زمان آزمون دکتری 1403 ⭐️ تاریخ برگزاری دکتری ۱۴۰۳ کیه؟!

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

زمان آزمون دکتری 1403 داوطلبان دانشگاه‌های سراسری و نیز دانشگاه آزاد اسلامی در اوایل اسفند ماه ۱۴۰۲ اعلام شده است. بنابراین داوطلبان کلیه رشته‌های کنکور دکتری ۱۴۰۳ لازم است در این تاریخ در جلسه امتحان حضور یابند.

زمان کنکور دکتری ۱۴۰۳

زمان برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۳ وزارت علوم

به گزارش پی اچ دی تست، زمان آزمون دکتری ۱۴۰۳، چهارم اسفند ماه است. بنابراین لازم است داوطلبان کنکور دکتری 1403 سراسری و دانشگاه آزاد در اسفند ماه در جلسه آزمون حاضر شوند.

تاریخ کنکور دکتری و کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ یکسان است و هر دو آزمون ۴ اسفند برگزار می‌شوند.

قابل توجه است که کنکور دکتری برای اولین بار در سال های اخیر عصر برگزار می‌شود.

جدول زمان‌ بندی کنکور ارشد و دکتری 1403

وزارتخانه

آزمون

تاریخ برگزاری آزمون

وزارت علوم

کارشناسی ارشد

صبح و عصر ۴ اسفند ۱۴۰۲

دکتری

عصر ۴ اسفند ۱۴۰۲

 

آیا احتمال تعویق کنکور دکتری ۱۴۰۳ وجود دارد؟

در سه سال گذشته علیرغم درخواست بسیاری از داوطلبان، آزمون دکتری بدون تاخیر و در اسفندماه برگزار شد. بنابراین، احتمال تعویق آزمون دکتری ۱۴۰۳ نیز بسیار پایین است.

زمان کنکور دکتری 1403 دانشگاه آزاد کی است؟

از سال ۹۶، بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب ۱۸ اسفند ۹۴ مجلس شورای اسلامی، آزمون‌های متمرکز زیر نظر وزات علوم و بهداشت و از طریق سازمان سنجش آموزش کشور و مرکز سنجش آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می‌شود.

تاریخ کنکور دکتری 1402 سراسری و ازاد در نتیجه برگزاری آزمون کتبی دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۴۰۳، تابع قوانین دو وزارتخانه علوم و بهداشت بوده و به صورت یکپارچه با آزمون آن‌ها برگزار می‎شود.

آزمون رشته‌های دارای پذیرش در مقطع دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی که زیرمجموعه وزارت علوم هستند، به صورت ادغام با آزمون دانشگاه‌های دولتی زیر نظر این وزارتخانه و از طریق سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‎شود و کنکور دکتری رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی نیز به‌صورت یکپارچه با آزمون دکتری تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و از طریق مرکز سنجش آموزش پزشکی برگزار می‌شود.

بنابراین زمان برگزاری کنکور دکتری ۱۴۰۳ سراسری و آزاد یکسان است.

تاریخ برگزاری کنکور دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳

رشته‌های وزارت علوم در مقطع دکتری شامل هفت گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر، دامپزشکی و زبان است. سایر رشته‌ها یعنی رشته‌های علوم پزشکی زیرمجموعه وزارت بهداشت هستند و آزمون مجزایی برای آنها از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی برگزار می‌شود.

زمان برگزاری کنکور دکتری ۱۴۰۳ وزارت بهداشت هنوز اعلام نشده است. اما در سال ۱۴۰۲ زمان کنکور دکتری پژوهشی و تخصصی و داروسازی ۲۹ تیر و زمان برگزاری کنکور سایر رشته های وزارت بهداشت ۴ آبان اعلام شد.

زمان آزمون دکتری 1403 پردیس های بین الملل

چند سالی که پذیرش دکتری پردیس تنها از طریق کنکور دکتری نیمه متمرکز صورت می‌گیرد. اما پردیس‌های بین‌الملل دانشگاه‌ها امکان پذیرش از طریق آزمون اختصاصی را نیز دارند.

جزئیات زمان ثبت نام دکتری پردیس و زمان بندی برگزاری آزمون، از طریق وب سایت دانشگاه ها اطلاع رسانی می‌شود.

زمان پذیرش دکتری بدون آزمون

دکتری بدون آزمون (استعداد درخشان) دانشگاه‌های سراسری از طریق فراخوان دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد. بنابراین، زمان دقیقی برای ثبت نام وجود ندارد و هر دانشگاه زمان اعلام فراخوان را خودش تعیین می‌کند.

جزئیات پذیرش دکتری بدون کنکور دانشگاه آزاد از طریق مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اطلاع‌رسانی می‌شود. برای اطلاع از جزئیات شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد کلیک کنید.

زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه پیام نور احتمالا در اسفندماه است.

زمان پذیرش دکتری استاد محور

پذیرش دکتری استاد محور نیز همانند دکتری بدون کنکور استعداد درخشان دانشگاه‌های سراسری از طریق فراخوان دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد.

زمان‌بندی ثبت نام و پذیرش استاد محوری که مختص دانشگاه های سراسری است، از سوی دانشگاه‌ها تعیین می‌شود.

زمان ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ کی است؟

ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ از اواخر مهرماه از طریق سایت سازمان سنجش آغاز خواهد شد. کلیه داوطلبان آزمون دکتری دوره‌های روزانه، شبانه، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و نیز دانشگاه آزاد اسلامی در زمان ثبت نام آزمون دکتری لازم است با در نظر داشتن شرایط ثبت نام دکتری نسبت به ثبت نام جهت شرکت در آزمون اقدام کنند.

با توجه به این که برگزاری کنکور دکتری ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد به صورت یکپارچه با آزمون دکتری سراسری است، شرایط و ضوابط دفترچه ثبت نام دکتری شامل داوطلبان دکتری دانشگاه ازاد نیز می‌شود.

همچنین با توجه به موضوع یادشده، امکان شرکت در دو رشته در آزمون دکتری وجود ندارد و رشته انتخابی برای آزمون دکتری برای هر دو دانشگاه سراسری و آزاد یکسان خواهد بود.

نحوه‌ و زمان پرینت کارت آزمون دکتری

کارت‌ شرکت در‌ آزمون‌ دکتری ۱۴۰۳ کلیه‌ داوطلبان‌ از ۱ اسفند برای مشاهده و پرینت بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org قرار خواهد گرفت.

داوطلبان‌ متقاضی شرکت‌ در آزمون‌، برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید در تاریخ تعیین شده به شرح فوق به درگاه اطلاع‌رسانی مذکور مراجعه نموده و با وارد نمودن اطلاعات شناسنامه‌ای (شامل نام‌خانوادگی و نام، کد ملی و تاریخ تولد) و یا اطلاعات ثبت‌نامی (شماره پرونده و کد پیگیری) از کارت شرکت در آزمون پرینت تهیه نمایند و براساس تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند.

برای شرکت در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است. ضمناً سایر اطلاعات دیگر در برگ راهنمای شرکت در آزمون که همزمان با کارت شرکت در آزمون بر روی درگاه این سازمان قرار گرفته قابل پرینت و دریافت می‌باشد. 

جزئیات برگزاری آزمون دکتری 1403

در پذیرش از طریق آزمون دکتری دانشگاه‌های سراسری، داوطلبان پس از ثبت‌نام در کنکور، در آزمون کتبی شرکت می‌کنند. آزمون کتبی شامل دروس تخصصی در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و دروس عمومی (متشکل از زبان عمومی و استعداد تحصیلی) است.

عناوین دروس امتحانی تخصصی هر رشته در دفترچه ثبت نام دکتری درج می‎گردد. ضرایب این دروس در سال‌های اخیر تغییراتی داشته است، اما در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ همانند آزمون سال گذشته، ضریب ۴ برای دروس تخصصی و ضریب ۱ برای هر یک از دروس عمومی درنظر گرفته شده است.

نحوه سنجش و پذیرش دانشجو در دوره دکتری به چه صورت است؟

سنجش و پذیرش برای تمامی دوره‌ها شامل: روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پردیس‌های خودگردان، پیام نور، مؤسسات غیرانتفاعی، دانشگاه آزاد اسلامی و… بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و آیین نامه اجرایی آن و مصوبات مرتبط شورا انجام خواهد گرفت.

سرفصل ها و منابع امتحانی کنکور دکتری

سرفصل های دروس امتحانی تخصصی آزمون دکتری سراسری و آزاد از سوی سازمان سنجش به شرح زیر اعلام شده است:

سرفصل ها و رشته های امتحانی آزمون دکتری

داوطلبان می‌توانند با در نظر داشتن سرفصل‌های امتحانی نسبت به شناسایی مهم‌ترین منابع آزمون دکتری جهت کسب آمادگی برای آزمون دکتری اقدام نمایند.

ضرایب دروس عمومی و تخصصی در آزمون دکترا 1403

تاثیر آزمون کتبی و مصاحبه در پذیرش دکتری هر یک به میزان 50 درصد خواهد بود. در حقیقت، سهم آزمون کتبی در پذیرش نهایی داوطلبان دوره آموزشی – پژوهشی کنکور دکتری، 50 درصد، مصاحبه علمی 30 درصد و سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری 20 درصد خواهد بود.

در پذیرش داوطلبان دکتری دوره پژوهش محور، تأثیر آزمون کتبی 30 درصد می‌باشد.

عنواندوره دکتری آموزشی پژوهشیدوره دکتری پژوهش محور
آزمون متمرکز50 درصد30 درصد
سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری20 درصد20 درصد
مصاحبه علمی و سنجش عملی30 درصد30 درصد
تهیه طرحواره20 درصد

مراحل بعد از زمان برگزاری کنکور دکتری 1403

معمولاً یک تا دو ماه بعد از زمان آزمون دکتری (آزمون کتبی)، کارنامه نمرات آزمون منتشر می‌شود. این کارنامه شامل نمره تراز و درصد کسب­‌شده در هر یک از درس‌­های امتحانی، نمره‌تراز کل و رتبه کسب‌شده توسط داوطلب و نیز مجاز شدن و یا نشدن وی جهت انتخاب رشته‌محل‌های دوره‌ روزانه و سایر دوره‌ها شامل دوره‌های نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان است.

این کارنامه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. از سال 96 با ادغام آزمون دکتری دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه‎های سراسری، کارنامه اولیه منتشره از سوی سازمان سنجش حاوی نتیجه آزمون جهت انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز می‎باشد.

پس از انتشار کارنامه اولیه، کلیه مراحل پذیرش دانشگاه‌های سراسری و دانشگاه آزاد ازجمله انتخاب رشته، دعوت به مصاحبه و برگزاری مصاحبه به صورت مستقل برگزار می‌شود.

