موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

سایت انتخاب رشته دکتری سراسری و دانشگاه آزاد 1402 چیست؟

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

انتخاب رشته دکتری سراسری ۱۴۰۲ از طریق سایت سازمان سنجش و انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ از طریق سایت مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد انجام می‌شود.

به گزارش پی اچ دی تست، پس از برگزاری کنکور دکتری در اسفندماه، نتایج اولیه دکتری سراسری و دانشگاه آزاد در قالب یک کارنامه از سوی سازمان سنجش اعلام می‌شود. جواب اولیه آزمون دکتری شامل رتبه و نمره تراز داوطلب، درصد کسب‌شده در دروس عمومی و تخصصی و نیز مجاز شدن برای انتخاب رشته در دوره های مختلف دکتری سراسری و نیز دانشگاه آزاد است.

داوطلبانی که بر اساس اطلاعات درج‌شده در کارنامه اولیه دکتری مجاز به انتخاب رشته هستند، لازم است به طور مجزا و از طریق سایت‌های اعلام‌شده برای دانشگاه‌های سراسری و دانشگاه آزاد انتخاب رشته کنند.

سایت انتخاب رشته دکتری سراسری 1402

فرایند انتخاب رشته دکتری سراسری اینترنتی است. داوطلبان آزمون دکتری سراسری ۱۴۰۲ لازم است برای انتخاب رشته به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کنند.

کلیه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۲ در دوره های روزانه، شبانه (نوبت دوم)، پردیس، غیرانتفاعی، پیام نور می‌توانند پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۲ و اطلاع از رشته‌محل‌های مربوط به رشته امتحانی خودشان به سایت سنجش مراجعه کرده و نسبت به انتخاب ۵۰ کدرشته محل اقدام کنند.

برای این کار لازم است داوطلبان پس از ورود به سایت سازمان سنجش و بخش «دکتری»، بر روی گزینه «انتخاب رشته» از منوی سمت راست اقدام کنند تا وارد سامانه انتخاب رشته دکتری شوند.

قابل توجه است که ثبت کد رشته‌محل در سایت انتخاب رشته دکتری سراسری بدون پرداخت هزینه صورت می‌گیرد.

سامانه انتخاب رشته دکتری 1402

سایت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

فرایند انتخاب رشته دکتری آزاد ۱۴۰۲ نیز اینترنتی است. پس از اعلام نتایج اولیه توسط سازمان سنجش، فرایند انتخاب رشته داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد به طور مستقل از سوی این دانشگاه صورت می‌گیرد. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته که مایل به تحصیل در این دانشگاه نیز هستند، لازم است به سایت azmoon.org مراجعه کرده و انتخاب رشته کنند.

سایت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

داوطلبان لازم است در زمان انتخاب رشته دکتری آزاد ۱۴۰۲ و با توجه به فهرست رشته‌محل‌های اعلام‌شده در دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد ۱۴۰۲ نسبت به ثبت ۸۰ رشته‌محل در سامانه انتخاب رشته اقدام کنند. قابل توجه است که ممکن است یک رشته در دانشگاه آزاد پذیرش نداشته باشد. بنابراین، حتما قبل از انتخاب رشته باید نسبت به بررسی کد رشته‌محل‌ها از طریق دفترچه انتخاب رشته اقدام کنید.

برای انتخاب رشته دکتری آزاد ۱۴۰۲ کافی است داوطلبان کد دسترسی انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد که در قسمت پایین کارنامه اولیه دکتری در سایت سازمان سنجش درج شده را وارد کرده و انتخاب‌های خود را ثبت کنند.

نحوه انتخاب رشته در سایت انتخاب رشته دکتری آزاد azmoon.org

برای انتخاب رشته لازم است به سایت مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org مراجعه کنید.

سپس گزینه «سامانه انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۲» را انتخاب کنید.

در ادامه با وارد کردن کد دسترسی انتخاب رشته و نیز کد ملی خود بر روی گزینه «ورود» کلیک کنید.

سامانه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

با توجه به این که ثبت رشته‌محل‌ها در سایت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد هزینه دارد، در این مرحله داوطلبان باید به صورت آنلاین نسبت به پرداخت هزینه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد اقدام کنند.

پس از پرداخت هزینه، فرم انتخاب رشته به داوطلب نمایش داده می‌شود و امکان ثبت رشته‌محل‌های مدنظر داوطلب فراهم می‌شود.

پس از ثبت کد رشته‌محل‌های مدنظر داوطلب، برای نهایی شدن انتخاب رشته لازم است گزینه «ثبت نهایی» انتخاب شود.

در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری درمورد انتخاب رشته دارید می‌توانید سری به صفحه راهنمای انتخاب رشته دکتری بزنید یا در صفحه مشاوره انتخاب رشته دکتری سوال خود را مطرح کنید تا در اسرع وقت به آن پاسخ داده شود.

سایت ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد

ثبت نام دکتری استعداد درخشان دانشگاه آزاد نیز از طریق azmoon.org صورت می‌گیرد. داوطلبان لازم است با وارد کردن اطلاعات لازم و پرداخت هزینه اعلام‌شده نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته دکتری بدون کنکور دانشگاه آزاد در این سایت اقدام کنند.

سایت اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری آزاد 1402

پس از پایان مهلت انتخاب رشته و به فاصله چند هفته، نتایج انتخاب رشته (یا همان نتایج دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد) از طریق سایت azmoon.org اعلام می‌شود.

داوطلبان با مراجعه به سایت مذکور می‌توانند از دعوت شدن یا نشدن به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد اطلاع پیدا کنند.

انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1402 کی است؟

هنوز زمان دقیق انتخاب رشته مشخص نشده، اما احتمالا انتخاب رشته ازمون دکترا ازاد در اردیبهشت باشد. اخبار تکمیلی به محض انتشار در همین صفحه درج خواهد شد.

داوطلبان جهت انتخاب رشته کنکور دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ به چه اطلاعاتی نیاز دارند؟

داوطلبان با استفاده از کد ملی و کد دسترسی ۷ رقمی می توانند نسبت به تکمیل فرم اینترنتی انتخاب رشته اقدام کنند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها