مشاوره انتخاب رشته دکتری سراسری و آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ⭐️ رایگان

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

مشاوره انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۲ سراسری و آزاد به صورت رایگان در این صفحه ارائه می شود.

  • در هنگام انتخاب رشته دکترا لازم است چه نکاتی مدنظر قرار گیرد؟
  • کدام دانشگاه‌ها را به عنوان اولویت انتخاب رشته آزمون دکتری انتخاب کنیم؟
  • چند برابر ظرفیت دانشگاه‌ها، برای مصاحبه دکتری در دانشگاه‌ها دعوت می‌شوند؟
  • آیا سازمان سنجش اولویت های انتخابی را برای دانشگاه‌ها می‌فرستد؟

در این مطلب قصد داریم به همه سؤالات داوطلبان درخصوص انتخاب رشته دکتری پاسخ دهیم.

با ما همراه باشید …

به داوطلبان عزیز توصیه اکید داریم که برای اطلاع از آخرین اخبار انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه ها و اعلام نتایج دکتری در کانال تلگرام سایت پی اچ دی تست یا پیج اینستاگرام پی اچ دی تست عضو شوند.

فرآیند انتخاب رشته دکتری

انتخاب رشته دکتری سراسری و آزاد، علیرغم این که کنکور دکتری به صورت یکپارچه برگزار می‌شود، فرایندی مجزا و مستقل دارد.

پس از اعلام نتایج آزمون دکتری در قالب کارنامه از سوی سازمان سنجش، انتخاب رشته آزمون دکتری آغاز خواهد شد. در کارنامه دکتری ۱۴۰۲، مشخص خواهد شد که آیا شما به مجاز انتخاب رشته دکتری هستید یا خیر؛ و نیز رتبه و نمره تراز شما در کارنامه به اطلاع شما خواهد رسید. بر اساس رتبه و نمره کسب‌شده، در موعد مقرر لازم است نسبت به انتخاب رشته اقدام کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص نحوه انتخاب رشته دکتری کلیک کنید.

انتخاب رشته دکتری سراسری

زمان انتخاب رشته دکتری 1401

دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۲ احتمالا اوایل اردیبهشت از سوی سازمان سنجش منتشر می‌شود. داوطلبانی که بر اساس کارنامه خود مجاز به انتخاب رشته آزمون دکتری سراسری هستند، می‌توانند در زمان انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۲ نسبت به انتخاب 50 رشته‌محل در فرم انتخاب رشته دکتری اقدام کنند.

مدتی پس از اتمام انتخاب رشته، نتایج دعوت به مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ اعلام خواهد شد.بر اساس نتایج اعلام‌شده مشخص خواهد شد که داوطلبان امکان حضور در مصاحبه دکتری کدام دانشگاه‌ها را خواهند داشت. سپس، بر اساس جدول زمان مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ داوطلبان در مرحله دوم آزمون دکتری در دانشگاه‌ها حضور خواهند یافت.

انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد از سوی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی منتشر می‌شود. داوطلبانی که بر اساس کارنامه نتایج اولیه دکتری مجاز به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد هستند، لازم است در زمان انتخاب رشته دکتری آزاد ۱۴۰۲ نسبت به پرداخت هزینه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد اقدام کنند. سپس اولویت های مدنظر خود را در فرم انتخاب رشته وارد کنند.

نتایج دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد مستقلا از سوی این دانشگاه اعلام می‌شود. فرایند شرکت در مصاحبه دکتری آزاد نیز مستقل است و داوطلبانی که به مصاحبه دعوت می‌شوند لازم است با توجه به جزئیات مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد، مطابق زمان بندی مصاحبه دکتری آزاد ۱۴۰۲ در مرحله دوم کنکور دکتری دانشگاه آزاد حضور به هم رسانند.

 

انتخاب رشته سراسری

انتخاب رشته دانشگاه آزاد

مهلت انتخاب رشته

۲۹ فروردین تا

 ۲ اردیبهشت

۳۰ فروردین تا

۶ اردیبهشت

سایت انتخاب رشته

sanjesh.org

azmoon.org

هزینه

ندارد

۱۹۰هزار تومان

تعداد انتخاب رشته

۵۰ رشته‌محل

۸۰ رشته‌محل

نکات مهم انتخاب رشته دکتری

رعایت برخی نکات در زمان انتخاب رشته دکتری ضروری است که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت:

مشاوره انتخاب رشته دکتری

مشاوره انتخاب رشته دکتری

۱– روی رتبه آزمون کتبی زیاد حساب نکنید.

این توصیه به ویژه برای داوطلبانی است که رتبه هایی عالی کسب کرده اند. با داشتن رتبه یک رقمی قبولی شما در دانشگاهی مانند شریف یا تهران تضمین نمی شود. پس سعی کنید فارغ از رتبه خود دست به انتخاب بزنید.

۲– قدر دانشگاه محل تحصیل مقاطع قبلی خود را بدانید.

همواره دانشگاهی که دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد خود را در آنها گذرانیده اید در نظر داشته باشید. آشنا بودن با اساتید قطعا تأثیر مثبتی در ارزیابی درست شما دارد. سعی کنید برای این دانشگاه ها اولویت بالایی قایل شوید.

۳– اصل را بر گرایش خود در مقطع ارشد قرار دهید.

حتی در رشته هایی مانند مدیریت، علوم اجتماعی، علوم سیاسی و فیزیک که داوطلبان می توانند از بین گرایش های مختلف دست به انتخاب بزنند بهتر است گرایش مرتبط با دوره های قبلی خود را در اولویت قرار دهید. در جلسه مصاحبه اساتید برداشت خوبی از داوطلبانی که می خواهند تغییر رشته یا گرایش بدهند ندارند، مگر اینکه دلایل منطقی و پشتوانه علمی لازم وجود داشته باشد.

همچنین مراقب انتخاب چند گرایش در یک دانشگاه باشید. وقتی چند گرایش را در یک دانشگاه انتخاب می‌کنید، به‌خصوص اگر اساتید مصاحبه‌کننده مشترک باشد، ممکن است برایتان چالش‌زا باشد. چرا که اساتید ممکن است تصور کنند هدف مشخصی ندارید و تصمیم خود را برای زمینه پژوهشی خود نگرفته‌اید و در نهایت هدفمند نیستید.

۴– اگر سهمیه مربی دارید، قدر انتخاب های پژوهش محور دانشگاه ها را بدانید.

معمولا سهمیه های آزاد اینگونه انتخاب ها را در اولویت قرار نمی دهند. با توجه به اینکه هزینه تحصیل شما از سوی موسسه شما پرداخت می‌شود قدر این عرصه بی رقیب را بدانید. از انتخاب کدهای پژوهشکده ها خودداری کنید. آنها معمولا به دنبال نیروی تمام وقت هستند.

۵– از اصلاحیات دفترچه انتخاب رشته دکتری غافل نشوید.

معمولا با گذشت چند روز از انتشار دفترچه و شروع انتخاب رشته، کد رشته های اعلام شده دچار تغییر می شوند. برخی کدرشته ها اضافه می شوند، برخی حذف می شوند و ظرفیت برخی از آنها تغییر می کند. اصلاحیه های دفترچه انتخاب رشته را مثل خود دفترچه با دقت مطالعه نمایید و در صورت لزوم انتخاب رشته خود را ویرایش کنید.

۶- یادتان باشد دعوت به مصاحبه بر اساس تراز (نمره کل) است.

اگر رتبه تان نسبتا بالا است ناامید نباشید. مخصوصا اگر رزومه آموزشی – پژوهشی خوبی دارید. با توجه به این که چند سالی است دعوت به مصاحبه بر اساس نمره تراز است؛ در سال‌های قبل برخی دانشگاه ها تعداد زیادی از داوطلبان را دعوت به مصاحبه می کردند. پس بعید نیست شما هم امکان دعوت به مصاحبه دانشگاه مدنظرتان را پیدا کنید.

۷- از همین حالا خود را در جلسه مصاحبه بدانید.

متاسفانه رسم بدی که در جلسات مصاحبه وجود دارد این است که اساتید مصاحبه کننده در خصوص انتخاب های دیگر داوطلبان سوال می کنند و گاهی از او میخواهند در مورد انتخاب های دیگر خود توضیح دهد. اگر انتخاب های دیگرتان از همان گرایش نباشد باید به گونه ای مصاحبه گران را توجیه کنید که گمان نکنند هدف خاصی از تحصیل ندارید! در مجموع از همان زمان انتخاب رشته روی دلایل منطقی انتخاب های خود هم فکر کنید.

توجه: نکات بالا و سایر نکاتی که در آینده ذکر خواهد شد برای قبول شدن است. اصل علاقه را هیچ گاه فراموش نکنید. قرار است یک عمر با رشته و دانشگاهتان زندگی کنید!

۸- علاقه‌تان را نادیده نگیرید

با توجه به این که ترتیب اولویت‌ها اثری در شانس دعوت به مصاحبه ندارد، حتما در هنگام انتخاب رشته علاقه خود را در چیدن انتخاب‌ها مدنظر قرار دهید.

۹- به نتایج نرم افزار انتخاب رشته دکتری تکیه نکنید.

به خاطر داشته باشید که اطلاعات این نرم‌افزارها بر مبنای اطلاعات داوطلبان سال‌های گذشته شکل گرفته که ممکن است لزوما برای امسال صحیح نباشد. ضمن این که این نرم افزارها اطلاعات دقیقی درخصوص شرایط خاص شما نخواهند داشت. بنابراین حتی اگر از نرم افزار انتخاب رشته استفاده می‌کنید، حتما در کنار آن از یک مشاور خوب نیز کمک بگیرید.

تاثیر اولویت در انتخاب رشته دکتری

یکی از سوالات مهم داوطلبان دکتری این است که آیا اولویت‌های انتخاب رشته در شانس قبولی آنها موثر است یا خیر؟

سازمان سنجش همه اولویت‌های انتخاب رشته داوطلبان را بررسی می‌کند و در هر اولویتی که داوطلب حد نصاب تراز مورد نظر دانشگاه را کسب کرده باشد دعوت به مصاحبه می‌شود. بنابراین ترتیب انتخاب رشته اثری در شانس دعوت به مصاحبه ندارد!

اما این نکته مهم را در خاطر داشته باشید که در هنگام اعلام نتایج نهایی دکتری، بالاترین اولویتی که نمره لازم را کسب کرده باشید قبول خواهید شد.

