبط امتیاز منفی میگیرم
و اینکه به داورها چطوری بگم که شغلم مرتبط نیست تا از من امتیازی کسر نشه

حوری
بهمن ۹, ۱۴۰۲ ۱:۴۸ ب٫ظ

اگر مقاله و چاپ کتاب نداشته باشیم شانس قبولی داریم؟

Ali
بهمن ۱۷, ۱۴۰۲ ۳:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  حوری

شانس قبولی در مصاحبه رو همه دارن اما مساله سره نمره مصاحبه و دادن امتیاز به سهمیه و پارتی بازیهاست طبق تجربه ای که بدست امده گذراندن مقطع دکترا وقت گذرانیه وقت ارزشمندتون رو برای کار و کسب درآمد بذارید.

کانفورمیست
اسفند ۱۷, ۱۴۰۲ ۱۲:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  حوری

خیر

خاکسار
دی ۱۵, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۷ ب٫ظ

سلام.آیا فقط با خواندن نمونه سوالات دفترچه های کنکور ده سال اخیر ،می توان در آزمون کنکور دکترا قبول شد؟

ویدا نوروزی
آبان ۲۷, ۱۴۰۲ ۱۲:۱۴ ب٫ظ

سلام من دانشجوی ارشد هستم و اگر این ترم و قبول بشم برای ترم بعد پایان نامه ام میمونه میتونم برای دکتری ثبت نام کنم؟ و اینکه یه فرمی هست برای ثبت نام کنکور برای میانگین معدل من الان باید اون برگه رو داشته باشم و دانشگاه مهر کرده باشه یا نه برای ثبت نام نیازی نیست؟

mirzaei
آبان ۲۱, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۳ ب٫ظ

سلام وقتتون بخیر بنده ارشد علوم اقتصادی دارم و میخوام آزمون دکتری شرکت کنم، سوالم اینه که بنظر شما دکتری اقتصاد شرکت کنم یا مدیریت برای بازار کار آیندش؟

علی خاکساری مهابادی
آبان ۲۰, ۱۴۰۲ ۱:۳۰ ق٫ظ

برنامه ریزی درسی رورانه برای کنکور دکتری علوم و مهندسی محیط زیست

شایسته
آبان ۱۹, ۱۴۰۲ ۴:۱۵ ب٫ظ

باسلام وقت به میخواستم از محضرتون بپرسم که بنده کارشناسی ارشد مدیریت دولتی دارم وفرهنگی هستم ومیخوام دکترا در رشته های مرتبط باآموزش وپرورش را آزمون بدم آیا میتونم تو رشته های امورتربیتی یا رواشناسی
که مربوط به آموزش وپرورش هستش میتونم شرکت کنم مشکلی برام از لحاظ تحصیل پیش نمیاد؟
باتشکر

براتی
آبان ۲۸, ۱۴۰۲ ۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  شایسته

سلام، وقت بخیر ،بنده کارشناسی ارشدم مدیریت صنعتی بود اگر بخوام در رشته علوم شناختی شرکت کنم امکانشو دارم؟ آیا فرصتی برای ویرایش قبل از کنکور هست؟

مهدی قمی
آبان ۱۷, ۱۴۰۲ ۲:۲۶ ب٫ظ

سلام وقت بخیر خسته نباشید بنده درسال ۹٠ کارشناسی و سال ۹۴ کارشناسی ارشد مهندسی علوم و صنایع غذایی گرفتم بعدش درسال ۱۴٠۱ کارشناسی حقوق گرفتم آیا میتونم تو آزمون دکتری شرکت کنم؟ممنون میشم راهنمایی بفرماین

علی
آبان ۹, ۱۴۰۲ ۱۰:۰۶ ب٫ظ

به نظر شما بهترین پک آموزشی برای دکترای مدیریت دولتی کدومه؟

محبوبه اسماعیل نیا
مهر ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۲:۴۷ ب٫ظ

سلام وقت بخیر
منابع برای ازمون دکتری زیاد معرفی شده از هر درس، که من از هر درس یک منبع دارم، همون یکی کافیه بخونم؟

محمد
مهر ۲۲, ۱۴۰۲ ۸:۲۳ ب٫ظ

سلام وقت بخیر
بازار کار مدیریت دولتی بهتر هست یا مدیریت آموزشی؟

راحیل
مهر ۲۲, ۱۴۰۲ ۷:۵۷ ق٫ظ

سلام وقت به خیر
یک سئوال داشتم در مورد دکتری Hse در ایران اطلاعاتی میخواستم و اینکه آیا از رشته ارشد آلودگی دریا میتونم در دکتری این رشته شرکت کنم.

نیما
مهر ۱۷, ۱۴۰۲ ۱۰:۱۹ ق٫ظ

سلام چندتا سوال داشتم اگه لطف کنید جواب بدید ممنون میشم
یکی اینکه از رشته فیزیولوژی ورزشی میتونم دکتری ازمون فیزیوتراپی بدم؟
و شرایط ورود به دکتری در فرهنگیان چجوریه؟

Helena
مهر ۲, ۱۴۰۲ ۱۲:۲۳ ب٫ظ

سلام وقتتون بخیر امیدوارم حالتون خوب باشه برای ثبت نام در پذیرش دکترا استاد محور اگر فاصله دانش آموختگی بیشتر از دوسال باشه میتونیم ثبت نام کنیم ؟ ( با داشتن سایر شرایط) چون در اینباره شفاف در سایت برخی دانشگاه ها اعلام نشده که چه شرایطی لازمه

دانشجو
مهر ۲, ۱۴۰۲ ۷:۴۳ ق٫ظ

با سلام
با ارشد آمارریاضی چه رشته هایی در مقطع دکترا میتوان‌ثبت نام کرد؟؟

U.m.p
اسفند ۱۷, ۱۴۰۲ ۱۲:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

با ارشد آمار ریاضی باید بری لاستیک فروش بشی
به هیچ دردی نمی خوره لامصب

سمیه
شهریور ۲۷, ۱۴۰۲ ۳:۳۵ ب٫ظ

سلام.من امسال در مقطع دکتری قبول شدم. ایا سال آینده میتونم مجددا آزمون بدم ؟ در صورت قبول شدن در دانشگاه دیگری این انصراف برام هزینه ای هم داره ؟

زمان پور
شهریور ۲۶, ۱۴۰۲ ۵:۱۸ ب٫ظ

با سلام
بنده کارشناسی مهندسی مکانیک خوندم و ارشد رو صنایع گرایش مدیریت پروژه ، میخاستم بدونم میتونم برا دکترا مکانیک بخونم ؟ یا چه رشته هایی رو میتونم برای دکتری انتخاب کنم، ممنونم

پریسا
شهریور ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۰:۱۰ ق٫ظ

سلام وقتتون بخیر از دانشگاه آزاد اردبیل به دانشگاه تهران مرکز مهمان شدم و حالا می خوام بدونم برای دانشگاه تهران مرکز شهریه بریزم یا نه؟ یا درخواست وام کنم برای دانشگاه؟آیا دانشگاه قسطی میتونیم بدیم؟

بهزاد
شهریور ۱۴, ۱۴۰۲ ۸:۱۹ ب٫ظ

من ارشد مهندسی شیمی گرایش محیط زیست هستم میتونم دکتری ,مدیریت دولتی بخونم

zohre
شهریور ۷, ۱۴۰۲ ۱۱:۵۰ ب٫ظ

سلام و عرض ادب، ببخشید در مورد نمره ی مصاحبه، من رتبه ی آزمونم خیلی خوب بود و سوابق علمی هم عالی. ولی در دانشگاه فوق لیسانسم قبولم نکردند. استادم میفرمایند بقیه ی اساتید به شما نمره کم داده اند و مردود شدید اگر نه من فکر میکردم دانشجویم شوید. سایر اساتید ولی میگویند که از زمان مصاحبه معلوم بوده که چه فردی قبول شده و استادتان به فردی دیگر نمره ی بالاتری دادند. کدام صحیح است؟ با تشکر

مریم
مرداد ۲۱, ۱۴۰۲ ۳:۴۷ ب٫ظ

سلام وقت بخیر مهندسی شیمی بیوتکنولوژی میتونه دگترای ایمونولوژی بهداشت شرکت کنه
بعضی سایت ها زدن امکان پذیره

M.e
مرداد ۱۴, ۱۴۰۲ ۱۰:۰۲ ب٫ظ

من ترم دو را تمام کرده ام و ترم سه میخوام بخونم میتونم دکتری شرکت کنم اگر تا شهریور سال بعد دفاع کنم ؟ و اینکه چندین منبع نوشته شده برای هر درس ، ما باید همشو بخونیم ؟ از کجا بدونیم کدوم منبع خوبه ؟

Yousef
مرداد ۱۰, ۱۴۰۲ ۴:۴۹ ق٫ظ

با سلام و احترام
سوالی داشتم در خصوص اینکه چنانچه در چند کد رشته در دوره دکتری قبول شده باشم – آیا امکان و مجاز به انتخاب کد رشته هایی هستم که در اولویت های بعدی باشد – لطفاً در مورد اینکه آیا راهکاری دارد راهنمایی بفرمایید ممنون میشم

