تشریح نحوه پذیرش بورس خارج دکتری ۹۷ از سوی سازمان سنجش

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

بر اساس اعلام سازمان سنجش، جهت پذیرش بورس اعزام به خارج دکتری لازم است داوطلبان در آزمون نیمه متمرکز دکتری ۹۷ شرکت نمایند.

نحوه پذیرش بورس دکتری خارج 97 - 98

به گزارش پی اچ دی تست، بنا بر اعلام سازمان سنجش، نحوه پذیرش بورس خارج کشور دکتری ۹۷ به شرح زیر است:

۱- شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری (نیمه متمرکز) سال ۱۳۹۷ و کسب حدنصاب اعلام شده توسط دانشگاه / مؤسسه پذیرنده بورسیه.

۲- انجام مصاحبه علمی و کسب امتیاز لازم در ارزیابی تخصصی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور دارای سهمیه.

۳- دانشگاه ها پس از انجام مصاحبه علمی، سهمیه های بورس خارج خود را در قالب سهمیه و گرایش های تخصیص داده شده، انتخاب و به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می کنند.

۴- نتایج (گزارش) واصله از طرف دانشگاه ها توسط شورای مرکزی بورس بررسی و نتایج به سازمان سنجش آموزش کشور و دانشگاه ها اعلام خواهد شد.

۵- پس از تایید شورای مرکزی بورس، دانشگاه / مؤسسه پذیرنده بورسیه، موظف است فرایند هیأت اجرایی جذب پذیرفته شدگان نهایی را انجام داده و صورتجلسه هیأت اجرایی جذب و تعیین استاد ناظر را به اداره کل بورس و اعزام دانشجویان اعلام نمایند.

۶- تعیین رشته، گرایش و کشور مورد اعزام به تشخیص دانشگاه دارای سهمیه و هماهنگی اداره کل بورس و اعزام دانشجویان خواهد بود.

۷- پذیرش از دانشگاه های خارج، انتخاب استاد راهنمای خارج، موضوع رساله دکتری و استاد ناظر داخلی (یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه دارای سهمیه مرتبط با تخصص پذیرفته شده) پس از تأیید دانشگاه دارای سهمیه و با هماهنگی اداره کل بورس و اعزام دانشجویان انجام می شود.

۸- قبولی های بورس خارج از کشور براساس سهمیه هر دانشگاه می باشد و نظارت و تأیید در اخذ پذیرش، وضعیت تحصیلی، بعهده دانشگاه دارای سهمیه خواهد بود.

۹- پذیرفته شدگان اعزام بایستی حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۷/۶/۳۱ نسبت به اخذ حد نصاب نمره زبان، پذیرش از دانشگاه مورد تأیید دانشگاه دارای سهمیه و اداره کل بورس و اعزام دانشجویان، سپردن وثیقه به دانشگاه یاد شده، دریافت ویزا و سایر موارد اعزام اقدام کنند. بدیهی است پس از اتمام زمان مذکور، قبولی فرد «کان لم یکن» تلقی می شود.

تبصره: حداقل کسب نمره زبان برای اعزام داوطلبان رشته های فنی و مهندسی، کشاورزی و علوم پایه MSRT=55، رشته های علوم انسانی و هنر MSRT=60 و یا معادل آن در آزمون های TOEFL ،IELTS ،TOLIMO تعیین شده است. داوطلبان باید توجه داشته باشند که افزون بر نمره مذکور، در صورتی که دانشگاه پذیرش دهنده، قبولی و کسب نمره آزمون زبان خاصی را ملاک پذیرش خود قرار دهد، داوطلب موظف است آن شرط را تا قبل از اعزام برآورده کند.

۱۰- میزان وثیقه با توجه به کشور محل تحصیل و براساس مصوبات شورای مرکزی بورس تعیین می گردد.

۱۱- طبق قانون اصلاح ماده ۳ قانون اعزام دانشجو به خارج از کشور در شرایط مساوی اولویت با داوطلبان متأهل می باشد.

۱۲- دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد باید تا پایان شهریور ماه سال بعد (۹۷/۶/۳۱) فارغ التحصیل شوند.

۱۳- عدم مراجعه پذیرفته شدگان واجد شرایط جهت تشکیل پرونده به اداره کل بورس و اعزام دانشجویان تا تاریخ ۹۷/۶/۳۱ به منزله انصراف می باشد.

