موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

تأثیر آزمون کتبی و مصاحبه در پذیرش دکتری ۱۴۰۳ چند درصد است؟

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

سهم آزمون کتبی در پذیرش نهایی داوطلبان کنکور دکتری ۱۴۰۳، پنجاه درصد، مصاحبه علمی سی درصد و سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری بیست درصد خواهد بود.

تاثیر مصاحبه و آزمون کتبی در کنکور دکتری 1403 سراسری و آزاد

به گزارش پی اچ دی تست، زمان آزمون دکتری ۱۴۰۳ در اسفندماه سال جاری است. کلیه داوطلبان دوره‌های روزانه، شبانه، پردیس، پیام نور، غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد لازم است از ۳۰ مهر تا ۶ آبان نسبت به ثبت نام دکتری ۱۴۰۳ اقدام کنند.

آزمون دکتری از دو مرحله آزمون کتبی سازمان سنجش و مصاحبه دکتری تشکیل شده است. کلیه داوطلبان پذیرش در این مقطع تحصیلی لازم است هم در کنکور و هم در مصاحبه شرکت کنند. البته کسانی که داوطلب پذیرش دکتری بدون آزمون هستند، تنها در مصاحبه شرکت خواهند کرد.

بر اساس اعلام سازمان سنجش، متقاضیان ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۳ لازم است در نظر داشته باشند که پذیرش دانشجو در سال ۱۴۰۳ بر اساس قانون «سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی» مصوب ۱۸ اسفند ۱۳۹۴مجلس شورای اسلامی و آیین نامه اجرایی مربوطه و مصوبات «شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی» به شرح ذیل انجام خواهد شد.

لذا ضرورت دارد متقاضیان ورود به دوره دکتری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی در رشته های مصوب دفتر گسترش آموزش عالی درآزمون ورودی دوره‌های دکتری (Ph.D)  ثبت‌نام و شرکت نمایند. لازم به ذکر است پذیرش بر اساس قانون مذکور و مطابق این اطلاعیه و شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه ثبت نام دکتری (که در زمان ثبت نام توسط این سازمان منتشر می‌شود)، صورت خواهد گرفت.

بر اساس قانون فوق، سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع دکتری ناپیوسته بر حسب هر یک از شیوه‌های «آموزشی – پژوهشی» و «پژوهش محور» به شرح زیر انجام می‌شود:

تاثیر آزمون کتبی و مصاحبه دکتری در پذیرش دکتری آموزشی ـ پژوهشی

دکتری آموزشی ـ پژوهشی: سنجش و پذیرش برای ورود به دوره دکتری ناپیوسته آموزشی ـ پژوهشی بر اساس معیارهای زیر صورت می‌گیرد:

1-  آزمون متمرکز (50 درصد)

2- سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (20 درصد)

3- مصاحبه علمی و سنجش عملی (30 درصد)

تاثیر آزمون کتبی و مصاحبه دکتری در پذیرش دکتری پژوهش محور

دکتری پژوهش محور: سنجش و پذیرش برای دوره دکتری ناپیوسته پژوهش محور بر اساس معیارهای زیر صورت می‌گیرد:

1- آزمون متمرکز (30 درصد)

2- سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (20 درصد)

3- مصاحبه علمی و بخش عملی (30 درصد)

4- تهیه طرحواره (20 درصد)

اجرای مرحله اول (آزمون متمرکز) توسط سازمان سنجش آموزش کشور و امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی توسط دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پذیرنده دانشجو انجام خواهد شد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

168 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ثمین
فروردین ۲۹, ۱۴۰۳ ۵:۰۲ ب٫ظ

یه سوال، روز مصاحبه رتبه رو می پرسند که چند گرفتی و اگه دروغ بگی متوجه میشن؟؟

زینلی
بهمن ۲۴, ۱۴۰۲ ۵:۰۷ ب٫ظ

مصاحبه دکترا فقط سلیقه ای و ظالمانه است .اساتید سوالاتی می پرسند که اصلا ربطی به رشته علمی مورد مصاحبه ندارد. مثلا طرف قراره مصاحبه دکتری سالمند شناسی بده در مورد جراحی پلاستیک ازش سوال می پرسند . عدالت کجایی ؟

یلدا
شهریور ۳, ۱۴۰۲ ۴:۰۶ ب٫ظ

سلام شما اطلاع دارید امسال دکترای روانشناسی تربیتی دانشگاه آزاد چند نفر دعوت ب مصاحبه شدن ؟

یلدا
شهریور ۳, ۱۴۰۲ ۴:۰۵ ب٫ظ

سلام دوستان امسال هم تکمیل ظرفیت هست ,؟ برای دکترای روانشناسی تربیتی

محمد
مهر ۴, ۱۴۰۱ ۲:۳۴ ب٫ظ

دوستان سلام من سال ۸۵ فوق لیسانس تهران قبول سال ۸۸ در صنعت داروسازی مشغول به کار شدم و در سال ۹۶در آزمون دکترا رشته شیمی تجزیه شرکت کردم توی مصاحبه رد شدم برای تکمیل ظرفیت یک نفر می خواستند دوباره شرکت کردم و دوباره رد شدم نا امید نشدم و در سال ۹۷ دوباره شرکت کردم و قبول شدم الان چهارده سال که در صنعت داروسازی کار می کنم و یک سال دیگه هم دکترای خود را دفاع می نمایم

حذف مصاحبه دکتری
شهریور ۳۰, ۱۴۰۱ ۲:۰۵ ب٫ظ

معیار پذیرش دکتری آزمون کتبی ۸۰درصد اوکی تمعنا داریم از مسولین این دیدگاه را بپذیرند،کلی از دیدگاه اساتید دوری جویند .

Gadget
شهریور ۸, ۱۴۰۱ ۶:۱۹ ب٫ظ

لام ادمین عزیز، ضمن سپاس از زحمات بی دریغتان، میشه لطف کنید پیگیر بشید که چرا دانشگاه آزاد سهمیه‌های پنج درصدی رو از مصاحبه دکتری رد کرده و در کارنامه رتبه آخرین فرد قبولی رو نزده؟؟ امکان تکمیل ظرفیت هس که امیدوار باشیم؟؟ سپاس از شما ادمین محترم

مقداد
شهریور ۳۰, ۱۴۰۱ ۵:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  Gadget

سلام ببین من پیگیر شدم سهمیه ۵ درصدی تو دعوت به مصاحبه حساب شده مثلا تو کارنامه زده تراز آخرین فرد قبول ۱۶۵۰ اما اگر یکی که سهمیه نداشته کارنامه ببینی حدود ۲۴۰۰ نمره آخرین فرد قبول بود اینا حسابشو کردن ترازو آوردن پایین

پوریا
خرداد ۳, ۱۴۰۱ ۷:۰۲ ب٫ظ

آیا اگر کسی نفر اول گرایش در آزمون کتبی شده باشد ۵٠ نمره مربوط به آزمون را میگیرد؟ اگر نه، چطور میشه فهمید با توجه به تراز یا رتبه چه نمره ای از آزمون دریافت میشه؟

مرتض
خرداد ۱۱, ۱۴۰۱ ۱۲:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  پوریا

قاعدتا این باید باشد

sara
شهریور ۸, ۱۴۰۱ ۶:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  پوریا

نه

نازنین
دی ۱۵, ۱۴۰۰ ۶:۰۱ ب٫ظ

سلام. حداثل چندتا مقاله برای دکترای پژوهش محور لازمه؟

سمیرا
آبان ۱۳, ۱۳۹۹ ۸:۱۸ ب٫ظ

سلام.دوستان اگر‌کسی دکتری مشاوره قبول شده لطفا‌راهنمایی کنید که چه منابعی‌ مطالعه کردید؟ممنونم

سعید ۱۲۳
مهر ۲۷, ۱۳۹۹ ۳:۵۷ ب٫ظ

سلام دوستان عزیز، یک سوال ،ممنون میشم راهنمایی کنین،رشتم عمران زلزله ست،دانشگاه لیسانس و ارشد جفتش دولتی روزانه، ارومیه و قزوین
بنا به شرایطی مجبور به آموزش محور‌کردن شدم ، الان با رتبه بسیار خوب و مدرک زبان msrt ،، اما بدون مقاله، پایان نامه و …، امیدی به قبولی هست؟؟؟

دکتر
اردیبهشت ۱۶, ۱۴۰۰ ۱۲:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  سعید ۱۲۳

شما سه ماه مهلت دارید، زمان کمی نیست میتونید از پایان نامه تون استفاده کنید ومقاله تهیه کنید.