سبحان
مرداد ۳, ۱۴۰۲ ۳:۵۴ ب٫ظ

سلام. کارشناسی ارشد زبان انگلیسی دارم. آیا میتونم برای دکتری گردشگری بخونم؟

Rashid
مرداد ۳, ۱۴۰۲ ۷:۱۱ ق٫ظ

سلام
میخواستم سوال کنم اگر در کنکور دکتری تخصصی علوم پزشکی شرکت کنم و در دانشگاه روزانه قبول بشم میتوانم در کنکور سراسری علوم مهندسی شرکت کنم و اگر از یک دانشگاه روزانه علوم مهندسی پذیرش بگیرم آیا میشه از دانشگاه اول انصراف داد و در دانشگاه دوم ثبتنام کرد؟ و اینکه ایا این انصراف شامل هزینه خواهد بود؟

M حافظ
تیر ۳۱, ۱۴۰۲ ۸:۴۵ ق٫ظ

با سلام و احترام. بنده با توجه به شاغل بودنم، امسال در مصاحبه واحدهای بین الملل دانشگاه پیام نور شرکت کرده و بر اساس سوابقی که داشتم و صلاحیت در مصاحبه،قبول شده ام. حال با مشکلی که مواجه شده ام آنست که می بینم تفاوت شهریه این دانشگاه با دانشگاههای بین الملل دیگر نظیر آزاد و یا پردیس ها بشدت فاحش و هر ترم در حدود ۲۵۰۰ یورو می باشد. علاقه بسیار زیادی به تحصیل دارم اما این شهریه و اعتبار مدرک آن بشدت آزارم میدهد. لطفا مرا راهنمایی کنید که آیا مدرک واحد بین الملل پیام نور ارزش این هزینه را از لحاظ اعتبار دارد و دیگر اینکه آیا واقعا شهریه اش از همه دانشگاهها بالاتر است؟ بسیار سپاسگزارم.

Open university
اسفند ۱۷, ۱۴۰۲ ۱۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  M حافظ

پیام نور رو خود پیام نوری ها قبول ندارند

m.v
تیر ۲۴, ۱۴۰۲ ۴:۴۷ ب٫ظ

سلام.لطفا راهنمایی کنید کدام پک ٱموزشی برای دکتری برنامە ریزی درسی استفاده کنم کە نتیجە بخش باشە؟کارشناسی ارشد در رشتە فلسفە تعلیم و تربیت تحصیل داشتە ام

مهسا
تیر ۳۱, ۱۴۰۲ ۰:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  m.v

سلام
برای این موضوع بهتره از تجربه داوطلبان سالهای قبل استفاده کنید تا جواب دقیق تری بگیرید.

صنم قاجار
تیر ۲۴, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۸ ق٫ظ

سلام وقت بخیر
من در اسفند ماه در کنکور وزارت علوم شرکت کردم و دعوت به مصاحبه هم شدم. در صورت قبولی در وزارت علوم آیا میتونم در کنکور وزارت بهداشت امسال هم شرکت کنم؟

مهسا
تیر ۲۴, ۱۴۰۲ ۱۲:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  صنم قاجار

سلام
بله مشکلی نیست میتونید در کنکور شرکت کنید. اما در صورت قبولی و تمایل به تحصیل در رشته قبولی جدید دارید، باید از رشته قبلی انصراف بدید. امکان تحصیل همزمان نیستش.

محمد
تیر ۲۳, ۱۴۰۲ ۹:۱۱ ب٫ظ

سلام
رتبه ۳۰۰ میکروبیولوژی برای دانشگاه آزاد میتونه امیدوار باشه؟
البته مصاحبم عالی پیش رفت

مهسا
تیر ۲۴, ۱۴۰۲ ۱:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام
همه کسانی که دعوت به مصاحبه دارند شانس قبولی براشون هست، اما رزومه و مصاحبه شفاهی خودتون و همین طور وضعیت رقباتون خیلی مهمه.

محمد حیرتی
تیر ۲۱, ۱۴۰۲ ۱۲:۳۱ ب٫ظ

با سلام
من کارشناس ارشد HSE هستم . میتونم تو آزمون دکتری شهرسازی و گرایشهای آن شرکت کنم . مدیریت محیط زیست مجاز به امتحان می باشد . آیا مهندسی ایمنی و بهداشت محیط زیست نیز میتواند مجاز باشد ؟ اگر مقدور نیست برا کدام آزمون مقدوره ؟

مهسا
تیر ۲۴, ۱۴۰۲ ۱:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد حیرتی

سلام
نه متاسفانه رشته شما جزو رشته های مجاز به شرکت در آزمون دکتری رشته شهرسازی نیست. درمورد این که کدوم رشته ها میتونید شرکت کنید، لینک زیر که درمورد رشته های مجاز دکتری است ببینید:
https://phdtest.ir/1397/09/%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2-%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-98/

شکریان
تیر ۱۳, ۱۴۰۲ ۹:۵۱ ق٫ظ

سلام و احترام
وقت بخیر
من مدرک کارشناسی ارشدم رو چند سال پیش از دانشگاه غیرانتفاعی گرفتم….آیا می تونم امسال همزمان هم برای آزمون کارشناسی ارشد رشته دیگر دولتی و هم دکتری دولتی شرکت کنم،؟ و همزمان مهرماه سال بعد هر دو مقطع رو بخونم

مهسا
تیر ۲۴, ۱۴۰۲ ۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  شکریان

سلام
امکان شرکت همزمان در کنکور ارشد و دکتری هستش، اما تحصیل همزمان در مقطع ارشد و دکتری ممنوعه و اگه دانشگاه متوجه بشن دردسرساز میشه.

افشین
تیر ۷, ۱۴۰۲ ۴:۳۶ ب٫ظ

با سلام ارادت

بنده فقط تنها هدفم از ادامه تحصیل دکتری اخذ معافیت تحصیلی می باشد و بنا به بررسی هایی که انجام دادم تنها دانشگاهی که میتوانم واردش بشوم پردیس بین المللی کیش می باشد سوال من این است که چطور بدون آزمون وارد بشوم؟

مهسا
تیر ۹, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  افشین

سلام
باید منتظر فراخوان پذیرش این دانشگاه باشید. در کانال تلگرام phdtest عضو بشید فراخوان ها اطلاع رسانی میشه.

mino
تیر ۷, ۱۴۰۲ ۸:۵۹ ق٫ظ

با سلام و تشکر از سایت خوبتون
سوال من این هست که آیا با ارشد مهندسی کامپیوتر میتونم دکتری علوم تربیتی شرکت کنم یا خیر؟

مهسا
تیر ۹, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  mino

سلام
متاسفانه نمیتونید شرکت کنید
بنا بر دفترچه آزمون دکتری ۱۴۰۲ منتشره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد رشته‌های زیر مجاز به شرکت در کنکور دکتری روانشناسی تربیتی هستند:
– علوم تربیتی (تمامی رشته‌ها و گرایش‌ها)
– روانشناسی (تمامی رشته‌ها و گرایش­‌ها)
– آموزش ریاضی
– آموزش فیزیک
– آموزش شیمی
– آموزش زبان فارسی
– مشاوره و راهنمایی
– مشاوره (تمامی گرایش‌ها)
– اخلاق
– توسعه و تبلیغ فرهنگ دینی گرایش مشاوره
– مشاوره با رویکرد اسلامی

مشاوره
تیر ۳, ۱۴۰۲ ۱:۴۰ ق٫ظ

سلام. وقت بخیر. اگر چشم انداز ما جذب هیئت علمی باشه آیا علاوه بر اینکه دو مقطع آخر رشته تحصیلی باید مرتبط باشه نوع دانشگاه هم مهمه؟ یعنی هر دو مقطع حتما باید آزاد یا سراسری باشه؟

مهسا
تیر ۳, ۱۴۰۲ ۱۱:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  مشاوره

سلام
بایدی که نیست. اما در دانشگاه های سراسری معمولا اولویت با فارغ التحصیلان دانشگاه های سراسریه. البته که خیلی چیزهای دیگه مثل رزومه هم خیلی موثره و نمیشه قطعی چیزی گفت.