بنابراین، زمان انتخاب رشته دکتری به طور جداگانه برای داوطلبان دانشگاه سراسری از طریق سایت سازمان سنجش و برای داوطلبان آزمون دکتری  دانشگاه آزاد اسلامی از طریق مرکز سنجش و پذیرش این دانشگاه آغاز می‌شود.

پس از انتخاب رشته و با اعلام نتایج دعوت به مصاحبه، لازم است داوطلبان خود را برای شرکت در مصاحبه های آزمون دکتری حاضر کنند. زمان مصاحبه‌های دکتری دانشگاه‌های سراسری از طریق سایت سازمان سنجش و نیز وب‌سایت دانشگاه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص مصاحبه دکتری کلیک کنید.

جزئیات برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد نیز از طریق این دانشگاه به اطلاع داوطلبان خواهد رسید. در سال ۱۴۰۲ مصاحبه دکتری همه رشته‌های دانشگاه آزاد در شهر تهران برگزار شد. برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد کلیک کنید.

شهریه دکتری 1403

یکی از عوامل مهمی که در تعیین رشته‌محل‌های مدنظر  داوطلبان جهت تحصیل در دوره دکتری مؤثر است، میزان شهریه است.

جهت اطلاع از شهریه تحصیل در دوره دکتری شبانه، پردیس، غیرانتفاعی، پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

ثبت‌نام
باخبرم کن!

504 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امیر
اسفند ۱۱, ۱۴۰۲ ۳:۰۲ ب٫ظ

سلام
منی که کارشناسی زیست گیاهی میخونم و میتونم ارشد زیست فناوری پزشکی بخونم
ایا میتونم واسه دکتری برم ایمنی شناسی ؟
( از کارشناسی زیست گیاهی به ارشد ایمنی شناسی امکان پذیر نیست ولی ارشد زیست فناوری به دکتری ایمنی شناسی امکان پذیره )

م
بهمن ۱۰, ۱۴۰۲ ۸:۲۰ ق٫ظ

سلام آزمون دکتری تغییر کنه خیلی خوبه

احمدی
آبان ۶, ۱۴۰۰ ۱۰:۳۴ ب٫ظ

سلام
چطورمیشه درخواست تغییرازمون کنکوردکتزی داد؟

ساجده
فروردین ۱۶, ۱۴۰۰ ۵:۲۷ ب٫ظ

من امسال میخوام ازمون دکتری بدم ولی نمیدونم ثبتنام کی هس؟ وایا تموم شده یا خیر؟

مهسا
فروردین ۱۷, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  ساجده

سلام
ثبت نام کنکور دکتری عموما در اذرماه هست و کنکورش هم در اسفند برگزار میشه.

ساجده
فروردین ۱۶, ۱۴۰۰ ۵:۲۷ ب٫ظ

سلام من میخوام امسال ازمون دکتری بدم ولی نمیدونم ثبتنام کی هس؟ و اصلا تموم شده یا نه؟و میشه راهنماییم کنید؟

نگار
اسفند ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۱ ق٫ظ

سلام وقتتون بخیر
ممکنه صدای ما رو به گوش همه برسونید
ما جمعه هفته قبل با وجود اعتراض و درخواست تعلیق ازمون بخاطر کرونا امتحان دکترا دادیم.
الان ازمون وکالت که این هفته قراره برگزار بشه رو‌کنسل کردن ایا در عرض یه هفته کرونا شدت گرفته یا شرکت کننده های ازمون دکترا مصون بودن

مژگان ذبیحی
اسفند ۱۱, ۱۳۹۹ ۲:۴۱ ب٫ظ

لطفا ازمون رو به تعویق بندازیدتا سال ۱۴۰۰ که بیشتر مردم واکسن.زده باشن. ممنون

دانشجو
اسفند ۵, ۱۳۹۹ ۲:۰۳ ب٫ظ

با سلام
لطفا با توجه به شیوع ویروس کرونای انگلیسی و انتشار سریع آن با تعویق کنکور دکتری و برگزاری کنکور در اواخر اردیبهشت موافقت بفرمایید
با تشکر
#تعویق کنکور دکتری

Giso
اسفند ۱, ۱۳۹۹ ۲:۵۲ ب٫ظ

سلام
بنده وقتی داشتم ثبت نام میکردم آدرس تهران زدم ولی ممکنه زمان برگزاری ازمون تهران نباشم
امکانش هست یه شهر دیگه ازمون بدم؟ اگر هست باید چیکار کنم؟

مجید بابا
بهمن ۲۸, ۱۳۹۹ ۷:۴۸ ب٫ظ

سلام، آیا امکان تعویق آزمون دکتری امسال(اسفند ۹۹) وجود دارد؟ نقطه.

مهسا
بهمن ۲۹, ۱۳۹۹ ۱:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  مجید بابا

سلام
هر اتفاقی ممکنه بیفته. در این مطلب جزئیات بیشتری در خصوص احتمال تعویق زمان کنکور دکتری ۱۴۰۰ گفته شده:
https://phdtest.ir/1399/11/%d8%aa%d8%b9%d9%88%db%8c%d9%82-%d8%a2%d8%b2%d9%85%d9%88%d9%86-%d8%af%da%a9%d8%aa%d8%b1%db%8c-%db%b1%db%b4%db%b0%db%b0/

داوطلبب
بهمن ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۹ ب٫ظ

سلام
یعنی هربار کنکور میخواستم بدم این کرونا اوج گرفت.
پارسال هم بخاطر کرونا شرکت نکردم. البته دیگه دکتری اونقدرا هم برام مهم نیست اما هزینه کردم و میخواستم حداقل کنکورشو شرکت کنم.

Hamid
بهمن ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۲ ب٫ظ

با سلام و احترام
با توجه به معوق شدن آزمون نظام مهندسی برای ۲ بار متوالی و آزمون دستیاری پزشکی و آزمون کارشناسی ارشد خواهشمند است از ستاد محترم ملی مبارزه با کرونا و سازمان محترم سنجش آزمون دکتری را به بعد از تعطیلات نوروزی و در شرایط مناسب تر بیماری کوئید ۱۹ لطفا اقدام فرمایید
سپاس

مهدی
بهمن ۲۳, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۴ ب٫ظ

#تعویق_کنکور_دکتری

محمد
بهمن ۱۱, ۱۳۹۹ ۹:۳۳ ق٫ظ

داوطلبا رو ناقل کنن عید با خیال راحت تشریف ببرن تفریح دوباره کرونا اوج بگیره بزارن بعد از عید هم هوا گرمتر میشه ذرها باز بمونه تهویه راحت باشه هم تعدادی عید خونه بمونن درس بخونن نرن مسافرت بعد از عید واکسینه هم انجام شده

محمد
بهمن ۱۱, ۱۳۹۹ ۹:۳۰ ق٫ظ

تو اسفند هوا سرد درها بسته سالهای پیش که کرونا هم نبود همه سردشون بود و نمیتونستند شرایط خوبی تو سرما ایجاد کنن حالا چطوری میخوان ۱۵ اسفند کنکور برگزار کنن لطفا تعویق بیلندازیذ به بعد از عید

مجید
آذر ۱۱, ۱۳۹۹ ۳:۳۱ ق٫ظ

سلام
بنده در کنکور کاردانی مقام اول کشوری در رشته تربیت بدنی را دارم
کارشناسی رو در دانشگاه فرهنگیاه
کارشناسی ارشد اول رو دانشگاه مجازی بعلت شغلم خوندم
کارشناسی ارشد دوم روزانه حکیم سبزواری ثبت نام کردم اما بعلت دوری نرفتم
میخوام کنکور دکتری رتبه اول بیارم باتوجه یکسال مرخصی که دارم شما چه کمکی میتونید بکنید هیچ هزینه ای نمیدم اما در تست احتمالی شما با دانسته های قبلی همانند الباقی کنکورهایی که دادم شرکت میکنم اگه قابل به سرمایه گذاری شما باشم خوشحال میشم در خود رتبه یک کنکور دکتری تربیت بدنی سال ۱۴۰۰ رو میبینم چکار باید انجام دهم

رضا
دی ۸, ۱۳۹۹ ۶:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  مجید

خدا شفات بده دوست عزیز

سام
دی ۱۵, ۱۳۹۹ ۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  مجید

وای خدایا چه موزدایی داریم، ۸۰ میلیون همه از هم بدتریم

هانا کرمی
بهمن ۱۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  مجید

خود شیفته یعنی این

اشکان نورد
مهر ۲۹, ۱۳۹۹ ۳:۳۵ ب٫ظ

آیا امکان تحصیل در رشته غیر مرتبط با فوق لیسانس وجود دارد در مقطع دکترا .
از چه روشی می توان مطلع شد در مورد کتاب های مرجع در مقطع دکترا، .

مهسا
آبان ۱, ۱۳۹۹ ۸:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  اشکان نورد
Hamideh
مهر ۱۷, ۱۳۹۹ ۰:۳۰ ق٫ظ

سلام، ببخشیدمشخص نشده که تاریخ قطعی دوره دکتری کی هست برای سال۱۴۰۰؟ ما الان چیکار کنیم؟ بخونیم نخونیم، یهو یه تصمیمی میگیرن اعلام میکنن، ما برناممون بهم میخوره خب، تو یکی دو ماه که نمیشه خوند، اگه امکانش براتون هست، پیگیری کنید، ممنونمممم.

اسلامی
مهر ۱۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۸ ق٫ظ

دوستان لطفا از کمپین ” لزوم اعلام قطعی نحوه پذیرش دانشجوی ارشد و دکترا برای ۱۴۰۰ ” حمایت کنید تا زودتر از این بلاتکلیفی دربیایم. آخه نمیشه که یه ماه مونده به ثبت نام دکتری یهو اعلام کنن میخوام گرایشهای دکتری رو تجمیع کنیم و بعد روز ثبت نام ببینیم مواد امتحانی آزمون تغییر کرده!!!!

لینک کمپین برای ثبت حمایت:
https://www.farsnews.ir/my/c/41491

م
شهریور ۲۳, ۱۳۹۹ ۸:۴۹ ب٫ظ

لطفا حمایت کنین و شیر بدین درگروها تون

https://www.farsnews.ir/my/c/38498

پریسا
شهریور ۲, ۱۳۹۹ ۱:۰۳ ب٫ظ

سلام وقت بخیر من در آزمون دکترای شیمی آلی ۹۹ شرکت کردم و مجاز شدم تراز خوبی هم دارم که میتونم یه دانشگاه خوب روزانه تهران قبول بشم ولی به علت کرونا و تعطیلی دانشگاه ها کارای پایان نانه ارشدم تموم نشده ودفاع نکردم میشه اگر در مصاحبه قبول شدم قبولیم رو رزرو کنمو ترم بعد برم دانشگاه

.
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۱ ب٫ظ

ببخشید اصول اموزش ریاضی جزو درسای تخصصی رشته ریاضی محض حساب میشه؟

آیسا
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۴:۵۴ ب٫ظ

باسلام
از دوستان کسی مدیریت ورزشی هست؟
به نظر شما سوالات چطور بود؟

بی نام
مرداد ۹, ۱۳۹۹ ۹:۲۲ ب٫ظ

من امروز رفتم و کنکور دادم حس گاوی رو دارم که چند ساعت بسته بودنش یه جا و بعدم سرش رو بریدن …

نینا
شهریور ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  بی نام

حس جالبی بود

علی
مرداد ۹, ۱۳۹۹ ۴:۱۲ ب٫ظ

چطور داوطلبان دکتری با جونشون بازی کردند و رفتند کنکور دادند داوطلبان کنکور ارشد و سراسری هم تشریف ببرن امتحان بدن
اتفاقا پروتکل ها رو رعایت کردن بخوایم بمونیم و منتظر برا تعویق وضعیت صد برابر بدتر خواهد شد
بترسین از روزی که به جای روزی دویست تا کشته با روزی پونصد تا کشته برین سر جلسه ی امتحان
بترسین از اون روز
برین درس بخونین و زودتر این داستان احمقانه ی پر استرس کنکور رو دور بندازین
روز خوش

بی نام
مرداد ۱۰, ۱۳۹۹ ۵:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

واقا مرحبا به شما..همینایی که میگید واقا تلاش کردن که دکترا برگزار نشه به عنوان اولین امتحان ..انقد خودخواه نباشیم

Ali
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۹:۵۰ ب٫ظ

سلام من یکسال منتظر این آزمون بودم
ولی همین الان سخت تریت تصمیم گرفتم ک شرکت نکنم…به چ قیمتی-هیچ کس به فکر مردم نیست،و هیچ چیز رعایت نمیشه،همش حرف میزنن

محمد
مرداد ۹, ۱۳۹۹ ۳:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  Ali

امروز اینایی که مشکوک بودن قرار بود تو بیمارستان طالقانی امتحان بدن صبح که رفتن اصلا کسی کادر بیمارستان خبر نداشتن قراره آزمون برگزار بشه — یه سری عکس هم از جلسه آزمون منتشر شده که تو شبکه مجازی گذاشتن — خوب شد نرفتی

سوخته ی 98-99
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۴:۲۶ ب٫ظ

خدایی من خودم امسال کنکور دارم و سه سال دارم تلاش میکنم که همین سال اول قبول بشم و تا ۱۰۰% تلاشمو گذاشتم اما وقتی این شرایط بغرنج رو میبینم و میفهمم که برگزاری کنکور باعث میشه خانوادم در خطر بیوفتن تردید میوفته به جونم که واقعا شرکت کردن کار درستیه؟!

بی نام
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۹:۵۸ ق٫ظ

سلام دوستان
چرا هنوز کارت ورود به جلسه رو تو سایت قرار ندادن؟

1
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۱:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  بی نام

هستش دوست عزیز برید قسمت دکتری تخصصی زده پیرینت کارت

بی نام
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۸:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  1

خیلی دیر اطلاعیه ها رو تو سایت قرار میدن، من از ۶صبح سایت رو چک کردم تا ساعت ۱۰هیچ خبری نبود، اما ساعت ۱۲رفتم دیدم گذاشتن بالاخره

پریسا ج
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۹:۱۶ ق٫ظ

دوستان میشه راهنمایی کنید؟
اونایی که مبتلا هستن باید فرم خود اظهاری خودشون رو فقط پر کنن یا هم ما خودشون هم مال افراد سالم که برای کل داوطلبانه؟

khashayar
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۳:۳۱ ب٫ظ

با این اوضاع، کنکور خیلی خطرناکه امیدوارم کلا کنکور رو امسال استثنا بزارن و بدون کنکور ثبت نام کنند ، خیلی ها با این شرایط کرونا آزمون نمیدن.

علی
مرداد ۹, ۱۳۹۹ ۴:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  khashayar

مگه الکیه تکلیف این همه داوطلب که درس خوندن چی میشه کنکور عین عدالتی و بااااید برگذار بشه

Sahar
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۸ ق٫ظ

واقعا الان با این وضعیت قرمز، ما شهرستانیایی که باید بیایم مراکز استان خیلی برامون سخت و پر ریسکه…شرایطو طوری کردین که خودمون تصمین بگیریم آزمون بدیم یا نه…تو رو خدا یکم به فکر همه جوانب باشین..خستگی پرسنل درمان، هزینه بالای داروهای کرونا،وضعیت قرمز اکثر استانها و شیوع ۵ برابری…یه دوره آموزشی ۵۰ نفره برامون گذاشتن کلی هم گفتن با رعایت پروتکل..به خدا هر چی داد میزدن ماسکاتونو بزنین کسی گوش نمیداد..حالا کنکور که نمیشه پیش بینی کرد..لطفا کنکور دکترا و ارشد و سراسری رو عقب بندازین..

خسته
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  Sahar

بچه ها دیگه عقب نمیفته خواهشا این مرور آخرم انجام بدین و آزمون بدین تموم بشه بره خیلی خسته کننده شده اوضاع

امین
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  Sahar

الآن که وضعیت سفیده خانم

مریم
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  Sahar

عزیزم زنگ بزنید ستاد کرونا اعتراض. یعنی چی برامون اختیاری کردن؟ مگه زمانی ک ۱۰۰ هزارتومنو بابت ثبت نام گرفتن همچه شرطی گذاشته بودن؟ تو رو خدا نزارید حقتون پایمال بشه. اعتراض بدین تا قبل ازمون میتونن لغو کنن. شهرستانی بیچاره چ گناهی کرده تو ای شرتیط پا شه بره اونم بدون وسیله؟ اومدیم خدای نکرده اتفاقی براش افتاد اونوقت چطور باید اطلاع بده ؟؟؟

فائزه
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۸:۵۳ ق٫ظ

یعنی تدابیرشون منو کشته آخه کسی که کرونا داره بیمارستان بستریه چطوری میخواد کنکور بده با اون حال بدش
ما که سالمیم توش میمونیم چه برسه اون طفلیا

.....
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۹:۱۶ ب٫ظ

سلام
اگه موافق تعویق در شرایط کرونا هستید کمپینی در سایت فارس تشکیل شده رای بدید

Sahar
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۳:۳۴ ب٫ظ

حداقل اگه کنکور رو عقب میندازین..بگین یک ماه بعد..توی این یک ماه تدابیر بهداشتی و ممنوعیت ها رو بزارین..وقتی همه چی عادیه..معلومه شیوع ابتلا و مرگ و میر پایین نمیاد. فقط لفظا دوهفته عقب میوفته که چی بشه… سر اون جلسه کنکور ممکنه کلی آدم ناقل باشه…هممون میخوایم کنکور قبول بشیم.کسی نمیره ک قبول نشه..ولی مطمئنا سلامتی خودمون ..بچه هامون و پدر و مادرامونم مهمه..تنفس توی یه محیط ک ممکنه ناقل داشته باشه..حداقل قبل برگزاری کنکور تو کشور شرایط قرنطینه بزارین. یهو که نمیفهمیم شرایط حاد شده در جریانین..تهش ترم اول دیر تر برگزار میشه..تو رو خدا اگه الانم میخواین عقب بندازیدچون خیلی آمار بالاس..از الان بگید

صبا
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۱:۱۹ ق٫ظ

ما وضعیت قرمز هستیم نمیتونیم بیایم چطوری بیایم واسه امتحان دکتری مسولین یکم فکر کنید ، ما بچه کوچیک داریم ، پدر و مادر سالمند داریم این خود خواهی هست بخواییم اونا رو در نظر بگیریم و بیایم سرجلسه .تورخداتعویق بندازید کنکور دکتری رو .

سلطانی
مرداد ۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۳ ب٫ظ

با سلام ببخشید فکر کنم با این همه تعویق آخرش اومدن کنکور دکتری رو انداختن تو اوج همه گیری و شیوع کرونا! فکر ما داوطلبان دکتری رو نکردند !!!نمیدونم واقعا وزارت بهداشت چه فکری می‌کنه!!درست تو پیک همه گیری بهمون میگن برید سر جلسه!!!واقعا چرا انقد آزمون رو عقب انداختن آخرش تو بدترین شرایط مرگ و میر موافق برگزاری آزمون شدن!!مجلس هم که کوتاه اومده انگار مرگ و میر کرونا دیگه عادی شده!!کاش یه کم تعقل میکردند بعد تصمیم می گرفتند

راضیه
مرداد ۳, ۱۳۹۹ ۱:۲۴ ب٫ظ

با سلام
تو رو خدا ب فکر ما هم باشید ک از شهرستان باید بیایم مرکز استان- اخه ب کی اعتماد کنیم کجا بریم شبو؟ وسایلمونو پیش کی بزاریم؟؟؟ لطفا ب فکر ما هم باشید
با تشکر

هههههه
مرداد ۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۲ ق٫ظ

امتحان باید برگزار شه. چون کرونا تموم شدنی نیست، پنج بار به تعویق افتاد و شرایط بهتر نشد که نشد

مرمر یوسفیان
مرداد ۳, ۱۳۹۹ ۹:۴۶ ق٫ظ

با سلام خوستار تعویق امتحان دکترا هستم

امیر
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۵:۲۹ ب٫ظ

تا کی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟هان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟تا کی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

مرمر یوسفیان
مرداد ۳, ۱۳۹۹ ۹:۴۵ ق٫ظ

با سلام خواهش میکنم امتحان عقب بیفته خواهش با این شرایط ترو خدا چطور بیایم بشینیم سر جلسه

هههههه
مرداد ۲, ۱۳۹۹ ۲:۳۴ ب٫ظ

امتحان باید برگزار شه. ماها تو زندگی عادیمون برا خرید، کار، تجارت و… میریم توی بازارچه ها، فروشگاه ها، تره بارا، ترمینالا و… بدون رعایت فاصله و مسائل بهداشتی، حالا بر این امتحان که تمهیدات بهداشتی در نظر گرفته شده، قراره بیماران کرونایی از بقیه جدا باشن، پس این همه ترس برای چییه!!؟! اصلا من شک دارم بخاطر کرونا باشه؟! گویا زمان برا بعضیا بی ارزشه. کسی که وقت داره چرا اصرار به کنسل شدن امتحان داره! بذاره سال دیگه امتحان بده، پس حل این فرمول خیلیم سخت نیستش

خسته
مرداد ۲, ۱۳۹۹ ۳:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  هههههه

واقعا چطوری میتونین بگین برگزار نشه خودتون خسته نشیدین من که پوکیدم از مرور کردن چون اگه نخونم یادم میره یذره به فکر ماها باشین حالم داره از جزوه و کتابام بهم میخوره بخدا پیر شدیم با اینهمه استرس

اسماء
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۵:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  خسته

تا ده سال دیگه بخون ازمون بده رتبه یک بشو اصلا مهم نیست وقتی رفتی مصاحبه دانشجو دانشگاه خودشون رو قبول میکنن و سهمیه دارها قبول میشن …. دونفر یکیش دانشگاه خودشون یکی سهمیه دارها …. من پارسال رتبه ام ۴۹ بود به غیر صنعتی شریف همه دانشگاه ملی برای مصاحبه پذیرفته شدم ولی مصاحبه شون کاملا شخصی هست حالا قبول شدی با اوضاع کرونا میری استان دیگه مصاحبه واقعا مسخره هست در ضمن کلاس ها هم حضوری نیست الان آزمون باشه که ترم مهر نمیتونی بری ….. هیچ دانشگاهی امسال دانشجو نخواهد پذیرفت فقط مسخره بازی هست کنکور سلامتی مهم تر هست سال دیگه هم کنکور هست …. حداقل ۷ ساعت باید وقت گذاشت تا رفت مرکز استان و ازمون داد شوخی نیست ۷ ساعت ماسک روی صورت باشه با دمای ۵۰ درجه جنوب اجازه اب خوردن و خوراک خوردن نداری بعد وسایل هم تحویل نمیگیرند به نظرتون یک گوشی نباید با خودت برد وقتی میری مرکز استان

کیمیا
مرداد ۱, ۱۳۹۹ ۹:۳۷ ب٫ظ

کاش حداقل اگه قراره بازم عقب بیافته ثبت نامش باز بشه مایی که جدید فارغ التحصیل شدیم هم با این سال امتحان بدهیم ماهم بیشتر معطل نشیم. :(

م
مرداد ۱, ۱۳۹۹ ۳:۳۶ ب٫ظ

وضعیت خیلی خطرناک امروز زیرنویس شبکه ۶ نوشته بود فقط تو ماه تیر پنج هزار و دویست نفر فوت کردن این امار کمی نیست برای یک ماه حالا ماههای قبلش بماند
اون دوستانی که اصرار به برگزاری کنکور دارن مثل اینکه از وضعیت مرگ و میر و بستری شدگان خبر ندارن مرگ فقط برای همسایه نیست……..

جعفر
مرداد ۱, ۱۳۹۹ ۵:۴۰ ق٫ظ

تو رو خدا اگه میخاید کنسل کنید همین الان کنسلش کنید نذارید لحظه آخر. مردیم از این همه استرس

سهراب
تیر ۳۱, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۵ ب٫ظ

بیچاره داوطلبان کنکور و خانواده های اونها . فاجعه ای مرگبار در راه است. ۱۸۰ دقیقه تنفس در کنار یکدیگر زمان کافی برای ابتلا رو فراهم میکنه.

سحر
تیر ۳۱, ۱۳۹۹ ۰:۰۱ ق٫ظ

چرا کسایی که انقدر از جلسه آزمون میترسن و اعتراض به برگزاری آزمون دارن امسال ببخیال کنکور نمیشن؟؟؟
خب خانم محترم آقای محترم شما اگه میترسی نرو سر جلسه بذار واسه سال بعد شرکت کن چیکار به بقیه داری از طرف همه حرف میزنی و هی اعتراض میکنی هی خواستار تعویق کنکوری بابا ما میخوایم آزمون بدیم خسته شدیم…

من
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۹:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  سحر

خانم سحر داااااانا
ما همه یکساله داریم می‌خونیم
بعد بیایم بگیم نمیریم سر جلسه!!!

دانا ما هم زحمت کشیدیم، فقط داریم بخردانه صحبت میکنیم.
کنکور زمانش فاجعه هست
مسئولین نمیتونند سوالات رو کم کنند
یه امتحان ساده دانشگاه غیر انتفاعی با تعداد بسیار اندک تر
شد مجازی
حالا این تعداد کثیر برای ۴ ساعت باید بیایم سر جلسه کنکور!!!

مطهره
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۷:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  سحر

سحر خانم کرونا گرفتن چند نفر در کنکور دکتری با توجه به سرایت بالای کرونا یعنی بالا رفتن تعداد افراد کرونایی و در نتیجه بالارفتن احتمال خطر برای دیگرانی که اصلا کنکور نداشتن

صبا
تیر ۳۰, ۱۳۹۹ ۲:۵۹ ب٫ظ

چراامسال رو لغو نمیکنید از ماها که ثبت نام کردیم اسفند امتحان بگیرید و سال دیگه متقاضی ها ثبت نام کنن دوباره‌.
ما رو بخواهید با سال بعد امتحان بگیرید ظلمه
الانم با این کرونا ما چطور بیایم سرجلسه
تورخدا یکم فکر کنید.اخه ما مردیم از استرس

راضیه
تیر ۳۰, ۱۳۹۹ ۰:۳۵ ق٫ظ

با سلام
واقعا ماهم مشکل داریم . برا ازمون باید برداریم بریم مرکز استانمون. با کلی وسیله و…..بعد شب و کجا بریم؟ اصلا جای مطمئن گیر میاد؟ لطفا ی کم هم به ما فکر کنید. تو ای اوضاع حذف بشه بهتره. ممکنه بضیا ناقل باشن و هیچ علامتی هم نداشته باشن.

فاطمه
تیر ۲۹, ۱۳۹۹ ۲:۵۲ ب٫ظ

با سلام. خواهشا آزمون دکتری رو به تعویق بندازین اوضاع خیلی خرابه…سلامتیمون مهمتر از امتحان…یا کلا امتحان دکتری ۹۹ رو برگزار نکنین یا واقعا اجازه بدین اوضاع سلامت کشور یه مقدار کنترل بشه…۹ مرداد هم مطمئنن جز روزهای اوج کرونا هست تازه الان موج دوم کرونا هستش چطور میشه تا ۹ مرداد کنترل بشه…

رادین
تیر ۲۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۸ ب٫ظ

سرکاریم چندماهه. کل امسالمون به مرور درسا و استرس کنکور گذشت!خسته شدیم دیگه!انگار کار و زندگی نداریم همه وقتمون رو بذاریم برا کنکور. بسه دیگه یا کلا لغوش کنین یا برگزار کنین بره .خسته شدیم.شاید تا یکی دوسال دیگه هم کرونا باشه این دو هفته چی بود مثلا!

احسان
تیر ۲۳, ۱۳۹۹ ۶:۳۴ ب٫ظ

من که دیگه حاضر نیستم مجددا درسارو مرور کنم. آخه چقدر اینا بی فکرن ۳روز قبل امتحان کنسل میکنن ما رو چی فرض کردن.مطمن باشید ۹ مردادهم برگزار نمیشه .این کارشون بدتر از کروناست. بازی با وقت و روح و روان داوطلبین دکتری است. یعنی شمای مسئول، ۳ روز قبل امتحان و دقیقا روز دریافت کارت ورود به جلسه کنکور به این نتیجه رسیدی که باید دوهفته دیگه به تعویق بیافته؟ !!!!!! تصمیمات ناگهانی و لحظه ای پدر ملت رو در آورده. الان دو هفته دیگه قراره شق القمر بشه؟!!! اینها همه از بی فکری و بی تدبیریه، همه چی رو گردن ویروس کرونا نندازید. اصلا یکبار بشینید نحوه تعیین تاریخ کنکور رو واسه ما هم شرح بدید لااقل ماهم فلسفه تعداد روزها و ماههای تعویق کنکور رو بدونیم . مثلا همین عدد دوهفته رو چگونه و با چه فرمولی محاسبه کردین و بهش رسیدین؟؟؟؟

یه نفر
مرداد ۱, ۱۳۹۹ ۱:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  احسان

احسنننننننت

معصومه
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۶:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  احسان

دقیقا

دکتری
تیر ۲۳, ۱۳۹۹ ۴:۱۰ ب٫ظ

بخدا اینا همه رو گذاشتن سرکار. مسخره شو درآوردن

دکتری
تیر ۲۳, ۱۳۹۹ ۴:۰۸ ب٫ظ

۲ روز مونده به آزمون تاریخ جدید میدین. نمیشه یه قبل اطلاع بدین؟؟؟

احسان
تیر ۲۳, ۱۳۹۹ ۳:۵۱ ب٫ظ

مطمن باشید کنکور ۹ مرداد هم برگزار نمیشه. من که دیگه اصلا اعتماد ندارم و دیگه حاضر نیستم وقتمو واسه امتحان بذارم و یک دفعه سه روز مونده به کنکور اونو کنسل کنن. این دفعه حتما شب قبل برگزاری کنسلش میکنن. خب ۲۶ تیر با۹ مرداد چه تفاوتی برای ویروس کرونا میخواد ایجاد بشه؟؟؟ من که دیگه رد دادم

لیلا نیکخو
تیر ۲۳, ۱۳۹۹ ۲:۰۳ ب٫ظ

تاریخ افتاد دو هفته دیگه ۹ مرداد… برای دوهفته اینهمه معطل کردن و جلسه پشت جلسه دو هفته دیگه هم کرونا تمومه و همه چی گل و بلبل.

هههههه
تیر ۲۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۱ ق٫ظ

والا به پیر به پیغمر درس نیس!؟؟!!!؟مبتلا به کرونا نمیشیم به جهنم، هر کسی هم که میترسه نیادش، سازمان سنجش زندگیش همینه چه براگزار بکنه چه نه. ما هستیم که از کار و زندگی افتادیم، بخدا ده روز، فقط ده روز از خانوادم برا این آزمون وقت گرفنه بودم بخونم که بهم خورد، حالا چی بگم!! آزمونی در کار نیس شوخی کردم

ص
تیر ۲۳, ۱۳۹۹ ۰:۱۱ ق٫ظ

خب بالاخره بازم کنکور عقب افتاد

مینو سعیدی
تیر ۲۲, ۱۳۹۹ ۳:۵۳ ب٫ظ

وقتی تمام آزمون های استخدامی و کلاس های موسسات خصوصی برگزاره مردم هر روزه در مترو و اتوبوس و بازار و غیره پراکنده هستند واقعاااااا منطقیه برنامه های یه عالمه جوون همش بیفته عقب!!!!!؟! بابا ماسک بزنید کسی قرار نیس با کسی حرف بزنه کسی قرار نیس تو صورت کسی عطسه کنه همه سرشون پایینه تو برگه ها تو رو خدا کنسل نکنید تمام زندگیمون معطل این آزمون کوفتیه…….اونایی که همش تعویق تعویق میکنن دنبال فرصتن که کم کاری هاشون رو جبران کنن. ما جوون ها به طور عادی تو ایران همش داریم پسرفت می کنیم تو رو خدا دیگه بدترش نکنید مگه کشورهای دیگه برگزار نکردن… کرونا حداقل تا یکسال هست. بس کنید تو رو خدا دیوانه شدیم.

