موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

مدارک مصاحبه دکتری 1402 | مدارک اجباری و امتیازآور ۱۴۰۲

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

مدارک مصاحبه دکتری شامل دو دسته می‌باشد: 1. مدارکی که ارائه آن‌ها جهت حضور در مصاحبه دکتری الزامی است. 2. مدارکی که ارائه آن‌ها اگر چه الزامی نیست، اما ارائه آن‌ها امتیازآور است و شانس قبولی داوطلب را جهت پذیرش افزایش می‌دهد. در این مطلب مدارک مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ سراسری و دانشگاه‌ آزاد توضیح به طور کامل توضیح داده می‌شود.

به گزارش پی اچ دی تست، با اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری 1402، زمان مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ و نیز جزئیات آن از سوی سازمان سنجش اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدارک مصاحبه‌ دکتری ۱۴۰۱البته هر یک از دانشگاه‌ها نیز طی اطلاعیه‌ای جزئیات برگزاری مصاحبه دکتری را اعلام خواهند کرد. این اطلاعیه عموماً شامل موارد زیر است:

  • زمان دقیق برگزاری مصاحبه‌ها
  • مدارک مصاحبه دکتری
  • شرایط لازم جهت حضور در مصاحبه‌
  • نحوه برگزاری مرحله دوم آزمون دکتری از سوی آن دانشگاه: برخی دانشگاه‌ها در کنار مصاحبه شفاهی، آزمون کتبی نیز برگزار می‌کنند. در صورتی که دانشگاه مایل به برگزاری آزمون کتبی باشد، منابع آن و زمان برگزاری نیز به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

با توجه به این که تاثیر مصاحبه دکتری در پذیرش داوطلبان 50 درصد است، لزوم کسب آمادگی از اهمیت بالایی برخوردار است. برای حضور در مصاحبه لازم است داوطلبان مدارکی را همراه داشته باشند. 

به همراه داشتن برخی مدارک در روز مصاحبه الزامی و به همراه داشتن برخی مدارک اختیاری است.

در این مقاله به ارائه توضیحاتی درخصوص مدارک ضروری و نیز مدارکی که به همراه داشتن آن در مصاحبه دکتری امتیازآور است، پرداخته‌ایم.

مدارک مصاحبه دکتری؛ مدارک ضروری

مدارک مصاحبه دکتری

مدارک لازم برای مصاحبه دکتری مدارکی هستند که سازمان سنجش یا دانشگاه موردنظر آن‌ها را برای انجام مصاحبه ضروری می‌دانند. به طور معمول این مدارک شامل موارد زیر است:

1- مدارک شناسایی: عموماً شامل شناسنامه و کارت ملی

2- فیش واریزی هزینه مصاحبه دکتری: هزینه مصاحبه دکتری در دانشگاه‌های مختلف متفاوت است که در اطلاعیه دانشگاه مبلغ و نحوه پرداخت آن اطلاع‌رسانی می‌شود. هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد نیز به ازای هر مصاحبه از طریق این دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

3- مدارک تحصیلی مقاطع گذشته: مدارک تحصیلی مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد به همراه ریزنمرات.

در این خصوص دو نکته قابل توجه است:

  • نخست این که با توجه به این که فارغ‌التحصیلان دوره روزانه گواهی موقت دریافت می‌کنند و آزادسازی مدارک نیازمند تسویه با دانشگاه است، دانشگاه‌ها در این موارد الزامی برای ارائه اصل دانشنامه ندارند. به همین ترتیب داشتن ریزنمرات تأییدشده هم برای فارغ‌التحصیلان روزانه امکان‌پذیر نیست که این موضوع هم مشکلی ایجاد نخواهد کرد.
  • مورد دوم این که دانشجویان مقطع ارشد ضرورتی برای ارائه مدرک مقطع کارشناسی ارشد در مصاحبه نداشته، اما در زمان ثبت‌نام در مقطع دکتری در صورت پذیرش نهایی لازم است که مدرک تحصیلی خود را ارائه نمایند.

4- کارنامه مرحله اول و کارنامه دعوت به مصاحبه آزمون دکتری (در صورت درخواست دانشگاه)

5- توصیه‌نامه: اغلب دانشگاه‌ها همراه داشتن دو یا سه توصیه‌نامه از اساتید مقاطع قبلی داوطلب به‌خصوص استاد راهنمای پایان‌نامه کارشناسی ارشد را الزامی می‌کنند. حتی اگر دانشگاه این مورد را ذکر نکرده بود، بهتر است که شما توصیه‌نامه را به همراه داشته باشید. (نمونه توصیه نامه مصاحبه دکتری)

با توجه به فرصت محدود بعد از اعلام نتایج دعوت به مصاحبه دکتری تا زمان شروع مصاحبه‌های دکتری، توصیه می‌کنیم تا پیش از اعلام نتایج نسبت به اخذ توصیه‌نامه از اساتید خود اقدام کنید.

6- فرم رزومه: گاهی این فرم از سوی دانشگاه ارائه می‌شود و گاهی رزومه عمومی شما مورد قبول است. حتی اگر طبق اطلاعیه دانشگاه، همراه داشتن آن برای مصاحبه الزامی نباشد، بهتر است رزومه کاملی از سوابق آموزشی و پژوهشی به همراه داشته باشید. در نوشتن فرم رزومه اصل اختصار را رعایت کنید و حداکثر در دو صفحه رزومه خود را تدوین کنید. (نمونه فرم رزومه مصاحبه دکتری)

7- مدرک آزمون‌های زبان ملی یا بین‌المللی: در صورت درخواست دانشگاه، ممکن است ملزم به ارائه مدرک زبان در مصاحبه باشید. عموماً داشتن مدرک زبان آزمون‌های زبان داخلی یا خارجی تفاوتی برای اساتید مصاحبه‌کننده ندارد و موضوع مهم نمره مدرک شماست. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مدارک زبان داخل کشور لینک‌های زیر را ملاحظه نمایید:

نکته مهم این است که مدارک همه آزمون‌های فوق مورد قبول همه دانشگاه‌ها نیست. در جدول زیر به طور خلاصه در این باره توضیح داده شده است:

ردیفنوع مدرکوضعیت پذیرش در دانشگاه‌ها
1آزمون MSRT یا MCHEمورد قبول در همه دانشگاه‌های کشور (وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد)
2آزمون تولیمومورد قبول در همه دانشگاه‌های کشور (وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد)
3مدرک زبان دانشگاه تهران

مورد قبول در برخی دانشگاه‌های سراسری (وزارت علوم)

* در دانشگاه آزاد مورد قبول نیست.

4آزمون EPTمورد قبول در دانشگاه آزاد اسلامی
5آزمون MHLEمورد قبول در رشته‌های علوم پزشکی

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مدرک زبان برای مصاحبه دکتری کلیک کنید.

8- پایان‌نامه کارشناسی ارشد: پایان‌نامه کارشناسی ارشد را حتماً همراه داشته باشید. این مدرک، سند مهمی از شخصیت علمی شماست. حتی اگر پایان‌نامه شما ناتمام باشد، بهتر است بخش‌هایی که تا به حال انجام داده‌اید و یا نسخه اولیه را همراه داشته باشید.

در صورتی که پایان‌نامه را ناتمام به جلسه مصاحبه می‌برید ضروری است با ظاهری مرتب آن را ارائه دهید و تا حد امکان از تلق و شیرازه یا فنری کردن استفاده کنید.

مدارک مصاحبه دکتری؛ مدارک امتیازآور

به همراه داشتن برخی مدارک برای حضور در مصاحبه الزامی نیست، اما داشتن آن‌ها برای کسب امتیاز و موفقیت در مصاحبه آزمون دکتری اثرگذار و بسیار حائز اهمیت است. این مدارک عبارتند از:

1- کلیه مستندات مربوط به سوابق پژوهشی: داشتن گواهی پذیرش مقاله (و نیز داشتن صفحه اول مقاله که شامل عنوان و چکیده مقاله است)، برای اثبات داشتن مقاله ضروری است. اما گاهی اساتید می‌خواهند همه صفحات مقاله پذیرفته‌شده شما را مشاهده نمایند. بنابراین غیر از چکیده و گواهی پذیرش آن‌ها، سعی کنید کل مقاله را همراه داشته باشید. 

مدارک امتیازآور در مصاحبه دکتری

2- کلیه مقالات تحت داوری و کتاب‌های نیمه‌کاره: این موارد اگر چه ممکن است امتیازی نداشته باشد، اما می‌تواند در دید مصاحبه‌گران نسبت به شما تأثیرگذار باشد.

در صورتی که مقاله‌ای و رزومه پژوهشی نداشته باشید، جدا از امتیاز آن، دو نکته می‌تواند در کاهش شانس قبولی شما مؤثر باشد:

1. برای اساتید این سؤال پیش خواهد آمد که چرا رزومه پژوهشی ندارید؟ به‌خصوص اگر از مقطع ارشد فارغ‌التحصیل شده باشید و به‌ویژه اگر چند سال از زمان اخذ مدرک شما گذشته باشد. ممکن است این تردید پیش آید که شما اساساً وقت برای پژوهش ندارید و این دلیلی برای عدم پذیرش شما می‌تواند باشد.

2. نداشتن رزومه پژوهشی می‌تواند نشان‌‌دهنده این باشد که پژوهش کردن بلد نیستید. و باز این این امر دلیلی برای عدم پذیرش شما خواهد شد!