بنابراین، در اولویت‌بندی دقت کنید و علاقه خود را مدنظر داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص تاثیر اولویت در انتخاب رشته دکتری کلیک کنید.

انتخاب رشته دکتری بر اساس رتبه

با توجه به این که دعوت به مصاحبه بر اساس نمره تراز است؛ آیا لازم است که در هنگام انتخاب رشته حواسمان به رتبه باشد؟

به هر صورت رتبه و نمره تراز به هم مرتبط هستند. معمولا دانشگاه‌ها حد نصاب نمره تراز را به صورتی اعلام می‌کنند که تعداد افرادی که دعوت به مصاحبه می‌شوند عددی منطقی باشد. پس در هنگام انتخاب رشته به رتبه هم توجه باید کرد.

بهترین رشته دکتری کدام است؟

تغییر رشته در مقطع دکتری در هنگام ثبت نام آزمون ـ و نه در هنگام انتخاب رشته- اتفاق می‌افتد.

منتظر این نباشید که نام یک رشته به عنوان بهترین و راحت ترین رشته در مقطع دکتری اعلام شود. اساسا در مقطع دکتری تخصصی با توجه به ماهیت دوره که بر پژوهش استوار است، قرار است تلاش مضاعفی داشته باشید.

راحت ترین رشته در دوره دکتری برای هر فرد متفاوت است؛ طبیعتا اولین گزینه و بهترین انتخاب برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری، رشته فرد در مقاطع تحصیلی گذشته بخصوص مقطع کارشناسی ارشد است. چرا که علاوه بر داشتن سطح دانش مناسب که پس از سال‌ها تحصیل در این رشته به دست آمده، پژوهش در این زمینه نیز برگ برنده دیگری است که در مصاحبه به کمک داوطلب خواهد آمد.

اما اگر به هر دلیلی ناچار هستید و یا تمایل دارید که در مقطع دکتری تغییر رشته دهید، باید توجه داشته باشید که عدم شرط تجانس بدین معنا نیست که داوطلبان در مرحله دوم که برگزاری مصاحبه دکتری در دانشگاه‌هاست نیز لزوماً موفق خواهند شد.

در حقیقت افرادی که مایل به تغییر رشته در مقطع دکتری هستند باید توجه کنند که علاوه بر مجاز بودن برای ثبت نام در آزمون کتبی دکتری، لازم است در مصاحبه دانشگاه‌ها، اساتید را برای این تغییر رشته به لحاظ منطقی و نیز علمی قانع کنند تا شانس پذیرش داشته باشند. بنابراین، لازم است کاملا آگاهانه دست به تغییر رشته بزنید.

مشاوره انتخاب رشته دکتری رایگان

در ویدیوی زیر مهم‌ترین نکات انتخاب رشته آزمون دکتری گفته شده است. اگر داوطلب آزمون دکتری هستید، به شما توصیه می‌کنیم که دیدن آن را از دست ندهید.

در بخش نظرات این مطلب، مشاوره انتخاب رشته دکترا از سوی سایت پی اچ دی تست ارائه می‌گردد. اما پیش از آن، قصد داریم به برخی سؤالات متداول داوطلبان درخصوص انتخاب رشته دکتری پاسخ دهیم.

مشاوره انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۱ رایگان

آیا می توان در انتخاب رشته، از گرایش های رشته های دیگر هم انتخاب کرد؟

خیر؛ شما تنها مجاز به انتخاب رشته از بین رشته‌محل‌های رشته امتحانی خود در آزمون دکتری هستید.

آیا می توان همزمان در دو دانشگاه در مقطع دکتری قبول شد؟

شما ممکن است هم در دانشگاه سراسری و هم در دانشگاه آزاد در دوره دکتری پذیرفته شوید. اما در نهایت تنها می‌توانید در یک دانشگاه مشغول به تحصیل در دوره دکتری شوید. اما درمورد دانشگاه های سراسری تنها یک رشته محل به عنوان قبولی نهایی به شما اعلام خواهد شد.

با چه رتبه ای دکتری کجا قبول میشم؟

قبولی در مقطع دکتری با توجه به میانگین نمره آزمون کتبی و نیز نمره مصاحبه دکتری تعیین می‌شود. بنابراین پیش‌بینی قبولی در دوره دکترا تنها با توجه به رتبه امکان‌پذیر نیست.

معمولا چند برابر ظرفیت، برای مصاحبه در دانشگاه‌ها دعوت می‌شوند؟

تعداد دعوت­‌شدگان به مصاحبه دکتری، در سال­‌های مختلف و در رشته­‌های گوناگون متغیر است. همچنین با توجه به این که دعوت به مصاحبه بر اساس حدنصاب تراز صورت می‌گیرد، ممکن است تعداد دعوت‌شدگان خیلی زیاد یا خیلی کم باشد. بنابراین، در انتخاب رشته دکتری حداکثر انتخاب را داشته باشید، تا بعدا پشیمان نشوید.

آیا سازمان سنجش اولویت های انتخابی را برای دانشگاه ها می فرستد؟

شاید کسی نتواند به صورت قطعی به این سؤال پاسخ دهد. در هر صورت، ممکن است دانشگاه­‌ها این ترتیب را از شما سؤال کنند؛ بنابراین در هنگام انتخاب رشته دکترا باید این مورد را مدنظر داشته باشید.

فرم انتخاب رشته دکتری از کجا در دسترس است؟

فرم انتخاب رشته دکترا ۱۴۰۲ سراسری در سایت سازمان سنجش و فرم انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد در سایت مرکز آزمون این دانشگاه در دسترس خواهد بود.

برای دریافت مشاوره انتخاب رشته کنکور دکتری تخصصی 1402 – 1403 سؤالات خود را در بخش نظرات مطرح فرمایید.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

5.3K نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی اکبر شاملی
اسفند ۷, ۱۴۰۲ ۰:۰۶ ق٫ظ

با سلام. من یک وقت مشاوره جهت ثبت نام برای دکتری شیمی میخواستم

الی
بهمن ۱۵, ۱۴۰۲ ۱۲:۰۵ ب٫ظ

سلام و عرض ادب. برای مقطع دکترا بین پیام نور واحد بین الملل و پردیس خودگردان (هردو ورود و پذیرش بدون آزمون و با مصاحبه است) کدام یک بهتر است و به چه دلیل؟

سارا یاری
دی ۲۹, ۱۴۰۲ ۹:۰۳ ب٫ظ

سلام وقت بخیر من ارشد مدیریت پروژه و ساخت هستم میخواستم بدونم با توجه به اینکه در گرایش هنر و معماری هست این رشته امکان شرکت در دکترای معماری رو داریم؟

امید
آبان ۲۴, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۷ ق٫ظ

سلام خسته نباشید دوستان خواستم راهنمایی کنید من ارشد تغذیه ورزش دارم
برا دکترا خواستم اسیب ورزشی شرکت کنم

مصطفی
آبان ۲۲, ۱۴۰۲ ۳:۳۰ ب٫ظ

سلام من کارشناسی ادبیات خوندم، ارشدم مدیریت فناوری اطلاعات ، الان میخوام دکترا ادبیات بخونم میشه یا نه؟

فرشاد
آبان ۲۲, ۱۴۰۲ ۱۲:۱۱ ب٫ظ

سلام ایا یرای کنکور دکتری شرط سنی لحاظ می شود یعنی کسی که سن بالا هست تو مصاحبه قبول می شود

ژپتو
اسفند ۱۷, ۱۴۰۲ ۱۲:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  فرشاد

خیر

حسنا
آبان ۱۹, ۱۴۰۲ ۱۲:۰۸ ب٫ظ

اگر معدل ارشد ۱۷ به بالا باشه می تونه استعداد درخشان شرکت کند؟

حسنا
آبان ۱۹, ۱۴۰۲ ۱۱:۴۸ ق٫ظ

سلام ارشد پیام نور مدیریت اجرایی آیا می تونه دکتری کسب وکار یا mba ویا dbaشرکت کند به خصوص اگر در آموزش وپرورش استخدام باشد مورد قبول واقع میشه؟

Maryam
آبان ۱۸, ۱۴۰۲ ۶:۳۹ ب٫ظ

سلام و وقت بخیر
آیا با کنکور دکتری برنامه ریزی درسی میتوانیم در انتخاب رشته روانشناسی عمومی دانشگاه آزاد را انتخاب کنیم؟

ناهید
مرداد ۲۴, ۱۴۰۲ ۵:۴۰ ب٫ظ

سلام بنده لیسانس آموزش و پرورش ابتدایی آزاددارم‌.ارشد اموزش و پرورش ابتدایی دانشگاه ازاد هم دارم میخونم ولی گویا این رشته دکتری نداره.از رشته های علوم تربیتی بهترین رشته ای که بعدا بتونم جزهیئت هلمی دانشگاه شوم کدومه؟بعدا مانعی نیست که گرایش ارشد و دکترام یکی نبودن؟یا چون هردو از گرایش های علوم تربیتی هستن مشکلی نیس؟

محسن
مرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۱۰:۰۰ ب٫ظ

ی سوال آیا در دوره دکترا هم مانند سایر دوره ها سهمیه ها اعمال میشه ؟ یا اینجا با توجه به اینکه بخشی مصاحبه هست الزامی برای این قضیه نیست مثلا دانشگاهی چهارنفره ظرفیت داره الزامی داره ک حتما یک نفر سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران پذیرش کنه یا با توجه به نمره مصاحبه میشه این سهمیه به افراد آزاد اختصاص پیدا کنه

داداش
مرداد ۸, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۶ ب٫ظ

سلام
با نمره کل ۳۷۰۰ معماری چقدر شانس قبولی تو دانشگاه ازاد علوم تحقیقات یا تهران مرکز وجود داره

نسرین
مرداد ۷, ۱۴۰۲ ۱۱:۲۶ ب٫ظ

و یا ارشد فلسفه و کلام اسلامی مجاز به شرکت در کنکور دکتری چه رشته‌هایی هست؟؟

نسرین
مرداد ۷, ۱۴۰۲ ۱۱:۲۱ ب٫ظ

سلام، با داشتن ارشد فلسفه و کلام اسلامی میتونم برای دکتری جامعه شناسی شرکت کنم؟؟
توی دفترچه نوشته شده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات و ارشد پیوسته و مدیریت
این معارف اسلامی شامل رشته فلسفه و کلام میشه؟؟

مانا
تیر ۱۲, ۱۴۰۲ ۸:۲۵ ب٫ظ

سلام من با داشتن ارشد رشته کتابداری میتونم برای دکتری در رشته فلسفه شرکت کنم؟
ممنون میشم راهنمایی کنید