رادین
تیر ۲۳, ۱۳۹۹ ۹:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  مینو سعیدی

دقیقا موافقم.خسته شدیم دیگه. انگار همه قرنطینه هستن هیچ کس بیرون نمیاد از خونه.فرض کنید یه روز رفتین سرکار.قرار نیست تجمع بشه که. حتی گفتن کیف و گوشی نیارین که برا تحویل و گرفتنش تجمع نشه.وقتی حوزه ها تعداد کمتر از ظرفیت باشه رعایت باشه چی میخواد بشه چطور همه بیرونن بازارن سر کارن همه جا شلوغ!فقط مشکل اینجاست!چقدر اسیر بشیم هی مرور کنیم و استرس کنکور بکشیم اخه

طاهری
تیر ۲۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  رادین

عذر میخوام اون عزیزانی که از یه شهر دیگه باید می اومدن تهران یا شهرای بزگر هم میتونن بدون گوشی و کیف بیان؟ شب رو تو کدوم خونه یا مسافرخونه و هتل باید بمونن؟ حتما شنیدین کرونا برای انتقالش نیاز به حضور در ائروسل نداره و تو خود هوا هم میتونه ساختارش رو حفظ بکنه. در یک محیط بسته و حتی باز هم احتمال انتقال با توجه به بالا بودن تعداد ناقلین بدون علامت بالا هست.
اینکه بعضی افراد مجبور هستن از مترو و بی ارتی استفاده کنن (چون یا ماشین شخصی ندارن یا به خاطر محدودیت های ترافیکی امکان استفاده اشو ندارن و اگر سر کار نرن سر ماه پولی برای ادامه زندگی ندارن) و یا موظفن با وجود همه شرایط بد سلامتی جامعه اولویتشون رو معیشت و اقتصاد در نظر بگیرن مشکل همه ماست.
گسترده شدن کرونا مشکل از ضعف اقتصادی ما داره نه لزوما ضعف فرهنگی مون.

لطفا در مورد ویروس کرونا و نحوه ی انتقالیش بیشتر مطالعه کنین.

مطمئن باشین اگر احتمال انتقال و مخاطرات بعد از ابتلا به این بیماری بالا نبود به این راحتی کمر مافیای کنکور شکسته نمیشد.

مریم فرتاش
تیر ۲۲, ۱۳۹۹ ۳:۰۷ ب٫ظ

ظهر تو اخبار جناب رئیس جمهور میگه عروسی و عزا برگزار نشه تجمعات نباشه بعد میان رو حرفش حرف میزنن که امتحانات برگزار بشه آخه آزمون و امتحانات تجمع نیست ؟؟؟!!!
جونه این همه آدم تحصیلکرده به خطر بیفته عیبی نداره واقعا؟؟؟!!!
ما با ترس و لرز چه امتحانی بدیم آخه ؟؟؟!!!
بعدم بگن بعد امتحان دکترا همه باید قرنطینه بشن !!!
کاشکی بتونند تصمیم درست بگیرند …
اصلا یه سال نباشه هیچی نمیشه همه آدمها دارند از بین میرن خواهشا درست تصمیم بگیرید …

فاطمه
تیر ۲۱, ۱۳۹۹ ۸:۱۰ ب٫ظ

دوستان نیم ساعت پیش جلسه وزیر بهداشت با وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش تموم شد و ایشدن هم گفتن با بهترین امکانات و رعایت پروتکل ها تمام کنکور ها برگزار خواهد شد.علی برکته الله

ص
تیر ۲۱, ۱۳۹۹ ۵:۲۲ ب٫ظ

خیلی ناراحتم وقتی نمیتونم برم سرجلسه وقتی یاد این میفتم که چقد زحمت کشیدم و براکنکورخوندم دیوونه میشم ولی از طرف دیگه چون زمان از بین رفتن این ویروس مشخص نیس برگزاری کنکوربه صلاح هست ولی نه تواین وضعیت که ماهنوزم خونه یجورایی قرنطینه ایم چون شهرماتووضعیت قرمزقرارداره.

رخساره
تیر ۲۱, ۱۳۹۹ ۱:۱۷ ب٫ظ

سلام. زندگی پر از ضد و نقیضه میگن هرگونه تجمع ممنوع فقط این وسط ازمون دکترا تجمع نیست هه مسخره بازی از این بیشتر؟!. ماسکاتون بردارید عروسی برید دورهمی برید تجمع کنید نه ویروسی هست نه مرگ ومیری و نه ابتلایی!!!. کاش مخالفای خودخواه اسفندم صداشون درمیومد نه الان که ریسک کردن رو به ماهادارن تحمیل میکنن. آفرین کرونا خوب ذات آدمارو رو کردی دست مریزاد حداقل تناقض گویی بعضیارو ظاهر کردی….

اتابک
تیر ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۵ ب٫ظ

سلام
بنده به عنوان داوطلب کنکور دکتری نگرانم نگران اینده ای که حال بر سر دو راهی قرار گرفته اینکه آیا بر آینده تحصیلی خود پشت پا زنم و در کنکور شرکت نکنم و یا آینده خود و خانواده ام را به دلیل عدم مدیریت صحیح مسیولین به خطر اندازم . کاش در مورد نحوه برگزاری نظر خواهی میشد چرا که به وفور دیده شده نوع زندگی مردم با مسیولین بسیار متفاوت است.
وقفه طولانی در تاخیر زمان کنکور دکتری گرچه به صلاح جامعه در نطر گرفته شد ولی حال در بدترین شرایط در حال برگزاریست.
ای کاش همه صداقت داشته باشند و خوداظهاری را صادقانه و عادلانه پر کنند.
بسیار بهتر بود خود مسیولین با ایجاد ارتباط بین وزارت بهداشت و علوم به راحتی افرادی را که نتیجه آزمایش کویید ۱۹ مثبتی داشتند شناسایی کنند. بسیار بهتر میشد که حوزه های امتحانی را در شهرستانها هم در نظر بگیرند . بسیار بهتر میشد که تعداد سوالات کمتری در دفترچه مطرح میشد تا مدت زمان کمتری در فضای بسته نشست.
برای همه داوطلبین گرامی که برای داشتن آینده بهتر تلاش میکنند آرزوی موفقیت و تندرستی و سلامت دارم.

روشا
تیر ۲۱, ۱۳۹۹ ۰:۰۶ ق٫ظ

نابودمون کردن باتعویقهای پی در پیشون و الانم که دارن امتحانوتوبدترین شرایط برگزار میکنن

ناشناس
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۸ ب٫ظ

سلام اصلارضایت ندارم درباره ی برگزاری آزمون دکترادرتاریخ مقررتیرماه۹۹بخاطرافزایش اوج کروناواینکه آزمون دکتراهمزمان باتاریخ برگزاری آزمون تیزهوشان مدارس راهنمایی می باشدخواهشمندم بفکرجان این آینده سازان باشیدتشکر.

ناشناس
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۵:۰۲ ب٫ظ

لطفا آزمون دکتری را به تعویق بندازید وضعیت الان از قبل هم بدتر شده خواهشا به فکر ما باشید.

&&&&&&
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۴:۴۱ ب٫ظ

لطفا ازمون دکترا رو به تعویق بندازین تو این وضعیت خیلی خطرناک هر روز امار افرادی که مبتلا شدن و فوتی ها بیشتر از روز قبل هستش خطرناک میگن کرونا محدودیت سنی نداره قبلا میگفتن افرادی که سن بالا دادن و افرادی که بیماری زمینه ای دارن مبتلا میشن ولی الان میگن اینطور نیست
تعویق تعویق تعویق کنکور

ناشناس
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۲:۰۹ ب٫ظ

لطفا به تعویق بندازید در شهریور ماه برگزار کنید با این وضعیت مگه میشه آزمون داد

ایران
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۳ ب٫ظ

حالامیبینین بعد اینکه آزمون برگزار شد و تعدادی از داوطلبین اگه خدای ناکرده کروناگرفتن و زبونم لال مردن،بعد یه مدت بحث و بررسی میگن که ایک داوطلبین شهید محسوب میشن.من ازین درتعجبم که سازمان سنجش که مسئولیت برگزاری این آزمونوبرعهده داره چرانخواست امسال رو جزو سالهای استثناقراربده و کوچکترین امتیازی رابه داوطلبین بده مثلامیتونس این آزمون بصورت مجازی برگزارشه یا براساس سوابق علمی باشه.والاکنکور دیگه نون شب نیس که انقدبرگزاریش واجب باشه،اگه بخاطرپوله باشه ماحاضریم برای سالبعد هم پول بدیم ولی انقداسترس دادن یاندادن امتحان رونداشته باشیم

S
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۳:۰۵ ق٫ظ

درود.
همش تو استرس آزمون هستیم. اگه میخواد برگزار بشه برگزارش کنین دیگه. همش خبر میاد ستاد ملی کرونا تا هفته آینده اعلام‌میکنه آزمون ها برگزار بشن یا نه.
خب اگه برگزار نمیشه از الان بگین
اگه برگزار میشه بگین حتما برگزار میشه
من الان اصلا نمیدونم جمع بندی کنم چکار کنم.
سرجلسه هم ماسک میزنم اما دستکش نمیپوشم چون نمیتونم.
یکم مارو درک کنید خودتونو بذارید جای ما.
تو این شرایط خیلی سخته آزمون دادن.
همش استرس همش استرس.

امید
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۰:۱۷ ق٫ظ

در ضمن چه تضمینی هست این پاندمی فروکش کنه؟
خیلی از کشور ها در همین حوالی آزمون های ملی ورود به دانشگاهشون رو برگزار کردن،با ماسک و پروتکل های بهداشتی. یعنی سازمان سنجش و وزارت بهداشت ما با این اسم و دبدبه و کبکبه به پای اونا نمیرسن؟

امید
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۰:۱۴ ق٫ظ

اونا که هی میگن تعویق این فکر رو کردین که نظام وظیفه هیچ همکاری انجام نداده در این امر و داوطلبینی که تاریخ فراقتشون ۳۱ شهریور یا مهر پارسال بوده و اگه تا مهر ماه وارد دانشگاه نشن غیبت میخورن؟ حق تحصیل برا داوطلبی که یکسال زمان و وقت گذاشته به هیچ میره. خانم ها مشکلی ندارن ولی مشکل نظام وظیفه آقایون چی؟ اصلأ من نمیگم آزمون برگزار بشه یا نشه، ولی آیا تمام ارگانهای ذی ربط کشور همکاری لازم رو کردن؟

هادی
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  امید

داداش الانم برگزار بشه ترم مهر که دانشجو نمیشی همین الان میگن ترم مهر دانشگاه ها برگزار نشه از ترم بهمن برن دانشگاه

امید
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۶:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  هادی

شما آزمون بده قبول شو رفتی ثبت نام معافیت دادن مشکل نیست.حالا ترم بهمن برگزار شه. فقط پروسه عقب نیفته، نظام وظیفه با این کاری نداره‌ بهمن شروع شه،اسفند شروع شه یا کی.فقط ما وارد غیبت نشیم.