به همراه داشتن مقالات و کتاب‌های نیمه‌کاره، به رفع این تردیدها و سؤالات کمک خواهد کرد.

3- گواهی رتبه اول تا سوم دوره کارشناسی یا ارشد یا رتبه برتر کنکورهای قبل: برای دریافت گواهی رتبه اول تا سوم مقاطع تحصیلی گذشته لازم است به دانشگاه محل تحصیل مراجعه و برای دریافت گواهی رتبه برتر کنکور لازم است از طریق سازمان سنجش اقدام کنید.

4- گواهی تدریس در دانشگاه: امتیاز تدریس در مصاحبه دکتری از موضوعات چالش‌انگیز در سال‌های اخیر است که جزئیات آن را می‌توانید در لینک مربوطه بخوانید.

5- گواهی طرح‌های پژوهشی و کارهای حرفه‌ای: به ‌طورکلی بهتر است تمامی سوابق کاری مرتبط با رشته تحصیلی‌تان را ارائه کنید.

6- گواهی کلیه افتخارات آموزشی و پژوهشی کسب‌شده مرتبط با رشته تحصیلی

7- گواهی شرکت در کارگاه‌های آموزشی: داشتن این گواهی‌ها ممکن است در مصاحبه دکتری به صورت مستقیم امتیازآور نباشد، اما ممکن است در ذهن اساتید اثر مثبت بگذارد و یا حتی ممکن است نشان دادن داشتن یک توانمندی به‌واسطه این گواهی‌ها میسر شود که در دید اساتید مهم یا جالب باشد.

چگونه مدارک خود را برای مصاحبه دکتری آماده کنیم؟

دانستن برخی موارد جهت ارائه مدارک در مصاحبه دکتری به شما کمک خواهد کرد تا در شرایط مصاحبه دچار تنش مضاعفی نشوید و علاوه بر آن، تصویر بهتری از خود در مصاحبه در ذهن اساتید به نمایش بگذارید.

1- تهیه کلربوک و چیدن مدارک در آن: با این کار، پیغامی که به مصاحبه‌گران منتقل می‌کنید این است که من فرد منظمی هستم و در دوره دکتری هم، همین نظم و انضباط را خواهم داشت.

علاوه بر این، منظم بودن موجب سهولت در ارائه مدارک در مصاحبه دکتری می‌شود. تصور کنید در شرایط مصاحبه که به خودی خود تنش‌زا است، اساتید از شما مدرکی را بخواهند که برای ارائه آن به دردسر بیفتید یا آن را پیدا نکنید. در بهترین حالت شما بی‌نظم جلوه خواهید کرد و در حالت بدتر علاوه بر استرسی که متحمل شده‌اید، ممکن است موفق به پیدا کردن و ارائه مدرک در مصاحبه نشوید.

2- تهیه کپی برابر اصل: تلاش کنید از مدارک شناسایی و تحصیلی که در دسترس شما نیست، کپی برابر اصل تهیه کنید. چرا که در دست داشتن اصل برخی مدارک در مصاحبه اجباری است.

3- تهیه چند سری کپی از مدارک: معمولاً در هر دانشگاه، یک کپی از مدارک را بیرون از اتاق مصاحبه تحویل می‌دهید. سری دیگری نیز همراه داشته باشید که در صورت لزوم، بدون نگرانی سریعاً آن را جایگزین نمایید.

4- کپی رنگی: انجام این کار، نشان‌دهنده بذل توجه شما به مصاحبه و اساتید مصاحبه‌کننده است و می تواند اثر خوبی بر اساتید داشته باشد.

5- اسکن مدارک: این مدارک اسکن‌شده را بر روی لوح فشرده، فلش یا لپ‌تاپ همیشه همراه داشته باشید تا در مواقع لزوم به سرعت به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

مدارک لازم برای مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

داوطلبان لازم است برای شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد مدارک ذیل را در سامانه بارگذاری کنند.

  • مدارک شناسایی (اصل شناسنامه و کارت ملی)
  • کلیه سوابق علمی، آموزشی، تحقیقاتی شامل مقاله، پروژه، ترجمه، تالیف، گواهی ثبت اختراع و یا کسب مقام درجشنواره‌های علمی در زمینه‌های مرتبط با رشته
  • نسخه‌ای از ریزنمرات مقطع ارشد
  • یک نسخه پایان‌نامه کارشناسی ارشد
  • مدرک زبان خارجی معتبر (در صورتی که مدرک دارید)
  • فیش واریزی هزینه مصاحبه

قابل توجه است که به همراه داشتن سوابق و مدارک در زمان مصاحبه ضروری است.

زمان برگزاری مصاحبه دکتری کی اعلام می شود؟

پس از اعلام نتایج اولیه دکتری ۱۴۰۲، زمان برگزاری مصاحبه های دکتری از سوی سازمان سنجش و دانشگاه آزاد اطلاع رسانی می شود.

در مصاحبه دکتری چه سوالاتی پرسیده می‌شود؟

برای کسب اطلاع از سوالات متداولی که در مصاحبه دکتری پرسیده می‌شود، روی عبارت سوالات مصاحبه دکتری کلیک کنید.

داشتن چه مدارکی در مصاحبه دکترا الزامی و داشتن چه مدارکی اختیاری است؟

برای اطلاع دقیق در این خصوص به متن مقاله مدارک مصاحبه دکتری مراجعه نمایید. در این مقاله به صورت کامل در این خصوص اطلاعاتی ارائه شده است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

166 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شریعت
خرداد ۲۵, ۱۴۰۲ ۱:۱۲ ب٫ظ

سلام چگونگی ورود به سامانه گلستان مشخص فرمایید ضمنا جدول تاریخ مصاحبه دکتری اعلام بفرمایید. متشکرم

سارا
خرداد ۴, ۱۴۰۲ ۱۱:۱۶ ق٫ظ

سلام بنده ریزنمرات دوران کارشناسی رو ندارم چون تعهد خدمت به آموزش و پرورش دارم، برای مصاحبه حتما باید ریزنمرات رو ارائه بدم یا نبودش مسکلی ایجاد نمیکنه؟

مهسا
خرداد ۱۳, ۱۴۰۲ ۳:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام
معمولا مشکلی پیش نمیاد. نگران نباشید. احتمالا نقص مدرک براتون میزن.

حسن
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۲ ۱۲:۳۶ ب٫ظ

سلام خواستم بدونم من ارشدجغرافیاگرایش محیط زیست خوندم بعدبرادکترای بدون آزمون استعدادهای درخشان می تونم رشته دیگه شرکت کنم

مهسا
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  حسن

سلام
در پذیرش بدون ازمون استعداد درخشان شما حتما باید تو رشته مرتبط ثبت نام کنید. در غیر این صورت شانس قبولی ندارید.

سامی
اردیبهشت ۱, ۱۴۰۲ ۱۲:۵۴ ب٫ظ

ارشد روان شناسی تربیتی دارم دکتری هم همین رشته رو شرکت کردم و مجاز شدم واسه انتخاب رشته دولتی میتونم علاوه بر تربیتی ، عمومی هم انتخاب کنم ؟ چون ازاد میشه

سیاوش
تیر ۱۵, ۱۴۰۱ ۲:۳۴ ب٫ظ

سلام ، مدرک کارشناسی و ارشد با درج معدل و مهر دانشگاه برای مصاحبه دانشگاه آزاد کافیه
یا باید حتماً ریز نمرات مهر شده همراهمون باشه
چرا اطلاعیه دقیقی نزدن و هر کسی یه چیزی میگه
کسی که اطلاع دقیقی داره لطفاً جواب بده
بدون ریز نمرات مشکل جدی پیش میاد یا نه
سپاس

z. j
خرداد ۱۷, ۱۴۰۱ ۱۱:۰۷ ق٫ظ

سلام وقت بخیر من سهمیه ایثارگری دارم باید معرفی نامه بنیاد شهید رو همراهم برای جلسه مصاحبه داشته باشم ؟

فاطمه
خرداد ۱۱, ۱۴۰۱ ۹:۴۸ ب٫ظ

سلام وقت بخیر ببخشید من برای مصاحبه اولیه دکتری استعداد درخشان دانشگاه تهران دعوت شدم و نوشته آزمون کتبی این آزمون بصورت تشریحی است یا چهار گزینه ای ؟

سیما
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۱ ۹:۵۳ ب٫ظ

سلام من ۳تا مقاله علمی پژوهشی. ۲مقاله علمی ترویجی و ۲مقاله همایشی دارم بنظرتون تاثیری دارد؟

مهسا
خرداد ۶, ۱۴۰۱ ۱۰:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  سیما

سلام
بله طبیعتا اثر داره و امتیاز میدن بهتون. اما یادتون باشه که مقاله فقط یه قسمت از مصاحبه است و معیارهای زباد دیگه ای هست که باید برای قبولی رعایت کنید. لینک زیر رو ببینید:
https://phdtest.ir/1393/10/%D8%A2%DB%8C%DB%8C%D9%86-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%85%D8%B5%D8%A7%D8%AD%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D9%86%D8%AC%D8%B4-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-94-95/

سام
خرداد ۲۶, ۱۴۰۱ ۶:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  سیما

حتما خواهد داشت

زهرا
اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۱ ۴:۴۹ ب٫ظ

سلام.جواب دعوت به مصاحبه کی میاد؟

حمید
اردیبهشت ۲۴, ۱۴۰۱ ۴:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

طبق تقویم پارسال، آخر این هفته

ارمین
مرداد ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۱:۵۷ ق٫ظ

سلام خستع نباشید یکی که تازه پایان نامشو دفاع کرده و وقت نداشته مقاله بنویسه یا کتاب ترجمه بکنه تکلیف اون شخص واسه مصاحبه چی میشود؟ایا باید بیخال دکترا بشود؟چون

فاطیما
تیر ۶, ۱۴۰۰ ۱۱:۰۷ ق٫ظ

سلام لطفا منو راهنمایی کنید.