مهسا
تیر ۲۵, ۱۴۰۲ ۲:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  مانا

سلام
بنا بر دفترچه آزمون دکتری ۱۴۰۲ منتشره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد رشته‌های زیر مجاز به شرکت در کنکور دکتری فلسفه هستند:
– فلسفه (تمامی رشته‌ها و گرایش‌ها) و رشته‌های با گرایش فلسفه
– اخلاق (گرایش های اخلاق کاربردی، اخلاق اسلامی، فلسفه اخلاق)
– الهیات و معارف اسلامی (تمامی گرایش‌ها)
– ریاضی (تمامی گرایش‌ها)
– فیزیک (تمامی گرایش‌ها)
– آمار (تمامی گرایش‌ها)
– تاریخ علم دوره اسلامی
– فلسفه هنر
– هنر (تمامی رشته‌ها و گرایش‌ها)
– فلسفه و کلام اسلامی
-حقوق (تمام گرایش ها)
– فلسفه علوم اجتماعی
– جامعه شناسی
– پژوهش هنر و صنایع دستی
– سطح سه حوزه علمیه
مشاهده رشته های مجاز دکتری:
https://phdtest.ir/1397/09/%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2-%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-98/

حدیث روشنی
تیر ۱, ۱۴۰۲ ۱۲:۴۷ ب٫ظ

سلام و عرض ادب…فارغ‌التحصیل رشته روابط بین‌الملل در مقطع ارشد در سال ۹۷ هستم…از ۹۸ وارد فعالیت در بخش رسانه و روزنامه نگاری و خبرنگاری شدم…الان برای دکتری میخام شرکت کنم منتها نمی‌دونم همون رشته خودم رو ادامه بدم یا دکتری مدیریت رسانه و البته فکر می‌کنم قبولی در این رشته بسیار سخت هست چون ظاهراً این رشته زیرگروه مدیریت کسب‌وکار هست…لطفا راهنماییم کنید که تا زمان دارم چه تصمیمی بگیرم….ممنونم

مهسا
تیر ۳, ۱۴۰۲ ۱۲:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  حدیث روشنی

سلام
در مقطع دکتری تغییر رشته تنها در صورتی توصیه میشه که اولا شما بتونید سطح دانش لازم برابر با یک فارغ التحصیل ارشد رو داشته باشید. و دوم بتونید اساتید رو در مصاحبه برای این تغییر رشته قانع کنید که هم شایستگی تحصیل در رشته جدید رو دارید و هم دلایل کافی برای این تغییر رشته در مقطع دکتری. در صورتی که این شرایط فراهم باشه، میتونید شانس قبولی داشته باشید.

اشکان
خرداد ۱۶, ۱۴۰۲ ۳:۱۳ ق٫ظ

سلام وقت بخیر من سال ۹۲ ارشدم رو از دانشگاه آزاد رشته شیمی آلی با معدل ۱۷ گرفتم پایان نامه رو در انرژی اتمی پروژه کار کردم ده سال هست که در پژوهش و فناوری نفت در آزمایشگاه کار میکنم امسال قصد شرکت در آزمون دکتری دارم چون هدفم دانشگاه پیام نور تهران هست با توجه به وقفه ده ساله بین مدرک ارشد و آزمون دکتری و همچنین نوع دانشگاه شانس قبولی چقدر هست؟

مهسا
خرداد ۲۶, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  اشکان

سلام
اگه دلیل قانع کننده برای این وقفه و همین طور تصمیم به ادامه تحصیل بعد از ده سال در مصاحبه ارائه بدید قاعدتا مشکلی نیست. همچنین اگه رزومه خوبی داشته باشید و اساتید متوجه بشن همه این سالها فعال بودید هم خیلی کمک کننده است. برای اطلاعات بیشتر درمورد مصاحبه دکتری لینک زیر رو ببینید:
https://phdtest.ir/1393/10/%D8%A2%DB%8C%DB%8C%D9%86-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%85%D8%B5%D8%A7%D8%AD%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D9%86%D8%AC%D8%B4-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-94-95/

رخساره
اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۲ ۷:۱۶ ق٫ظ

با سلام، امکانش هست منو راهنمایی بفرمایید. اولین بارم هست برای دکتری شرکت کردم. کسی از اطرافیانم سابقه دکتری نداشته…. از مراحلشم چیزی نمیدونن تا اطلاعاتب در اختیارم بگذارند. ببخشید کارنامه فعلی من برای دانشگاه ازاد هست. ۴ تا رشته برای شهرسازی انتخاب کردم، مقابل تمام کد رشته ها نوشتهددعوت به مصاحبه، اما در ستون نمره حد نصاب دو تا اول نوشته ۱ (یک) دوتای بعدی نوشته ۳۰۰ و ۵۰۰ …. من تراز نهایی ام یا کل شده ۶۵۰ تقریبا…. این رقم در این ستون برای تمام کد رشته ها ثابت و یکی هست….. من متوجه نمره حد نصاب ۱ نشدم. ایا حد نصاب دانشگاهی زیاد باشه اون کد رشته رو برای مصاحبه انتخاب کنم!؟ یا اون کد رشته از دانشگاهی که نوشته ۵۰۰؟؟؟
ممنون میشم راهنمایی کنید…. جهت توضیح بیشتر بگم دانشگاه نخستم دبی، شهرسازی بود حد نصاب نوشته ۱، اخری شهرسازی اصفهان بود، حد نصاب زده ۵۰۰
البته بگم بم گفتن فقط یکجا موافقت شده و مجاز اید انتخاب کنید….خواستم بم راهنمایی کنید جایی نزنم که اصلا هشدار دادن این ارقام قید شده با انتخابتون همخوانی نداشته…

مهسا
خرداد ۲۶, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  رخساره

سلام
نمره حد نصاب یعنی حداقل نمره ای که لازمه یه داوطلب کسب کرده باشه تا در اون دانشگاه دعوت به مصاحبه بشه. شما که ۶۵۰ شدید از همه حد نصاب های ۱ و ۳۰۰ و ۵۰۰ بیشتر بودید، پس به مصاحبه دعوت شدید. در کل هم چیز مهمی نیست. چون الان دیگه دعوت شدید.

مجتبی
اردیبهشت ۱۷, ۱۴۰۲ ۶:۱۱ ب٫ظ

با سلام بنده تراز ۲۰۸۶ و رتبه ۲۴۳ دکتری با سهمیه ۵ درصد دارم رشته جغرافیا برنامه ریزی شهری . خواستم بپرسم شانس قبولی در دانشگاه سراسری رو دارم یا نه با تشکر

پ، روانشناسی
اردیبهشت ۱۶, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۸ ب٫ظ

با سلام و احترام .
رشته روانشناسی با تراز ۲۱۱۱ با سهمیه ازاد ایا امکان دعوت به مصاحبه در کدام دانشگاهها وجود دارد؟ با تشکر

پ، روانشناسی
اردیبهشت ۱۶, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۵ ب٫ظ

با سلام و احترام .
رشته روانشناسی با تراز ۲۱۱۱ با سهمیه ازاد ایا امکان دعوت به مصاحبه دانشگاه ازاد میباشد؟ با تشکر

سمیه
اردیبهشت ۱۶, ۱۴۰۲ ۲:۰۳ ق٫ظ

سلام . وقتتون به خیر

نتایج دعوت به مصاحبه دکتری امسال چه تاریخی میاید ؟

امین
اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۲ ۳:۰۷ ب٫ظ

با سلام و احترام
چرا رشته نانو شیمی در مقطع دکترا در دانشگاه آزاد ارائه نشده؟؟؟؟؟

مهسا
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۲ ۳:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  امین

سلام
همونطور که قبلا سنجش هم اعلام کرده، متاسفانه این که آزمون دکتری در یه رشته برگزار بشه و داوطلب مجاز بشه برای انتخاب رشته، لزوما به معنای جذب دانشجو در همه دانشگاه ها نیست

صادق
اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۲ ۹:۳۲ ب٫ظ

سلام آقای دکتر تراز ۱۶۰۰ ورتبه۱۸۵۰ مدیریت بازرگانی به نظرتون شبانه و پردیس برا مصاحبه دعوت میشم

مهسا
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۲ ۳:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  صادق

سلام
ممکنه برای پردیس شهرستان ها شانس داشته باشید. بازم بستگی داره که چه ترازی اعلام کنند به عنوان حد نصاب

فاطمه
اردیبهشت ۹, ۱۴۰۲ ۹:۴۵ ب٫ظ

سلام
با رتبه ۳ باسهمیه ایثارگری ۵درصد و تراز ۲۰۸۶ گروه کشاورزی ومنابع طبیعی ایا شانس قبول شدن در دانشگاه روزانه دارم

مهسا
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۲ ۳:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه

سلام
لطفا رشته تون رو هم بگید تا بهتر بتونم راهنمایی کنم

سیاوش
اردیبهشت ۹, ۱۴۰۲ ۱۲:۴۷ ب٫ظ

سلام
ببخشید شما میدونین چرا دکتری روان شناسی تربیتی دانشگاه آزاد واحد گرمسار تو دفترچه هست ولی تو سایت موقع انتخاب رشته کدش نیست.

مهسا
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۲ ۳:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  سیاوش

سلام
سایت یه بازه ای مشکل داشت. الان حل شده؟

اکبر
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۲ ۱۰:۱۰ ق٫ظ

با تراز ۴۳۸۷ آیا میتوان در دانشگاهی که تراز را ۲۹۰۰ اعلام کرده قبول شد؟؟
چند درصد ممکن است قبول بشم

مهسا
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۲ ۳:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  اکبر

سلام
اگه منظورتون دعوت به مصاحبه است که قطعا باید دعوت بشید. اما درمورد قبولی نهایی خیلی بستگی به رزومه و مصاحبه شما و رقباتون داره و تضمینی نیست.

