موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

تأکید برخی نمایندگان مجلس بر قانونی بودن برگزاری مستقل آزمون دکتری ۹۶ آزاد

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

برخی نمایندگان مجلس در مصاحبه با خبرگزاری‌های مختلف، با تأکید بر لزوم تمکین قوه مجریه از آرای دیوان عدالت اداری، اعلام کردند آزمون دکتری دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۹۶ به صورت مستقل برگزار می‌شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران:

برگزاری آزمون مستقل دانشگاه آزاد قانونی است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به عدم تصویب آیین‌نامه قانون سنجش و پذیرش مبنی بر برگزاری آزمون متمرکز تحصیلات تکمیلی در هیأت دولت، دانشگاه آزاد روند گذشته را ادامه داده و این کار قانونی است.

به گزارش خبرگزاری فارس، مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه جشنواره «لقمان حکیم» در جمع خبرنگاران گفت: در رابطه با اینکه آزمون متمرکز برای تحصیلات تکمیلی برگزار شود، باید آیین‌نامه در هیأت دولت تصویب می‌شد، ولی گویا آیین‌نامه هنوز تصویب نشده است.

وی افزود: بدیهی است که دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به عدم تصویب قانون جدید در هیأت دولت، روند گذشته را ادامه داده و تا زمانی که آیین‌نامه جدید به تصویب برسد ادامه روند گذشته قانونی است.

پزشکیان گفت: با توجه به این مسائل و رأی دیوان عدالت اداری، اقدام دانشگاه آزاد اسلامی در برگزاری آزمون مستقل، قانونی است.

 

نماینده مردم تربت‌جام در مجلس شورای اسلامی:

آرای دیوان عدالت اداری الزام آور است

جلیل رحیمی ‌جهان‌آبادی، نماینده مردم تربت‌جام در خانه ملت در گفت‌و‌گو با «فرهیختگان» گفت: «آرای دیوان عدالت اداری به عنوان یک دادگاه عالی الزام‌آور است و بخش اجرایی نمی‌تواند رای دیوان عدالت اداری را که مرجع عالی قضایی است، نادیده بگیرد.»

او تاکید کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند به استناد رای دیوان عدالت اداری، آزمون کارشناسی ارشد و دکتری سال 96 خود را به صورت مستقل برگزار کند.»

نماینده مردم تربت‌جام با بیان اینکه خواسته عموم مردم نیز برگزاری آزمون به صورت مستقل است‌، گفت: «ما مراجعات بسیار متعددی داریم و بسیاری از مردم خواستار تفکیک این دو کنکور هستند. معتقدم برگزاری آزمون دکتری و کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی به صورت مستقل فرصت جدیدی است.»

رحیمی جهان آبادی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دقیق‌ترین‌، بهترین و علمی‌ترین مراکز سنجش در برگزاری کنکور بوده و تجربه خوبی در این زمینه دارد و حیف است این پتانسیل و ظرفیت در دانشگاه آزاد اسلامی نادیده گرفته شود، تاکید کرد: «ما در فراکسیون دانشگاه آزاد اسلامی در مجلس نیز این موضوع را مطرح کرده‌ایم تا بتوانیم به صورت یک طرح و ماده از برگزاری مستقل آزمون حمایت کرده تا کنکور دانشگاه آزاد اسلامی همیشه به صورت مستقل برگزار شود.»

 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی:

از برگزاری مستقل آزمون حمایت می‌کنیم

شهاب‌الدین بی‌مقدار نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی است در گفت‌و‌گو با روزنامه «فرهیختگان» گفت: «‌معتقدم آزمون کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه آزاد اسلامی باید به صورت مستقل برگزار شود.»

وی افزود: «وقتی دیوان عدالت اداری رای به برگزاری مستقل آزمون داده است، باید به آن تمکین کرد و مجلس هم از اینکه دانشگاه آزاد اسلامی آزمون مستقل برگزار کند، حمایت خواهد کرد.»

 

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی:

نباید برخی بخواهند با زور و قدرت جلوی این کار را بگیرند

عبدالرضا عزیزی، نماینده مردم شیروان در خانه ملت با بیان اینکه اگر قوه مجریه به رای دیوان تمکین نکند، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود، تاکید کرد: «وقتی قانون‌ و دیوان اجازه برگزاری مستقل آزمون را می‌دهد، نباید برخی بخواهند با زور و قدرت جلوی این کار را بگیرند.»

وی افزود: «برگزاری آزمون به صورت مستقل موضوعی است که سال‌هاست انجام شده و مردم نیز راضی هستند. دانشگاه آزاد اسلامی نیز اینک راه قانونی را برگزیده و رای دیوان عدالت اداری نیز این اجازه را داده است؛ پس اگر عده‌ای بخواهند با قوه قهریه مانع برگزاری آزمون به صورت مستقل شوند، یعنی از قانون حمایت نکرده‌اند.«

عزیزی تاکید کرد: «نمایندگان مجلس از دانشگاه آزاد اسلامی حمایت خواهند کرد. عدم‌توجه به رای دیوان عدالت اداری خلاف قانون است و باید با آن برخورد شود. هر آنچه دیوان عدالت اداری و دانشگاه آزاد اسلامی می‌گویند، درست است و ما از آن حمایت خواهیم کرد.»

 

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی:

مواضع محمد مهدی زاهدی، مواضع کمیسیون آموزش و تحقیقات نیست

محمد قمی نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رای دیوان عدالت اداری برای توقف آزمون متمرکز دکتری برای امسال لازم‌الاجراست و دانشگاه آزاد اسلامی برای سال 96 آزمون دکتری مستقل خواهد داشت، در گفت و گو با خبرگزاری «آنا» گفت: «شورای سنجش و پذیرش با توجه به عدم تصویب آیین‌نامه اجرایی قانون سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی در هیات وزیران، در انتشار دفترچه دکتری تخصصی عجولانه عمل کرده است. قانونگذار صراحتاً اجرای این قانون را به تصویب آیین‌نامه اجرایی آن منوط کرده بود.»

وی افزود: « با توجه به اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات بعد از رأی دیوان عدالت اداری، تاکنون جلسه ای نداشته است، مواضع رئیس کمیسیون آموزش مجلس، مواضع کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی محسوب نمی‌شود.»

 

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی:

برگزاری آزمون مستقل حق اولیه دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، سید مصطفی ذوالقدر نماینده مردم میناب، رودان، جاسک و سیریک طی سخنانی در جمع اعضای هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان تاکید کرد: «دلیل استقبال مردم از این دانشگاه مردمی بالا بودن کیفیت و سطح خدمات ارائه شده به دانشجویان است و برگزاری آزمون مستقل حق اولیه این دانشگاه است چراکه سالیان سال این دانشگاه تجربه موفقی در برگزاری آزمون‌ها دارد و چنانچه آزمون مستقل برگزار شود، گرایش مردم به طرف واحدهای دانشگاه آزاد خواهد بود.»

وی افزود: «این دانشگاه باعث ایجاد رضایت و آرامش خاطر شهروندان بخصوص در مناطق کمتر برخوردار شده است. دولت و مجلس باید قدردان این همه فعالیت اثربخش باشند و به این مجموعه بزرگ کمک کنند.»

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: «عده ای از افزایش روزافزون اثرگذاری دانشگاه آزاد اسلامی نگران هستند و به دنبال تضعیف این مجموعه هستند در حالی که ما باید به اثرگذاری ملی و بین المللی این دانشگاه مردمی مباهات کنیم.»

نماینده مردم شهرستان‌های میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون این دانشگاه در همه حوزه های آموزشی دانشجویی پژوهشی فرهنگی و عمرانی دانشگاهی کارآمد هست و در بالاترین سطح کیفی بدون اتکا به بودجه های دولتی به مردم خدمات رسانی می‌کند، خاطرنشان کرد: «بسیاری از مجموعه های آموزش عالی وابسته به دولت در فضاهای استیجاری بدون عضو هیات علمی و امکانات اولیه دانشجو پذیرش می‌کنند و به نظر من نظام آموزش عالی کشور به جای محدود کردن دانشگاه آزاد اسلامی باید به دنبال ساماندهی این مراکز باشد.»