مهدیه
تیر ۱, ۱۴۰۲ ۷:۴۴ ب٫ظ

با سلام و وقت بخیر، من فقط در زمینه معدل کارشناسی نگران هستم. من کارشناسی راهنمایی و مشاوره معدلم۱۳.۷۶ و ارشد روانشناسی عمومی۱۹.۰۵ الان هم قصد شرکت در رشته روانشناسی تربیتی دارم. امکان قبولی درمصاحبه وجود داره؟

مهسا
تیر ۳, ۱۴۰۲ ۱۱:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  مهدیه

سلام
بله اصلا نگران نباشید. البته ممکنه تو مصاحبه به معدل کارشناسی هم امتیاز بدن. ولی معمولا برای اساتید معدل مقطع ارشد مهم تره. مطلب زیر رو درمورد تاثیر معدل در مصاحبه دکتری بخونید.
https://phdtest.ir/1401/01/%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B5%D8%A7%D8%AD%D8%A8%D9%87-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C/

Z.t
خرداد ۲۲, ۱۴۰۲ ۸:۵۸ ق٫ظ

با سلام و خسته نباشید
من ارشدم برنامه ریزی درسی بوده میتونم دکتری روانشناسی تربیتی شرکت کنم؟

مهسا
خرداد ۲۶, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  Z.t

بنا بر دفترچه آزمون دکتری ۱۴۰۲ منتشره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد رشته‌های زیر مجاز به شرکت در کنکور دکتری روانشناسی تربیتی هستند:
– علوم تربیتی (تمامی رشته‌ها و گرایش‌ها)
– روانشناسی (تمامی رشته‌ها و گرایش­‌ها)
– آموزش ریاضی
– آموزش فیزیک
– آموزش شیمی
– آموزش زبان فارسی
– مشاوره و راهنمایی
– مشاوره (تمامی گرایش‌ها)
– اخلاق
– توسعه و تبلیغ فرهنگ دینی گرایش مشاوره
– مشاوره با رویکرد اسلامی
بنابراین خیر نمی تونید شرکت کنید.

سید رضا
آبان ۱۹, ۱۴۰۲ ۹:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام و ادب. برنامه ریزی درسی از گرایش های علوم تربیتی است و با ارشد این رشته می توان در آزمون دکترا روانشناسی تربیتی شرکت کرد.

m.v
تیر ۲۴, ۱۴۰۲ ۴:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  Z.t

سلام میشە لطفا راهنمایی کنید برای آزمون دکتری برنامە ریزی درسی کدام پک آموزشی بهترە؟

Ali
خرداد ۲۰, ۱۴۰۲ ۱:۰۷ ب٫ظ

با سلام، وقتتون بخیر
بنده از حضور در جلسه مصاحبه دانشگاهی که علاقه ای به تحصیل در انجا نداشتم و در اولویت بالاتری بود انصراف دادم که قبولی به اولویت بعدی برسه. انجام چنینن فرایندی مشکلی درست نخواهد کرد؟

مهسا
خرداد ۲۶, ۱۴۰۲ ۱۰:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  Ali

سلام
خیر مشکلی نداره. اون دانشگاه یا غیبت میزنه یا نمره خیلی کم که دیگه شانس قبولی اونجا رو کلا نداشته باشید طبق خواسته خودتون

کرمی مزین
خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۶:۲۳ ب٫ظ

سلام وقت بخیر. ثبت نام دانشگاه ارس کیش بدون آزمون ۱۴۰۲ کی شروع میشه؟

مهسا
خرداد ۲۰, ۱۴۰۲ ۱:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  کرمی مزین

سلام
هنوز فراخوان نزدن. هر وقت فراخوان بزن در کانال تلگرامی phdtest حتما اطلاع رسانی میشه

اسماعیل
خرداد ۸, ۱۴۰۲ ۲:۱۱ ب٫ظ

سلام بنده دکتری قبول شدم اما انتخاب رشته نتوانستم امتیاز مصاحبه را کسب کنم وبه مصاحبه دعوت نشدم
ایا راهی برای تحصیل در دکتری وجود دارد

مهسا
خرداد ۱۳, ۱۴۰۲ ۱:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  اسماعیل

سلام
در صورتی که پردیس های بین الملل مثل پردیس کیش و قشم یا ارس دانشگاه تهران و سایر دانشگاه ها فراخوان بزنن و مایل باشید میتونید ثبت نام کنید. البته اونها هم مصاحبه رو دارند. هر فراخوانی بیاد تو کانال تلگرامی phdtest اطلاع رسانی میشه @phdtest

قاسم
خرداد ۶, ۱۴۰۲ ۴:۲۸ ب٫ظ

با سلام
بنده شاغل هستم و امسال واسه مصاحبه دکتری روزانه دعوت شدم اما واقعیتش بخاطر دوری مسافت کمی برام مشکله به نظرتون برم یا برای سال بعد تلاش کنم.وسوالبعدی اینکه اگه روزانه قبول بشی اما نری سال بعد میتونی شرکت کنی یا محروم میشی؟؟؟
ممنونم

hanieh
خرداد ۲, ۱۴۰۲ ۱۲:۴۷ ب٫ظ

سلام من میخوام دکترا بدون ازمون شرکت کنم راهنمایی جهت ثبت نام میخوام

مهسا
خرداد ۱۳, ۱۴۰۲ ۱:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  hanieh

سلام
در مقطع دکتری برای پذیرش بدون کنکور یا باید از ایین نامه استعداد درخشان شرکت کنید یا در فراخوان پردیس های بین الملل دانشگاه ها شرکت کنید.
برای اطلاعات بیشتر درمورد دکتری بدون آزمون لینک زیر رو ببینید:
https://phdtest.ir/1391/03/%D9%BE%D8%B0%DB%8C%D8%B1%D8%B4-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86/

جعفری
خرداد ۱, ۱۴۰۲ ۳:۰۶ ب٫ظ

سلام وقت بخیر من مدرک کارشناسی ارشدم، مهندسی کشاورزی گرایش حشره شناسی هست میتونم رشته های علوم تربیتی رو انتخاب کنم برا دکتری؟

مهسا
خرداد ۱۳, ۱۴۰۲ ۱:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  جعفری

سلام
منظورتون از انتخاب اینه که برای آزمون دکتری ثبت نام کنید در این رشته ها؟ بله قانونا میتونید ثبت نام کنید.
اما
در مقطع دکتری تغییر رشته تنها در صورتی توصیه میشه که اولا شما بتونید سطح دانش لازم برابر با یک فارغ التحصیل ارشد رو داشته باشید. و دوم بتونید اساتید رو در مصاحبه برای این تغییر رشته قانع کنید که هم شایستگی تحصیل در رشته جدید رو دارید و هم دلایل کافی برای این تغییر رشته در مقطع دکتری. در صورتی که این شرایط فراهم باشه، میتونید شانس قبولی داشته باشید.

اصغر
اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۲ ۱۰:۴۴ ب٫ظ

با سلام.
آیا ارشد تکنولوژی آموزشی در تمامی رشته های دکتری روانشناسی پذیرش می شود؟
و اینکه ارشد تکنولوژی با دکتری روانشناسی می تواند جذب هیات علمی شود؟

مهسا
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۲ ۹:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  اصغر

سلام
بله شما با مدرک ارشد تکنولوژی آموزشی میتونید در کنکور دکتری روانشناسی شرکت کنید و همه گرایش هاشو میتونید موقع انتخاب رشته انتخاب کنید.
اما در مقطع دکتری تغییر رشته تنها در صورتی توصیه میشه که اولا شما بتونید سطح دانش لازم برابر با یک فارغ التحصیل ارشد رو داشته باشید. و دوم بتونید اساتید رو در مصاحبه برای این تغییر رشته قانع کنید که هم شایستگی تحصیل در رشته جدید رو دارید و هم دلایل کافی برای این تغییر رشته در مقطع دکتری. در صورتی که این شرایط فراهم باشه، میتونید شانس قبولی داشته باشید.
درمورد هیات علمی شدن محدودیت قانونی وجود نداره اما ممکنه در جذب هیات علمی در اولویت قرار نگیرید با توجه به سلیقه و نظر مصاحبه کننده ها.

حمیده
اردیبهشت ۱۶, ۱۴۰۲ ۹:۵۷ ق٫ظ

سلام، من ارشد روانشناسی دانشگاه پیام نور دارم آیا میتونم برای دکتری دانشگاه دولتی قبول شم، و کجا باید مشاوره بگیرم برای کتاب‌هایی که باید خوند

مهسا
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۲ ۹:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  حمیده

سلام
بله قبولی با مدرک پیام نور در دانشگاه های دولتی اگر چه ممکنه سخت باشه اما نشدنی نیست.
صفحه زیر ررو ببینید:

فرح حسینی پور
اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۲ ۸:۲۸ ب٫ظ

سلام
میخاستم در کنکور دکتری ازاد شرکت کنم
ارشد میکروبیولوژی ازاد دارم
میخاستم بدونم با دکترای میکروبیولوژی آزاد میتونم آزمایشگاه بزنم ؟
واینکه دکتری این رشته کلا چند ترم هست ؟و چند ترم آن پایان نامه هست؟؟؟
تشکر

مهسا
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۲ ۱:۱۴ ق٫ظ

سلام
اگه منظورتون ازمایشگاه تشخیص طبی است خیر. نمیتونید با مدرک میکروبیولوژی ازمایشگاه تاسیس کنید.
درمورد جزییات دوره دکتری و این که دکتری چند سال طول میکشه لینک زیر رو ببینید:
https://phdtest.ir/1395/08/%D8%B7%D9%88%D9%84-%D9%85%D8%AF%D8%AA-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4/

م
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۲ ۱۲:۱۰ ب٫ظ

سلام درکنکور دکتری رتبه در سهمیه آزاد مهم هست فقط برای قبولی ؟ رتبه در سهمیه ایثارگری و … مهم نیست؟
میدونم کتاب و مقاله و … برای مصاحبه هست