اکبر
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۲ ۱۰:۰۵ ق٫ظ

سلام
با رتبه ۵۸ مدیریت ورزشی میشه تو دانشگاه روزانه قبول شد؟؟
البته رزومه ام عالی هست(۳تا کتاب، ۲۵ مقاله خارجی ، ۲۰ مقاله همایش، ۱ علمی پژوهشی، نرو افزار spss,lisrel,amose و کلی دوره های دیگه و خودمم معلم ام)
آیا میشه امیدوار بود

مهسا
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۲ ۳:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  اکبر

سلام
لطفا ترازتون رو هم بگید تا بهتر بتونم راهنمایی تون کنم. و این که سهمیه خاصی دارید یا خیر

ابراهیم ستاره
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۲ ۱:۲۲ ق٫ظ

سلام من آزاد مجاز شدم تو رشته مدیریت پروژه و ساخت ولی الان برای انتخاب رشته کد امتحانی ۲۵۰۱ داخل دفترچه آزاد نیست باید چیکار کنم

مهسا
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۲ ۳:۰۵ ق٫ظ

سلام
همونطور که قبلا سنجش هم اعلام کرده، متاسفانه این که آزمون دکتری در یه رشته برگزار بشه و داوطلب مجاز بشه برای انتخاب رشته دانشگاه، لزوما به معنای جذب دانشجو در دانشگاه آزاد نیست. کاری نمیشه کرد الان

مجید
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۲ ۳:۰۲ ب٫ظ

سلام
با رتبه ۱۵ در سهمیه ایثار از ۴۵ شانس قبول در دانشگاه های تهران در کنکور دکتری رشته مدیریت دارم

مهسا
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۲ ۱۱:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  مجید

سلام
سهمیه تون چند درصده؟ ۵ یا ۲۵ درصد؟

امیر
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۹ ق٫ظ

سلام.
من رشته ارشدم، مشاوره هست. میتونم برای دکتری رشته روانشناسی بخونم؟ یعنی میتونم از ارشد مشاوره، دکتری روانشناسی رو انتخاب کنم و توی مقطع دکتری، رشته روانشناسی بخونم؟
شرط تجانس این دو تا رشته به چه صورته؟

مهسا
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۲ ۱۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

بنا بر دفترچه آزمون دکتری منتشره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد رشته‌های زیر مجاز به شرکت در کنکور دکتری روانشناسی هستند:

– علوم تربیتی (تمامی رشته‌ها و گرایش‌ها)
– روانشناسی (تمامی رشته‌ها و گرایش­‌ها)
– بهداشت و درمان (پزشکی عمومی، پرستاری)
– توان‌بخشی (علوم پزشکی)
– مشاوره و راهنمایی
– مشاوره (تمامی گرایش‌ها)
– سنجش و اندازه‌گیری
– توسعه و تبلیغ فرهنگ دینی گرایش مشاوره
– مشاوره با رویکرد اسلامی

دانشجو
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۲ ۰:۳۴ ق٫ظ

سلام من با رتبه ۴ و تراز ۵۸۵۷ تو ادبیات انگلیسی شانس قبولی تهران دارم؟

مهسا
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۲ ۱۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

سلام
سهمیه تون آزاده دیگه؟
اگر سهمیه تون ازاده بله شانس دعوت به مصاحبه که دارید. در مورد قبولی نهایی هم خیلی به رزومه و مصاحبه خودتون و رقبا بستگی داره. حتما خودتون رو خوب برای مصاحبه اماده کنید. برای اطلاعات بیشتر درمورد مصاحبه دکتری لینک زیر رو ببینید:
https://phdtest.ir/1393/10/%D8%A2%DB%8C%DB%8C%D9%86-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%85%D8%B5%D8%A7%D8%AD%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D9%86%D8%AC%D8%B4-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-94-95/

دانشجو
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۲ ۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

بله سهمیه م ازاده. ممنون از جوابتون.

شکوفه
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۲ ۸:۲۸ ب٫ظ

سلام من رتبه ازاد۴۵۰ وسهمیه ۱۴شدم تراز هم ۱۷۶۴دارم سهمیه ۲۵درصد دارم.روزانه دانشگاه های شیراز اصفهان وهرمزگان وبیرجند وتربیت دبیر تهران انتخاب کردم وشبانه آزاد وپردیس هم انتخاب کردم برای کدوم شانس دعوت به مصاحبه دارم؟؟؟

مهسا
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۲ ۴:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  شکوفه

سلام
لطفا رشته تونو بگید تا بهتر بتونم راهنمایی تون کنم

شکوفه
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۲ ۸:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

برنامه ریزی درسی

مهسا
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۲ ۳:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  شکوفه

روزانه ها شانستون کمه کلا ولی بازم ممکنه شهرستان ها تراز رو پایین اعلام کنند و شانسی داشته باشید.
برای دانشگاه ازاد و پردیس کلا شانستون زیاده. شبانه هم ممکنه شانس داشته باشید.

لیلا
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۲ ۵:۳۷ ب٫ظ

من دکتری معماری شرکت کردم فقط مجاز به ( نوبت دوم ، غیر انتفاعی و آزاد) شدم
رتبه در سهمیه شده ٢٢۵٢ نمره کل ٢۶۴
به نظرتون من انتخاب رشته انجام بدم

مهسا
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۲ ۴:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  لیلا

سلام. دعوت به مصاحبه بر اساس نمره کل یا همون ترازه. حتما انتخاب رشته کنید چون دانشگاه ها ممکنه به هر دلیلی تراز رو پایین اعلام کنن و اگه شانسی باشه از دست ندید

لیلا
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۲ ۵:۰۴ ب٫ظ

سلام آقای دکتر من دکتری معماری شرکت کردم فقط مجاز به ( نوبت دوم ، غیر انتفاعی و آزاد) شدم
رتبع در سهمیه شده ٢٢۵٢
نمره کل ٢۶۴ به نظرتون من انتخاب رشته انجام بدم

مهسا
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۲ ۴:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  لیلا

بالاتر پاسختون رو دادم
موفق باشید

سحر
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۲ ۱۲:۵۶ ب٫ظ

با سلام تراز ۶۰۵۰ و رتبه ۳۰ روانشناسی با سهمیه ازاد ایا برای بالینی روزانه شانس دارم و اینکه امکانش هست ترازهای دعوت به مصاحبه روانشناسی سال قبل رو در سایت قرار بدید

مهسا
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۲ ۴:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  سحر

سلام
بله حتما شانستون خوبه.
هر سال ترازها از سوی دانشگاه ها مجددا اعلام میشه و ممکنه ترازهای سالهای قبل خیلی نتونه کمکی کنه.

سمیرا
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۲ ۸:۴۰ ق٫ظ

دانشگاه ازاد پول پرداخت میکنم ۱۹۰ هزار ولی جدول انتخاب رشته رو نمیاره، دوبارهع پول برمیگرده به حساب خواهشا بفرمایید مشکل چیه هر جام زنگ میزنم کسی برنمیداره

مهسا
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۲ ۴:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  سمیرا

سلام
بله سایت مشکل داره نگران نباشید. فردا مجدد تست کنید

سمیرا
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۲ ۸:۳۷ ق٫ظ

سلام
هر چقدر پول پرداخت میکنم از دیروز کسر میشه ولی انتخاب رشته رو نمیاره، با مرورگرای دیگم امتحان کردم، فرصتش داره تموم میشه خو اهشا راهنمایی کنید

مهسا
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۲ ۴:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  سمیرا

بالاتر پاسختون داده شد. موفق باشید

مهران
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۲ ۱۱:۲۵ ق٫ظ

سلام روزبخیر
بنده در رشته کارآفرینی و آینده پژوهی، تراز ۲۷۰۱ و رتبه ۲۳۶ رو در سهمیه آزاد آوردم.
تو کدوم دانشگاه های دولتی و آزاد امکان دعوت به مصاحبه رو دارم؟

مهسا
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۲ ۰:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  مهران

سلام
برای روزانه شبانه شانستون خیلی زیاد نیست. اما بازم پیشنهاد میکنم انتخاب کنید شبانه شهرستان رو. شانستون غیرانتفاعی و پردیس و واحدهای دانشگاه آزاد شهرستان هاست ببیشتر.

ساعد
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۲ ۴:۰۱ ق٫ظ

باسلام
وقتتون بخیر
با تراز۷۷۵ و سهمیه ۲۵درصد در رشته مخابرات کجا امکان قبولی دارم؟

مهسا
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۲ ۰:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  ساعد

سلام
برای روزانه و شبانه بعیده شانسی داشته باشید. برای سایر دوره ها بخصوص دانشگاه ازاد و پردیس ها شانس دارید.

ساعد
خرداد ۲, ۱۴۰۲ ۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام
وققتون بخیر
ممنون از پاسخگوئیتون
ببخشید من روزانه دانشگاه یزد و چنتا دیگه رو آوردم با توجه به شرایطی که در بالا عرض کردم، به نظرتون
احتمال قبولی روزانه دارم یا روزانه انکان قبولی ندارم؟

حسین
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۲ ۱:۴۶ ب٫ظ

سلام و سپاس بابت راهنمایی های خوبتون-می خواستم بدونم با رتبه ۲۰۴ و تراز ۲۷۶۰ رشته عمران-مدیریت ساخت شانس دعوت به مصاحبه سراسری و آزاد دارم؟روزانه مجاز نشدم ولی آزاد و پردیس و نوبت دوم مجاز شدم.

مهسا
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۲ ۴:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  حسین

سلام
با توجه به ظرفیت محدود این رشته شانستون خیلی زیاد نیست در مجموع اما ممکنه برای پردیس ها و دانشگاه آزاد اگه تراز رو پایین اعلام کنند شانس دعوت به مصاحبه داشته باشید

امین
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۸:۳۰ ب٫ظ

سلام با رتبه ۲۲۹ و تراز ۱۰۰۰ مکانیک طراحی کاربردی مالک اشتر روزانه یا شبانه میتونم قبول بشم؟ پردیس علم وصنعت بهتره یا روزانه سمنان؟

مهسا
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۲ ۴:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  امین

سلام
برای شبانه ممکنه شانس داشته باشید ولی پیشنهاد میکنم حتما انتخاب های متنوعی داشته باشید.
درمورد سوال دومتون هم باید دید هدف شما از تحصیل در مقطع دکتری چیه. برای هیات علمی شدن احتمالا با مدرک پردیس کارتون سخت میشه. اما اگه مثلا شاغل هستید، مدرک پردیس علم و صنعت به هر صورت اسم علم و صنعت رو داره. ضمن این که کیفیتش هم احتمالا همون کیفیت روزانه است و با اساتید این دانشگاه کار میکنید

احمد
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۵:۴۴ ب٫ظ

سلام وقت بخیر در رشته مهندسی برق قدرت با تراز یا نمره کل ۹۴۰ و رتبه ۱۶۷ امکان قبولی در دانشگاه اصفهان یا چمران اهواز رو دارم؟

مهسا
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۲ ۴:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  احمد

سلام
شانستون برای روزانه این دانشگاه ها خیلی زیاد نیست. اما ممکنه شبانه شونو بیارید.
در هر صورت چون دعوت به مصاحبه بر اساس ترازه و هر سال ممکنه تغییر کنه، حتما انتخابشون کنید حتی روزانه رو ولی خودتون رو محدود به این انتخاب ها نکنید.

