موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

با چه رتبه ای دکتری کجا قبول میشم؟

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

در هنگام انتخاب رشته آزمون دکتری، احتمالا این سوال برای شما هم مطرح شود که «با چه رتبه ای دکتری کجا قبول میشم؟».

به گزارش پی اچ دی تست، بعد از برگزاری آزمون کتبی دکتری، داوطلبان این آزمون فراغت بیشتری دارند و تلاش می‌کنند تا حد امکان از وضعیت احتمالی خود در روزهای آینده مطلع شوند.

همچنین، پس از اعلام نتایج اولیه کنکور دکتری و با توجه به رتبه و تراز اعلام‌شده نیز داوطلبان لازم است برآوردی از وضعیت خود برای انتخاب رشته صحیح داشته باشند.

یکی از سوالاتی که در این بازه زمانی برای داوطلبان ایجاد می‌شود این است که با رتبه‌ای که به دست آورده‌اند کجا قبول خواهند شد؟ این همان سوالی است که می‌خواهیم در این مطلب به آن پاسخ دهیم. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

رتبه آزمون دکتری چقدر در قبولی نهایی موثر است؟

قبل از این که سوال مطرح شده در عنوان مطلب را پاسخ گوییم، بهتر است به این مسئله بپردازیم که اصلا رتبه آزمون دکتری چقدر در قبولی نهایی داوطلبان این آزمون موثر است؟

خوب برای این که یک پاسخ مفصل و درست و حسابی به این سوال داده باشیم، از آیین‌نامه پذیرش دانشجویان دکتری شروع می‌کنیم. طبق این آیین‌نامه نمره نهایی داوطلبان آزمون دکتری تخصصی از 50 درصد نمره آزمون کتبی و 50 درصد نمره مصاحبه دکتری تشکیل می‌شود. یعنی در ساده‌ترین حالت مسئله، نمره آزمون کتبی یا به قولی رتبه کنکور داوطلب 50 درصد در قبولی نهایی او نقش دارد؛ اما حواسمان باشد که این همه ماجرا نیست! در این مطلب به طور مفصل به شرح این موضوع پرداخته می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص تاثیر آزمون کتبی و مصاحبه در قبولی دکتری کلیک کنید.

داستان تاثیر صددرصدی رتبه در قبولی دکتری!

همانطور که در بخش قبلی گفتیم موضوع تاثیر رتبه کنکور دکتری در پذیرش نهایی مسئله ساده‌ای نیست و باید از جهات مختلفی به آن توجه کرد. یکی از این جهات داستان تاثیر صددرصدی رتبه است. اما منظور از این داستان چیست؟

داستان از این قرار است که در کنکور دکتری سال‌های اخیر، هر دانشگاه یک حد نصاب قبولی برای خود تعیین می‌کند و تنها کسانی می‌توانند در مصاحبه آن دانشگاه شرکت کنند که حدنصاب مورد نظر را کسب کرده باشند. از این رو داوطلبانی که نمره و به عبارت دیگر رتبه مناسبی در آزمون کتبی کسب نکرده باشند، اصلا شانس حضور در مرحله مصاحبه را ندارند و کسب رتبه ضعیف به معنای پایان کار آنها در آزمون دکتری است. در واقع برای چنین افرادی آزمون کتبی تاثیری 100 درصدی داشته است!

حدنصاب تراز دعوت به مصاحبه دکتری

حال که با داستان تاثیر صددرصدی آشنا شدید و متوجه شدید که قضیه تاثیر رتبه در پذیرش نهایی موضوع خیلی ساده‌ای نیست، بهتر است شروع کنیم و گام‌به‌گام تاثیر رتبه در قبولی را بررسی کنیم.

اولین جایی که تاثیر رتبه کتبی آزمون دکتری مشخص می‌شود، حدنصاب تراز دعوت به مصاحبه دکتری است.

