محرومیت آزمون دکتری ۱۴۰۳ لغو شد!

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

در صورت تغییر نکردن شرایط آزمون در سال جاری، پذیرفته شدگان کنکور دکتری ۱۴۰۲ امکان شرکت در آزمون دکتری ۱۴۰۳ را دارند و موضوع محرومیت آزمون دکتری لغو شده است.

برخی داوطلبان آزمون دکتری بعد از اعلام نتایج، از ثبت‌نام و شروع به تحصیل در دانشگاه یا دوره پذیرفته‌شده منصرف می‌شوند. یکی از مهم‌ترین سوالاتی که این داوطلبان با آن مواجه می‌شوند درخصوص جزییات محرومیت از آزمون دکتری است.

محرومیت پذیرفته شدگان روزانه از آزمون دکتری ۱۴۰۳ واقعیت دارد؟

به گزارش پی اچ دی تست،  در گذشته داوطلبانی که در کنکور دکتری پذیرفته می‌شدند یک سال از شرکت در آزمون دکتری محروم می‌شدند. این شرط به مرور تغییر کرد؛ به نحوی که در ابتدا اعلام شد تنها پذیرفته شدگان نهایی دوره روزانه آزمون ورودی دوره دکتری (اعم از اینکه در دانشگاه های محل قبولی ثبت نام نموده و یا اصلاً ثبت نام ننمایند) حق شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری سال بعد را نخواهند داشت.

بنابراین پذیرفته شدگان دوره های غیرروزانه می‌توانستند در کنکور دکتری سال بعد شرکت کنند و از محرومیت شامل این داوطلبان نمی‌شد.

در حال حاضر همه پذیرفته‌شدگان آزمون دکتری امکان شرکت در کنکور دکتری ۱۴۰۳ را با رعایت شرایط زیر دارند:

  • دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره های روزانه و غیرروزانه دکتری شامل شبانه، پردیس، غیرانتفاعی، پیام نور و دانشگاه آزاد می‌توانند بدون انصراف از تحصیل، در آزمون دکتری ثبت نام و شرکت نمایند و بعد از قبولی نهایی انصراف دهند. به خاطر داشته باشید که تحصیل همزمان در مقطع دکتری ممنوع است؛ بنابراین، اگر قبول شدید باید انصراف دهید.

محرومیت آزمون دکتری ۱۴۰۲

مشمولان غایب به هیچ وجه حق شرکت در این آزمون را نداشته و در صورت شرکت و قبولی، مجوز تحصیل برای آنان صادر نخواهد شد و دانشگاه‌ها نیز مجاز به ثبت نام از آنها نمیباشند.

همچنین بر اساس اعلام سازمان سنجش، هر موقع مشخص شود که داوطلب، حقایق را کتمان نموده یا واجد یکی از شرایط و ضوابط مندرج در این دفترچه نمی باشد، در هر مرحله ای از آزمون (ثبت نام دکتری، شرکت در آزمون، پذیرفته شدن، حین تحصیل در دانشگاه و …) محروم خواهد شد.

آیا دعوت‌شدگان به مصاحبه دکتری از شرکت در آزمون دکتری ۱۴۰۳ محروم می‌شوند؟

خیر، هیچ محرومیتی برای کسانی که به مصاحبه دعوت می‌شوند وجود ندارد.

محرومیت داوطلبان دکتری دوره‌های غیر روزانه ۱۴۰۳

همه داوطلبانی که در دوره‌های غیرروزانه شامل نوبت دوم (شبانه)، غیرانتفاعی، پردیس، پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی کنکور دکتری ۱۴۰۲ پذیرفته شده‌اند، می‌توانند در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ شرکت کنند و محرومیتی برای آن‌ها وجود ندارد.

امکان ثبت‌نام در آزمون دکتری بدون انصراف

دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره های و روزانه غیرروزانه دکتری (به شرط نداشتن مشکل نظام وظیفه برای برادران) می‌توانند بدون انصراف از تحصیل، در آزمون دکتری ثبت نام و شرکت نمایند. بدیهی است این داوطلبان در صورت قبولی باید انصراف قطعی از رشته قبلی را به دانشگاه جدید محل تحصیل ارائه دهند.