مهسا
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۲ ۱:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  م

سلام
سهمیه ۵ درصد خیلی تاثیر کمی داره و میشه گفت در خیلی رشته محل ها بی اثر میتونه باشه.
اما سهمیه ۲۵ درصد تاثیر زیادی داره تقریبا.
سهمیه ۵درصد و ۲۵ درصد به این صورت هست که ظرفیت هر رشته محل برای سهمیه ۵ درصدی در ۰.۰۵ و برای سهمیه ۲۵ درصدی در ۰.۲۵ ضرب میشه، اگه عدد حاصله بالای نیم باشه، به همون میزان ظرفیت سهمیه در نظر گرفته میشه.
بعد داوطلبانی که دارای سهمیه ۵ درصدی هستن برای پذیرش در اون ظرفیت ۵درصدی و داوطلبانی که دارای سهمیه ۲۵ درصدی هستن برای پذیرش در اون ظرفیت ۲۵ درصدی با هم رقابت میکنند. کسانی که بالاترین نمره کل رو بین رقبای سهمیه دار دارند، در صورتی که نمره شون ۷۰ درصد نمره آخرین فرد قبول شده در اون رشته محل در سهمیه عادی باشه، به عنوان پذیرفته شده در سهمیه اعلام میشن.
اگر داوطلبان ۷۰درصد نمره اخرین فرد قبولی (با توجه به نوع سهمیه شون) رو کسب نکنند، در سهمیه پذیرش نخواهند شد.
اگه با شرایطی که گفتم، ظرفیت سهمیه ۲۵ درصدی تکمیل نشه میرسه به ۵ درصدی ها. اگه ظرفیت سهمیه ۵ درصدی هم تکمیل نشه که میرسه به سهمیه عادی ها.
اگه رشته محلی ظرفیت سهمیه نداشته باشه، داوطلبان دارای سهمیه هم در سهمیه عادی و با سهمیه آزاد خواهند بود

دانشجوی دکتری آینده
اردیبهشت ۲۴, ۱۴۰۲ ۱۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام. وقتتون بخیر. سوالی داشتم اینکه لینک بارگزاری رزومه و مدارک دانشگاه ها معمولا چند روز زمان داره؟ آیا تا روز مصاحبه لینک باز است؟
آیا در دانشگاه سراسری و آزاد توصیه نامه استاد نیاز است؟اگر نیاز است فقط از استاد راهنما بگیریم کافیه؟ ممنون میشم اگر زود جوابم را بدهید.

محمد م
اردیبهشت ۹, ۱۴۰۲ ۱۱:۳۹ ق٫ظ

سلام بنده رتبه تک رقمی هستم و یک مقاله علمی پژوهشی ژورنال خارجی و یک مقاله کنفرانسی دارم…آیا احتمال داره در دانشگاه دولتی قبول نشم؟

مهسا
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۲ ۲:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  محمد م

سلام
مصاحبه شفاهی خیلی مهم و تعیین کننده است. چون ۲۰ نمره از ۵۰ نمره به مصاحبه شفاهی بستگی داره و شما بهترین رزومه رو هم داشته باشید حداکثر ۳۰ امتیاز میتونید بگیرید. حتما خودتون رو برای بهترین عملکرد در مصاحبه دکتری اماده کنید.
لینک زیر رو در مورد آمادگی مصاحبه دکتری ببینید:
https://phdtest.ir/1391/03/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D9%87%D9%85-%D8%AA%D9%88%D8%AC%D9%87-%D8%B3%D9%88%D8%A7%D9%84-%D9%85%D8%B5%D8%A7%D8%AD%D8%A8%D9%87-%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C/

N
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۲ ۵:۲۳ ق٫ظ

سلام،، دانشجویی ک ترم یک و دو رو مرخصی گرفته میتونی چند واحد تابستون برداره؟تو ترم تابستونی ثبت نام کنه؟(دانشگاه دولتی)
در مقطع کارشناسی ن دکتری

مهسا
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۲ ۲:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  N

سلام
این موارد رو باید از دانشگاه پیگیری کنید که اصلا ترم تابستونی ارائه میشه یا نه و چه دروسی ارائه میشه.

N
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۲ ۷:۳۷ ب٫ظ

سلام،، دانشجویی ک ترم یک و دو رو مرخصی گرفته میتونی چند واحد تابستون برداره؟تو ترم تابستونی ثبت نام کنه؟(دانشگاه دولتی)

مهسا
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۲ ۱۱:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  N

سلام
در مقطع دکتری هم مرخصی سخت داده میشه و هم ترم تابستونی تقریبا ارائه نمیشه. چون تعداد دانشجوها کمه و ارائه ترم تابستانی خیلی معنایی نداره

N
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۲ ۵:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

در مقطع کارشناسی چی؟ میشه ترم تابستونی بردارع اگر ترم ۱و۲مرخصی گرفته باشه؟ این امکانو بهش میدن یا لزوما یه ترم باید بخونه؟

مهسا
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۲ ۲:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  N

اینا کاملا در دست دانشگاهه.
باید از دانشگاه پیگیری کنید که اصلا ترم تابستونی ارائه میشه یا نه و چه دروسی ارائه میشه.

راحیل
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۲ ۳:۲۶ ب٫ظ

باسلام من ارشد ریاضی کاربردی گرایش رمز و کد دارم میخوام دکترا هوش مصنوعی شرکت کنم. شما میتونید راهنماییم کنید؟ تشکر

مهسا
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۲ ۳:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  راحیل

سلام
در مقطع دکتری تغییر رشته تنها در صورتی توصیه میشه که اولا شما بتونید سطح دانش لازم برابر با یک فارغ التحصیل ارشد رو داشته باشید. و دوم بتونید اساتید رو در مصاحبه برای این تغییر رشته قانع کنید که هم شایستگی تحصیل در رشته جدید رو دارید و هم دلایل کافی برای این تغییر رشته در مقطع دکتری. در صورتی که این شرایط فراهم باشه، میتونید شانس قبولی داشته باشید.

امیرحسین
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۲ ۴:۱۶ ب٫ظ

سلام .من در آزمون دکتری ۱۴۰۲ در رشته مدیریت بازرگانی رتبه ۱۲۲۲ و تراز ۲۰۲۵ آوردم روزانه مجاز نشدم ولی بقیه رو مجاز شدم امکان قبولی هست

مهسا
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۲ ۰:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  امیرحسین

سلام
ممکنه برای پردیس ها و دانشگاه آزاد شانس قبولی داشته باشید چون دعوت به مصاحبه بر بر اساس ترازه و ممکنه به هر دلیلی پایین اعلام کنن. بر اساس علاقه انتخاب رشته کنید.

امیرحسین
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۲ ۲:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

پیام نور چی؟ و دانشگاه آزاد قم چی؟

محسن زرین فر
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۲ ۳:۳۵ ب٫ظ

سلام
دم شما گرم

زهرا
اردیبهشت ۱, ۱۴۰۲ ۱:۴۷ ب٫ظ

سلام من تیک دانشگاه‌های غیر دولتی رو نزدم الان متاسفانه همون مرحله اول مجاز نشدم چکار باید بکنم؟

مهسا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۳:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام
نیازی به تیک زدن یا انتخاب گزینه خاصی برای غیردولتی ها نبوده. مجاز نشدن به علت نمره کل پایین بوده قاعدتا و کاری نمیشه در این رابطه کرد.

Fafa
فروردین ۳۰, ۱۴۰۲ ۲:۴۷ ب٫ظ

سلام من برای روزانه انتخاب رشته کردم اما چون یکی از شبانه ها ب محل زندگیم نزدیک تره
بنظرتون اگر شبانه رو هم تو انتخاب رشته بد از روزنه ها وارد کنم امکانش هست دیگه روزنه ها رو دعوت نکنن و شبانه رو ترجیه بدن

مهسا
فروردین ۳۰, ۱۴۰۲ ۶:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  Fafa

سلام
خیر اصلا تاثیری نداره نگران نباشید. دعوت به مصاحبه بر اساس حد نصاب ترازه. یعنی دانشگاه ها یه حداقل نمره تراز اعلام میکنند و هر کس نمره کلش بالاتر از اون باشه دعوت به مصاحبه میشه.

محمدی
فروردین ۲۶, ۱۴۰۲ ۸:۱۱ ب٫ظ

سلام روز بخیر من شاغل هستم و تا ساعت ۳ امکان شرکت در کلاس را ندارم اگرچه میتوانم زمان بگذارم و هرچه قدر لازم باشه برای ازمون دکترا تلاش کنم و از نظر رتبه اوردن مشکلی ندارم چه داشنگاههایی با شرایط بنده کنار م ایند ؟؟سپاسگزارم

مهسا
فروردین ۳۰, ۱۴۰۲ ۸:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمدی

سلام
راستش بعیده که دانشگاهی با این شرایط کنار بیاد. چون کلاس ها عمدتا صبح ها و بعد از ظهر برگزار میشه و ساعت ۳ به بعد عملا خیلی امکان شرکت در کلاس ها نیست. فقط ممکنه بعد از قبولی اساتید باهاتون راه بیان که اولا احتمالش زیاد نیست و دوما ریسک خودشو داره به هر حال قبولی به امید همکاری اساتید

محمدلطفی
فروردین ۲۰, ۱۴۰۲ ۵:۲۲ ب٫ظ

سلام من ارشدhseدانشگاه ازاد خوندم برای دکتراچه رشته میتونم آدمه بدم

مهسا
فروردین ۳۰, ۱۴۰۲ ۸:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمدلطفی

سلام
برای این که لیست رشته های مجاز دکتری رو بررسی کنید لینک زیر رو ببینید:
https://phdtest.ir/1397/09/%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2-%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-98/
بعضی رشته ها شرط تجانس ندارند که تو این لینک قابل مشاهده است.
ضمن این که یادتون باشه تو رشته ای که توش سابقه پژوهش دارید یا حداقل سابقه پژوهشی نزدیکی دارید شانستون بیشتره.

الهه
فروردین ۱۸, ۱۴۰۲ ۵:۰۵ ب٫ظ

سلام من بهمن پایان نامم میمونه ارشد حقوق بین الملل هستم میتونم آزمون دکتری امسال شرکت کنم؟باید نوبت دوم بزنم دانشگاه هارو ؟یا میتونم روزانه شرکت کنم ؟

مهسا
فروردین ۳۰, ۱۴۰۲ ۸:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  الهه

سلام
فقط اگه رشته محلی باشه که ورودی بهمن داشته باشه میتونید انتخاب کنید که اونم احتمالش خیلی زیاد نیست. نوبت دوم فقط یه عنوان برای دوره های شهریه پردازه و زمان شروع تحصیل و زمان برگزاری کلاس هاش تفاوتی با دوره روزانه نداره.
دانشگاه ازاد ممکنه در این زمینه همکاری کنه و اگه درستون تموم نشده برای بهمن ثبت نامتون کنه که اونم باز تضمینی و قطعی نیست.

eli
فروردین ۱۸, ۱۴۰۲ ۳:۰۱ ب٫ظ

سلام من امسال مهر درسم تموم میشه بهمن ماه دفاع از پایان نامه ارشدم میمونه میخوام امسال ازمون دکتری قبول بشم باید دانشگاه های نوبت دوم بزنم؟میتونم مرخصی بگیرم تا از پایان نامه دفاع کنم؟رشته حقوق بین الملل میخونم

مهسا
فروردین ۳۰, ۱۴۰۲ ۸:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  eli

بالاتر پاسختون داده شده. موفق باشید.

فرزاد
فروردین ۱۱, ۱۴۰۲ ۷:۳۰ ب٫ظ

با سلام آیا رشته بهداشت خانواده و سلامت جنسی دانشگاه شاهد تهران شرط سنی دارد من ارشد روانشناسی بالینی دارم و ۴۲ سالمه

فرهاد
اسفند ۲۰, ۱۴۰۱ ۱۱:۵۸ ب٫ظ

سلام، وقت بخیر .
من تو کنکور دکتری ریاضی محض سال ۱۴۰۲ درس تخصصی رو ۴۰ و درس استعداد رو ۴۵ و زبان هم سفید دادم . به نظرتون رتبه ام چند میشه؟

مهسا
اسفند ۲۲, ۱۴۰۱ ۵:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  فرهاد

سلام
رتبه شما خیلی بستگی به سطح پاسخگویی سایر داوطلبان داره و نمیشه چیز دقیقی پیش بینی کرد.

جزایری
اسفند ۱۹, ۱۴۰۱ ۹:۱۴ ق٫ظ

سلام
فارغ تحصیل رشته کارشناسی ارشد مدیریت دولتی هستم ، یکبار سال ۹۷ دکتری شرکت کردم و دانشگاه آزاد قبول شدم ولی به دلیل مشکلات مالی نرفتم ، الان واقعیتش علاقه ای به شرکت آزمون دکتری مدیریت دولتی ندارم و می‌خوام دکتری مدیریت مالی شرکت کنم, خواستم بنده بیشتر راهنمایی کنید که آیا با توجه به این که معلومات من مدیریت دولتی است با مشکل مواجه نمی شوم

مهسا
اسفند ۲۲, ۱۴۰۱ ۵:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  جزایری

سلام
بنا بر دفترچه آزمون دکتری منتشره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد همه رشته‌ها مجاز به شرکت در کنکور دکتری رشته مالی هستن.
در مقطع دکتری تغییر رشته تنها در صورتی توصیه میشه که اولا شما بتونید سطح دانش لازم برابر با یک فارغ التحصیل ارشد رو داشته باشید. و دوم بتونید اساتید رو در مصاحبه برای این تغییر رشته قانع کنید که هم شایستگی تحصیل در رشته جدید رو دارید و هم دلایل کافی برای این تغییر رشته در مقطع دکتری. در صورتی که این شرایط فراهم باشه، میتونید شانس قبولی داشته باشید.

شادی
اسفند ۱۸, ۱۴۰۱ ۹:۰۶ ب٫ظ

سلام وقت بخیر من ارشدم پیام‌ نوره ماه پیش دفاع کردم و نمره کامل گرفتم معدلم هم ۱۹ هست برای پذیرش استعداد درخشان دکتری پیام نور میتونم ثبت نام کنم ؟ و
اینکه شهریه هر ترم تقریبا چقدر میشه ؟
سوال دیگه ای هم که دارم اینه که توی رشته های اعلامی بعضی از رشته ها شهرش مشخص نیست و نوشته تحصیلات تکمیلی منظورش چیه ؟

مهسا
اسفند ۲۲, ۱۴۰۱ ۵:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  شادی

سلام
اگه شرایط ایین نامه دکتری استعداد درخشان رو دارید، بله. در لینک زیر ایین نامه دکتری استعداد درخشان رو میتونید ببینید:
https://phdtest.ir/1391/04/%D8%A2%DB%8C%DB%8C%D9%86-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%DA%A9%D9%86%DA%A9%D9%88%D8%B1-9/
مرکز تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور در تهرانه.
شهریه چیزی حدود ترمی ۱۵-۱۶ میلیون احتمالا یا بیشتر

سپیده
اسفند ۱۷, ۱۴۰۱ ۵:۰۰ ب٫ظ

سلام وقت بخیر ، من سهمیه پنج درصدی ایثارگران دارم و دانشگاه مورد نظر من سه نفر پذیرش داره توی رشته من در مقطع دکتری می خواستم بدونم کلا سهمیه در دو مرحله هم اعمال نمیشه ؟ هم مرحله کتبی هم مرحله مصاحبه ؟

مهسا
اسفند ۱۸, ۱۴۰۱ ۴:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  سپیده

سلام
خیر متاسفانه سهمیه برای ۵ درصد اعمال نمیشه. اما اگه ظرفیت سهمیه ۲۵ درصدی پر نشه به سهمیه ۵ درصدی میرسه جای خالیش

عسل
اسفند ۸, ۱۴۰۱ ۰:۲۴ ق٫ظ

اگر کسی سهمیه فرزند جانباز بالای ۲۵٪داشته باشه و فقط یک سوال ج بده احتمال قبولی در دانشگاههای دولتی با آزاد دارد؟

مهسا
اسفند ۱۰, ۱۴۰۱ ۲:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  عسل

سلام
البته که بستگی به رقابت در رشته شما داره. اما با این حال بازم خیلی بعیده. حتی اگه دعوت به مصاحبه هم بشید احتمالا اساتید در جلسه مصاحبه از این موضوع ساده عبور نگنند و شما رو به چالش بکشند

داوطلب جدید
اسفند ۳, ۱۴۰۱ ۷:۵۴ ب٫ظ

با سلام
دانشگاه مدرک موقت و ریزنمرات رو زمانی صادر میکنه که داوطلب کارت پایان خدمت ارائه کنه یا در مقاطع بالاتر پذیرفته بشه.
چطور باید مدرک موقت و ریزنمرات رو دریافت کنیم و در زمان ثبت نام بارگذاری کنیم؟ آیا از صفحه کارنامه پرینت بگیریم بعنوان ریزنمرات کفایت میکنه؟
مدرک موقت رو چطور دریافت کنیم؟

علیرضا
اسفند ۲, ۱۴۰۱ ۱:۱۴ ب٫ظ

سلام خدمت همه وقت بخیر و با ارزوی موفقیت در ازمون پیش رو خواستم ببینم این سهمیه ها چقدر تاثیر دارد در دکترا