من ۱۴ تیر برای رشته کامپیوتر مصاحبه دارم.

برای همه ۳۰ انتخابم دعوت به مصاحبه شدم.

۱- الان من روز ۱۴ تیر باید برای کدوم انتخاب و دانشگاه مصاحبه بدم؟

۲- آیا توی منزل شخصی خودم میتونم مصاحبه ام ر انجام بدم یا باید دانشگاه مراجعه کنم؟

۳- برای مصاحبه باید چه مدارکی رو ارسال کرده باشم ؟

۴- همون روز ۱۴ چه مدارکی همراهم باشه؟

۵- متن توصیه نامه چی هست؟ چطوری تهیه کنیم؟ الان که کرونا هست و تقریبا اساتید تو دانشگاه نیستن!

خواهش میکنم به همه سوالاتم پاسخ بدید.
ممنونم ازتون

فرزانه
خرداد ۱۳, ۱۴۰۰ ۲:۲۱ ب٫ظ

چرا پژوهشگاه لینک ثبت نام رو نمیذاره؟ کسی لینکشو داره؟

مهسا
خرداد ۲۰, ۱۴۰۰ ۹:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  فرزانه

سلام
کدوم پژوهشگاه منظورتونه؟

زهرا
خرداد ۴, ۱۴۰۰ ۳:۰۱ ب٫ظ

سلام
من ۴ تا دانشگاه ازاد توی یک رشته دعوت به مصاحبه شدم ولی برای پرداخت هزینه فقط یک بار امکان پرداخت هست ، همین یک مورد کافیه یا باید برای بقیه هم هزینه پرداخت کنم و چطوری؟؟

ماتریس
خرداد ۱۲, ۱۴۰۰ ۵:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

باید جدا هزینه بدین

مهسا
خرداد ۵, ۱۴۰۰ ۹:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام
کلا یک هزینه برای هر رشته میپردازید و یک مصاحبه هم به صورت متمرکز برای همه انتخاب هاتون برگزار میشه.

لاله
خرداد ۳, ۱۴۰۰ ۴:۳۶ ق٫ظ

دوستان لطفا راهنمایی کنید. من سال ۹۷ دفاع کردم ولی مدرک ارشدم رو نگرفتم. بدون ارائه مدرک ارشد میشه برای مصاحبه ثبت‌نام‌ کرد؟

مهسا
خرداد ۲۰, ۱۴۰۰ ۹:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  لاله

سلام
بله میشه معمولا نقص مدرک میزنن و میتونید شرکت کنید.

سام
خرداد ۲, ۱۴۰۰ ۲:۱۷ ب٫ظ

باسلام
من برای ثبت نام مصاحبه دکتری آزاد هر کاری میکنم مدارکم که یک فایلpdf هست تو سایت ثبت نام آپلود نمیسه. لطفا میشه راهنمایی کنید

محسن
خرداد ۱۳, ۱۴۰۰ ۷:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  سام

سلام بیشتر تلاش کن حتما میشه. برای من نمیشد

han
خرداد ۱, ۱۴۰۰ ۱۱:۵۵ ب٫ظ

سلام
مهلت ثبت نام برای مصاحبه دانشگاه آزاد تا کی (چه تاریخی) است؟

دانشجو
خرداد ۱, ۱۴۰۰ ۶:۳۷ ب٫ظ

سلام ببخشید کسی میدونه الان که شرایط کرونایه و همه جا با یک سوم کارمنداس و گرفتن ریزنمرات سخته آیا واقعا این لازمه اگه یکی کارشناسی و ارشد تو یه دانشگاه باشه و دکترا هم واسه مصاحبه اونجا بره بازم لازمه؟

اسور
خرداد ۲, ۱۴۰۰ ۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

سلام من دیروز به سه دانشگاه کاردانی کارشناسی ارشد زنگ زدم و برام مهر کردند فکس گردند فقط اینکه فکس خیلی واضح نیس

حسین
اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۰ ۳:۱۵ ب٫ظ

سلام
یه سوال مهم
با توجه به وضعیت کرونا و اینکه ازمونی در این مدت برگزار نشد تا ما بتوانیم در ان شرکت کنیم و حتی بدون امادگی یه مدرکی داشته باشبم برای روز مصاحبه، ایا می توان تا شهریور ماه که مهلت بررسی داوطلبان هست مدرک زبان را اضافه کنیم تا لحاظ شود؟

مهسا
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

سلام
معمولا قبول نمیکنن بعد از اتمام مهلت ثبت نام و ارسال مدارک برای مصاحبه دکتری، مدرک جدیدی اضافه کنید. تا شهریور که خیلی بعیده.
اما اینو مدنظر داشته باشید که شرایط برای داوطلبان یکسانه و معدود افرادی مدرک زبان دارند.

م. صادقی
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۲:۱۷ ق٫ظ

سلام
من حدود ۳۰۰ مقاله دارم و در بیش از ۳۰ کنگره ایرانی و خارجی شرکت کرده ام. در تالیف یک کتاب پزشکی مشارکت داشته ام. در بیش از ۳۰ طرح تحقیقاتی به عنوان مشاور آمار شرکت داشته ام. سه سال پژوهشگر برتر دانشگاه بودم. آیا این برای امتیاز مصاحبه دکترا کافی است؟

بیژن
بهمن ۳۰, ۱۳۹۹ ۶:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  م. صادقی

نه کمه ۳۰۰ تا.من پارسال با ۴۰۰ تا مقاله رد شدم ۵ سال هم پژوهشگر برتر اوراسیا بودم.به نظرم تو سراسریا شانس ندارین

هیئت ژوری
اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۰ ۱:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  م. صادقی

کافی نیست

اسور
خرداد ۲, ۱۴۰۰ ۱:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  م. صادقی

۳۰۰ مقاله عالی. طرف یکی هم ندار

Nazanin
آذر ۶, ۱۴۰۰ ۷:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  م. صادقی

۳۰۰ تا! گرفتی مارو؟دوتا صفر اشتباهی دستت خورده فک کنم. رئیس دلنشگاه هم ۳۰۰تا نداره.

سامانی
دی ۷, ۱۴۰۰ ۰:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  م. صادقی

شما ۳۰۰ تا مقاله را چه قدر خریدین ؟
شما فکر کنم تو خوابم مقاله دادین؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!

girl
تیر ۸, ۱۴۰۱ ۸:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  م. صادقی

۳۰۰ تاااااااا ؟!!!!! من میشناسم با دو تا مقاله علمی پژوهشی قبول شده چه خبره؟

علی
آبان ۱, ۱۳۹۹ ۶:۱۵ ق٫ظ

چجوری یکی بدون اینکه لیسانس و فوق لیسانس نداشته باشه برای مصاحبه دعوت میشه؟؟؟؟

الیاس
مهر ۸, ۱۳۹۹ ۴:۳۹ ب٫ظ

سلام من ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی دارم
مقاله ندارم ولی مدیر دیجیتال مارکتینگ یک شرکت بزرگم و کلی سابقه دیجیتال مارکتینگ دارم و موهام سفید شده:)
کتابم ننوشتم ولی یک سایت دارم شخصی که کلی مطلب نوشتم گذاشتم اونجا و کلی ورودی داره
دانشگاه تدریس نکردم ولی مدرس دوره های دیجیتال مارکتینگ بودم
آیا شانسی برای قبولی در دکترای بازاریابی دارم یا حتما مقاله اینا میخواد؟

فرزانه
شهریور ۳۰, ۱۳۹۹ ۸:۴۸ ب٫ظ

باسلام اخه چراننوشته دانشگاه ارومیه تاچه تاریخی. و کجابفرستیم مدارک گفته شده رو توخدااسترس دارم جواب بدین

ا
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۲:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  فرزانه

ثبت نام اینترنتی فعلا نداره
برای مجازی قراره ثبت نام اینترنتی بذارن ولی هنوز نذاشتن

م.
شهریور ۲۹, ۱۳۹۹ ۱:۴۱ ب٫ظ

باسلام.
لطفاً راهنمایی بفرمایید؛
برای فرم صلاحیت دکتری، جایی برای مقاله ها و پژوهش ها وجود داشت!؟؟
من پرنکردم. بنظرم غیرطبیعی بود، چون منطقی اینه که اسم مقاله های کنفرانسی و… کتاب و… ثبت بشه.ولی کافینت رفتم و ایشون گفتند جایی نبوده

فرزانه
شهریور ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۸ ب٫ظ

راستی من دارم از استرس میمیرم،من فقط از دانشگاه زنجان یه اس دریافت کردم یعنی اینجا قبول شدم یا دانشگاههای دیگه هم اس میدن؟راستی من ۳ساله که درس رو گذاشته بودم کنارکلا پایان نامه رو فراموش کردم.

