موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

سهمیه مربیان در آزمون دکتری ۱۴۰۳

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

جزئیات استفاده از سهمیه مربیان در پذیرش آزمون دکتری ۱۴۰۳ اعلام شد.

به گزارش پی اچ دی تست، بر اساس اعلام سازمان سنجش، جزئیات استفاده از سهمیه مربیان در کنکور دکتری به شرح زیر است:

تاثیر سهمیه مربیان در آزمون دکتری

ظرفیت سهمیه مربیان در آزمون دکتری

بر اساس قانون «برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی مصوب مورخ ۱۳۸۹/۱/۲۹ مجلس شورای اسلامی»، ده درصد (۱۰%) سهمیه مازاد بر ظرفیت (حداقل یک نفر) در هر کدرشته محل برای مربیان رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی تمامی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی (دولتی و غیر دولتی) و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی اختصاص می یابد. 

سهمیه مربیان در کنکور دکتری چیست؟

این سهمیه مختص مربیان رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی تمامی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی (دولتی و غیر دولتی) و همچنین دانشگاه آزاد است. بنابراین، سهمیه مربیان مختص اعضای هیات علمی رسمی دانشگاه‌هاست و شامل اساتید حق التدریس نمی‌شود. مربیان پیمانی هم می توانند با موافقت دانشگاه محل خدمت و استفاده از ظرفیت عادی همانند سایر داوطلبان در آزمون شرکت نموده و پذیرفته شوند.

تاثیر سهمیه مربی در قبولی دکتری

داوطلبی که مشمول شرایط سهمیه مربیان است، به شرط کسب حداقل هشتاد درصد (۸۰٪) نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در آن رشته‌محل می‌تواند در آن دانشگاه قبول شود.

شرایط استفاده از سهمیه مربیان برای آزمون دکتری

  • داوطلب مربی در صورتی می تواند ادامه تحصیل دهد، که دانشگاه محل خدمت وی موافقت کند.
  • موافقت دانشگاه محل خدمت باید قبل از ثبت نام در آزمون اعلام شود.
  • داوطلبان پذیرفته شده با استفاده از سهمیه مربی (مازاد بر ظرفیت) در کلیه دوره‌های روزانه و غیرروزانه ملزم به پرداخت شهریه می باشند و پرداخت این شهریه در صورت نیاز دانشگاه محل خدمت به تخصص ایشان با رعایت آیین نامه های داخلی و امکان انجام تعهدات بعد از فارغ التحصیلی، حداکثر به مدت چهار و نیم سال بر اساس مصوبه هیأت امنا بر عهده دانشگاه محل خدمت و در غیر این صورت بر عهده خود مربی می باشد.
  • مربیان پیمانی می توانند با موافقت دانشگاه محل خدمت و استفاده از ظرفیت عادی همانند سایر داوطلبان در آزمون شرکت نموده و پذیرفته شوند و مأموریت آموزشی این پذیرفته شدگان مطابق مقرات داخلی دانشگاه خواهد بود. لازم به ذکر است این داوطلبان همانند داوطلبان آزاد ملزم به پرداخت شهریه در دوره های غیر روزانه می‌باشند.
  • مربیان رسمی قطعی یا رسمی آزمایشی که در ظرفیت عادی دوره های غیر روزانه (شهریه پرداز) پذیرفته شوند، همانند سایر داوطلبان ملزم به پرداخت شهریه هستند.

نحوه استفاده از سهمیه مربیان در کنکور دکتری

مربیان رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی تمامی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی (دولتی و غیردولتی) و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی که متقاضی استفاده از سهمیه مربیان می‌باشند، بایستی در هنگام ثبت نام آزمون دکتری بند ۳۵ را علامت‌گذاری نمایند.

مربیان رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی که متقاضی استفاده از سهمیه مربیان می‌باشند و بند ۳۵ فرم تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی را علامتگذاری نموده‌اند، می‌بایست کد دانشگاه یا موسسه محل خدمت خود را از درگاه اطلاع رسانی این سازمان استخراج و در بند ۳۶ موقع ثبت نام درج کنند.