م
اسفند ۱۳, ۱۴۰۰ ۹:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

داره میگه آموزش محور بوده یعنی حتی پایان نامه هم نداده

مقداد
شهریور ۳۰, ۱۴۰۱ ۵:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  سعید ۱۲۳

نه حتما یک مقاله پژوهشی داشته باش خیلی مهمه

فاضل
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۹ ۵:۱۲ ق٫ظ

سلام،من کارشناسی ارشد حقوق اقتصادی هستم،آیا اگر بخواهم ،برای دکتری،حقوق جزا بخوانم در مصاحبه مشکلی برایم به وجود می آید؟ممنونم از پاسخگویی شما

Ab
شهریور ۹, ۱۴۰۱ ۴:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  فاضل

موضوع پایان نامه تان مرتبط با حقوق جزا(جرایم اقتصادی یا نظریه های مرتبط جرم شناسی در حوزه اقتصاد باشد) و مقالاتی هم داشته باشید می تواند در قبولی راهگشا باشد، ولی در هرصورت در مصاحبه نمره ای به ارتباط رشته مرتبط با دکتری اختصاص دارد.

فائزه سادات
شهریور ۳۱, ۱۳۹۸ ۷:۴۴ ق٫ظ

من امسال سال پنجمی بود که امتحان می دادم، فقط سال ۹۵ که متفاوت از سالهای دیگه بود به مصاحبه دعوت شدم اما به خاطر دوری راه ، نرفتم . بقیه ی سالها اصلا به مصاحبه دعوت نشدم ، به زور خانواده و اطرافیانم امسال دوباره کنکور می دم اما هیچی نخوندم چون دیگه انگیزه ندارم و وقتی می بینم که بقیه با رتبه های بالا ،حتی در دانشکده های سابق محل تحصیل خودشون مردود میشن ، دیگه خودمو اذیت نمی کنم ، مخصوصا که در دانشگاه های شهرستان هم حتی دانشجوهای درجه ی یک تهران رو به دانشجویان سابق خودشون ترجیح می دن و این یک ظلم آشکار هست چون ما اگر کم داریم، از همین اساتید مرتبه پایین شهرستانه . اصلا دکتری می خوایم چکار؟! وقتی بهمون بها نمی دن !

S
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۹:۱۰ ب٫ظ

کاش اساتید اینقدر توی مصاحبه سلیقه ای رفتار نمیکردند

ب
دی ۲۸, ۱۴۰۲ ۱۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  S

سلام..واقعا….من تهران زندگی میکنم و ترک تبریز هستم اما ترکی رو دست و پا شکسته بلدم…سال ۹۸ دانشگاه تبریز قبول شدم همه چی عالی پیش رفت اما آخر مصاحبه ازم پرسیدند اصالتا کجایی هستی گفتم تبریزی گفتند چرا پس ترکی حرف نمی‌زند گفتم بزرگ شده تهران هستم….اما اما اما سلیغه ای رفتار شد به دلیل این که ترک بودم و ترکی حرف نزدم

نرگس
مرداد ۱۴, ۱۳۹۸ ۹:۱۰ ب٫ظ

سلام.
دوستان درسته که امسال مصاحبه استعداد درخشان ۲ برابر ظرفیت بوده؟
یعنی اگر یک نفر میخواستن ۲ نفر رو مصاحبه کردن؟

مهسا
مرداد ۱۹, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  نرگس

سلام
هیچ جزئیاتی در این خصوص اعلام نشده و قانونی هم در نظر گرفته نشده.
عموما تعداد کسانی که به مصاحبه دعوت میشن مشخص نیست و بستگی به تعداد افراد شرکت کننده و رزومه هاشون داره.

نرگس
مرداد ۲۰, ۱۳۹۸ ۰:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

مهسا جان اگه بهمون از طرف دانشگاه زنگ بزنن یعنی پذیرش شدیم؟
چون ب من زنگ زدن، مدیر گروه پایان نامه مو خواست، بعدش دوباره زنگ زدن از شرایط رفت و آمد پرسیدن و اینکه کجا دیگه مصاحبه رفتم

مهسا
مرداد ۲۱, ۱۳۹۸ ۷:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  نرگس

سلام
بهتره هیچ گونه پیش داوری در مورد این تماسها نکنید. همونقدر که امکانش هست نمره مصاحبه بهتون خوب داده باشن، این احتمال هست که دارن داوطلبان رو می سنجن ببینن چطور نمره نهایی رو بده.
البته که امیدوارم جزو قبولی ها باشید، اما بهتره منتظر اعلام نتایج نهایی از سوی سزامان سنجش باشیم

دانشجو
دی ۳۰, ۱۴۰۲ ۲:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

عزیزم معاون وزارتخانه روز مصاحبه گفتن ۲ برابر ظرفیت امسال دعوت شدن

Bord
شهریور ۸, ۱۴۰۱ ۶:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  نرگس

۲برابر؟
من رفتم یک نفر میخواست ۸ نفر دعوت کرده بود.

دانشجو
تیر ۹, ۱۳۹۸ ۵:۲۹ ق٫ظ

باسلام.
اگر که در لیست نتایج مصاحبه که دانشگاه به وزارت علوم میفرسته نفر اول باشیم، و امتیاز مصاحبمون هفت امتیاز از نفر دوم بیشتر باشه، ولی ترازمون از بقیه خیلی کمتر باشه، قبول میشیم برای دکتری یا نمیشیم؟
تاثیر مصاحبه و تراز چطور هستش؟
ممنون میشم لطف کنید جواب بدید

مهسا
تیر ۱۰, ۱۳۹۸ ۰:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  دانشجو

سلام
شما باید به لحاظ میانگین بالاتر باشید تا در نهایت پذیرش بشید.
بنابراین نمیشه این طوری گفت که یه نمره بالاتره یا پایین تر و در نهایت چه کسی پذیرش میشه.
تاثیر آزمون کتبی و مصاحبه هر کدوم ۵۰ درصد هست.

مصطفی
بهمن ۱۳, ۱۳۹۷ ۸:۰۵ ب٫ظ

دوستان من ارشد برق بودم کنکور مدیریت صنعتی دکتری شرکت کردم دانشگاهتش واسم مهم نیست آزاد میخوا برم میخواستم بدونم سطحش در چه حدیه امکان قبولی راحته یا سخته

مهسا
بهمن ۲۰, ۱۳۹۷ ۴:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  مصطفی

سلام
تغییر رشته در مقطع دکتری یه کم دشواره و تنها وقتی امکان موفقیت در مصاحبه هست که شما دلیل منطقی برای این تغییر رشته در مصاحبه داشته باشید و رزومه مرتبطی هم ارائه بدید تا اساتید قانع بشن هم به لحاظ علمی و هم منطقی این تغییر رشته تصمیم درستی است و توانایی تحصیل در رشته جدید رو دارید.
کلا قبولی در مقطع دکتری سختی های خودشو داره و نمیشه دقیق گفت که آسون یا سخته.

س
آذر ۱۱, ۱۳۹۷ ۱:۴۴ ق٫ظ

دوستان اگر کسی میدونه چطور باید به تاثیر معدل هم در ازمون تئوری و هم در بخش مصاحبه اعتراض کنیم لطفا راهنمایی کنه؟

س
آذر ۱۱, ۱۳۹۷ ۱:۳۷ ق٫ظ

سلام.دوستان کسی میدونه بلاخره تاثیر معدل در رتبه ازمون تئوری رو حذف کردن یا اینکه همچنان باقی هست؟ پارسال سایتها نوشتن به دلیل اینکه تو دفترچه سال ۹۷ عنوان نشده حتما برداشته شده ولی من با توجه به درصدهایی که پارسال زدم و رتبه ای که برایم امده احتمال زیادی میدم که پارسال هم ازمون از ۸۰ درصد بوده و ۲۰ درصد معدل بوده. در مقطع دکتری دانشجوها تغییر رشته میدند و ورودیهای سالهای متفاوتی هستند مثلا یکی ارشد ورودی ۸۵ بوده یکی ارشد ورودی سال ۹۵ بوده که ظرفیت قبولی ارشد ۴۰ برابر شده و تو دانشگاه تهران قبول شده، با چه معیار و عدالتی معدل رشته های مختلف و ورودی های سالهای مختلف رو با هم میسنجند و با چه معیاری معدل دانشگاه ازاد رو با معدل دانشگاه سراسری مقایسه میکنند!! و درصد تاثیر به این زیادی برای این معدل قرار میدند؟!! کی گفته استادهای دانشگاه تهران سختر نمره میدند و معدل دانشگاه تهران ضریب بیشتری باید بگیره!!! چطور معدل علوم پایه رو با معدل مهندسی مقایسه میکنند!! چطور کسی که سال ۸۵ ارشد قبول شده رد دانشگاه سراسری شهرستان با کسی که سالهای بعد که ظرفیت بسیار افزایش یافته و تهران قبول شدن کشک بوده مقایسه میکنند و به او ضریب بیشتر قائل میشند!!! ۲۰ درصد مصاحبه معدل و اسم دانشگاه هست. که به نظر من اصلا نمیشه معدلهای را با معیار درستی با هم مقایسه کرد چه برسه به اینکه دوباره ۲۰ ازمون تئوری رو هم به معدل اختصاص میدند!! دو تا ۲۰ درصد رو گذاشتن… ادامه نظر»