شرایط بورس دکتری خارج کشور در سال ۹۷ نیز از سوی سازمان سنجش اعلام شده است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

14 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
الهام
آذر ۱۰, ۱۳۹۶ ۱۱:۳۴ ب٫ظ

برای بورس و اعزام به خارج باید کدام گزینه رو پر کنیم

مرتضی
آذر ۱۹, ۱۳۹۶ ۲:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  الهام

گزینه ای نداره.
شما در آزمون دکتری شرکت می کنید. در دفترچه انتخاب رشته بعضی از دانشگاه ها در برخی رشته ها علاوه بر دوره روزانه، شبانه و یا خودگردان دوره بورس اعزام به خارج رو دارن شما میتونید کد رشته مربوط به بورس اعزام به خارج رو در زمان انتخاب رشته انتخاب کنید

دکترى زلزله
آذر ۹, ۱۳۹۶ ۱۰:۰۰ ق٫ظ

سلام، کسى مى دونه دانشجوى دکترى دانشگاه آزاد مى تونه ثبت نام کنه یا حتما باید انصراف بده؟

مهسا
آذر ۹, ۱۳۹۶ ۱۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  دکترى زلزله

سلام
بر اساس دفترچه همه دانشجویان باید انصراف بدن. اما سالهای گذشته خیلی ها انصراف نمیدادن و در کنکور شرکت میکردن، پس از قبولی انصراف میدادن. مشکلی هم پیش نمیومد.

ساناز
آذر ۵, ۱۳۹۶ ۴:۴۰ ب٫ظ

سلام در بورس اعزام به خارج آیا ما فارغ التحصیل دانشگاه خارجی حساب میشیم یا اون دانشگاهی که ما رو بورس کرده؟
من الان تو جدول رشته محلهای سال گذشته نگاه میکنم مثلا برای دانشگاه علامه طباطبایی بورس اعزام به خارج مدیریت شهری گذاشته. این چه معنی ای داره؟ باید مصاحبه رو دردانشگاه علامه بدیم یا در دانشگاه مقصد؟

مهسا
آذر ۶, ۱۳۹۶ ۰:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  ساناز

سلام
شما در دانشگاه علامه مصاحبه میدید. در صورتی که پذیرش بشید، مرحله بعد این هست که میرید از یک دانشگاه خارجی خودتون با هماهنگی دانشگاه علامه و سازمان امور دانشجویان پذیرش میگیرید و هزینه تون رو هم سازمان امور دانشجویان میده.
بعد از اتمام تحصیل باید هیات علمی دانشگاه علامه بشید.
مدرکتون رو هم که دانشگاه خارجی صادر میکنه. دانشگاه علامه فقط شما رو بورس میکنه که هزینه تحصیل رو بده و بعدا هیات علمی خودش بشید.

پریسا
آذر ۳, ۱۳۹۶ ۳:۴۰ ق٫ظ

انگار امسال معدل مهم نیست

مهسا
آذر ۵, ۱۳۹۶ ۰:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  پریسا
مهدیه
آذر ۳, ۱۳۹۶ ۰:۰۴ ق٫ظ

سلام می خواستم سوال کنم آیا مقاله ای که در کنفرانس چاپ شده و دارای امتیاز ISC باشد در مصاحبه دکترا جز مقاله کنفرانسی می باشد یا علمی پژوهشی؟ممنون میشم کسی جواب بده

کنکور اقتصاد ۹۶
آذر ۳, ۱۳۹۶ ۱۰:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  مهدیه

کنفرانس.و ۲۵ صدم لمتیاز داره

Anonymous
آذر ۴, ۱۳۹۶ ۹:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  مهدیه

ISC امتیاز نیست، پایگاه استنادی جهان اسلام .
نکته مهم اینه که در مصاحبه دکترا اونچه که اهمیت داره مقالات علمی پژوهشی علمی ترویجی، مقالات ISI با ضریب تاثیر بالاست بهمراه آیلتس.
مقالات کنفرانسی داخل رو شما اصلا پژوهش حساب نکن چون فقط سیستم درآمد زایی شده. مقالات رو به ژورنال بدید هر کدوم برای حداقل ۶ ماه تا یکسال پروسه داوری میخوره…. در خاتمه اگه فاقد موارد ذکر شده هستی، امیدوار نباش و تلاشت رو برای اولا ISI, ثانیا مجلات داخلی و صد البته تافل و یا ایلتس بزار. سابقه تدریس هم فراموش نشه .

ساناز
آذر ۵, ۱۳۹۶ ۴:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  Anonymous

برای دکترای داخل فقط برای دانشگاه های معتبر تهران این سطح از رزومه لازمه وگرنه آدم این سطح از رزومه رو داشته باشه خودش اپلای میگیره میره خارج از کشور درس میخونه! حتی با یه آی اس آی معتبر هم برای خارج میشه اسکولارشیپ گرفت.
برای دکترای خارج از تهران داشتن مقالات علمی پژوهشیِ چاپ شده و مدرک معتبر زبان و همچنین رتبه ی خوب کنکور کفایت می کنه.

آرمین
آذر ۲, ۱۳۹۶ ۸:۰۰ ب٫ظ

شرط معدل نداره؟

مهسا
آذر ۵, ۱۳۹۶ ۰:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  آرمین