مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
زمان کنکور دکتری ۱۴۰۴
کاکایی
همپا
مدرسان شریف
دانلود سوالات دکتری
آنالیز آکادمی
عالم زاده
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
عالم زاده

عدم اعمال قانون جدید دکتری در آزمون اسفند 94

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: تغییرات قانون پذیرش در مقطع دکتری شامل آزمون اسفند ماه 1394 نخواهد شد.

ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت: آزمون دکتری نیمه متمرکز که در اسفند ماه ۹۴ برگزار می شود برای ورودی مهر ۹۵ است و از آنجایی که در قانون جدید سنجش و پذیرش دانشجو آمده است که تغییرات باید حداقل یکسال قبل اطلاع رسانی شود، این آزمون شامل تغییرات جدید مصوبه مجلس نمی شود.

وی اضافه کرد: ورودی های سال ۹۵ بر اساس ضوابط فعلی پذیرش می شوند و اگر مراحل تصویب قانون طی و قانون نهایی شود، قطعا تغییرات جدید آن برای ورودی های سال ۹۶ قابلیت اجرایی خواهد داشت.

خدایی خاطرنشان کرد: پس از اینکه قانون ابلاغ شد سازمان سنجش تغییرات آزمونی را برای آزمون آبان ماه سال ۹۵ و ورودی های سال ۹۶ اعلام خواهد کرد.

رئیس سازمان سنجش یادآور شد: داوطلبانی که در حال حاضر می خواهند برای آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۵ ثبت نام کنند، مطمئن باشند که ثبت نام براساس ضوابط دفترچه ثبت نام که منتشر شده است، انجام می شود.

به گزارش مهر، کلیات طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه ۲۲ آذر ماه به تصویب رسید.

نمایندگان با ۱۰۴ رای موافق، ۷۱ رای مخالف، ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۰۰ نماینده حاضر در مجلس با کلیات این طرح موافقت کردند. با تصویب نهایی این طرح، آزمونی واحد برای تحصیلات دوره‌های تکمیلی ارشد و دکتری برای دانشگاه‌های آزاد، پیام‌نور و سراسری برگزار می‌شود.

ماده ۵ این طرح به شیوه جذب دانشجوی دکتری می پردازد که در ابتدا پس از تصویب کلیات برای بررسی بیشتر به کمیسیون آموزش بازگشت و پس از نهایی شدن نظرات کارشناسی در صحن علنی و جلسه روز یکشنبه ۶ دی ۹۴ به تصویب نمایندگان رسید.

بر این اساس، سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع دکتری ناپیوسته بر حسب هر یک از شیوه‌های (آموزشی، پژوهشی و پژوهش‌محور) به شرح زیر انجام می‌شود :

الف- دکتری آموزشی پژوهشی سنجش و پذیرش برای ورود به دوره دکتری ناپیوسته آموزشی پژوهشی بر اساس معیارهای زیر صورت می‌گیرد:

۱- آزمون‌های متمرکز ۵۰ درصد

۲- سوابق آموزشی و پژوهشی و فناوری ۲۰ درصد

۳-  مصاحبه علمی و سنجش عملی ۳۰ درصد

ب- دکتری پژوهش محور:

سنجش و پذیرش برای دوره‌ دکتری ناپیوسته پژوهش‌محور بر اساس معیارهای زیر انجام می‌شود:

۱-  آزمون‌های متمرکز ۳۰ درصد

۲- سوابق آموزشی پژوهشی و فناوری ۲۰ درصد

۳-  مصاحبه علمی و بخش عملی ۳۰ درصد

۴-  تهیه طرح‌واره ۲۰ درصد

بر اساس تبصره ۱ این ماده، برگزاری آزمون‌های متمرکز زیر نظر هر یک از وزارتخانه‌ها و از طریق سازمان سنجش و آموزش کشور و مرکز سنجش آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می‌شود.

شورای سنجش و پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی می‌تواند با لحاظ بند (ت) ماده ۱ از ظرفیت دانشگاه‌های کشور اعم از دولتی و غیردولتی در برگزاری آزمون متمرکز استفاده کند.

همچنین طبق تبصره ۲ این ماده، هر یک از وزارتخانه‌ها مکلفند در چارچوب آمایش آموزش عالی کشور سالانه نسبت به تعیین سقف ظرفیت مجاز پذیرش دانشجو برای تمامی رشته‌محل‌های مورد تایید شورای گسترش، خود اقدام کنند.

علاوه بر این طبق تبصره ۳، طرح‌واره دکتری پژوهش‌محور باید در جهت رفع یکی از مشکلات ملی باشد و به تصویب دستگاه اجرایی ذیربط رسیده باشد.

همچنین طبق تبصره ۴ این ماده شورای سنجش و پذیرش دانشجو می‌تواند هر سه سال یکبار نسبت به اضافه کردن معیارهای دیگر و تعدیل حداکثر ۱۰ درصد معیارهای موجود اقدام کند. زمان اعلام این تغییرات حداقل یک سال پس از اعلام عمومی آن است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

189 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پاسخ2 به سجاد
دی ۹, ۱۳۹۴ ۲:۰۹ ب٫ظ

راستی آقا سجاد تو انتخاب رشته هم خیلی دقت کنید. امار رتبه هایی که سال قبل بجه ها اونجا قبول شدند رو بگیرید. یعنی خیلی به علاقه کار نداشته باشید. عواملی مثلاین که اون دانشگاه چه رتبه هایی میگیره، مسافت و بومی بودن و … . بازم میگم در درجه اول باید یک رتبه عالی بیارین که تاثیر مصاحبه کم شه. همین رتبه خوب دید خبلی از اساتیدو عوض میکنه که کسی که آزاد خونده پایه درسیش ضعیف نیست. بعد امتحان مدرک زبان هم اگه تونستید جور کنید.رو پاین نامه هم مسلط یاشید. بعد امتحان هم درس بخونید. بعضی جاها سوال درسی و زبان میپرسن.

x
دی ۹, ۱۳۹۴ ۳:۰۵ ق٫ظ

سلام خوشبحال خودم که سال اول قبول شدم هورااااا پارسال این موقع کلی استرس داشتم الان امتحان ترم اول هست. یه نصیحت فقط فقط فقط رتبه تو ازمون خیلیییییییی مهمههههههه زیر ٩٠ باشی مصاحبه مقاله نداشته باشی از ۵ جا که مصاحبه میری قبول میشین اگر ازاد هستین شبانه قبول میشین اما رتبه خوب باشه والا پردیس فکر کنین که پردیس با بچه روزانه و شبانه هستن فقط پول میدین . داشتن مقاله مهمه اما نه زیاد و بعدی روز مصاحبه فقط فقط پایان نامه فول باشین … استعداد بخونین ۴٠ بزنین تخصصی ٣۵ زبان ٠ رتبه ٩٠ میشه البته من برق هستم . و تجربه ۵ مصاحبه در اختیار گذاشتم …

مائده
دی ۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  x

چقدر الان با گقته هاتون همه آروم شدن!!!!!!!!!!!

حامد
دی ۱۰, ۱۳۹۴ ۹:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  x

به نظرت امسال رتبه ای هست!!! همه رشته ها ۹۰بشن حله!!!

فاطمه
دی ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  x

موفق باشید دوست عزیز ولی راه حل شما همه جا کارایی نداره! اول اینکه امسال رتبه ای در کار نیست بعد هم که اگه رتبه فقط چاره ساز بود این همه رتبه تک رقمی و دورقمی از مصاحبه رد نمی شدند و سیل اعتراضات داوطلبا به راه نمی افتاد!!!!