بعد از انتشار کارنامه اولیه داوطلبان کنکور دکتری، فرصت انتخاب رشته این آزمون آغاز می‌شود.  در این فرصت داوطلبان پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری، به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه می‌کنند و رشته‌محل‌هایی را که علاقه‌مند به ادامه تحصیل در آنها هستند را به ترتیب اولویت، در سایت سازمان سنجش وارد می‌کنند.

چند روز پس از پایان مهلت انتخاب رشته دکتری، نتایج انتخاب رشته اعلام می‌شود. نتایج انتخاب رشته طی کارنامه‌ای کامل به داوطلبان ارائه می‌شود. در این کارنامه، وضعیت داوطلب در هر یک از کدرشته‌های انتخابی اعلام می‌شود. در این کارنامه برای هر یک از رشته‌محل‌ها، کف نمره لازم برای دعوت به مصاحبه هم اعلام می‌شود.

این کف نمره که به آن حدنصاب تراز دعوت به مصاحبه گفته می‌شود به معنای آن است که هر داوطلبی که نمره کل آن از این نمره بالاتر باشد می‌تواند به مرحله مصاحبه آن رشته‌محل راه یابد.

اینجا اولین جایی است که تاثیر نمره آزمون کتبی مشخص می‌شود و کسانی که رتبه خوبی دارند می‌توانند در مصاحبه دانشگاه مورد نظر خود حضور یابند.

تراز قبولی دکتری دانشگاه آزاد

انتخاب رشته‌محل‌های دکتری دانشگاه آزاد اسلامی، به طور مجزا و از طریق سایت مرکز آزمون دانشگاه انجام می‌شود. نتایج این دانشگاه هم به صورت جداگانه اعلام می‌شود و این به معنای حدنصاب تراز دعوت به مصاحبه جداگانه برای این دانشگاه است.

خبر خوبی که می‌توان به داوطلبان کنکور دکتری داد این است که حدنصاب تراز قبولی دکتری دانشگاه آزاد در بسیاری از رشته‌محل‌ها ۱ بوده و این به معنای معرفی همه داوطلبان به مصاحبه این دانشگاه است.

حدنصاب مصاحبه دکتری

در برابر داستان تاثیر صددرصدی آزمون کتبی، داستان تاثیر صددرصدی مصاحبه هم وجود دارد. این داستان با حدنصاب مصاحبه دکتری آغاز می‌شود. اما منظور از این حدنصاب چیست؟

حدنصاب مصاحبه دکتری، حداقل نمره‌ای است که برخی دانشگاه‌ها برای مرحله مصاحبه خود تعیین می‌کنند؛ به این معنا که تنها افرادی شانس قبولی نهایی در آن دانشگاه را دارند که در مرحله مصاحبه، نمره‌ای بیش از این حدنصاب را کسب کرده باشند.

به عنوان مثال اگر دانشگاهی نمره 40 از 100 را به عنوان حدنصاب مصاحبه خود تعیین کرده باشد، کسانی که نمره مصاحبه آنها کمتر از 40 باشد، بدون توجه به نمره کتبی و رتبه آزمون آنها، مردود اعلام می‌شوند. البته این مردودی تنها مربوط به همان کدرشته‌محل است و تاثیری در قبولی فرد در کدرشته‌های دیگر ندارد.

رتبه قبولی دکتری دانشگاه تهران

دانشگاه تهران به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های کشور همواره به عنوان مقصد بسیاری از داوطلبان آزمون دکتری مطرح بوده است. از این رو این سوال ذهن بسیاری از داوطلبان کنکور دکتری را درگیر می‌کند که رتبه لازم برای قبولی در مقطع دکتری دانشگاه تهران چند است؟

واقعیت این است که رتبه لازم برای ورود به این دانشگاه و به عبارت بهتر رتبه لازم برای دعوت شدن به مصاحبه دانشگاه تهران بستگی زیادی به رشته امتحانی داوطلب دارد. به عبارت دیگر هر چه پذیرش یک رشته کمتر باشد، رتبه بهتری برای ورود به مصاحبه آن رشته مورد نیاز است.

شانس قبولی در دکتری چقدر است؟

در این صفحه تلاش کردیم به این سوال پاسخ دهیم که با چه رتبه‌ای دکتری کجا قبول می‌شویم؟ در جواب این سوال مهمترین مفاهیم مطرح در زمینه تاثیر رتبه کنکور در پذیرش نهایی را تشریح کردیم. در انتهای این متن نیز یک پیشنهاد طلایی داریم. صفحه مشاوره انتخاب رشته دکتری جایی است که به سوالات داوطلبان دکتری در این زمینه پاسخ داده خواهد شد. پس مراجعه به این صفحه را از دست ندهید!

همچنین برای این که از نکات مهم و نحوه انتخاب رشته مطلع شوید، می‌توانید سری به صفحه راهنمای انتخاب رشته دکتری و نکات انتخاب رشته دکتری بزنید.

به خاطر داشته باشید که شانس قبولی در مقطع دکتری رشته‌ها و دانشگاه‌های مختلف به مولفه‌های مختلف ازجمله رتبه آزمون کتبی، سوابق آموزشی و پژوهشی و عملکرد شما در مصاحبه بستگی دارد و هیچ کس نمی‌تواند به طور قطعی درباره آن اظهار نظر کند. اما یک نکته مهم! تجربیات داوطلبان آزمون دکتری نشان می‌دهد که با هر شرایط تحصیلی و با سوابق نه چندان قوی هم، در صورت دعوت به مصاحبه شانس قبولی در دوره دکتری را خواهید داشت. بنابراین، با اعتماد بنفس در جلسه مصاحبه ظاهر شوید.

راحت ترین رشته برای قبولی در دکتری چیست؟

راحت ترین رشته در دوره دکتری برای هر فرد متفاوت است؛ طبیعتا اولین گزینه و بهترین انتخاب برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری، رشته فرد در مقاطع تحصیلی گذشته بخصوص مقطع کارشناسی ارشد است. چرا که علاوه بر داشتن سطح دانش مناسب که پس از سال‌ها تحصیل در این رشته به دست آمده، پژوهش در این زمینه نیز برگ برنده دیگری است که در مصاحبه به کمک داوطلب خواهد آمد. برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص بهترین رشته دکتری کلیک کنید.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

79 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
م
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۳ ۴:۵۴ ب٫ظ

سلام با تراز ۱۸۴۷ و سهمیه آزاد دکتری حقوق خصوصی دانشگاه آزاد احتمال قبولی هست

سالار
اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳ ۴:۳۲ ب٫ظ

سلام با رتبه در سهمیه ۲۹۷ و نمره ی کل ۲۲۰۳ رشته ی هوش مصنوعی بنظرتون میشه امید داشت

دانشجو
فروردین ۳۰, ۱۴۰۳ ۲:۱۹ ب٫ظ

رتبه کنکور دکتری بر اساس چه چیز درج شده است؟

محمد
فروردین ۳۰, ۱۴۰۳ ۱۱:۳۱ ق٫ظ

سلام بر همگی
با رتبه ۱۲ مدیریت رسانه و تراز ۵۳۰۰
و رتبه ۷۳ و تراز ۴۷۰۰ در رشته مدیریت بازرگانی
و رتبه ۶۳ تراز ۴۶۰۰ در رشته کارآفرینی
کدوم دانشگاه ها احتمال داره قبول بشم؟
ایا متونم هر سه تا رشته رو بزنم و واسه هر سه رشته دعوت به مصاحبه بشم؟
لطفا راهنمایی بفرمائید.

بهار
فروردین ۳۰, ۱۴۰۳ ۲:۱۰ ق٫ظ

سلام
پوزش من در رشته الهیات با رتبه سهمیه ۱۸۵ و نمره کل۲۶۷۴ و اخرین رتبه مجاز ۲۳۵۴ ایا احتمال داره جایی روزانه قبول شم؟ مقاله همایشی ندارم فقط کنفرانسی و
معدل ارشدمم ۱۷.۹۵ برا رشته فلسفه و کلام میخوام قبول شم

محمد
فروردین ۲۹, ۱۴۰۳ ۱۱:۱۱ ب٫ظ

سلام علیکم با تراز ۴۲۷۸و رتبه ۲۶۶حقوق کیفری و جرم شناسی امیدی هست برا روزانه .ممنون میشم اگه کسی بتونه اطلاع رسانی کنه

مهیا
فروردین ۲۹, ۱۴۰۳ ۱۲:۲۱ ب٫ظ

ببخشید من رتبم ت گروه مهندسی کامپیوتر ۸۶۹ شده و آخرین فرد مجازم ۱۹۵۲ هست دعوت به مصاحبه میشم ودر ازادم آخرین فرد مجاز ۲۷۹۲ هست تو آزاد شهر خودم به مصاحبه دعوت میشم؟

مهسا
فروردین ۲۹, ۱۴۰۳ ۱۱:۲۸ ق٫ظ

سلام لطفا راهنمایی کنید با تراز۳۰۶۰ادبیات فارسی ورتبه درسهمیه ۳۶۲ برای چه دانشگاه هایی مصاحبه دعوت میشم؟؟؟؟

علی
فروردین ۲۹, ۱۴۰۳ ۱:۴۳ ق٫ظ

سلام تراز من ۱۶۰۰ و سهمیه ۲۵ درصد دارم و رتبه در سهمیه ۱۰۰ است بنظرتون دکترای حقوق خصوصی دانشگاه ازاد شیراز یاسوج بوشهر دعوت به مصاحبه میشم

االه
فروردین ۲۸, ۱۴۰۳ ۱۱:۴۸ ب٫ظ

الان رتبه کدومه تراز کدوم یکی راهنمایی کنه لطفا؟

میم
فروردین ۲۸, ۱۴۰۳ ۹:۵۳ ب٫ظ

سلام. حدود رتبه ۱۷۰ تا ۱۸۰ برنامه ریزی درسی و تراز ۳۲۰۰ چه شانس قبولی داره؟

نگین
فروردین ۲۸, ۱۴۰۳ ۹:۴۵ ب٫ظ

خواهش میکنم جواب بدید.با تراز ۴۰۶۵ چرا باید رتبمم بشه ۳۸۸؟؟؟؟؟؟؟ تخصصی ۳۴ استعداد ۲۴ زبان ۱۰
این درصدا چرا پارسال پس زیر ۵۰ شدن؟

مانی
فروردین ۲۸, ۱۴۰۳ ۸:۰۲ ب٫ظ

با رتبه ۹۰۰ تراز ۳۸۹۰ روانشناسی انیدی هست

الهام
فروردین ۲۸, ۱۴۰۳ ۶:۰۲ ب٫ظ

سلام ،بنظرتون دوستان من با رتبه ۵۴۲ و تراز ۲۳۷۵ علوم سیاسی چقدر امکان داره دولتی قبول بشم؟مرسی

نسرین
فروردین ۲۸, ۱۴۰۳ ۵:۳۲ ب٫ظ

سلام با تراز ۳۰۶۹ و رتبه ۹۸ صنایع غذایی تهران یا تربیت مدرس دعوت به مصاحبه میشم؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

s
فروردین ۲۸, ۱۴۰۳ ۲:۴۹ ب٫ظ

سلام وقت بخیر
بیشترین نمره کل رشته آمار چند بوده؟؟
آیا با سهمیه ۵ درصدی با رتبه ۱۲ میشه امیدوار بود برای دعوت به مصاحبه دانشگاه شهید بهشتی؟

m
فروردین ۲۸, ۱۴۰۳ ۲:۴۷ ب٫ظ

سلام وقت بخیر
بیشترین نمره کل رشته آمار چند بوده؟؟
آیا با سهمیه ۵ درصدی با رتبه ۱۲ میشه امیدوار بود برای دعوت به مصاحبه دانشگاه شهید بهشتی؟

مرجان
فروردین ۲۸, ۱۴۰۳ ۲:۳۰ ب٫ظ

سلام وقت بخیر. با رتبه ۱۱ سهمیه در رشته دکتری عمران گرایش سازه بهترین دانشگاه در تهران ک میتونم برای مصاحبه برم کجاس؟

جعفری
فروردین ۲۸, ۱۴۰۳ ۲:۰۴ ب٫ظ

سلام وادب با رتبه ۲۶۶ وتراز ۳۸۹۸ مدیریت بازرگانی میتونم کجا قبول بشم

اسماعیل
فروردین ۶, ۱۴۰۳ ۴:۴۷ ق٫ظ

با سلام
درصد دروس تخصصی ۷۰ درصد
استعداد تحصیلی ۳۰
زبان۱۰ درصد
به نظرتون رشته های میکروبیولوژی و یا ژنتیک مولکولی
کدوم دانشگاهها دعوت به مصاحبه میشم؟؟؟؟

دوست
فروردین ۹, ۱۴۰۳ ۱۲:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  اسماعیل

رتبه زیر۵ وهمه دانشگاههادعوت میشید

آنا
فروردین ۲۹, ۱۴۰۳ ۱۱:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  دوست

سلام من رتبه م ۷۸ بنظرتون چنددرصد روزانه ها رو احتمالا دعوت شم؟ روانشناسی

حسین
اسفند ۲۴, ۱۴۰۲ ۰:۳۷ ق٫ظ

سلام
رشته مشاوره
تخصصی۳۰
استعداد۳۰
زبان۶
امیدوار باشم یا خیر

Vida
اسفند ۲۱, ۱۴۰۲ ۴:۳۰ ق٫ظ

سلام وقت بخیر ممکنه راهنمایی بفرمایید با درصد تخصصی ۲۷ استعداد ۱۶ درصد و زبان ۱۰ احتمال قبولی دکتری روانشناسی آزاد هست ؟
دومین سوالم اینکه تراز ۲۷۰۰ معادل چه رتبه ای میشه حدودا ؟
سپاسگزارم

Vida
اسفند ۲۲, ۱۴۰۲ ۴:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  Vida

ممکنه بزرگواری پاسخ بدند.

همیشه بهار
اسفند ۲۶, ۱۴۰۲ ۸:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  Vida

سلام
بستگی به تراز هم داره…که بقیه چکار کرده باشند…ولی روزانه شهرستان انشاله قبولید

Vida
فروردین ۲۰, ۱۴۰۳ ۳:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  همیشه بهار

سپاسگزارم بزرگوار

همیشه بهار
اسفند ۲۶, ۱۴۰۲ ۸:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  Vida

یکم دیگه صبر کنید انشاله تا اخر فروردین کارنامه ها میاد و همه چی معلوم میشه..از تعطیلات لذت ببرید موفق باشید

دوست
فروردین ۹, ۱۴۰۳ ۱۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  Vida

بله

همیشه بهار
اسفند ۱۴, ۱۴۰۲ ۱۱:۱۲ ق٫ظ

سلام ایا با زبان ۱۰ درصد واستعداد ۱۵ درصد و اختصاصی ۲۵ درصد شانس قبولی در پیام نور هست؟

داوطلب
اسفند ۱۷, ۱۴۰۲ ۷:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  همیشه بهار

سلام بستگی به رشته تون داره تو بعضی رشته ها با این درصدا روزانه هم میشه

همیشه بهار
اسفند ۲۰, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  همیشه بهار

رشته مدیزریت بازرگانی

دوست
اسفند ۲۱, ۱۴۰۲ ۹:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  همیشه بهار

احتمالش هست

احمد
اسفند ۶, ۱۴۰۲ ۵:۵۳ ق٫ظ

سلام.با۱۰درصد زبان.۲۰درصداستعداد تحصیلی و۴۰ درصد دروس اختصاصی میشه جایی قبول شد.سهمیه۵درصدی هم دارم.ممنون

دوست
اسفند ۲۱, ۱۴۰۲ ۹:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  احمد

