موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

راهنمای انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ + ۳ باور غلط انتخاب رشته

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

در این مطلب قصد داریم به نکات مهم، سؤالات متداول و باورهای غلط داوطلبان درخصوص نحوه انتخاب رشته دکتری بپردازیم. برای مطالعه راهنمای انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ با ما همراه باشید.

نحوه انتخاب رشته دکتری | راهنمای انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۲

به گزارش پی اچ دی تست، پس از اعلام نتایج اولیه دکتری ۱۴۰۳، دفترچه انتخاب رشته منتشر می‌شود و لازم است داوطلبان نسبت به انتخاب دانشگاه‌های مدنظر خود اقدام کنند.

نحوه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۲

انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۲ سراسری به صورت مجزا از انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ صورت می‌گیرد. بدین صورت که دفترچه انتخاب رشته سراسری و دانشگاه آزاد به طور جداگانه از سوی سازمان سنجش و مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد منتشر می‌شود و فرایند انتخاب رشته نیز مجزا خواهد بود.

داوطلبان لازم است با مراجعه به سایت انتخاب رشته دکتری سراسری و آزاد به صورت مجزا انتخاب رشته کنند.

دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ شامل کلیه رشته‌محل‌های دوره روزانه، شبانه، پردیس، پیام نور و غیرانتفاعی است. داوطلبانی که تمایل به پذیرش در این دوره‌ها دارند باید از طریق سازمان سنجش انتخاب رشته کنند. داوطلبان می‌توانند در سایت سازمان سنجش نسبت به انتخاب ۵۰ کدرشته محل اقدام نمایند.

داوطلبان دکتری سراسری پس از بررسی دفترچه و مشخص کردن اولویت های انتخابی، لازم است داوطلبان به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایند و نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری به صورت اینترنتی اقدام کنند. ورود به سایت سازمان سنجش به دو صورت زیر امکان پذیر است:

  1. شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام
  2. شماره پرونده، شماره داوطلبی و کد ملی

فرم اینترنتی انتخاب رشته دکتری 1402 به صورتی تعریف شده که در صورت بروز خطا در فرم به شما تذکر داده می شود. به عنوان مثال اگر کد رشته محلی انتخاب کنید که در آزمون دکتری آن رشته شرکت نکرده باشید؛ سیستم به شما خطا اعلام خواهد کرد.

مراحل انتخاب رشته دکتری 1402

رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد در قالب دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ منتشر می‌شود. داوطلبان پذیرش در دانشگاه آزاد لازم است از طریق سایت azmoon.iau.ac.ir نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

کد دسترسی به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد در قسمت پایین کارنامه اولیه که در سایت سازمان سنجش منتشر می شود اعلام خواهد شد.

داوطلبان بر اساس این شناسه می توانند نسبت به انتخاب ۸۰ رشته‌محل در فرم اینترنتی دانشگاه آزاد اقدام کنند.

راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳

درخصوص نحوه انتخاب رشته دکتری؛ نکات مهمی را لازم است بدانید که در ادامه به آنها پرداخته خواهد شد:

1- علاقه: نکته‌ای که همواره داوطلبان لازم است به آن توجه داشته باشند اهمیت علاقه به رشته و محل تحصیل است. گاهی عدم پذیرش بهتر از پذیرش در شرایطی است که موجبات سردی و دلزدگی آن‌ها را فراهم می‌کند.

البته ذکر این مطلب نیز خالی از لطف نیست که در بسیاری موارد علاقه نیز اکتسابی است و چه بسا آن‌ها بتوانند با کشف نکاتی مثبت و دلگرم‌کننده در گرایش و دانشگاه محل قبولی علاقه لازم را برای موفقیت‌های آتی به دست آورند.

2- وزن 50درصدی مصاحبه: وزن 50درصدی آزمون کتبی در پذیرش دکتری 1403، اگر چه ممکن است شانس خوبی برای قبولی کسانی که رزومه آموزشی و پژوهشی عالی ندارند، فراهم کند و شانس این افراد را برای پذیرش بالاتر ببرد، اما باید توجه داشت که وزن 50درصدی مصاحبه دکتری همچنان میزان قابل توجه و تعیین‌کننده‌ای است.

از این رو لازم است داوطلبان، دانشگاهی را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند که با رزومه و سطح توانایی کلامی آنان نیز متناسب باشد. این توصیه به‌ویژه باید مورد توجه داوطلبانی قرار گیرد که رتبه‌های بسیار خوب و تک‌رقمی کسب کرده‌اند. گرچه ارائه‌ کارنامه‌ آزمون کتبی و تکیه بر رتبه و نمره‌ عالی آزمون کتبی تأثیر مثبتی بر نگرش اساتید ارزیاب دارد، اما بسیاری از اساتید معتقدند دروس مورد سؤال آزمون کتبی، توانایی ارزیابی جامع داوطلب را ندارند و اهمیت زیادی به این نمره نمی‌دهند.

انتخاب یک دانشگاه عالی و شرکت در مصاحبه‌ آن با توجه به رتبه کسب‌شده گرچه ممکن است شانس تحصیل در یک دانشگاه رده بالا را برای داوطلبان فراهم آورد، اما این خطر را هم دارد که داوطلب با وجود رتبه‌ِ بالا از پذیرش نهایی محروم شود و فرصت ورود به دانشگاه‌های دیگر را هم از دست بدهد. از این رو همواره به داوطلبان توصیه می‌شود که در هنگام انتخاب کدرشته به تناسب ویژگی‌ها و توانایی‌های خود به کدرشته‌های انتخابی دقت کنند و همزمان دانشگاه‌های سطح بالا و سایر دانشگاه‌ها را در انتخاب رشته خود لحاظ کنند.

3- دانشگاه‌های محل تحصیل: با توجه به تجربیات آزمون دکتری در سال‌های گذشته به نظر می‌رسد احتمال کسب نمره بالا در مصاحبه­ دانشگاه‌هایی که داوطلبان دوره کارشناسی و یا کارشناسی ارشد خود را در آنجا گذرانده‌اند، بیشتر است. شناخت بهتر اساتید نسبت به آن‌ها و به­‌طور متقابل آشنایی بیشتر آن‌ها با فضای فکری و ویژگی‌های اخلاقی اساتید و نیز وجود زمینه‌های علمی و تحقیقاتی و فرهنگی مشترک از جمله عوامل وقوع این امر است.

لذا توصیه می‌کنیم داوطلبان ضمن توجه به علاقه، دانشگاه یا دانشگاه‌های محل تحصیل مقاطع قبلی خود را در اولویت‌های اولیه خود قرار دهند.

4- رشته و گرایش تحصیلی در مقاطع پیشین: شرکت در آزمون دکتری برخی از رشته‌ها بدون توجه به رشته تحصیلی در مقاطع قبلی امکان‌پذیر است. در نتیجه ممکن است برخی از داوطلبان بازه وسیعی از انتخاب‌ها را پیش رو داشته باشند. اما لازم است متقاضیان دوره دکتری به این نکته نیز توجه داشته باشند که اولویت اساتید این است که دانشجوی دکترای آنان زمینه تحقیقاتی قبلی مشابهی نیز داشته باشد و این به معنای اولویت بالاتر برای کسانی است که رشته و گرایش خود را در طول تحصیل تغییر نداده‌اند.

توصیه ما این است که اگر داوطلبان به گرایش قبلی خود علاقه کافی دارند و امکان ادامه‌ تحصیل در همان گرایش نیز مهیا است، انتخاب‌هایشان در مقطع دکتری را در همان گرایش انجام دهند.

5- انتخاب چند گرایش در یک دانشگاه: برای برخی از داوطلبان، دانشگاه محل تحصیل اهمیت بسیار بالایی دارد و به طور مثال در زمان انتخاب رشته چند گرایش مختلف را در دانشگاه موردنظرشان برمی‌گزینند و این موضوع به ویژه در رشته‌هایی که گرایش‌های مختلف تفاوت فاحشی ندارند رایج‌تر است.

در هر حال ضروری است داوطلبان توجه داشته باشند که در برخی موارد، اساتید مصاحبه‌گر این گرایش‌ها یکسان بوده و یا با هم در ارتباط هستند و گاهی نیز مصاحبه مشترکی برای گرایش‌های مختلف برگزار می‌شود و لازم است این داوطلبان تنها در یک مصاحبه شرکت کنند.

پس اگر چنین انتخاب رشته‌ای انجام دهند، لازم است دلایل کافی برای این امر داشته باشند. در غیر این صورت ممکن است به عنوان کسی که هدف مشخصی ندارد، امتیاز منفی بگیرند.