روزهای مه آلود
دی ۱۲, ۱۳۹۴ ۳:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  x

تبریک میگم بهتون بابت قبولی.اما من خودم با رتبه تک رقمی و داشتن مقاله در مصاحبه ۵ دانشگاه رد شدم…خیلی نمیشه کلی حکم داد.

x
دی ۱۳, ۱۳۹۴ ۰:۱۸ ق٫ظ

با تک رقمی کدوم دانشگاه مصاحبه رفتین که رد شدین؟!
ارشد و لیسانس کجا بودین؟

لیلا
دی ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۴ ب٫ظ

من موافق ۰ به ۱۰۰ هستم.چون چند ماهه نشستم و خداروشکر دو تا مقاله آی اس آی دادم. متاسفانه زیاد وقت نکردم درس بخونم.

سوال از مهسا
دی ۸, ۱۳۹۴ ۸:۵۲ ب٫ظ

حداقل و حداکثر واحدهای آموزشی مقطع دکتری چند تاست؟

مهسا
دی ۹, ۱۳۹۴ ۹:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  سوال از مهسا

طبق ایین نامه دکتری، بین ۱۶ تا ۱۸ واحد درسی هستش و بین ۱۸ تا ۲۴ واحد پایان نامه.

بی نام
دی ۸, ۱۳۹۴ ۸:۲۵ ب٫ظ

دوستان کسانی که هنوز فارغ التحصیل نیستند سال اخذ مدرک و معدل ارشدو چی باید بزنن؟ خواهشا جواب بدید ممنون میشم

...
دی ۸, ۱۳۹۴ ۸:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  بی نام

معدل ارشد رو تا پایان ترم پیش مینویسین. قبل آزمون فرصت میدن که معدل رو دوباره ویرایش کنین برای اینکه معدل این ترم هم اعمال بشه. سال اخذ رو هم اصولا باید شهریور ۹۵ بزنید اگر ترم ۳ هستین یا هر موقع که فکر میکنین دفاع میکنین.

با آرزوی موفقیت

بی نام
دی ۸, ۱۳۹۴ ۸:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  ...

ممنونم

anna
دی ۸, ۱۳۹۴ ۷:۲۴ ب٫ظ

دوستان به نظرتون با داشتن یک مدرک زبان یک مقاله همایشی و یک گواهی پذیرش مقاله ای اس ای با توجه به اینکه فارغ التحصیل دانشگاه آزاد هستم البنه با معدل ۱۹ شانس قبولی دارم؟

ندا
دی ۸, ۱۳۹۴ ۹:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  anna

قبل از این که برید مصاحبه اگر امکانش رو دارید با استادان اون دانشگاه ارتباط برقرار کنید. مقاله هاشون رو مطالعه کنید و ببینید حوزه کارشون بیشتر چه چیزی هست. استادا اصلا بی انصاف نیستن. خصوصا اگر پیگیر باشید.
در رزومه تون هم معرفی نامه هایی از استادانی که با اساتید اون دانشگاه آشنا هستن داشته باشید.
شما تلاشتون رو بکنید به امید خدا قبول میشید.

بهار
دی ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  ندا

دوست عزیز داشتن معرفی نامه الزامیست یا جهت خوشبین سازی دیدگاه مصاحبه گران نسبت به متقاضیست؟

صدیقه
دی ۸, ۱۳۹۴ ۵:۴۹ ب٫ظ

سلام. دوستان چطور اون سال تو آبان، آذر اومدن گفتن زبان دیگه نمره منفی نداره و ضریبش یکه. برا همون سال اجرا شد ولی الان باید یه سال قبل تر میگفتن؟!!!!!

حامی
دی ۸, ۱۳۹۴ ۵:۴۹ ب٫ظ

یه سوال دارم از اون دوستانی که با قانون پنجاه-پنجاه مخالفند که اسفندامسال اجرا نمیشود!!!
اگر مجلس با این روش اجرا ۱۰۰-۰ موافق بود که دیگه طرح ۵۰-۵۰رو ارایه نمیکرد پس این قانون برای اسفند امسال اجرا میشود

لی لی
دی ۸, ۱۳۹۴ ۵:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  حامی

دقیقا

ساجده
دی ۸, ۱۳۹۴ ۶:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  حامی

آخه خبرگزاری مهر هم بارم بندی و وزن رو نوشته. ۴۰ پژوهش ۳۰ آموزش و ۳۰ هم نمره شفاهی مصاحبه یا آزمون کتبی دانشگاه در صورت برگزاری. پس وزن ازمون و مصاحبه ۰ به ۱۰۰ هست.

اسد اله خان
دی ۸, ۱۳۹۴ ۴:۲۱ ب٫ظ

واضح و منطقی : ۱) قانون جدید تصویب و اجرا خواهد شد. ۲) قانون جدید از آزمون آبان ماه ۹۵ اجرا خواهد شد. ۳) ۵۰ درصد نمره کل هر داوطلب در آزمون آبان ۹۵ از بخش آزمون دروس تخصصی و عمومی خواهد بود. اگر کمی منصف باشند دروس مورد آزمون همانهایی خواهد بود که در دفترچه آزمون دکتری ۱۳۹۲ درج شده است. ۴) این دروس حتما شامل زبان و هوش برای همه گروه ها خواهد بود.دروس تخصصی را هم مطابق سال ۹۲ یا با کمی تغییر امتحان خواهند گرفت. ۵) سیاست وزارت علوم امتحان از دروس تخصصی هر گرایش تخصصی و دروس تخصصی هر رشته نیست. آزمون از دروس پایه و اصلی هر گروه رشته امتحانی برگزار میشود و تسلط داوطلب بر دروس تخصصی هر رشته در جلسه مصاحبه مورد ارزیابی قرار میگیرد. ۶) تا بند ۵ تکلیف ۸۰ درصد نمره آزمون شما مشخص شد. ۷) ۲۰ درصد نمره کل شما از سوابق آموزشی و پژوهشی شما منتج میشود. ۸) در تمامی آزمونهای دکتری نمره آزمون شما ملاک سنجش شما برای معرفی به مصاحبه بوده است و مصاحبه و نمره آن به تنهایی ملاک پذیرش یا قبولی شما بوده است(بدون لحاظ نمره آزمون شما) ۹) در آزمون جدید ۵۰ درصد از نمره ای که ملاک قبولی شما خواهد بود از نمره آزمون شما منتج میشودو ۵۰ درصد بقیه ازنمره مصاحبه و سوابق آموزشی و پژوهشی شما استخراج خواهد شد و لذا ملاک قبولی شما نمره کل حاصل از جمع این دو نمره است و به تبع آن رتبه کل شما… ادامه نظر»

علیرضا صمصام
دی ۸, ۱۳۹۴ ۴:۲۰ ب٫ظ

با سلام
آیا شاگرد اول بودن در آزمون دکتری تاثیر دارد؟ من هرچه دفترچه را خواندم در این مورد چیزی پیدا نکردم. اگر تاثیر دارد چگونه باید اقدام کرد؟ گواهی احراز رتبه را چطور میتوان به دست سازمان سنجش رساند؟
* شاید هم زمان انتخاب رشته در دفترچه چیزی بنویسند… فی الحال من چیزی در دفترچه ثبتنام ندیدم. اما در این صورت هم وقتی رتبه ها معلوم شده دیگه فایده ای نداره گواهی رتبه داوطلب. (در کنکور ارشد شاگرد اول بودن، در رتبه داوطلب تاثیر بسزایی دارد.)
منتظر پاسخ عزیزان هستم… سپاسگزارم

بی نام
دی ۸, ۱۳۹۴ ۵:۳۸ ب٫ظ

با سلام
فکر نمیکنم در مقطع دکتری شاگرد اول بودن تاثیری داشته باشد.
موفق باشید

صدیقه
دی ۸, ۱۳۹۴ ۵:۵۱ ب٫ظ

سلام. تو ثبت نام و آزمون کتبی نه اما تو مصاحبه آره. گواهی و مدرک شاگرد اولیتون رو میگیرید و تو رزومتون میذارید خیلی هم عالی.