احتمالش زیاده روزانه شهرستانهاقبول بشید

دوست
فروردین ۹, ۱۴۰۳ ۱۲:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

احتمالش خیلی زیاده

مهدی طرفدار
بهمن ۲۸, ۱۴۰۲ ۲:۳۴ ب٫ظ

سلام
در ازمون پیش رو با تخصصی ۰ و زبان بالا ۹۰ و استعداد تحصیلی ۲۰-۳۰ درصد
در رشته فنی مهندسی
تخمینی چه ترازی نصیبم میشه و اینکه در دانشگاه های ازاد شانس قبولی دارم؟

ناشناس
فروردین ۱۱, ۱۴۰۳ ۱:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی طرفدار

بله شانس قبولی دارید ولی بستگی به مصاحبه تون هم دارد

علی
آذر ۲۴, ۱۴۰۲ ۹:۲۵ ب٫ظ

سلام وقت بخیر ، ببخشید حداقل و حداکثر تراز برای قبولی در دکتری دانشگاه های دولتی
در رشته مدیریت صنعتی و بازرگانی چقدره ؟؟؟
من منابع بازرگانی میخونم امکانش هست صنعتی ام مجاز شم؟؟؟

بهزاد
مرداد ۲۷, ۱۴۰۲ ۱:۴۰ ب٫ظ

سلام با رتبه ۵۶۵ ناحیه دو و تراز ۹۷۰۰ ریاضی بهترین رشته ای که قبول شم چیه ، با تشکر

داداش
مرداد ۶, ۱۴۰۲ ۱۱:۱۷ ق٫ظ

سلام
با تراز۳۷۰۲ رشته معماری ایا شانس قبولی در دانشگاه ازاد علوم و تحقیقات وجود داره
بدون سهمیه

دانشجو
خرداد ۲۹, ۱۴۰۲ ۷:۲۲ ب٫ظ

سلام با رتبه ۴ کنکور و تراز ۵۸۵۷ تو ادبیات انگلیسی کجا شانس قبولی روزانه دارم؟ انتخاب رشته ام دانشگاه تهران، بهشتی، اصفهان، خوارزمی و شبانه تهران و بهشتی هست.

امیر
خرداد ۴, ۱۴۰۲ ۲:۲۹ ب٫ظ

سلام. دانشگاه تبریز روزانه مهندسی دعوت به مصاحبه شدم. با تراز ۲۶۰۰ و رتبه ۱۴۳-
کف تراز ۱۸۶۲ بوده.
روزانه قبول میشم؟
در صورت قبول شدن آیا هر روز باید دانشگاه حضور داشته باشم؟

عسل رادمهر
خرداد ۸, ۱۴۰۲ ۱:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

بستگی به روزهایی داره که کلاس دارین و بله باید حضور داشته باشین چون مجازی نیس حضوریه

Amir
خرداد ۴, ۱۴۰۲ ۱۱:۱۲ ق٫ظ

سلام . با رتبه ۲۴۶ و تراز ۹۶۸ رشته مهندسی برق مخابرات دانشگاه یزد روزانه دعوت به مصاحبه شدم . حد نصاب تراز ۴۰۰ بوده .
به نظرتون چون ترازم پایینه شانس قبولی اصلا هست که مصاحبه شرکت کنم یا نه هرچقدرم مصاحبه خوب بدم چون ترازم کمه شانس قبولی ندارم؟کسی از قبولی سالهای قبل خبر داره؟

توران جعفرپور
خرداد ۲, ۱۴۰۲ ۹:۵۸ ب٫ظ

سلام رتبه ۱۲ باتراز علمی ۳۹۰۸ رشته ژنتیک وبه نژادی گیاهی دانشگاه ارومیه قبول میشوم؟