اما اگر برای هر انتخاب دلیلی وجود داشته باشد، مثلاً اگر یک گرایش در راستای تحصیل مقطع قبلی باشد و گرایش دیگر در زمینه کار فعلی داوطلب، ممکن است این کار منطقی به نظر آید. به این نکته هم توجه شود که اگر تنها یک مصاحبه برای همه­ این گرایش­ها انجام شود، مصاحبه­ دیگری پیش روی داوطلبان نخواهد بود که شانس قبولی خود را در آن­جا نیز امتحان کنند.

6- دقت بیشتر در انتخاب‌های اولیه: در برخی مصاحبه‌های دکتری به دلایل مختلف از داوطلبان سؤال می‌شود که آن دانشگاه چندمین انتخاب داوطلب است. برای برخی دانشگاه‌ها اولویت در انتخاب رشته مهم است و برخی می‌خواهند احتمال قبولی شما در رشته‌محل‌های قبلی را بسنجند. اما دلایل اساتید برای این سؤال هر چه که باشد، مهم این است که کدرشته‌های اول شانس قبولی بیشتری دارند و بنابراین آن‌ها را مدنظر داشته باشید.

راهنمای انتخاب رشته دکترا دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

با توجه به این که عموما یک مصاحبه برای همه انتخاب‌های داوطلبان آزمون دکتری دانشگاه آزاد برگزار می‌شود، برای انتخاب رشته در این دانشگاه دغدغه کمتری خواهید داشت.

البته همچنان ضرورت اولویت دادن به رشته/گرایش مقطع کارشناسی ارشد، توجه به علاقه در هنگام انتخاب رشته و توجه به وزن 50 درصدی مصاحبه مطرح است؛ اما نیازی به اولویت دادن دانشگاه مقاطع گذشته نیست. همچنین ترتیب انتخاب رشته برای اساتید مصاحبه‌کننده دانشگاه آزاد اهمیت چندانی ندارد و غالبا در این باره از داوطلبان سوالی پرسیده نمی‌شود.

باورهای غلط درخصوص انتخاب رشته دکتری

1- هر قدر که یک رشته‌محل را در انتخاب رشته به عنوان اولویت بالاتری انتخاب کنیم، شانس دعوت به مصاحبه بیشتر است.

ترتیب انتخاب رشته تأثیری در شانس دعوت به مصاحبه ندارد. یعنی دعوت به مصاحبه دانشگاه‌های مختلف بر اساس نمره داوطلبان صورت می‌گیرد و انتخاب یک کدرشته‌‌محل به عنوان اولویت اول یا آخر تأثیری در کاهش یا افزایش شانس دعوت‌شدن به مصاحبه آن کدرشته نخواهد داشت.

2- در بسیاری از دانشگاه‌ها تا دانشجوی ارشد خودشان وجود داشته باشند ما شانسی نداریم، پس این‌ها را انتخاب نکنیم.

یکی از باورهایی که می‌­تواند موجب دلسردی و از دست رفتن اعتمادبه‌نفس در داوطلبان شود این است که افراد تصور می­‌کنند اگر در دانشگاهی، دانشجوی کارشناسی ارشد یا فارغ‌­التحصیل همان دانشگاه وجود داشته باشد، دیگر جایی برای قبولی آنان در آن دانشگاه نمی­‌ماند. هر چند، نمی­‌توان تأثیر مثبت شناخت و آگاهی قبلی اساتید را نسبت به دانشجویان خودشان در امتیازدهی انکار کرد، تعمیم این امر به همه مصاحبه­‌گران و همه دانشکده­‌ها و دانشگاه­‌ها نادرست است.

ذکر دو نکته در این زمینه خالی از لطف نیست. نخست این که افرادی بوده­‌اند که در دانشگاه خودشان پذیرفته نشده‌­اند. ممکن است ذهنیت استاد از آن دانشجویان، به جای مثبت، منفی باشد که عکس قضیه اول اتفاق خواهد افتاد. یعنی در این صورت، شناخت مصاحبه‌­گر از دانشجو به ضرر او خواهد بود.

یا این که بسیاری از مصاحبه­‌گران، رعایت عدالت را در پذیرش دانشجویان دکتری، سرلوحه کار خود قرار می­‌دهند و بنابراین تفاوتی بین داوطلبان قائل نمی­‌شوند.

دیگر این که، معمولاً در فهرست دعوت‌شدگان مصاحبه بسیاری از کدرشته­‌ها، تعداد دانشجویان یا فارغ­‌التحصیلان همان دانشگاه، کمتر از ظرفیت پذیرش دکتری در آن کدرشته است و به هر صورت حتی اگر همه آنان در آن کدرشته پذیرش شوند، باز هم جایی برای دیگران می‌ماند.

3- فهرست دانشگاه‎هایی که می‌توان در مصاحبه آن‌ها شرکت کرد محدود است، بنابراین دانشگاه‌هایی انتخاب کنیم که شانس قبولی بیشتری داریم.

چند سالی است که دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه‌ها بر اساس نمره تراز صورت می‌گیرد و همه کسانی که تراز آن‌ها بالاتر از تراز مدنظر دانشگاه باشد، به مصاحبه دعوت خواهند شد و محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.

داوطلبان عزیز می‌شوند جهت طرح سؤالات خود به بخش نظرات همین صفحه و یا صفحه مشاوره انتخاب رشته دکتری مراجعه نمایند.

آیا امکان انتخاب رشته از رشته/گرایش های دیگر وجود دارد؟

خیر، شما تنها مجاز به انتخاب رشته‎محل‎های رشته امتحانی خود هستید و امکان انتخاب رشته‎محل‎های سایر رشته‌های امتحانی وجود ندارد. البته در سایت سازمان سنجش، به طور خودکار، تنها امکان انتخاب کدرشته‌محل‌های خود را دارید و مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

آیا اولویت‌های انتخاب رشته اثری در شانس دعوت به مصاحبه دکتری دارد؟

خیر، در صورتی که حدنصاب نمره تراز یک دانشگاه که در اولویت های انتخابی در فرم انتخاب رشته وجود دارد را کسب کنید، دعوت به مصاحبه خواهید شد؛ فارغ از این که آن دانشگاه انتخاب اول است یا آخر.

انتخاب رشته در قبولی نهایی من در کنکور دکتری 1403 چه تأثیری دارد؟

گرچه شما ممکن است به مصاحبه همه کدرشته‌های خود دعوت شوید، اما در نهایت تنها در بالاترین اولویت خود که نمره قبولی را کسب کرده باشید معرفی خواهید شد. یعنی نرم‌افزار سازمان سنجش به ترتیب از بالاترین انتخاب شما شروع به بررسی می‌کند و به محض رسیدن به اولین کدرشته قبولی شما، آن را به عنوان قبولی نهایی شما اعلام خواهد کرد. از این رو، اگر در اولویت‌های پایین‌تر هم قبول شده باشید، این موضوع اهمیتی ندارد و تنها در یک کدرشته به عنوان قبول نهایی اعلام خواهید شد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

259 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رزا
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۳ ۱۱:۴۴ ق٫ظ

واجد استفاده از سهمیه مربی رسمی آزمایشی یاقطعی
نمیباشم؟ می‌باشم ؟

رزا
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۳ ۱۱:۴۳ ق٫ظ

سلام قسمت واحد استفاده از سهمیه مربی رسمی آزمایشی یاقطعی کدوم رو باید انتخاب کنم؟ من مدرس نیستم

دانش
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۳ ۱:۵۹ ب٫ظ

ایا برای دانشگاه ازاد هم ترتیب اولویتها مهم است؟ و مثل سراسری به محض رسیدن به اولیت بالا تر با قبولی آن اولیت قبول نشان خواهد داده شد؟

محراب
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۳ ۰:۴۲ ق٫ظ

سلام دوستان. لطفا به سوالم جواب بدید.
من مدرک کارشناسی ام رو به صورت پیوسته گرفتم. موقع انتخاب رشته از من معدل کاردانی می خواد در حالی که این معدل رو ندارم. توی فیلد باید چی پر کنم؟

سارا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۳ ۱۲:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  محراب

منم این مشکل رو دارم لطفاً پاسخ بدید

ریحانه
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۳ ۱:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  محراب

سلام. لازم نیست قسمت معدل رو پر کنید فقط مربع خالی را تیک دار کنید دیگه error نمی ده. با آرزوی موفقیت

ریحانه
اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳ ۲:۵۵ ب٫ظ

با عرض سلام و وقت بخیر. آیا من با نمره کل ۱۹۱۶ و رتبه ۷۴ در سهمیه ۵ درصدی در صورتیکه آخرین رتبه مجاز روزانه ۱۶۵ و آخرین رتبه مجاز نوبت دوم و پردیس و … ۲۴۵ می باشد و پذبرش کل دکتری آموزش زبان انگلیسی اعم از روزانه و شبانه و …. ۱۰۴ نفر می باشد میشه لطف بفرمایید من شانس قبولی مخصوصا در دوره روزانه رو دارم یا نه؟ واقعا از وقتی که می ذارید ممنونم. با احترام فراوان