مهسا
دی ۸, ۱۳۹۴ ۶:۰۷ ب٫ظ

سلام
خیر. تنها مزیتش اینه که میتونید دکتری بدون ازمون شرکت کنید.
اما در آزمون دکتری شاگرد اول بودن بی تاثیر هستش دوست عزیز.

سیدطاها طباطبایی
دی ۸, ۱۳۹۴ ۶:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

با سلام و آرزوی سربلندی و سلامتی برای تمام دوستانی که پاسخ سوالم را دادند. از لطفتان ممنونم

رضا
دی ۸, ۱۳۹۴ ۴:۰۹ ب٫ظ

یه سوال دارم ! دوستان طبق قانون امسال ازمون دوبار در سال برگذار میشه و یه کارنامه عمومی ارائه میشه که دوسال اعتبار داره! بر فرض یک نفر تو اسفند رتبه اش میشه از لحاظ امتیاز ۱ ولی دانشگاهی تا پاییز در اون رشته جذب نداره بعد کسی دیگه تو ابان همون سال ازمون میده و رتبه ۱ میشه و اونوقت دانشگاهی جذب اون رشته رو بخواد و دو نفر برن اون دانشگاه!کدوم یکی رتبه ۱ ازمون محسوب میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مهسا
دی ۸, ۱۳۹۴ ۹:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

دوست عزیز، اگر همچنان موضوع اعتبار دو ساله مطرح باشه، قرار نیست رتبه ملاک باشه براش. ملاک نمره تراز هستش و بنابراین مشکلی پیش نمیاد. ضمن این که پذیرش نهایی از برآیند نمره آزمون و نمره مصاحبه است.

رضا
دی ۸, ۱۳۹۴ ۳:۰۵ ب٫ظ

سلام. کنکور امسال تا دوسال تاثیر داره یا نه؟

علی
دی ۸, ۱۳۹۴ ۴:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

خیر. احتمالا فقط امسال

لی لی
دی ۸, ۱۳۹۴ ۵:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

ببخشید شما از کجا اینو می دونین!؟لطفا اطلاعات درست بدین……….

ارمان
دی ۸, ۱۳۹۴ ۲:۵۱ ب٫ظ

سلام. ببخشید منظور از(آزمون‌های متمرکز ۵۰ درصد)منابعش به صورت دروس تخصصی (مثل سال گذشته) است یا منابع در سطح دروس کارشناسی (مثل امسال) ؟

مهسا
دی ۸, ۱۳۹۴ ۶:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  ارمان

هنوز مشخص نیست دوست عزیز که دقیقا سرفصل های آزمون کتبی چی باشه.

ساجده
دی ۸, ۱۳۹۴ ۱:۳۸ ب٫ظ

سلام بچه ها

من هنوز شروع نکردم به درس خوندن. فقط یه آی اس آی و ۳ تا همایشی و دوتا علمی ترویجی دارم البته یه دونه هم تحت داوریه جوابش نیومده. به نظرتون شانسی واسه دانشگاه تهران دارم؟معدلم بالاست رتبه اول ورودی بودم از شیراز. مدرک زبان ندارم.

نگار
دی ۸, ۱۳۹۴ ۲:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  ساجده

بله دوست عزیز. شما درستونا بخونید و مدرک زبان هم حتما بگیرید مابقیشم به خدا بسپارید.

غزاله
دی ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۴ ق٫ظ

سلام دوستان.الان منابع برای دکتری حقوق چیه؟همون منابع پارسال(فقه و بین الملل) یا منابع جدید که شامل مدنی و جزا و اساسی هم میشه؟

محمد
دی ۸, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  غزاله

منابعی که در دفترچه شماره ۱ آزمون دکتری سراسری سال ۹۵ ذکر شده.

احسان
دی ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۶ ق٫ظ

سلام
خوبید دوستان؟
دوستان اینکه گفته تغییرات اعمال نمیشه یعنی اینکه حتی تغییرات دروس هم اعمال نمیشه؟
یعنی دروس امتحانی همون دروس اسفند سال قبل هستش؟

...
دی ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  احسان

منابع همون منابع اعلام شده در مرداد ماه هست

کنکور آزاد و تکمیل ظرفیت 94
دی ۸, ۱۳۹۴ ۸:۱۵ ق٫ظ

طبق پیگیری انجام شده بچه هایی که اسمشون تو تکمیل آزاد آماده یا رفتن مصاحبه بهتر بی خیال شرکت در آزمون بهمن آزاد شوند به احتمال ۹۹ درصد همه قبولید دانشگاه آزاد حتی برای بعد از شما در سال ۹۴ تکمیل ظرفیت اعلام خواهد کرد استرس را دور بریزید دانشگاه آزاد فقط امسال تا بهمن حق پذیرش مستقل را دارد از سال ۹۵ همه چیز تغییر می کند حتی مصاحبه کنکور امسال هم بسیار سلیقه ای خواهد شد شما ها که در تکمیل شرکت کردیده اید یا مصاحبه رفته اید هیچ نگران نباشید شاید باور نکنید اما حتما قبولید بجای استرس با ارامش اماده حضور در کلاس ها باشید تیم مشترک سنجش و وزارت بهداشت و وزیر تااردیبهشت ۹۵ در دانشگاه آزاد مستقر شده و مصاحبه ها و بررسی مدارک مشترک انجام می گیرد در دانشگاه آزاد هم تغییرات فراوان از حالا تا مصاحبه ۹۵ خواهیم داشت

علی ،جزا
دی ۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۴ ق٫ظ

لطفا حرف منطقی بزنید و بامستندات .

رضا
دی ۸, ۱۳۹۴ ۳:۲۸ ق٫ظ

سلام بعد از بی نتیجه ماندن تلاشهایم که هرگز دیده نشدند، دست به قلم شدم تا شاید گوشه ای از درد دل امثال خودم را به گوش مسئولین برسانم. روی صحبتم با بزرگوارانی است که دم از عدالت میزنند اما در رسیدگی به حداقل خواسته های بیماران و افراد به ظاهر کم توان جسمی (اما در عمل توانا) ذره ای توجه ندارند. روی صحبت من با مسئولین محترم وزارت علوم، سازمان سنجش و اساتید محترم دانشگاه است که ندیدند یا نخواستند ببینند جوانی که در کارت بهزیستی اش معلولیت بالای ۹۰ ثبت شده اما با تلاش خود رتبه ۵ را در کنکور دکتری سراسری کسب نموده، شاید علیرغم ضعف جسمی، تواناییهای ذهنی ویژه ای داشته است و با کمی مهربانی او را از ادامه مسیر که قطعا به قصد تنگ نمودن جای کسی نبوده! دلسرد ننمایند، اما … آری در کمال بیرحمی من و امثال من از کمترین حقوق خود محروم می شویم. کسی نپرسید چطور ۲ ماه پیش از مصاحبه در شرایط جسمی فعلی بین ۳۰۰۰ داوطلب تشنه قبولی پنجم و بین رقبای خود در دانشگاه تهران دوم شده ای، اما به جرم اینکه ۱۲ سال پیش در فلان درس در دانشگاه شریف (که هنوز هم آسانسور ندارد) نمره ات کم شده پس مردودی!! اگر در قانونی که در آن مدام صحبت از عدالت است، کمترین سهمیه ای برای بیماران لاعلاج و باصطلاح معلولین درنظر گرفته نمی شود، و اگر اساتید و فرهیختگان تا این حد نامهربان شده اند، پس … اساتید و بزرگواران با سلام احتراماً عطایتان را… ادامه نظر»

هانا
دی ۸, ۱۳۹۴ ۹:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

وای این خیلی ظلمه

بی نام
دی ۸, ۱۳۹۴ ۹:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

با سلام
حرف دل منو زدید با این تفاوت که من لو ندادم معلولم ولی خوب در مصاحبه تاثیرش رو گذاشت چون معلول حسی هستم
و با تیک زدن عنوان سالم و همه سختی های خاص خودش فارغ التحصیل دانشگاه اول منطقه با دانشجو ممتاز بودم اینقد که ترس لو نرفتن و لب خوانی کردن مصاحبه گرها بود که ۱۰ سال هر جلسه مصاحبه پیر شدم
خدا جای حق نشسته فقط کمی بد شانسی آوردیم من که امیدم رو از دست ندادم باز هم میرم تکمیل ظرفیت هم اسم نوشتم