محمد
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۲:۵۹ ب٫ظ

سلام و وقت بخیر
با رتبه ۶۵ و تراز ۴۵۳۳ رشته مدیریت دولتی ، احتمال قبولی در دوره های روزانه برای دانشگاه های استان هایی غیر از تهران وجود داره ؟
(طبق دفترچه منتشر شده ، ظرفیت پذیرش روزانه ۸۴ نفر تعیین شده)

مهسا
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۲ ۴:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام
طبیعتا احتمالش هست. اما چون هر سال حداقل تراز برای دعوت به مصاحبه ممکنه متفاوت از سال قبل باشه پیشنهاد میکنم انتخاب های متنوعی داشته باشید تا شانس قبولی رو از دست ندید.

Hana
اردیبهشت ۱, ۱۴۰۲ ۸:۵۳ ب٫ظ

سلام، می‌خواستم بپرسم من با رتبه ۴۲ در سهمیه آزاد و نمره کل ۲۵۱۶ در رشته عمران، مهندسی محیط زیست، شانس دعوت به مصاحبه در دانشگاهی را دارم؟ با توجه به اینکه فقط ۹ تا حق انتخاب برای این رشته وجود داره و همه هم روزانه هستند.

مهسا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۵:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  Hana

سلام
خیلی بستگی داره که دانشگاه ها چه حداقل ترازی اعلام کنن. اما برای روزانه و شبانه بابل احتمالا شانس دارید.
به هر صورت حتما انتخاب رشته کنید و همه رو هم انتخاب کنید.

Abbas
اردیبهشت ۱, ۱۴۰۲ ۱۲:۴۵ ب٫ظ

سلام مدیریت فناوری اطلاعات کدرشته امتحانی ۲۱۶۷ برای انتخاب رشته خیلی کمه با توجه به اینکه نمره کل من ۴۰۰۶و رتبه ۱۰۹ هست .آیا میشه از کد رشته های دیگه ای که نام رشته اونها مدیریت فناوری هست هم انتخاب رشته کنم یا اینکه سایت این اجازه رو به طور خودکار نمیده؟
اگه ممکنه بفرمایید وضعیت انتخاب من چطوره آیا می تونم روزانه قبول بشم؟
متشکرم

مهسا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۵:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  Abbas

سلام
شما فقط مجاز هستید که رشته محل هایی که زیرمجموعه رشته امتحانی خودتون هست رو انتخاب کنید و امکان انتخاب از سایر رشته ها وجود نداره. فرم انتخاب رشته هم یه جورایی هوشمنده و اگه بزنید کلا انتخاب رشته تکمیل نمیشه و بهتون کد رهگیری رو نمیده.
خیلی بستگی داره که دانشگاه ها چه حداقل ترازی اعلام کنن.

اسیه
اردیبهشت ۱, ۱۴۰۲ ۷:۰۱ ق٫ظ

متشکرم خوب بود

عسل
اردیبهشت ۱, ۱۴۰۲ ۲:۲۹ ق٫ظ

سلام
ممکن هست فردی بطور مثال به ده جا دعوت به مصاحبه بشه اگر تراز اون دانشگاه را کسب کرده باشه؟
واینکه انتخاب رشته محل به چه صورت انجام بشه؟
بصورت ابتدا خوشبینانه بعد منطقی؟یا بصورت فقط منطقی؟

مهسا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۵:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  عسل

سلام
دعوت به مصاحبه بر اساس نمره کل یا همون ترازه. هر تعداد دانشگاهی که انتخاب کنید و حداقل نمره کل مدنظر اون دانشگاه رو داشته باشید دعوت به مصاحبه میشید
اصلا نیازی نیست که منطقی انتخاب رشته کنید. چون اولویت اثری در شانس دعوت به مصاحبه نداره، هر جایی که علاقمند هستید رو میتونید انتخاب کنید، فقط خواستون باشه که انتخاب های دست پایین که دعوت به مصاحبه قطعی ه رو هم حتما در فرم انتخاب رشته بیارید

زینب
اردیبهشت ۱, ۱۴۰۲ ۰:۰۳ ق٫ظ

سلام وقت بخیر من کارشناسی پژوهشگری علوم اجتماعی دانشگاه پیام نور بودم معدل ۱۵/۶۰ کارشناسی ارشد دانشگاه رازی کرمانشاه معدل ۱۸/۵۰ رشته جامعه شناسی انقلاب اسلامی،پایان نامه با نمره توصیفی خوب به پایان رساندم
الان مجموعه علوم اجتماعی شرکت کردم، نمره ترازم ۴۴۲هست چن سوال دارم،
۱- میتونم استعدادهای درخشان شرکت کنم؟
۲- احتمال هست که به مصاحبه دانشگاه آزاد دعوت بشم؟

مهسا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۵:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  زینب

سلام
اگه منظورتون دکتری استعداد درخشان دانشگاه ازاده که خیر، شرط معدل حداقل ۱۷/۵ رو ندارید.
درمورد دعوت به مصاحبه با کنکور هم بستگی به تراز مدنظر دانشگاه ها داره. اما بله شانس دارید.

سحر
فروردین ۳۱, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۱ ب٫ظ

سلام کد رشته من در دفترچه آزاد دکتری تخصصی نیست چه باید بکنم؟ کد رشته ۲۲۴۸، علوم پایه، علوم شناختی بود

مهسا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۵:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  سحر

سلام
اگه رشته ای در دفترچه دانشگاه ازاد نباشه یعنی دانشگاه ازاد در اون رشته پذیرش نداره

عسل
فروردین ۳۱, ۱۴۰۲ ۱۲:۱۸ ب٫ظ

باسلامو روزبخیر
اگر کسی رتبه ۱باشه آیادر همه دانشگاههای انتخابی دعوت به مصاحبه میشه یا محدودیت وجود داره؟آخه من شنیدم ۳جا دعوت به مصاحبه میشیم

کهنه‌سرباز
فروردین ۳۱, ۱۴۰۲ ۱۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  عسل

همه جا می‌تونید… محدودیتی نیست!

مهسا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۵:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  عسل

سلام
دعوت به مصاحبه بر اساس نمره کل یا همون ترازه. هر تعداد دانشگاهی که انتخاب کنید و حداقل نمره کل مدنظر اون دانشگاه رو داشته باشید دعوت به مصاحبه میشید.

سمانه نظرخانی
فروردین ۳۱, ۱۴۰۲ ۳:۱۸ ق٫ظ

سلام من معدل ارشدم ۱۹/۸۰ کنکور هم دادم مجاز شدم غیر از روزانه .استعداد درخشان رو‌ کجا باید مشخص کنم ؟

سعید
اردیبهشت ۱, ۱۴۰۲ ۴:۳۰ ب٫ظ

سلام
برای ثبت نام از طریق استعدادهای درخشان دانشگاهها فراخوان میدن، وثبت نام از طریق سایت آنها انجام میشه.

مهسا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۵:۳۱ ق٫ظ

سلام
تو صفحه زیر اطلاعات کاملی درخصوص پذیرش دکتری بدون آزمون هستش:
https://phdtest.ir/1391/03/%D9%BE%D8%B0%DB%8C%D8%B1%D8%B4-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86/

سعید
فروردین ۳۰, ۱۴۰۲ ۱۱:۵۶ ب٫ظ

سلام
من سه تا دانشگاه از طریق استعداد درخشان شرکت کردم، کنکور هم امتحان دادم، آیا برای اطمینان، در انتخاب رشته همان دانشگاهها را دوباره انتخاب کنم؟

مهسا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۵:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

سلام
بله حتما انتخاب رشته هم بکنید. چون کنکور قابتیه و تضمینی نیست که با استعداد درخشان قبول بشید. بنابراین شانس دعوت به مصاحبه از طریق کنکور رو از دست ندید.

امید
فروردین ۳۰, ۱۴۰۲ ۱۱:۴۴ ب٫ظ

مدیریت بازرگانی سهمیه آزاد تراز۱۲۰۰میشه امیدواربودبه دانشگاه آزاد؟

امید
فروردین ۳۰, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۲ ب٫ظ

سلام
مدیریت بازرگانی سهمیه آزاد تراز ۱۲۰۰ امیدی هست به دانشگاه آزاد؟

مهسا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۳:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  امید

سلام
ممکنه برای شهرستان ها شانس داشته باشید. حتما بر اساس علاقه انتخاب رشته کنید.

عباس م
فروردین ۳۰, ۱۴۰۲ ۶:۵۲ ب٫ظ

با سلام و احترام ، من دوره ارشد را در رشته/گرایش مهندسی فناوری اطلاعات/تجارت الکترونیک گذراندم. امکانش هست رشته ازمون دکتری را همین رشته انتخاب کردم. ایا امکان انتخاب سایر گرایش های رشته مهندسی فناوری اطلاعات در زمان انتخاب رشته وجود دارد و مشکلی ایجاد نمی کند؟

حسام
فروردین ۳۰, ۱۴۰۲ ۱:۴۴ ب٫ظ

ببخشید جواب انتخاب رشته تنها معرفی به یک دانشگاه هست ؟یا برا چند تا دانشگاه میشه رفت مصاحبه
و۵۰انتخاب داریم مگه میشه سایر گرایش ها رو هم انتخاب کرد .

مهسا
فروردین ۳۰, ۱۴۰۲ ۹:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  حسام

سلام
دعوت به مصاحبه بر اساس نمره کل یا همون ترازه. حداقل تراز رو هر سال دانشگاه ها تعیین میکنند. هر کسی که حداقل تراز مدنظر دانشگاه را کسب کنه دعوت به مصاحبه میشه. محدودیتی هم در تعداد دانشگاه هایی که دعوت به مصاحبه میشید نیست. تراز هر جا رو کسب کنید دعوت میشید.

مهسا
فروردین ۳۰, ۱۴۰۲ ۹:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  حسام

درمورد سایر گریش ها هم فقط اگر جزو رشته محل های رشته امتحانی خودتون باشه بله میشه.