قابل توجه است که حدنصاب نمره در تمامی مراحل آزمون دکتری برای کسانی که سهمیه مربیان دارند، لحاظ می شود. (برای اطلاعات بیشتر درخصوص تراز دعوت به مصاحبه دکتری و حد نصاب نمره مصاحبه دکتری کلیک کنید.)

آیا سهمیه مربیان برای پذیرش دکتری دانشگاه آزاد هم لحاظ می‌شود؟

اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی لازم است با در دست داشتن آخرین حکم کارگزینی به مرکز جذب و امور هیأت علمی دانشگاه مراجعه و درخواست خود برای استفاده از این سهمیه را اعلام نمایند.

داوطلبان واجد شرایط لازم است مجوز صادره از سوی مرکز جذب و امور هیأت علمی به منظور استفاده از این سهمیه را در زمان ثبت نام جهت مصاحبه در بند مربوطه بارگذاری نمایند.

اعضای هیأت علمی و دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و سایر دستگاه ها (به جز دانشگاه آزاد اسلامی) لازم است آخرین حکم کارگزینی خود را به همراه مجوز استفاده از این سهمیه به منظور پذیرش و ادامه تحصیل در دوره دکتری تخصصی ممهور به مهر دانشگاه و یا دستگاه ذیربط را اخذ و در زمان ثبت نام جهت مصاحبه به همراه سایر مدارک در بند مربوطه بارگذاری نمایند.

سهمیه فرهنگیان در کنکور دکتری چقدر است؟

فرهنگیان در آزمون دکتری سهمیه ای ندارند. سهمیه تنها برای مربیان (اعضای هیات علمی دانشگاه ها) لحاظ می‌شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

18 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آرزو
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۹:۰۱ ب٫ظ

سلام.من مربی ورزش هستم در بخش خصوصی بهزیستی مشغولم.آیا سهمیه مربی هم شامل من میشه؟

Sa
فروردین ۳۱, ۱۴۰۲ ۱:۴۱ ب٫ظ

سلام برای استعداد درخشان آزاد معدل رو ۱۷/۵ اعلام کردن، معدل من ۱۷/۳۲ هستش، هیچ راهی نیست که بتونم شرکت کنم؟

همایون
فروردین ۳۰, ۱۴۰۲ ۹:۰۰ ب٫ظ

سلام و خسته نباشی سهمیه ۱۰درصدی مربی شامل مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی که دارای سوابق تدریس چند دارن می شه؟ لطفا راهنمایی کنید.

احمد
فروردین ۲۷, ۱۴۰۱ ۱۰:۳۸ ب٫ظ

سلام. ببخشیدمدرس حق التدریسی دانشگاه، شامل سهمه پذیرش میشوند؟

رفتارحرکتی
فروردین ۲۸, ۱۴۰۱ ۷:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

سلام
خیر

مجیب
بهمن ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۱:۴۸ ق٫ظ

داوطلبان پذیرفته شده با استفاده از سهمیه مربی (مازاد بر ظرفیت) (مازاد بر ظرفیت) (مازاد بر ظرفیت)
(مازاد بر ظرفیت) (مازاد بر ظرفیت) (مازاد بر ظرفیت) (مازاد بر ظرفیت) (مازاد بر ظرفیت) (مازاد بر ظرفیت)

مریم
آذر ۳, ۱۴۰۰ ۳:۱۰ ب٫ظ

این سهمیه بازیا خیلی مسخره و ظلم در حق ماست چرا علم رو با سهمیه به کسایی دیگه میدین من سال قبل مصاحبمو به سهمیه باختم واقعا انسان متنفر میکنید از درس و زندگی

رها
آذر ۴, ۱۴۰۰ ۱۰:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

دقیقا متاسفم برای این همه تبعیض
منم دقیقا پارسال مصاحبمو به سهمیه باختم یکسال از عمرم باید دوباره بزارم و درس بخونم