Goelogy
آذر ۱۰, ۱۳۹۷ ۱۲:۰۶ ب٫ظ

دوستان اینجا ما داریم بحث چی میکنیم اون ور دستان پشت پرده و خود سنجش و دانشگاه دارن با بی انصافی دانشجو برمیگزینند پارسال گرایش ما در یه دانشگاه یهو در افزایش ظرفیت داد و دانشجو برداشت…اونم بی خبر باورکنید

طناز
شهریور ۸, ۱۴۰۱ ۵:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  Goelogy

وقتی حد نصاب رو دانشگاه تعیین میکنه ینی عملا اون ۵۰ درصد میشه صفر درصد

مجتبی
مهر ۲۲, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۸ ب٫ظ

من رشتم مهندسی نساجی هست. امسال خیلی راحت قبول شدم. مقاله نداشتم‌ . پایان نامه نداشتم. مدرک زبان هم نداشتم. رفتم تو اتاق یارو گفت ما شرکت کننده نداریم شمارو میگیریم. بعد گفت کجا درس خوندی و ازین چیزا. الان دانشجوی دانشگاه سراسری روزانه گیلان هستم

س
آذر ۱۱, ۱۳۹۷ ۱:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  مجتبی

مبارک باشه!! چه خوش شانس. یعنی هیچ کس دانشگاه سراسری گیلان رو نزده بوده و چون شماتنهاشرکت کننده بودید شما رو قبولی زدند؟ جل الخالق

نرگس
مرداد ۱۴, ۱۳۹۸ ۹:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  مجتبی

خوارزمی شرکت کننده نداشت، من تنها بودم اما کلا علوم تربیتی هیچکس حتی من رو استعداد درخشان نگرفت

علی
فروردین ۲۱, ۱۳۹۹ ۱:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  نرگس

برای خوارزمی درصد ها باید به چه میزان باشه؟

علی
مرداد ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  نرگس

واقعا راست میگی

designer
مهر ۲۰, ۱۳۹۷ ۴:۱۶ ب٫ظ

دوستان در رشته های مورد نظر من که دو مورد هستند در هردو ظرفیت پذیرش ۱ نفر است.آیا اصلا این منطقی است؟و آیا درسته که وقت بذاریم و بخونیم و هزینه کنیم و بریم کنکور بدیم؟آخه ۱ نفر بین هزاران نفر شرکت کننده .مگه داریم؟حالا بنظرتون چیکارکنم بدم کنکور رو؟

مریم
مهر ۸, ۱۳۹۷ ۱۰:۱۶ ب٫ظ

به سلزمان ستجش عرض میکنم چرا کنکور میگیرید وقتی قدرت اصلی دست اساتید هست به رتبه ۱۲۰

از ۵۰
۴۰دادن
و به رتبه ۴۰
نمره ۱۲
تورخدا کنکور رو بردارید وقتی اثری نداره

...
مهر ۹, ۱۳۹۷ ۴:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

من که دیگه شرکت نمیکنم
وقتی اسانید بدون کوچکترین رحمی نمره زیر حدنصاب به رتبه تک رقمی که دانشجوی خودشون هس میدن
مگه میشه دوباره امیدوار بود
من که به وزارت علوم شکایت کردم از طریق اینترنت
البته امیدوارم رسیدگی کنند الان یک ماهه که نوشته در حال بررسی
بنظرم شما هم به وزارت علوم سایت بازرسی و پاسخگویی به شکایات مراجعه کنید

سروین
شهریور ۸, ۱۴۰۱ ۵:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

حال شما رو من میفهمم واقعا
امسال منم همینطور شدم،رتبه ۳۳ و رتبه ها خوب با داشتن رزومه قابل قبول و البته بدون پرسیدن سوال علمی نمره ۴۰ دادن بعد به رتبه های بالاتر ۱۲۵،و بالاتر نمره ۵۰
و من هتوز تو شوکم چرا رد شدیم،
اگه اینطوره ادم هیچ درس نخونه برا کنکور
فقط ی سال عمر و تلاش ما رو براحتی ندید گرفتن

مریم
مهر ۸, ۱۳۹۷ ۹:۵۷ ب٫ظ

منم سالها پشت کنکور ارشد بودم الان به راحتی قبول میشن

فائزه
مهر ۳, ۱۳۹۷ ۷:۴۴ ب٫ظ

اون زمان که من لیسانس گرفتم، اینقدر قبولی ارشد سخت بو که استادمون روی سکوی کلاس قدم می زد و می گفت بعید می دونم هیچ کدوم از شما بتونید ارشد قبول بشید بنده هم با مرارت تمام و در سخت ترین شرایط خانوادگی سه مرتبه متوالی کنکور دادم همش مردود شدم بار چهارم قبول شدم رفتم دیدم چه خبره ! بیست نفر دیگه هم همراه من قبول شدن که اکثرشون همون دفعه اول قبول شده بودن بلافاصله بعد از لیسانس و سنشون ۳ ۴ سال از من کمتر بود. هی غر زدن که چرا تعدادتون زیاده ، همه که نباید ارشد بگیرن….. تا بالاخره با یک زاجراتی با اساتید راهنمای تحمیلی ، پایان نامه هم نوشتیم و خلاصه فوق لیسانس رو گرفتیم. بعد که اومدیم دکترا حالا همش سنگ می ندازن جلو پامون نمی ذارن پیشرفتی که واقعا حق عده زیادی از نسل ما دهه شصتی ها حقمونه نه در عرصه کار و اشغال ، نه برای دکتری گرفتن ، نصیبمون بشه ! آخه یعنی چی؟! سوالات غیر استاندارد، کلیدهای غلط ، مصاحبه افتضاح و سلیقه ای …. ! عمر رفته ما رو به ما پس بدن اگه میتونن !

نسل قدیم
مهر ۴, ۱۳۹۷ ۸:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  فائزه

موافقم با شما، من هم از نسل قدیمی ام، ما نمیتونیم با این روشی که بقیه دوستان میگن که باید حتما با یک استاد از قبل کانکت بشی و لابی کنی وارد این گود بشیم!

حمید
مهر ۵, ۱۳۹۷ ۷:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  نسل قدیم

اصلا نگران نباشید.
نیازی به هیج لینک شدنی نیست و ۹۹% بچه ها بدون هیچ ارتباطی قبول میشن.
من خودم الان ۱۲ سال از ارشدم گذشته و دومین بار در آزمون شرکت کردم.پارسال بخاطر بی دقتی و همینطور کم خوندن و رتبه بد و نیز نداشتن رزومه مناسب قبول نشدم و امسال با یه رتبه عالی و رزومه نسبتا خوب و البته آمادگی خوب در مصاحبه و مدرک زبان متوسط ، در یه دانشگاه بسیار عالی روزانه در رشته عمران سازه قبول شدم.
همه چیز به خودتون بستگی داره.
اگر اعتماد به نفس نداشته باشید و از خودتون ضعف نشون بدید مطمئن باشید قبول نمیشید .
با پشتکار و برنامه ریزی و تکمیل رزومه و قدرت بیان و آمادگی خوب در مصاحبه ۱۰۰% قبول میشید.

دیگه عمرا دکترا شرکت کنم
مهر ۵, ۱۳۹۷ ۹:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  حمید

من حتی با رزومه عالی، رتبه تک رقمی و کانکت شدن با استادای قدیمیم هم نتونستم قبول شم.
چون نمیخواستن کسیو قبول کنن همه رو مردود کردن
بنظرتون میتونستم کاری کنم؟؟؟؟؟؟

حمید
مهر ۵, ۱۳۹۷ ۱۰:۱۰ ب٫ظ

خوب جریان شما فرق میکنه.وقتی نخوان کسی رو بگیرن چه رزومه خوب و چه بد فرقی نمیکنه
ضمنا یقینا شما به تعداد کافی مصاحبه نرفتید و به یک دانشگاه اطمینان کردید و متاسفانه این اتفاق از شانس بد افتاده.
این اشتباهیه که متاسفانه بیشتر رتبه بالایی ها مرتکب میشن و بعد پشیمون میشن.
انشاالله امسال قبول میشید.

از من میشنوید عنوانتون رو هم اصلاح کنید و بنویسید که “عمرا نتونید بذارید که من قبول بشم”

دیگه عمرا دکترا شرکت کنم
مهر ۷, ۱۳۹۷ ۸:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  حمید

ممنون ولی من بخاطر کارم مجبور بودم فقط دانشگاه شهر خودم شرکت کنم
دانشگاهای دیگه همه تهران بودند و صد البته سخت گیر و قبولیشون سخت.
من دیگه نمیتونم شرکت کنم چون هیچ اعتمادی به دانشگاهمون ندارم و بنظرم جرم بزرگیه که گروهی نخواد دانشجو بگیره و وقت همه رو تلف کنه

مرتض
خرداد ۱۱, ۱۴۰۱ ۱۲:۱۴ ب٫ظ

]چه رشته ای

فاطمه
مهر ۵, ۱۳۹۷ ۵:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

من با رتبه خوب رزومه عالی با اعتماد به نفس ۱۰۰ درصد قبول نشدم

حمید
مهر ۵, ۱۳۹۷ ۱۰:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

این قبول شدن میتونه دهها دلیل داشته باشه که تنها یکی از اونها میتونه کم لطفی اساتید باشه.باید روند کارتون رو حلاجی کنید و اشکال رو پیدا کنید.
حتما قبول میشید.

ارش
مهر ۸, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

دوست عزیر من با رتبه ۱۴ عمران مکانیک خاک و پی ۱۱ دانشگاه رفتم ۷ مقاله ملی و بین المللی دو ترجمه کتاب و یک isi و یک scopusو سه مقاله چاپ شده در مجلات هیچ جا بم حد نصاب ندادن

...
مهر ۹, ۱۳۹۷ ۴:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  ارش

خیلی خیلی بی انصافی کردن

امیدوار به خدا
مهر ۳, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۷ ق٫ظ

دوستان عزیز خواهش میکنم نظرتون رو بگید
اگر طبق اطلاعیه دانشگاه آزمون کتبی مصاحبه بیست نمره باشه ولی گروه ۱۵ نمره ای آزمون بگیره و نمره رو ضربدر چهارسوم کنه اینکارشون خلافه؟
راستش صفر دادن به من و اونو ضربدر چهارسوم کردند. بیست نمره اینجوری از دست دادم. شاید اگه امتحان بیست نمره بود اختیار بیشتری برای جواب دادن داشتیم
میخوام شکایت کنم

غلامرضا شکوهی
مهر ۳, ۱۳۹۷ ۸:۱۵ ق٫ظ

سلام به دوستان ببخشید من امسال میخام کنکور دکتری بدم از الان بخونم شانس دارم و اینکه کتابهای مدرسان شریف را مطالعه کنم خوبه لطفا راهنمایی ممنونو سپاسگذارم

امیدوار به خدا
مهر ۳, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۲ ق٫ظ

سلام دوست عزیز
توصیه های من به عنوان رتبه تک رقمی بین ۵۰۰ داوطلب به شما:
من از اول آبان شروع کردم با وجود شاغل بودن، هر روز حدود دوساعت درس میخوندم
کتابهای مدرسان شریف رو استفاده نکردم ولی برای هر درس بهترین کتاب ممکن رو تهیه کردم و هر کتاب رو دو سه دور کامل مطالعه کردم. زبان هم کتاب لغات ضروری برای تافل رو تهیه کنید.
موقع امتحان هم حتما با درسی شروع کنید که مسلط تر هستید.
و اما نکته مهمتر اینه که با اساتید مشورت کنید و رزومه تون رو نشون بدید. ازشون قول بگیرید که اگه رتبه عالی شدید شما رو مردود نخواهند کرد.
اشتباهی که من کردم رو تکرار نکنید.
ضمنا مقاله زورنال و مدرک زبان هم داشته باشید خیلی بهتره.
موفق باشید.

ساسان
مهر ۵, ۱۳۹۷ ۷:۴۵ ق٫ظ

سلام
اگر روی درسی مسلط هستید خیلی روی اون تسلط داشته باشید.
حتما از کتابهای کمک آموزشی که مطالب رو جمع بندی و خلاصه کرده استفاده کنید.
اگر در درسی ضعف زیاد دارید اگر میتونید کلاسشو برید.
از حل سوالات دوره های پیشین غافل نشید
در پیشنهاد کتابهای موسسه ها اکثرا بدرد نمیخورن و بیخودی حجیم و گرونن اما با توجه به رشته تون میشه چندتایی معرفی کرد.مثلا برای عمران فقط کتابهای سری عمران
برنامه ریزی کنید و پشتکار داشته باشید.
من بعد از ۱۰ سال با همین دستورالعمل روزانه تهران قبول شدم.
شما هم حتما میتونید.

موفق باشید

عسل
مهر ۲, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۵ ق٫ظ

بنظر من که کنکور دکترا مرحله مسابقه سلیقه ایه. من امسال سال پنجم بود که کنکور دکترا شرکت کردم و دیگه هم شرکت نمی کنم. هرسال شرکت کن و رتبه بیار و برو مصاحبه و آخرشم ردت کنن. من لیسانس و فوق لیسانس رو دانشگاه دولتی بودم و فوق لیسانس رو شهید بهشتی بودم. متاسفانه استادم دکتر سعیدی برای مقاله هیچ کمکی به من نکردند. و روز مصاحبه فقط یه سوال از عنوان پایان نامه از من پرسیده شد و دیگه هیچی. و در اوج بی انصافی رد شدم.

امیدوار به خدا
مهر ۳, ۱۳۹۷ ۸:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  عسل

دقیقا مثل من استادای خودم ده نمره زیر حدنصاب دادن بهم تک رقمی هم بودم
مگه میشه یه گروه بگه ما اصلا دانشجو نمیخواستیم
من هم به سنجش هم وزارت علوم اعتراض کردم هرروز هم سایتشونو چک میکنم ولی در صف بررسی هستند
دیگه خسته شدم بخدا اعتراض میکنم اون حتما جواب میده

حسین
مهر ۲۷, ۱۳۹۷ ۷:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  عسل

عرفان بهشتی میخوندی؟ رتبت چند بود؟

حمزه
آذر ۳, ۱۳۹۹ ۹:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  عسل

این استادان معلوم نیست پشت پرده قبل از مصاحبه با از دوستان و دانشجویان خودشان برمی دارن یا شاید قبل از مصاحبه پول می گیرن

بازرگانی
مهر ۱, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۴ ق٫ظ

سلام.از دوستان اگه کسی هست که در رشته مدیریت بازرگانی برای دکترا قبول شده خواعش میکنم بگه چه منابعی مطالعه کرده و کمی راهنمایی کنه برای آزمون کتبی.بینهایت ممنونم.

بیوتک
شهریور ۳۱, ۱۳۹۷ ۷:۵۱ ب٫ظ

من با رتبه ۹ مردود شدم با ظرفیت ۱۴ نفر.

علی
اسفند ۱۰, ۱۳۹۸ ۹:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  بیوتک

درصداتو میگی و اینکه آیا رزومه قوی داشتی؟

بی عدالتی
شهریور ۳۱, ۱۳۹۷ ۱۲:۰۹ ب٫ظ

– امام علی (ع) می فرماید: به درستی که عدل و دادگری آن است که به هنگام حکم دادن با انصاف باشی و از ظلم دوری نمایی. (غرر الحکم، ص ۲۲۰).

دیگه عمرا دکترا شرکت کنم
شهریور ۳۱, ۱۳۹۷ ۸:۱۵ ق٫ظ

سلام
دوستان عزیز تک رقمی مردود برای اینکه یه آمار تقریبی داشته باشیم لطفا در پاسخ این کامنت رتبه ها و رشته تون رو بنویسین

دیگه عمرا دکترا شرکت کنم
شهریور ۳۱, ۱۳۹۷ ۸:۱۶ ق٫ظ

خودم رتبه ۵ عمران-آب

فرداد
شهریور ۳۱, ۱۳۹۷ ۸:۵۹ ق٫ظ

سلام، من رشته علوم دام هستم و با رتبه ۲۵ در حالی که ۱۴۰ نفر پذیرش روزانه داشتیم رد شدم، به نظر من نتیجه آزمون مصاحبه روزهای قبل مصاحبه با لابی و مسائل دیگه که قابل گفتن نیست و در شان جایگاه علمی و فرهنگی دانشگاه نیست معلوم میشه

بی عدالتی
شهریور ۳۱, ۱۳۹۷ ۱۲:۰۶ ب٫ظ

من رتبه ۳ بیومکانیک شدم (رتبه نهایی). اما با وجود ۳ ظرفیت قبول نشدم.
معمولا کسانی که حب دنیا در دلشان است برای این بیشتر و بهتر زندگی کنند با دست درازی به بیت المال و یا خوردن حق دیگران می خواهند به کیفیت و کمیت زندگی خودشان بی افزایند در حالی که واقعا در اشتباه هستند

.........
مهر ۱, ۱۳۹۷ ۳:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  بی عدالتی

مشکل منم دقیقا مثل شما بود. میشه بگید چرا اینجوری شده؟؟؟

بی عدالتی
مهر ۱, ۱۳۹۷ ۹:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  .........

سلام. رشته شما چیه؟ این مشکل قابل حل است.