بهار
فروردین ۳۱, ۱۴۰۳ ۵:۵۲ ب٫ظ

سلام نمره کل ۲۴۵۴ _سهمیه فرزند جانباز بیست پنج بالا_رتبه در سهمیه ۵۰_اخرین نفرقبولی سهمیه در دانشگاه سراسری ۶۳ و دانشگاه آزاد ۱۴۶۷ _رشته حقوق جزا
بنظرتون آزاد مشهد میارم؟ سراسری چی؟

شایان
فروردین ۳۱, ۱۴۰۳ ۳:۰۹ ق٫ظ

سلام وقت بخیر میخاستم بدونم با تراز ۱۱۱۲ و رتبه ۳۹۷ مهندسی مکانیک گرایش ساخت و تولید بنظرتون روزانه شهرستانها امکان قبولی هست یا فقط تمرکز بذارم روی شبانه و پردیس خودگردان؟ ممنون ازتون

اف
فروردین ۲۹, ۱۴۰۳ ۸:۰۰ ب٫ظ

سلام دررشته برنامه ریزی درسی با رتبه ۳۳۰ونمره کل ۲۶۱۶ و رشته فلسفه تعلیم و تربیت با رتبه ۳۷۰ ونمره کل ۱۸۲۹. شانس قبولی در روزانه در کدلم رشته ها وجود داره رزومه علمی هم درسطح بالا هست

raheleh norouzi
فروردین ۲۹, ۱۴۰۳ ۲:۳۵ ب٫ظ

با سلام
تراز مورد قبول دانشگاهها رو از کجا میتونم ببینم
ممنون میشم بگین

م
فروردین ۲۸, ۱۴۰۳ ۷:۱۵ ب٫ظ

سلام با تراز۱۸۴۷شانس برای قبولی دانشگاه آزاد دارم

Z.sharafi
مرداد ۲۱, ۱۴۰۲ ۱:۳۵ ق٫ظ

با سلام
من برای مصاحبه دانشگاه تهران مجاز شدم ولی فقط برای مصاحبه دانشگاه شهرخودم(لرستان) رفتم . ترازم ۴۸۰۰ شد حد نصاب تراز دانشگاه لرستان ۳۴۰۰ بود
ارشدم لز دانشگاه تهران گرفتم با معدل ۱۸/۲۷
یه مقاله همایشی و یک کتاب تالیف شده دارم
رتبه عالی از پایان نامه گرفتم .
انتخاب اولم دانشگاه لرستان بود البته با دو گرایش ؛ میشه بفرمایید شرایطم چطوره

نرگس
اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۲ ۵:۲۴ ب٫ظ

سلام.
با رتبه ۹۴ در سهمیه ۵ درصدی و نمره کل ۹۲۶ علوم اقتصادی ایا شانسی برای قبولی در دوره روزانه دارم؟

مهسا
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۲ ۳:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  نرگس

سلام
به نظر نمیاد شانستون در مجموع برای دوره روزانه زیاد باشه. برای غیرروزانه ها بیشتر شانس دارید بخصوص پردیس و دانشگاه آزاد. در مقطع دکتری سهمیه ۵ درصدی به خاطر ظرفیت کم دانشگاه ها خیلی اثری نداره

سپیده
اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۲ ۵:۲۴ ق٫ظ

سلام با رتبه ۱۶۶و تراز ۱۹۴۰ و رتبه در سهمیه پنج درصدی ۱۲ دکتری ریاضی محض فردوسی مشهد قبول میشم ؟

مهسا
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۲ ۳:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  سپیده

سلام
در مقطع دکتری سهمیه ۵ درصدی به خاطر ظرفیت کم دانشگاه ها خیلی اثری نداره
فردوسی هم معمولا ترازشو بالاتر اعلام میکنه. با این حال بازم باید دید چه حداقل ترازی مدنظرشونه

طیبه
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۲ ۱۱:۵۱ ق٫ظ

سلام با تراز ۲۶۹۴ورتبه۲۰۲در رشته برنامه ریزی درسی شانس قبولی در دوره روزانه یا شبانه دارم؟؟؟؟

مهسا
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۲ ۳:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  طیبه

سلام
برای روزانه شهرستان ها ممکنه شانسی داشته باشید که بازم بستگی به حداقل تراز مدنظر دانشگاه ها داره. برای شبانه همه شهرستان ها هم شانس دارید که دعوت به مصاحبه بشید

Ftm
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۲ ۰:۵۷ ق٫ظ

چرا در انتخاب رشته برای پرداخت ۱۹۰هزار تومان برای من جایی نداره ؟ شما پولی برای انتخاب رشته دکتری ازاد پرداخت کردید ؟

مهسا
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۲ ۳:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  Ftm

سلام
وارد سامانه انتخاب رشته بشید هستش لینک پرداخت/

حسین
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۲ ۴:۰۷ ب٫ظ

سلام. وقت به خیر.
به نظر شما در رشته مدیریت کارآفرینی ، پردیس تهران را بالاتر بزنم یا شبانه بابلسر را؟
از لحاظ مدرک، کدام معتبرتر است؟
سپاسگزارم

مهسا
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۲ ۱۱:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

سلام
بستگی به هدفتون داره ازمدرک دکتری.
کلا که هر دوش معتبره و مورد تایید وزارت علوم.
اما مدرک شبانه عین روزانه است و فقط شهریه میدید.
اما پردیس اگر چه کیفیت تحصیلش مثل دانشگاه اصلیه، اما پردیس در مدرک قید میشه و مثلا برای هیات علمی شدن شاید خیلی در اولویت نباشه

لیلای تنها
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۲ ۱۰:۳۲ ب٫ظ

سلام خانم مشاور میشه راهنمایی کنید
دانشگاه امام صادق و تو انتخاب رشته ها ثبت میکنم اما اسم دانشگاه نوشته نمیشه. چرا؟ ولی باقی انتخاب هام ثبت میشه. باید چیکار کنم

مهسا
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۲ ۳:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  لیلای تنها

کدش رو درست وارد میکنید؟ کد پردیس خواهران با برادران متفاوته

لیلای تنها
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۲ ۱:۳۷ ق٫ظ

سلام و خسته نباشید
آیا دانشگاه امام صادق تراز اعلام نمیکنه و خودشون آزمون میگیرن. آیا دانشگاه خوبیه؟ و بنده شانس قبولی اونجا دارم ؟

مهسا
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۲ ۳:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  لیلای تنها

سلام
شانس قبولی بستگی به وضعیت رقبا داره. میتونید انتخابش کنید. بعد از روزانه ها بهتره انتخابش کنید.

لیلای تنها
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۲ ۱۰:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام و ممنون از پاسخگوییتون
جزو روزانه هاست .

لیلا
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۲ ۷:۰۵ ب٫ظ

لطفا سوال منم پاسخ بدید چندبار ارسال کردم

Ehsan
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۲ ۴:۰۶ ب٫ظ

سلام
لطفا بفرمایید با وضعیت زیر، آیا شانسی برای قبولی (بغیر از دانشگاه آزاد) دارم؟ اگر دارم به چه ترتیبی انتخاب رشته کنم؟ ممنون
رشته مهندسی فناوری اطلاعات
سهمیه آزاد
نمره کل ۴۲۵۰
رتبه در سهمیه هم ۶۸
آخرین رتبه مجاز روزانه ۴۵۶

مهسا
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۲ ۴:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  Ehsan

سلام
چون رشته محل های رشته امتحانی شما محدوده، پیشنهاد میکنم همه رو انتخاب کنید به ترتیب علاقه.
برای غیرروزانه کلا شانس دارید بازم بستگی به حد نصاب تراز مدنظر دانشگاا ها داره.

