موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

شهریه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ [جدول افزایش شهریه 1401]

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

شهریه دکتری دانشگاه آزاد

شهریه دکتری دانشگاه آزاد در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

تحصیل در دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی مستلزم پرداخت شهریه است. شهریه شامل شهریه ثابت، شهریه متغیر (بر حسب واحدهای درسی عملی و نظری) و شهریه رساله است.

شهریه تحصیلی دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی برای رشته‌های مختلف متفاوت است.

تخفیف شهریه دکتری آزاد

در سال 1397 دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد که نرخ شهریه رشته‌محل‌های کم‌تقاضا یا فاقد تقاضا با هماهنگی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تا سقف 50 درصد تخفیف امکان‌پذیر می‌شود.

در هر استان کمیته‌ای متشکل از دو نفر از اعضای هر یک از شوراهای برنامه‌ریزی، اداری مالی و آموزشی (در مجموع 6 نفر) درخواست متقاضی را بررسی و تخفیف را تا سقف مقرر تصویب می‌کنند.

همچنین برای پذیرفته شدگان شاهد و جانباز (شامل فرزندان، همسرو خود جانباز) نیز تخفیف‌‌های در نظر گرفته شده است.

نحوه تقسیط شهریه دکتری آزاد

در سال 99، سخنگوی دانشگاه آزاد اعلام کرد: سال‌های قبل شهریه ثابت و متغیر همزمان از دانشجویان دریافت می‌شد اما امسال اعلام کردیم دانشجویان فقط شهریه ثابت را واریز و انتخاب واحد کنند؛‌ همچنین بستری برای دانشجویان فراهم کردیم تا بتوانند مابقی شهریه را هر یک ماه یکبار واریز کنند یا از طریق صندوق رفاه و بانک‌های عامل مشخص شده وام با کارمزد کم دریافت کنند و کمی از مشکلات مالی‌شان برطرف شود.

شهریه دکتری 1401 دانشگاه آزاد

در سال گذشته (۱۴۰۰) شهریه دکتری رشته های انسانی در دانشگاه آزاد اسلامی تقریبا ترمی ۱۵ تا ۱۶ میلیون تومان بود.

شهریه رشته‌های غیر علوم انسانی در مقطع دکتری دانشگاه آزاد در سال گذشته چیزی حدود ۱۷ تا ۱۸ میلیون اعلام شد. طبیعتا در سال جاری شهریه دکترا این دانشگاه افزایش خواهد یافت.

 

شهریه دکتری واحدهای بین‌الملل دانشگاه آزاد

میزان شهریه دانشجویان بین المللی در واحدهای دانشگاه آزاد به شرح زیر است:

مقطع تحصیلیشهریه سالانه
کارشناسی غیرپزشکی۲۰۰ الی ۳۵۰ دلار
کارشناسی علوم پزشکی۳۰۰ الی ۶۰۰ دلار
کارشناسی ارشد۶۰۰ الی ۸۰۰ دلار
دکتری تخصصی۱۰۰۰ الی ۱۲۰۰ دلار
دکتری حرفه ای (رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)۳۰۰۰ الی ۵۰۰۰ دلار

 

وام دکتری دانشگاه آزاد

یکی از تسهیلاتی که در طول ترم در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد، تسهیلات میان‌مدت است و در قالب دو تا سه ترم به دانشجو تعلق می‌گیرد. همچنین تسهیلات بلندمدت وجود دارد که به طور مثال تا ۶۰ ماه تسهیلات در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

تسهیلاتی که به دانشجویان دانشگاه آزاد ارائه می‌شود، دارای دو منبع داخلی و بانکی است که بر اساس انتخاب دانشجویان به آن‌ها ارائه می‌شود.

تمامی دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی از جمله دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند به‌صورت همزمان و ترکیبی از انواع تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان و همه بانک‌های طرف تفاهم‌نامه با دانشگاه آزاد اسلامی برحسب نیاز و درصورت تأیید واحد دانشگاهی مربوطه استفاده کنند.

اعطای تسهیلات اعتباری به دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد با دو بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و رسالت

مقطعمبلغ وام
مقطع دکتریسقف ۲۰ میلیون تومان
کارشناسی ارشدسقف ۱۰ میلیون تومان

سقف این وام‌ها، قرض‌الحسنه با کارمزد ۳-۲ درصد و مدت بازپرداخت ۲۴ ماهه در نظر گرفته شده است.

تسهیلات ارزان‌قیمت (وام دکتری دانشگاه آزاد) از طریق دو بانک ملی و صادرات

مقطعمبلغ وام
دکتریسقف ۴۰ میلیون تومان
کارشناسی ارشدسقف ۱۵ میلیون تومان

تسهیلاتی که در طول یک ترم در اختیار دانشجو قرار می‌گیرد، هیچ کارمزدی ندارد. دانشگاه آزاد اسلامی در تلاش است با ارائه تسهیلات و وام‌های قرض‌الحسنه به گونه‌ای عمل کند که دانشجویان تنها دغدغه ادامه تحصیلات را داشته و نگرانی بابت پرداخت شهریه نداشته باشند.

دانشجویان این دانشگاه می‌توانند از منابع داخلی این صندوق، تسهیلاتی که از طریق بانک‌ها ارائه می‌شود و تسهیلاتی که از سوی وزارت علوم و وزارت بهداشت در اختیار قرار می‌گیرد، استفاده کنند.

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند ۳۰ درصد از شهریه خود را پس از فارغ‌التحصیلی پرداخت کنند.