.........
مهر ۱, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  بی عدالتی

ببخشید میشه بگید چطوری حل میشه؟ چرا اینطور شده؟

بی عدالتی
مهر ۲, ۱۳۹۷ ۲:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  .........

بعد از پیگیری های زیاد متوجه شدم که یکی از ظرفیت ها به خانواده ایثارگران تعلق گرفته ولی قانون حد نصاب ۷۰ درصد رعایت نشده است. این مشکل فعلا برای ۴ نفر دیگر نیز اتفاق افتاده است که قرار است با هم به دیوان عدالت شکایت کنیم (هرچه تعداد افراد بیشتر باشد سریع تر نتیجه می گیریم). اگر شما افراد دیگری را هم می شناسید به هر شکلی که ممکن است به من اطلاع دهید. لطفا پیگیر باشید.

.........
مهر ۲, ۱۳۹۷ ۷:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  بی عدالتی

انشا الله درست بشه. ببخشید توی دانشگاه مصاحبه ما را قبول کردند بعد این اتفاق افتاده؟؟؟ یا خود دانشگاه سهمیه اعمال کرده؟

بی عدالتی
مهر ۲, ۱۳۹۷ ۲:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  .........

جهت مشخص شدن موضوع صفحات اول دفترچه انتخاب رشته را مطالعه کنید.

بی عدالتی
مهر ۲, ۱۳۹۷ ۲:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  .........

اگر می توانید به هر صورتی که ممکن است به من اطلاع دهید تا به صورت جمعی به دیوان شکایت کنیم.

.........
مهر ۲, ۱۳۹۷ ۷:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  بی عدالتی

قانون حد نصاب هفتاد درصد چیه؟ میشه توضیح بدید. ممنون

.........
مهر ۲, ۱۳۹۷ ۸:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  بی عدالتی

ببخشید حد نصاب هفتاد درصد چیه؟

.........
مهر ۲, ۱۳۹۷ ۸:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  بی عدالتی

انشالله درست بشه. یعنی دانشگاه ما را قبول کرده؟؟ و بعد اعمال سهمیه شده؟ یا خود دانشگاه اعمال ظرفیت کرده؟

.........
مهر ۲, ۱۳۹۷ ۸:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  .........

اعمال ظرفیت=اعمال سهمیه

بی عدالتی
مهر ۲, ۱۳۹۷ ۲:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  .........

می توانید به بازرسی کل کشور نیز شکایت کنید.

محسنی
شهریور ۳۱, ۱۳۹۷ ۳:۵۵ ب٫ظ

سلام،من ۵سال متوالی در رشته برنامه ریزی محیط زیست با رتبه های ۱۶،۱۰،۹،۵،۵در مصاحبه رد شدم با اینکه رزومه خوبی هم داشتم فقط چون تازه فارغ التحصیل نشده بودم و اساتید قدیمی رفته بودند و نبودند

designer
مهر ۲۰, ۱۳۹۷ ۳:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  محسنی

یه سوال .ما مثلا از فلان دانشگاه در فلان شهر قبول میشیم میریم واسه مصاحبه خب اون فلان دانشگاه استاداشو نمیشناسیم که چه جوری شما میگین با استاد هماهنگ کنیم برای مصاحبه؟میشه بیشتر توضیح بدید؟اصلا شرایط این مصاحبه چیه؟

الهه نازنین
مهر ۱, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۵ ب٫ظ

با سلام و خسته نباشید خدمت تمام دوستان عزیزم
ضمن تبریک و اروزی موفقیت برای کسانی که در ازمون ۹۷ دکتری موفق شدند.
همچنین ضمن اروزی موفقیت و تلاش دوباره برای انهایی که موفق به قبولی نشدند.
دوستان من الان دانشجوی دکترای هستم به طور تصادفی وارد سایت پی اچ دی شدم و کامنتهای شما رو خوندم. من اهل نصیحت نیستم فقط میخاهم چند دقیقه ای وقت شما بزرگواران رو بگیرم، چرا اینقدر زود ناامید میشید، چرا با یکبار، دوبار و حتی چند بار زمین خوردن ناامید میشید؟ چرا میخاهید از روبرو شدن با حقیقت خودتون فرار کنید؟ چرا نمیخواهید یکبار دیگه با سعی و تلاش به خودتون ثابت کنید که شایستگی بهترینها رو دارید؟
دوستان من هم ۵ سال زمین خوردم ولی ناامید نشدم، ۵ سال شکست خوردم ولی ناامید نشدم. من هم به جای همه شما بودم و تجربیات همه شما رو امتحان کردم ولی دست از تلاش و کوششم برنمیداشتم.
پس از همین الان با خودتون صادق باشید و به خودتون قول بدید دوباره تلاش کنید تا به تمام اهدافتون برسید
انسان یعنی سختی + تلاش= موفقیت و رسیدن به اهداف

designer
مهر ۲۰, ۱۳۹۷ ۳:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  الهه نازنین

میشه لطفا از شرایط قبولیتون بفرمایید؟رتبه -مصاحبه-رزومه

محمد
مهر ۴, ۱۴۰۱ ۲:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  الهه نازنین

آفرین

زهره
مهر ۲, ۱۳۹۷ ۱:۰۸ ب٫ظ

رتبه ۸ شیلات با ۳۰ نفر پذیرش روزانه. رد شدم

شعبان
شهریور ۳۰, ۱۳۹۷ ۹:۵۰ ب٫ظ

این اطلاعیه ها که همان اخبار سالهای گذشته است و هیچ چیز جدیدی ندارند چرا نمی گویند داشتن یا نداشتن حد نصاب کذایی مرحله دوم ۱۰۰%

دیگه عمرا دکترا شرکت کنم
شهریور ۳۱, ۱۳۹۷ ۹:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  شعبان

هزاران لایک

رجبعلی
مهر ۱, ۱۳۹۷ ۸:۱۷ ب٫ظ

البته نگران نباشید شعبان خان و دوستان عمر این نحوۀ پذیرش هم تموم شده نه این که تمومه

محسنی
شهریور ۳۱, ۱۳۹۷ ۴:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  شعبان

واقعا درست میگید اگه امتیاز مرحله کتبی ۹۹بشه و ما رتبه یک هم بشیم این حد نصاب کذایی مارو مردود میکنه!!!من هرسال مقاله مینویسم که این حد نصاب بره بالا ولی اصلا بالا که نمیره پایین تر هم اومده

دانشجججو
شهریور ۳۰, ۱۳۹۷ ۷:۵۲ ب٫ظ

دوستان اگر کسى صنایع غذایى شرکت کرده و قبول شده خواهشا کمکم کنه بگه چه منابعى بخونم بهتر کلاس کجا برم خوبه من ۴سال شرکت مى کنم و قبول نمى شم

سلام
شهریور ۳۰, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجججو

سلام خدمت شما دوست عزیز
من امسال خداروشکر روزانه قبول شدم
برای میکروب و شیمی و دروس مقطع کارشناسی جزوات پارسه رو خوندم و برای دروس ارشد جزوات دانشگاهها مثل تهران و صنعتی اصفهان رو
جایی هم کلاس نرفتم
در ضمن تکنولوژی رو به علت زیاد بودن تعداد دروس اصلا نخوندم و روی هفت درس دیگه سرمایه گذاری کردم

آذر
شهریور ۳۰, ۱۳۹۷ ۶:۱۰ ب٫ظ

صد در صد همه چی دست استاداس. من با یه رتبه ی خیلی خوب و مدرک زبان وقتی رتبم رو دیدم اصلا همه فامیل اومدن شیرینی خوردن و توی محل صدام میزدن خانم دکتر و بنر زدن کسب رتبه فلان تبریک. متاسفانه با بی عدالتی نمره مصاحبه رو چهار نمره زیر حد نصاب دادن . الان دیگه روم نمیشه بیام توی کوچه خیابون. فقط شبا میام بیرون. رتبه و اینا کشکه. فقطططط نظر استاد. طرف با رتبه ۱۵۰ و هیچ رزومه ای روزانه صنعتی اصفهان قبول شد.

دیگه عمرا دکترا شرکت کنم
شهریور ۳۰, ۱۳۹۷ ۶:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  آذر

دقیقا عین من که مخصوصا در محیط کار آبروم رفت
خدا کنه وزارت علوم فکری به حال امثال ما بکنه
حداقلش تکمیل ظرفیته

سپهر
شهریور ۳۰, ۱۳۹۷ ۱۰:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  آذر

طرف با ۲۵۰ بدون هیچ رزومه ای دانشگاه اصفهان قبول شد. برای یکی از رشته های صنعتی اصفهان رتبه های ۱۲ ۲۰ ۴۰ رفتن، همه هم رد شدن.

reza
شهریور ۳۱, ۱۳۹۷ ۱:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  آذر

حد نصاب مرحله دوم تو قانون سنجش و پذیرش نیست و فقط حد نصاب جهت مرحله اول گفته میتونه باشه. قانون قبلی هردو مرحله بود اما قانون ک مجلس تصویب کرد مرحله دوم حذف کرد اما سازمان داره طبق قانون قدیم این اجازه حد نصابو به دانشگاها داده. یک نفر شکایت کنه جواب میگیره بنظرم…

دیگه عمرا دکترا شرکت کنم
شهریور ۳۱, ۱۳۹۷ ۸:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  reza

به کجا شکایت کنیم؟

عمران- سازه
شهریور ۳۱, ۱۳۹۷ ۹:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  آذر

زنگ زدم به مدیر گروه یکی از دانشگاه های تهران میگم چرا اینقد نمره مصاحبه من رو پایین دادید و کمتر از حد نصاب رد کرده اید با اینکه رتبه خوب و رزومه قوی(۱مقاله isi و ۳ تا علمی پژوهشی و ۳ تا علمی ترویجی و ۷ تا کنفرانسی. رتبه اول ارشد با معدل حدود ۱۹ و مدرک زبان و فارغ التحصیل دو مقطع از دانشگاه اصفهان) داشتم.
برگشت بهم گفت امتیاز مقالات رو گرفتی ولی امتیازات قسمت شناور مصاحبه که دست اساتید هست و مهم هست رو شما نگرفتی .
گفتم چرا؟ گفت سلیقه شون نبوده که با تو کار کنند و جوری نمره دادن تا با نفری که دوست دارن کار کنن و اونا انتحاب …
به همین راحتی حقم رو خوردند خیلی زحمت کشیده بودم
جالبش اینه ظرفیتشون خالی مونده آخه ۳ تا می خاستن و الان ۲ نفر گرفتن.
یعنی رتبه واسه این هست که فقط بتونی دانشگاه مورد نظرت رو بیاری بعدش رتبه هیچ اهمیتی دیگه نداره…
همش دسته اساتید هست

دانشجججو
شهریور ۳۰, ۱۳۹۷ ۲:۱۲ ب٫ظ

من ۴سال قبول نمى شم و واقعا اعتماد به نفسم از دست دادم افسردگى گرفتم

دیگه عمرا دکترا شرکت کنم
شهریور ۳۰, ۱۳۹۷ ۴:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجججو

منم ۶ سال مردود شدم دیگه نمیتونم
متاسفانه امسال با رتبه تک رقمی پرونده دکترا رو بستم

کارول
مهر ۱, ۱۳۹۷ ۸:۵۷ ق٫ظ

شما حتما فقط دانشگاه های خاصی متل تهران و صنعتی شریف زدید برای مصاحبه- این کار احتمال قبول شدنتون رو پایین میاره . بهتره هست بیشتر جاها رو برای مصاحبه تشریف ببرید. حتما قبول می شید.

دیگه عمرا دکترا شرکت کنم
مهر ۱, ۱۳۹۷ ۹:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  کارول

من با رتبه ۵ فقط تبریز رفتم(که دانشگاه خودم در دو مقطع بود) شبانه هم زدم که خیالم راحت باشه(ظرفیت هم ۳۵ روزانه و ۳۰ شبانه بود)

دانشجججو
شهریور ۳۰, ۱۳۹۷ ۲:۱۱ ب٫ظ

دوستان اگر کسى صنایع غذایى قبول شده به منم کمک کنه بگه چه منابعى بخونم بهتر کمکم کنید خواهشا

M.ra
شهریور ۳۰, ۱۳۹۷ ۱۲:۳۹ ب٫ظ

یلام.خواهش میکنم یکی راهنمایم کنه و بگه برای تغییر گرایش در دکتری حقوق چیکار باید بکنم.از عمومی به بین الملل.ممنونتون میشم

مانا
شهریور ۳۰, ۱۳۹۷ ۱۲:۳۲ ب٫ظ

یه سوال خیلی ساده دارم. وقتی یه استاد میتونه نمره مصاحبه رو زیر حد نصاب بده و از دور رقابت حذفت کنه و رتبه و نتیجه ای که از سنجش گرفتی رو بی اثر کنه این چجور تاثیر ۵۰درصدی هست؟
اگه قرار هست عدالت برقرار بشه باید همه مراحل زیر نظر سازمان سنجش باشه و یه نمره محدودی هم اساتید برای مصاحبه حق داشته باشن بدن نه نمره ای که باعث بشه همه چیزای دیگه رو بی اثر کنه. اساتید از اون رتبه تک رقمی خوششون نیاد به هر دلیلی نمره مصاحبه ش زیر حد نصاب میدن به همین راحتی. کسی که رتبه تک رقمی آورده حق نداره بره دکتری بخونه؟ زحمت نکشیده؟ درساش بلد نیست؟ مقاله و کتاب داشتنم که دیگه کار نداره

سایه
شهریور ۳۰, ۱۳۹۷ ۱:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  مانا

منم همچین تجربه ای دارم و واقعا نمیدونم امسال شرکت کنم یا نه چون اصلا معلوم نیست چی به چیه

دنیا
شهریور ۳۰, ۱۳۹۷ ۱:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  مانا

موافقم صد درصد

سپهر
شهریور ۳۰, ۱۳۹۷ ۱:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  مانا

من نمیدونم چرا هر ساله همین مسئله تکرار میشه اما وزارت علوم هیچ تغییری در روند پذیرش نمی کند؟ شما در همین سایت مطالب دوستان در سالای قبل رو هم بخونید. واقعا تاثیر ۵۰ درصدی رتبه و تراز صفره. در اصل شما کافیه از ۵۰ درصد دوم رو بعد از ورود به مصاحبه، یک نمره ای بگیرید دیگه کار تمامه و قبولید.

دیگه عمرا دکترا شرکت کنم
شهریور ۳۰, ۱۳۹۷ ۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  مانا

دقیقا
تنها چیزی که باعث حق کشی و بی انصافی در حق داوطلبان شده همسن حدنصاب مرحله دوم هست که باید حذف بشه

دیگه عمرا دکترا شرکت کنم
شهریور ۳۰, ۱۳۹۷ ۲:۴۶ ب٫ظ

دقیقا اصل نمره مصاحبه است میتونن برای ورود به مصاحبه یه شرط دیگه مثل مدرک زبان معنبر بزارن
برای چی عمر و وقت ملت رو با آزمون سنجش تلف میکنن
من شیش تا درس رو کامل خوندن با وجود شاعل بودن و… رتبه تک رقمی هم بدست آوردم
ولی حدنصاب مصاحبه رو ندادن و هیچی به هیچی

دیگه عمرا دکترا شرکت کنم
شهریور ۳۰, ۱۳۹۷ ۳:۴۸ ب٫ظ

صمنا اینو هم بگم که ورود به مصاحبه امسال خیلی راحت شده بود به عنوان مثال تراز لازم برای بهترین دانشگاههای تهران فقط ۳۰۰۰ بود اینم نشون میده که امتحان سنجش کاملا بی اثر شده

سپهر
شهریور ۳۰, ۱۳۹۷ ۱۰:۱۷ ب٫ظ

بله دانشگاه های تهران تراز را امسال پایین اورده بودن.

داوود
شهریور ۳۰, ۱۳۹۷ ۴:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  مانا

واقعیت اینه که مقطع دکتری به گونه ای هستش که استاد و دانشجو باید هماهنگ باشند تا کار پیش بره. همه جای دنیا این حقو به استاد میدند تا دانشجو دکتری خودشو انتخاب کنه.

بیچاره
شهریور ۳۰, ۱۳۹۷ ۶:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  داوود

کدوم کار پیش بره؟نه که تا الان تمام مسائل مهم علمی حل شدن دانشجوی دکتری که مباحث بنیادی درسش رو بلد نباشه و فقط نور چشمی استاد باشه به چه دردی میخوره

سپهر
شهریور ۳۰, ۱۳۹۷ ۱۰:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  داوود

خوب کنکور حذف شه که این قدر زمان و هزینه سر دست داوطلبا گذاشته نشه.

محمدرضا
شهریور ۳۰, ۱۳۹۷ ۱۲:۰۷ ب٫ظ

کارنامه نهایی دانشگاه ازاد رو کجا میتونم ببینم دوستان؟

عمران
شهریور ۲۹, ۱۳۹۷ ۹:۲۹ ب٫ظ

با سلام
آیا دانشگاههای بدون مجوز دانشگاه ازاد طبق لیست وزارت علوم هنوز دانشجوی دکتر یا ارشد میگیرن؟

عمران
شهریور ۲۹, ۱۳۹۷ ۹:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  عمران

اصلاح می کنم: رشته های بدون مجوز دانشگاه آزاد…..

