موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ | زمان + مدارک 1402

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

داوطلبانی که به مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور دعوت می‌شوند لازم است در ابتدا نسبت به ثبت نام و ارسال مدارک خود اقدام کنند. سپس زمان برگزاری مصاحبه به آنها اعلام می‌شود و لازم است در زمان اعلام‌شده در جلسه مصاحبه حضور پیدا کنند.

ثبت نام مصاحبه دکتری پیام نور ۱۴۰۲

به گزارش پی اچ دی تست، معرفی شدگان به مصاحبه دکتری پیام نور، لازم است ضمن مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۲، برای شرکت در مصاحبه در بازه زمانی اعلام‌شده از سوی این دانشگاه در سامانه مصاحبه دوره دکتری به صورت اینترنتی ثبت نام کنند.

داوطلبان با ورود به سامانه مصاحبه، با استفاده از کد ملی به عنوان نام کاربری و شماره داوطلبی به عنوان کلمه عبور ثبت نام کرده و پس از پرداخت هزینه مصاحبه، مدارک خود را نیز در سامانه بارگذاری کنند.

زمان ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور در بازه زمانی ۶ تا ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ است.

مهم: مهلت ثبت نام در سامانه صبا تا پایان روز شنبه مورخ 1402/03/13 تمدید می‌گردد.

قابل توجه است که پذیرش داوطلبان منوط به ثبت نام در سامانه مصاحبه بوده و در روز مقرر صرفا از افرادی مصاحبه به عمل خواهد آمد که مدارک خود را قبلا بارگذاری نموده اند.

تمدید مهلت ثبت نام مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ دانشگاه پیام نور

عموما پس از اتمام فرصت ثبت نام مصاحبه، دانشگاه پیام نور نسبت به تمدید مهلت ثبت نام اقدام می‎کند. کلیه معرفی شدگان به مصاحبه آزمون نیمه متمرکز دکتری دانشگاه پیام نور در این بازه زمانی فرصت دارند با مراجعه به سامانه نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

مدارک مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه پیام نور

مدارک مورد نیاز که در سامانه ثبت نام مصاحبه کنکور دکتری پیام نور قابل بارگذاری است، به شرح زیر است:

نکته: ضروری است در هنگام بارگذاری مدارک، درخصوص موارد قیدشده از قبیل فرمت و حجم پیشنهادی برای ارسال مدارک، دقت لازم به عمل آید (فرمت فایل ترجیحا JPG و حداکثر حجم فایل ارسالی 500 کیلو بایت).

  • صفحه اول شناسنامه (در صورت داشتن توضیحات ارسال صفحه توضیحات الزامی است.)

  • کارت ملی

  • مدارک تحصیلی اعم از کارشناسی و کارشناسی ارشد و یا دکترای حرفه‌ای با قید معدل (دارندگان مدارک کارشناسی ناپیوسته ملزم به ارائه مدرک کاردانی و کارشناسی با «قید معدل» یا ریز نمرات دارای معدل، می‌باشند.)

تبصره یک: در صورتیکه مدارک تحصیلی فاقد معدل باشد، ارائه اصل ریز نمرات یا گواهی معدل ممهور به مهر محل تحصیل یا گواهی جهت تائید معدل الزامی است؛ درغیر اینصورت امتیاز مدرک تحصیلی قابل محاسبه نمی‌باشد.

  • کارت پایان خدمت و یا گواهی وضعیت نظام وظیفه عمومی ویژه برادران.

  • مدارک ایثارگری و رزمندگان (بر اساس مفاد مندرج در بند مرتبط با سهمیه دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته آزمون نیمه متمرکز دوره دکتری سال ۱۴۰۲).

  • حکم کارگزینی و موافقت نامه محل خدمت برای ادامه تحصیل در دوره دکتری، مخصوص متقاضیان استفاده از سهمیه مربیان.

تبصره دو: استفاده از سهمیه مربیان در آزمون دکتری بر اساس مفاد مندرج در صفحه شماره ۱۰ دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۲ (دفترچه شماره ۲) مختص اعضاء محترم هیأت علمی رسمی آزمایشی و رسمی قطعی تمام دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی می‌باشد.