یه کنکوری
فروردین ۲۹, ۱۴۰۲ ۱۰:۱۷ ب٫ظ

باسلام من با رتبه دکترا ۲۲۲ بدون سهمیه و سهمیه آزاد و تراز ۳۴۲۸ پیام نور تهران قبول میشوم؟

مهسا
فروردین ۳۰, ۱۴۰۲ ۹:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  یه کنکوری

سلام
دعوت به مصاحبه بر اساس نمره کل یا همون ترازه. حداقل تراز رو هر سال دانشگاه ها تعیین میکنند و برای هر رشته و هر دانشگاه در سال های مختلف ممکنه متفاوت باشه.

یه کنکوری
فروردین ۳۱, ۱۴۰۲ ۱:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

باسلام و سپاس
از چه طریق میشه آخرین تراز هر دانشگاه که دعوت به مصاحبه می‌کند و همچنین آخرین تراز قبولی را بدست آورد

آوا
فروردین ۲۹, ۱۴۰۲ ۴:۴۰ ب٫ظ

سلام.رشته آزمون من شیمی پلیمر است.آیا میتوانم در انتخاب رشته، رشته های شیمی آلی و تجزیه را هم انتخاب کنم یا فقط باید پلیمر بزنم؟

مهسا
فروردین ۳۰, ۱۴۰۲ ۹:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  آوا

سلام
خیر شما فقط مجاز به انتخاب رشته از میان رشته محل های رشته امتحانی خودتون هستید و نمیتونید رشته محل های رشته های دیگه رو در فرم انتخاب رشته تون ثبت کنید. اگر چه که فرم انتخاب رشته هم میشه گفت هوشمنده و اگه انتخابی داشته باشید که مجاز نباشه، انتخاب رشته تکمیل نمیشه و بهتون کد پیگیری رو نمیده.

میتا
فروردین ۲۹, ۱۴۰۲ ۳:۰۲ ب٫ظ

سلام .وقت بخیر .من با تراز ۲۳۹۹ و رتبه ۵۶ رشته پژوهش هنر شانس قبولی دانشگاه دولتی را دارم؟

مهسا
فروردین ۳۰, ۱۴۰۲ ۹:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  میتا

سلام
ممکنه به نحوی تراز اعلام کنند که شانس قبولی داشته باشید، اما حتما رشته محل های غیررزوانه رو هم انتخاب کنید و هم حتما برای از دست ندادن شانس احتمالی تون روزانه ها رو هم انتخاب کنید

سمیه
فروردین ۲۹, ۱۴۰۲ ۱۱:۴۸ ق٫ظ

سلام . وقتتون به خیر .
من با تراز ۲۸۶۷ رشته بیوتکنولوژی کشاورزی میتونم دانشگاه فردوسی یا پژوهشکده ملی مهندسی ژنتیک قبول بشم . به نظرتون چه دانشگاه هایی شانس قبولی دارم ؟

مهسا
فروردین ۳۱, ۱۴۰۲ ۱:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  سمیه

سلام
هر سال دانشگاه ها حد نصاب تراز رو ممکنه تغییر بدن. بنابراین نمیشه قطعی چیزی در این باره گفت. پیشنهاد میکنم که حتما انتخاب های متنوعی داشته باشید برای این که شانس دعوت به مصاحبه رو از دست ندید.

مهرداد
فروردین ۲۸, ۱۴۰۲ ۹:۱۲ ب٫ظ

سلام با نمره٣۴١٩و رتبه٢٢۵رشته مدیریت دولتی شانس قبولی دانشگاه دولتی رو دارم؟

مهسا
فروردین ۳۱, ۱۴۰۲ ۱:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  مهرداد

سلام
هر سال دانشگاه ها حد نصاب تراز رو ممکنه تغییر بدن. بنابراین نمیشه قطعی چیزی در این باره گفت. به نظر میاد شانس دارید برای شهرستان ها اما پیشنهاد میکنم که حتما انتخاب های متنوعی داشته باشید برای این که شانس دعوت به مصاحبه رو از دست ندید. غیرروزانه ها رو هم بزنید.

حمید رصا
فروردین ۲۸, ۱۴۰۲ ۲:۵۸ ب٫ظ

سلام مشاور محترم ایا بارتبه ۱۸وتراز ۴۰۷۱میتوان در دانشگاه دولتی روزانه قبول شد وبا توجه به اینکه من اموزش محور بدوم

مهسا
فروردین ۳۱, ۱۴۰۲ ۲:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  حمید رصا

سلام
مشکلی که درمورد فارغ التحصیلان اموزش محور هست اینه که اساتید ممکنه تصور کنن که این داوطلبان به دلیل نداشتن پایان نامه پژوهش بلد نیستن. در صورتی که رزومه پژوهشی مثل مقاله و کتاب دارید که مشکلی نیست قاعدتا اما اگه ندارید باید سعی کنید در مصاحبه به نحوی به سوالات پاسخ بدید که قانع بشن با پژوهش کردن بیگانه نیستید.

فاطمه
فروردین ۲۸, ۱۴۰۲ ۲:۵۲ ب٫ظ

سلام
ببخشید امسال تاثیر مصاحبه در مجموع ۶۰ درصد و آزمون ۴۰ درصد هستش؟؟؟

مهسا
فروردین ۳۱, ۱۴۰۲ ۲:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه

سلام
خیر سالهاست که تاثیر مصاحبه و آزمون کتبی در پذیرش نهایی هر دو ۵۰ درصده. البته دانشگاه ها میتونن حد نصاب نمره مصاحبه دکتری اعمال کنن که جزییاتش تو لینک زیر هست:
https://phdtest.ir/1400/01/%D8%AD%D8%AF-%D9%86%D8%B5%D8%A7%D8%A8-%D9%86%D9%85%D8%B1%D9%87-%D9%85%D8%B5%D8%A7%D8%AD%D8%A8%D9%87-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-1400/

امید
فروردین ۲۸, ۱۴۰۲ ۱:۳۴ ب٫ظ

مهسا خانم لطفا پاسخ بنده رو هم بدین؛
مدیریت بازرگانی سهمیه آزاد تراز۱۲۰۰میشه امیدواربودبه دانشگاه آزاد؟

مهسا
فروردین ۳۱, ۱۴۰۲ ۲:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  امید

سلام
بله ممکنه شانس داشته باشید اما حتما انتخاب های متنوعی داشته باشید و شهرستان های مختلفی رو هم انتخاب کنید تا شانس دعوت به مصاحبه رو از دست ندید.

رزا
فروردین ۲۸, ۱۴۰۲ ۱:۰۰ ب٫ظ

سلام دوستان با تراز۲۱۰۵ مهندسی نرم افزار امکان دعوت به مصاحبه صنعتی اصفهان را دارم یا هر دانشگاه روزانه دیگه را

مهسا
فروردین ۳۱, ۱۴۰۲ ۳:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  رزا

سلام
برای روزانه شاید شانستون خیلی زیاد نباشه اما چون هر سال تراز دعوت به مصاحبه ممکنه متفاوت باشه حتما انتخاب رشته کنید. اگه مایل به تحصیل در دوره های غیرروزانه هستید حتما اونا رو هم انتخاب کنید.

نورا
فروردین ۲۸, ۱۴۰۲ ۱۲:۳۵ ب٫ظ

سلام وقت بخیر .بارتبه ۱۰۰گرایش کودکان استثنایی امید ب قبولی هست ؟؟

مهسا
فروردین ۳۱, ۱۴۰۲ ۳:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  نورا

سلام
دعوت به مصاحبه بر اساس نمره کل یا همون ترازه. حداقل تراز رو هر سال دانشگاه ها تعیین میکنند. در صورتی که نمره کل شما در ازمون کتبی بالاتر از حداقل تراز اعلامی دانشگاه ها باشه به مصاحبه دعوت میشید.

امید
فروردین ۲۸, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۳ ق٫ظ

دوستان مدیریت بازرگانی سهمیه آزاد تراز۱۲۰۰ میشه امیدوار بود به دانشگاه آزاد؟

مهسا
فروردین ۳۱, ۱۴۰۲ ۳:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  امید

سلام
بله ممکنه شانس داشته باشید اما حتما انتخاب های متنوعی داشته باشید و شهرستان های مختلفی رو هم انتخاب کنید تا شانس دعوت به مصاحبه رو از دست ندید.

طهورا
فروردین ۲۸, ۱۴۰۲ ۱۰:۰۵ ق٫ظ

با سلام. با رتبه ۵۲ و تراز ۳۶۰۲ در رشته مکانیک طراحی کاربردی آیا دانشگاههای تهران رو میارم؟

مهسا
فروردین ۳۱, ۱۴۰۲ ۳:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  طهورا

سلام
بله احتمالش هست که دعوت به مصاحبه بشید. ولی اگه مشکلی با شهریه ندارید بهتره شبانه ها رو هم بزنید.

رحمان
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۲ ۲:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  طهورا

سلام
من رتبم ۵۱ هستش. این به مصاحبه ها وابسته ست. ولی با توجه به ظرفیت ها باید تهران قبول بشیم!

مژگان
فروردین ۲۸, ۱۴۰۲ ۹:۴۹ ق٫ظ

با سلام با تراز۳۳۷۸و و رتبه ۱۰۰ رشته فلسفه و کلام اسلامی کجا قبول میشم ممنون از راهنمتیی

مهسا
فروردین ۳۱, ۱۴۰۲ ۴:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  مژگان

سلام
دعوت به مصاحبه بر اساس نمره کل یا همون ترازه. حداقل تراز رو هر سال دانشگاه ها تعیین میکنند و بنابراین هر سال متفاوته. سعی کنید انتخاب های متنوعی داشته باشید تا شانس دعوت به مصاحبه رو از دست ندید.

غزل
فروردین ۲۷, ۱۴۰۲ ۱۱:۵۳ ب٫ظ

سلام با تراز ۱۸۴۷،و رتبه در سهمیه ۱۷،و بدون سهمیه۱۱۸ دررشته دکتری الکترونیک میتوان دانشگاه دولتی قبول شد؟

مهسا
فروردین ۳۱, ۱۴۰۲ ۴:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  غزل

سلام
چه سهمیه ای دارید؟
دعوت به مصاحبه بر اساس نمره کل یا همون ترازه. حداقل تراز رو هر سال دانشگاه ها تعیین میکنند و بنابراین هر سال متفاوته. سعی کنید انتخاب های متنوعی داشته باشید و غیرروزانه هم انتخاب کنید تا شانس دعوت به مصاحبه رو از دست ندید.