فرزانه
شهریور ۲۹, ۱۳۹۷ ۹:۰۵ ب٫ظ

سلام دوستان
از قبول شدن ناامید نشوید اگر هدفتان دکتری است ادامه دهید تا قبول شوید.
من ۵ بار پشت کنکور بودم و در طی این سالها رزومه خود را تقویت کردم. امسال برای اولین بار به ۶ دانشگاه دعوت شدم. اکثر دانشگاهها انصاف و عدالت دارند فقط یک دانشگاه بود که به دانشجویان خود تعصب داشت. من با وجود اینکه ارشد از دانشگاه آزاد فارغ تحصیل شدم و دانشجوی خودشان نبودم بخاطر رتبه و رزومه خوب و ارائه خوب در جلسه مصاحبه روزانه یکی از دانشگاههای خوب تهران قبول شدم.
پس پیشنهاد من این است که ناامید نشوید و ادامه دهید.
پایان هر چیزی خوب است اگر خوب نبود بدان که پایانش نیست.

رر
شهریور ۲۹, ۱۳۹۷ ۹:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  فرزانه

سلام.
ممنون از این همه امید و دلگرمی.
کاش همه مثل شما امید میدادن به آدم.

نیاز
شهریور ۳۰, ۱۳۹۷ ۱:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  فرزانه

کاملا فرمایش شما صحیح است فرزانه خانم
بنده هم پارسال با وجود رتبه و رزومه خوب قبول نشدم و از این بابت خیلی ناراحت شدم. اما با خودم گفتم حتما رقبای قوی تری از من وجود داشت و تلاشم رو بیشتر کردم تا اینکه امسال با تلاش بیشتر و امید به خدا قبول شدم. اگر کسی از دوستان پیام را میخواد و واقعا قصد قبولی دارد بداند که همت و تلاش و امید بیشتر است که به کارش می آید ولاغیر.

دکتر
شهریور ۳۰, ۱۳۹۷ ۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  نیاز

شما هنوز ندیدین افرادی که با رزومه خوب و رتبه خوب قبول نمی شوند و در عوض افرادی فاقد شایستگی و رتبه و … قبول می شوند. به عنوان مثال الان برخی قبول شدن و رفتن سر کلاس، اما مینالند که درسا سخته، چطور کتاب انگلیسی بخونیم، چطور این تکالیف و تمرینات را حل کنیم و …. ، اما چه بسا کسایی که از پس همه اینا بر می آمدن و الان دارن فقط اون افراد را تماشا می کنند.

دیگه عمرا دکترا شرکت کنم
شهریور ۳۰, ۱۳۹۷ ۳:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

دقیقا درود بر شما

دیگه عمرا دکترا شرکت کنم
شهریور ۳۰, ۱۳۹۷ ۳:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  فرزانه

مسئله اینه که دانشگاههای باانصاف مشخص بشن و البته استادای عادل
حالا شما به استادهای منصف برخوردین خدا رو شکر کلی اکثرا تضییع حقوق اتفاق افتاده امسال اونم بیشتر بخاطر عدم کسب حدنصاب

بیچاره
شهریور ۲۸, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۶ ب٫ظ

ما آزمون کتبی نداشتیم سه تا سوال کردن منم جواب درست دادم ولی بهم هشت نمره زیر حد نصاب دادن به یکی دیگه که رتبه اش دقیقا ده برابر من بود ۹ نمره بالای حد نصاب دادن من چه گناهی کرده بودم به کی باید شکایت کنم

دیگه عمرا دکترا شرکت کنم
شهریور ۲۹, ۱۳۹۷ ۷:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  بیچاره

شما بیچاره نیستین بیچاره اونایین که ظلم کردن
شما به سایت وزارت علوم لینک پاسخگویی به شکایات مراجعه کنین
ضمنا کدوم رشته و دانشگاه هستین؟بهتره به هم اطلاع رسانی کنیم تا اگر انشالله تکمیل ظرفیت باشه دانشگاههای منصف و عیرمنصف رو بشناسیم
موفق باشین

بیچاره
شهریور ۳۰, ۱۳۹۷ ۲:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  بیچاره

دانشگاه باهنر کرمان و ولیعصر رفسنجان

هادی
شهریور ۲۸, ۱۳۹۷ ۷:۰۱ ب٫ظ

سراسری بیشتر منظوره

هادی
شهریور ۲۸, ۱۳۹۷ ۷:۰۰ ب٫ظ

یکی نیس بگه اخه با کدوم منطق! دانشجو کنکور قبول شده …چرا باز کنکور مصاحبه میذارین …تو مصاحبه باید بلحاظ شخصیتی بیان حتی نمیخواد مگر متقاضی هیئت علمی باشه داوطلب اما چه بسا حرف هم بلد نباشه بزنه اما توان اختراع و ابتکار و کلا باری از دوش مملکت برداره چه معنی داره با عمر و زندگی انسان بازی میکنید ….. ۱۰۰ رحمت به ازمون دانشگاه ازاد اولا مثلا من بالینی ارشد دارم فقط دفترچه دکتری بالینی میذاشتن جلوی من نه مجموعه روانشناسی مثل دولتی هرچند بزور کنکور یکی کردن تا همین شیوه درست هم الان خراب بشه باز …دوما یک مصاحبه تهران میگرفت شما بر اساس رتبه هر دانشگاهی تکمیل ظرفیت داشت رنکینگت مشخص میکرد مجموع ازمون و مصاحبه چه رتبه و جایگاهی داری اگه قبول نمیشدی وجدانا قبول میکردی رقابت برابر بوده امتیازت کمتر شده این یعنی عدالت . حیف از سال ۹۵ خرابش کردن

هادی
شهریور ۲۸, ۱۳۹۷ ۶:۰۶ ب٫ظ

کلا ازمون دولتی روائی نداره اولا مجموعه یک رشته همه اجبارا شرکت میکنن دوما سوالات غیر استاندارد — مصاحبه ها هم اصلا درست نیست . چه بسا بسیار ادمهای خلاق باشن رد بشن بخاطر چند سوال نظری الکی

دنیا
شهریور ۳۰, ۱۳۹۷ ۱:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  هادی

آخه چطوری با ی سوال میتونن تشخیص بدن بار علمی رو چقدر آخه ظلم

سارا۹۶
شهریور ۲۸, ۱۳۹۷ ۴:۵۵ ب٫ظ

تکمیل ظرفیت نداریم امسال؟

هادی
شهریور ۲۸, ۱۳۹۷ ۶:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  سارا۹۶

جناب توکلی گفتن ظرفیت تکمیل نشه در هنگام ثبت نام در این مورد تصمیم خواهیم گرفت ولی در شرایط معمول خیر

دیگه عمرا دکترا شرکت کنم
شهریور ۲۸, ۱۳۹۷ ۷:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  هادی

ولی اون که میدونست از ۲۴هزار ظرفیت فقط ۲۰ هزار پذیرش شده
من میترسم اینا بیخیال ظرفیتای خالی بشن

بی عدالتی
شهریور ۲۸, ۱۳۹۷ ۷:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  سارا۹۶

من رفتم سازمان سنجش. یکی از کارشناسای سازمان گفت برین تو سایت درخواست تکمیل ظرفیت بدین اگر درخواستا زیاد بشه ممکنه تکمیل ظرفیت برگزار بشه.

مهدی
شهریور ۲۸, ۱۳۹۷ ۲:۰۰ ب٫ظ

دوستان گرامی نمیخوام شعار بدم ولی خیلی از قبول شده ها چند بار کنکور دادن و شاید تا اوج ناامیدی هم رفتن ولی کم نیاوردن و در نهایت از این مرحله گذشتن.
میدونم تبعیض و شرایط نابرابر و همه ی این حرفا هست ولی ناامیدی چیزی رو تغییر نمیده. نمیگم امید کاذب داشته باشید ولی منفعل و ناامید نباشید و به مبارزه ادامه بدید …

دکتر
شهریور ۲۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۴ ب٫ظ

واقعا ازمون و رتبه تاثیری داره؟ رزومه در مصاحبه تاثیری داره؟ به نظر من خیررررر، خیررر، خیرررر.