وی با بیان اینکه بسیاری از مدیران موفق و بومی هرمزگان فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی هستند، گفت: «این دانشگاه در چهارمین دهه فعالیت خود الگوی موفقی از اقتصاد مقاومتی را پیاده کرده است.»

ذوالقدر اظهار داشت: «طرح تجمیع آزمون‌های تحصیلات تکمیلی در تضاد اصل ۴۴ قانون اساسی و ماده ۱۳ و ۱۴ و ۱۵ قانون مدیریت خدمات کشوری است.»

 

رئیس کمیته رفاه و تامین اجتماعی کمیسیون اجتماعی مجلس:

سازمان سنجش باید به رأی دیوان عدالت اداری تمکین کند/ آزمون کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه آزاد اسلامی در سال 96 مستقل برگزار خواهد شد

دکتر رسول خضری، نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رأی اخیر دیوان عدالت اداری مبنی بر برگزاری جداگانه آزمون کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد قوه مجریه در مقابل آرای دیوان عدالت اداری باید تمکین داشته باشد.

رسول خضری در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا تأکید کرد در صورتی که سازمان سنجش و وزارت علوم به رأی دیوان تمکین نکنند، باید منتظر برخورد قانونی و قضایی از سوی دیوان عدالت اداری باشند.

او گفت: «اجرای قانون سنجش و پذیرش بدون آیین‌نامه اجرایی که در ماده 7 این قانون به آن تصریح شده بود و نیز بدون رعایت حقوق داوطلبان دانشگاه آزاد اسلامی، خلاف مصرح قانون است.»

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «رأی دیوان عدالت اداری صحیح است و از آنجا که مطابق قانون آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، امکان اعتراض به دستور موقت وجود ندارد، برگزاری آزمون مستقل کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه آزاد اسلامی قطعی است.»

خضری ابراز امیدواری کرد سازمان سنجش و آموزش کشور نیز با تمکین از رأی دیوان عدالت اداری، برای سالهای آینده رویه مناسب‌تری در نظر بگیرد.

او گفت: «براساس سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، صحیح نیست اقدامی را که از بخش غیردولتی برمی‌آید، دولت با هزینه های بالا برعهده بگیرد.»

ثبت‌نام
باخبرم کن!

44 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رضا
فروردین ۳۱, ۱۳۹۶ ۱۰:۴۰ ق٫ظ

امیدوارم دوباره آزمون دکتری ازاد مستقل برگذار بشه امسال . سنجش نمی دونم سوالاتش روز کجا طراحی می کنه که سر جلسه حتی یک سوال آشنا هم به چشمت نمی خوره

آرشیدنا
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۳ ق٫ظ

سلام، من کنکوردکتری سراسری ثبت نام کردم، لطفا تاریخ و چگونگی ثبت نام کنکور دکتری ازاد رو میگید،باتوجه ب اینکه مثه سالهای قبل مستقل هست، تشکر

رضا
فروردین ۳۱, ۱۳۹۶ ۱۰:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  آرشیدنا

سلام دوست من خب توی سایت دانشگاه آزاد برید . قسمت سنجش و پذیرش دانشگاه ازاد اسلامی . این عنوان رو تایپ کنید در گوگل و صفحه رو باز کنید تمام اطلاعات مربوط به برگزاری امتحانات مشخص میشه

صالح
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۳ ب٫ظ

بینهایت درود بر آقا رسول -بینهایت درود بر دانشگاه ازاد-بینهایت درود برحامیان دانشگاه آزاد…

رضا. عمران
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۸:۲۵ ق٫ظ

سلام -سحر خانم چون امسال مصاحبه به اندازه بیش از نیاز انجام شده و حتی از غایبین بعدا مصاحبه جهت تکمیل بهمن بعمل آمد تکمیل بهمن امسال که دیماه هم اعلام خواهد شد صرفا برای کسانی است که مصاحبه دعوت شده و انجام مصاحبه صورت گرفته .

فلسه هنر
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۱:۳۲ ق٫ظ

http://www.ana.ir/news/154945
ب توجه به این خبر ممکنه تکمیل ظرفیتی باز باشه؟

رسول
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  فلسه هنر

آره. نگران نباش. بهمن هم تکمیل ظرفیت داره دانشگاه آزاد.

سحر
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۱:۱۴ ق٫ظ

سلام دوستان ببخشید من یه سوال در مورد تکمیل ظرفیت دارم
آیا تکمیل ظرفیت یعنی کسایی که به مصاحبه دعوت شدن یا کسایی که برا مصاحبه هم دعوت نشدن جز تکمیل ظرفیت حساب میشن؟

رضا. عمران
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۱:۰۵ ق٫ظ

اگر آزمون آزاد آخر بهمن بشه باز خیلی بهتر میشه

حسابداری
آذر ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۳ ب٫ظ

مسئولین محترم حداقل امتحان رو اواخر بهمن برگزار کنید
چی بخونیم ؟!

رسول
آذر ۲۱, ۱۳۹۵ ۹:۲۵ ب٫ظ

بر اساس نظر کمیسیون آموزش مجلس؛ آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه آزاد به صورت مستقل برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس: آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی به صورت مستقل برگزار می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس توضیحات امروز حمید میرزاده رییس دانشگاه آزاد در کمیسیون آموزش مجلس قرار شد آزمون‌های دانشگاه آزاد به شکل مستقل برگزار شود. جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس در رابطه با بررسی نحوه برگزاری آزمون‌های تحصیلات تکمیلی و اختلاف بین سازمان سنجش و دانشگاه آزاد گفت: بر اساس توضیحات امروز حمید میرزاده رییس دانشگاه آزاد در کمیسیون آموزش مجلس قرار شد آزمون‌های دانشگاه آزاد به صورت روال قبلی برگزار شود. وی افزود: بر این اساس دانشگاه آزاد امسال آزمون‌های خود را به شکل مستقل برگزار می‌کند.

بر این اساس، آزمون دکترای دانشگاه آزاد هشتم بهمن ماه امسال و آزمون کارشناسی ارشد این دانشگاه در روزهای سوم، چهارم و پنجم خرداد سال ۹۶ برگزار می‌شود.

میلاد(منابع انسانی)
آذر ۲۱, ۱۳۹۵ ۹:۲۰ ب٫ظ

دوستان دکترا دانشگاه آزادسامانه انتقال دائم و مهمان شدن فعال شده ..در جریان باشید که می تونید ثبت درخواست کنید…

لیلیا
آذر ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۴ ب٫ظ

آقا میلاد این نقل وانتقالها واسه شماهاست که ثبت نام کردید؟؟؟؟آیا اگه من برم ثبت نام میتونم انتقالی شرکت کنم؟؟؟

میلاد(منابع انسانی)
آذر ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  لیلیا

دوست عزیز ویژه افرادی هست که ثبت نام کرده و یک ترم تحصیلی رو به اتمام رسونده باشند…

لیلیا
آذر ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۶ ب٫ظ

تشکر از شما…

دکترا
آذر ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۸ ب٫ظ

دانشجویان جدیدالورود هم میتوانند تقاضای انتقال بدهند

مدیریت اموزشی شمال
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۶:۳۰ ق٫ظ

سلام
لطفا ادرس سایت انتقال را بنویسید
با تشکر

phd
آذر ۲۱, ۱۳۹۵ ۹:۰۲ ب٫ظ

مستقل شدن خوبه اما اخه نباید زودتر اعلام میکردن حداقل همون اسفند برگزار کنن با این زمان یکماهه که کم شد چیکار کنیم واقعا از اول نمیتونستن اعلام کنن که مثل سالهای پیشه همیشه داوطلبا قربونی میشندو یه ماه به کنکور مونده میگن بیا ٨بهمن کنکور بده

میلاد(منابع انسانی)
آذر ۲۱, ۱۳۹۵ ۹:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  phd

شرایط برای همه یکسانه دوست عزیز …بهمن برگزار می کنند مرداد مصاحبه می شه اگه اسفند برگزار کنند فک کنم مهر مصاحبه انجام بشه !!!

حقوقدان
آذر ۲۱, ۱۳۹۵ ۶:۳۶ ب٫ظ

متاسفانه دوستان مجلس اعلام نظز غیر حقوقی می کنند و وقتی نسبت به موضوعی اطلاعی ندارید نباید اعلام نظرکنید .

