موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

آزمون زبان دانشگاه تبریز چیست؟ + معرفی منابع

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

آزمون زبان انگلیسی دانشگاه تبریز که با نام UTET هم شناخته می‌شود یکی از آزمون‌های تعیین سطح زبان داوطلبان است که توسط این دانشگاه برگزار می‌شود. در این مطلب در خصوص این آزمون توضیح داده‌ و اطلاعات لازم برای شرکت و کسب نمره لازم در این آزمون را ارائه کرده‌ایم.

آزمون زبان دانشگاه تبریز utet چیست؟

آزمون زبان دانشگاه تبریز از جمله آزمون‌های تعیین سطح زبان است که در داخل کشور برگزار می‌شوند.

مدرک این آزمون مورد قبول دانشگاه تبریز است؛ ممکن است برخی دانشگاه‌های سراسری نیز مدرک این آزمون را بپذیرند. مدت زمان اعتبار این مدرک زبان دو سال است.

شرایط ثبت نام و شرکت در آزمون UTET

در حال حاضر دانشجویان دوره دکتری و دانشجویان و فارغ التحصیلان کارشناسى ارشد امکان شرکت در آزمون زبان دانشگاه تبریز را دارند.

سوالات آزمون زبان دانشگاه تبریز

تعداد سوالات این آزمون 100 سوال است که به بخش‌های گرامر، واژگان و درک مطلب اختصاص دارد.

نمونه سوالات آزمون زبان دانشگاه تبریز پس از برگزاری منتشر نمی‌شود و به طور عمومی در دسترس قرار نمی‌گیرد.

آزمون زبان دانشگاه تبریز در مدت 100 دقیقه برگزار می‌شود؛ یعنی داوطلبان باید به طور میانگین هر سوال را در مدت یک دقیقه پاسخ دهند.

نمره قبولی آزمون

برای قبولی در آزمون زبان دانشگاه تبریز باید حداقل نمره 50 کسب کنید. یعنی با توجه به این که این آزمون نمره منفی ندارد باید دست کم به 50 سوال پاسخ درست دهید تا در آزمون قبول شوید.

دانشگاه تبریز نمره زبان مورد قبول دانشجویان دکتری را به شرح زیر اعلام کرده است:

ردیفنام آزموننمره مورد قبول
1TOEFL (IBT)60
2TPEFL (PBT)480
3IELTS5
4TOLIMO480
5MSRT50
6آزمون زبان دانشگاه‌های سطح 150

راه‌های ارتباطی با برگزارکنندگان آزمون

اطلاعیه آزمون زبان دانشگاه تبریز در وب‌سایت این دانشگاه منتشر می‌شود.

تقویم آزمون زبان دانشگاه تبریز

آزمون زبان دانشگاه تبریز تا پیش از شیوع کرونا در چندین نوبت در طول سال برگزار می‌شد. با شیوع کرونا این آزمون زبان نیز دستخوش محدودیت شد و تا مدت‌ها برگزاری آن با اختلال روبرو شد.

در حال حاضر این آزمون عموما هر دو ماه یکبار برگزار می‌شود. زمان برگزاری هر آزمون از طریق وب سایت دانشگاه تبریز اعلام می‌شود.

ثبت نام در آزمون زبان دانشگاه تبریز

ثبت نام امتحان زبان این دانشگاه به صورت آنلاین و از طریق سامانه ثبت نام آزمون زبان دانشگاه تبریز به نشانی utet.tabrizu.ac.ir صورت می‌گیرد. برای ثبت نام می‌بایست به این نشانی مراجعه و پس از تکمیل اطلاعات لازم، مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنید. سپس به صفحه پرداخت الکترونیک راهنمایی می‌شوید تا پرداخت را هم انجام داده و ثبت نام را نهایی کنید.

هزینه ثبت نام در آزمون زبان تبریز

هزینه شرکت در این آزمون در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۱۵۰هزار تومان تعیین شده که لازم است در زمان ثبت‌نام و به صورت آنلاین پرداخت شود.