مهسا
اسفند ۴, ۱۴۰۱ ۱۰:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

سلام
سهمیه ۵درصد و ۲۵ درصد به این صورت هست که ظرفیت هر رشته محل برای سهمیه ۵ درصدی در ۰.۰۵ و برای سهمیه ۲۵ درصدی در ۰.۲۵ ضرب میشه، اگه عدد حاصله بالای نیم باشه، به همون میزان ظرفیت سهمیه در نظر گرفته میشه.
بعد داوطلبانی که دارای سهمیه ۵ درصدی هستن برای پذیرش در اون ظرفیت ۵درصدی و داوطلبانی که دارای سهمیه ۲۵ درصدی هستن برای پذیرش در اون ظرفیت ۲۵ درصدی با هم رقابت میکنند. کسانی که بالاترین نمره کل رو بین رقبای سهمیه دار دارند، در صورتی که نمره شون ۷۰ درصد نمره آخرین فرد قبول شده در اون رشته محل در سهمیه عادی باشه، به عنوان پذیرفته شده در سهمیه اعلام میشن.
اگر داوطلبان ۷۰درصد نمره اخرین فرد قبولی (با توجه به نوع سهمیه شون) رو کسب نکنند، در سهمیه پذیرش نخواهند شد.
اگه با شرایطی که گفتم، ظرفیت سهمیه ۲۵ درصدی تکمیل نشه میرسه به ۵ درصدی ها. اگه ظرفیت سهمیه ۵ درصدی هم تکمیل نشه که میرسه به سهمیه عادی ها.
اگه رشته محلی ظرفیت سهمیه نداشته باشه، داوطلبان دارای سهمیه هم در سهمیه عادی و با سهمیه آزاد خواهند بود

سعید جعفری
بهمن ۲۰, ۱۴۰۱ ۱۰:۱۵ ق٫ظ

با عرض سلام و احترام
می خواستم بپرسم که سوالات زبان و استعداد تحصیلی با هم یک نمودار تراز دارند؟ برای مثال فرقی می کند بیست سوال استعداد و پنج سوال زبان جواب دهم یا بیست و پنج سوال استعداد و هیچی زبان جواب ندهم؟
خیلی ممنون

مهسا
بهمن ۲۹, ۱۴۰۱ ۵:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  سعید جعفری

سلام
بستگی به وضعیت رشته تون هم داره. یعنی اگه تو رشته شما اغلب داوطلبان هم زبان جواب میدن و هم استعداد، خب بهتره که شما هم یه حداقل درصدی تو هر دو داشته باشید.

همیشه دانشجو
بهمن ۱۸, ۱۴۰۱ ۲:۵۸ ب٫ظ

وقت بخیر
من خرداد پایان‌نامه ارشدم تو رشته‌ی مهندسی گرایش مدیریت مهندسی رو دفاع کردم. مشمول خدمت سربازی هستم و نهایتا تا خرداد ۱۴۰۲ باید دفترچه فرستاده باشم. کنکور دکتری مدیریت فناوری اطلاعات ۱۴۰۱ شرکت کردم نمره ۳۰۴۹ رتبه ۱۲۱ در سهمیه، ۶۰ درصد زبان زده بودم. در نهایت ولی مرحله دوم رو ادامه ندادم و مصاحبه‌ای شرکت نکردم.

الان کنکور دکتری ۱۴۰۲ مهندسی صنایع ثبت نام کردم و امیدم به زبان و استداد تحصیلیه تو زمان باقی‌مونده. اگرچه آمار و تحقیق در عملیات و طرح‌ریزی از دوران ارشد کمی بلدم.

لیسانس مهندسی کامپیوتر دانشگاه آزاد بودم و ارشد روزانه تربیت مدرس. تا این لحظه هیچ تالیفاتی نداشتم و مقاله‌ای ننوشتم اگرچه برای انجام فارغ‌التحصیلی لازم بوده.

نمیدونم دونستنش کمکی می‌کنه یا نه ولی معدل ارشد ۱۷.۸ با نمره پایان‌نامه ۱۸، معدل لیسانس ۱۵.۹۹. تو کنکور ارشد زبان ۸۱ زدم و لیسانس ۱۰۰. مدرک FCE کمبریج دارم و قصد دارم تافل هم بگیرم. آیلتس ماک ۷.۵ شدم.

میخوام دکتری ثبت نام کنم و اصلا اصراری به روزانه ندارم. پولی باشه (حالا کمتر بهتر) ولی راحت بتونم قبول بشم و بهم معافیت تحصیلی بدن.

چه شانسی دارم با این موارد که گفتم؟ خیلی دنبال مشاوره خصوصی گشتم پیدا نکردم. حاضرم هزینه مشاوره هم بدم

مهسا
بهمن ۲۰, ۱۴۰۱ ۳:۱۱ ق٫ظ

سلام
برای کنکور دکتری که فعلا ثبت نام نمیکنن. اگه میخواید از روش های بدون کنکور استفاده کنید، با توجه به شرایطی که گفتید برای پردیس های بین الملل ممکنه شانس داشته باشید. برای ترم بهمن تکمیل ظرفیت دارن معمولا.
عضو کانال تلگرامی phdtest میتونید بشید فراخوان ها اطلاع رسانی میشه.

همیشه دانشجو
بهمن ۲۵, ۱۴۰۱ ۹:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

کنکور دکترا ۱۴۰۲ رو ثبت نام کردم. فقط نمیدونم روش حساب کنم یا نه.

داوطلب جدید
بهمن ۱۸, ۱۴۰۱ ۱۱:۱۴ ق٫ظ

سلام
برای ثبت نام بدون آزمون ریزنمرات الزامی هست. اما داشنگاه ریزنمرات تایید شده با مهر دانشگاه رو قبل از دریافت دانشنامه بهمون نمیده.
ریزنمرات رو چطور باید دریافت کنیم؟ بدون مهر و امضا قابل قبوله؟ یا پطور به تایید دانشگاه برسونیم وقتی مدرک اصلی رو بهمون ندادن؟

مهسا
بهمن ۲۰, ۱۴۰۱ ۲:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب جدید

سلام
اصل مدرک و ریزنمرات تاییدشده نیاز نیست. همون گواهی موقت و ریزنمرات بدون مهر و امضا کفایت میکنه.

انا
بهمن ۹, ۱۴۰۱ ۲:۴۷ ب٫ظ

وقت بخیر.من کارشناسی بیوتکنولوژی،و ارشد علوم سلولی مولکولی خواندم دانشگاه ازاد.با معدل حدودا ۱۵.مقاله تا ۲ماه دیگه اکسپت میشه.
در وزارت بهداشت ،و سراسری ازاد چه رشته هایی میتونم شرکت کنم؟

مهسا
بهمن ۱۴, ۱۴۰۱ ۱:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  انا

سلام
میتونید صفحه زیر رو بررسی کنید و هر رشته ای مایلید بررسی کنید ببینید شرط تجانس لازم رو دارید یا نه:
https://phdtest.ir/1397/09/%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2-%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-98/

پری
بهمن ۷, ۱۴۰۱ ۴:۴۳ ب٫ظ

سلام من پذیرفته شده دکترا سال، ۹۹هستم منتهی انصراف دادم ایا میتونم دوباره به دانشگاه مراجعه کنم و ادامه بدم
قبولی ازاد کرج بودم

مهسا
بهمن ۸, ۱۴۰۱ ۱:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  پری

سلام
دانشگاه ازاد گاهی در این زمینه همکاری میکنه. به واحد دانشگاهی تون مراجعه کنید ممکنه بشه ثبت نام کرد

S.Sh
بهمن ۱, ۱۴۰۱ ۶:۲۶ ق٫ظ

سلام من معدلم ۱۷.۴۵ هستش ارشدمو آزاد خوندم،برای استعداد درخشان دانشگاه آزاد گفتن شرط معدل ۱۷.۵ ، به نظرتون میتونم ثبت نام کنم؟ و اینکه منظورتون از اعمال ضریب یعنی چی؟ ممنون

مهسا
بهمن ۸, ۱۴۰۱ ۱:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  S.Sh

سلام
فعلا منتظر باشیم ببینیم شرایط دکتری بدون آزمون دانشگاه ازاد امسال ثابته یا تغییر میکنه. اگه شرایطش تغییر نکنه نه متاسفانه نمیتونید شرکت کنید. هر خبری در این زمینه در همین سایت اطلاع رسانی میشه

حمید رصا
دی ۲۹, ۱۴۰۱ ۱۰:۱۷ ب٫ظ

سلام من رشتهام زیو مور فو ل زی میباشد ایا با یک مقاله علمی وپزوهشی میشکد در دوره دکتدی در دوره روزانه یبول شد البته پایان نامه ندادم

مهسا
دی ۳۰, ۱۴۰۱ ۳:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  حمید رصا

سلام
مقاله فقط یه بخش از نمره مرحله دوم هستش و خیلی موارد دیگه هست که تو کسب امتیاز در مصاحبه دکتری اثرگذاره. پیشنهاد میکنم صفحه زیر رو ببینید:
https://phdtest.ir/1393/10/%D8%A2%DB%8C%DB%8C%D9%86-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%85%D8%B5%D8%A7%D8%AD%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D9%86%D8%AC%D8%B4-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-94-95/

ندا
دی ۲۷, ۱۴۰۱ ۱۲:۳۵ ب٫ظ

سلام خوبین ببخشید من رشته علوم تربیتی گرایش تکنولوژی آموزشی هستم امسال کنکور مشاوره ثبت نام کردم به نظرتون میتونم تو این زمان کم موفق بشم به نظرتون چیکار کنم

مهسا
دی ۳۰, ۱۴۰۱ ۴:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  ندا

سلام
با توجه به مهلت باقی مونده، پیشنهادم اینه که روی تست های سال های قبل و کتاب های خلاصه و جمع بندی موسساتی که تخصصی رشته روانشناسی هستن متمرکز بشید. شاید شرکت در کلاس ها هم براتون مفید باشه.