عسل رادمهر
خرداد ۸, ۱۴۰۲ ۱:۱۱ ق٫ظ

احتمالش خیلی زیاده قبول شین

سمیر
اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳ ۱:۰۷ ق٫ظ

سلام منم رتبه ۱۰ تراز ۶۴۴۰ سهمیه ازاد.مدیریت ورزشی میخوام ارومیه بزنم شانس قبولی هست فاقد هرگونه مقاله و همایش و سابقه.البته ارشد اونجا بودم پایان نامم خوب بود

محمدی
اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۲ ۵:۳۵ ب٫ظ

سلام من ترازم ۱۸۰۰ شده رشته معماری، الان دانشگاه شهیدرجایی نیمه دوم دعوت به مصاحبه شدم، اما دانشگاه های ازاد تهران دعوت به مصاحبه نشدم اما خوراسگان.نجف آباد.همدان و… دعوت به مصاحبه شدم. بنظرتون کدوم رو قبول میشم؟ بعد اینکه آزاد کدوم شهر بهتره؟

عسل رادمهر
خرداد ۸, ۱۴۰۲ ۱:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  محمدی

آزاد احتمال قبولیتون زیاده و اینکه شهر بستگی داره خودتون کجا باشید که براتون بهتر باشه اما بین اینا ک نوشتین خوراسگان ک همون دانشگاه آزاد اصفهانه از لحاظ علمی سطح خوبی داره

کبیری
اردیبهشت ۲۵, ۱۴۰۲ ۷:۰۵ ب٫ظ

با سلام
با رتبه ۶۸ و تراز ۴۷۳۸ رشته حقوق عمومی، کجاها امکان قبولی دارم؟ آیا امکان قبولی در دانشگاه علامه روزانه یا شبانه هست؟
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

امین
اردیبهشت ۱۷, ۱۴۰۲ ۳:۲۵ ب٫ظ

سلام
با رتبه ۳۶ و تراز ۴۱۸۰ (سهمیه آزاد) رشته کارآفرینی،آینده پژوهی و مدیریت تکنولوژی، کجاها امکان قبولی روزانه رو دارم؟
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

عسل رادمهر
خرداد ۸, ۱۴۰۲ ۱:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  امین

روزانه احتمال قبولیتون خیلی زیاده تهران یا اصفهان یا شیراز دانشگاه های تاپ احتمال قبولی دارین اما فقط ب تهران اکتفا نکنید چند شهر را بزنید

رامین
خرداد ۲۸, ۱۴۰۲ ۱۱:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  امین

سلام / درصد های عمومی و تخصصی اتون امکان داره بگید؟
سپاس

محمد
اردیبهشت ۱۶, ۱۴۰۲ ۷:۴۶ ق٫ظ

سلام
دکتری ادبیات انگلیسی
نمره کل ۲۲۰۲
رتبه ۱۰۰
معدل ارشدم دانشگاه تهران ۱۹
دو مقاله دارم
ازاد و سراسری هر کدوم چقد شانس دارم؟

عسل رادمهر
خرداد ۸, ۱۴۰۲ ۱:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

ب نظرم هردو شانس دارید آزاد ک قطعا سراسری هم اگر فقط ب تهران اکتفا نکنید شانس زیادی دارید هم تهران بزنید هم شهرستان

محمد
اردیبهشت ۹, ۱۴۰۲ ۱:۴۲ ب٫ظ

با تراز ۲۳۵۰ دکتری رشته حسابداری دانشگاه آزاد کجا میشه قبول شد؟

مهدی
اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۲ ۷:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

هر کجا که دوس داشته باشی ترازت بد نیست بعدم میخوای پول بدی دیگه بزن علوم تحقیقات

عسل رادمهر
خرداد ۸, ۱۴۰۲ ۱:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

لایک

نازی توکلی
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۲ ۱:۳۶ ب٫ظ

سلام و عرض ادب’ در رشته ی دکتری کامپیوتر هوش مصنوعی با رتبه ۴۱۴ بدون سهمیه ‘ ونمره کل ۱۰۳۹ شانس قبولی در دانشگاه دولتی و آزاد چقدره؟ با تشکر

مهدی
اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۲ ۷:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  نازی توکلی