تبصره سه: مربیان دانشگاه آزاد اسلامی تنها با معرفی نامه صادره از سوی مرکز جذب و امور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، امکان بهره مندی از این سهمیه را دارا می‌باشند.

  • گواهی استمرار همکاری (مخصوص استفاده از سهمیه مربیان)

  • عکس پرسنلی جدید

  • مدارک پژوهشی اعم از صفحه مشخصات پایان نامه کارشناسی ارشد، صفحه مربوط به شناسنامه مقاله یا کتاب چاپ شده

  • مدارک مربوط به آزمون‌های زبان انگلیسی (با اعتبار حداقل ۲ سال) در صورت وجود، مانند:

(MSRT), (ETPNU), (MCHE), (IELTS), (TOEFL PBT), (TOEFL IBT), (TOEFL CBT) and (TOLIMO)

هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

داوطلبانی که قصد شرکت در مصاحبه دانشگاه پیام نور را دارند باید با انتخاب درگاه پرداخت نسبت به واریز هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور اقدام کنند. هزینه مصاحبه دکترا ۱۴۰۲ این دانشگاه ۱/۳۹۸/۰۰۰ ریال اعلام شده است.

ثبت نام برای فرم صلاحیت عمومی مربوط به سازمان سنجش، داوطلب را از ثبت نام در این مرحله بی‌نیاز نمی‌کند. مبلغ ثبت نام به عنوان هزینه مصاحبه و بررسی مدارک بوده و غیر قابل استرداد می‌باشد.

تبصره: مطابق با بند۳ بخشنامه سازمان سنجش آموزش کشور، داوطلبانی که برای مصاحبه به چند کد رشته محل در یک موسسه معرفی شده‌اند. می‌بایست در صورت انجام مصاحبه جداگانه برای هر کد رشته محل، هزینه ثبت نام را پرداخت نمایند.

در پایان لازم است داوطلبان پس از بررسی دقیق مراحل ثبت نام و واریز هزینه مصاحبه، نسبت به بارگذاری کامل مدارک اطمینان حاصل نمایند.

زمان مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ دانشگاه پیام نور

زمان بندی برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور از سوی این دانشگاه منتشر می‌شود. تاریخ، ساعت و آدرس محل برگزاری جلسات مصاحبه از طریق پیامک توسط مراکز مجری به داوطلبان اطلاع رسانی خواهد شد. علاوه بر این هر داوطلب پس از پایان مهلت ثبت نام، می‌تواند با مراجعه به سامانه صبا، تاریخ، ساعت و آدرس محل برگزاری جلسات مصاحبه را در صفحه شخصی خود مشاهده نماید. بنابراین نیازی به تماس تلفنی و مراجعه حضوری نمی‌باشد.

قابل توجه است که مصاحبه دکتری پیام نور ۱۴۰۲ به صورت حضوری برگزار می‌شود.

داوطلب لازم است یک ساعت قبل از شروع جلسه مصاحبه در محل برگزاری حضور داشته باشد تا قبل از شروع جلسه، هماهنگی های لازم توسط کارشناسان مربوطه صورت پذیرد.

برنامه زمان بندی برگزاری مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ دانشگاه پیام نور

زمان مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور تهران کی است؟

پس از مشخص شدن نتایج انتخاب رشته، زمان بندی برگزاری مصاحبه همه دانشگاه های پیام نور از سوی این دانشگاه منتشر خواهد شد.

تذکرات مهم:

۱- با توجه به شرایط خاص و زمان محدود برای انجام مصاحبه اکیداً توصیه می‌شود داوطلبان گرامی در روز و ساعت اعلام شده از طرف مرکز مجری، آمادگی لازم برای حضور در جلسه را داشته باشند تا از همپوشانی با مصاحبه‌های بعدی جلوگیری بعمل آید.

۲- داوطلب لازم است یک ساعت قبل از شروع جلسه مصاحبه در محل برگزاری حضور داشته باشد تا قبل از شروع جلسه، هماهنگی‌های لازم توسط کارشناسان مربوطه صورت پذیرد. حضور در ساعات دیگر باعث اختلال در نظم وعدم تمرکز تیم اجرایی، خواهد بود.

۳- از آنجائیکه در زمان مصاحبه ممکن است اساتید نیاز به ارائه مدارکی از سوی داوطلب داشته باشند، همراه داشتن اصل کلیه مدارک پژوهشی و آموزشی بارگذاری شده در سامانه در زمان مصاحبه، الزامی است.