ذبیحی
دی ۸, ۱۴۰۱ ۸:۳۴ ب٫ظ

سلام و احترام.من دکتری رشته مدیریت آموزشی شرکت کردم ولی نمی دانم چه کتابهایی باید مطالعه کنم.البته با توجه به زمان کمی دارم .چند منبع خوب لازم دارم.سپاسگزارم

فاطمه
دی ۸, ۱۴۰۱ ۱:۰۸ ق٫ظ

سلام تو رو خدا بگید مت از الان بخوام شروع کنم واسه ازمون میرسم؟ فکر کنم قبول نشم اصلا

مهسا
دی ۲۶, ۱۴۰۱ ۵:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

سلام بر شما
بله چرا نرسید. خیلی از دوستان سال های قبل با یکی دو ماه خوندن تونستن رتبه های خوبی کسب کنن. مهمترین منابع که بیشترین سوال رو میاد بخونید، اونایی که نمیرسید از کتاب های خلاصه و جمع بندی موسسات استفاده کنید و حتما تست های سال های قبل کنکور دکتری و اگه تونستید ارشد رو بخونید.

فرزاد
دی ۷, ۱۴۰۱ ۲:۳۰ ب٫ظ

با سلام آیا رشته بهداشت خانواده و سلامت جنسی شرط سنی دارد من ارشد روانشناسی بالینی دارم و ۴۲ سالمه

فرزاد
دی ۷, ۱۴۰۱ ۳:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

منظورم برای تحصیل در این رشته بازه سنی مجاز به ثبت نام وجود دارد

فرزاد
دی ۱۰, ۱۴۰۱ ۷:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

خواهشا کسی اطلاعاتی داره محبت کنه راهنمایی کنه برام مهمه

فرزاد
دی ۱۴, ۱۴۰۱ ۱۱:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  فرزاد

برای این رشته نظام روانشناسی میدن

مهسا
دی ۲۶, ۱۴۰۱ ۵:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

سلام
رشته ای با این عنوان در مقطع دکتری وزارت بهداشت پذیرش ندارد.

فرزاد
بهمن ۲۸, ۱۴۰۱ ۶:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

ممنون دکتری وزارت علوم دانشگاه شاهد

م.س
آذر ۱۱, ۱۴۰۱ ۸:۱۸ ق٫ظ

سلام.من می خوام دکترا روانشناسی شناختی بخونم.این رشته رو هم از مجموعه امتحانی روانشناسی می گیرن هم از مجموعه علوم شناختی.با توجه به اینکه فقط تو یکی از این مجموعه ها می تونم امتحان بدم، اگر مجاز شدم می تونم هنگام انتخاب رشته از دو مجموعه روانشناسی و علوم شناختی انتخاب رشته کنم یا فقط از مجموعه ای که توش ازمون دادم می تونم انتخاب رشته کنم؟

مهسا
آذر ۲۳, ۱۴۰۱ ۱۱:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  م.س

سلام
خیر امکانش نیست. فقط همون رشته ای که امتحان دادید میتونید زیرمجموعه هاشم انتخاب کنید.

مریم
آذر ۷, ۱۴۰۱ ۱۰:۱۱ ق٫ظ

سلام وقت بخیر
من کارشناسیم رو مهندسی صنایع خوندم و ارشدم رو درخال تحصیل در رشته ی mba هستم. دوتا سوال داشتم اول اینکه برای تحصیل در مقطع دکترا با توجه که DBA در ایران تدریس نمیشه ، در چه رشته هایی میتونم ادامه بدم ؟
دوم اینکه باتوجه به مسیر تحصیلی من که با تغییر رشته از مهندسی به MBA و مراحل بعد رو داره شانسی برای پذیرش در هیئت علمی دارم یا خیر؟

مهسا
آذر ۲۳, ۱۴۰۱ ۱۱:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام
تو صفحه زیر میتونید بررسی کنید که چه رشته هایی امکان شرکت و پذیرش در کنکور دکتری دارید:
https://phdtest.ir/1397/09/%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2-%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-98/
درمورد هیات علمی هم دانشگاه ازاد شرط همنامی رشته مقطع ارشد و دکتری رو داره. اما سراسری نداره. به سلیقه اساتید بستگی داره

حمیدی
آذر ۶, ۱۴۰۱ ۱:۴۰ ق٫ظ

سلام وقت بخیر
چگونه میتونم سوالات و پاسخنامه تشریحی : زبان عمومی دکتری گروه زبان( زبانشناسی) و همچنین پاسخنامه تشریحی سوالات تخصصی این رشته را در سال های گذشته (١۴٠٠ ، ١٣٩٩…)تهیه و یا خریداری کنم ، ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

مهسا
آذر ۱۶, ۱۴۰۱ ۰:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  حمیدی
آذین
آذر ۱, ۱۴۰۱ ۹:۲۶ ب٫ظ

با سلام. من کارشناسی و ارشد مترجمی زبان انگلیسی خوندم. اما مقالات و پژوهشهام در حوزه های مرتبط با: کاربرد تکنولوژی در (سنجش و آموزش ترجمه زبان انگلیسی، آموزش زبان انگلیسی و آموزش زبان فارسی) بوده. از فارغ التحصیلی از مقطع ارشدم حدود ۵ ساله می گذره. در این مدت یک استارتاپ در حوزه سنجش و آموزش سیستماتیک و هوشمند برای حوزه های مختلف به خصوص مهارتهای شناختی راه اندازی کردیم. خیلی دوست دارم دکتری در رشته ای تحصیل کنم که مرتبط با حوزه های پژوهشی ام باشه و همچنین می خوام رشته ای باشه که در صورت مهاجرت هم مناسب باشه. رشته مترجمی متاسفانه چندان برای مهاجرت کارآیی نداره. در دفترچه چند رشته است که نمی دونم کدوم رو انتخاب کنم. اولویتهام اینها هستند. ممنون می شم با توجه به مواردی که توضیح دادم راهنماییم کنید.
۱- علوم شناختی-زبان شناسی
۲- تکنولوژی آموزشی
۳- فلسفه تعلیم و تربیت
۴- برنامه ریزی درسی
۵- زبانشناسی
۶- آموزش زبان انگلیسی

مهسا
آذر ۱, ۱۴۰۱ ۱۰:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  آذین

سلام
پیشنهاد میکنم سری به سایت وزارت علوم بزنید و سیلابس درسی هر رشته رو ببینید تا بیشتر و بهتر با محتوای هر یک از این دوره ها آشنا بشید. اون وقت بهتر میتونید تصمیم بگیرید. لینک زیر خدمت شما:
https://prog.msrt.ir/fa/grid/113/%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D9%87%D8%A7

محمدیان
آذر ۱, ۱۴۰۱ ۷:۵۰ ق٫ظ

سلام، وقت بخیر. بنده کارشناسی ارشد ریاضیات مالی، که زیرمجموعه گروه ریاضی هست، خوندم. برای دکتری دوست دارم که مهندسی مالی بخونم که زیرمجموعه گروه انسانی هست ولی میگن بعدا اگه بخوای هیئت علمی بشی یا تدریس کنی اجازه نمیدن و برات مشکل میشه، خواستم بدونم درسته یا نه.
ممنون میشم راهنمایی کنید.

مریم
آذر ۱, ۱۴۰۱ ۱۱:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  محمدیان

سلام منم مثل شما هستم ارشد ریاضی مالی…بله درسته برا هیات علمی شدن مشکل درست میشه…به نظرم بهترین کار همون ریاضی خوندن هست چون اکثرا گرایش که در دکترا کارمیکنن مالی کارمیکنن…ریاضی کاربردی شرکت کنید حتما مالی هم هست برا ادامه

مهسا
آذر ۱, ۱۴۰۱ ۱۰:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  محمدیان

سلام
دانشگاه ازاد این که رشته ارشد و دکتری یکسان باشه رو به عنوان یکی از شروط اعلام کرده و قطعا برای این دانشگاه که فرصت هیات علمی شدن نخواهید داشت.
دانشگاه های سراسری این شرط رو رسما اعلام نکردن اما به هر صورت با توجه به تجارب دوستان به نظر میاد شانستون کمتر میشه با تغییر رشته.

محمد
آبان ۳۰, ۱۴۰۱ ۵:۱۷ ب٫ظ

سلام.من یک بار از سهمیه ایثارگری واسه ی کنکور ارشد استفاده کردم و قبول هم شدم و رفتم.خواستم ببینم واسه کنکور دکتری الان که ثبت نام کردم و باز هم این سهمیه رو استفاده کردم اگر قبول نشم امسال سال بعد هم میتونم از این سهمیه استفاده کنم؟ممنون میشم جواب بدین

مهسا
آذر ۱, ۱۴۰۱ ۱۰:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام
بله مشکلی نداره. میتونید سال بعد هم از این سهمیه استفاده کنید اگه قبول نشدید.