آیا تفاوتی بین شهریه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ برای داوطلبان آزمون و داوطلبان استعداد درخشان وجود دارد؟

خیر، تفاوتی بین شهریه دانشجویانی که از طریق کنکور در مقطع دکتری دانشگاه آزاد پذیرفته می‌شوند با کسانی که از طریق تسهیلات استعداد درخشان پذیرفته می‌شوند نیست. تنها تفاوت در نحوه پذیرش است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

113 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
*
فروردین ۱۵, ۱۴۰۳ ۸:۳۸ ب٫ظ

لطفاً سال جدید به فکر ورودی های جدید باشید شهریه رو افزایش ندین واقعا برای همه سخت هستش قرار بود حقوق به دانشجویان تعلق بگیره کارزار تشکیل شد نتیجه چی شد دوستان کسی در جریان هست؟

یوسف
فروردین ۴, ۱۴۰۳ ۱:۲۹ ق٫ظ

خوب بود

نرگس
اسفند ۱۴, ۱۴۰۲ ۰:۵۷ ق٫ظ

من دکتری ادبیات کنکور دادم که زیاد هم خوب نبود
میخواستم بدو نم امکان قبولی ام تو دانشگاه آزاد چه قدر هست

مسعود
بهمن ۱۸, ۱۴۰۲ ۱۰:۳۷ ق٫ظ

اقایون ، خانمها لطفا اینقدر ساده نباشید لطفا اینقدر مدرک گرا نباشید هیچ جای دنیا سیستمهای اموزشی با این حجم ضعف با این شهریه های سرسام آور نیست من خودم فارغ التحصیل ازادم و اگه با پول شهریه هر چیزی خریده بودم الان کلی موقعیت مالی و اقتصادی داشتم چرا ما مردم اینقدر ساده اییم …

سعید
آذر ۱۳, ۱۴۰۲ ۳:۱۳ ب٫ظ

واقعا من متاسفم که با توجه به ارزش بسیار پایین مدرک و حتی لوس شدن اسم دکتر و هزار مسئله دیگر بازم متقاضی وجود داره کلی وقت و هزینه ته ش که چی بشه به نظرم زمان و هزینه رو باید صرف هوش مصنوعی و …. بگذاریم که دیگه بازی نخوریم بسه دیگر پول بی زبون رو ندید مافیای دانشگاه لطفا خرج خودتون و خونوادتون کنید
سپاس

رضا
آذر ۱۷, ۱۴۰۲ ۲:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

خودخواه نباش

اوجی
دی ۲۳, ۱۴۰۲ ۱۰:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

چه خوبه که اخیرا موضوع هوش مصنوعی بولد شده
تا حرفی برای گفتن داشته باشن.
البته ک موضوع مهمیه تا حدی که امارات درخواست وزارت برای این حوزه داده.
علاقه خیلی مهمه تا فردی بره به اون سمت یا حتی در موردش تحقیق بکنه
هیچوقت ندانسته و از روی احساسات حرف نزده و عمل نکنیم چرا که رمز پیروزی تو همین جمله‌س

رامتین
شهریور ۲۰, ۱۴۰۲ ۲:۰۷ ب٫ظ

سلام روزتون بخیر
میخواستم بپرسم که شهریه دکتری دانشگاه آزاد رشته مهندسی کامپیوتر از ترم ۸ به بعد چجوری حساب میشه؟ یعنی اگر سه بار درس رساله ۶ واحدی را اخذ کنیم بعد از آن چجوری حساب میشه؟
ممنون

دانشجوی دکتری
شهریور ۱۹, ۱۴۰۲ ۱۱:۰۲ ق٫ظ

همین الان شش واحد آخر رساله دکتری رشته علوم اجتماعی رو برداشتم شهریه متغیر نزدیک به دوازده میلیون اضافه شده!!!!!!شهریه متغیر دو ترم قبل حدوداً بیست و دو میلیون بود این ترم شده سی و سه میلیون و نیم!!اونم واحد رساله که حتی حضوری هم نیست. واقعاً بی انصافیه.مسئولین دانشگاه آزاد آیا وجدان دارید؟میدونید با این کارتون چقدر ریزش دانشجو اتفاق میفته؟ خدا انصافتون بده.

لادن
شهریور ۲۶, ۱۴۰۲ ۱۱:۱۵ ق٫ظ

سلام ببخشید منم چون وضعیتی مشابه شما دارم میپرسم. اگر این ترم پایان نامه رو دفاع نکنیم. برای ۱۸ واحد بعدی باید یک جا پول بدیم؟

دانشجوی دکتری
شهریور ۲۶, ۱۴۰۲ ۱۰:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  لادن

تا اونجا که من میدونم کل واحد رساله مقطع دکتری تخصصی در رشته های علوم انسانی (اجتماعی) ۱۸ واحد هست که در قالب سه نیمسال تحصیلی شش واحدی ارائه میشه.دانشجوی دکترا با گذشت یکسال از تصویب پروپوزال و ارائه مقالات مستخرج از رساله ش میتونه از تزش دفاع کنه و تمام. اگر بعد از این سه نیمسال تحصیلی شرایط دفاع رو نداشتید، ترمهای بعد از گذروندن این هجده واحد، برای تمدید واحد رساله شهریه ثابت – یا نیمی از اون‌رو، مطمئن نیستم- رو باید پرداخت کنید.

نازی
شهریور ۱۰, ۱۴۰۲ ۷:۰۴ ب٫ظ

من امسال دکتری علوم تحقیقات از رشته های علوم انسانی قبول شدم واقعا مردد هستم انتخاب واحد کنم یا دوباره بنشینم بخونم دبیر اموزشی و پرورش هستم از دو چیز میترسم شهریه بالا مخصوصا رساله و از روزهای که برای کلاس می‌بارند خدا کنه اخر هفته باشه من راهنمایی کنید

Waiting
شهریور ۱۴, ۱۴۰۲ ۴:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  نازی

دانشگاه آزاد فقط بک‌روز در هفته ایت اما دولتی چندروز در هفته

محمد
شهریور ۱۴, ۱۴۰۲ ۱۰:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  نازی

شهریش که قطعا بالاس

نیلی
شهریور ۲۱, ۱۴۰۲ ۵:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  نازی