ای کاش این تبعیض ها نبود

مجیب
بهمن ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۱:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  رها

سهمیه مربی جای کسی رو نمیگیره یکی اضافه میشه به ظرفیت دانشگاه به شرط ۸۰ درصد نمره

h.hosseinabadi
فروردین ۲۷, ۱۴۰۱ ۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  رها

سهمیه مربی به هیچ وجه از ظرفیت کم نمیکند. اگر مربی در اون رشته قبول عادی شد که هیچ مثل بقیه داوطلبها.
اما اگر عادی قبول نشد درصورت کسب ۸۰ درصد نمره آخرین فرد قبولی در آن محل، یکی به ظرفیت اصافه میشود. اگر در دفترچه انتخاب رشته، دانشگاه ایکس در آن رشته ۲ نفر ظرفیت اعلام کرده باسد. ظرفیت به سه نفر افزایش می یابد و کسی متضرر نمیشود.

محمدی
آذر ۳, ۱۴۰۰ ۲:۲۷ ب٫ظ

مربیان که کارخودشون دارند چرا در رقابت داوطلبان دکتری هم جای یک نفر داوطلبی که فک وذهنش برباد رفته رو بگیرند واقعاً نباید مربیان این حق داشته باشند پس این سهمیه رو هم برای فرهنگیان در پیش داشته باشید.این حق کشیها رو تو رو خدا نکنید .

Hh
فروردین ۲۷, ۱۴۰۱ ۱:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  محمدی

سهمیه مربی به هیچ وجه از ظرفیت کم نمیکند. اگر مربی در اون رشته قبول عادی شد که هیچ مثل بقیه داوطلبها.
اما اگر عادی قبول نشد درصورت کسب ۸۰ درصد نمره آخرین فرد قبولی در آن محل، یکی به ظرفیت اصافه میشود. اگر در دفترچه انتخاب رشته، دانشگاه ایکس در آن رشته ۲ نفر ظرفیت اعلام کرده باسد. ظرفیت به سه نفر افزایش می یابد و کسی متضرر نمیشود.

علی
تیر ۱۹, ۱۴۰۰ ۱۱:۵۶ ب٫ظ

برا نمره زبان هم در حین دکتری سهمیه اعمال میشه

مرادی
آذر ۱۱, ۱۳۹۹ ۲:۳۳ ب٫ظ

سلام
ببخشید مربیان حق التدریس درس تربیت بدنی عمومی دانشگاه ها هم شامل این سهمیه میشه؟

کلوز
فروردین ۲۷, ۱۴۰۱ ۵:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  مرادی

نه متاسفانه

زلفعلی
آذر ۴, ۱۳۹۹ ۶:۱۷ ب٫ظ

با توجه به جنس کار مربیان ، و امتیازات مصاحبه برای تدریس وتحقیق مقاله و تسلط به ارائه ، سنجش مربیان بابقیه داوطلبان عادلانه نیست . چه برسد سهمیه هم بدهند!

شیرعلی
فروردین ۳۰, ۱۴۰۰ ۱۱:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  زلفعلی

درسته منتهی سرعت عمل و دقت در حل مسایل و نیز نکات میانبر حل و مانند اینها هم ذهن جوان می خواهد و هم تکرار و تمرین. معلمان بیشتر بر مفهوم و درک مباحث تمرکز دارند و دانشجویان به حل مسایل و بعضا بدون درک مفاهیم اساسی

Hh
فروردین ۲۷, ۱۴۰۱ ۱:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  زلفعلی

سهمیه مربی به هیچ وجه از ظرفیت کم نمیکند. اگر مربی در اون رشته قبول عادی شد که هیچ مثل بقیه داوطلبها.
اما اگر عادی قبول نشد درصورت کسب ۸۰ درصد نمره آخرین فرد قبولی در آن محل، یکی به ظرفیت اصافه میشود. اگر در دفترچه انتخاب رشته، دانشگاه ایکس در آن رشته ۲ نفر ظرفیت اعلام کرده باسد. ظرفیت به سه نفر افزایش می یابد و کسی متضرر نمیشود.