Zeinab Mohammadi
آبان ۳۰, ۱۴۰۱ ۵:۰۸ ب٫ظ

سلام رشته ارشدم مخابرات سیستم ، تو دفترچه ازمون دکتری تو قسمت مخابرات ی گرایش جدید به اسم مغز و شناخت اصافی شده لطفا در مورد این رشته راهنمایی میکنی.

مهسا
آذر ۱, ۱۴۰۱ ۱۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  Zeinab Mohammadi

سلام
همه رشته های مصوب وزارت علوم در این لینک هستش:
https://prog.msrt.ir/fa/grid/113/%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D9%87%D8%A7
ضمن این که چون الان انتخاب رشته نمیکنید، میتونید صبر کنید دفترچه انتخاب رشته بیاد و ببینید اصلا دانشگاهی این گرایش رو داره یا نه و کدوم دانشگاه. بعد میتونید از اون دانشگاه اطلاعات بیشتری کسب کنید.

سمیه شاهیرو
آبان ۲۵, ۱۴۰۱ ۱۱:۴۱ ق٫ظ

واینکه بخوام دکتری مطالعات زن و خانواده بخونم چه منابعی مهم تر هستن؟

سمیه شاهیرو
آبان ۲۵, ۱۴۰۱ ۱۱:۳۴ ق٫ظ

سلام
من ارشد مطالعات زن و خانواده خوندم
در مقطع دکتری مجاز به انتخاب چه رشته هایی هستم

مهسا
آذر ۱, ۱۴۰۱ ۱۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  سمیه شاهیرو

سلام
برای بررسی رشته های مجاز دکتری با توجه به مدرک مقطع ارشدتون لینک زیر رو ببینید:
https://phdtest.ir/1397/09/%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2-%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-98/

هدی
آبان ۲۴, ۱۴۰۱ ۰:۵۸ ق٫ظ

سلام و عرض ادب
من مدرک کارشناسی ارشد اقتصاد رو دارم .تصمیم دارم در رشته کارآفرینی شرکت کنم اما نیازه به مشاوره دارم که دکتری مدیریت کارآفرینی رو شرکت کنم و یا دکتری کارآفرینی
تفاوت این دو کد رو میخواستم( از لحاظ بازار کار و به روز بودن رشته و میزان ظرفیت )
سوال بعدیم آیا در عرض ۳ ماه میتوان به کنکور امسال رسید؟

مهسا
آذر ۱, ۱۴۰۱ ۱۱:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  هدی

سلام
برای این که محتوای اینها رو ببینید به لینک زیر در سایت وزارت علوم مراجعه کنید که سرفصل ها رو داره:
https://prog.msrt.ir/fa/grid/113/%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D9%87%D8%A7
درمورد ظرفیت هم باید منتظر دفترچه انتخاب رشته باشیم.
بله حتما سه ماه زمان خوبیه تا کنکور.
فقط یه نکته: در مقطع دکتری تغییر رشته تنها در صورتی توصیه میشه که اولا شما بتونید سطح دانش لازم برابر با یک فارغ التحصیل ارشد رو داشته باشید. و دوم بتونید اساتید رو در مصاحبه برای این تغییر رشته قانع کنید که هم شایستگی تحصیل در رشته جدید رو دارید و هم دلایل کافی برای این تغییر رشته در مقطع دکتری. در صورتی که این شرایط فراهم باشه، میتونید شانس قبولی داشته باشید.

مژگان
آبان ۲۳, ۱۴۰۱ ۹:۴۳ ب٫ظ

سلام من ارشد برنامه ریزی درسی خوندم میخوام دکترا اختلالات یادگیری بخونم… امکانش هست

ghrezahoo
آبان ۱۰, ۱۴۰۱ ۹:۲۹ ب٫ظ

سلام
ارشد بانکداری اسلامی از موسسه عالی بانکداری ایران واحد تهران دارم البته مدرک وزارت علوم نیست(مدرک معادل ارشد)
چطور میتونم دکنری ادامه بدهم.
تشکر

مهسا
آبان ۲۰, ۱۴۰۱ ۱۲:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  ghrezahoo

سلام
متاسفانه شما نمیتونید آزمون دکتری بدید. باید مدرکتون مورد تایید وزارت علوم یا بهداشت باشه (کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای)

ستاره
آبان ۹, ۱۴۰۱ ۶:۵۰ ب٫ظ

سلام و عرض ادب
من ارشدمو از دانشگاه آزاد گرفتم، برای ثبت نام استعداهای درخشان دانشگاه دولتی می تونم شرکت کنم؟

مهسا
آبان ۲۰, ۱۴۰۱ ۱۲:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  ستاره

سلام
به لحاظ آیین نامه محدودیتی نیست. اما اغلب دانشگاه ها در فراخوانشون اعلام میکنن که فقط از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه های دولتی پذیرش دارند. با این حال فراخوان ها رو چک کنید بعضی دانشگاه ها محدودیتی نمیذارن. همه فراخوان ها در همین سایت اطلاع رسانی میشه.

شهرزاد
آبان ۲, ۱۴۰۱ ۱۱:۲۴ ب٫ظ

سلام من در رشته ارشد نرم افزار فارغ التحصیل شده ام میخواستم بدونم میتونم در گرایشی دیگر مثلا مدیریت ادامه تحصیل بدم ؟

مهسا
آبان ۲۰, ۱۴۰۱ ۱۲:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  شهرزاد

سلام
بعضی رشته های شرط تجانس ندارن و میتونید شرکت کنید و مدیریت هم جزو هموناست. برای اطلاعات بیشتر لینک زیر رو ببینید:
https://phdtest.ir/1397/09/%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2-%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-98/
در مقطع دکتری تغییر رشته تنها در صورتی توصیه میشه که اولا شما بتونید سطح دانش لازم برابر با یک فارغ التحصیل ارشد رو داشته باشید. و دوم بتونید اساتید رو در مصاحبه برای این تغییر رشته قانع کنید که هم شایستگی تحصیل در رشته جدید رو دارید و هم دلایل کافی برای این تغییر رشته در مقطع دکتری. در صورتی که این شرایط فراهم باشه، میتونید شانس قبولی داشته باشید.

س.س
مهر ۲۸, ۱۴۰۱ ۵:۰۹ ب٫ظ

سلام.ببخشید ارشد حرکات اصلاحی غیرانتفاعی قبول شدم.میخوام ببینم واسه دکتری حرکات اصلاحی چه دانشگاه هایی پذیرش دارند و اینکه واسه ارشد هر رشته ای باشیم باید توی دکتری هم همونو ادامه بدیم ؟؟؟

مهسا
آبان ۲۰, ۱۴۰۱ ۱۲:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  س.س

سلام
بعضی رشته های شرط تجانس ندارن و میتونید شرکت کنید و مدیریت هم جزو هموناست. برای اطلاعات بیشتر لینک زیر رو ببینید:
https://phdtest.ir/1397/09/%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2-%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-98/
در مقطع دکتری تغییر رشته تنها در صورتی توصیه میشه که اولا شما بتونید سطح دانش لازم برابر با یک فارغ التحصیل ارشد رو داشته باشید. و دوم بتونید اساتید رو در مصاحبه برای این تغییر رشته قانع کنید که هم شایستگی تحصیل در رشته جدید رو دارید و هم دلایل کافی برای این تغییر رشته در مقطع دکتری. در صورتی که این شرایط فراهم باشه، میتونید شانس قبولی داشته باشید.

درخصوص دانشگاه های دارای پذیرش حرکات اصلاحی در مقطع دکتری هم که دقیق در دفترچه انتخاب رشته منتشر میشه اما این مال سال گذشته است:
https://phdtest.ir/1398/07/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%A2%EF%BA%B3%EF%BB%B4%EF%BA%90-%EF%BA%B7%EF%BB%A8%EF%BA%8E%D8%B3%DB%8C-%D9%88%D8%B1%D8%B2%D8%B4%DB%8C/

زهرا
مهر ۲۴, ۱۴۰۱ ۱۲:۰۳ ب٫ظ

سلام و وقت بخیر. من کارشناسی ارشد mba دارم. برای دکتری می خوام ادامه تحصیل بدم. توی چه رشته هایی غیر از رشته خودم می تونم ادامه تحصیل بدم؟ ممنون.

مهسا
آبان ۲۰, ۱۴۰۱ ۱۲:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام
بعضی رشته های شرط تجانس ندارن و میتونید شرکت کنید و مدیریت هم جزو هموناست. برای اطلاعات بیشتر لینک زیر رو ببینید:
https://phdtest.ir/1397/09/%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2-%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-98/
در مقطع دکتری تغییر رشته تنها در صورتی توصیه میشه که اولا شما بتونید سطح دانش لازم برابر با یک فارغ التحصیل ارشد رو داشته باشید. و دوم بتونید اساتید رو در مصاحبه برای این تغییر رشته قانع کنید که هم شایستگی تحصیل در رشته جدید رو دارید و هم دلایل کافی برای این تغییر رشته در مقطع دکتری. در صورتی که این شرایط فراهم باشه، میتونید شانس قبولی داشته باشید.