نگین
دی ۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  بی نام

بسیار دشواره…واقعا جای تاسف داره

فاطمه
دی ۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  بی نام

بله واقعا ناراحت کننده است و جای تاسف داره. امیدوارم مسولین محترم با یه نگاه متفاوت و جدید به مسائل نگاه و اونها رو بررسی کنند

مائده
دی ۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

ایشالله خدابهترین ها رو تو مسیرت قرار بده…نمیگم متاسفم چون واقعا هیچی جای خودش نیست هیچی….واست دعا میکنم تو زندگی همیشه بهترین باشی و بهترین قسمتت بشه…

رضا
دی ۸, ۱۳۹۴ ۳:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

تشکر از دوستان فهیم و بامعرفتم

علی
دی ۸, ۱۳۹۴ ۰:۴۱ ق٫ظ

دوستان ازمون امسال ۰ درصده و بعدش با توجه به ترازی که میدن معرفی میشید دانشگاه ها. حالا هر دانشگاه با توجه به تصمیمش یا ازمون کتبی یا مصاحبه میگیره

صادشین
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۳ ب٫ظ

بچه ها فرق آموزشی پژوهشی و پژوهشی چیه ؟؟ اینا که هر دو پژوهشی هستند پس دیگه چه فرقی دارند !!!!

آرام جدید
دی ۸, ۱۳۹۴ ۰:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  صادشین

فک میکنم آموزشی پژوهشی یعنی همین مدلی که دانشجوی دکتری هم یه سری درس پاس میکنه و هم تز داره، اما پژوهش محور بیشتر مختص پژوهشگاههاست که به دانشجو هیچ درسی ارائه نمیدن و ابتدا به ساکن تزش رو شروع میکنه و فقط کار پژوهشی انجام میده.

مهسا
دی ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  صادشین

پژوهش محور تعداد واحدهای تئوریک کمتری رو میگذرونه و تعداد واحدهای پایان نامه شون ۲۸ تا ۳۴ واحده، در حالی که در دوره آموزشی پژوهشی تعداد واحدهای پایان نامه ۱۸ تا ۲۴ واحده.

لطفا پاسخ دهید
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۷ ب٫ظ

میگن مثل پارساله.یعنی ۳۰ به ۷۰ دیگه.پس ۰ به ۱۰۰ رو دوستان از کجا میگن؟؟؟؟؟؟خواهشا جواب بدید من گیج شدمممممم.کجا نوشته اینو؟؟؟؟آزمون صفر باشه یعنی دیگه نخونیم واسه کنکور؟؟؟

آرام جدید
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۴ ب٫ظ

آزمون حتی صفر هم باشه امتیازش باید یه ترازی بیاری که به دانشگاه مد نظرت بخوره و بتونی بری مصاحبه ی اون دانشگاه

لطفا پاسخ دهید
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  آرام جدید

یعنی واقعا سهمش صفره.منبعتونو میشه بگید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

آرام جدید
دی ۸, ۱۳۹۴ ۰:۰۰ ق٫ظ

منبعش همین کلمه ی “غربالگری” هست که خود سازمان سنجشیا گفتن. غربالگری یعنی اینکه کنکور به معنای کلاسیکش وجود نداره بلکه فقط یه فیلتر هست که اونایی که خیلی پرتن ازش عبور نکنن. اما این به این معنی نیست که دیگه نباید واسش درس خوند. چون هر کسی بسته به ترازی که از کنکورش میاره به دانشگاههای مختلف میتونه مراجعه کنه.

لطفا پاسخ دهید
دی ۸, ۱۳۹۴ ۰:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  آرام جدید

مرسی.ممنون.خیلی لطف کردید.

آرام جدید
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۷ ب٫ظ

سلام. به نظرم مهم تر از این بحثا اینه که فرمت کنکور امسال چه جوریه. تعداد کل سوالا و تعداد سوالات هر درس به چه صورت هست که ما متناسب با حجم هر درس براش وقت بذاریم. من نمیدونم چرا فک می کنین این پنجاه درصد وزن کنکور خیلی اهمیت داره. اگه دقت کرده باشین معمولا کسانی که برای مصاحبه ی یک دانشگاه دعوت میشن رتبه هاشون شبیه همدیگه ست، این یعنی به امتیاز مصاحبه شون یه عدد تقریبا ثابت اضافه شده و خیلی تاثیری در عقب و جلو افتادن بچه ها از همدیگه نداره. کنکور با هر فرمتی که باشه، تاثیر گذارترین پارامتر، امتیاز مصاحبه ست.

مهسا
دی ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  آرام جدید

سلام
تعداد کل سؤالات رو معمولاً قبل از آزمون میگن. این که تعداد سؤالات هر درس تخصصی چه تعداده، مشخص و از پیش تعیین شده نیست. چون در آزمون دکتری همه دروس تخصصی در قالب یک درس ازشون سؤال میاد.

آرام جدید
دی ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

درسته. ولی هر سال مطابق دفترچه سوالای سال قبل مشخص بود چی به چیه. بالاخره یه دیدی آدم پیدا میکرد

ر
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۰ ب٫ظ

دوستان چرا جملات درست نمیخونین بابا از سال دیگه اجرا میشه و سه سال حساب میشه حالا هی برا خودتون تفسیر نکنین امروز دوستم تهران رفته وزارت خانه پرسیده گفتن امسال طبق قانون قبل برگزار میشه در ضمن حرفی از اعتبار ۲ساله نیس

پارسا
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۶ ب٫ظ

سلام من قبلا هم گفته بودم اینجا ورودی ۹۳ دانشگاه دولتی روزانه دکتری هستم.ولی ۴ ترم مرخصی بدون سنوات دارم.تا الان هم درسی پاس نکرده ام.
در واقع مهر ۹۵ شروع میکنم.
امسال دوباره کنکور ثبت نام کردم که انشالله دانشگاه دیگری قبول بشم.
اگر خدا خواست و من قبول شدم باید از این دانشگاه انصراف بدم.
میخوام مطمئن بشم که جریمه هم باید بدم یا نه
دانشگاه جواب سربالا بهم داده.

آرام جدید
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  پارسا

آره. شک نکنید جریمه میشید. دوست من برای انصراف در مقطع ارشد هفت میلیون به دانشگاه پرداخت کرد.

پارسا
دی ۸, ۱۳۹۴ ۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  آرام جدید

من درسی پاس نکردم
فرقی نمیکنه
اصلا کلاس نرفتم

آرام جدید
دی ۸, ۱۳۹۴ ۰:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  پارسا

دوست منم حتی یک واحد هم پاس نکرده بود. اصلا بحث سر اینها نیست. بالاخره شما جای کسی رو گرفتی و اونها نظرشون اینه که دانشگاه داره برای شما هزینه میکنه. چه درسی رو پاس کرده باشی چه نه

مهسا
دی ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  پارسا

دوست عزیز
دانشجویان دکتری مجاز به شرکت در ازمون دکتری نیستن و در صورت پذیرش، قبولی شون لغو میشه.
ضمنا پرداخت جریمه هم حتمیه و ربطی به گذراندن واحدهای درسی نداره.

نگار
دی ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  پارسا

شما حق شرکت در آزمون دکتری روزانه رو دیگه ندارید.

حسن راستگو
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۸ ب٫ظ

خودتون رو گول نزنید،این قانون پس از تایید شورای نگهبان باید طبق همین قانون ظرف مدت سه ماه آیین نامه اش تهیه و به تصویب برسد،بنابراین موعد اجرای قانون، پس از تهیه آیین نامه آن است، از طرفی ثبت نام و پایانش قبل از ابلاغ قانون جدید به پایان خواهد رسید،لذا بر اساس قاعده قانون عطف به ما سبق نمی شود باز هم کار به این کنکور اسفند نمی رسد.

SINA
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۲ ب٫ظ

دوستان موقع ثبت نام گرایش هم وجود دارد یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

...
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  SINA

نخیر
فقط گروه

GOLI
دی ۷, ۱۳۹۴ ۹:۲۲ ب٫ظ

دوستان اصلا نه انتخاب واحد بکنید نه ثبت نام در ازمون دکتری تا این قوانین رو بردارند …ثبت نام و انتخاب واحد نفرمایید.

علی
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  GOLI

برو به ۵ هزار نفری هم که ثبت نام کردن بگو…..من موندم انتخاب واحد که گفتی یعنی چی ؟؟

دانشجوی دکتری
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  GOLI

برا چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ هم ثبت نام میکنیم هم امتحان میدیم. توکل بر خدا

سمیرا معدنی
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  GOLI

۵ هزار نفر از عزیزان فقط روز اول ثبت نام کردن.. دیگه بدون ما هم برگزار میشه :)

نگار
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  GOLI

انتخاب واحد نکنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟وا. یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خیلی ها موافق ۱۰۰ درصد مصاحبه هستن

علی
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

نه خیلی ها نه

دانشجو
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

عزیزان انتخاب واحد منظور برا دانشجویان جدیدالورود دکترا امسال هست ربطی بجریان دولتی هانداره

...
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  GOLI

ایشون برای آزاد یها میفرمایند که انتخاب واحد نکنند

ر
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  GOLI

ی قانون خوب تصویب کردن که جلوی حق کشی را میگیره اونم شما میگی بده

محمد ت
دی ۷, ۱۳۹۴ ۷:۲۴ ب٫ظ

سلام
صحبتهای رییس سازمان دارای مواردی است که برخی ان شامل زیر است
۱. وقتی قانونی ابلاغ می شود می بایستی همه موارد ان مورد توجه قرار گیری که یکیش همان ۵۰ ۵۰ است
۲. همانطور که بعضی از دوستان اشاره کردند مطلب فوق درباره تغییرات اینده می باشد
۳. در صورتی که قانون فعلی اعمال بشه انوقت اعتبار ۲ ساله ان چه خواهد شد وقتی قراره سال بعد روش عوض شود.
۴. رییس سازمان فقط به خاطر اینکه حرف خودشون را به کرسی بنشونند حاضر هستند که اینهمه نواقص را نادیده بگیرند
۵. پیشنهاد می کنم که دوستان کمپینگ یا امضا هایی جمع شود که قانون جدید ۵۰ ۵۰ همین امسال اعمال شود
با تشکر

نگار
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمد ت

قانون ۵۰. ۵۰ همین امسال؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خیلی ها موافق ۱۰۰ درصد هستن

...
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

بله
من هم موافق ۱۰۰ هستم
البته واقعا نمیدونیم خیرمون در چیه
انشالله که هر چی خیره پیش بیاد…

...
دی ۷, ۱۳۹۴ ۶:۲۱ ب٫ظ

من مخالف ۵۰-۵۰ هستم با این منابع…

////
دی ۷, ۱۳۹۴ ۶:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  ...

افرین شما موافق ۱۰۰ صفر باش با این منابع

...
دی ۷, ۱۳۹۴ ۶:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  ////

آفرین بر شما…. هر کسی نظر خودش رو داره و لازم نیست کسی به کسی ایراد بگیره…. شما فکر میکنین اگر ۵۰-۵۰ باشه میشه جلوی اعمال سلیقه رو گرفت؟؟؟؟ استادی که دانشجویی رو نخواد میدونه چیکار باید بکنه…امتیاز زیر حد نصاب میده و کار به محاسبه تراز و اینا نمیرسه… ۱۰۰-۰ بهتره…

curriculm
دی ۷, ۱۳۹۴ ۶:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  ...

پریسان خانم اگر آزمون ۳۰ درصد سهم داشت نمره و رتبه را هم مشخص می کردند مثل سال قبل . ازمون اولیه حکم معرفی به دانشگاه ها را داردو بس اگر حد نصاب بالا بیاوری به دانشگا های درجه یک و تهران معرفی میشوی . با این اوضاع امسال بیشترین ترافیک معرفی را در دانشگاهای درجه ۳ شهرستان خواهیم داشت .

raha
دی ۷, ۱۳۹۴ ۹:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  ...

من مخالف برگزاری ازمون با این منابع هستم چه ۵۰-۵۰ باشه و چه ۰-۱۰۰.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
دی ۷, ۱۳۹۴ ۵:۴۶ ب٫ظ

با این اوضاع باید اسفند قید آزمونو زد.تا برا سال دیگه

زینب
دی ۷, ۱۳۹۴ ۵:۳۹ ب٫ظ

حالا هی مهلت تکمیل ظرفیتتون و تمدید کنین !!!
سر جمع واسه هر رشته به طور میانگین ۱۰ نفر دانشجو واسه دانشگاه های تراز پایینشون میخوان و حالا هی پشت همم تمدیدش میکنن!!!!
آخه چطور روتون شد !!

......
دی ۷, ۱۳۹۴ ۵:۰۲ ب٫ظ

ما که هنوز امتحان ندادیم تا برای تغییر ضرایب آزمون و مصاحبه دیر شده باشه جناب سازمان سنجش. مگه اون چیزی که توی دفترچه نوشتید و اصرار به انجامش دارید را کی تصویب کردید؟ اونم ۴ ماه قبل گفتین. حالا این یکی چون بر خلاف میلتون شده، باید از یکسال قبل اعلام میشد؟؟؟!!!!!

لی لی
دی ۷, ۱۳۹۴ ۵:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  ......

باریک

amir
دی ۸, ۱۳۹۴ ۴:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  ......

احسنت

modir
دی ۷, ۱۳۹۴ ۴:۵۹ ب٫ظ

دوستان شرایط پژوهش محور سراسری رو از کجا میشه پیداکرد

مهسا
دی ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  modir

برخی رشته ها پژوهش محور پذیرش میکنن و پذیرش جداگانه براشون نیست.
این رشته ها در دفترچه بعدا مشخص میشن.

دقت
دی ۷, ۱۳۹۴ ۴:۱۵ ب٫ظ

با سلام خدمت دوستان عزیز، پیشنهاد میکنم مصوبه دیروز مجلس را یکبار دیگر با دقت مطالعه و مرور کنید .در خبر فوق به نظر میرسد در جمله ریاست محترم سازمان سنجش که فرموده اند :” در قانون جدید سنجش و پذیرش دانشجو آمده است که تغییرات بایدحداقل یکسال قبل اطلاع رسانی شود و این آزمون شامل مصوبه مجلس نمیشود” ازجمله انتهایی ماده ۵ مصوبه دیروز اقتباس شده است که بنظر میرسد این جمله فقط مربوط به تبصره ۴ ماده ۵ بوده که صرفا زمان بازنگری معیارها پس از ۳ سال را منوط به اطلاع رسانی حداقل یکسال زودتر نموده است و این موضوع مربوط به کل ماده ۵ یعنی ضوابط کلی قانون جدید نمی باشد. یعنی صرفا بازنگری قانون پس از ۳ سال مبنی بر اضافه کردن معیارهای جدید ویا تعدیل حداکثر ۱۰ درصد معیارهای فعلی باید حداقل یکسال زودتر به داوطلبان اطلاع رسانی شود. و در نتیجه بنظر میرسد قانون کلی ماده ۵ و معیار مذکود در آن همچنان برقرار و مصوب باشد. با تشکر

Linguist
دی ۷, ۱۳۹۴ ۷:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  دقت

من بازم نگرفتم. هرکس یه تفسیری از قانون داره.. بخدا دیگه دیوانه شدیم از پس شاد و پشیمون شدیم….