سارا..
فروردین ۲۷, ۱۴۰۲ ۱۰:۳۲ ب٫ظ

سلام وقت بخیرممنون میشم من راهنمایی کنید آیا با رتبه ۲۰ دکتری زیست شناسی سلولی مولکولی شانس دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه تهران یا شیراز و اصفهان دارم؟

مهسا
فروردین ۳۱, ۱۴۰۲ ۴:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  سارا..

سلام
دعوت به مصاحبه بر اساس نمره کل یا همون ترازه. حداقل تراز رو هر سال دانشگاه ها تعیین میکنند. در صورتی که نمره کل شما در ازمون کتبی بالاتر از حداقل تراز اعلامی دانشگاه ها باشه به مصاحبه دعوت میشید.

ابوترابی
فروردین ۲۷, ۱۴۰۲ ۸:۲۹ ب٫ظ

سلام و وقت خوش
میخواستم بدونم با رتبه ۱۷۹ دکتری برنامه ریزی درسی امکان قبولی دردانشگاه های دولتی رو دارم یا نه
آخرین رتبه قبولی در دانشگاه دولتی ۵۷۲ بوده
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

مهسا
فروردین ۳۱, ۱۴۰۲ ۴:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  ابوترابی

سلام
دعوت به مصاحبه بر اساس نمره کل یا همون ترازه. حداقل تراز رو هر سال دانشگاه ها تعیین میکنند. در صورتی که نمره کل شما در ازمون کتبی بالاتر از حداقل تراز اعلامی دانشگاه ها باشه به مصاحبه دعوت میشید.

فهیمه بگلو
فروردین ۲۷, ۱۴۰۲ ۷:۴۰ ب٫ظ

با درود و احترام
برای رشته مهندسی نرم افزار و طراحی الگوریتم – رتبه ۳۴ و تراز ۱۴۹۲ ، سهیمه ایثارگر ۵%
لطفا راهنمایی بفرمایید برای انتخاب دانشگاه که آیا با این رتبه دعوت به مصاحبه دانشگاه های روزانه تهران میشوم یا خیر ؟

مهسا
فروردین ۳۱, ۱۴۰۲ ۴:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  فهیمه بگلو

سلام
دعوت به مصاحبه بر اساس نمره کل یا همون ترازه. حداقل تراز رو هر سال دانشگاه ها تعیین میکنند. در صورتی که نمره کل شما در ازمون کتبی بالاتر از حداقل تراز اعلامی دانشگاه ها باشه به مصاحبه دعوت میشید.
شانستون برای روزانه های تهران به نظر نمیاد خیلی زیاد باشه اما چون دعوت به مصاحبه با ترازه حتما انتخابشون کنید

فهیمه بگلو
فروردین ۲۷, ۱۴۰۲ ۷:۳۷ ب٫ظ

با درود و احترام
برای رشته مهندسی نرم افزار و طراحی الگوریتم – رتبه ۳۴ و تراز ۱۴۹۲ ، سهیمه ایثارگر ۵%
لطفا راهنمایی بفرمایید برای انتخاب دانشگاه

مهسا
فروردین ۳۱, ۱۴۰۲ ۴:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  فهیمه بگلو

بالاتر پاسختون داده شد.
موفق باشید

J RAHIM DOUST
فروردین ۲۷, ۱۴۰۲ ۶:۳۹ ب٫ظ

سلام مرسی بابت آگاهی رسانیتون. دوتا سوال
آیا وقتی ترازمون کمتر از مثلا فلان دانشگاه هست نباید اونجا انتخاب رشته کنیم؟ و اینکه حدنصاب تراز دانشگاه ها کی مشخص میشه کجا ببینیم؟

مهسا
فروردین ۳۱, ۱۴۰۲ ۴:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  J RAHIM DOUST

سلام
ترازها به صورت عمومی اعلام نمیشه. هر دانشگاه حداقل تراز خودشو تعیین میکنه و به سنجش اعلام میکنه و سنجش بر اساس اون دعوت به مصاحبه میکنه.

رویا
فروردین ۲۷, ۱۴۰۲ ۶:۰۱ ب٫ظ

مهسا خانم میتونید پاسخ منم بدین؟

مهسا
فروردین ۳۱, ۱۴۰۲ ۴:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  رویا

سلام
بفرمایید در خدمتم

ناشناس
فروردین ۲۷, ۱۴۰۲ ۴:۱۴ ب٫ظ

با سلام و خسته نباشید..
بنده با تراز ۹۰۰ و رتبه ۴۵۳ در رشته فیزیک مجاز به انتخاب رشته شدم، آیا به مصاحبه دانشگاه تبریز (روزانه) دعوت میشوم؟!

مهسا
فروردین ۳۰, ۱۴۰۲ ۹:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

سلام
خیلی بستگی به حدنصابی که دانشگاه اعلام میکنه داره اما شانس دارید. البته توصیه میکنم انتخاب های متنوعی داشته باشید و شبانه ها رو هم بزنید

محمدلطفی
فروردین ۱۷, ۱۴۰۲ ۱۲:۵۴ ب٫ظ

من ارشد hseدانشگاه ازاد خوندم برای دکترا چه رشته میتوانم شرکت کنم

مهسا
فروردین ۳۰, ۱۴۰۲ ۹:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمدلطفی

سلام
برای این که لیست رشته های مجاز دکتری رو بررسی کنید لینک زیر رو ببینید:
https://phdtest.ir/1397/09/%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2-%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-98/
بعضی رشته ها شرط تجانس ندارند که تو این لینک قابل مشاهده است.
ضمن این که یادتون باشه تو رشته ای که توش سابقه پژوهش دارید یا حداقل سابقه پژوهشی نزدیکی دارید شانستون بیشتره.

سپیده
اسفند ۱۶, ۱۴۰۱ ۶:۵۸ ب٫ظ

سلام با توجه به اطلاعاتی که از دانشکده گرفتم امسال تعداد سه نفر برای رشته من تقاضا شده ایا سهمیه پنج درصدی ایثارگری برای من با توجه به این ظرفیت اعمال میشه ؟

مهسا
اسفند ۱۸, ۱۴۰۱ ۴:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  سپیده

سلام
خیر متاسفانه سهمیه برای ۵ درصد اعمال نمیشه. اما اگه ظرفیت سهمیه ۲۵ درصدی پر نشه به سهمیه ۵ درصدی میرسه جای خالیش

سپیده
اسفند ۱۶, ۱۴۰۱ ۶:۵۶ ب٫ظ

سلام رشته مورد نظر من با توجه به اطلاعاتی که از دانشکده گرفتم ظرفیتش سه نفر هست آیا سهمیه ایثارگری پنج درصد برای من اعمال می شه ؟

مهسا
اسفند ۱۸, ۱۴۰۱ ۴:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  سپیده

سلام
بالاتر پاسختون داده شد.
موفق باشید

ناشناس
بهمن ۲۲, ۱۴۰۱ ۱۲:۱۴ ب٫ظ

سلام من ارشدم برق مخابرات گرایش میدان هست و پایان نامم در زمینه آنتن ها و … هست. ولی ۳ تا مقاله ای اس ای دارم در زمینه پردازش تصاویر دیجیتال که ربطی اصلا نداره به موضوعات مخابرات میدان و پایان نامم و اینا. می خواستم بدونم امکانش هست مثلا در گرایش مخابرات سیستم و یا مهندسی پزشکی قبول شم اگه نمره کنکورم خوب شه؟
ممنون میشم راهنماییم کنین.
با تشکر

ناشناس
اسفند ۱۹, ۱۴۰۱ ۳:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

میشه پاسخ من رو هم بدین؟

رضا
بهمن ۲, ۱۴۰۱ ۴:۳۷ ب٫ظ

با سلام. آیا رشته ” انرژی های تجدید پذیر” دکتری دارد؟

مهسا
بهمن ۱۴, ۱۴۰۱ ۲:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

سلام
خیر در ایران چنین رشته ای در مقطع دکتری پذیرش ندارد.

حامد
آبان ۲۳, ۱۴۰۱ ۸:۱۷ ب٫ظ

با سلام بنده لیسانس حقوق و‌دکترای پزشکی عمومی دارم ایا میتونم در ازمون دکترای حقوق بین الملل شرکت کنم؟ راحت ترین گرایش دکترای حقوق برای قبولی کدام است؟ دکترای پیام نور قبولی راحت تری داره؟

مهسا
آبان ۲۶, ۱۴۰۱ ۰:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  حامد

سلام
بنا بر دفترچه آزمون دکتری ۱۴۰۲ منتشره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد رشته‌های زیر مجاز به شرکت در کنکور دکتری حقوق بین‌الملل عمومی هستند:

– حقوق (تمامی گرایش­‌ها)

– فقه و مبانی حقوق اسلامی

– علوم سیاسی (تمامی گرایش­‌ها)

– داوطلبانی که دارای مدرک کارشناسی حقوق و گرایش‌های مرتبط می‌باشند، در صورت داشتن مدرک کارشناسی ارشد غیرمرتبط نیز می‌توانند در این رشته امتحانی شرکت نمایند.

Melik
مهر ۲۶, ۱۴۰۱ ۱۱:۲۰ ب٫ظ

سلام با کارشناسی و ارشد ادبیات فرانسه میشه در گرایش حقوق یا حقوق بین الملل آزمون دکتری داو؟

مهسا
آبان ۲۶, ۱۴۰۱ ۰:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  Melik
علی
شهریور ۱۸, ۱۴۰۱ ۹:۴۵ ق٫ظ

و اینکه برای قبولی در مصاحبه دکترا اگه نمره درسی در مقطع لیسانس ۱۰ باشه قبول نمیشیم؟

مهسا
شهریور ۱۹, ۱۴۰۱ ۴:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی
علی
شهریور ۱۸, ۱۴۰۱ ۹:۳۹ ق٫ظ

سلام بعد از مقطع ارشد باید بریم سربازی یا میتونیم برای مقطع دکترا امتحان بدیم؟

مهسا
شهریور ۱۹, ۱۴۰۱ ۴:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام
تا یک سال وقت دارید که دفترچه اعزام به خدمت رو تکمیل کنید. در این بازه میتونید کنکور دکتری بدید

بهارک کریمی
شهریور ۱۰, ۱۴۰۱ ۹:۳۹ ب٫ظ

با سلام.با مدرک ارشد مدیریت و برنامه ریزی آموزش عالی میتونم در ازمون دکترا تغییر رشته بدم و دکترای برنامه ریزی درسی رو بخونم؟!