۴- براساس مصوبه جلسه شورای ستاد راهبردی اجرای نقشه جامع علمی کشور شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی می‌توانند، برای نمره مرحله دوم آزمون که شامل مجموع نمرات سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری و مصاحبه می‌باشد، حدنصاب نمره برای هر کدرشته محل تعیین و سازمان سنجش آموزش کشور در پذیرش نهایی، حدنصاب مذکور را اعمال می‌نماید.

۵- در صورت احراز هرگونه مطالب خلاف واقع در مدرک ارائه شده توسط داوطلب، در هر مرحله‌ای از پذیرش و یا تحصیل، از ادامه تحصیل وی جلوگیری و پیگیری قانونی به عمل خواهد آمد.

شرایط مصاحبه دکتری پیام نور

برای شرکت در مصاحبه دکترا دانشگاه پیام نور در سال 1402 لازم است حتما به صورت اینترنتی ثبت نام کنید و علاوه بر پراخت مبلغ هزینه مصاحبه، مدارکتان را هم بارگذاری کنید.

سپس در زمان اعلام‌شده به صورت حضوری در مصاحبه شرکت کنید؛ فراموش نکنید که لازم است مدارکتان را در جلسه مصاحبه به همراه داشته باشید.

سوالات مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور

همانند مصاحبه دکتری سایر دانشگاه ها، در مصاحبه پیام نور هم سوالات متنوع تخصصی و عمومی پرسیده می‌شود.

سوالاتی که در مصاحبه دکتری این دانشگاه ممکن است مطرح شود به طور کلی شامل پنج دسته است:

1سوالات تخصصی هر رشته
2سوالات سنجش زبان انگلیسی در جلسه مصاحبه دکتری
3سوالات عمومی
4سوال در خصوص زمینه پژوهشی داوطلب ازجمله پژوهش‌های انجام‌شده مانند پایان‌نامه کارشناسی ارشد و مقالات و نیز موضوع مدنظر برای رساله دکتری
5سوالات روش تحقیق

برای اطلاع از جزییات بیشتر سوالات مصاحبه دکتری کلیک کنید. همچنین می‌توانید با مطالعه مطلب آمادگی مصاحبه دکتری، خود را برای عملکرد هر چه بهتر در مصاحبه پیام نور و بالا بردن شانس قبولی آماده کنید.

نتایج مصاحبه دکتری پیام نور

نتایج نهایی دعوت شدگان به مصاحبه آزمون دکتری این دانشگاه توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود. نتایج نهایی دکتری اواخر مرداد یا اوایل شهریور منتشر خواهد شد.

جهت پذیرش در مقطع دکتری دانشگاه پیام نور نیز همانند سایر دانشگاه ها، آزمون کتبی و مصاحبه هر یک تاثیر 50 درصدی دارند.

تجربه مصاحبه دکتری پیام نور

در ادامه تجربه چند نفر از داوطلبان آزمون دکتری دانشگاه پیام نور آمده است:

بنده مصاحبه دانشگاه پیام نور رشته اقتصاد داشتم مصاحبه خوب بود برخورد ها خوب بودن از من بیشتر از پایانامه و دروس تخصصی بعد گفتن کارشناسی و کارشناسی ارشد رو تو کدوم دانشگاه خوندی

مصاحبه دانشگاه پیام نور داشتیم. برخوردشان دوستانه و صمیمانه بود. سوالات خوبی مطرح کردند. درمورد موضوع پایان نامه و پرسش از نوع علاقمندی به ادامه انجام پژوهش در مقطع دکتری، سابقه شغلی و حوزه های پژوهشی

مصاحبه پیام نور تهران بسیار مختصر بود بعد از چند هفته پیام اومده که برخی مدارکت بارگذاری نشده ،بررسی که میکنم همه بارگذاری شدن نمیدونم واقعا مشکل چیه
و اینکه کلا پذیرش پیام نور تهران کسی اطلاع داره در کل به چ صورته
چون مصاحبم فقط از پایان نامم موضوعش رو خواستن توضیح بدم و اینکه مایلم روی چ موضوعی کار کنم برا دکتری.

مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور چه زمانی برگزار می شود؟

پس از اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری توسط سازمان سنجش، دانشگاه پیام نور طی اطلاعیه ای برنامه زمان بندی برگزاری مصاحبه دکتری را اعلام می کند که جزئیات آن در متن این مطلب آمده است.

مدارکی که داوطلبان برای شرکت در مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه پیام نور باید ارائه دهند چیست؟

دانشگاه پیام نور در اطلاعیه خود مدارک لازم برای مصاحبه دکتری این دانشگاه را اعلام کرده که فهرست آن در متن همین مطلب آمده است.

مطالب مفید برای داوطلبان معرفی‌شده برای شرکت در مصاحبه دکتری ۱۴۰۲

مصاحبه دکتری

تجربه مصاحبه دکتری

مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

تجربه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور

حد نصاب نمره مصاحبه دکتری

پذیرش دکتری با ارشد آموزش محور

عوامل موثر در مصاحبه دکتری

آمادگی برای مصاحبه

نکات مصاحبه دکتری

آمادگی مصاحبه دکتری

سوالات مصاحبه

سوالات مصاحبه دکتری

سوالات مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

سوالات پایان نامه در مصاحبه دکتری

سوالات روش تحقیق در مصاحبه دکتری

معرفی خود به انگلیسی در مصاحبه دکتری

هدف از ادامه تحصیل در مقطع دکتری

سوالات زبان در مصاحبه دکتری

 

مدارک موردنیاز

مدارک مصاحبه دکتری

توصیه نامه مصاحبه دکتری

رزومه مصاحبه دکتری

 

نحوه امتیازدهی در مصاحبه

امتیاز مقاله در مصاحبه دکتری

امتیاز کتاب در مصاحبه دکتری

امتیاز مدرک زبان در مصاحبه دکتری

امتیاز تدریس در مصاحبه دکتری

تاثیر سن در مصاحبه دکتری

تاثیر دانشگاه ارشد در مصاحبه دکتری

تاثیر مشروطی در مصاحبه دکتری

 

ثبت‌نام
باخبرم کن!

18 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رضا
خرداد ۱۴, ۱۴۰۲ ۹:۲۱ ق٫ظ

سلام و عرض ادب از شیراز و استان فارس کسی هست که دعوت به مصاحبه جغرافیا و برنامه ریزی شهری شده باشه ؟

نگار قیسوندی
خرداد ۵, ۱۴۰۲ ۲:۲۹ ب٫ظ

من تا نصف مراحل ثبت نام مصاحبه دکترا پیام نور رفتم .سامانه قطع است چرا
آیا فعال می شه مجدد
تکلیف ما چیه
سرنوشت یک سالمون همین جوری الکی هدر می ره

همتا
خرداد ۳, ۱۴۰۲ ۷:۵۵ ب٫ظ

دیشب نصف بارگذاری کردم رفتم کاملش کنم هزینه واریز بزنم دیدم قطعه چقدر عجیبه سامانش

مانی
خرداد ۳, ۱۴۰۲ ۴:۱۶ ب٫ظ

سامانه مدد قطع شده چطوری ثبت نام کنم

انتظار
خرداد ۳, ۱۴۰۲ ۷:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  مانی

چرا سامانه برای ثبت نام قطعه ؟؟؟؟؟

محسن
خرداد ۶, ۱۴۰۲ ۳:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  انتظار

هنوز شروع نشده چطور رفتید سایت؟
۱۴۰۲/۳/۶ شنبه
قابل توجه معرفی شدگان به مصاحبه علمی آزمون ورودی مقطع دکتری (نیمه متمرکز) سال ۱۴۰۲؛
زمان و نحوه ثبت نام شرکت در مصاحبه علمی آزمون ورودی دوره دکتری
با سلام و احترام
ضمن عرض تبریک و خیر مقدم خدمت معرفی شدگان به مصاحبه علمی آزمون ورودی دوره دکتری (نیمه متمرکز) سال ۱۴۰۲ ، به استحضار می رساند زمان و نحوه ثبت نام شرکت در مصاحبه علمی ، متعاقبا از طریق پورتال اصلی دانشگاه به نشانی : http://www.pnu.ac.ir اطلاع رسانی خواهد شد.

بهزاد زاهدی
خرداد ۱۶, ۱۴۰۱ ۰:۵۸ ق٫ظ

سلام وقت بخیر
یکی از بزرگترین تصمیمات اشتباه و عدم مدیریتی کامل امسال رخ داده است و آن اشتباه بزرگ اعلام حذف دوره دوم برای تکمیل ظرفیت میباشد
با توجه به شرایط کنونی جامعه و عدم ثبات اقتصادی و نبود امنیت خاطر اجتماعی که همه گیر هم شده احتمال اینکه بسیاری از افراد شرکت کننده تمایل به مصاحبه نداشته باشند و یا به علت عوامل مختلف از ادامه روند گزینش مقطع دکترا انصراف دهند بسیار زیاد میباشد. به همین خاطر احتمال از دست دادن افراد موجه و جبران فرصت از دست رفته هم برای دانشگاهها و هم برای دانشجویان از دست خواهد رفت بهتر است قبل از اینکه بطور کامل این اتفاق بیفتد در این باره تصمیمات جبرانی اتخاذ شود و اطلاع رسانی اولیه انجام شود.
به امید ایجاد شرایط بهتر و بستر سازی مطمئن در عرصه آموزش عالی کشور و استفاده از افراد واجد شرایط هم در جایگاه دانشجو و هم در جایگاه اساتید و کارکنان متخصص در سازمانها و محیط آموزش عالی کشور هم در دانشگاه دولتی و هم در دانشگاه آزاد.

کریم
خرداد ۱۲, ۱۴۰۰ ۱۰:۵۴ ب٫ظ

با سلام و احترام قبلا گفته میشد سه برابر ظرفیت برای مصاحبه دکتری معرفی میشوند ولی در مصاحبه حقوق خصوصی که در تاریخ ۱۱و۱۲ خرداد برگزار شد، برای ۴ نفر پذیرش،۵۵ نفر دعوت شده بود

مهسا
خرداد ۱۵, ۱۴۰۰ ۸:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  کریم

سلام
اون عدد حدودی هست و این که در دانشگاه ها و رشته های مختلف فرق داره.

روستایی
اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۰ ۴:۰۳ ب٫ظ

سلام. دوستان کسی از شهریه دکتری پیام نور خبر داره؟ شهریه ثابت می خوام بدونم. و اینکه کسی اگه جغرافیا و برنامه ریزی روستایی پیام نور انتخاب کرده و دعوت شده ممنون میشم بگه.

مدیریت ۱
خرداد ۳, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  روستایی

من هم‌سوالم همین شهریه هست

کسی سراغ دارد چطوریه ؟؟

رضا
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۰ ۵:۰۶ ب٫ظ

کسی می دونه دانشگاه پیام نور کلاساش چند روز در هفته است و چند شنبه هاست؟؟

متقاضی پذیرش دکتری
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۰ ۲:۳۷ ب٫ظ

من مشمول خدمت سربازی هستم و تا شهریور زمان دارم که دفترچه خدمت پست کنم. بدلیل اینکه مشمول هستم، دانشگاه مدرک دانشنامه و گواهی موقت رو تحویل نمیده! الان باید بدون مدرک کارشناسی ارشد چیکار کنم؟ ریز نمره قبول میکنن؟
سوال دوم در مورد گواهی وضعیت نظام وظیفه است. این گواهی رو باید از دفاتر پلیس +۱۰ گرفت؟

پیمان
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۶ ق٫ظ

دوستان مدیریت دولتی، من چهار تا ( دانشگاه تهران، علامه، تربیت مدرس و فردوسی) برا مصاحبه دعوت شدم، چندتاشو میتونم برم مصاحبه؟؟؟
خواهشا راهنمایی کنید

مریم ازاهوااااز
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۰ ۱۱:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  پیمان

همشونومیتونی

فرزاد
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۰ ۱۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

سلام میتونید در هر ۴ محل مصاحبه انجام دهید

نسترن
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۰ ۱۰:۳۳ ق٫ظ

سلام اگه تا پایان شهریور فارغ التحصیل بشیم ، الان ریز نمرات ارشد رو باید چکار کنیم؟

مهسا
اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۰ ۹:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  نسترن

سلام
ریزنمرات رو تا همین جا فعلا بگیرید مشکلی نیستش.