سلام همکار عزیز
منم فرهنگی هستم و دکتری آزاد قبول شدم.اما هرجور حساب کتاب میکنم منطقی نیست برام که این همه شهریه بدم….خبری هم از کلاسهای پربار و اساتید باسواد نیست….
ارزش نداره برام…..آرامش مهم تره، دغدغه هزینه فشار بدی ایجاد می‌کنه برام
امیدوارم شما هم با توجه به شرایطتون بهترین انتخاب رو داشته باشید

علی احمدی
آذر ۲۶, ۱۴۰۲ ۸:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  نازی

سلام مدرک دکترای دانشگاه آزاد را حتی دانشگاه فرهنگیان قبول نمی کنه صرف پول و وقت در این دانشگاه واقعا اشتباه است

مهدی میرجلیلی
آبان ۱۲, ۱۴۰۱ ۹:۳۱ ق٫ظ

چرا باید شهریه پایان نامه دکتری اینقدر افزایش پیدا کند

ابراهیمی
آبان ۳, ۱۴۰۱ ۵:۵۷ ق٫ظ

شهریه پایان نامه دکترای مدیریت امسال وحشتناک شده در این شرایط اقتصادی نزدیک بیست و نه میلیون تومان است چه خبر این همه افزایش

مهدی میرجلیلی
آبان ۱۲, ۱۴۰۱ ۹:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  ابراهیمی

واقعا شرایط بدی هست. سه ترم پایان نامه میشه ۹۰ تومن

دکتری مدیریت
شهریور ۱۸, ۱۴۰۱ ۱۰:۲۴ ب٫ظ

ا سلام در فارس من پویشی تحت عنوان انتقاد به افزایش شدید شهریه دانشگاه آزاد راه ندازی شده است که مشارکت نمایید و در گروه های دانشجویی منتشر نمایید https://www.farsnews.ir/my/c/163223

حسن اقا
شهریور ۴, ۱۴۰۱ ۱۱:۴۱ ب٫ظ

لطفا در دریافت شهریه دکتری علوم انسانی تجدید نظر کنید حداقل پنجاه درصد کم کنید واقعا زیاد است فقط استرس استرس استرس ،به نظر عاقلانه نیست من دو ترم گذشته کلی وسایل فروختم شهریه جور کردم دیگه نمی تونم نا امید شدم به چه امیدی ادامه بدهم

محمد
خرداد ۲۸, ۱۴۰۱ ۲:۳۲ ب٫ظ

سلام میزان افزایش شهریه در دوره دکتری تخصصی علوم انسانی خیلی از عرف خارج است یک نوع توهین به نظر می رسد آخه برای کدام خدمات این همه شهریه می گیرید می دانید حق الناس یعنی چه ،اینکه نشد بگویی نداری نیا ،من نان را دونه ای ده هزار تومان می فروشم شما نداری نخور ،این چه منطقی است خجالت آور است

سمیرااا
بهمن ۷, ۱۴۰۰ ۳:۵۹ ب٫ظ

سلام دوستان کسی میدونه مدرک دکتری توی دانشگاه آزاد یکی امتحان جامع داده باشه بهش دکتری نظری میدن یا حتما باید رساله رو پاس کنه؟

دانشجوی دکتری در مرحله رساله
تیر ۲۵, ۱۴۰۲ ۶:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  سمیرااا

سلام وقت بخیر
مدرک دکتری رو زمانی بهتون میدن که سه تا مقاله پژوهشی داشته باشی واز رساله تون دفاع کرده باشید.
موفق باشید

ronakmehrab
آذر ۲۸, ۱۴۰۰ ۴:۵۳ ب٫ظ

من دانشجوی ترم یک دکترای تخصصی دانشگاه ازاد پزشکی هستم، شهریه ترم ۱ من با ۱۰ واحد شده ۲۲ تومن، میخواستم ببینم با توجه به این که ترم ۴ پایان نامه ۲۰ واحد هست شهریه حدودا چقدر میشه؟ و اینکه اون مبلغی که من ترم ۴ میپردازم باید تا ترم ۸ همونقدر بدهم؟؟؟ یا بعد از اون فقط شهریه ثابت از من گرفته میشه؟

هانی۹۰
بهمن ۵, ۱۴۰۰ ۸:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  ronakmehrab

واحد پایان نامه ۲۰ تاست که تو سه ترم قسمت میشه. دو تا ۷ واحد و یک شش واحدی. تو چارت درسیتون هم حتما تو سایت دانشگاه زده. باید شهریه اون تعداد واحد رو هر ترم به اضافه ثابت بدی. و از ترم بعدیش که سنوات میخوره فقط میشه نصف ثابت.

بیژن
آبان ۲۹, ۱۴۰۰ ۱:۱۰ ب٫ظ

چیکار میکنن توی دکتری که اینقدر شهریه بالایی میگیرن.

محسن
آبان ۶, ۱۴۰۰ ۸:۴۱ ب٫ظ

سلام
دوستان دکتری علوم وتحقیقات بهتره یا پیام نور مرکز تهران خواهشمندم کسانی که اطلاعات دارن راهنمایی کنن.

الهه
آذر ۱۱, ۱۴۰۰ ۸:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

نظر من علوم تحقیقات بهتره.اما خواستی بیشتر تحقیق کن

دانشجوی دکتری در مرحله رساله
تیر ۲۵, ۱۴۰۲ ۶:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  الهه

سلام وقت بخیر
بطور کلی وضعیت اساتید وآزمون ها ونمرات علوم وتحقیقات بهتراز پیام نور هست.
البته علوم وتحقیقات تهران.
ازسایر واحدها خبرندارم.
موفق باشید

ناشناس
مهر ۱۳, ۱۴۰۰ ۱۱:۴۹ ب٫ظ

با سلام
قبولی دکتری علوم پایه امسال هستم شهریه ثابت برام چهارده میلیون و پانصد زده،آیا کسی میدونه این مقدار شهریه ثابت درست اعمال شده یا خیر؟

هانی۹۰
مهر ۱۴, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

درسته منم ۱۴۷۰۰ زده ولی این ۲۰-۲۵ درصد نیس ! خدا لعنتشون کنه ۳۵ درصد زیاد کردن! دوستم ورودی پارسال همین رشته همین واحد ثابتش نزدیک ۱۱ تومن بوده!