رسول
آذر ۲۱, ۱۳۹۵ ۷:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  حقوقدان

ببخشید، حالا شما چرا انقدر علاقه دارید که آزمون ها ادغام بشوند؟ خب اگر خیلی علاقه دارید به آزمون سازمان سنجش، در همان آزمون شرکت کنید و ما هم که قصد داریم در دانشگاه آزاد ادامه تحصیل بدهیم، در آزمون دانشگاه آزاد شرکت می کنیم.
جسارتا فکر نمی کنم که جناب عالی از نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و همچنین دیوان عدالت اداری، از جنبه های حقوقی این مساله اطلاع داشته باشید. چیزی که واضح و مبرهن می باشد این است که، هیچ آیین نامه ای از طرف هیات وزیران ابلاغ نشده است و دانشگاه آزاد اسلامی همچنان بر اساس آیین نامه جاری عمل کرده است. این خیلی واضح است.

رسول
آذر ۲۱, ۱۳۹۵ ۵:۵۷ ب٫ظ

خیلی خوشحالم که آزمون مستقل شد. خدا رو شکر. چند روز پیش هم عرض کردم که دانشگاه آزاد نفوذ خوبی داره. امروزم که مشاهده کردید، نمایندگان مجلس از دانشگاه آزاد حمایت کردن. البته حق با دانشگاه آزاد بود.

در خصوص کد رشته های بدون مجوز هم که بحث راه انداخته بودن، مشاهده کردین که همشون در حال دریافت مجوز هستن و عملا هیچ رشته محل بدون مجوزی باقی نمیمونه. خودمم پیام دادم به سازمان مرکزی، گفت همه رشته محل های دانشگاه آزاد مجوز داره و رشته محل بدون مجوز نداریم. البته این بحث بدون مجوز هم برای خراب کردن دانشگاه آزاد بود، چون همینطور که ممکنه بدونید دو راه برای اخذ مجوزها وجود داشته و هر دو راه هم قانونی بوده.اما وزارت علوم اعلام کرده بوده فقط یکی از این راه ها قانونی هست. بعدش که در مجلس مطرح شد، وزارت علوم متقاعد شد و قبول کرد که همه رشته محل هایی که از طریق هیات سه نفره مجوز گرفتن رو از طریق خودش دوباره بررسی کنه و در نهایت پذیرفت که به مرور به همشون مجوز بده و مساله حل و فصل شد.

سمیرا
آذر ۲۱, ۱۳۹۵ ۷:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

رسوا آقا یعنی با استناد به نوشته های شما، ممکنه برای رشته محلهای محذوف مجوز گرفته بشه و در تکمیل ظرفیت پذیرش داشته باشند؟ شما اطلاعات دقیقتری دارید؟ سایر دوستان از تکمیل ظرفیت بهمن و از رشته محلهایی که در کارنامه خالی بود، خبر موثقی دارند ؟؟

رسول
آذر ۲۱, ۱۳۹۵ ۸:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  سمیرا

همین امروز ایمیل زدم به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد و از اونها سوال کردم در خصوص مجوز رشته ها که عین عبارتی که برای من ارسال کردن رو اینجا درج می کنم:
“کلیه رشته ها با هماهنگی مجوز وزارت علوم انجام شده و هیچ نگرانی درباره آنها وجود ندارد. کلیه دانشجویان دانشگاه‌ آزاد اسلامی طبق مقررات و مجوزهای قانونی پذیرش شده اند و هیچ پذیرش فاقد مجوزی در دانشگاه‌ آزاد اسلامی نداریم.”
البته به وزارت علوم هم ایمیل زدم که هنوز پاسخی ندادن.

میلاد(منابع انسانی)
آذر ۲۱, ۱۳۹۵ ۹:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  سمیرا

دوست خوبم واحدهایی که اخذ دانشجو در قبل نداشته اند احتمال اینکه بهمن پذیرش داشته باشند بسیار بسیار پائینه ..بنابراین زیاد به این مساله امیدوار نباشید…

علی
آذر ۲۱, ۱۳۹۵ ۵:۳۱ ب٫ظ

مهم نیست آزمون رو کی برگزار می کنه بلکه مهم کاهش پذیرش دکتری هستش
فقط در رشته تازه تاسیس مهندسی مالی که یکی از زیرشاخه های مالی است دانشگاه آزاد در ۱۷ واحد ۱۷۰ نفر را پذیرش کرده است.
این در حالی است کل تعداد پذیرشها در دانشگاه های دولتی شامل (روزانه، شبانه، پردیسها و پیام نور) در رشته مهندسی مالی ردیهم رفته تنها ۵ نفر است
یعنی آزاد بیش از سی برابر کل دانشگاه های دولتی در این رشته دانشجو پذیرش می کند
در رشته معماری و حسابداری این نسبت بیست برابر و در بعضی رشته ها ۱۵ برابر و در کمترین نسبت به پنج تا شش برابر است
سوال اصلی این است دانشگاه آزاد این همه دانشجوی دکتری را با چه هدفی پذیرش کرده است؟
آیا می داند اینکار باعث کاهش شدید روحیه و انگیزه برای تحصیل و کلا کاهش شدید ارزش علم و دانش خواهد شد
و باعث مواجه کشور با خیل عظیم دکتری بیکار و ….

محمد - مالی
آذر ۲۱, ۱۳۹۵ ۷:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی

جسارتا خسته نشدید اینقدر غصه پذیرش رشته مالی و حسابداری رو خوردید توی تمام صفحه ها به این موضوع اشاره می کنید و آمار غلط می دید من برادرم امسال دکتری مالی قبول شد و فقط ۵ نفر توی اون واحد پذیرش داشته شما هایی که خودتون رو در حد دانشگاه آزاد نمی بینید لطف کنید دانشگاه سراسری شرکت کنید و جزء اون ۵ نفر پذیرش روزانه و شبانه و پردیس و غیرانتفاعی بشید

علی
آذر ۲۱, ۱۳۹۵ ۸:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  محمد - مالی

فقط مالی و حسابداری نیست دوست عزیز اینها گل سر سبدن

...
آذر ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمد - مالی

میلیون هالایک

مهدی محمدپور- حسابداری
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۸:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  محمد - مالی

واقعا گل گفتی…..متشکرم

....
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۹:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  علی

دوست عزیز اینکه پذیرش انجام نشه امر محال هست چون جامعه به سمتی سوق پیدا میکنه که همه امکانات برای افراد فراهم و از انحصاری بودن خارج شود. مثلا زمانبکه موبایل برای اولین بار وارد شد فقط افراد بسیار محدودی موبایل داشتند اما امروز همه افراد در همه جای کشور موبایل دارند. اگر شما با دید عمیق به این موضوع دقت کنید می بینید که رشد و پیشرفت در همه ابعاد زندگی مردم دنیا وارد شده و از انحصار افراد خاص خارج شده و مقابله با آن غیر ممکنه. اما دوستانه پیشنهاد می کنم که اگر شما شخص اندیشمندی هستید به فکر راه کاری برای استفاده بهینه از دانش افراد دانش آموخته باشید در جهت کارآفرینی گام موثری بردارید.

تکمیل ظرفیت-بهمنننننن
آذر ۲۱, ۱۳۹۵ ۵:۰۶ ب٫ظ

سلام
دوستان میشه راهنمایی کنید لطفا
کسی میدونه زمان ثبتنام تکمیل ظرفیت دوم کی هست؟
و اگر کسی قبول شد نیمسال دوم ۹۵ میره یا مهر ۹۶ ؟

لیلیا
آذر ۲۱, ۱۳۹۵ ۴:۳۷ ب٫ظ

من که دیگه دارم واسه آزاد میخونم..۵۵تومن هم پر

میلاد(منابع انسانی)
آذر ۲۱, ۱۳۹۵ ۹:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  لیلیا

موفق باشی دوست عزیز ..