شرایط شرکت در آزمون دکتری چیست؟

بر اساس اعلام سازمان سنجش هر داوطلب ‌تنها می‌تواند در یک کدرشته‌ امتحانی ثبت‌نام‌ و در آزمون شرکت‌ نماید. هنگام انتخاب رشته امتحانی آزمون دکتری جهت ثبت‌نام‌ لازم است داوطلبان به رشته های مجاز به ثبت نام دکتری دقت نمایند. در واقع در هنگام ثبت نام آزمون دکتری، رعایت شرط تجانس رشته مقطع ارشد و دکتری ضروری است.

علاوه بر این، سازمان سنجش شرایط اختصاصی دیگری را نیز برای داوطلبان کنکور دکترا اعلام کرده است:

  • دارندگان مدرک دوره کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای مورد تایید وزارت علوم یا وزارت بهداشت
  • دانشجویان دوره کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای به شرطی که تا حداکثر تا سی و یکم شهریورماه ۱۴۰۳ فارغ التحصیل شوند.
  • فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های گروه پزشکی باید از لحاظ طرح تعهد خدمت به وزارت بهداشت منعی برای ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ و شرکت در آزمون و در صورت قبولی برای ادامه تحصیل نداشته باشند.
  • پذیرفته شدگان کنکور دکتری ۱۴۰۲ امکان شرکت در کنکور دکتری ۱۴۰۳ را دارند.
  • دارندگان مدارک تحصیلی معادل می بایست حائز شرایط «آیین نامه شرکت دارندگان مدارک معادل و غیر رسمی در آزمون های ورودی مقاطع بالاتر» باشند.
  • داوطلبان شاغل در وزارت خانه ها، سازمان ها و نهادهای دولتی باید با در نظر داشتن تمام وقت بودن تحصیل در مقطع دکتری، قبل از ثبت نام موافقت محل کار خود را مبنی بر ادامه تحصیل دریافت و آن را نزد خود نگه دارند.
  • کلیه دارندگان مدرک معادل ضمن خدمت فرهنگیان کـه طـی سـال های 1377 تـا 1381 به دوره های مذکور راه یافته اند، حسب مورد از تسهیلات مصوبه شماره 77633/2 مورخ 94/5/28 برای ادامه تحصیل در مقاطع رسمی بالاتر برخوردار می شوند.

حداقل معدل ارشد برای دکتری

دانشجویان سال آخر و یا فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و دکترای حرفه ای (به جز فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد پیوسته، دکترای عمومی دامپزشکی و دکترای پزشکی)، که معدل آنان کمتر از ۱۴/۰۰ می باشد، حق ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری ۱۴۰۳ را ندارند.

بنابراین، اگر معدل شما کمتر از ۱۴ است، متاسفانه از شرکت در آزمون دکتری محروم خواهید بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص شرط معدل برای آزمون دکتری کلیک کنید.

مراحل شرکت در آزمون دکتری

برای شرکت در آزمون دکتری لازم است در بازه زمانی اعلام‌شده نسبت به ثبت نام اقدام نمایید. سپس با تهیه منابع خود را برای شرکت در کنکور دکتری آماده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص آمادگی کنکور دکتری کلیک کنید. البته بسیاری از داوطلبان مطالعه منابع آزمون دکتری را قبل از ثبت نام آغاز می‌کنند.

چند روز پیش از برگزاری کنکور دکتری لازم است نسبت به دریافت کارت کنکور دکتری از سایت سازمان سنجش اقدام کنید. برای هر داوطلب آزمون دکتری یک کارت صادر می‌شود و تفاوتی ندارد که شما داوطلب دانشگاه‌های سراسری باشید یا دانشگاه آزاد. در این بازه زمانی ممکن است لازم باشد معدل خود را نیز ویرایش کنید. برای اطلاعات بیشتر درخصوص ویرایش معدل کنکور دکتری کلیک کنید.

در ادامه در جلسه کتبی آزمون دکتری شرکت خواهید کرد. همه داوطلبان دوره های روزانه، شبانه، پردیس، پیام نور، غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد در همین امتحان کتبی که سازمان سنجش برگزار می‌کند شرکت می‌کنند.

نتایج آزمون دکتری احتمالا اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت ماه از سوی سازمان سنجش اعلام می‌شود. با اعلام نتایج، شما از درصد کسب‌شده در هر یک از دروس امتحانی، نمره تراز و رتبه خود و نیز مجاز بودن یا نبودن برای انتخاب رشته مطلع می‌شوید. نتایج داوطلبان دانشگاه آزاد نیز در همین کارنامه اعلام می‌شود.

سپس بر اساس اطلاعات کارنامه خود می‌توانید نسبت به انتخاب رشته دکتری اقدام نمایید. انتخاب رشته دکتری سراسری و دانشگاه آزاد به صورت مجزا از هم صورت می‌گیرد. بنابراین، کسانی که می‌خواهند در مصاحبه دانشگاه آزاد هم شرکت کنند، باید در سایت این دانشگاه جداگانه انتخاب رشته کنند.

در ادامه نتایج انتخاب رشته که در واقع همان نتایج دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه‌هاست اعلام خواهد شد. نتایج داوطلبان دکتری سراسری از سوی سازمان سنجش و نتایج داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد از سوی همین دانشگاه به طور مجزا منتشر می‌شود.

پس از اعلام نتایج، با توجه به زمان‌بندی که دانشگاه‌ها اعلام می‌کنند، می‌توانید در مصاحبه دکتری حضور پیدا کنید.

نتایج نهایی آزمون دکتری اواخر مرداد یا اوایل شهریورماه از سوی سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

آیا همه کسانی که در آزمون دکتری پذیرش می‌شوند، یک سال از شرکت در آزمون محروم می‌شوند؟

خیر، پذیرفته‌شدگان آزمون دکتری از شرکت در کنکور سال آتی محروم نمی‌شوند. برای مشاهده جزئیات به متن این مطلب مراجعه نمایید.

من در آزمون دکتری پذیرفته شده‌ام اما در دانشگاه ثبت‌نام نکرده‌ام. آیا از کنکور سال بعد محروم هستم؟

خیر، در این مطلب به طور کامل شرایط افرادی که از کنکور دکتری سال بعد محروم هستند را بیان کرده‌ایم.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

62 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهدی
شهریور ۱۹, ۱۴۰۲ ۲:۴۷ ب٫ظ

سلام , من دوره روزانه دکترا قبول شدن درواغه تعیین رشته کردم و الان جواب مصاحبه اومده و دوره روزانه قبول شدم ایا میتونم سال دیگه دوباره امتحان بدم و در کنکور شرکت کنم, و در صورت قبولی مشکلی پیش نمیاد , ؟؟ ممنونم

مهدوی
تیر ۹, ۱۴۰۲ ۹:۱۱ ب٫ظ

سلام وقت بخیر، من بخاطر مشکلاتی که داشتم با توجه به اینکه حتی مدارکم را هم برای دانشگاه برای مصاحبه ارسال کرده بودم نتوانستم در مصاحبه حضور پیدا کنم،ایا از کنکور سال اینده محروم میشوم؟

فاطمه
خرداد ۲۶, ۱۴۰۰ ۵:۴۰ ب٫ظ

سلام
دانشجوی ترم ۴ دکترا دوره روزانه هستم قصد انصراف از تحصیل را دارم، تمام واحدهای آموزشی را گذرانده ام اما جامع نداده ام مدرک معادل بدون گذراندن پایان نامه به من نمیدهند؟
اگر الان (خرداد ۱۴۰۰) انصراف دهم و در کنکور سال بعد (۱۴۰۱) کارشناسی ارشد شرکت کنم و روزانه قبول شوم جریمه شامل حال من میشود؟ تمام مقاطع قبلی هم روزانه بودم.
چطور میشود بدون پرداخت جریمه از مقطع دکترا انصراف داد ممنون میشم راهنماییم بفرمائید

پارسا
خرداد ۱۵, ۱۴۰۰ ۳:۵۶ ق٫ظ

سلام وقتتون بخیر
فارغ‌التحصیلان دکتری تخصصی phd وزارت بهداشت ، میتونن در رشته دیگر وزارت بهداشت phd بگیرن ؟

اسماعیل
بهمن ۲۰, ۱۳۹۹ ۲:۲۳ ب٫ظ

سلام دوستان کسی که استخدام پیمانی آموزش و پرورش است اگر دکترای روزانه یک استان دیگه قبول بشه شرایط کاریش چی میشه؟ یعنی انتقالی می دهند؟ خواهش می کنم اگر کسی می دونه توضیح بده. ممنون

مهدی
شهریور ۱۹, ۱۴۰۲ ۲:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  اسماعیل

منم همین شرایط برام پیش اومده , اگه شما به چیزی رسیدی به منم بگین ممنونم, گیر کردم نمیدونم الان ثبت نام کنم یا نه

اسد
آذر ۹, ۱۳۹۹ ۴:۳۰ ب٫ظ

سلام، اگه کسی که در حال ارائه پایان نامه ارشد بوده، دکتری روزانه۹۹ قبول بشه ثبت نام هم بکنه اما به علت اینکه نتونسته در وقت مقرر پایان نامه رو برسونه از طرف دانشگاه لغو قبولی بشه آیا میتونه دکتری ۱۴۰۰شرکت کنه؟

مهدی
تیر ۲۲, ۱۴۰۰ ۱:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  اسد

منم چنین مسئله ای برام پیش اومده کسی هست راهنمایی کنه که اگر دفاع نکنیم و روزانه قبول بشیم سال بعدش از کنکور محروم میشیم یانه!!!؟

نازنین
آبان ۲۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۸ ب٫ظ

سلام، من لیسانس و فوق لیسانس از دانشگاه دولتی و دکتری در زیست شناسی از دانشگاه آزاد اسلامی دارم. آیا حالا می توانم با داشتن لیسانس الهیات (یعنی حالا دو تا لیسانس دارم)، در دکتری الهیات یا دکتری فقه و حقوق شرکت کنم؟

مصطفی یوسفی
دی ۱۷, ۱۴۰۱ ۱۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  نازنین

بله در صورت داشتن کارشناسی الهیات میتوانید شرکت کنید

نسرین
آبان ۱۲, ۱۳۹۹ ۲:۳۶ ب٫ظ

سلام . آیا کسانی که از پایان نامه دکتری دفاع کرده اند می توانند امسال در رشته دیگری برای آزمون دکتری ثبت نام کنند

فردین
آذر ۲, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  نسرین

در چه رشته یی میخواهید شرکت کنید؟

زهرا
آبان ۲, ۱۳۹۹ ۸:۵۸ ق٫ظ

من واسه کنکور دکتری، عنوان رشته تحصیلی در مقطع ارشد رو وارد کردم، بعدش الان دانشگاه عنوان رشتمون رو تغییر میده واسه فارغ التحصیلی، حالا نتایج مصاحبه هم اومده، بنظرتون چی کار باید بکنم؟

reza
مهر ۲, ۱۳۹۹ ۱:۳۰ ق٫ظ

با سلام
من پذیرفته شدم واسه مصاحبه کنکور۹۹ اما از ۲۸ بهمن ۹۸ به بعد وارد اضاف شدم راهی هست که بتونم برم دانشگاه؟

احسان
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۸:۱۴ ب٫ظ

سلام
من در آزمون دکترا تخصص سال ۹۹ مرحله انتخاب رشته قبول شدم ولی چهار سال پیش تو دانشگاه آزاد دکترا یک ترم تحصیل نمودم ولی ادامه تحصیل ندادم هنوز دنبال مدرکم نرفتم و درخواست انصراف از دانشگاه آزاد را نداده ام؛
آیا من میتونم بعداز اینکه تو مصاحبه قبول نهایی بشم برم از دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات درخواست انصراف بدم؟

رها
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۴:۱۳ ب٫ظ

سلام اگر تو مصاحبه دعوت بشیم ولی شرکت نکنیم چطور ؟ محرومیت برای سال بعد داره یا نه؟

اشتباه
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۹:۲۴ ب٫ظ

سلام به نظرم اشتباه نوشتید دانشجوی انصرافی دکترا هم مهلت یکساله دارد ومیتواند دوباره در کنکور شرکت کند لطفا دوباره چک کنید به نظرم اشتباه میکنید

صونا
تیر ۲۶, ۱۳۹۹ ۱:۵۲ ب٫ظ

من دانشجوی روزانه دکتری هستم می خوام انصراف بدم و اپلای کنم آیا جریمه میشم؟

مریم
خرداد ۱۰, ۱۴۰۰ ۱:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  صونا

سوال منم هست

مرجان123
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۹ ۰:۰۶ ق٫ظ

سلام من دانشجوی دکتری شبانه هستم و میخوام کنکور ۹۹ شرکت کنم برام از سازمان سنجش پیام اومده که چون قبلا پذیرفته شدم در صورت انصراف میتونم کنکور بدم شهریه این ترمم دادم اگه انصراف بدم و در کنکور قبول نشم چی!حدود ۱۰ میلیون پولم به باد هوا میره میتونم کنکور بدم و درصورت اینکه رتبه خوب اوردم انصراف بدم؟ بیزحمت راهنمایی کنید چیکار کنم؟