زیبا ۲۶
دی ۷, ۱۳۹۴ ۳:۳۷ ب٫ظ

سلام.ببخشید یعنی منابع برای آزمون آبان ۹۵عوض میشه؟

مهسا
دی ۸, ۱۳۹۴ ۹:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  زیبا ۲۶

هنوز هیچ چیزی در این باره اعلام نشده دوست عزیز. اما بعید نیست.

raha
دی ۷, ۱۳۹۴ ۳:۱۶ ب٫ظ

اعتبار آزمون اسفند ۲ سال هست.؟چرا چیزی در این مورد نمیگن؟

ندا
دی ۷, ۱۳۹۴ ۴:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  raha

منم منتظر همینم

ندا
دی ۷, ۱۳۹۴ ۴:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  ندا

یه نکته دیگه هم دو بار برگزار شدن آزمون در سال هست که چیزی دربارش نگفتن

فرهاد برقی
دی ۷, ۱۳۹۴ ۴:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  ندا

دوبار برگزار شدن آزمون در سال هنوز پابرجا خواهد بود ولی از سال آینده سهم مصاحبه و آزمون طبق آیین نامه جدید لحاظ خواهد شد

نازلی
دی ۷, ۱۳۹۴ ۳:۰۸ ب٫ظ

علی آقا مانمیگیم سهم مصاحبه صفربشه فقط میخوایم به آزمون سهم بدن شما که جبهه میگیری مگه نباید اول از آزمون عبور کنی بعد بری مصاحبه، خب نخونده که نمیتونی از آزمون بگذری باید برای تلاشت ارزشی قایل بشن. در ضمن دانشگاه خوب و بد نداریم همهشون خوبن فقط نفوذ استادا تو بعضیها بیشتره که شدن دانشگاه خوب

پدرام
دی ۷, ۱۳۹۴ ۲:۵۲ ب٫ظ

سلام مهسا خانم
بهم بگید منابع آزمون امسال کدومه؟ این درسای عمومیه یا اختصاصیای سالای گذشته؟

مهسا
دی ۷, ۱۳۹۴ ۳:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  پدرام

سلام
همون سرفصل هایی که داخل دفترچه اعلام کردن که دروس پایه هستش.

میثم
دی ۷, ۱۳۹۴ ۲:۴۳ ب٫ظ

آقا امسال رتبه نمیدن؟
خوب حداقل برای اینکه بفهمیم بین شرکت کننده ها چه اوضاعی داریم رتبه هم بزنن

ندا
دی ۷, ۱۳۹۴ ۴:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  میثم

به نظرم تراز اعلام میکنن

فرهاد برقی
دی ۷, ۱۳۹۴ ۴:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  میثم

با توجه به نحوه ارزیابی تراز کارآیی دارد.شما فکر کن ترازت اگه ۹۰۰۰به بالا باشه ترکوندی

مممم
دی ۷, ۱۳۹۴ ۲:۳۵ ب٫ظ

اقا خواهشا امسالو هم ۵۰-۵۰ کنید…به خدا گناه داریم

علی
دی ۷, ۱۳۹۴ ۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  مممم

بقیه گناه ندارن که تو دانشگاه خوب درس خوندن و سوابق پژوهشی خوبی دارن؟؟….کجای دنیا همین آزمونم برگذار میشه…دکترا یعنی = تعامل بین دانشجو واستاد بدون دخالت هر عامل بازدارنده ای مثله آزمون و ..

yaser
دی ۷, ۱۳۹۴ ۳:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  علی

علی آقا لایک داری بخدا… حرف دلمو زدی داداش

////
دی ۷, ۱۳۹۴ ۶:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  علی

خوب ناراحتی نداره نمره سوابق پژوهشیتو میدن..من خودم هم دانشگاه تراز اولم.

حسن به علی
دی ۱۲, ۱۳۹۴ ۲:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  علی

تو اگه توانایی بالایی داری راحت می تونی رتبه ی خوبی هم بیاری .
دیگه چرا نگرانی ؟
باید همون ۵۰-۵۰ بشه.

داوطلب
دی ۷, ۱۳۹۴ ۲:۲۴ ب٫ظ

یعنی منابع هم مثل پارساله؟؟؟؟؟

سارا
دی ۷, ۱۳۹۴ ۲:۱۳ ب٫ظ

الان پس آزمون اسفند چطوری اعتبارش میتونه ۲ ساله باشه؟ وقتی قراره از سال بعد مدل آزمون عوض بشه

پاسخ به سجاد
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱:۴۹ ب٫ظ

سلام اقا سجاد. نه این طور نیست. قبول دارم امتیاز دانشگاه تو مصاحبه کمتر براشون لحاظ میشه ولی اگه رتبه خوب در درجه اول و بعد هم رزومه تو درجه دوم داشته باشین قبول میشین. من خودم ارشدمو ازاد خوندم ولی شاگرد دوم بودم و رزومه نسبتا خوبی داشتم . کارشناسی هم سراسری بودم. رتبه آزمون دکترام خوب شد. الان دانشجوی سال دوم روزانه هستم.تو مصاحبه هم اعتماد به نفس فراموش نشه.خودتونو به خاطر مدرک دانشگاه آزاد دست کم نگیرید. اگه بخواین تو مصاحبه جوری این موضوعو بزرگ کنید اونا هم دیدشون منفی میشه. با اعتماد بنفس برین مصاحبه. نه خودتونو بزرگ کنید و نه به خاطر دانشگاه آزادی بودن کوچیک. باید بهشون نشون بدین که دانشگاه آزاد رفتن دلیل ضعیف بودن درس و استعداد نیست. خیلی عوامل ممکنه باعث کسی سراسری قبول نشه مثل آماده نبودن کافی واسه امتحان، کمبود وقت، شرایط کاری، زندگی و استرس و …. شایذ اگه دیگران هم جای ما یودند و شرایط ما رو داشتند اونا هم دانشگاه آزادو انتخاب میکردند

سجاد
دی ۷, ۱۳۹۴ ۳:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  پاسخ به سجاد

دستتون درد نکنه خیلی ممنون
ایشالله همیشه موفق باشید
واسه منم دعا کنید که قبول شم
یا علی

شادی (تاریخ ایران
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱:۴۴ ب٫ظ

بچه ها من متوجه نشدم … یعنی آزمون آبان از آزمون اسفند بهتره ؟ به نفع ما هاست ؟ با توجه به تغییر منابع ؟

بعد منابع آبان رو کی میخوان اعلام کنن ؟

چقدر سر در گمم . سرم درد میکنه.

مهسا
دی ۷, ۱۳۹۴ ۲:۱۹ ب٫ظ

دوست عزیز
صحبتی از تغییر منابع مطرح نشده. صحبت سر تغییر شیوه برگزاری آزمون هستش.

نرم افزار
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱:۳۴ ب٫ظ

این چند سال شب میخوابن روز یک تصمیم جدید با تغییرات غیر منطقی میگیرن!
هر کسی ساز خودشو میزنه و این وسط فقط این دهه شصتی ها هستند که دارن چوبشو میخورن!
اخرش بیان بگن تکلیف ما چیه؟
مطمعا باشید که این حرف عدم اعمال تغییرات تا چند روز دیگر
تغییر می کنه!

طاها
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱:۳۳ ب٫ظ

بابا ما هم آدمیم خب.
یه چیزی تصویب شده خب اجرا کنید.
چجور میخواید نمره ی اسفند من رو تبدیل به رتبه واسه آبان ماه کنید آخه.؟
چرا اینقدر خطا میکنید شما؟
بچه ها اعتراض کنیم واسه امسال ۵۰-۵۰ بشه.

فرهاد برقی
دی ۷, ۱۳۹۴ ۵:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  طاها

عزیز من بخدا قسم امسال بهتر میشه.من سه ساله رد میشم (توی دانشگاه خودم هم رد شدم!!!)

نرگس
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱:۲۸ ب٫ظ

اگه ۰ به ۱۰۰ باشه که ثبت نام و آزمون و اینکارا لازم نیست حتما همون ۷۰ به ۳۰

مطلع
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  نرگس

واسه اینکه دواطلبا زیاده میخان غربالگری کنن و گرنه کنکور اصن مهم نیس اصلش مصاحبه اس

دانشجوی دکتری
دی ۷, ۱۳۹۴ ۶:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  نرگس

برا ازمون اسفند نظر نمایندگان مجلس منتفی هست و مصاحبه صد درصد هست.

ندا
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱:۱۵ ب٫ظ

آخرش هم نگفتن امسال چه کار کنیم!

فرهاد برقی
دی ۷, ۱۳۹۴ ۵:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  ندا

دوماه و نیم وقت داری اگه مقاله داری کار پژوهشی داری واسه امتحان بخون اگه نداری وقت و هزینه ت را الکی تلف نکن .

نرم افزار
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱:۰۱ ب٫ظ

یعنی چی!
بدبخت تر از ماها خود ما هستیم
کسی نیست بگه اقای خدایی وقتی داری می گید تغیرات باید که سال قبل اعلام بشه چرا منابع را ۴ماه قبل تغیر دادید!

پریسان
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۹ ب٫ظ

سلام دوستان اینا که همش دارن میگن مصاحبه ۱۰۰ و آزمون ۰. چرا بعصی از دوستان از خودشون آمار میدن .

نرگس
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۸ ب٫ظ

حالا که این کتابا و منبع جدید و تهیه کردیم و خوندیم باید سهمش ۵۰% بشه

مهسا
دی ۷, ۱۳۹۴ ۲:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  نرگس

دوست عزیز
متن خبر گفته امسال تغییر اعمال نمیشه. همون وزن ۱۰۰ درصدی مصاحبه پابرجاست.

نرگس
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۱ ب٫ظ

آقای رئیس مگه برا ما یک سال قبل خبر دادین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟- دو روزه هم نحوه آزمون را عوض کردین و هم کتاب های بی ربط را تصویب کردین
کاملا موافقم

سجاد
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۴ ب٫ظ

سلام دوستان
من شنیدم اونایی که ارشد دانشگاه ازاد خوندن تو مصاحبه دکتری سراسری قبولش نمیکنن.
ایا این درسته یا نه؟
ممنون میشم جواب بدین

س
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  سجاد

خیر درست نیست، درواقع ۱۰۰% نیست، بستگی به رتبه و رزومه و آمادگی فرد داره و بخوایم واقع بین باشیم به بچه های خود اون دانشگاه که چی کار کردن و چه رتبه هایی گرفتن

raha
دی ۷, ۱۳۹۴ ۳:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  سجاد

ربطی به دانشگاه ازاد و سراسری نداره هر کسی رو خودشون بخوان برمیدارن.تو ازمون پارسال من رتبه اول دانشگاهمون تو رشته خودم بودم.ولی تو مصاحبه رد شدم.

mahbube
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۳ ق٫ظ

من به شخصه از همه دوستان معذرت می خوام واقعا! به خاطر شانس منه شما هم پاسوز شدین!
کلا من دست به طلا می زنم خاک می شه!

ن
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  mahbube

اینطوری نگو دوست عزیز خدا قهرش می اید. اگه دهه شصتی هستی پس همدردیم. خدا با ماست ان شالله

فرشاد
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  mahbube

بابا ای چ حرفیه خودتو باور داشته باش

نانوفیزیک
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۳ ق٫ظ

چرا اینکارو میکنین؟؟؟
تکلیف رو مشخص کنین برا امسال؟؟؟
دوستان کجا باید اعتراض کنیم ….واقعا تاسف داره هر روز یک قانون

علی
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۲ ق٫ظ

کاش دانشگاه آزادهم یکسال قبل قوانینشو اعلام می کرد.نه مثل امسال که ۱۰ مهر بخشنامه اومد باید دانشجوهای دکترا ۱۰ واحد جبرانی پاس کنن.واقعا بی انصافیه.

curriculm
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  علی

آزمون امسال مرحله اول فقط مرحله غربال گری و معرفی به دانشگا هاست و ۱۰۰ درصد نمره و قبولی دست هر دانشگاه که معرفی میشوی می باشد. تازه پارسال ازمون اولیه سنجش ۳۰ درصد محسوب میشد و ۷۰ درصد مصاحبه دست دانشگا ها بود ولی امسال شما اگر حد نصاب هر دانشگاه را بیاوری در ان دانشگاه ثبت نام و مراحله مصاحبه و ازمون ان دانشگاه تعیین کننده قبولی شما است. دیگر رقابت بین افراد ان دانشگاه است مثلا در یک دانشگاه ۵۰ نفر حد نصاب را اورده اند و دانشگاه ۳ نفر ظرفیت دارد پس ۴۷ نفر کنا ر میروند البته شاید افراد در چند دانشگاه حد نصاب را بیاورند و دردانشگاه سطح بالاتری قبول شوند و جا برای نفرات بعدی باشد …

عسل
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۷ ق٫ظ

یعنی امسال اعتبار ۲ ساله نداره؟؟؟!!
یعنی همون قانون قبلی امتحان ۳۰ مصاحبه و مدارک ۷۰ ؟ یا ۵۰-۵۰ میشه؟؟؟

مهسا
دی ۷, ۱۳۹۴ ۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  عسل

دوست عزیز
طبق آخرین خبر، وزن مصاحبه ۱۰۰ درصد هستش و آزمون کتبی فقط نقش غربالگری اولیه رو داره.

سردرگم
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۴ ق٫ظ

اگه امسال ازمون بدی فقط نمره خام توکارنامه اعلام میشه و دوسال اعتبارداره ولی سال بعدکلا درصد ازمون کتبی متفاوت میشه و شاید حتی منابع هم فرق کنه…حالا داوطلبان که امسال کنکور دادن وسال بعد میرن مصاحبه چه سوا باداوطلبان سال بعد که کارنامشون رتبه داره برای قبولی در دانشگاه سنجیده میشن؟

زینب ح
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  سردرگم

اینو توی دفترچه ننوشتن ها، مطمئنید؟

SINA
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۲ ق٫ظ

آقای رئیس مگه برا ما یک سال قبل خبر دادین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟- دو روزه هم نحوه آزمون را عوض کردین و هم کتاب های بی ربط را تصویب کردین

مائده
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۰ ق٫ظ

دوستان عزیز ، متقاضیان کنکور اسفند بدین شکل پذیرش می شوند:
شما در,آزمون اسفند شرکت می کنید و سازمان سنجش کارنامه ای با اعتبار دو ساله در اختیار شما قرار میدهد ، پس از اون دانشگاه ها نمره و تراز لازم برای خودشون رو اعلام میکنند.به طور مثال دانشگاه تهران سقفی رو تعیین میکند و کسانی که نمره لازم را کسب کردند برای مصاحبه و پذیرش در آن دانشگاه ثبت نام میکنند که براساس صلاح دید مسئولین دانشگاه یا مجددا آزمون کتبی گرفته میشه ، یا مصاحبه شفاهی ،بررسی سوابق آموزشی و پژوهشی و یا با مجموع این ها از,بین متقاضیان دانشجو را انتخاب میکند. و از اونجایی که تغییرات جدید از آبان اعمال خواهد شد ، نقش آزمون اسفند صرفا معرفی به دانشگاه برای مصاحبه است و نقش مصاحبه مانند سال های گذشته بسیار بسیار مهم تر از آزمون است.

احمد
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۰ ق٫ظ

سلام
میخواستم بدونم پذیرفته شدگان ۹۳ میتونن آزمون بدن؟
من الان دانشجو هستم اما میخوام تغییر رشته بدم و یک بار دیگه کنکور شرکت کنم. باید انصراف داد بعد ثبت نام کرد یا میشه نتیجه اولیه رو دید بعد انصراف داد؟

پردیس
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۹ ق٫ظ

قطعا آزمون فقط برای غربالگری اولیه برگزار میشه و تاثیری چندانی نخواهد داشت، اگر غیر از این بود که در دفترچه امسال منابع به حالت و سبک و سیاق قبل برمیگشت.