متاسفانه دانشگاه شرایط خاصی برای عودت وجه ثبت‌نامی ندارد و حتی در صورت انصراف هم مبلغ شما بازگردانده نخواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در آزمون

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در آزمون زبان دانشگاه تبریز به قرار زیر است:

  1. تصویر عکس پرسنلی
  2. تصویر کارت ملی
  3. کارت دانشجویی

*‌ تصویر باید گویا، واضح و خوانا باشند. تصویر پرسنلی بارگذاری­‌شده، در کارت شرکت در آزمون و همچنین کارنامه نهایی آزمون، چاپ شده و با کارت شناسایی شما در زمان برگزاری آزمون، تطبیق داده خواهد شد.

نحوه ثبت نام

1- وارد سامانه ثبت نام به آدرس https://utet.tabrizu.ac.ir شوید.

2- بر روی «ثبت نام در آزمون»کلیک نمایید.

3- در صفحه بازشده جدید، اطلاعات کامل و دقیق خود را وارد نمایید. دقت نمایید که اطلاعات واردشده در کارت شرکت در آزمون و کارنامه نهایی آزمون، مشاهده شده و این اطلاعات با کارت شناسایی شما در زمان برگزاری آزمون تطبیق داده خواهد شد. لذا در واردنمودن دقیق اطلاعات کوشا باشد.

4- پس از وارد کردن اطلاعات، بر روی «ثبت نام» کلیک نمایید.

5- در صفحه بازشده جدید، با استفاده از لینک مشخص شده از بالای صفحه، نسبت به واریز آنلاین هزینه ثبت نام در آزمون اقدام نمایید.

6- تصویر مدارک درخواست شده را آپلود نمایید. دقت نمایید که تصویر شخصی آپلود شده، در کارت شرکت در آزمون و همچنین کارنامه نهایی آزمون، چاپ شده و با کارت شناسایی شما در زمان برگزاری آزمون، تطبیق داده خواهد شد.

7- بر روی «آپلود مدارک»کلیک نمایید.

8- پس از انجام مراحل فوق، ثبت نام شما نهایی شده است.

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون

کارت ورود به جلسه آزمون یک روز قبل از برگزاری جلسه بر روی سایت ثبت نام قرار می‌گیرد و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت، کارت را دریافت و پرینت کنند.

منابع آزمون زبان دانشگاه تبریز

اگر چه منابع این آزمون زبان به طور رسمی از سوی دانشگاه تبریز اعلام نشده است؛ اما می‌توان گفت که منابع اصلی آزمون همان منابع متداول آزمون‌های زبان داخل کشور به شرح زیر است:

کتاب ۵۰۴ واژه ضروری

کتاب لغات ضروری تافل

کتاب رایگان زبان عمومی وب‌سایت پی‌اچ‌دی تست

– کتاب تافل دکتری مرجع کامل آزمون‌های زبان، انتشارات کتابخانه فرهنگ

– کتاب Toefl Test Preparation Kit

نحوه دریافت کارنامه آزمون

نمره آزمون بصورت کارنامه الکترونیکی پس از برگزاری آزمون از طریق پروفایل شخصی در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت. لازم به ذکر است که کارنامه فیزیکی برای آزمون UTET تحویل داده نخواهد شد.

کارنامه الکترونیکی حاوی کد صحت‌سنجی (VFN) بوده و تمامی دانشگاه‌ها و سازمان‌ها حداکثر ز برگزاری آزمون می‌توانند با مراجعه به لینک ذکرشده در کارنامه و وارد نمودن کد صحت‌سنجی و مشخصات داوطلب، صحت کارنامه را بررسی نمایند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسین
اسفند ۱۶, ۱۴۰۲ ۱۱:۴۵ ق٫ظ

سلام وقت بخیر . زمان برگزاری آزمون جدید کی هستش

دکتری
تیر ۲۱, ۱۴۰۲ ۴:۰۷ ب٫ظ

سلام وقت بخیر اگر کسی بیش از چند بار در ازمون شرکت کند و یکی از کارنامه ها نمرش بالای ۴۰ باشد و بقیه پایین تر از ۴۰ آیا می‌تواند اون نمره را به آموزش دانشگاه تحویل دهد یعنی ممکن است بعد از این نمره بالای ۴۰ باز در بعدی شرکت کرده باشد و نمره کمتر گرفته باشد.

mayam khodakarami
بهمن ۲۸, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  دکتری

بله می تونه، فقط نمره قبولی بالای ۵۰ هستش