؟
بهمن ۲۴, ۱۳۹۸ ۹:۰۶ ق٫ظ

سلام
من جز پذیرفته شدگان دوره شبانه دکتری ۹۸هستم ولی ثبت ونام نکردم الان سنجش این پیام برای من فرستاد
داوطلب گرامی با توجه به اینکه شما در آزمون دکتری سالهای گذشته جزو پذیرفته شدگان نهایی آزمون قرار گرفته‌اید، درصورتی که طبق ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام شرکت در آزمون دکتری ۱۳۹۹ تا تاریخ ۹۸/۰۹/۱۲ از دانشگاه محل قبولی انصراف داده اید مجاز به شرکت در این آزمون می باشید در غیر این صورت مرتکب تخلف شده اید. چنانچه در این خصوص تقاضایی دارید لازم است آن را به شماره نمابر ۸۹۷۸۲۳۶۰ و یا ۸۹۷۸۲۳۸۴ با پیش شماره ۰۲۱ ارسال نمایید سازمان سنجش آموزش کشور
تو رو خدا راهنمایی کنید و مارو از نگرانی دربیارید ممنون میشیم

زهرا
بهمن ۲۳, ۱۳۹۸ ۸:۲۳ ب٫ظ

سلام. من پارسال مصاحبه رفتم اما قبول نشدم. امروز سنجش بهم پیام داده که شما قبلا قبول شدید امسال تا انصراف ندید نمیتونید کنکور شرکت کنید…اما تو سابت سنجش که زده بود من قبول نشدم. ممکنه اشتباه شده باشه؟ یعنی من پارسال قبول شده باشم اما اشباها به من نگفته باشن؟ یا اصلا پیام رو اشتباه به من داده باشن؟ توروخدا کسی راهنمایی کنه…یعنی امسال نمیشه شرکت کنم؟

مریم
بهمن ۲۴, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

شما سنوات قبل هم قبول نشده بودین؟

Y
بهمن ۲۳, ۱۳۹۸ ۱:۱۶ ب٫ظ

با سلام من دانشجوی دکتری شبانه هستم و میخوام کنکور ۹۹ شرکت کنم برام از سازمان سنجش پیام اومده که چون قبلا پذیرفته شدم در صورت انصراف میتونم کنکور بدم شهریه این ترمم دادم یه نفر بیزحمت راهنمایی کنه چیکار کنم؟

داوطلب ۹۹
بهمن ۲۳, ۱۳۹۸ ۶:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  Y

سلام من هم دانشجوی دکتری شبانه هستم کنکور امسال ثبت نام کردم برام پیام اومده که شما چون تا تاریخ تعیین شده انصراف ندادید مرتکب تخلف شده اید
حالا باید چیکار کرد؟
اگر دوستان اطلاعی دارند راهنمایی کنن
ایا سالهای پیش هم همین پیام می امد یا فقط امساله؟
میترسم کارت ازمون نیاد یا اینکه بعد اینکه روزانه قبول شدم و اینجارو انصراف دادم بگن تخلف بوده و اخراج بشم

سالار
خرداد ۱, ۱۴۰۰ ۶:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب ۹۹

دوستان قانون تغییر کرده. شبانه های در حال تحصیل میتونن امتحان بدن روزانه بشن. قبولم نشدن میرن شبانشونو ادامه میدن

هانیه
بهمن ۲۳, ۱۳۹۸ ۸:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  Y

من هم همین سوال رو دارم، ممنون میشم اگه یک فرد وارد پاسخ بدن چون واقعا سازمان سنجش قبلش در دفترچه خیلی پر ابهام بیان کرده بود و بخاطر همین داوطلبان جدا گیج میشن.

مریم
بهمن ۲۴, ۱۳۹۸ ۰:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  Y

سلام. من‌ مصاحبه پردیس قبول شدم و ثبت نام نکردم. الان سنجش همین پیام رو برای منم ارسال کرده.
لطفا راهنمایی کنید یعنی من الان محروم شدم از کنکور امسال؟

...
بهمن ۲۴, ۱۳۹۸ ۲:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام منم شبانه قبول شدم نرفتم وو ثبت و نام نکردم واز سنحش همین پیام برام اومده لطفا کسی راهنمایی کنه

سحر
آذر ۱۱, ۱۳۹۸ ۱۲:۰۹ ب٫ظ

سلام. دوستان منظور از دوره روزانه چیه؟؟
من دانشگاه آزاد واحد بین الملل کیش قبول شدم ثبت نام نکردم.
می تونم آزمون دکتری ٩٩ شرکت کنم؟؟

آ .م
دی ۱۴, ۱۳۹۹ ۸:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

سلام خانم شب شما بخیردوره روزانه یعنی شما تاپایان تحصل شهریه ندارید مگردرسی بیافتید ودوباره بگیرید که هزینه پرداخت کنید ودوره شبانه باهمون روزانه میان سرکلاس ولی اونها شهریه پردازند.