ناشناس
مهر ۱۵, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  هانی۹۰

سلام آقا هانی شهریه متغیر رو چقدر تعیین کردن؟

ناشناس
آبان ۱۲, ۱۴۰۰ ۹:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  ناشناس

هانی آقا نیستا خانومه

ناشناس
شهریور ۷, ۱۴۰۲ ۱۲:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

هانیه خانمه هانی اسم آقاست

یاس
مهر ۲۴, ۱۴۰۰ ۱۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  هانی۹۰

دوست عزیز منم امسال قبول‌شدم ولی هنوز ثبت نام نکردم کلا ترمی‌با متغیر چقدر میشه؟؟؟ زیر ۲۰ تومن؟

هانی۹۰
بهمن ۵, ۱۴۰۰ ۸:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  یاس

ترمی ۲۰ تا ۲۱ تومن میشه. من آزاد تهرانم. واحد به واحد رشته به رشته فرق میکنه، ترمهای پایان نامه هم بین ۳۰ تا ۳۵ میلیون در میاد. آره هانی خانومه :)))

رضا
مهر ۱۸, ۱۴۰۰ ۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

ظاهرا شهریه های ثابت علوم پایه و انسانی اشتباه وارد شده . رشته های انسانی و مهندسی رو یک عدد شهریه ثابت زدن در صورتی که مهندسی همیشه بیشتره . تعدادی از دانشجویان از واحدهای مالی پیگیری کردن و اطلاعیه های دانشگاه ازاد که نسبت به پارسال ۲۵ درصد اضافه شده نشون دادند مجبور شدن اصلاح کنن .

دکتر معمار
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۱:۱۶ ب٫ظ

سلام من ورودی ۹۸هستم معماری ترمی ۱۶ میلیون دادم و واقعا سنگینه الان برای واحد پایان نامه سدی. ۳۲ میلیون شهریه ثابت ما ۹۱۰۰ بود

rona
دی ۱۳, ۱۴۰۰ ۶:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر معمار

واااای یعنی شما از ترم ۴ تا ترم ۸ باید هر ترم ۳۲ تومان پرداخت کنید؟؟؟؟؟

هانی۹۰
بهمن ۵, ۱۴۰۰ ۸:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  rona

ترم ۵؛۶؛۷ باید انقدر بده. سه ترمی که ۲۰ واحد توش قسمت شده، بعد اون میشه نصف ثابت. بعد هم که سنوات میخوره درصدی تغییر میکنه

بی قرار
شهریور ۱۱, ۱۴۰۰ ۷:۲۵ ب٫ظ

دوستان کسی میدونه شهریه دکترای صنایع غذایی ۹۹چقدربوده و امسال چقدره؟

حمید ش
شهریور ۹, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۱ ق٫ظ

معمولا کلاس دانشگاه ازاد چه روز هایی است ؟

بی قرار
شهریور ۱۱, ۱۴۰۰ ۷:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  حمید ش

معمولا پنج شنبه هاتابه کار تون هم برسید

ronakmehrab
آذر ۲۹, ۱۴۰۰ ۸:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  حمید ش

والا برای ما که هر روز هست و همش هم میگن از کارتون انصراف بدید نمیدونم با خودشون چه فکری میکنن این شهریه رو از کجا باید تامین کنیم؟؟؟!!!

سارا حسینی
شهریور ۷, ۱۴۰۰ ۸:۳۴ ب٫ظ

سلام هزینه دکتری علوم انسانی در دانشگاه بین المللی کیش واسه فرزندان شاهد چقدره؟؟به چه صورت حساب میشه؟

سارا
آذر ۹, ۱۴۰۲ ۱۲:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  سارا حسینی

خانواده شهدا و جانبازان در دانشگاه ازاد شهریه ای پرداخت نمی کنند و تحصیل رایگان است

الناز
شهریور ۷, ۱۴۰۰ ۱:۳۴ ق٫ظ

اطلاع دارید هزینه دقیق ثابت و متغیر در رشته های علوم انسانی برای دکتری امسال چنده؟

پریسا
مرداد ۲۷, ۱۴۰۰ ۹:۴۹ ق٫ظ

نمی‌دونم واقعا مگه درآمد ما با این وضعیت کرونا و تورم و هزینه ها اینقدر افزایش پیدا کرده ؟
خدا کنه این افزایش با این حجم صورت نگیره. کجا میشه اعتراض کرد؟ لااقل به گوش مسئولین برسونیم شاید فرجی بشه

مسعود
بهمن ۱۸, ۱۴۰۲ ۱۰:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  پریسا

چقدر ساده ایی شما که فکر میکنی دلسوزن

هانی ۹۰
مرداد ۲۶, ۱۴۰۰ ۱:۵۱ ق٫ظ

سلام خواهش میکنم یه نفر جوابمو بده
هزینه دکترا علوم پایه آزاد ترمی چنده؟ ترم هایی که واد پایان نامه داریم هر واحد چنده؟ آزمون جامع چطور؟
جدولش هزینه ها رو از کجا بیارم. هر جا میزنم هیچی دقیق نیس. خواهشا بگین. قبول شدم فکر میکردم ۱۰۰ در میاد با این افزایش ۲۵ درصدی ۱۵۰ میلیونم رد میکنه. من صد گذاشتم کنار واقعا نمیکشم. اگه با کار آزمایشگاه جدا بخوان اساتید پول بگیرن چی؟ چیکار کنم. لطفا بگین که ببینم اصلا ثبتنام کنم یا نه. لعنت واقعا

mf
مهر ۹, ۱۴۰۰ ۹:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  هانی ۹۰

سلام ۱۷۰ میلیون و سه تومن کتاب و زبان اگر زبان خوب باشددر کل ایاب و ذهاب کرایه ۱۸۰ الی ۱۹۰