سارا
شهریور ۲۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  فرزانه

منم زنجان قبول شدم ولی اس ندادن

آتنا
مهر ۲, ۱۳۹۹ ۲:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  فرزانه

منم زنجان قبول شدم ولی اس ام اس نداشتم

فرزانه
شهریور ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۵ ب٫ظ

با سلام من چندجاحدنصاب نمره رو کسب کردم آیادانشگاه خودش اس میده و دعوت میکنه؟

عزیز
تیر ۲۱, ۱۴۰۱ ۷:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  فرزانه

منظورت چه سالیه ؟؟

الهام
شهریور ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۴ ب٫ظ

سلام دوستان روزانه گیلان دعوت به مصاحبه شدم با ۴ مقاله و ۳ اختراع و نمره پایان نامه ۱۸.۵ شانس پذیزش دارم
مدرک زبان معتبر ندارم

فاطمه
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۴:۰۶ ب٫ظ

سلام. برای مصاحبه دانشگاه صنعتی شاهرود ریزنمرات می خواهند. با توجه به کرونا و شرایط غیرحضوری چگونه می توان ریزنمرات را دریافت کرد؟؟ من هنوز تهیه نکردم. اگر ارسال نکنم امکان مصاحبه وجود نخواهد داشت؟ممنون میشم پاسخ بدید.

مریم
شهریور ۳۰, ۱۳۹۹ ۳:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

سلام،ببخشیدمنم همین دانشگاه قبول شدم،شما موفق شدین که مدارک رو ارسال کنید؟میشه بعد از زمان تعیین شده فرستاد؟چون برای من مشکلی پیش اومد و هنوز نفرستادم،الان نمیدونم باید چیکارکنم

علی
مهر ۴, ۱۳۹۹ ۷:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام تو سایت ثبت نام نوشته مهلت ارسال مدارک ۱۲/۷/۹۹

مینا
شهریور ۲۵, ۱۳۹۹ ۴:۲۴ ب٫ظ

سلام
کسی میدونه دانشگاه غیر انتفاعی شهاب دانش قم برای رشته هوش مصنوعی چند نفر مجاز شدن؟ و اینکه اصلا دانشگاه خوبی هست یا خیر؟

م
شهریور ۲۳, ۱۳۹۹ ۸:۲۶ ب٫ظ

https://www.farsnews.ir/my/c/38498 لطفا حمایت کنین و شیر بدین درگروها تون

تراز بیارن پایین

م
شهریور ۲۳, ۱۳۹۹ ۸:۲۵ ب٫ظ

لطفا حمایت کنین تاسریع پیگیری شود شرایط امسال

متفاوت تراز پایین بیارن

https://www.farsnews.ir/my/c/38498

لطفا حمایت کنین

سارا
شهریور ۲۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۲ ق٫ظ

سلام
سوالی داشتم از خدمتتون ، داشتن ریزنمرات الزامی هسست، کارشناسی رو دارم ولی ارشد نه

محمد
شهریور ۲۰, ۱۳۹۹ ۹:۵۰ ب٫ظ

همش باید برن برای مصاحبه؟یاهر کدوم خودشون میخان نمیرن-میرن ممنون میشم راهنمایی کنین

محمد
شهریور ۲۰, ۱۳۹۹ ۹:۵۰ ب٫ظ

سلام انهایی ک چندتا مجاز میشن چطوریه مصاحبه دعوت شدنشون

زهرا
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام. هر چند جا کا دعوت شدیم مصاخبه میتونید برید ولی سایت هگه اون دانشگاه ها رو چک کنید

م
شهریور ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۷ ب٫ظ

دانشگاه سراسری نتایج انتخاب رشته ی دکترا رو چطوری اعلام میکنه؟

م
شهریور ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۶ ب٫ظ

سلام
من دعوت به مصاحبه شدم چطور ثبت نام کنم برای مصاحبه؟ تاریخشو خود دانشگاه مربوطه تعیین میکنه؟

فاطمه
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۴:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  م

برو توسایت دانشگاه مربوطه نوشته

مهدی
شهریور ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۰۵ ق٫ظ

با سلام، در کنکور دکتری ۹۹ من با نمره کل ۱۸۰۰ در رشته مدیریت بازرگانی در همه واحدهای دانشگاه آزاد بجز واحدهای تهران دعوت به مصاحبه شدم، فارغ التحصیل آموزش محور هستم( بدون پایان نامه) واحد پایان نامه رو اخذ کرده بودم و تا حدودی روش کار کردم ولی به علت پاره ای از مشکلات شیوه آموزش محور رو انتخاب کردم و‌ ۲ درس ۲ واحدی به جای پایان نامه گذراندم و فارغ التحصیل شدم، آیا بدون داشتن پایان نامه برای مصاحبه برم مشکلی ایجاد میشود، اصلا بدون پایان نامه امکان تحصیل در دوره دکتری وجود دارد؟ با تشکر

سروش
مرداد ۱۶, ۱۴۰۰ ۲:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

سلام‌وقت بخیرمنم اموزش محورم، شماقبول شدین بدون پایان نامه تودکترا؟ممنون‌میشم اگرقبول شدین به من اطلاع بدین،خیرببینید

سارا
شهریور ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۰ ق٫ظ

سلام.
من مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشدم رو نگرفتم و تو همون دانشگاهی هستن که میخوام برای مصاحبه اش شرکت کنم. پروسه گرفتن گواهی موقت هم با توجه به این که غیر حضوری بوده و پست میشه،طولانی هست.
آیا امکانش هست برای مصاحبه دکتری فقط ریزنمرات هر دو مقطع رو آپلود کنم؟ بالاخره زمانی دانشجوی خودشون بودم و مدارکم تو همون دانشگاهه. حتما باید اصل مدارک رو ارائه داد؟

شهرام
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۲:۰۴ ب٫ظ

سلام و عرض ادب
سوال بنده این هست من که مدیر عامل شرکت پیمانکاری تازه تاسیس هستم دارای امتیاز می باشد در مصاحبه دکتری؟

مهسا
شهریور ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  شهرام

سلام
قاعدتا خیر و با توجه به ایجاد مشغله کاری در دانشگاه ها سراسری ممکنه اثر منفی داشته باشه. اما در دانشگاه ازاد احتمالا مشکلی نداره

نسترن
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۹ ق٫ظ

سلام من میخواستم سال آینده در کنکور دکتری شرکت کنم. چند سوال داشتم اول اینکه چه اساتیدی می توانند دانشجوی دکتری بگیرند؟ باید چقدر سابقه داشته باشند؟ قبل از مصاحبه باید با آنها حرف بزنیم؟ اگر سایقه تدریس نداشته باشیم چقدر در پذیرش تاثیر دارد؟ممنون

حامد
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۱:۱۹ ب٫ظ

سلام
من در آزمون رتبه ۱۱۱وتراز ۴۷۹۰رو آوردم در رشته حقوق جزا و جرم شناسی.
به نظرتون ممکنه روزانه قبول بشم؟
چون ظرفیت امسال خیلی کمه

Rahil
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۰:۱۵ ق٫ظ

سلام یه سوال داشتم کسی که آموزش مخور بود دوره ارشد
اگر رتبه خوب
مقاله چاپ شده مدرک زبان داشته باشه میتونه دکتری قبول بشه

مهسا
مرداد ۲۹, ۱۳۹۹ ۰:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  Rahil

سلام
بله. مشکل آموزش محور همینه که اساتید نمیتونن توانمندی داوطلب در پژوهش رو بسنجند. اگه شما رزومه خوبی داشته باشید میتونید در این زمینه قانعشون کنید و شانس قبولی داشته باشید

مجید
تیر ۱۱, ۱۳۹۹ ۶:۳۳ ب٫ظ

با سلام
در خبرگزاری فارس در بخش فارس من درخواستی با عنوان(درخواست حذف مصاحبه کنکور دکترا) ثبت شده است که اگر گوگل عنوان(درخواست حذف مصاحبه کنکور دکترا – خبرگزاری فارس) را جستجو کنید به راحتی لینکش را پیدا می کنید .از همه علاقمندان و مشتاقان تحصیل در این مقطع خواهشمند است که اولا آن را حمایت کنید، ثانیا به بقیه نیز خبر بدید تا حمایت کنند شاید خدا خودش کمک کرد که مصاحبه از کنکور دکترا حذف بشه و فقط وفقط ملاک پذیرش کنکور سازمان سنجش باشه توکل به خدای بزرگ و توانا
حمایت یادتون نره هر چه تعداد بیشتر بشه ،بهتر میشه پیگیری کرد.

گل دختر
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۹ ۰:۴۰ ق٫ظ

سلام . من ارشد آموزش محور بودم و پایان نامه ندارم. اما دو مقاله چاپ شده دارم میتوانم از مصاحبه امتیاز بگیرم؟

نیلوفر
فروردین ۲, ۱۴۰۰ ۱۲:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  گل دختر

سوال منم هست لطفا جواب بدین

عبداله
فروردین ۱۰, ۱۳۹۹ ۱:۲۴ ب٫ظ

سلام
کارشناسی ارشد پیام نور برای مصاحبه دکتری ارزش دارد یا رد میکنن؟

مجید
اسفند ۹, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۸ ب٫ظ

با سلام
در خبرگزاری فارس در بخش فارس من درخواستی با عنوان(درخواست حذف مصاحبه کنکور دکترا) ثبت شده است از همه علاقمندان و مشتاقان تحصیل در این مقطع خواهشمند است که اولا آن را حمایت کنید، ثانیا به بقیه نیز خبر بدید تا حمایت کنند شاید خدا خودش کمک کرد که مصاحبه از کنکور دکترا حذف بشه و فقط وفقط ملاک پذیرش کنکور سازمان سنجش باشه توکل به خدای بزرگ و توانا
حمایت یادتون نره هر چه تعداد بیشتر بشه ،بهتر میشه پیگیری کرد.