آریا ایرانی
آذر ۲۱, ۱۳۹۵ ۴:۱۳ ب٫ظ

احسنت

داوطلب
آذر ۲۱, ۱۳۹۵ ۴:۱۱ ب٫ظ

سلام دوستان توروخدا یکی جواب منو بده من معدل کاردانیم ۱۵٫۲۷ومعدل کارشناسیم ۱۵/۶۰ تو دفترچه نوشته کارشناسی ناپیوسته ها باید میانگین معدل کاردانی و کارشناسیشونو بنویسند خوب میانگین معدل این دو مقعع من میشه ۱۵٫۴۳۵٫
نمیدونم الان باید بنویسم ۱۵٫۴۴ یا ۱۵٫۴۳ چون مقعع ارشدم ۱۶٫۵۶ که درصورتی که معدل کارشناس و کاردانی را ۱۵٫۴۴ بنویسم چون با معدل ارشد جمع و میانگین انها نهایتا حساب میشه معدلم میشه ۱۶ تمام ولی اگر۱۵٫۴۳ معدل مقطع کاردانی و کارشناسیم را بنویسم اگر بامعدل ارشدم جمع بشه معدل نهایی در کارنامه برای من ۱۵٫۹۹ زده میشه شاید یک صدم زیاد مهم نباشه ولی از نظر روانی تاثیر داره ولی از یک طرفم میترسم بعدا به خطر گرد کردن معدل به سمت بالا برایم مشکل ساز بشه توروخدا هرکی میدونه راهنماییم کنه با تشکر

ddddd
آذر ۲۱, ۱۳۹۵ ۷:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

دوست عزیز اصلا مهم نیست منم پارسال شرایط شمارو داشتم من فقظ معدل کارشناسیمو نوشتم و با کاردانی جمع نزدم اصلا کسی به معدل کاری نداره نگران نباشید هرکدوم که دوست دارید رو بنویسید. من معدل ارشدم ۱۶ بود و معدل کارشناسیم ۱۷. دکترا هم دانشگاه سراسری قبول شدم

میلاد(منابع انسانی)
آذر ۲۱, ۱۳۹۵ ۹:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

میانگین بگیردوست عزیز .. همون ۱۵.۴۳خوبه ..

علی
آذر ۲۱, ۱۳۹۵ ۳:۱۰ ب٫ظ

فقط یک مشکل هست آیا وزارت علوم بعدا تلافی می کند یا نه ، چون الان جواب تمام استعلامات مدارک واحدهایی که بدون مجوز دانشجو می گرفتند را منفی اعلام می کنه ، خیلی از بچه های آزاد را در استخدامها بخاطر استعلام مدرک از وزارت علوم دارند رد می کنند

mehrdad
آذر ۲۱, ۱۳۹۵ ۲:۵۲ ب٫ظ

مستقل برگزار شدن ازمون قطعی هست. امیدوارم دانشگاه ازاد پیگیر باشه ک بتونه هر ساله ازمون رو مستقل برگزار کنه

حقوق
آذر ۲۱, ۱۳۹۵ ۲:۴۶ ب٫ظ

مستقل شد پس؟؟؟مطمئن؟

ر
آذر ۲۱, ۱۳۹۵ ۲:۴۱ ب٫ظ

درود بر دانشگاه ازاد

ارمغان
آذر ۲۱, ۱۳۹۵ ۲:۳۹ ب٫ظ

الان با این تفاسیر مستقل برگزار شدن ازاد قطعی شد دیگه؟ نمیدونم توی این ۴۵ روز چی میشه خوند! کاش حداقل زمان برگزاری رو منتقل کنن اسفند ماه.

رسول
آذر ۲۱, ۱۳۹۵ ۲:۳۸ ب٫ظ

حرف حق جواب نداره. از طرف وزیر علوم هیچ آیین نامه ای صادر نشده. چون دانشگاه آزاد، آیین نامه یا بخشنامه ای رو در این خصوص دریافت نکرده، بر طبق آیین نامه قبلی عمل کرده. من خودم برای یه کار اداری وارد یه سازمانی شدم و گفتم که مجلس تصویب کرده این قانون رو، سازمان به من گفت ما هنوز از وزیر مربوطه آیین نامه ای رو دریافت نکردیم. در خصوص مساله ادغام آزمون هم شرایط دقیقا همین طوره. دانشگاه آزاد آیین نامه ای رو در این خصوص دریافت نکرده بوده که بخواد بر اساس اون آیین نامه عمل کنه. کاملا حق با دانشگاه آزاده و بدون شک آزمون ۹۶ کاملا مستقل خواهد بود. والسلام نامه تمام.