وحید
آبان ۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۷ ب٫ظ

سلام و عرض ادب. من در مقطع دکتری در یکی از دانشگاه های غیر انتفاعی که به صورت اختصاصی آزمون برگزار کرده قبول شده ام. با توجه به اینکه آزمون این دانشگاه اختصاصی بوده می تونم انصراف بدم و مجددا آزمون دکتری ۹۹ شرکت کنم یا شامل محرومیت از آزمون ۹۹ میشم؟

مهسا
آبان ۲, ۱۳۹۸ ۴:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

سلام
کدوم دانشگاه پذیرش شدید؟

وحید
آبان ۵, ۱۳۹۸ ۷:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

ادیان و مذاهب

مهسا
آبان ۱۷, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

سلام
پذیرش در دانشگاه های غیرانتفاعی حتی اگه با آزمون سراسری هم باشه مشمول محرومیت نمیشه. بنابراین شما میتونید در آزمون دکتری ۹۹ شرکت کنید و مشکلی نیست.
محرومیت یک ساله از آزمون دکتری فقط مربوط به دوره روزانه است.

الناز
شهریور ۲۱, ۱۳۹۸ ۴:۱۲ ب٫ظ

سلام
من پذیرفته شده نهایی روزانه دکتری ۹۸ هستم و ثبت نام نکردم و از دکتری ۹۹ محروم هستم. آیا امکان شرکت در کنکور ارشد ۹۹ برای ادامه تحصیل در دوره روزانه رشته دیگر را دارم؟ یا از ارشد هم محروم هستم؟

مهسا
شهریور ۲۲, ۱۳۹۸ ۶:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  الناز

سلام
محرومیت از آزمون فقط مربوط به دوره دکتری است و مشکلی برای شرکت در کنکور ارشد ندارید.

؟!
مرداد ۲۳, ۱۳۹۸ ۸:۱۹ ب٫ظ

برای شرکت در کنکور باید قبلش ارشد تموم شده باشه؟

مهسا
مرداد ۲۳, ۱۳۹۸ ۸:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  ؟!

سلام
خیر نیازی نیست در زمان ثبت نام یا شرکت در کنکور دکتری درستون تموم شده باشه. کافیه تا پایان شهریور ۹۸ برای آزمون دکتری ۹۸ و تا اخر شهریور ۹۹ برای دکتری ۹۹ از مقطع فارغ التحصیل بشید.

امیر
اسفند ۱۰, ۱۳۹۸ ۴:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام خسته نباشید من دانشجوی دکتری دانشگاه ازاد هستم ایا میتونم دوباره کنکور بدم امسال؟
پیامکی هم نیمد برام که مجاز نیستم

کاوه
اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۸ ۱:۰۳ ق٫ظ

سلام خواستم بدونم اگر قبول نهایی بشی و نتونی تا پایان شهریور فارغ التحصیل بشی و نتونی بری آیا در این صورتم محروم میشی ؟

هومن
اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۸ ۷:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  کاوه

تومصاحبه ازت میپرسن وضهیت تحصیلیت چه جوریه اگه حس کنن دانشجویی ود فاع نکردی ورزومه هم نداری قطعا جوری بهت نمره میدن که قبول نشی

کاوه
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۲:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  هومن

من از قواتین میپرسم شما یه چیز دیگه جواب دادین

هومن
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۸ ۹:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  کاوه

بله محرومی

ebrahim
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۸ ۲:۱۹ ب٫ظ

سلام خدمت دوستان، ، آیا سهمیه ایثارگری در مصاحبه محاسبه میشه،تاثیر داره،امتیاز محسوب میشه؟؟؟
دوسال بعدی ،آیا در هنگام انتخاب رشته گزینه سهمیه ایثارگری وجود داره،،،یا همان موقعی که ثبت نام کردیم در سیستم ثبت نام وجود داره و اعمال میشه؟

علیرضا
اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۸ ۳:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  ebrahim

سلام مطابق بندهای دفترچه ثبت نام سهمیه در تمامی مراحل لحاظ می شود اما شرط (داشتن ۷۰ درصد حد نصاب علمی اخرین نفر گزینش ازاد لازمه)

دکتری مدیریت
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۸ ۱:۳۲ ب٫ظ

سلام دوستان. سوالم کلیه و در مورد این پست نیست. درحقیقت میخوام مطمئن بشم.
در انتخاب رشته سراسری و آزاد اگر رشته امتحانیمون مثلا مدیریت بازرگانی و راهبردی باشه از مدیریت دولتی نمیتونیم انتخاب کنیم؟

ebrahim
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۸ ۲:۱۹ ب٫ظ

من سوال شما رو دارم؟

مریم
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۱ ب٫ظ

سراسری که اگه کدرشته غیرمجاز انتخاب میکردیم، سیستم خطا میداد

هومن
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۳ ق٫ظ

سازمان سنجش باید افرادی که در دوره روزانه وشبانه ،پس از مصاحبه نهایی به عنوان قبولی قطعی اعلام میشن وثبت نام نمیکنن را برای همیشه از دادن کنکور منع کنه چون حق خیلی ها اینجوری ضایع شده

کریم
خرداد ۴, ۱۴۰۱ ۱۱:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  هومن

کاش سازمان سنجش ترتیبی بده که اگه کسی در صورت قبولی ثبت نام نکرد نفر بعدیش رو قبول اعلام کنه و فرصت ثبت نام برایش رو فراهم کنه تا حق بقیه ضایع نشه

محسن
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۶ ق٫ظ

سلام
من امسال میخوام برم آزاد ولی بخونم واسه سراسری سال آینده و در صورت قبولی در سراسری انصراف بدم
آیا این امکان وجود داره؟

تارا
تیر ۱۷, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

سلام منم چنین تصمیمی دارم تو رو خدا فهمیدین به منم بگین

دریا
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۵ ق٫ظ

دوستان اگر دعوت به مصاحبه شیم ولی نریم باز از کنکور سال بعد محرومیم؟

هومن
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  دریا

نه اینجوری حذف نمیشی درصورتی حق شرکت در کنکور سال بعدرو نداری که روزانه پذیرفته شی ،مصاحبه هم بری ودرنهایت که شهریور جواب میاد قبول شی تو روزانه واون موقع نری ثبت نام ،از کنکور سال بعد منع میشی

علیرضا
اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۸ ۳:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  دریا

خیر فکر نمیکنم

علیرضا
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۹ ب٫ظ

دوستان کسی اطلاع داره در صورت تحصیل در دوره شبانه امکان قبولی در دوره روزانه (یعنی بعد از قبولی در دوره روزانه، از شبانه انصراف داد) وجود داره یا نه؟

زهره- معماری
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

من تو دفترچه خوندم در حال تحصیل نمیشه مجدد کنکور داد در نتیجه نمیشه در حال تحصیل شبانه، روزانه قبول شد.
صفحه ۵ دفترچه انتخاب رشته رو بخونید. شاید هم برداشت من اشتباه باشه
شاید هم منظور اونها فقط روزانه بوده ولی من که اینجوری نتیجه گرفتم

مهسا
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۸ ۲:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  علیرضا

سلام
در دفترچه ثبت نام گفته میشه که دانشجویان نباید همزمان در آزمون شرکت کنند.
اما خیلی وقتها این اتفاق میفته و مشکلی هم ایجاد نمیشه.
فقط در مصاحبه ها هیچ وقت نباید این موضوع رو اعلام کنید و در صورتی که قبول شدید هم نباید همزمان در دو دانشگاه دانشجو بشید.

محسن
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام
من امسال میخوام برم آزاد ولی بخونم واسه سراسری سال آینده و در صورت قبولی در سراسری انصراف بدم
آیا این امکان وجود داره؟

هانا
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۷ ق٫ظ

سلام
در صورت قبولی در نوبت شبانه و عدم ثبت نام در آن دوره، آیا برای کنکور سال آینده ۱۳۹۹، نیز محرومیت ایجاد میشه؟ یعنی آیا این حکم برای شبانه هم صدق میکنه؟؟؟

....
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  هانا

با سلام – خیر فقط در مورد روزانه ها صدق می کند