مجید
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۳:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  مجید

سلام
درخواستی با عنوان(درخواست حذف مصاحبه کنکور دکترا) در خبرگزاری فارس در بخش فارس من به آدرس ( https://my.farsnews.ir/c/18987) ثبت شده است
از همه علاقمندان و مشتاقان تحصیل در این مقطع خواهشمند است که اولا از این کمپین حمایت کنید ، ثانیا به بقیه مشتاقان ادامه تحصیل در دردکترا ، نیز خبر بدید تا از آن حمایت کنند شاید خدا خودش کمک کرد که مصاحبه از کنکور دکترا حذف بشه و فقط وفقط ملاک پذیرش کنکور سازمان سنجش باشه البته منظور فقط و فقط حذف مصاحبه است و سایر آیتم ها از قبیل معدل و کارهای پژوهشی(مقاله -کتاب و …) میتونه تاثیر داشته باشه و میزان تاثیر آنها هم فقط و فقط با نظر کامل سازمان سنجش باشد و سنجش رزومه پژوهشی هم فقط بر عهده سازمان سنجش باشه به این ترتیب که هر داوطلب رزومه پژوهشی خودش را به صورت غیر حضوری برای سازمان سنجش بفرسته .
توکل به خدای بزرگ و توانا حمایت یادتون نره هر چه تعداد بیشتر بشه بهتر میشه پیگیری کرد

فاطمه بدرخانی
تیر ۱۱, ۱۳۹۹ ۴:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  مجید

موافق حذف مصاحبه هستم

ت
آبان ۱۷, ۱۳۹۸ ۲:۳۰ ب٫ظ

مهم تسویه نیست یک فرم بگیرید که تا قبل سهریور چک دادین تسویه نمایید ..تو علوم وتحقیقات تهران من ده درصدم میاحبه با ضریبش منظورمه ندادن..با کلی کتاب و مقاله و مجله و حتی دانشگاه سراسری درجه یک درس خوندن…از تجربه مصاحبه یه سراسری برام سختر بود ..ولی رشته با رشته فرق داره قرار تیست چون ترازت بشه شش هزار قبول بشی یا جهار هزار نشی..قضیه فرق داره ..علوم وتحقیقات تهران برای اینکه همیشه جزو تای اول کشور باشه مثل علم وصنعت و تهران مدرس میخواد دانشجویاتی باشن که نوآور باشن و بتونند رساله رو با نوآوری انجام بدهند یهو میلینین سراسرس قیبول میشید علوم و تحقیقات نمیشید یا برعکس..هر دانشگاهی نمیخواد وجهه جهانی وداخلیش خراب بشه بخصوص علوم وتحقیقات تهران که بزنید میاد نوآورترین دکتری هایی که تمام نمودند فوق دکترا رفتن یا دارای مقام و شرکتی هستند..اساس هر دانشگاهی از قبل برنامه ریزی شده ولی باید دانشجو تشخیص بده ..بخصوص الان که دکترای سراسری بهدا ناچارا بیان برای ازاد تدربس کنند که اینجا چون علوم وتحقیقات تهران اوله بینشون و کاملا مستقله حای شانس تدریس رو به بچه های دکترای خودشون میدن چون میخواهند طبق برنامه جلو برند و جزو پنج تا ده تای اول کشورباشن ومرز پانصد جهانی رو همچون مدرس و تهران وعلوم وصنعت نگه دارن برا همینه سخت میگیرن اما با هدف

سوگل
تیر ۱۹, ۱۳۹۸ ۱:۱۸ ب٫ظ

سلام یک سوال داشتم اگر هنوز با دانشگاه تسویه نکرده باشیم و بخواییم نمره پایانامه رو برای جلسه دفاع بیریم باید چه مدرکی ببریم؟؟؟؟میشه راهنماییم کنید

مهسا
تیر ۲۰, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  سوگل

سلام
اصولا برای نشون دادن نمره پایان نامه در مصاحبه مدرک نمیخوان و خیلی اوقات اصلا نمیپرسن. اما اگر اصرار دارید مدرکی داشته باشید که فرم صورتجلسه دفاع رو ببرید.

محسن
تیر ۹, ۱۳۹۸ ۳:۳۲ ب٫ظ

با سلام. من کارشناسی ارشد ادبیات فارسی هستم. هنوز آزمون دکترا شرکت نکردم. می خواستم بدونم که ارزش و سهمِ داشتن مقاله علمی _ پژوهشی در مصاحبه دکترا به چه میزان هست و حداقل باید چند تا مقاله داشته باشم؟ با توجه به اینکه نمرات دروس ارشد و نمره پایان نامه ام هم خوبه.

مهسا
تیر ۱۰, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

سلام
داشتن مقاله الزامی و اجباری نیست و بدون مقاله هم میشه دکتری قبول شد. بستگی داره به مصاحبه و این که اساتید چی براشون مهم باشه.
درمورد جزئیات نمره مقاله هم در دانشگاه های مختلف متفاوته اما ایین نامه که سنجش چند سال قبل منتشر کرد در لینک زیر هستش:
https://phdtest.ir/1393/10/%D8%A2%DB%8C%DB%8C%D9%86-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%85%D8%B5%D8%A7%D8%AD%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D9%86%D8%AC%D8%B4-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-94-95/

حسین خردمند
تیر ۲, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۲ ب٫ظ

سلام من ۸تاشهردعوت ب مصاحبه شدم رشتمم مدیریت تربیت بدنی ولی رزومه ومقاله ندارم بنظرتون میتونم دکترا قبول بشم خیلی استرس دارم میشه راهنماییم کنید جواب سوالم بدید؟؟

مهسا
تیر ۵, ۱۳۹۸ ۲:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  حسین خردمند

سلام
همه کسانی که به مصاحبه دعوت میشن شانس قبولی دارند. اتفاقات زیادی در جلسه مصاحبه ممکنه بیفته، وضعیت رقبا، مولفه های مهم برای اسایتد، چگونگی ظاهر شدن شما در جلسه مصاحبه و …
همه اینها میتونن در نتیجه بسیار مهم باشه.

بهزاد شهرکی
خرداد ۲۴, ۱۳۹۸ ۸:۵۸ ب٫ظ

با سلام و احترام
جواب قبول شدن در مصاحبه در همان روز توسط اساتید اعلام میشود یا توسط سایت بعدا؟
کسانی که چند جا قبول شدند چطور باید ثبت کنند به عنوان مثال باید به ترتیب اولویت بندی سایت اعلام کرده است طبق همان انجام داد؟
ایا مقاله چاپ نشده صرف داشتن مقاله ,و کتابچه درست کردن از پیام نامه توسط صرافی تاثیر داره
ایا برای رشته مدیریت داشتن مدارک غیر مرتبط مثل احکام مربیگری ورزشی تاثیر گزار؟
میزان قبولی امسال در مصاحبه دکترا به شکلی
و اگر بصورت متمرکز برگزار شود و بخواهیم چند تا دانشگاه امتحان دهیم چند روز در تهران باید باشیم؟
ایا الان تو این فرصت باقی مونده میشه مقاله چاپ کرد؟

مهسا
تیر ۵, ۱۳۹۸ ۲:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  بهزاد شهرکی

سلام
قبولی نهایی توسط دانشگاه ها تعیین نمیشود و دانشگاه ها فهرست اسامی پذیرفته شدگان را به سنجش اعلام نمیکنند. همه دانشگاه ها نمره مصاحبه‌ را به سازمان سنجش اعلام خواهند کرد و سازمان سنجش بر اساس میانگین نمره مصاحبه‌ و نمره آزمون کتبی، مشخص خواهد کرد که در هر دانشگاه چه کسانی پذیرش می شوند.
شما در بالاترین اولویت انتخابی خود که نمره قبولی را کسب کرده باشید پذیرش می شوید.
معمولا تنها مقالات و کتابهای چاپ شده و پذیرش شده مرتبط با رشته فقط دارای امتیاز هستندو
درمورد دانشگاه آزاد باید منتظر اعلام جزئیات مصاحبه باشیم.
در این فرصت باقی مونده فقط ممکنه بتونید مقاله کنفرانسی چاپ کنید، اگه کنفرانسی مرتبط با رشته تون این روزها مقاله پذیرش کنه.

حامد
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۰:۱۵ ق٫ظ

سلام لطفا اگر از دوستان کسی سوال منو میدونه راهنمایی که: من در حال حاضر فارغ التحصیل هستم ولی اصل مدرک ارشدم به دلایلی دانشگاه هستش…برای روز مصاحبه چیکار باید بکنم؟ درحال حاضر کپی و ریز نمرات دارم؟؟!!

مهسا
تیر ۵, ۱۳۹۸ ۲:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  حامد

سلام
معمولا مشکلی ایجاد نمیشه و فقط تعهد میگیرن که بعدا اصل مدرک رو براشون ببرید.