هانی۹۰
مهر ۱۴, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  mf

نه زبانو مدرک دارم! مجبورم با وام بدم اینطور که من حساب کردم شهریه ۴ سال علوم پایه۲۰۰ در میاد جدا از هزینه های اضافی یا سنوات خوردن و افزایش شهریه متغیر سالانه

ثمین
مرداد ۲۵, ۱۴۰۰ ۲:۴۱ ق٫ظ

بد بخت شدیم رفت.توی این کرونا و کسادی بازار در آمدو سخت گیری در پایان نامه دکتری و ….چطوری فارغ التحصیل بشیم از زیر بار این هزینه های گزاف خلاص شیم

محسن
مرداد ۲۱, ۱۴۰۰ ۴:۵۰ ب٫ظ

سلام یکی بگه دکتری مهندسی برق ترمی چند در میاد؟

مهدی مهندسی مکانیک
مرداد ۲۱, ۱۴۰۰ ۵:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

شما مجموعا برای تمام هزینه ها دویست کنار بذار.ولی صد و پنجاه تومن با حداقل افزایش شهریه.

مهدی مهندسی مکانیک
مرداد ۲۱, ۱۴۰۰ ۵:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

ترمی هم ببست تومن ترم عادی.سی تومن ترم های پایان نامه

سمیه
مرداد ۲۳, ۱۴۰۰ ۱۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

ببین من برق ورودی مهر ۹۲بودم، شهریور۹۸بعد از۶سال اولین نفر از ورودی خودمون بودم که دفاع کردم، ۱۰۰میلیون هزینه کل دکتری ام شد.
یادمه بچه های که سهمیه والد شاهد و جانباز بودند، مجانی درس می خوندند…

دکتر بیکار
مرداد ۲۳, ۱۴۰۰ ۸:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

رفتن دکتری دانگشاه ازاد خسارت محضه…اینقدر لفت میدن و اخر کار که بعد از ۴ سال باید شهریه ثابت را به نرخ روز بدید خونه خراب میشید من ورودی ۹۳ مهندسی ۱۱۰ ملیون شد …. هر کاری با این پول میشد انجام داد ولی الان نه استخدامی نه هیات علمی نه بورسیهوووتازه با این همه اذیت ها و قوانین پیچیده ای که دانشگاه ازاد داره… وام هم ماکزیمم زمان پایان نامه ۱۰ تومن میدادن …که به جایی نمیرسه خیلی اذیت میکنن

سپهر
مرداد ۲۱, ۱۴۰۰ ۱۰:۰۰ ق٫ظ

پارسال هم گفتند ۲۰ تا ۲۵ درصد زیاد میکنند اما عملا ۴۰ % اضافه کردند. از وام های دانشجویی و صندوق رفاه هم خبری نیست.

هانی۹۰
مهر ۱۴, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  سپهر

وام ملی ۴۰ تومن ده درصدی و بانک مهر ایران و رسالت ۲۰ تومن ۳ و ۲ درصدی میدن دوستم گرفته چند بار

مهسان
مرداد ۲۱, ۱۴۰۰ ۱:۱۵ ق٫ظ

اره خداییش.

nima
مرداد ۲۱, ۱۴۰۰ ۱:۱۰ ق٫ظ

ببینید اینا شغل دولتی با درامد بالا دارن و حال دیگران رو درک نمیکند،اصلا نمیدونن تو این تورم و قیمت دلار وضع کرونا که مردم شغل ازاد دارن و با هزار بدبختی اون پول رو جور میکنن تا شهریع دانشگاه رو پرداخت کنن (یکیش مث خودم).اصلا این حرفا همش رو هواست و داریم وقتمونو تلف میکنیم چون سال بعد همین موقع شهریه ها ۳۰ درصد دوباره افزایش پیدا میکنه.پیشنهاد بنده به دوستانیکه میخان دکترا بخونن اینکه برید اپلای کنین !

علی
مرداد ۱۹, ۱۴۰۰ ۶:۱۰ ب٫ظ

چرا کسی نظارت نمیکنه؟ چه خبره مگه!!! ما که پول نداریم باید چکار کنیم
انصاف داشته باشید محض خدا

مدیریت بازرگانی
مرداد ۱۸, ۱۴۰۰ ۸:۵۴ ب٫ظ

مخالف افزایش شهریه هستیم چاپخونه که نداریم با این وضعیت اقتصادی و گرونی

علی
مرداد ۱۸, ۱۴۰۰ ۷:۲۱ ب٫ظ

خودشان هم میدانند با شهریه فعلی خیلی از قبولی های دکتری دانشگاه آزاد توان ثبت نام ندارند و مجبورند برای کنکور سراسری سال آینده بخوانند حال چه رسد به خبر افزایش ۲۵ درصد شهریه که بی تردید عده زیادی برغم قبولی از ثبت نام منصرف خواهند شد تقاضای رسیدگی به خبر افزایش شهریه دانشگاه آزاد را در شورای عالی انقلاب فرهنگی داریم

سیمین
مرداد ۱۹, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  علی

به نفع پولدارها راحترقبول می شوندچون رقیبی ندارندبعدشم هزینه ۲۰میلیونی شهریه براپولدارهاپولی نیست
)مثل زمانهای خیلی دور که عدالت آموزشی نبود فقط بچه های درباری توانستند درس بخوانند)

باران
مرداد ۱۹, ۱۴۰۰ ۱۲:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  سیمین

سلام
کی گفته شهریه ۲۶ ملیونی چیزی نیست؟!! اگر یک نفر میلیاردرم باشه سخته فقط ۲۶ ملیون بخواد بزاره کنار برای دکتری. من خودم الهی شکر توان مالی خوبی دارم . اما واقعا تا ۱۲ ملیون و میگفتم میتونم پرداخت کنم اما ۲۶ ملیون واقعا دیگه سخته. اونکه دیگه سوپر میلیاردره ایران نمیمونه میره!! ماها که دوستداریم ایران بمونیم و درس بخونیمم این وضعیت شده . آخه خدایی چه خبره ترمی ۲۶ ملیون تازه برای حالت عادی ۴ ترم اول ۴ ترم برای رساله که میشه ۳۰ ملیون!! عملنا باید بشینیم زبان و عالی بخونیم اپلای کنیم!! انشاالله که خدا کمک کنه این وضعیت کنسل کنن افزایش شهریه

مسافر
مرداد ۱۸, ۱۴۰۰ ۷:۱۵ ب٫ظ

در این اوضاع کرونا واقعا شرم دارد که شهریه ها رو اینجوری بی رحمانه افزایش بدن واقعا این اعتراض را به اطلاع رئیسی برسانیم تا جلوی این افزایش شهریه رو بگیرن.

طالبی
مرداد ۱۸, ۱۴۰۰ ۷:۰۸ ب٫ظ

آزمون دکتری دانشگاه آزاد شرایطش چیه هیچ جا پیدا نمیکنم

الهه
مرداد ۱۹, ۱۴۰۰ ۹:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  طالبی

از طریق سنجش ثبت نام میشه آزاد و سراسری فقط یه ازمون برگذار میکنه فقط مصاحبه ها جدا هست

ایمان
مرداد ۱۸, ۱۴۰۰ ۴:۳۹ ب٫ظ

سلام
برا رشته های فنی چقد میشه؟کسی اطلاع داره

M
مرداد ۱۸, ۱۴۰۰ ۳:۴۹ ب٫ظ

هر سال‌ ده درصد به شهریه ها اضافه میشد حالا امسال مگه چه خبر شده ؟

نگران مردم....
مرداد ۱۸, ۱۴۰۰ ۲:۴۱ ب٫ظ

چرا کسی نظارت نمی کنه!!!
مگه چه خبره؟؟!!!
تحصیلات عالیه شده برای قشر پولدار.بعد از اون هم با این مدارک می رند سرکار و سکان شهر و کشور را به دست می گیرند.بعد هم با یه بشکن دشمن فرار می کنند.البته از قبل تابعیت مضاعف را براخودشون جور می کنند.علی برکت الله.

عرفان
مرداد ۱۸, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۸ ق٫ظ

آیا کسی که میخواد در مقطع دکترا دانشگاه‌ ازاد شرکت کنه باید حتما ارشدش با رشته مورد نظر همخوانی داشته‌ باشه یا اینکه دانشگاه‌ ازاد این محدودیت را ندارد.
مثلا من ارشدم گرایش مهندسی است برای دکترا خواستم در گرایش ناریخ شرکت کنم

مهدی مهندسی مکانیک
مرداد ۱۸, ۱۴۰۰ ۲:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  عرفان

از نظر قانونی سالهای پیش این ممنوعیت نبود ولی خب باید اساتید رو قانع کنید که دلیل تغییر رشتتون موجهه و اطلاعات و رزومتون خوبه.
ولی اینکه سالهای پیش این اتفاق افتاده بله کم هم نبوده.از مهندسی و روانشناسی به فلسفه

عرفان
مرداد ۱۸, ۱۴۰۰ ۴:۵۷ ب٫ظ

ایا اصلا اجازه شرکت در آزمون داده میشه، گویا دانشگاه سراسری ممنوع است

مهدی مهندسی مکانیک
مرداد ۱۸, ۱۴۰۰ ۷:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  عرفان

ثبت نام که مشکلی نداره.شما تراز رو میاری انتخاب رشته دانشگاه آزاد رو انجام میدی.

منصور
مرداد ۱۸, ۱۴۰۰ ۹:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  عرفان

سلام.
مصاحبه خیلی سخت میگیرن.
بایدبتونی قانعشون کنی با دلیل منطقی که چرا تغییر رشته دادی؟

الف. ج
مرداد ۱۸, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۳ ق٫ظ

ما همینو هم ندارم بدم. مگه اموزش مجازی چقدر هزینه داره

ال ال
مرداد ۱۸, ۱۴۰۰ ۹:۲۷ ق٫ظ

علی برکت الله

آماری
مرداد ۱۸, ۱۴۰۰ ۰:۳۸ ق٫ظ

یعنی اگه حداقل ۷ ترم بتونی تموم کنی حدود ۱۰۰ میلیون میشه . تازه اگه بخواند سال به سال هم اضافه کنند که دیگه خیلی بیشتر از این ها میشه

ال ال
مرداد ۱۸, ۱۴۰۰ ۹:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  آماری

حداقل

دفاع کرده
مرداد ۱۸, ۱۴۰۰ ۵:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  ال ال

ساله گیر هستیم/ دفاع و بعدش مقاله برای تسویه

رامین
مرداد ۱۸, ۱۴۰۰ ۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  آماری

بین ۱۲۰تا۱۸۰حساب کنیدبستگی به نوع رشته

مهدی مهندسی مکانیک
مرداد ۱۸, ۱۴۰۰ ۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  آماری

کمتر از صد و بیست نمیشه الان هم با این وضعیت پنج ساله تموم بشه کولاک کردی

مهدی
مرداد ۱۸, ۱۴۰۰ ۴:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  آماری

عزیز دل خیلی بیشتر میشه وقتی رفتی تو کار متوجه میشی ما رفتیم تو کار بعد فهمیدیم که چه خبره

دانشگاه ازایدی
مرداد ۲۳, ۱۴۰۰ ۸:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  آماری

عمرا بذارن ترم ۷ تموم کنی ..بخصوص با ایین نامه های جدید اینقدر سر مقاله معطل میمونی و مچبوری شهریه ثابت نرخ روز بدی که بیچاره میشی…من خودم شهریه ثابتم موقع ورود ۴ تومن بود الان دارم به نرخ روز شهریه ثابت میدم… و معطل مقالمم و هیچ راهی هم ندارم..هیچ همکاری هم کسی نمیکنه..اینقدرم سخت میگیرن که نتونی دفاع کنی …راهنمایی و… هم که هیچ فقط خودت باید بدویی و پول هم بدی و حرص بخوری

حسین
مرداد ۱۷, ۱۴۰۰ ۶:۵۴ ب٫ظ

سلام دوستان
من برای مصاحبه دکترا ثبت نام کردم
اما متاسفانه روز مصاحبه م با مصاحبه کاریم تداخل داشت
اینو به دانشگاه اعلام کردم
گفتن نهایت دو ساعت بعدش میتونی وصل بشی
ولی من یک ساعت بعدش وصل شدم اصلا اجازه ورود نداد تا اخر روز
الانم میگن موندی سال بعد
از دوستان کسی میتونه راهنمایی کنه چکار باید بکنم
ممنونم

علی
مرداد ۱۷, ۱۴۰۰ ۱۰:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

الان که دیگه نمیشه کاری کرد برای کدوم تاریخ بوده

ال ال
مرداد ۱۸, ۱۴۰۰ ۹:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  حسین

حالا مصاحبه کاری قبول شدید؟
به قول قدیمیا نخ رو به سوراخ سوزن وارد کردی؟

بارانا
مرداد ۱۸, ۱۴۰۰ ۱۱:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  حسین

نمیخواد خیلی ناراحت باشی. سال بعد برو بشین سر جلسه کنکور دکتری و هر درسی ۲ درصد هم بزنی دانشگاه آزاد قبولی، اگر هم کار درست و حسابی داری نمیخواد دکتری دانشگاه ازاد بخونی چون صرفا پول میگیرند، این پولو برو یه جای دیگه هزینه کن نه دانشگاه ازاد پولی

سعید
مرداد ۱۸, ۱۴۰۰ ۵:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  بارانا

کدوم رشته دانشگاه آزاد با دو درصد قبول به من بگین برم بخونم برین خجالت بکش کجا دانشگاه آزاد راحت

مهدی مهندسی مکانیک
مرداد ۱۸, ۱۴۰۰ ۷:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

هست رشته هایی که حتی با درصد منفی در یک درس ولی با رزومه خوب قبول شدن.رشته هایی که حتی بعد دو سال زنگ میزنن که هنوز می تونی بیای ثبت نام کنی.بعضی کد رشته محل ها که اصلا به دلیل عدم استقبال در یک سال دوره برگزار نشد.

دکتر رهبر
مرداد ۱۸, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۹ ب٫ظ

اعلام بفرمایید چه رشته هایی تا ماهم بدانیم

مهدی مهندسی مکانیک
مرداد ۱۹, ۱۴۰۰ ۳:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر رهبر

فلسفه، تاریخ و بعضی دیگر از رشته های علوم انسانی.
در رشته های فنی مهندسی هم بسیاری از پذیرفته شده ها زبان و استعداد تحصیلی منفی یا صفر دارند و در تخصصی هم زیر ده درصد.
قرار نیست که به خاطر اینکه خودمان دانشگاه آزاد درس خواندیم یا می خواهیم بخوانیم اغراق کنیم و کنکور و پذیرش دانشگاه آزاد را سخت تر از آن چیزی که در واقعیت هست نشان دهیم.
بنده خودم فارغ التحصیل علوم تحقیقات هستم و ورودی ۹۲
علوم تحقیقات معمولا بهترین واحد دانشگاه آزاد از نظر امکانات و اساتید و…شناخته می شود.البته که تهران جنوب در بعضی رشته های مهندسی و تهران مرکز در هنر و معماری و…حتی بالاتر از علوم تحقیقات قرار می گیرند.
ولی در همین واحد نمونه همین مثالی که زدم صدق می کند که با پذیرفته شده چند سال پیش تماس می گیرند که جای شما را حفظ کردیم برای ثبت نام مراجعه کنید.
غرض پایین آوردن ارزش دانشگاه آزاد نیست.اما من چند بار عرض کردم حدود چهل درصد واحدهای دانشگاه آزاد صلاحیت پذیرش ارشد هم ندارند چه برسد به دکترا.بسیاری از واحدهای دانشگاه آزاد نباید دانشجوی دکترا بگیرند و بعضی هم فقط در دو یا سه رشته.
بعد هم جناب دکتر رهبر دسترسی به کارنامه پذیرفته شدگان سالهای قبل کار دشواری نیست‌.

الهام
مرداد ۲۵, ۱۴۰۰ ۱:۱۴ ب٫ظ

چقدر غرض ورزانه حرف میزنید!
من پارسال با رتبه زیر ۱۰۰ با ۶ مقاله علمی پژوهشی ریجکت شدم!
مصاحبم هم خوب بود

امسال با رتبه زیر ۵۰ با ۱۰ مقاله قبول شدم

آقای محترم، برادر گرامی،
هم در دانشگاه دولتی رقابت زیاده هم در دانشگاه آزاد
خیلیا هستند که شاغلن و نمیتونن در دانشگاه دولتی شهر دیگه ای برن به همین علت، رقابت در دانشگاه آزاد شهر خودشون زیاده

پ.ن: در مورد رشته های دیگه نمیدونم اما من بازرگانی هستم و از این خبرا نیست که با نمره منفی پذیرش بگیری!

رها
شهریور ۷, ۱۴۰۰ ۵:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  الهام

با احترام. بنده هم شرایط شما رو داشتم. جمعا دوره روزانه و شبانه ۱۰ نفر میخواست، مابقی رقابت برا دانشگاه ازاد بود، با ۳ جلد کتاب و ۱۲ مقاله پارسال قبول نشدم، امسال با ناامیدی تمام و کلی جون کندن قبول شدم… اون قبولیای یک درصد و دو درصد حتما برا رشته هاییه ک متقاضی یا کاربردی ندارن.