سعید
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۹:۲۰ ب٫ظ

سلام . حفظ جان مهم تر است یا مدرک دکتری ؟ با کدام پروتکل بهداشتی می توان مانع نفوذ ویروس شد. ویروسی که از طریق هوا منتقل می شود . آزمون در فضای بسته همراه با استرس امتحان، چهره و سرفه کنار دستی و گذر مراقب از ۱۰ سانتی و دفترچه آزمون آلوده و فضای مسقف و گرمای ۵۰ درجه جنوب و عرق دستها در دستکش و طی سفر چندصد کیلومتری با اتوبوس به محل آزمون و وضعیت مسافرخانه ای که اگر باز باشد و مهمان بپذیرد و غذاخوری شلوغ و …………..

رخساره
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۰۶ ق٫ظ

سلام. هرچقدرفکرمیکنم نمیتونم هضم کنم اینهمه پافشاری برای برگزاری آزمونی که ممکنه خدای نکرده من خودم به شخصه شرکت کنم و ندونم که آیا اصلا تا اومدن جواب آزمون دراین دنیای خاکی هستم یانه برای چیه؟! ما وقتی نمیتونیم چهارساعت ماسک رو صورتمون تحمل کنیم واقعا گناه کادر درمان مملکت چیه که تواوج گرما لباس مخصوص میپوشن و دمای بالاترازحد طبیعی رو تحمل میکنن؟! چراباید به این فشارهای جسمی و روحی فرشته های بی نشان رو زمین دامن زد؟! بزرگترین آزمون الهی حفظ سلامتی تمام انسانهاست. هرآزمونی امکان خطاداره ولی ازمون سلامتی با کوچکترین خطا انسان رو به ابدیت میفرسته! چندلحظه تفکر!!

مسعود
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  رخساره

تلاشت قابل تحسین بود ولى الان دیگه بخونید چون هفته آینده این موقع، آزمون برگزار میشه :))
اگه هم ناراحت ماسکى، صبر کن هر وقت کنکور بدون پروتکل هاى بهداشتى برگزار شد برو سر جلسه!… شاید ٨ ماه دیگه شد، شایدم یک سال ٨ ماه ؛)

فاطمه
تیر ۱۸, ۱۳۹۹ ۹:۱۴ ب٫ظ

واقعا متاسفم واسه اون داوطلبانی که با خوندن این حجم از کتاب و مقاله میخوان کنکور بدن اونم در این شرایط داغون فقط شما هزینه نکردی فقط شما نخوندی ما بچهای ارشد هم خوندیم هم وقت گذاشتیم هم هزینه کردیم فقط اگر من ناقل بشم بیام خونه و افراد خانواده که بیماری زمینه ای دارن یکی سرطان و یکی دیابتی حاد اگه طوریشون بشه شما جواب منو میدی؟ دیه منو میدی؟ میتونی خانواده منو زنده کنی؟ میتونی نزاری رخت عزا بپوشم؟؟؟؟ اگر این تضمین رو میدید اوکی ما هم آزمون میدیم ‌.حج با اون عظمت تعطیل شد،المپیک هم تعطیل شد اما مافیای کنکور اجازه نمیدن کسی به کن گور نگاه چپ بکنه چون مالیات ک نمیدن گردش مالی میلیاردی و تریلیاردی هم دارن هم دولت ازشون میترسم همونجا هم قوه قضائیه نهاد بالاتر رو هم نمیدونم…..

رز
تیر ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۶ ب٫ظ

لطفا کنکور دکترا را تااواسط شهریور به تعویق بندازید باجون داوطلبین بدبخت بازی نکنین

تی نا
تیر ۱۶, ۱۳۹۹ ۴:۱۵ ب٫ظ

کسی خبر داره معمولا حوزه برگزاری برای تهران کدوم مناطق میشه؟ معمولا حوزه های برگزاری کجا هستند؟

داوطلب دکترا
تیر ۱۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۴ ق٫ظ

سلام… خواهش میکنم عقب نندازید بخصوص کنکور دکترا که مصاحبه هم داره…. ولی میتونید کنکور یک روزه را طی یک یا دو هفته برگزار کنید…وقتی میشه تو ی کلاس با تهویه بالا… ۶ تا ۷ نفر باشند چرا برگزار نشه؟؟… میشه از ۲۶ تیرماه که کنکور برگزار میشه تا هفته اول مرداد به دارازا بکشه… هر روز ی گروه درسی…یک رشته و …ولی عقب نندازین واقعا برنامه ریزی مارو یکسال تحت تاثیر قرار داده…. یا مثلا میشه زمانش رو کوتاه کرد…مثلا یک روز تخصصی و در تاریخ دیگه ای عمومی رشته های مشترک برگزار شه….تعداد زیادی از داوطلبان اصلان عمومی شرکت نمیکنند…اگرم عقب میندازین حداکثر ۱ هفته ۱۰ روز بشه نه ۲ ماه ۳ماه

رویا
تیر ۱۶, ۱۳۹۹ ۱:۱۷ ق٫ظ

سلام و عرض احترام. با توجه به شرایط بسیار خطرناک و اسفناک موجود که سلامتی و جان انسان های زیادی به شکل مستقیم( شرکت در آزمون ارشد و دکترا) و غیر مستقیم ارتباط با افراد شرکت کننده و ناقل، برگزاری آزمونی سراسری و کشوری از هر منطق و عقلی به دور است. این اقدام یک خطر واضح برای افراد سالم و مسأله ای بزرگ و سخت برای بیماران مبتلا هست. تشخیص اینکه برگزاری آزمون در این شرایط ویژه و قرمز بی نهایت خطرناک و غیر منطقی هست، بر هیچکس پوشیده نیست. خواهشمند است با توجه به درخواست های موجود و جهت حفظ سلامتی همه ی داوطلبان سالم و آرامش داوطلبان بیمار، در تعویق برگزاری این آزمون (حتما) اقدام شود.
با تشکر

جراحی
تیر ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۷ ب٫ظ

سلام…امیدوارم کنکور به تعویق بیوفته چون سلامتی خودم و عزیزان و هم وطنانم برام مهم تره …تازه با این اوضاع اصلا معلوم نیست وضعیت دانشگاه ها به کدوم سمت میره

کنکوری
تیر ۱۵, ۱۳۹۹ ۶:۳۴ ب٫ظ

کاش اسفند اعلام میکردن اوناییکه میتونن امتحان بدن،والا شرایط رفته رفته بدتر میشه چون تو اوج کرونا دارن امتحان برگزار میکنن و این اصلا کار خوبی نیس.میتونستن توزمانهای سپری شده بهترین تصمیموبگیرن درحالیکه بدترین تصمیمو گرفتن چون تو کشور ماعلم هیچ ارزشی نداره وسلامتی دانشجویان اصلابراشون اهمیتی نداره،فقط میخوان هرجورشده امتحانوبرگزارکنن و خودشونوراحت کنن.بدترین قسمت این تصمیم هم امتحان دادن داوطلبین کرونایی هست بخداخیلی خنده داره چقد اینا مغز متفکرن.

داوطلب
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۱:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  کنکوری

دقیقا دربدترین زمان دراوج کروناازمون برگزارمیکنند که البته این اوج برای کشور ما احتمالا ادامه دار باشه

کنکور
تیر ۱۵, ۱۳۹۹ ۴:۱۰ ب٫ظ

واقعا فکر می‌کنید کنکور به تعویق بیفته، همه چی عالی میشه و کرونا تموم میشه، نخیر، ۳ ماه ۴ ماه ۶ ماه دیگه هم به تعویق بیفته، کرونا هست، من نمیگم شرایط خوبه، ولی شرایط تو ماه‌های اینده هم همینه. لطفا کسایی که میگن کنکور به تعویق بیفته، خوب آزمون بعدی رو بدن، ۸ ماه دیگه آزمون بعدیه.

هادی
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  کنکور

الانم برگزار بشه از مهر دانشجو نیستین همین الان میگن ترم مهر دانشگاه‌ها معلوم نیست برگزار بشه یا نه بعد شما مشتاق اینقدر کنکور دادنید

رخساره
تیر ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۶ ب٫ظ

سلام ازیه طرف میگن مبتلایان ۱۴روز قرنطینه بشن اونوقت میخوان داوطلبای مبتلا رو بیارن سر جلسه آزمون و جدا امتحان بده اخه اگه مبتلا حال داره بشینه چهارساعت امتحان بده پس چرا میگن قرنطینه و استراحت.اینجوری نقض غرض میشه. یه پرتقال گندیده رو بندازی تو سبد پرتقال همه رو میگندونه. ازمون دادن توشرایط سخت کرونایی مثل مثال پرتقاله که بعدامتحان برگردی خونه و ندونی ناقلی و کل خانوادت مریض شن به چه قیمتی! . وقتی آدم مریض بشه هیچکس جوابگونیست. اسفندبهترین موقع بود بنظرم. ریسک کردن اصلانمی ارزه!

کمالی
تیر ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۲ ب٫ظ

سلام. ان شاالله که هر چی خیره پیش میاد. کاش اونایی که نمیخوان ازمون بدم، میتونستند هزینه ای که پرداخت کرده اند رو سال دیگه رایگان ثبت نام کنن. اینجوری اونایی که نمیخوان بیان سر جلسه نیان، و اونایی که موافق هستند امتحان رو بدن.

محمد
تیر ۱۴, ۱۳۹۹ ۹:۵۲ ب٫ظ

عدم تعویق کنکور و برگزاری با رعایت موارد بهداشتی – https://www.farsnews.ir/my/c/25928

شبنم موافق تعویق
تیر ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

طرفداری نداره کمپینت..همش هفت هشت ده نفرین

فرهاد
تیر ۱۴, ۱۳۹۹ ۵:۰۶ ب٫ظ

مخالفان محترم کنکور به اطلاع میرسانم با توجه به زمان بسیارکم باقیمانده تا کنکوردکتری لطفا بجای وقت گذرانی در اینترنت و تلاش در جهت تعویق کنکور لطفا کمی هم به درسهایتان برسید و با مرور مباحث درسی در این زمان اندک باقیمانده خودتان را به قافله موافقان برگزاری امتحان برسانید و خودتان را بیش از این سنگ روی یخ نکنید. بازی و تفریح بسه پاشید درس بخونید و تنبلی نکنید آفرین. ضمنا سازمان سنجش اعلام کرده خود ویروس کرونا هم تو آزمون شرکت کرده و و از قضا موافق برگزاری آزمونم هست.

ندا
تیر ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۲ ب٫ظ

سلام. جدای از اینکه خیلی از دانشجویان دکترا در استان‌های قرمز زندگی می‌کنن و با پدر و مادر پیرشون زندگی می‌کنن، آزمون دادن با این شرایط اصلا عاقلانه نیست. من دیروز آزمون آزمایشی دادم با ماسک و دستکش نیم ساعت هم نتونستم تحمل کنم به شدت کمبود تنفس داشتم از طرفی فرد کنار دستیم سرفه می‌کرد و اصلا تمرکز نداشتم خواهش می‌کنم هرکس می‌تونه به ستاد کرونا اعتراض کنه الان وقت هیچ تجمعاتی نیست چه برسه به اینکه ۴ ساعت در یک فضای بسته چندصد نفر بشینن و مهم ترین آزمون زندکی‌شون رو بدن.

رخساره
تیر ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۸ ق٫ظ

سلام خدمت دوستان عزیز. موقعی که کرونا تازه شیوع پیداکرد دانشجوها آماده بودن ازمون بدن ولی ازمون رو عقب انداختن بدون اینکه نظر کسی رو بخوان.حالاکه اوج شیوع کرونا هستیم اینهمه داوطلبامیگن تعویق کسی توجه نمیکنه اینهمه تناقض عدالت نیست. خیلیا تواوج آمادگی میگن تعویق بیفته ولی هیچی به هیچی. من خودم آماده ام ولی زیرباراینهمه استرس و دلهره نمی ارزه ازمون داد. بازم میگم بزرگترین آزمون سلامتیه که بره دیگه برنمیگرده ازمون دکترا چن ماه دیگه هم هست ولی سلامتی نه! قضاوت باشما.

هوشیار
تیر ۱۳, ۱۳۹۹ ۸:۰۲ ب٫ظ

توصیه و پیشنهاد به کمسیون آموزش مجلس و وزارت علوم و بهداشت:

با توجه به اینکه بعد از حدود ۴۵ روز دیگر وضعیت شیوع کرونا تنزل خوبی خواهد داشت زمانهای زیر بنظر بنده مناسب برای برگزاری آزمونها می باشد.

– آزمون سراسری زمانش فعلا مشکلی ندارد و می تواند در زمان تعیین شده یعنی روز‌های ۳۰ و ۳۱ مردادماه برگزار گردد.
– آزمون فنی و حرفه‌ای و کارشناسی ناپیوسته به طور همزمان روز ۱۴ شهریورماه برگزار گردد.
– کارشناسی ارشد روز‌های ۲۰ و ۲۱ شهریورماه برگزار گردد.
– آزمون دکترا روز ۲۸ شهریورماه برگزار گردد.

شایان ذکر است با برگزاری آزمون در تاریخهای فوق الذکر، برای ورودی کاردانی، کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ارشد می تواند شروع ترم از آبان ماه باشد……برای دکترای تخصصی شروع ترم از بهمن ماه باشد چون مدت زمان اعلام نتایج حدودا بیش از ۴ ماه می باشد……در صورتیکه ازمون دکترای تخصصی ۲۶ تیرماه هم برگزار میشد باز شروع ترم دکترا از بهمن ماه میشد….
با این اوصاف هیچ تغییری در زمان ثبت نام ورودیهای مقاطع مختلف هم رخ نمی دهد.
همچنین اگر برخی رشته ها در ازمون های غیر از دکترای تخصصی، دو مرحله هستن و مصاحبه دارند نیز بهتر است مثل دکترای تخصصی ترم بهمنی برنامه ریزی شوند.

تمام خوانندگان گرامی این متن را در فضاهای مجازی منتشر نمایید و برای نمایندگان مجلس، وزیر علوم، وزیر بهداشت، سازمان سنجش و دیگر مسولان بفرستید.

جعفر
تیر ۱۴, ۱۳۹۹ ۲:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  هوشیار

پیشنهاد خیلی خوب و منطقی است

کیمیا
تیر ۱۴, ۱۳۹۹ ۸:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  هوشیار

بنده کاملا موافقم

موافق تعویق
تیر ۱۴, ۱۳۹۹ ۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  هوشیار

نننننه به همین ترتیبی که هست کنکور ها تعویق بیافتد

M
تیر ۱۵, ۱۳۹۹ ۳:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  هوشیار

اخه اصلا مگ اینا دانشگا و مدرسرو تطیل نکردن
خب بازم باید تطیل کنن دیگ! بقول خودشون پاییز وزمستون بدتره، انفولانزاهم هس
پس از نیمه دوم سال شرو شه انشالله
کنکورام شهریور
با تشکر

ناشناس
تیر ۱۸, ۱۳۹۹ ۷:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  هوشیار

خیلی خوب که نه این پیشنهاد عالیه

امید
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  هوشیار

اما این فکر رو کردین که نظام وظیفه هیچ همکاری انجام نداده در این امر و داوطلبینی که تاریخ فراقتشون ۳۱ شهریور یا مهر پارسال بوده و اگه تا مهر ماه وارد دانشگاه نشن غیبت میخورن؟ حق تحصیل برا داوطلبی که یکسال زمان و وقت گذاشته به هیچ میره. خانم ها مشکلی ندارن ولی مشکل نظام وظیفه آقایون چی؟ اصلأ من نمیگم آزمون برگزار بشه یا نشه، ولی آیا تمام ارگانهای ذی ربط کشور همکاری لازم رو کردن؟

S
تیر ۱۳, ۱۳۹۹ ۷:۵۰ ب٫ظ

خطاب به کسانی که میگن ما که درخواست تعویق یا لغو آزمون دکترا رو داریم هدفمون تنها خریدن وقت هست.
این کاملا غلطه خود من منابع رشتم خیلی زیاده و بعضی کتابارو قبل عید خوندم و هر چقدر زمان آزمون تعویق بیفته مجبور به دوباره خوانی هستم. اما نمیخوام این مسیله باعث بشه که تاکیید کنم حتما آزمون برگزار بشه بلکه در درجه اول سلامتی مهم ترین چیزه. شما که خواستار برگزاری آزمونی اگه بعد آزمون خدایی نکرده کرونا بگیری میفهمی که سلامتی چقدر نعمت بزرگیه که هیچی ارزش از دست دادنشو نداره.
ما خواستار تعویق آزمون دکترا هستیم به دلیل وضعیت قرمز شهرها.

شیرین
تیر ۱۳, ۱۳۹۹ ۸:۴۴ ق٫ظ

سلام من نمیگم لغو بشه من خوندم و نمیخام زحماتم هدر بره، فقط الان خیلی شهرما مرگ و میرش بالاست، اگر کنکور میفتاد شهریور یا اخر مرداد خیلی بهتر بود، احتمال اینکه یکم وضعیت از پیک پایین بیاد میشه داد متاسفانه اشناهای ما بخاطر کرونا فوت شدن، من واقعا نگران خانوادم هستم، اگر تا ۲۶ شرایط بهتر نشد و به تعویق نیفته من امتحان نمیدم، و برای تمام کسانی که شرکت میکنن ارزوی موفقیت میکنم، اما واقعا دلم میخاست میتونستم بیام ای کاش کرونا نابود میشد، اگه امکانش هست توی نزدیک ترین فاصله بندازین که شرایط بهتر باشه واقعا الان از همیشه بدتره

داوطلب
تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۱:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  شیرین

منم امتحان نمیدم سلامتی خودم و خانواده م در اولویته. حداقل اگر ازمون. رو به مرکز استانها موکول نمیکردند و درهمع شهرها برگزار میشد بهتر بود. اینجوری خیلیا مجبورند مسافرت کنند برن مرکز استان برای ازمون دکتری. تجمع در تجمع!!!! ریسک سفر هم اضافه میشه

مروی
تیر ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۹ ق٫ظ

با سلام.من دفعه اول که تاریخ کنکور رو تغییر دادن خیلی ناراحت شدم که چرا باید تاریخ کنور تغییر کنه ولی الان یه ماهه که کرونا گرفتم ولی خوب نشدم چند روز دیگه هم کنکوره زحمت یه سالم به باد میره کسی هم جوابگو نیس.همون اول هم یه نامه نوشتم به سازمان سنجش از طرف برخی دانشجویان دانشگاه تهران که ازمون دکترا امسال بر اساس سوابق تحصیلی باشه ولی کسی جوابگو نبود…ممنونم از توجهتون

عابر
تیر ۱۶, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  مروی

ای کاش این اتفاق میفتاد

جعفر
تیر ۱۲, ۱۳۹۹ ۱:۲۴ ق٫ظ

سلام. به نظر من هم بهتره که کنکور بازم به تعویق بیفته یا اصلا برگزار نشه. ترس و استرس ناشی از کرونا گرفتن به همراه استرس ناشی از آزمون باعث میشه که نتونیم نتیجه موردانتظارمون رو بگیریم و زحمت یک سالمون هدر میره.

دانشجو
تیر ۱۱, ۱۳۹۹ ۱:۵۲ ق٫ظ

سلام.من از همون روز اول گفتم و بازم میگم کنکور دکترا باید امسال لغو بشه.چرا بازندگی مردم بازی میکنن؟داوطلبین دکترا اکثرشون متاهل وشاغلن،نمیتونن همش بخونن و مرور کنن

مسعود
تیر ۱۱, ۱۳۹۹ ۸:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  دانشجو

واقعاً برام سؤاله که شما و دوستانتون دقیقاً حرص و جوشِ چى رو مى خورید؟!
خب امتحان نده عزیز من!
بذارید اونایى که رو کنکور امسال برنامه ریختن آزمونشون رو بدن!!
با تعویق n باره ى کنکور که کرونا از بین نمیره، آزمون ٣ ماه دیگه هم عقب بیفته بازم با رعایت پروتکل هاى بهداشتى برگزار میشه! حالا اگه این نحو آزمون دادن براتون مقدور نیست خب قید کنکور امسال رو بزنید!
٨ ماه دیگه کنکور سال آینده برگزار میشه، انشاالله تا اون موقع این ویروس تو کل شهرهاى ایران ریشه کن شده باشه تا بالاخره تشریف ببرید سر جلسه آزمون!!