دیگه عمرا دکترا شرکت کنم
شهریور ۲۸, ۱۳۹۷ ۹:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر

نه متاسفانه سرابی بیش نبود
۲۷ فروردین امسال وقتی رتبه امو دیدم فکر کردم دنیا رو بدست آوردم
نماز شکر خوندم که زحمتهام نتیجه داده
بعد هم دو ماه تمام برای مدرک زبان و کنکور دانشکده درس خوندم
نمیدونستم با چه کسایی طرفم
ده نمره زیر حدنصاب بهم دادن
تازه منت هم میزارن که نمره شفاهی رو بالاترین نمره به تو دادیم
نمره امتحان تستی رو صفر شدی ضمنا اعتراض هم بکنی ورقه ات رو نشون میدیم
راستش اشکال از امتحانش بود چون همه صفر شدن
الان نمیدونم چیکار کنم
کاش دانشگاههای دیگه هم رفته بودم برای مصاحبه
ایکاش حداقل تکمیل ظرفیت بزارن
البته اونم معلوم نیس رشته ما روزانه اش باشه یا نه
خدا خودش جواب ظلمو بده فقط همین

دکتری ۹۷
شهریور ۲۸, ۱۳۹۷ ۳:۲۲ ب٫ظ

لطفا رشته تون و اینکه ظرفیت روزانه رشته تون چند نفره؟

دیگه عمرا دکترا شرکت کنم
شهریور ۲۸, ۱۳۹۷ ۵:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری ۹۷

رشته ام عمران آبه
ظرفیت روزانه فکر میکنم سی و خورده ای بود

عمران
شهریور ۲۹, ۱۳۹۷ ۹:۲۲ ب٫ظ

مقاله هم در بیست ژورنال اول رشته خود درسطح دنیا داشتین….یا اینکه با دست خالی رفتین و فقط قبولی در ازمون رو داشتین؟

دیگه عمرا دکترا شرکت کنم
شهریور ۳۰, ۱۳۹۷ ۸:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  عمران

مقاله ژورنال نداشتم ولی ده مقاله کنفرانسی داشتم که در طی سالها با زحمت و تحقیق خودم نوشتم مدرک زبان هم داشتم ضمنا فارغ التحصیل همون دانشگاه در هردومقطع با معدل خوب بودم.
راستش ربطی به مقاله ژورنا نداشت چون همه رو مردود کردن

دیگه عمرا دکترا شرکت کنم
شهریور ۳۰, ۱۳۹۷ ۸:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  عمران

اکثر کسانی که امسال یا سالهای قبل قبول شدن مقاله ژورنال نداشتن
من در عوض یک جلد کتاب هم داشتم

درمانده
شهریور ۲۷, ۱۳۹۷ ۶:۲۱ ب٫ظ

بنطرتون وقتی دانشکده بجای مصاحبه امتحان تستی گرفته کارمون برای اعتراض سخت تر میشه؟؟؟
چون استادام گفتن اگه اعتراض کنی ورقه ات رو نشون میدیم به عنوان مدرک
من میخوام به مدل امتحانش اعتراض کنم که غیرقابل جواب دادن بود

یکتا
شهریور ۲۷, ۱۳۹۷ ۶:۰۲ ب٫ظ

سلام، دوستان مدیریت دولتی که تو آزمون کتبی ۹۷ رتبه شون تک رقمی شده، لطفا بگین از چه منابعی استفاده کردین؟

درمانده
شهریور ۲۷, ۱۳۹۷ ۶:۰۰ ب٫ظ

دانشگاه تبریز که کنکور سنجش رو قبول نداره
با پونزده تا سوال دوباره کنکور میگیره
همه هم صفر میشن

سپهر
شهریور ۳۰, ۱۳۹۷ ۲:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  درمانده

دقیقا یکی از اساتید این دانشگاه گفته بود که ازمون سنجش بی ارزشه. البته تنها این دانشگاه این طوری نیست. دانشگاه های خوبی همچون تهران و صنعتی اصفهان هم همینطوره. حالا اگر رتبه شما ۱ باشه میگن رتبه بی ارزشه اگر رتبه ۱۵۰ ۲۰۰ باشه میگن رتبه شما خیلی بده.

سپهر
شهریور ۳۰, ۱۳۹۷ ۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  سپهر

تنها راه حل اینه که امتیازدهی مقاله و زبان و کتاب و مقاله و … دست سنجش باشه(۳۰ درصد) و تنها ۲۰ درصد باقی مانده که مربوط به نظر اساتید است دست خود دانشگاه باشه.

درمانده
شهریور ۲۷, ۱۳۹۷ ۵:۵۹ ب٫ظ

سازمان محترم سنجش چرا خودشو خسته میکنه
وقتی قراره دانشگاهها زیر حدنصاب کنن همه رو

ایمان
شهریور ۲۸, ۱۳۹۷ ۳:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  درمانده

دقیقا

درمانده
شهریور ۲۷, ۱۳۹۷ ۵:۳۵ ب٫ظ

با عرض تاسف باید بگم که سهم آزمون سنجش صفر درصد است. رتبه های تک رقمی که توسط دانشگاهها با بهانه عدم کسب حدنصاب از دور رقابت خارج شدند و تراز بالاشون و زحمت یکساله شون بر باد رفت مصداق این ادعاست

انستیتو رازی
شهریور ۲۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  درمانده

افرین دقیقا گل گفتی

saman
شهریور ۲۸, ۱۳۹۷ ۷:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  درمانده

درود بر شما…

ناراحت
شهریور ۲۷, ۱۳۹۷ ۵:۲۱ ب٫ظ

امسال هم سهم ازمون ۵۰ درصد بود منم رتبم تک رقمی بود. ولی عملا نمره مصاصبه را طوری میدهند که سهم ازمون کتبی صفر بشه.

هادی
شهریور ۲۷, ۱۳۹۷ ۵:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  ناراحت

ازمون دولتی روائی نداره سوالات شون

دیگه شرکت نخواهم کرد اگر...!
شهریور ۲۷, ۱۳۹۷ ۵:۱۴ ب٫ظ

٩٧ آزمون برای ملی، و مصاحبه برای آزاد عملا بی تاثیر بود

هادی
شهریور ۲۷, ۱۳۹۷ ۵:۴۹ ب٫ظ

کلا نا عدلانه ست بخاطر اینک دولتی همه باید مجموعه ازمون شرکت کنند هر کسی امار و زبان و یا دروس گرایش دیگه رو خوب بزنه رتبه میره بالا درحالیکه باید دفترچه اختصاصی گرایش بدن سر جلسه نه اینکه بکن تو فلان گرایش رتبه این تو فلان گرایش شده این —- کلا سوالات هم روائی نداره مثلا این سوال مسخره رو دقت کنین د کدام سن کودک علاقمند به دوچرخه میشود . یعنی واقعا سوال علی تر نمیشد پرسید . خخخخخخخخخخخخ

هادی
شهریور ۲۷, ۱۳۹۷ ۵:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  هادی

نا عادلانه ببخشید سریع تایپ میکنم از بس بخاطر شما بچه های گل غصه خوردم و ناراحت شدم…

دیگه شرکت نخواهم کرد اگر...!
شهریور ۲۷, ۱۳۹۷ ۶:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  هادی

بله درست میگین، و با این قبیل آزمونها نمیشه انتظار نتیجه درست و منطقی در انتخاب دانشجو داشت، ما که هر چه گفتیم آزمون تستی برای مقطع دکتری غلطه سودی نداشت

درمانده
شهریور ۲۷, ۱۳۹۷ ۶:۱۶ ب٫ظ

بله آزمون تستی غلطه
بدبختی اینه که من بخاطر آزمون تستی مصاحبه رد شدم
میگن توی این آزمون نمره نیاوردی
نمیدونم به کی شکایت کنم

هادی
شهریور ۲۸, ۱۳۹۷ ۶:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  درمانده

یکی نیس بگه اخه با کدوم منطق! دانشجو کنکور قبول شده …چرا باز کنکور مصاحبه میذارین …تو مصاحبه باید بلحاظ شخصیتی بیان حتی نمیخواد مگر متقاضی هیئت علمی باشه داوطلب اما چه بسا حرف هم بلد نباشه بزنه اما توان اختراع و ابتکار و کلا باری از دوش مملکت برداره چه معنی داره با عمر و زندگی انسان بازی میکنید ….. ۱۰۰ رحمت به ازمون دانشگاه ازاد اولا مثلا من بالینی ارشد دارم فقط دفترچه دکتری بالینی میذاشتن جلوی من نه مجموعه روانشناسی مثل دولتی هرچند بزور کنکور یکی کردن تا همین شیوه درست هم الان خراب بشه باز …دوما یک مصاحبه تهران میگرفت شما بر اساس رتبه هر دانشگاهی تکمیل ظرفیت داشت رنکینگت مشخص میکرد مجموع ازمون و مصاحبه چه رتبه و جایگاهی داری اگه قبول نمیشدی وجدانا قبول میکردی رقابت برابر بوده امتیازت کمتر شده این یعنی عدالت . حیف از سال ۹۵ خرابش کردن

درمانده
شهریور ۲۹, ۱۳۹۷ ۸:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  هادی

تازه میگن چون ورقه امتحانت هست میتونیم به عنوان مدرک در حواب اعتراضت به وزارت علوم نشون بدیم
تازه من دانشجوشون بودم در طول شیش سال
امیدوارم وزارت علوم هم متوجه باشن که این امتحانو هیچکدوم از شونزده داوطلب نتونسته جواب بده

هادی
شهریور ۲۷, ۱۳۹۷ ۵:۴۹ ب٫ظ

علمی تر اصلاح میشه