حسینی
مهر ۸, ۱۴۰۰ ۸:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  الهام

سلام دوستان مهدی آقا درست میفرمایند من مدیریت دولتی امسال شرکت کردم نمراتم خیلی پایین بود اما مجاز به انتخاب رشته و دعوت به مصاحبه شدم تو مصاحبه بدلیل اینکه هیچ مقاله و کتابی نداشتم و اصلا هیچ اطلاعاتی نداشتم رد شدم اما امروز مجدد دعوت به مصاحبه شدم همین الان تماس گرفتن که بیام پشت سیستم اما بدلیل مشکلات مالی انصراف دادم مطمئنا اگر شرکت میکردم به هر بهانه ای قبولم میکردن چون داوطلب نیست دانشگاه باید درآمد داشته باشه خوب مجبوره اما با این شهریه کسی شرکت نمیکنه مثلا خود من کارمندم گیرم شرکت کنم و ۱۵۰ میلیون پول بدم عمرا تو حقوقم در طی چند سال خدمتم برگشت نخواهد کرد تنها چیزی که برایم خواهد داشت کلمه دکتر هست پس بیخیال درس پول رو بچسب

سارا
آذر ۹, ۱۴۰۲ ۱۲:۴۲ ب٫ظ

قبول دارم حرف شما رو، کاملا منطقی و بدون غرض ورزی صحبت نمودید.

آیدا
شهریور ۱۱, ۱۴۰۱ ۱:۳۸ ب٫ظ

سلام ، نمیدونم واقعا از اینکه گفتید ورود دکتری دانشگاه آزاد راحته منظورتون چی بود ، اما جهت اطلاعتون بگم ، بنده فرزند شهید هستم جزع ممتازین دانشگاه بودم و در شرایط حضور در آزمون استعداد درخشان و با مقاله ISI و یک مقاله داخلی ، درصدهام اصلا منفی نبود ، الان ۵ ساله هم در آزمون شرکت میکنم و هم در استعداد درخشان و فقط هم نیتم قبولی در دانشگاه آزاد هست ، هنوز قبول نشدم ، خواهش میکنم اگر اطلاعاتتون کامل نیست دیگران و گمراه نکنید ، ورودی دکتری بسیار سخت هست ، نمیگم ورودیه کل دانشگاهها چه دولتی و چه آزاد سالم هست اما هیچ تفاوتی با هم ندارند و حداقل در مورد من که کلی امتیاز بالا دارم ، ۵ ساله که ثابت شده ، ورود به دوره دکتری آزاد راحت نیست .

بابک
مرداد ۳۱, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

هیچ دانشگاهی. اقا اینقدر هم راحت نیست

سارا
آذر ۹, ۱۴۰۲ ۱۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

دانشگاه ازاد خیلی راحته کافیه ۲ درصد دروس را بزنی بدون هیچ گونه تلاشی. وسثی دانشگاه دولتی برای ورود به مقطع دکتری باید خیلی تلاش کنی، حتی برخی با درصدهای بالا توی مصاحبه رد میشن. ولی آزاد رزومه هم قوی نباشه با درصد کم هم قبولی. دانشگاه ازاد پول داشته باشی همه چیز اوکیه.

سارا
دی ۱۱, ۱۴۰۲ ۱۱:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

ببین آدمایی رو میشناختم که سال تا ماه کتابشونو باز نمیکردند درس بخونند و خودک کارنامه شونو دیدم و با درصدهای افتضاح دکتری دانشگاه آزاد قبول شدند. من تمام مقاطع را دانشگاه سراسری سطح یک درس خودنوم. و برای دکتری هم یک ترم دانشگاه ازاد درس خوندم که مثلا دانشگاهی عالی بود ولی سطح سواد اساتید افتضاح و از دانشجوی دکتری هم کار نمی خواستند منم انصراف دادم و مجددا کنکور شرکت کردم و سراسری قبول شدم. و سطح مقطع دکتری دانشگاه دولتی اصلا قابل قیاس با دانشگاه ازاد نبود.، خیلی هم خوشحالم که از دانشگاه ازاد انصراف دادم. شما هم برو خجالت بکش یه کم درس بخون تا یه دانشگاه خوب قبول بشی

مریم
اسفند ۲۲, ۱۴۰۲ ۲:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام وقت بخیر چند مقاله پژوهشی برای دکترای سراسری نیازه و اینکه دانشگاه سراسری هم شهریه داره؟

نگاااار
مرداد ۱۸, ۱۴۰۰ ۹:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  بارانا

منظورم ((اصرار)) حالا شروع نکنیم به ایراد گیرى :)اشتباه حافظه نوشتارى موبایل

سارا
آذر ۹, ۱۴۰۲ ۱۲:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  بارانا

دقیقا. اگه میخواد دکتری بخونه حداقل سراسری بخونه که شهریه پرداخت نکنه

سعید
مرداد ۱۷, ۱۴۰۰ ۶:۴۴ ب٫ظ

علوم انسانی ترمی چند میلیون میشه؟

سپیده
مرداد ۱۷, ۱۴۰۰ ۷:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

الان ترمی ۱۲ و خورده ای. ۵ و نیم ثابت ۷ هم متغیر.
احتمالا حوالی ۱۳ و خورده ای میشه

مریم
مرداد ۱۷, ۱۴۰۰ ۱۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  سپیده

:(

مریم
مرداد ۱۷, ۱۴۰۰ ۱۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  سپیده

اگر ۱۲ هم در نظر بگیریم و به هر دو بخش ثابت و متغیر قرار باشد ۲۵% اضافه شود یعنی ۳ میلیون افزایش و می شود ۱۵ میلیون. خیلی بد هست.

مهنیا
مرداد ۱۸, ۱۴۰۰ ۱۱:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

شهریه ثابت که کلا ثابت هست.شهریه متغیر تغییر میکنه

مهری
مرداد ۱۸, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  سپیده

اعلام شد حدقل ترمی میلیون۱۶ واسه علوم انسانی

برگشت به بالا