دیبا
تیر ۱۱, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  مسعود

دقیقااا حرفتون درسته .تعویق افتادن نه تنها درست نیست بلکه چه تصمینی وجود داره که شرایط بدتر نشه ..تمام پزشکان الان داذن با ماسک کار میکنن و کرونا نمیگیرن ..فقط اعتراض میکنید که وقت بخرید خب برید اسفند امتحان بدید

داوطلب
تیر ۱۲, ۱۳۹۹ ۸:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  مسعود

سلام دوستان،منم نظرم اینه که کنکور دکترا امسال برگزار نشه،اگه تاریخ اعلام شده هم آزمون بگیرن ورودی مهر نخواهیم داشت،تا زمان کنکور ۱۴۰۰فاصله زیادی نیست،بهتره که آزمون لغو بشه،اون موقع که ازمون لغو شد اوضاع بهتر بود،الان که دیگه شرایط بدتر شده چرا باید برگزار بشه

پیمان ارشد زبان
تیر ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  مسعود

ن کی گفته ت ۸ماه دیگ ریشه کن میشه..شما الان دارین میگین معلوم نیس کی تموم میشه باید ازمونو بگیرن از اونور ب طرفدارای تعویق میگین ۸ماه دیگ تمومه بیا ازمون بده..خودتونم حرف خودتونو نقض میکنین..پس بس کن دیگ نزار ی چیزی بت بگم..طرف حرفم مسعود

مسعود
تیر ۱۴, ۱۳۹۹ ۲:۰۱ ق٫ظ

طرف حرفم پیمان ارشد زبان…
اولاً که من نگفتم قطعاً تا ٨ ماه دیگه ریشه کن میشه، عرض کردم انشاالله بشه!! اونم به این دلیل که شما دوست دارید به تعویق بیفته بلکه تو شرایط پاستوریزه مثل سابق امتحان بدید! بسیار خب فرض کنید کنکور ٨ به تعویق افتاده، برید تا ١۴٠٠ شاید آرزوتون برآورده شد!
اما اینو از من خاطرتون باشه.. گذشت اون زمانى که راحت لم میدادى رو صندلى و امتحانت برگزار میشد..!
تا واکسن کرونا نیاد، همه آزمونا با رعایت پروتکل هاى بهداشتى برگزار میشه و قرار نیست چون شما از این وضعیت خوشتون نمیاد، تا اون موقع دانشگاه ها ورودى جدید نداشته باشن!

امید
تیر ۲۰, ۱۳۹۹ ۰:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  مسعود

منم همینو میگم عزیزم، رفتم نظام وظیفه میگه به ما ربطی نداره شما مهر ۹۸ فارغ شدی باید تا مهر ۹۹ وارد دانشگاه شی وگرنه غیبت میخوری و محروم از تحصیل، حالا بعضیا میگن هی تعویق،هی عقب گرد، تکلیف ما چی میشه پس؟ همه رو در نظر بگیرین شمارو بخدا. تا همین الانم ما کلی عقب افتادیم

دیبا
تیر ۱۱, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

شما باید ها رو تعیین میکنید ؟!!!! شما نمیخوایید ازمون ندید چرا اینقدر خودخواهانه صورت مسیله رو پاک میکنید ..واقعا لغو ازمون اینقدر به شما حس خوب میده ؟؟.. خب نیا ازمون بده عزیزم

مریم
تیر ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  دیبا

خود خواه تویی دیبا ک میگی نیا ازمون بده الانم تو.داری باید ها رو برای داوطلب تعیین میکنی..حرف داوطلب کاملا منطقی بود

مهرداد
تیر ۱۱, ۱۳۹۹ ۹:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

داداش بشین درستو بخون بجای اینکه دنبال تعویق باشی . ۱۵ روز دیگه بیشتر نمونده . ماسکتو بزن برو سر جلسه اگرم واقعا میترسی وایستا ۸ ماه دیگه دوباره کنکور برگزار میشه باخیال راحت امتحان بده اینقدرم از طرف بقیه نظر نده ما میخواهیم امتحان بدیم .

موافق شدید تعویق
تیر ۱۲, ۱۳۹۹ ۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهرداد

اقا مهرداد نظر همه ما تعویقه..ما باید برای مساعدت و درک حال همه بیماران زمینه ای ک داوطلبن هم ک شده درخواست تعویق کنکور بدیم..شمام ب فکر سلامتیت باش خدایی نکرده کرونا بگیری میفهمی چ اشتباه فاحشی کردی..کسی ک کرونا بگیره دیگ بدنش اون بدن سابق نیس

مخالف شدید تعویق
تیر ۱۲, ۱۳۹۹ ۲:۰۰ ب٫ظ

این فقط نظر مهرداد نیست! برو بالاتر نظر مسعود و دیبا رو هم بخون..
همین که نظر خودتون رو بسط میدین به همه داوطلبا و مى فرمایید که همگى نظرشون تعویقه، نشون دهنده ى منطق نامناسب شماست، فلذا تلاش براى اقناع شما فایده اى نداره!
اما یه نکته که دوستان هم فرمودن رو مجددا عرض مى کنم..
فرض کنید کنکور بجاى ٣ ماه، ٨ ماه به تعویق افتاده و با خیال تو آزمون سال ١۴٠٠ شرکت کنید!.. البته اگه فکر مى کنید تا اون موقع همه چى گل و بلبل شده!

دیبا
تیر ۱۲, ۱۳۹۹ ۵:۲۳ ب٫ظ

خب شما ازمون نده ..وقتی میگیذد تعویق یعنی میخوایید برگزار نشد خب شما که نمیخوایید برگزار نشه نیا امتحان بده ..چرا اینقدر خودخواهانه به بهانه کرونا مدام اعتراض میگنید …کی زوزتون کرده که بیایید سرجلسه …الان کنکور دکترا سه بار تعویق افتاده دیگه تا کی؟؟؟ کرونا که حاالا حاالا هست ..همه پزشکان میگن با ماسک انتقال پیدا نمیکنه ..شما و دوستانتون نیایید سرجلسه که نگرانم نباشید ‌و ۸ ماه دیگه امتحان بدید

شبنم گوهردهی
تیر ۱۳, ۱۳۹۹ ۱:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  دیبا

فقط کرونا نیس دیبا الان چیزی بهت میگمااااا..بحث امتحان دادن با ماسک و دستکش و مقنعه تو دمای ۵۶درجه اهوازم هست..ن تنها اهواز تو کل ایران امسال گرم ترین سال دنیا معرفی شده..شمام انقد خود خواه نباش اگ با چن ماه درس خوندن خسته شدی میخای کنکور بدی ب خیال خودت راحت شب ک نمیشی و ممکنه خدایی نکرده کرونا بگیری بهتره اصن دکتری رو از زندگیت حذف کنی چون باید ۴سال فول تایم درس بخونی ب درد شما نمیخوره خسته جان شما همون شوهر کنی بهتره

تینا
تیر ۱۰, ۱۳۹۹ ۶:۳۸ ب٫ظ

هنوز میشه حوزه آزمون رو تغییر داد؟

علی
تیر ۱۰, ۱۳۹۹ ۳:۰۸ ب٫ظ

دوست عزیز کنکورکارشناسی همه ی خانواده هامیان بدرقه بچه هاشون/ارشدهمینجور /دکتری اکثرا تجمیع حوزه شده و جمعیت زیادی دریک مکان وجود داره/چک کردن سلامتی همه ی افراد وتب سنجی برای ورود ب سرجلسه زمان زیادی میبره/این زمان باعث میشه کنکور یکی دوساعت دیرتر به پایان برسه و همین باعث ماندن تعداد زیادی از افراد درمحل بشه/ مشکل ازجایی هست ک وقتی زمان تعیین کردند بعد ازاون مدیریت نکردند تا درزمان برگزاری مصادف بااوج و پیک بالاتری نباشیم. خیلی ازشهرهادروضعیت قرمز هستند و حتی ظرفیت تختهای تهران هم تکمیل شده بوشهر وخوزستان ک جای خود/دوست عزیزی ک میخوای زود کنکور بدی…لطفا کمی به اخبار این روزها گوش بده کسی که قراره دکتری بگیره نبایدضبط صوتی عمل کنه/کمی درایت و تفکرمنطقی بد نیست….. حس میکنم عده ای کنکور براشون یه رفع تکلیف هست ک تموم بشه و باخیال راحت تری کتاباشون بذارن کنار.

مهرداد
تیر ۱۱, ۱۳۹۹ ۹:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

عزیزم شما که میترسی وایستا توی اسفندماه کنکور بده شما که اینقدر حساسی و نمیخواهی ماسک بزنی سر جلسه نیا. به بقیه چیکار داری خودت کنکور نده .آفرین

ریاضی
تیر ۸, ۱۳۹۹ ۱:۵۳ ب٫ظ

لطفا یک کاری انجام دهید آزمون دکتری با این شرایط به مرداد ماه تغییر پیدا کند

دیبا
تیر ۸, ۱۳۹۹ ۷:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  ریاضی

ازموو تا الان سه بار به تعویق افتاده و مدام فقط میخوایید عقب بندازیذ که وقت بخرید وگرنه همه میدونن که کرونا قرار تیست یک ماهه دیگه وضعیت بهتری از الان داشته باشه و چه بسا وضغیت بدتر هم بشه. به نطر شما جر خربد وقت هیچ قصد دیگه ای ندارید وگرنه کنسل کردن ازمون اونم برای چهارم بدور از عقل سلیمه.
همه جا میرید وهمه کاری میکنید بعد ازمون در شرایط بهداشتی با فاصله براتون خطرناکه؟؟،!! واقعا که …
هر کسی دیگه متوجه میشه کسانی که یک ساله وقت تلف کردن الان میخوان وقت بخرن ..چرا با زنذگی و وقت ما بازی میکنید و مدام کارتون شده اعتراض.. شما اگه بخون بودید تا الان خونده بودید نه اینکه به بهانه کرونا بخوایید امتحان رو عقب بندارید

موافق تعویق
تیر ۱۴, ۱۳۹۹ ۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  دیبا

همون طور که فکر میکردن تابستون وضعیت بهتر میشه که نشد کسی از پاییز خبرنداره تازه تو هوای سرد مردم بیشتر رعایت میکنن

دانشجو
تیر ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۹ ق٫ظ

بزرگترین اشتباه برگزاری آزمون دکترا هست با این گرما و اجرای موارد پیشگیرانه

دانشجو
تیر ۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۳ ب٫ظ

لطفا اگر امکان دارد با توجه به شرایط نگران کننده حاکم زمان برگزاری آزمون دکترا را به مرداد ماه تغییر دهید واقعا شرایط خیلی بد شده نسبت به ماه های اولیه فقط ایران دارد کوتاهی می کند تمام دنیا روی این موضوع حساب باز کرده اند ما ایرانی ها داریم کرونا را سرسری می گیریم لطفا چاره ای بیندیشید

S
تیر ۷, ۱۳۹۹ ۹:۰۳ ب٫ظ

سلام و درود.
با توجه به شرایط موجود واقعا برگزاری آزمون هر چند با اجرای پروتکل های بهداشتی بسیار سخت خواهد بود.
خود من با توجه به اینکه در شهر با وضعیت قرمز کرونا قرار دارم و حتی شاهد ابتلای کسانی بودم که دورا دور با آن ها آشنایی دارم. برگزاری آزمون ریسک بسیار شدیدی است. در ضمن من نمی توانم حالت عادی وجود ماسک بر روی صورتم را تحمل کنم چه برسه با آن امتحان بدهم. پیشنهاد من این است که آزمون حداقل به زمانی موکول شود که شهر ها از وضعیت قرمز خارج شوند.
حتی کسانی که مدعی اند که برای آزمون کامل خوانده اند چطور می توانید با ماسک و دستکش و گرما و … به خوبی بازدهی داشته باشید؟
ممنون