دولتی صفر، ازاد ۱۰۰ درصد

شکوفه
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۸ ق٫ظ

سلام من رتبه آزاد ۴۵۰ورتبه سهمیه ۱۴ وتراز ۱۷۶۶شدم.رشته برنامه ریزی هستم وسهمیه ۲۵درصد دارم.ایا شانس دعوت به مصاحبه رو دارم؟؟روزانه اصفهان وشیراز وهرمزگان وبیرجند وتربیت دبیر تهران انتخاب کردم وشبانه وآزاد وپردیس هم انتخاب کردم

هلیا
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۲ ۶:۱۱ ب٫ظ

سلام
من رتبه ۱۳کسب کردم در روانشناسی تربیتی تراز۶۲۱۹
شانس قبولی علامه یا الزهرا دارم. هر کدوم احتمالش چه قدره

مهدی
اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۲ ۷:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  هلیا

ترازت که خیلی خوبه ایشالله علامه قبول شی

عسل رادمهر
خرداد ۸, ۱۴۰۲ ۱:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  هلیا

هردو احتمالش زیاده ان شاء الله

همدانی
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۵:۳۸ ق٫ظ

سلام، رتبه من در کنکور علوم کامپیوتر ۵۰ است، به نظر شما روزانه یا شبانه جایی قبول میشم؟ تشکر

مهسا
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۲ ۴:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  همدانی

سلام
ترازتون رو بگید لطفا تا بتونم راهنمایی تون کنم

یه کنکوری
فروردین ۲۸, ۱۴۰۲ ۱۱:۰۶ ب٫ظ

و البته با نمره کل ۳۴۲۸ که شدم

یه کنکوری
فروردین ۲۸, ۱۴۰۲ ۱۱:۰۴ ب٫ظ

سلام رتبه من در سهمیه آزاد شده ۲۲۲
بنظرتون چقدر شانس قبولیم هست

مهسا
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۲ ۴:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  یه کنکوری

سلام
رشته تون رو بگید لطفا تا بتونم راهنمایی تون کنم

سام
فروردین ۲۷, ۱۴۰۲ ۶:۰۶ ب٫ظ

با نمره ۱۶۹۰ ..شانسی دارم دانشگاه آزاد رشته روانشناسی قبول شم؟

sarah
فروردین ۲۷, ۱۴۰۲ ۱۱:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  سام

منم دقیقا همینم و همین سوالو دارم

Anahita
فروردین ۳۱, ۱۴۰۲ ۵:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  سام

امکانش صفر هست

مهسا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۴:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  سام

سلام
حتما انتخاب رشته کنید چون دانشگاه ها ممکنه به هر دلیلی تراز رو پایین اعلام کنن و اگه شانسی باشه از دست ندید

مهدی
اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۲ ۷:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  سام

صد درصد قبولی تو دانشگاه ازاد

رویا
فروردین ۲۷, ۱۴۰۲ ۵:۵۲ ب٫ظ

سلام.آیا بنده با تراز ۳۷۷۲ و رتبه ۶۶۳
و آخرین رتبه در روزانه ۱۴۷۴ و آخرین فرد در سایر دوره ها ۱۲۲۵۱ شانس قبولی در آزاد تهران یا اهواز رو دارم؟

مهسا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۴:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  رویا

سلام
لطفا رشته تون رو هم بگید تا بتونم راهنمایی تون کنم

رتبه
مرداد ۱۳, ۱۴۰۲ ۱۰:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام
مهسا خانم لطفا جواب پیام های جدیدو بدید اگر امکان داره.ممنونم

مهدی
اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۲ ۷:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  رویا

دوست من شانس قبولی هر دو جا رو داری اما اختلاف مسیر زیاده هااا ،اگه اهوازی هستی همونجا ادامه بده که زندگی تو تهران برای شاغلین هم سخت شده چه برسه به دانشجو اما اگه تهران زندگی میکنی یا اطراف تهران، تهران رو انتخاب کن لااقل استادها بهتر هستن