حامد
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۲ ۱:۲۱ ق٫ظ

باسلام بارتبه یک رشته راه و ترابری کدوم دانشگاه رو بزنم بهتره برای مصاحبه؟ و اینکه چون مشغله کاری زیاد داشتم نتونستم مقاله و پژوهش هارو تو ارشد انجام بدم ضمن اینکه پایان نامه ارشدم مونده وتیرماه قراره ارائه بدم ممنون میشم راهنمایی کلی داشته باشید باتشکر

مهسا
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۲ ۴:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  حامد

سلام
ترتیب انتخاب رشته بر اساس علاقه تون میتونه باشه. اگه دانشگاهی استادی هست که در زمینه پژوهشی شما کار کرده و دوست دارید باهاش کار کنید هم میتونید اولویت بزنید.
درمورد رزومه هم اصلا نگران نباشید. تو مصاحبه شفاهی میتونید جبران کنبد.
لینک زیر رو در مورد مصاحبه دکتری ببینید:
https://phdtest.ir/1393/10/%D8%A2%DB%8C%DB%8C%D9%86-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%85%D8%B5%D8%A7%D8%AD%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D9%86%D8%AC%D8%B4-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-94-95/

فرزانه
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۲ ۴:۳۴ ب٫ظ

سلام
بیوشیمی روزانه مجاز شدم نمره کل ۵۲۱ رتبه در سهمیه(ازاد) ۲۷۴ سهمیه ۵درصد۳۴ تراز پیدا نمیکنم
چجوریه الان وضعم؟؟ ازمون زبان چیه که میگن باید داشته باشیم
ممنون

مهسا
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۲ ۰:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  فرزانه

سلام
ظرفیت رشته بیوشیمی خیلی محدوده و سهمیه ۵ درصد به رشته محل های این رشته تعلق نمیگیره. فقط ممکنه اگه ظرفیت سهمیه ۲۵ درصد تکمیل نشه به ۵ درصد برسه ظرفیتش. بنابراین شما با احتساب سهمیه ازاد انتخاب رشته کنید. حتما پردیس ها و دانشگاه ازاد رو انتخاب کنید ممکنه تراز اینها پایین اعلام بشه و شانس داشته باشید.

فرزانه
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۲ ۱:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

ممنون از پاسخگوییتون
حتما باید نمره از ازمون زبان باید داشته باشیم؟

زهرا
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۲ ۱۱:۲۶ ب٫ظ

سلام بچه ها ضمن تبریک به همه قبولی ها.. من متاسفانه روزانه مجاز نشدم و چیزی که توی کارنامم زده ..نوشته که مجاز نوبت دوم و غیر انتفاعی و پیام نو ر و ….با علامت @ که اصلا معنیش رو نفهمیدم!!!وقتی هم که کد رشته های غیر از روزانه رو زدم همه رو زد این دانشگاه در کد رشته امتحانی پذیرش ندارد!!نفهمیدم یعنی چی..اگر منو راهنمایی کنید ممنون میشم.سپاس

مهسا
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۲ ۴:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام
اون علامت @ یعنی غیرروزانه مجاز هستید اما اگه براش ظرفیت پذیرش در دفترچه انتخاب رشته اعلام بشه میتونید انتخاب رشته کنید.
رشته تون چیه؟

لیلای تنها
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۲ ۶:۳۰ ب٫ظ

چرا جواب سوال من و ندادید
اینجا هم پارتی بازیه …

امیر
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۲ ۹:۵۴ ق٫ظ

سلام
در انتخاب رشته دکتری اگر در اولویت های اول دانشگاه های روزانه را انتخاب کنم و بعد دانشگاه شبانه (که بعد از دانشگاه های روزانه مد نظر دارم) را قرار بدهم، آیا در نهایت و بعد از انجام مصاحبه ها در نتیجه نهایی شانس قبولی در دانشگاه شبانه کم می شود؟ (چون در اولویت های آخر قرار دارد.)

امیر
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۲ ۶:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

لطفا پاسخ بدهید.

مهسا
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۲ ۴:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

سلام
ترتیب اولویت ها هیچ اثری در شانس دعوت به مصاحبه یا قبولی نهایی ندارن. هر جا ترازشو بیارید دعوت به مصاحبه میشید و برای قبولی نهایی هم هر دانشگاهی که میانگین نمره کتبی و مصاحبه تون بالاتر از رقبا باشه با توجه به ظرفیت قبول میشید

کهنه‌سرباز
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۲ ۰:۰۳ ق٫ظ

سلام خانم مهسا. خسته نباشید…
آیا با رتبه ۵۰ آزاد و ۱۰ سهمیه ۵ درصد و تراز ۴۴۰۰، شانس قبولی تو دانشگاههای شریف، تهران، مدرس، بهشتی و علامه برای رشته مدیریت صنعتی روزانه را دارم؟
ظرفیتشون ۲۳ نفره کلا.

مهسا
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۲ ۴:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  کهنه‌سرباز

سلام
خیلی بستگی داره که چه ترازی اعلام کنن اما شانس دارید.
پیشنهاد میکنم شهرستان ها رو هم بزنید. اگه یه وقت تراز رو بالا اعلام کنند، شانس قبولی رو از دست ندید.

دکتری مهندسی صنایع
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۹:۲۴ ب٫ظ

برای مهندسی صنایع، روزانه دانشگاه صنعتی قم بهتره یا شبانه دانشگاه مالک اشتر تهران؟

مهسا
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۲ ۴:۱۶ ق٫ظ

سلام
این رو به صورت کلی یادتون باشه که فرق شبانه با روزانه فقط پرداخت شهریه است. پس روزانه هر جا که بهتره، شبانه ش هم بهتره فقط شهریه داره.

دکتری مهندسی صنایع
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۲ ۱۲:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

درست، ممنونم از پاسختون

سجاد
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۱۲:۴۱ ب٫ظ

سلام بارتبه ۱۲۷۷سهمیه آزاد حقوق جزا بنظرتون کجا بزنم قبول بشم

مهسا
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۲ ۴:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  سجاد

سلام
ترازتون چند شده؟

محمد هادی
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۸ ق٫ظ

سلام در گرایش برق قدرت رتبه ۹۹۲ و نمره کل۱۴۰ برای روزانه و آزاد مجاز به انتخاب رشته هستم بنظرتون روزانه دونوبت دوم وآزاد کدو م وچقدر شانس قبولی ومعرفی به مصاحبه دارم ممنون

مهسا
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۲ ۴:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  محمد هادی

سلام
برای روزانه خیلی بعیده شانسی داشته باشید.
برای پردیس خودگردان یا دانشگاه آزاد ممکنه شانس قبولی داشته باشید. حتما انتخاب رشته کنید چون دعوت به مصاحبه بر اساس ترازه و ممکنه تراز رو پایین اعلام کنن

لیلای تنها
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۹:۳۳ ق٫ظ

سلام خانم مشاور
میشه منو راهنمایی کنید . با تراز ۳۷۰۰ و رتبه ۷۳ رشته فلسفه بین دانشگاه های قم و الزهرا و شهید مطهری تهران چطور اولویت بندی کنم بهتر هست؟ اول دانشگاه قم بزنم یا الزهرا ؟ شانس کدوم بهتره
مطهری و دوم بزنم یا سوم؟ چون اولویت اولم و نمیخوام مطهری بزنم. ممنون میشم زودتر پاسخ بدید. سپاس

مهسا
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۲ ۴:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  لیلای تنها

سلام
ترتیب اولویت ها هیچ اثری در شانس دعوت به مصاحبه ندارن. هر دانشگاهی که حد نصاب ترازشو بیارید دعوت به مصاحبه میشید. بنابراین کاملا بر اساس علاقه انتخاب کنید و سایر شرایط خودتون.
پیشنهادم اینه که مطهری رو اخر بزنید

لیلای تنها
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۲ ۱:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

ممنون

دکتری مهندسی صنایع
اردیبهشت ۱, ۱۴۰۲ ۳:۱۰ ب٫ظ

در انتخاب رشته سراسری، کد پیگیری که به گوشی پیامک میشه کافیه و فرآیند با موفقیت انجام شده؟

مهسا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۳:۵۳ ق٫ظ

سلام
بله اوکیه و انتخاب رشته ثبت شده.
یه راه هم برای مطمئن شدن اینه که برید بخش ویرایش انتخاب رشته و ببینید انتخاب رشته تون هست یا نه

دکتری مهندسی صنایع
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

از پاسخ و راهنمایی شما متشکرم

مهدی
اردیبهشت ۱, ۱۴۰۲ ۳:۱۳ ق٫ظ

سلام دوستان من دانشگاه آزاد مجاز به انتخاب رشته شدم ارشدم مدیریت دولتی گرایش توسعه منابع انسانی هست آیا بجز گرایش منابع انسانی گرایش های دیگری مثل مدیریت دولتی گرایش بودجه یا رفتار سازمانی یا تحول یا صنعتی یا بازرگانی میتونم انتخاب رشته کنم اگه راهنمایی بفرمایید ممنونم

Shadi
فروردین ۳۱, ۱۴۰۲ ۳:۱۰ ب٫ظ

سلام وقتتون بخیر
با نمره کل ۱۷۵۹ و رتبه در سهمیه ۶۴۶ دانشگاه آزاد قبول میشم؟

مهسا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۳:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  Shadi

سلام
رشته تون چیه؟
چه سهمیه ای دارید؟

مهران
فروردین ۳۰, ۱۴۰۲ ۴:۱۵ ب٫ظ

سلام
وقتتون بخیر
با رتبه ۴۷ و نمره تراز ۹۱۲ سهمیه آزاد در رشته مدیریت جنگل میتونم از روزانه یا شبانه قبول بشم؟ممنون میشم راهنمایی بفرمائید.

مهسا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۵:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  مهران

سلام
بله ممکنه برای شهرستان ها شانس قبولی داشته باشید. اما چون کلا رشته محل هاتون محدوده همه رشته محل ها رو به ترتیب علاقه میتونید انتخاب کنید.

مهران
فروردین ۳۰, ۱۴۰۲ ۳:۵۹ ب٫ظ

سلام
وقتتون بخیر
با رتبه ۴۷ نمره اکتسابی ۹۱۲ با سهمیه آزاد در رشته مدیریت جنگل،میتونم از روزانه یا شبانه قبول بشم.ممنون میشم راهنمایی بفرمائید.

مریم
فروردین ۳۰, ۱۴۰۲ ۱:۰۰ ب٫ظ

با تراز ۲۸۱۰ ریاضی آیا دعوت به مصاحبه شهید رجایی آموزش ریاضی شبانه میشم؟

مهسا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۵:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام
بستکی به حد نصاب ترازی که اعلام میکنن داره اما به صورت کلی بله ممکنه. ولی حتما انتخاب هاتون متنوع باشه در فرم انتخاب رشته.

عباسی
فروردین ۳۰, ۱۴۰۲ ۱۱:۵۱ ق٫ظ

آیا روزانه زاهدان قبول میشم؟

مهسا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۵:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  عباسی

سلام
برای روزانه کلا شانستون شاید خیلی بالا نباشه. اما چون دعوت به مصاحبه بر اساس ترازه، حتما بر اساس علاقه انتخاب رشته کنید.

عباسی
فروردین ۳۰, ۱۴۰۲ ۱۱:۴۵ ق٫ظ

باسلام و احترام ،ممنون از سایت خوبتون .
بنده امسال در رشته زبان ادبیات فارسی با نمره ۱۲۳۷ ورتبه ۱۸۱۰ سهمیه آزاد، چه قدر و کجا شانس قبولی دارم؟ممنون از پاسخگویی تون.

شیرین
فروردین ۲۹, ۱۴۰۲ ۳:۵۹ ب٫ظ

سلام. من در رشته مدیریت فناوری اطلاعات رتبه ۲۷۸ را کسب کردم. سوالم این هست که انتخابهای کد رشته ام بسیار محدود هستند، از چه رشته های دیگه ای میتونم انتخاب رشته کنم؟

مهسا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۵:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  شیرین

سلام
شما فقط مجاز هستید که رشته محل هایی که زیرمجموعه رشته امتحانی خودتون هست رو انتخاب کنید و امکان انتخاب از سایر رشته ها وجود نداره. فرم انتخاب رشته هم یه جورایی هوشمنده و اگه بزنید کلا انتخاب رشته تکمیل نمیشه و بهتون کد رهگیری رو نمیده.

فرناز
فروردین ۲۹, ۱۴۰۲ ۱:۳۱ ب٫ظ

سلام منعلوم پایه رشته بیوشیمی انتخاب کردم میشه در انتخاب رشته سایر گرایش ها مثل ژنتیک و میکروبیولوژی هم بزنم چون خیلی کمه مال رشته خودم

مهسا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۵:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  فرناز

سلام
شما فقط مجاز هستید که رشته محل هایی که زیرمجموعه رشته امتحانی خودتون هست رو انتخاب کنید و امکان انتخاب از سایر رشته ها وجود نداره. فرم انتخاب رشته هم یه جورایی هوشمنده و اگه بزنید کلا انتخاب رشته تکمیل نمیشه و بهتون کد رهگیری رو نمیده.

سحر
فروردین ۲۹, ۱۴۰۲ ۸:۵۶ ق٫ظ

سلام.من هوش مصنوعی روزانه قبول شدم رتبه ۸۴۱ سهمیه آزاد و نمره کل ۲۳۷ دانشگاه‌های سطح بالا رو بزنم یا پایین یا اینکه اول نوبت دوم بزنم

مهسا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۵:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  سحر

سلام
ترتیب اولویت اثری در شانس دعوت به مصاحبه نداره. شما اگه حد نصاب تراز یه دانشگاه رو بیارید اونجا قبول میشید چه انتخاب اولتون باشه و چه انتخاب اخر.
بنابراین میتونید ترتیب اولویت ها رو بر اساس علاقه تون بچینید.

ترانه
فروردین ۲۸, ۱۴۰۲ ۱:۴۳ ب٫ظ

سلام با نمره کل ۱۰۸۰ رتبه ۳۱۰۰ مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد تهران میتونم قبول بشم رتبه ۳۳۰ در سهمیه ۵درصدی ایثار هم دارم

مهسا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۵:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  ترانه

سلام
برای تهران شانستون در مجموع خیلی زیاد نیست اما بازم میتونید انتخاب رشته کنید تهران ها رو هم. ولی حتما سعی کنید شهرستان ها رو هم بزنید.

رضا
فروردین ۲۷, ۱۴۰۲ ۱۱:۳۳ ب٫ظ

با سلام در ازمون ۱۴۰۲ نمره کل بنده ۲۲۳۳ و رتبه در سهمیه آزاد ۲۸۹ شدم .
در رشته مدیریت ورزشی کدوم دانشگاه انتخاب رشته کنم و شانس قبولیم در کدوم بیشتر هست ؟
هزینه کدوم دانشگاه کمتره ؟

مهسا
فروردین ۲۸, ۱۴۰۲ ۵:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

سلام
برای پردیس و پیام نور و غیرانتفاعی ممکنه شانس قبولی داشته باشید.
درمورد هزینه که پیام نور و غیرانتفاعی نزدیکن به هم. پردیس از همه بیشتره.

مهدی
فروردین ۲۷, ۱۴۰۲ ۱۰:۱۶ ب٫ظ

سلام رشته مدیریت بازرگانی و راهبردی با نمره کل_تراز_ ۶۶۷ و رتبه سهمیه آزاد ۴۲۸۱ از بین ۷۰۱۰ نفر شانس کجا را خواهم داشت ؟؟؟
تشکر

مهسا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۵:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

سلام
ممکنه برای دانشگاه آزاد شهرستان ها شانس دعوت به مصاحبه داشته باشید. بازم بستگی به حد نصاب تراز مدنظرشون داره.

رسول
فروردین ۲۷, ۱۴۰۲ ۹:۰۹ ب٫ظ

سلام.وقت بخیر. میخواستم بپرسم با رتبه ۳۶۹ سهمیه ایثارگری و تراز ۱۱۲۵، آیا شانس قبولی در دانشگاه های آزاد، پیام نور را دارم؟ لازم به ذکر است ساکن تهران هستم و تمایل دارم در دانشگاه های این شهر مشغول باشم. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

مهسا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۵:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  رسول

سلام
لطفا رشته تون رو هم بگید تا بهتر بتونم راهنمایی تون کنم.

Mediii
خرداد ۲۶, ۱۴۰۱ ۲:۲۷ ب٫ظ

سلام میشه در مورد نرم افزار سنجش و انتخابش بعد از جمع نمره مصاحبه و رتبه توضیح بدید..یعنی اگه یکی رتبه ۳۰داشته باشه ابتدا سی نفر اول انتخاباشون بررسی میشه بعد انتخابای نفر ۳۰ و همینجور بعداز نفرسی ام نفر ۳۱ م انتخاباش بررسی میشه

محسن
اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۱ ۱:۴۵ ب٫ظ

سلام
ایا امکان مهلت مجدد برای ویرایش انتخاب رشته وجود داره؟ یعنی میگذارن بازم یا نه؟

مهسا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۳:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

سلام
بله احتمال تمدید مهلت انتخاب رشته هستش.

reza1371
فروردین ۲۹, ۱۴۰۱ ۱۲:۳۶ ب٫ظ

سلام وقت بخیر،سوالی مدنظر داشتم برای انتخاب رشته دکتری حسابداری ،آیا گرایش های مرتبط مجموعه حسابداری را هم می شود انتخاب کرد؟ممنون

مهسا
فروردین ۳۱, ۱۴۰۱ ۱:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  reza1371

سلام
همه رشته محل های زیرمجموعه کدرشته حسابداری رو میتونید انتخاب کنید.

m.z
فروردین ۲۸, ۱۴۰۱ ۹:۱۵ ب٫ظ

سلام در انتخاب رشته ؛ در رشته بیوشیمی رتبه ۲۰۹ تراز ۱۴۵۱ : پیام نور تهران را قبل از روزانه ها زدم (ساکن تهران) هستم :آیا کار اشتباهی انجام دادم؟ در ویرایش تغییر بدم؟

مهسا
فروردین ۲۹, ۱۴۰۱ ۰:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  m.z

سلام
ترتیب اولویت ها اثری در شانس دعوت به مصاحبه نداره. بنابراین لزومی نداره که پیام نور رو قبل از روزانه بزنید.

m.z
فروردین ۲۸, ۱۴۰۱ ۹:۰۶ ب٫ظ

سلام در رشته بیوشیمی با رتبه ۲۰۹ و تراز ۱۴۵۱, مجاز در روزانه ؛ نوبت دوم؛ پیام نور وآزاد هستم آیا شانس قبولی دارم؟

مهسا
فروردین ۲۹, ۱۴۰۱ ۰:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  m.z

سلام
بیشتر برای پیام، پردیس و دانشگاه آزاد شانس دارید. برای روزانه و شبانه به نظر نمیاد خیلی شانستون بالا باشه اما چون رشته محل های رشته تون کلا محدوده میتونید همه رو انتخاب کنید در فرم انتخاب رشته بر اساس علاقه و سایر معیارهایی که در این مقاله گفته شده.