دقت
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۴ ق٫ظ

با سلام و احترام خدمت همه دوستان عزیزو ارجمند، به نظر میرسد در عبارت ” حداقل یکسال قبل باید اطلاع رسانی شود” که ریاست محترم سازمان سنجش در متن خبر فوق به آن اشاره و تاکید فرموده اند موضوع فقط مربوط به تبصره ۴ ماده ۵ بوده که صرفا زمان بازنگری معیارها پس از ۳ سال را منوط به اطلاع رسانی حداقل یکسال زودتر نموده است و این موضوع مربوط به کل ماده ۵ یعنی ظوابط کلی قانون جدید نمی باشد. یعنی صرفا بازنگری قانون پس از ۳ سال مبنی بر اضافه کردن معیارهای جدید ویا تعدیل حداکثر ۱۰ درصد معیارهای فعلی باید حداقل یکسال زودتر به داوطلبان اطلاع رسانی شود. با تشکر

...
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۱ ق٫ظ

دوستان یه سوال
لطفا کسانی که ثبت نام کردند بفرمایند موقع ثبت نام گرایش رو هم مشخص میکنیم؟؟؟؟؟

لطفا پاسخ بدین
با سپاس

دکتری مدیریت
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  ...

اره باید نام گرایشم بنویسید

...
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۷ ق٫ظ

متشکرم

........2
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۰ ق٫ظ

نه امسال گرایش نیست که فقط اسم رشته ست

curriculm
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۳ ق٫ظ

اقای دکتری مدیریت ما که ثبت نام کردیم خبری از گرایش نبود و کلی بود شما را نمی دانم

فرهاد برقی
دی ۷, ۱۳۹۴ ۵:۰۴ ب٫ظ

من واقعا نمیدونم هدفتون از جواب دادن به سوالای دوستان کمکه یا ایجاد تشویش و سردرگمی؟؟؟
کجای ثبت نام گرایش باید تعیین میکردین؟؟

حقوق
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  ...

ولی گرایشها که جداگانه کد نداره.فقط مجموعه ای که توش میخواین شرکت کنین تو دفترچه کدشهست و به نظرم فقط همونو میخواد.مثلا برای رشته حقوق کل مجموعه حقوقو یه کد داره

پریسان
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  ...

نه فقط کد مجموعه رشته رو وارد می کنی. هر گرایش جدا کد نداره

زینب 2
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۳ ق٫ظ

بچه ها فقط بگین اون اعتبار دو ساله هست هنوز؟ هیچ جای دفترچه ننوشته

دکتری مدیریت
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۲ ق٫ظ

من صدبار دفترچه خوندم اما به هیچ وجه درباره نحوه پذیرش دانشجو صحبت نکرده جزاین بخش:
– نحوه پذیرش:
الف) کارنامه سنجش علمی: پس از برگزاری آزمون، کارنامهای شامل نمرات خام، تراز، نمره کل، در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت که داوطلبان بـراساس محتویات آن و همچنین اطلاع از رشتههای تحصیلی مندرج در جداول شماره ۳ تا ۹ (صفحات ۱۰ تا ۲۲ همین دفترچه راهنما) میتوانند برای بررسی سوابق علمی، آموزشی، پژوهشی، مصاحبه و یا در صورت نیاز آزمون تخصصی و پذیرش نهایی به دانشگاههای ذیربط مراجعه نمایند.
خب باید بگن تکلیف ما چیه ؟ این ازمون چند درصده؟ ما قراره به چه شکلی و بر اساس چه قانونی برای دکتری پذیرش بشیم؟

نازلی
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۱ ق٫ظ

این بی انصافیه محضه!!!!!!!!!!!!!!!

جامعه شناسی
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۱ ق٫ظ

یه نکته دیگه که من درست متوجه نشدم اینه که مثلا بعد آزمون تو کارنامه تراز اعلام میشه. بعدش چی؟ بعد این مرحله انتخاب رشته و دانشگاهه؟ از کجا بفهمیم که با فلان تراز شانسمون برای کدم دانشگاه ها بیشتره که همونا رو تو اولویتامون بذاریم؟

س
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  جامعه شناسی

هر دانشگاه حدنصاب تراز مورد قبول خودش رو اعلام میکنه شما براساس اون اگه ترازتون بالاتر بود اون دانشگاه و رشته مورد نظرتون رو انتخاب میکنین

رسول
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۵ ق٫ظ

اون چیزی که از این خبر بر میاد اینه که قطعا کنکور اسفند ۵۰ – ۵۰ نیست
با توجه به اینکه مرداد ماه امسال شرایط ۰-۱۰۰ اعلام شد منظور اینه که امسال با همان روال اعلامی خواهد بود

مریم
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  رسول

خب ۵۰ به ۵۰ که مطمینا نیست ولی اگه منظورشون اینه مثل پارساله که میشه ۳۰ به ۷۰؟ درسته؟

????
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  رسول

چرا میگید ۰ به ۱۰۰.؟؟؟ گفتند مثل سال قبله که سال قبلم ۳۰ به ۷۰ بود.

فرهاد برقی....زی زی و پریسا تحویل بگیرن
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۶ ق٫ظ

بله سهم مصاحبه شد۱۰۰ و سهم آزمون صفر

س
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۴ ق٫ظ

توی دفترچه که چیزی در مورد نحوه پذیرش ننوشته!!!
سال های گذشته واضح درصد اعلام میکردن!
امسال فقط نوشته کارنامه نمره خام و تراز میاد بعد دانشگاه ها مصاحبه یا بخوان امتحان میگیرن بعدم سنجش تایید نهایی میکنه

مریم
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۲ ق٫ظ

یعنی دقیقا امسال شرایط چجوریه؟! گیج شدم من!!

................
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۹ ق٫ظ

مثل سال قبله . یعنی چجوریه درصدا؟؟؟؟الان خوبه مثل سال قبله یا بد؟؟؟؟

علی
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۷ ق٫ظ

امسال درصد ازمون و سوابق و مصاحبه چنده ؟

زینب 2
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  علی

ازمون فقط برای معرفی به دانشگاه ها شده، سهم مصاحبه ۱۰۰ و ازمون کنکور صفر هست

جامعه شناسی
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۶ ق٫ظ

اینا که همش شرایط سال بعد رو دوباره و صد باره توضیح داده. یکی بیاد بگه شرایط امسال چطوریه؟ عدل این شرایط نوظهور به ما خورده و انقدر درمورد شرایط سال آینده حرف زده شد که شرایط پذیرش امسال از یادمون رفت. کسی می دونه شرایط پذیرش امسال چی بود؟ من کلا یادم رفته!!!

رسول
دی ۷, ۱۳۹۴ ۹:۵۱ ق٫ظ

بفرمائید دوستاااان
حالا هی بگید برای امسال هم هست

مینو
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  رسول

ببخشیییید الان من متوجه نشدم امسال چند چندهههههه

ندا
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  مینو

امسال صد در صد مصاحبه است و آزمون فقط جنبه غربال گری داره

ندا
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  ندا

البته مصاحبه هم خودش به بخش پژوهشی و معدل و مصاحبه حضوری تقسیم میشه

ریاضی
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  مینو

سلام امسال ۳۰ آزمون به ۷۰ مصاحبه

Linguist
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  ریاضی

اینو از کجا آوردین شما؟ از تابستون دارن میگن سهم آزمون صفره و فقط برای مشخص شدن ترازه برای معرفی به دانشگاه ها

مطلع
دی ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  ریاضی

یکساله دارن میگن سهم مصاحبه ۱۰۰ شده !!!!!!!!!!!!!!! مثل پارساله!!!!!!!!!!!!! عجبا