فاطمه
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۵:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  حامد

باید به سایت دانشگاهی ک مصاحبه دعوت شدی مراجعه کنی وببینی اونا چه مدارکی میخوان ،الان گرگان برای من اصل کارشناسی و ارشد وخواسته،ملایر ریزنمراتو

حامد
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۸:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

خیلی ممنون پاسخ دادید
ولی یک سال دیر پاسخ دادید!!

ناشناس
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۰۷ ب٫ظ

با سلام خدمت همه دوستان
پارسال همین موقع ها منم مدام توی phdtest بودم و مثل همه شما استرس داشتم.خدا خواست و دانشگاه تهران قبول شدم.
الان فقط اومدم که بهتون روحیه بدم و بگم همیشه اون چیزی که حتی فکرشم نمیکنی،اتفاق می افته.
بنده ۱۴ مکان دعوت به مصاحبه شدم که فقط سه جا رو رفتم اما تجربه ای که توی مصاحبه ها به دست آوردم، فقط این بود که فرد باید کاملاً به پایان نامه اش مسلط باشه و سوالی که توی همه دانشگاه ها پرسیده میشه، زبان انگلیسی هست.
اصلاً استرس نداشته باشین، فکر نکنین هر دانشگاهی دانشجوهای خودش رو برمیداره و بابت رزومه هاتون و کم بودن مقالاتتون، نگران نباشین.
با آرزوی موفقیت تک تک شما دوستان.

سعید-مدیریت IT
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۸ ۲:۳۵ ق٫ظ

دوستان عزیز سفارشی که توهم قبولی ساده دارن، استاد شما به یه نفر زنگ زده، آیا فقط یه نفر امتیاز میده تو مصاحبه؟؟؟؟
۴ الی ۶ نفر مصاحبه میکنن. استادهای خود دانشجوها تو دانشگاه خودشون خیلی وقتا نمیتونن دانشجوی خودشون رو بردارن، بعد شما به راحتی میری جای دیگه با یه زنگ قبول میشی؟؟؟
واقعا خیلی بامزه هستید.

ماریا
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۸ ۰:۲۲ ق٫ظ

سلام اون دوستی که گفته سفارش شده برا قبولی، از بقیه میخوام بپرسم آیا کسایی که سفارش میشند قبولیشون قطعی هست؟

زهرا
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۸ ۹:۳۴ ب٫ظ

من یک مقاله SCOPUS Q4 دارم . آیا این مقاله رو به عنوان علمی -پژوهشی قبول می کنند ؟
SCOPUS جز مقالات علمی پژوهشی هست ؟

یلدا
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

علمی پژوهشی بودن یک مقاله به محتوای آن بستگی دارد اگر مقاله تون در رابطه با پژوهش یا کار آزمایشگاهی هست که انجام دادید علمی پژوهشی محسوب میشه (مروری نباشه). حال اینکه Q4 هستش بهتر از هیچیه اما امتیاز مقاله ISI و Q1 یا Q2 به مراتب بسیار بیشتره.

عباس
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۳:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  یلدا

برای دانشگاه های تفاوتی از نظر اینکه مقاله دو مجله پزوهشی ازاد یا دولتی چاپ شده نداره تعداد مهم .درخصوص مقاله ای اس ای باید گفت مجله با کیو چهار و حتی بدون کیو از کلیه مجلات داخلی ایران معتبرتر هستند ولی برای دانشگاه چاپ در کیو یک و دو مهم نیست امتیاز ان را حتی اگر کیو چهار باشه می گیرد برای افزایش مرتبه اساتید درجه بندی مجلات ای اس ای مهم و هیت علمی شدن نه شما

شیمی
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۸ ۵:۳۶ ب٫ظ

دانشگاهها خودشون میگن توصیه نامه بیارید حالا این دوستمون استادش لطف کرده شفاهی توصیه کرده
انشالله قبولی
من استادم چون کسی رو نمیشناسه توصیه نامه کتبی دادن اگه تو اون دانشگاه با استاد من اساتید دوست بودن حتما به توصیه نامه ش توجه میکردن ولی چون نمیشناسن فقط نگاه ش میکنن و دیگر هیچ

eng
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  شیمی

توصیه کردن با سفارش کردن بدلیل رابطه نزدیک برخی اساتید بسیار متفاوت از هم می باشد…

شیمی
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۸ ۵:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  eng

رابطه اساتید وقتی دوستانه و نزدیک باشه توصیه و سفارش فرقی نمیکنه هیچ استادی توصیه دوست و همکار صمیمی ش رو بخاطر داوطلبای دیگه نادیده نمیگیره
دانشگاه بهش میگه توصیه اساتید میگن سفارش ما میگیم پارتی بازی در نهایت نتیجه یکیه قبولی و پذیرش
که مبارکشون باشه ….

ما هم به امید خدا نه خلق خدا میرم مصاحبه نتیجه هر چی میخواد بشه

eng
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  شیمی

توصیه نامه از اساتید مثلا پایان نامه بیانگر رضایت استاد از دانشجوی خودش است نه به معنای سفارش لفظی یا تلفنی…..شما هم از اساتید پایان نامه خودتان توصیه نامه همراه داشته باشید و همه کسانیکه در مصاحبه شرکت می کنند این توصیه نامه را داشته باشند….تاکید می کنم این توصیه نامه عمومی میباشد که فقط بیانگر تلاشگر بودن فرد موردنظر است….

محمد
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  شیمی

توصیه نامه یعنی اینکه استاد راهنمای شما تایید میکنه که ایشون دانشجوی کوشایی هستند و تنبل نیستند و اینو به صورت کلی مینویسه نه برای استاد خاصی و بصورت خصوصی و این فرق داره با کسی که به دوستش زنگ بزنه و بگه که اینو بدون در نظر گرفتن رتبه و تراز و شایستگیش بردار و شاید هم پولی این وسط رد و بدل بشه که خبر دارم که شده
قضاوت با خودتون

ضمن اینکه در گرفتن توصیه نامه همه حق مساوی دارن و میتونن بگیرن

شیمی
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۸ ۴:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

بله همه میتونن بگیرن ولی تاثیرش هم یکسان و مساویه یقینا جواب منفیه استادی که توصیه نامه دوستش رو رویت میکنه احساسش با زمانی که توصیه نامه از یه استاد نا آشنا و غریبه و …..میبینه یکسانه

eng
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  شیمی

وقتی توصیه نامه عمومی نوشته شده و خطاب به کسی نیست تاثیرش فرقی ندارد….البته مطرح بودن استاد به لحاظ علمی در کشور معمولا تاثیرش بیشتره….خلاصه کیفیت پژوهش درنظر افراد مصاحبه کننده بسیار مهمتر است و در غیر اینصورت توصیه نامی بسیار بی ارزش می باشد…

سامان
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۸ ۰:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  eng

الان من که استادم تماس گرفت با استاد مصاحبه کننده ، ایآ مصاحبه رو برام راحت تر میگیرن؟

یک دوست
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۸ ۴:۱۶ ب٫ظ

نکاتی برای دوستان: دانشجوی سفارشی (در حد سفارش استادی به استاد دیگر) در چه صورتی قبول خواهد شد؟!
اگر رشته و دانشگاه سطح یک باشند، و دانشجویی قوی و سفارشی باشد و اساتید بین این دانشجوی قوی و دانشجوی قوی دیگری مجبور به انتخاب یک نفر باشند دانشجوی قوی سفارشی را قبول میکنند.
اگر رشته و دانشگاه سطح یک باشند، و دانشجویی ضعیف و سفارشی باشد و اساتید بین این دانشجوی ضعیف و دانشجوی قوی دیگری مجبور به انتخاب یک نفر باشند احتمال قبولی دانشجوی ضعیف سفارشی بسیار پایین است.
اگر رشته و دانشگاه سطح پایین باشد به طوریکه متقاضی آن افراد زیادی نباشند، قاعدتا سایر مصاحبه شوندگان نیز آنچنان قوی نخواهند بود و دانشجوی ضعیف سفارشی نسبت به دانشجوی ضعیف معمولی در اولویت قبولی است.
موفق باشید.

علی به سامان
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۸ ۱:۵۳ ب٫ظ

سلام سامان
اینکه استادتون زنگ زده به احتمال زیاد پذیرش می شید ولی شما یکمی خودتون برای جلسه مصاحبه آماده کنید، چون جلسه مصاحیه تمامی اساتید گروه هستند و اساتید دیگه هم ازتون سوال می پرسند، پس خودتون کامل آماده کنید و اینکه استادتون هم زنگ زده خیلی تاثیر داره اگر یکمی خودتون برای مصاحبه آماده کنید صد در صد قبولید
حتما موارد که برای مصاحبه لازم هست اماده کنید یه دو روزه اماده میشید
برید توی صفحه همون دانشگاه مقالات اساتید و زمینه هاشون مطالعه کنید و بتونید خودتون هم به انگلیسی معرفی کنید و چند تا موضوع که همون استاد که استادتون بهش زنگ زده را بررسی کنید به عنوان پیشنهاد برای تز دکتری
همه این کارا انجام بدید و چون استادتون هم زنگ زده به احتمال خیلییییییییی زیاد قبول میشید
در ضمن به حرف این جماعت گوش نده چون خودشون آشنا نداره میگن پارتی و این چیزا والا من هم اگه اشنا داشتم همین کار میکردم حتی تمامی این دوستان که نظر دادن اگه اشنا داشتن همین کار میکردن
پس کار شما کاملا درسته و منطقی هست تو خارج کشور هم همین کار میکنن ایران دیگه بماند
موفق باشید

سامان
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۸ ۲:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی به سامان

خیلی ممنون علی. دقیقا اینا جز افرادی هستن اگه آشنا داشتن خودشون اولین نفر بودن که پارتی بازی میکردن،

هومن
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۸ ۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  علی به سامان

ببخشید، مثلا منی که رتبه ۲ شدم نباید ناراحت بشم از این حرفا؟! کسی که زحمت کشیده و تلاش کرده و کلی درس خونده لایق پذیرش در دوره دکتری است یا کسی که زنگ زدن سفارشش رو کردن؟ درسته شاید اگر هر شخص دیگه ای (با رزومه ضعیف) بتونه پارتی جور کنه اینکارو میکنه، اما بحث سر این نیست، مشکل اینجاست که شما و امثال شما جای افردا لایق دیگه رو پر میکنید.