محسن
فروردین ۲۸, ۱۴۰۱ ۷:۱۸ ق٫ظ

یکی این سوال رو برا همیشه جواب بده
آیا از قبولی های روزانه دکتری تعهد عدم اشتغال در بازه زمانی دانشجویی گرفته میشه؟

مهسا
فروردین ۲۹, ۱۴۰۱ ۰:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

سلام
بعضی دانشگاه ها ممکنه بگیرن. اما اساسا نیازی نیست شما به دانشگاه اعلام کنید که شاغل هستید.

سیدعلی
فروردین ۲۷, ۱۴۰۱ ۷:۱۲ ب٫ظ

سلامبا رتبه ۶۵ ریاضی کاربردی کجاها میشه قبول شد؟ لطفن راهنماییم کنید برای انتخاب رشته

مهسا
فروردین ۲۹, ۱۴۰۱ ۰:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  سیدعلی

سلام
لطفا نمره ترازتون رو هم بفرمایید تا بهتر بتونم راهنمایی تون کنم.

محمد
فروردین ۲۷, ۱۴۰۱ ۲:۵۶ ب٫ظ

رشته برق کنترل

محمد
فروردین ۲۷, ۱۴۰۱ ۲:۵۵ ب٫ظ

با رتبه ۴۳۶ نمره کل ۵۲
رزومه و مقالاتم خوب هست
سابقه تدریس هم دارم
امکان قبولی در روزانه یا شبانه بیرجند هست؟؟؟

مهسا
فروردین ۲۹, ۱۴۰۱ ۰:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام
برای دانشگاه ازاد ممکنه شانسی برای دعوت به مصاحبه داشته باشید. سال گذشته برخی واحدهای دانشگاه ازاد در برخی رشته ها حدنصاب تراز رو ۱ اعلام کردن. به هر صورت ممکنه امسال هم از این اتفاقات بیفته
اما برای روزانه و شبانه خیلی شانستون ضعیفه متاسفانه. به هر حال حتما بر اساس علاقه انتخاب رشته کنید

متین
فروردین ۲۷, ۱۴۰۱ ۰:۴۹ ق٫ظ

ببخشید کسی از رشته مدیریت حاصلخیزی وزیست فناوری خاک در گروه کشاورزی اطلاعی دارد؟

مژده
فروردین ۲۶, ۱۴۰۱ ۷:۰۷ ب٫ظ

سلام
احتمال قبولی در واحدهای پردیس بیشتر است یا غیرانتفاعی یا نوبت دوم ؟
متشکرم

مهسا
فروردین ۲۹, ۱۴۰۱ ۰:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  مژده

سلام
کاملا بستگی به هر دانشگاه داره. عموما حدنصاب نوبت دوم هر دانشگاه از پردیسش بیشتره
اما ممکنه پردیس یه دانشگاه از شبانه دانشگاه دیگه بالاتر باشه.

زهرا
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۴:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام یه سوال مدرک پردیس دانشگاه های تراز اول معتبرتره یا مدرک روزانه یا شبانه دانشگاه های تراز پایین تر مثل تبریز و ارومیه و رشت و یزد

امید
فروردین ۲۶, ۱۴۰۱ ۱:۱۹ ب٫ظ

سلام ،رشته مدیریت دولتی با تراز ۲۵۳۸ سهمیه آزاد رتبه ۳۶۷ احتمال قبولی کدوم دانشگاهها هست ؟روزانه ،شبانه؟

علی
فروردین ۲۷, ۱۴۰۱ ۰:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  امید

،فقط پیام نور

امید
فروردین ۲۶, ۱۴۰۱ ۸:۲۳ ق٫ظ

سلام
کسی که مدیریت دولتی گرایش منابع انسانی هست میتونه گرایش های دیگر مدیریت دولتی مثلا رفتار سازمانی یا تصمیم گیری و خط مشی گذاری عمومی رو انتخاب کنه؟؟؟

علی
فروردین ۲۷, ۱۴۰۱ ۰:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  امید

بله ،میتونه،

مقدم
فروردین ۲۶, ۱۴۰۱ ۴:۰۳ ق٫ظ

سلام من رشته حقوق جزا شرکت کردم ایا برای انتخاب رشته ازاد می تونم سایر گرایش های حقوق هم انتخاب کنم مثل خصوصی و بین الملل و … یا فقط جزا می تونم شرکت کنم ؟ممنون می شم سریع پاسخ بدین

مقدم
فروردین ۲۷, ۱۴۰۱ ۱:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  مقدم

اگه کسی پاسخ بده ممنون می شم که برای دانشگاه ازاد میشه سایر گرایش ها انتخاب کرد یا خیر

محمد
فروردین ۲۶, ۱۴۰۱ ۲:۲۳ ق٫ظ

سلام بنده نمره کل ۲۵۶۷ و سهمیه ۲۵ درصد دارم رشته مهندسی عمران گرایش مدیریت ساخت چقدر احتمال قبولی دارم

حمید
فروردین ۲۸, ۱۴۰۱ ۰:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام، رتبتون چنده؟ و کدام دانشگاه مدنظرتون هست؟

سحر
فروردین ۲۵, ۱۴۰۱ ۱۱:۱۰ ب٫ظ

سلام وقت بخیر با رتبه ۳۶ تهران قبول می شم؟ آموزش زبان

مریم
فروردین ۲۵, ۱۴۰۱ ۳:۰۷ ب٫ظ

سلام تراز چطور محاسبه میشه تو کارنامه نیس

علی
فروردین ۲۷, ۱۴۰۱ ۰:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

محرمانه هست،فقط سازمان سنجش میدونه

حمیدرضا
فروردین ۳۰, ۱۴۰۲ ۱:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام.نمره کل همون تراز هستش.

آذر
فروردین ۲۵, ۱۴۰۱ ۲:۵۹ ب٫ظ

سلام با رتبه ۱۷۰۰ و نمره ۱۸۰۰ حقوق جزا و جرم شناسی آزاد مشهد قبول میشم؟؟؟

ریحانه
اسفند ۱۱, ۱۴۰۰ ۶:۳۳ ب٫ظ

بارااان عزیز خواهشششششششششش میکنم جواب بدید،من روانشناسی انتخاب کردم ،تو انتخاب رشته میتونم روانشناسی تربیتی هم بزنم

سیا
فروردین ۲۵, ۱۴۰۱ ۱۰:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  ریحانه

نوشته دیگه. خیر

فاطمه
خرداد ۱, ۱۴۰۰ ۱:۵۸ ب٫ظ

با سلام
از بین دانشگاه هایی که حد نصاب تراز رو داریم، به چند دانشگاه میشه مدارک رو فرستاد؟ آیا محدودیتی وجود داره؟ به عنوان مثال از بین ۲۰ دانشگاه به چند دانشگاه میشه مدارک رو ارسال کرد؟

موسوی
خرداد ۳, ۱۴۰۰ ۶:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه

سلام من هم همین سوال را دارم
لطفا اگر جوابش رو پیدا کردید به من هم بگید

صالی
خرداد ۴, ۱۴۰۰ ۰:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه

برای مصاحبه همه ی کد رشته هایی که شما رو برای مصاحبه دعوت کردند میتونین شرکت کنین،چه یک دانشگاه چه صد دانشگاه

علی
فروردین ۲۷, ۱۴۰۱ ۰:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه

۵۰ الویت میتونی بزنی

زهرا
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۰ ق٫ظ

سلام چرا جلوی انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰من نوبت دوم انتخاب میکنم جلوش روزانه مینویسه ؟