مهسا
شهریور ۱۹, ۱۴۰۱ ۴:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  بهارک کریمی

سلام
منع قانونی که نداره
اما در مقطع دکتری تغییر رشته تنها در صورتی توصیه میشه که اولا شما بتونید سطح دانش لازم برابر با یک فارغ التحصیل ارشد رو داشته باشید. و دوم بتونید اساتید رو در مصاحبه برای این تغییر رشته قانع کنید که هم شایستگی تحصیل در رشته جدید رو دارید و هم دلایل کافی برای این تغییر رشته در مقطع دکتری. در صورتی که این شرایط فراهم باشه، میتونید شانس قبولی داشته باشید.

رضا
شهریور ۶, ۱۴۰۱ ۱۲:۵۰ ب٫ظ

با سلام
آیا امکانش هست همزمان دو رشته متفاوت شرکت کنم؟ میخواهم همزمان در آزمون شهرسازی آزاد و جغرافیا دولتی شرکت کنم. و هر کدام را قبول شدم بروم… این ممکن است؟

ایران
مرداد ۱۰, ۱۴۰۱ ۱۱:۵۷ ق٫ظ

سلام
من رتبم ۵۷ ترازم ۲۳۲
دعوت به مصاحبه شدم
مصاحبم خیلی عالی نبود
به نظرتون دانشگاه ازاد قائمشهر قبول میشم؟

مهسا
مرداد ۱۰, ۱۴۰۱ ۵:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  ایران

سلام
خیلی بستگی به چیزایی که برای مصاحبه کننده ها مهم بوده، نحوه عملکرد شما در مصاحبه، وضعیت رقباتون چه در مصاحبه و چه درمورد رتبه و نمره تراز اونها در ازمون کتبی داره. همین طور رقباتون اولویت های قبلی شون شانس داشته باشن یا نه … در مجموع تو این بازه زمانی نمیشه خیلی پیش بینی خاصی درمورد قبولی داشت.

علی
تیر ۲۴, ۱۴۰۱ ۱۱:۱۱ ق٫ظ

سلام وقت بخیر
در صورتی که به دلیل مشکلاتی نتونیم تو جلسه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد امسال شرکت کنیم آیا جلسه جبرانی برگزار می شه؟
و چه زمانی هست یا از جایی می شه پیگیریش کرد؟

مهسا
مرداد ۱۰, ۱۴۰۱ ۵:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام
با دانشگاه تماس بگیرید و سوال کنید. ظاهرا باید یه نامه فکس کنید و علت و مشخصاتتونو بگید بهشون

احسان
تیر ۲۲, ۱۴۰۱ ۸:۴۱ ق٫ظ

با سلام. فارغ التحصیل کارشناسی عمران (دانشگاه آزاد)، کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی (پیام نور بین الملل قشم) هستم. میخوام در آزمون ۱۴۰۲ مقطع دکترا رشته کارآفرینی و یا آینده پژوهی شرکت کنم. چه مواردی رو مد نظر قرار بدم؟ بهرحال علاوه بر ازمون کتبی، گزینه های دیگه ای هم هست ک مهمه. مصاحبه، معدل، مقاله…!

مهسا
مرداد ۱۰, ۱۴۰۱ ۵:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  احسان

سلام
توی لینک زیر میتونید اطلاعات خوبی به دست بیارید. هر سوال دیگه ای هم دارید بفرمایید.
https://phdtest.ir/1400/06/%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C/

فرهاد
تیر ۱۱, ۱۴۰۱ ۱۰:۰۱ ب٫ظ

با سلام و عرض خسته نباشید
احتراما، با رتبه ۱۵۰ و تراز ۲۰۹۵ احتمال قبولی در دانشگاه آزاد رشته مهندسی کامپیوتر گرایش شبکه و رایانش را دارم؟؟؟

مهسا
تیر ۲۰, ۱۴۰۱ ۰:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  فرهاد

سلام
شما با هر رتبه و ترازی که دعوت به مصاحبه شدید امکان قبولی دارید. دیگه بعد از این بستگی به رزومه، عملکردتون در مصاحبه و همینطور شرایط و مصاحبه رقباتون داره.

اقتصاد 1401
خرداد ۲۹, ۱۴۰۱ ۳:۵۷ ب٫ظ

با سلام
اگه هم از طریق آزمون و هم از طریق استعداد در مصاحبه شرکت کرده باشیم و مثلا از طریق آزمون در دانشگاه د و از طریق استعداد در دانشگاههای الف و ب و ج قبول شده باشیم تکلیف چیه؟
اختیار کاملا با خودمونه که کدوم یکی رو انتخاب کنیم؟
مثلا اگه دوست داشته باشیم دانشگاه ب رو بریم اون وقت دانشگاه د که تو انتخاب رشته سازمان سنجش انتخاب کرده بودیم چی میشه؟

فرض کنید در انتخاب رشته سنجش به این ترتیب زدم دانشگاه الف ب ج د
و با توجه به رتبه کنکور، فقط دانشگاه د دعوت به مصاحبه شدم و اتفاقا در مصاحبه هم قبول شدم
و به صورت جداگانه از طریق استعداد درخشان هم در دانشگاه الف و ب و ج هم دعوت شدم و در انها هم قبول شدم
حالا از بین این چهار دانشگاه که دانشگاه د را با آزمون و دانشگاه الف و ب و ج را با استعداد درخشان قبول شدم میخوام انتخاب کنم
حالا به نظرتون بدون هیچ دغدغه ای میتونم دانشگاه ب را انتخاب کنم؟
با توجه به اینکه در انتخاب رشته سنجش، دانشگاه ب را بعد از دانشگاه الف زدم مشکلی پیش نمیاد؟ یا به خاطر اینکه از طریق آزمون در دانشگاه د قبول شدم مانعی برای رفتن به دانشگاه ب ایجاد نمیشه؟ ( دانشگاه الف و ب و ج را با استعداد درخشان شرکت کردم)

مهسا
تیر ۲۰, ۱۴۰۱ ۰:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  اقتصاد 1401

سلام
پذیرش بدون کنکور و با کنکور جداست.
یعنی برای شما یه قبولی از طریق ازمون اعلام میشه و یه قبولی بدون ازمون. اینها تاثیری رو هم ندارن و در نهایت مختارید هر کدوم رو که دلتون میخواد انتخاب کنید.
درمورد با ازمون که شما بالاترین انتخاب در فرم انتخاب رشته که دعوت شدید و مصاحبه رفتید و امتیازشو بیارید به عنوان قبولی نهایی اعلام میشه و بقیه از بین میره.
درمورد بدون ازمون سراسری هم، فقط یه قبولی برای شما اعلام میشه. هر دانشگاهی که زودتر اسمتون رو وارد پرتال سنجش کنه، بعدی ها دیگه نمیتونن وارد کنن مگر این که دانشگاه اول اسمتون رو حذف کنه.

Javad
خرداد ۱۵, ۱۴۰۱ ۱۱:۵۲ ب٫ظ

باسلام رشته حسابداری شبانه دانشگاه ارومیه یاروزانه دانشگاه شهیدچمران کدوام یک احتمال قبول شدنشان بیشتر هس؟ تراز۳۹۱۱ورتیه ۷۰ روزانه وشبانه ارومیه وروزانه چمران دعوت به مصاحبه شدم

مهسا
خرداد ۲۰, ۱۴۰۱ ۲:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  Javad

سلام
هر دانشگاهی که دعوت به مصاحبه دارید به این معنیه که شانس قبولی نهایی هم دارید. مصاحبه خیلی تعیین کننده است. خودتون رو خوب اماده کنید تا بتونید بالاترین نمره رو بگیرید. صفحه زیر میتونه کمکتون کنه:
https://phdtest.ir/1393/10/%D8%A2%DB%8C%DB%8C%D9%86-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%85%D8%B5%D8%A7%D8%AD%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D9%86%D8%AC%D8%B4-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-94-95/

م. ف
اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۱ ۸:۰۵ ب٫ظ

سلام. خسته نباشید
با رتبه ۲۶ و تراز ۷۷۷ رشته ژئوفیزیک، گرایش زلزله شناسی، برای پژوهشگاه بین المللی زلزله و مهندسی زلزله، دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان و دانشگاه آزاد نجف آباد برای مصاحبه پذیرفته شدم. آیا شانس قبولی رو دارم؟ ممنون میشم جواب بدید

مهسا
خرداد ۶, ۱۴۰۱ ۱۰:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  م. ف

سلام
با هر رتبه ای که دعوت به مصاحبه شدید شانس قبولی دارید. مصاحبه دکتری خیلی مهمه. لینک زیر رو ببینید:
https://phdtest.ir/1393/10/%D8%A2%DB%8C%DB%8C%D9%86-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%85%D8%B5%D8%A7%D8%AD%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D9%86%D8%AC%D8%B4-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-94-95/

محمدرضا
اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۱ ۲:۴۳ ب٫ظ

با سلام و خسته نباشید
ممنون میشم منو راهنمایی کنید
رشته برق قدرت
با رتبه ۱۰۵۰ و تراز ۴۱۴ به نظرتون کجا میتونم قبول بشم؟
روزانه شبانه و ازاد منظورم هستش
خیلی ممنون

مهسا
اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۱ ۱۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمدرضا

سلام
برای شبانه شهرستان ها ممکنه دعوت بشید. برای شهرستان های دانشگاه آزاد هم شانس دارید. بازم بستگی به حدنصاب تراز مدنظر دانشگاه ها داره

.
اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۱ ۷:۵۷ ب٫ظ

باسلام من با تراز نمره کل ۸۱۸دانشگاه آزاد کازرون دکتری در رشته مدیریت آموزشی دعوت به مصاحبه میشم؟

مهسا
اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۱ ۱۱:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  .

سلام
خیلی بستگی به حدنصاب تراز مدنظر دانشگاه ها داره اما به صورت کلی بله شانس داره.

حمید
اردیبهشت ۱۷, ۱۴۰۱ ۸:۰۵ ق٫ظ

سلام با تراز ۱۰۸۶ فیزیولوژی جانوری دانشگاه های ازاد رو دعوت به مصاحبه میشم؟مخصوصا دانشگان علوم تحقیقات و تهران شمال و شیراز؟

حسین
اردیبهشت ۱۷, ۱۴۰۱ ۱:۴۶ ق٫ظ

درود. با تراز ۱۴۸۰ احتمال قبولی دکتری مشاوره دانشگاه آزاد رو دارم؟

مهسا
اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۱ ۱۱:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

سلام
لطفا رتبه و رشته تون رو هم لطفا بفرمایید تا بتونم راهنمایی کنم.