سامان
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۸ ۲:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  هومن

منم رزومم ضعیفه واسه همین سعی کردم با پارتی وارد بشم، اگه رزومم هم قوی میبود باز پارتی رو در نظر میگرفتم

فاطمه
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۸ ۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  هومن

نه همیشه جا برای افراد لایق هست این های که سفارش میشن هم یه دو نفر بیشتر نیست بیقه همه بر اساس لایقت میرن پس نگران نباشید
شما حتما قبولید
توی تمام ایران اینجوری حالا چه بخای و چه نخای
ولی شما با لایقتون میرید
مثلا اگه یه دانشگاه توی تهران ۸ تا دکتری میگیره قطعا قطعا ۲ تا سفارشی هستتت شک نکن بپذیریم واقعیت دیگه بقیه بر اساس لیاقت هستن
پس جای نگران نیست

لیلا
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۸ ۳:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

واقعا چقدر سخیف و زشته که اینقدر راحت ظلم و پایمال شدن حقمون رو قبول میکنیم و چقدر زشته که به این راحتی ظلم کرده و حق دیگرون رو پایمال میکنیم و به اون هم افتخار کرده و طلبکار هم میشیم.
مطمئنا شما باید در مقابل وجدانتون جوابگو باشید.
اصلا هم فکر نکنید که بنده اینها رو از روی حسادت میگم چون اول بنده خودم دانشجوی دانشگاه دولتی مقطع دکترا هستم و ثانیا دارم میبینم کسانی رو که بدون لیاقت و شایستگی اومدن و چه وضع اسفباری دارن

سامان
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۸ ۳:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  لیلا

مگر چه وضعی پیدا کردن.؟ به چه صورت هستن؟یعنی اونا هم با پارتی اومدن؟

kamy 1
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۸ ۱:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  سامان

فریاد ز دست فلک شعبده باز شهزاده به ذلت و گدا زاده به ناز
نرگس زبرهنگی سرافکنده به پیش صد پیرهن حریر پوشیده پیاز

الهام
خرداد ۱۶, ۱۳۹۸ ۱:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی به سامان

من خودم اشنا دارم .معاون پژوهشی دانشگاه قبلا رییسم بوده و همسر دوستم.می تونم همکارهام با یه تماس حل کنم.ولی حتی بهش نگفتم که قبول شدم.می خوام خودم برو با دارایی ها و معلومات خودم.شد شد نشد هم بی خیال…

سوزان
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۸ ۱:۰۵ ب٫ظ

سلام دوستان کسی جواب سوالمو میدونه خواهش میکنم جواب بده. من رشتم نساجی گرایش شیمی نساجی هست. حدود ۸۰ نفر شرکت کننده داره ک رتبه من حدود ۶۰ و مجاز به روزانه شدم. و در کل ۲۴ نفر دولتی پذیرش میکنه! از طرفی من اختصاصی ۲درصد زدم و استعداد تحصیلی و زبان رو سفید گذاشنم. میخواستم بدونم آیا ممکنه باتوجه به اینکه شرکت کننده کم دارن مصاحبه رو راحت تر بگیرن که بتونن طرفیت رو کامل کنن؟

محمد
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۸ ۳:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  سوزان

سلام.
رشته نساجی رشت پارسال تقریبا تموم مصاحبه کننده ها رو بدون حتی مصاحبه گرفت.
احتمال قبولیتون زیاده

زهرا
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۸ ۵:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام احتمالا شبانه صنعتی اصفهان قبولین

سوزان
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۸ ۶:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

برچه اساسی این رو میگین ؟ خودتون نساجی هستین؟

زهرا
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۸ ۷:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  سوزان

نه یکی از دوستان که نساجی بود با رتبه نزدیک رتبه شما که ارشدش هم صنعتی بود دعوت به مصاحبه شبانه صنعتی شد

سوزان
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۸ ۷:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

چه جالب! درصدهاشونم مثل من بود؟ بعد الان دانشجو دکتری هستن؟ اگه هستن میتونین بپرسین در جلسه چحوری سوال میپرسن؟

زهرا
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۸ ۹:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  سوزان

از درصداشون اطلاعی ندارم ایشون در کنکور ۹۶ و ۹۷ با حدودا همین رتبه ها شبانه آوردن ولی در جلسه مصاحبه حاضر نشدن به دلیل سنگین بودن هزینه ها و الان شاغل هستن

سامان
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۸ ۴:۲۴ ب٫ظ

سلام. استاد من به استاد دانشگااهی که مطمئم میرم مصاحبش باهاش تماس گرفنه چون دوستن باهم و گفنه که منو بردارن. ب نظرتون باز در مصاحبه ازم سوال میپرسن یا رزومه رو نگاه میکنن؟

زهرا
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۸ ۸:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  سامان

سلام.
در هر صورت شما باید خودتون رو برای مصاحبه آماده کنید تا توانایی هاتون مشخص بشه از میان سایر رقبا.
به وعده و وعیدهای اساتید خیلی اکتفا نکنید ممکنه حرفشون تغییر کنه و شما رو برندارن

یلدا
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام اگه دانشگاه سطح یک تشریف میبرید برای مصاحبه و رزومه تون چندان قوی نیست قطعا از شما سوالاتی پرسیده خواهد شد تا سطح معلومات و توانایی شما رو محک بزنند. صرف یک تماس از هیچ چیز مطمئن نباشید.

سامان
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۸ ۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  یلدا

اگه دانشگاه سطح دو یا سه باشه همون زنگ کفایت میکنه؟

یلدا
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۸ ۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  سامان

هیچ وقت نمیشه مطمئن نظر داد اما اگر دانشگاه سطح سه باشه احتمال قبولیتون زیاده.

سامان
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۸ ۲:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  یلدا

پس احتمال زیاد قبول میشم همون روزانه. خیلی ممنون

eng
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۸ ۸:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  سامان

اینکار غیراخلاقی بوده و بسیار برای جامعه علمی اسفبار است…

سامان
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۸ ۹:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  eng

براچی غیراخلاقیه؟

زهرا
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  سامان

اسمش پارتی بازیه
نادیده گرفتن افراد شایسته تر

سامان
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

هرجا پارتی داشته باشی کارتون راه میفته، منم آشنا دارم ازش استفاده میکنم .

M.H
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۸ ۰:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  سامان

خیلی خوشحال نباش. از این قولها خیلی داده می شه، بعد از یک هفته یادشون میره( البته استاد واقعی هیچ موقع به کسی قول نمیده، حتما اشتباه از شماست که تشویق و اعتماد به نفس دادن یک شخصی را «قول دادن» تصور می کنید). باید بیشتر تلاش کنید و خودتونو نشون بدید.

هاشم
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  سامان

آگه غیر اخلاقی نیست پس چیه؟ ؟ به این چی میگن پس؟؟؟؟

امین
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۸ ۸:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  eng

واعظان کین جلوه در محراب و منبر می کنند
چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند

eng
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۸ ۱:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  امین

قضاوت ناآگاهانه!!!!!!!!!!!……

امیر
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۸ ۰:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  سامان

زیاد امیدوار نباشید
استاد بنده هم پارسال گفتن دارن منتقل میشن فلان دانشگاه تهران و با اساتید گروه اونجا هماهنگ کردن که بنده را حتمی بگیرین تا بتونیم به همکاریامون ادامه بدیم
و بنده هم فقط دوتا دانشگاه مصاحبه رفتم یکی دانشگاه صنعتی اصفهان که نزدیک خونه هست و یکی هم دانشگاه مذکور که متاستفانه یا خوشبختانه بنده را نگرفتن و امسال دوباره شرکت کردم

سامان
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۸ ۱:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

خب چیشد که شمارو نگرفتن؟

سیروان
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۸ ۹:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  سامان

متاسفم برای این ذهنیت و رفتار شما ” چقد هم صریح

سامان
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۸ ۱:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  سیروان

مگه چه رفتاری دارم! ینی شما تو زندگیتون از هیچ پارتی استفاده نکردین که واسه رفتار من متاسفین! وقتی آشنا دارم و میدونم ممکگه پذیرفته بشم با آشنام براچی اینکارو نکنم!

پویان
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۸ ۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  سامان

همینجوری خیلی ها دکتر مهندس شدن که وضعمون اینه. فقط پیش از این معمولا صداشو درنمیاوردن که پارتی دارن الان دیگه قبحش ریخته ظاهرا.