ایمان
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۱:۳۹ ب٫ظ

با سلام
ایا در مصاحبه دکتری ، اساتید از داوطلبان در مورد اولویت انتخاب سوال می پرسند؟
و اینکه آیا دانشگاه ایکس را انتخاب اول یا دهم بزنم تاثیری در نظر اساتید دارد یا خیر؟

صالی
خرداد ۴, ۱۴۰۰ ۰:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  ایمان

سلام
قطعا اثر خواهد داشت، و اینکه دانشگاه مدنظرتون رو انتخاب اول بزنین در دیدگاه داوران اون دانشگاه تاثیر مثبت تری داود،و اینکه ممکنه از شما در این زمینه سوال بپرسند

علی
فروردین ۲۷, ۱۴۰۱ ۰:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  ایمان

خیر

بهار
اردیبهشت ۱, ۱۴۰۰ ۹:۱۱ ق٫ظ

سلام. وقت بخیر. بعد از انتخاب رشته، توی اولین دانشگاهی که با ترازمون همخوانی داشته باشه دعوت به مصاحبه میشیم، یا توی همه دانشگاه هایی که ترازمون بهشون بخوره؟

صالی
خرداد ۴, ۱۴۰۰ ۰:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  بهار

سلام
توی همه ی دانشگاه هایی که ترازتون بهش بخوره

علی
فروردین ۲۷, ۱۴۰۱ ۰:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  بهار

همه دانشگاه هایی که تراز آوردید

زهرا
فروردین ۳۱, ۱۴۰۰ ۱۱:۱۳ ب٫ظ

با سلام
رتبه ۲۸۰ علوم سیاسی شانس قبولی روزانه دارد؟چه دانشگاهی؟

حاجیه
فروردین ۳۱, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۵ ب٫ظ

با سلام وعرض تشکر بابت درخصوص بذل بی چشمداشت اطلاعاتتانلطفا بفرمایید حدنصاب تراز هردانشگاه را ازکجا میتوانم بدست اورم
منظورم هم دانشگاههای سراسرس و هم ازاد ست
ایا برای نمره کل ۸۶۱ دانشگاهی پذیرش دارددر رشته ی مشاوره

علی
فروردین ۲۷, ۱۴۰۱ ۰:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  حاجیه

محرمانه هست ،به ما نمیدن

ورزش
فروردین ۳۱, ۱۴۰۰ ۸:۵۵ ب٫ظ

با سلام. با رتبه ۲۵۷ و تراز ۳۱۲۷ در رشته مدیریت ورزشی ایا در روزانه شانسی هست؟

حمید
فروردین ۳۱, ۱۴۰۰ ۱۲:۱۲ ب٫ظ

سلام با رتبه ۲۸ بیوشیمی با توجه به اینکه کلا ۱۷ نفر پذیرش روزانه برای امسال وجود داره احتمال قبولی هست؟ مقاله isi دارم

الهه خوئینی
فروردین ۳۱, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۳ ق٫ظ

سلام با رتبه ۳۹۰ و‌ نمره ۲۸۵۰ احتمالی قبولی کجا دارم

متین
فروردین ۳۰, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۸ ب٫ظ

سلام بچه ها. با رتبه ۱۴۲و نمره کل ۳۱۵۶.رشته علوم ومهندسی محیط زیست میشه جایی قبول شد آیا انتخاب رشته انجام بدم. ممنونم

محسن
فروردین ۳۰, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۷ ب٫ظ

سلام سوالی داشتم
اساتیدی که مصاحبه میکنن میفهمن ما چه اولویتی انتخاب کردیم دانشگاهشون رو؟ چون احتمال قبولیم در دانشگاه تهران بیشتر از امیرکبیر هست (چون دانشگاه ارشدمه) اما ترجیحم اینه که دکتری رو امیرکبیر بخونم
اگه بخوام امیرکبیر رو اول بزنم میترسم استادم بفهمه و توی نمره ام تاثیر منفی بذاره و هر دو رو از دست بدم

منتظر المهدی
فروردین ۳۰, ۱۴۰۰ ۳:۲۹ ب٫ظ

با سلام ببخشید سوال داشتم از شما مهسا خانوم من امسال با وجود اینکه درصد ها را هم در تخصصی هم در استعداداز پارسال بیشتر زدم ولی تراز علمی من بیشتر از۱۰۰۰تا کمتر از پارسال است چطور ممکنه؟! چطور به سازمان اعتراض کنم

سام
فروردین ۳۰, ۱۴۰۰ ۱:۱۸ ب٫ظ

سلام برای رشته کارافرینی کد ۲۱۶۹ نمره کل ۳۱۸۹ و رتبه ۲۳۰ و رزومه متوسط به بالا امید قبولی تو دوره شبانه هست؟

سام
فروردین ۳۰, ۱۴۰۰ ۱:۱۶ ب٫ظ

سلام میشه جواب منم بدین

سام
فروردین ۳۰, ۱۴۰۰ ۱۱:۱۹ ق٫ظ

سلام برای رشته کارافرینی کد ۲۱۶۹ نمره کل ۳۱۸۹ و رتبه ۲۳۰ و رزومه متوسط به بالا امید قبولی تو دوره شبانه هست؟

امینه
فروردین ۲۹, ۱۴۰۰ ۸:۲۴ ب٫ظ

سلام دوستان با رتبه ۱۶۵ مدرسی معارف چطور بفهم به کدوم دانشگاه دعوت به مصاحبه میشم؟؟

مهسا
فروردین ۳۱, ۱۴۰۰ ۷:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  امینه

سلام
لطفا نمره ترازتون رو هم بفرمایید تا بهتر بتونم راهنمایی تون کنم.

علیرضا
فروردین ۲۹, ۱۴۰۰ ۴:۴۱ ب٫ظ

دوستان با رتبه ۱۴۰ ژئوتکنیک جایی میشه قبول شد؟

مهسا
فروردین ۳۱, ۱۴۰۰ ۷:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  علیرضا

سلام
لطفا نمره ترازتون رو هم بفرمایید تا بهتر بتونم راهنمایی تون کنم.

علیرضا
فروردین ۳۱, ۱۴۰۰ ۹:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام. ترازم ۲۴۰۰ هست

مرضیه
اردیبهشت ۱, ۱۴۰۰ ۴:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام ببخشید میشه راهنمایی کنید

الناز
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۸:۳۴ ب٫ظ

سلام.من باگرایش روانشناسی در کنکوردکتری ثبت نام کردم .آیا میتوانم هنگام انتخاب رشته،روانشناسی تربیتی را انتخاب کنم؟ باتوجه به اینکه منابع روانشناسی تربیتی و روانشناسی عمومی برای کنکور متفاوت بودند.استدعا دارم پاسخ دهید.

داوطلب
مهر ۱۹, ۱۳۹۹ ۵:۵۰ ب٫ظ

سلام
وقتتون بخیر
سوال بسیار مهمی داشتم
من امسال دکتری آزاد، رشته شهرسازی، هم شهرسازی دعوت به مصاحبه شدم هم طراحی شهری ولی موقع انتخاب رشته فقط یک لیست اولویت بندی بود،
با وجود اینکه هرکدام از این رشته ها یک مصاحبه جدا دارن، آیا هرگرایش به صورت مجزا بررسی و قبولی اعلام میشه؟
یا هردو باهم؟
امکان قبول شدن در چند دانشگاه آزاد وجود داره؟
مثلا اولیت چهارم من طراحی شهری بود، اولوت اولم شهرسازی، اینا که یک مصاحبه نداشتند که باهم بررسی بشن، آیا میشه هردو را قبول شد؟
خیلی مهمه شما را به خدا جواب بدین

امین
شهریور ۹, ۱۳۹۹ ۰:۲۶ ق٫ظ

آیا میتوان در هنگام انتخاب رشته مکان غیر از گرایش امتحانی سایر گرایش های رشته خودمان را هم انتخاب کنیم

سعید قهرمانی
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۹ ب٫ظ

درخواست مشاوره
با سلام. درخواست استفاده از مشاوره جهت انتخاب رشته دکتری آزاد رو داشتم. این امکان وجود داره؟

Sis
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱:۱۱ ق٫ظ

سلام
با رتبه شاهد ۲۶۶ روانشناسی کجاها شانس دارم؟

باران
شهریور ۳, ۱۳۹۹ ۱:۳۴ ب٫ظ

سلام، ببخشید با رتبه ۱۴۷ سهمیه ۵ درصد رشته روانشناسی، کجاها شانس قبولی دارم؟ آیا روزانه شهرستان و شبانه و پردیس تهران شانسی دارم؟

حمید مرادی
شهریور ۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۰ ب٫ظ

سلام با نمره کل ۲۵۸۹ و رتبه ۸۲ در کد رشته ۲۱۵۰ روانشناسی آیا می تونم در رشته روانشناسی بالینی پردیس خودگردان شاهد تهران قبول بشم ممنونم

هانیه
فروردین ۳۱, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  حمید مرادی

من درست متوجه رتبه تون نشدم! ۸۲؟!!! اگه ترازتون ۲۵۰۰ هست باید بگم من پارسال با تراز ۴۰۰۰ و مصاحبمم خوب بود، قبول نشدم

زری
اردیبهشت ۱, ۱۴۰۰ ۸:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  حمید مرادی

عمرا اگه ترازت اون باشه رتبه ات این باشه

نیلا
شهریور ۲, ۱۳۹۹ ۷:۴۸ ب٫ظ

لطفا کمک کنیدددددددددددددددددددد

رشته آمار با رتبه ۱۱ امکان قبولی روزانه کجا رو دارم؟؟؟

محمد محتشمی
شهریور ۲, ۱۳۹۹ ۴:۵۴ ب٫ظ

سلام با تراز ۳۲۸۸ تبدیل انرژی میتونم دانشگاهای تهران یا اصفهان قبول شم

قاسم تبار
فروردین ۳۱, ۱۴۰۰ ۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمد محتشمی

آره تهران یا شیراز قبول میشین

مهرداد
شهریور ۸, ۱۳۹۸ ۳:۵۳ ب٫ظ

با سلام ایا امکان هست امسال الویت های دیکر دانشگاه ازاد رو قبول بشیم به جز انتخاب اول که روز دوشنبه با کارنامه مشخص مکنند

moon
خرداد ۱۵, ۱۳۹۸ ۶:۲۰ ب٫ظ

دوستان گرانش و نجوم خوارزمی کسی اطلاعی داره چطورن استاداش؟ کیفیت این دانشگاه چطوره؟؟

ماهور
خرداد ۱۱, ۱۳۹۸ ۴:۴۷ ب٫ظ

به مهسا خانم
تغییر اولویت ها ممکن نیست؟

مهدی
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۸ ۵:۵۴ ب٫ظ

سلام مهسا خانم در رشته تحصیلی شهرسازی با تراز ۲۳۹۰ با سهمیه ۵ درصد امکان دعوت به مصاحبه هست؟؟

سونیا
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۸ ۱:۵۴ ب٫ظ

سلام. من با رتبه‌ی ۲۲ و تراز ۳۲۲۰ امکان دعوت به مصاحبه دوره روزانه از دانشگاه های تهران و تربیت مدرس رو در رشته‌ی مهندسی بیوتکنولوژی دارم؟

مهسا
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  سونیا

سلام
برای تربیت مدرس شانستون بیشتره. برای دانشگاه تهران لب مرزید.
توصیه میکنم اگه رزومه تون خوب نیست، رشته محل های دیگه رو انتخاب کنید تا شانستون رو از دست ندید.

مریم
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۸ ۸:۰۶ ب٫ظ

سلام
اگه بعد از مصاحبه شبانه قبول بشیم میتونیم نریم برای ثبت نام یا انصراف بدیم و سال دیگه دوباره کنکور بدیم؟؟

moon
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۸ ۰:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

بله

مهسا
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۸ ۲:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام
بله مشکلی نیست. فقط قبولی نهایی در دوره روزانه یک سال محرومیت از آزمون دکتری داره و قبولی سایر دوره ها محرومیت نداره و میتونید سال آینده هم کنکور شرکت کنید.

lili
فروردین ۲۷, ۱۴۰۱ ۱۱:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

اونم ظاهرا تغییر کرده. یعنی اگه قبل از اومدن دفترچه دکترا سال بعد انصراف بدن، باز هم می تونن دکترا سال بعد رو شرکت کنن

پشت کنکور
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۴ ب٫ظ

سلام.من رتبم۶۲۲ وترازم۱۵۲۱ هستش.امکان دعوت به مصاحبه واسه تبریزو دارم ازاد؟میگن انگار ترازای بالای ۱۰۰۰ به ازاد دعوت میشن. لطفا جواب بدین.منتظر هستم.مرسی

A
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۸ ۹:۲۸ ق٫ظ

سلام
بر اساس شانس قبولی انتخاب رشته کنیم یا بر اساس علاقه؟یعنی اینکه آیا اگه دانشگاه های تر از پایین رو اول بزنم شانس قبولیم بالا میره یا فرقی ندار ه؟ لطفا راهنماییم کنید ،لازم به ذکر است رتبه من ۱۶۷ برق قدرت هست و ۲۲۵ نفر روزانه میگیره

A
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۸ ۴:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  A

کسی پاسخ گوه نیست؟

ستاره خانم
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  A

براساس عبلاقه انتخاب کنید چون اگه تراز دانشگاهی رو بیارید دعوت به مصاحبه میشین …اگرم دانشگاه خودتون رشته شمارو داره چون شانستون اونجا بیشتره بهتره اول دانشگاه خودتون رو بزنید…ترتیب انتخاب رشته ربطب به شانس قبولی نداره و اگه ترازتون بخوره دعوت میشین

مهسا
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۸ ۲:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  A

سلام
ترتیب اولویت ها اثری در شانس دعوت به مصاحبه نداره و شما هر دانشگاهی که حدنصاب تراز رو کسب کنید دعوت به مصاحبه خواهید شد، بدون توجه به این که اولویت اولتون هست یا اولویت آخرتون.
اما اولویت ها وقتی مهم هست که نتایج نهایی دکتری مشخص میشه. بعد از مصاحبه دکتری که نمره کل شما محاسبه میشه، به ترتیب اولویت رشته محل های انتخابی شما بررسی میشه و هر کدوم که قبول بشید به عنوان قبولی نهایی اعلام میشه و اولویت های بعدی تون از بین میره.

سارا
فروردین ۳۰, ۱۴۰۰ ۴:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام وقتتون بخیر
یعنی من اگر انتخاب اولم روزانه تهران انتخاب دومم شبانه تهران باشه و انتخاب سومم روزانه همدان اگر شبانه تهران قبول بشم روزانه همدان از بین میره با وجود اینکه قبول شدم؟

ریاضی
فروردین ۳۱, ۱۴۰۰ ۳:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

بله

مهربانو
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۶ ب٫ظ

سلام دوستان. به نظرتون وزن مصاحبه و رزومه هرکدوم چقد تاثیر داره تو قبولی؟ من پارسال رتبه ام خوب نبوده ولی مصاحبه ام تو چن تا دانشگاهی که رفتم خوب بوده دو سه تا دانشگاه بالای ۳۰ نمره مصاحبه دادن در حالیکه رزومه آنچنانی نداشتم و فقط یه مقاله پژوهشی و یه کتاب داشتم پارسال رتبم ۱۱۷ بود امسال ۵۵ شدم. رشته ما روزانه حدود ۵۰ نفر میگیرن. به نظرتون چقد شانس قبولی دارم؟ خیلی از بابت رزومه نگرانم و میترسم تو رقابت جا بمونم به خاطر رزومه. ممنون میشم کسانی که اطلاع دارن راهنمایی کنن.

ملکی پویا
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهربانو

با سلام من اگر جای شما بودم به تنها چیزی که فکر می کردم برنامه ریزی برای چگونگی شرکت در کلاس است. تجربه شما کمک خوبی به شما خواهد کرد. با اعتماد به نفس، خودتان را برا ی مصاحبه اماده کنید

عرفان
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۸ ۶:۲۴ ب٫ظ

با سلام
لطفا راهنمایی بفرمایید
با رتبه ی ۲۹۷ و تراز ۲۴۸۹ در رشته ی مهندسی صنایع (بدون گرایش) امکان قبولی در دانشگاه علوم و تحقیقات رو دارم ؟؟؟
هیچ رزومه ی خاصی ندارم
با تشکر از راهنماییتان

مهسا
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۸ ۲:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  عرفان

سلام
بله شانس قبولی دارید.
با توجه به این که رزومه ندارید، لازمه که برای مصاحبه خیلی خوب خودتون رو آماده کنید تا نشون بدید که پژوهش کردن بلد هستید. اینطوری شانس قبولی تون رو بالا میبرید.
ضمن این که توصیه میکنم خودتون رو محدود به یه جا نکنید.
توصیه میکنم لینک زیر رو مطالعه کنید، جزئیات و سوالات مصاحبه دکتری در اون شرح داده شده:
https://phdtest.ir/1393/10/%D8%A2%DB%8C%DB%8C%D9%86-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%85%D8%B5%D8%A7%D8%AD%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D9%86%D8%AC%D8%B4-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-94-95/