سامان
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۸ ۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  پویان

به نظرم مشکلی نداره پارتی داشتن، شماهم داشتی استفاده میکردی قطعا،

هاشم
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۸ ۳:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  سامان

به سامان
خب که چی؟؟ لابد کلی هم ذوق میکنید!!!!
اینجوری باشه که ما با رتبه ها و رزومه های خوب الکی هزینه میدیم و کلی سختی به جون میخریم و شهرهای مختلف میریم مصاحبه اونم توی این ماه مبارک که سختی ها دوچندان میشه. یه سری هم مثل شما با یه تلفن کارتونو راه میندازین. تمام کسایی هم که طرفداری شما رو میکنن احتمالا دارن با همین حربه کارشونو راه میندازن.

پس حداقل بذارین این کارها رو در پس پرده انجام بدین، نه اینکه همه جا، جار بزنین!!!

سامان
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۸ ۳:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  هاشم

ذوق که مسلما دارم بخاطر دکتر شدنم، اما اینکه شما سختی میکشین یا نمیکشین خب به من چه ربطی داره! حالا یا خدا دوستم داشت این استاد رو سر راه من قرار داد که‌من بتونم دکتری قبول بشم یا هرچی اون کار خدا هست دوست عزیز

هاشم
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۸ ۳:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  سامان

ولی اینجوری دکتر شدن چندان ذوقی نداره ها!!
میدونین راستش وقتی آدم خودش با زحمتای خودش به جایی میرسه باید ذوق کنه و به خودش افتخار کنه، نه با پارتی بازی، تازه اونجوری منت کسی هم سرت نیست و تازه عذاب وجدان هم نداری که چجوری حق چند نفری رو خوردی!!!

خدا رو هزاران مرتبه شکر که یکی مثل من با زحمتای خودم چنین رتبه و چنین رزومه ای دارم، پارتی ما خداست. نه منتی سر آدم میذاره نه…. زحمت کشیدن های ما هم بی پاسخ نمیمونه.

لیلی
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۸ ۴:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  سامان

دوست عزیز در نظر داشته باشید که اگر احیانا با ورودتون به دوره دکترا حق شخص دیگری را خورده باشید همین خدایی که ازش صحبت میکنید به موقع اش حق الناسی که گردنتون میفته رو بی جواب نخواهد گذاشت :)

سامان
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۸ ۴:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  لیلی

هیج ربطی نداره لیلی خانم، اگه خدا نمیخواست حق الناس باشه قطعا استادی هم نبود که زنگ بزنه به استاد دانشکاه مورد نظر،

لیلی
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۸ ۶:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  سامان

جبر و اختیار رو با هم قاطی کردی دوست گرامی :) همه آدم ها ممکنه در شرایطی قرار بگیرند که خطا باشه و با انتخاب خودشون باید به سمت درست بروند، اینکه کسی خطا یا اشتباهی میکنه یا حقی رو ناحق میکنه خواست خدا نیست. ادامه این بحث در اینجا نمیگنجه. با آرزوی سربلندی برای همه عزیزان.

زهرا
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۸ ۷:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  سامان

آقا سامان عزیز لطفا خودتون رو فریب ندین
هر کسی که این کار رو میکنه در حق افراد شایسته ظلم میکنه چه استاد باشه چه دانشجو
شیطان هم برای اینکه انسان رو وارار به کار زشتی کنه اون گناه رو در نظر شخص زیبا جلوه میده و توجیه میکنه

علی
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۸ ۱:۴۴ ب٫ظ

سلام خدمت همه ی دوستان خوب و عالی و سایت خوب
دوستان من یه راهنمایی می خواهم اصلا موندم چکار کنم
۱٫ من ارشدم تمام شده الان موقعیت امریه برای جور شده و بلافاصله بعد امریه هم میرم سرکار
۲٫ از طرف موقعیت دکتری هم دارم یعنی دکتری هم قبول میشم و بعد دکتری هم و سربازی بعد دکتری هم میرم سرکار(البته اگه اوضاع ایجوری بشه و بد نشه این شرط)
به نظرتون کدوم انتخاب کنم خواهشا راهنمایی کنید
متشکرم
کدوم انتخاب کنم خواهشا راهنمایی کنید

بهاره
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۸ ۶:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام دوست عزیز. رشنتون چی هست؟

علی
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۸ ۶:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  بهاره

برق

زهرا
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۸ ۸:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام
به نظرم صبر کنید تا جواب انتخاب رشته برای مصاحبه بیاد و ببینید کجاها شانس قبولی دارید اگه دانشگاه های خوبی دعوت شدین و امکان قبولی تون بود برید دکتری بخونید و اگه در مصاحبه پذیرفته نشدین برید سربازی.
البته به این نکته توجه داشته باشین که در صورت رفتن به سربازی بعد ۲ سال چقدر علاقه مند به ادامه تحصیل هستین

فرانک
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۸ ۱:۰۲ ب٫ظ

سلام ببخشید کسی میدونه چرا امروز توی سامانه آزمون ام اس ار تی رفتم برای ثبت نام تمام بخش هارو با دقت پر می کنم ولی ثبت نام نمیکنه و ایراد میکنه از همه بخش ها
رمز عبور رو باید چی بزنم دلخواه هست یا عدد خاصی هست ؟؟؟
لطفا راهنمایی بفرمایید

زهرا
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۸ ۱:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  فرانک

سلام
شروع ثبت نام فردا است

فرانک
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۸ ۱:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

اخه میگن باید پروفایل بسازی
من نمیتونم پروفایل رو بسازم

زکیه
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۸ ۱:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

توی سایت MSRT نوشته ۲۸ اردیبهشت… شما مطمئنین فرداست؟

فرانک مدیریت دولتی
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۸ ۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  زکیه

۲۸ هست ولی بچه ها شما تونستید پروفایل بسازید؟؟؟

زکیه
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۸ ۳:۴۶ ب٫ظ

من ساختم، ولی سال ۹۶ بود که معتبر هستش امسال هم.

زهرا
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۸ ۵:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  زکیه

بله شروع ثبت نام ۲۸ اردیبهشت است

فرانک
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۸ ۶:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

بچه ها کسی اخیرا پروفایل ساخته ؟؟ ظاهرا سایت مشکل داره

زهرا
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۸ ۸:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  فرانک

ساختن پرو فایل و همچنین ارسال پیام فقط در روز و ساعت اداری امکان پذیر می باشد (شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ الی ۱۶) بعد از ساعت ۱۶ و روزهای تعطیل سامانه اجازه ساختن پرو فایل جدید به داوطلبان نمی دهد.

فرانک
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۸ ۹:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

زهرا خانوم عزیز من امروز صبح توی همین بازه زمانی اقدام کردم و‌موفق نشدم پروفایل بسازم
میشه لطفا کمکم کنید من واقعا به این مدرک زبان احتیاج دارم
یک دنیا ممنون از شما

زهرا
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  فرانک

داوطلبان برای ثبت نام در آزمون MSRT باید اول در سامانه پرو فایل بسازند در صفحه ورودی سامانه آیکون ثبت نام را کلیک نموده و فرم ثبت نام را بدقت تکمیل نموده و بعد از تکمیل مشخصات تصاویر خودرا (عکس(جدید -تمام رخ و زمینه روشن)-صفحه اول اصل شناسنامه-کارت ملی و آخرین مدرک تحصیلی یا کارت دانشجویی) را اسکن نموده(تصاویر باید حتما” اسکن شده باشد عکسبرداری با تلفن همراه قابل قبول نمی باشد ) و در پرو فایلتان اپلود نمائید و طبق تاریخهایی که در تقویم آزمون درج می شود اقدام به ثبت نام نمائید بدینصورت که اول آزمون مورد نظر و حوزه انتخابی را رزرو نموده و طبق مهلتی که سامانه به شما جهت پرداخت هزینه آزمون می دهد اقدام کنید پرداخت هزینه فقط بصورت آنلاین می باشد و بعد از پرداخت حتما” کد ره گیری را یادداشت نمائید. فرمت تصاویر اسکن شده باید بصورتJPG و اندازه آن زیر ۵۰۰ کیلو بایت باشد توجه :ساختن پرو فایل و همچنین ارسال پیام فقط در روز و ساعت اداری امکان پذیر می باشد (شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ الی ۱۶) بعد از ساعت ۱۶ و روزهای تعطیل سامانه اجازه ساختن پرو فایل جدید به داوطلبان نمی دهد. . ضمنا” تائید مدارک توسط مدیر سامانه بعد از ساختن پرو فایل توسط داوطلبان انجام می گیرد در صورتیکه که پرو فایلتان تائید نشد دارای نقص می باشد و نقص آن توسط مدیر سامانه در پرو فایلتان قسمت ارسال و دریافت پیام برای شما ارسال می شود لطفا” به قسمت فوق مراجعه نموده و… ادامه نظر»

زهرا
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

اینا رو در سایتmsrt در قسمت راهنمای ثبت نام گفته

فرانک
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

یعنی شما میفرمایید بیست و هشتم به بعد من میتونم پروفایل بسازم عزیزم ؟

زهرا
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۸ ۹:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  فرانک

نه فکر کنم از الان میتونید بسازید .من وارد سایت شدم الان و راحت میشه ساخت ولی چون نمیخوام آزمون بدم تا اخر فرم رو پر نکردم