موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

انتخاب رشته دکتری پیام نور + لینک دانلود دفترچه

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

انتخاب رشته دکتری دانشگاه پیام نور همزمان با انتخاب رشته کنکور دکترا سایر دانشگاه‌های دولتی از طریق سایت سازمان سنجش انجام خواهد شد. در این مطلب قصد داریم جزئیات نحوه انتخاب رشته دکترا این دانشگاه را شرح دهیم.

به گزارش پی اچ دی تست، دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه‌های بزرگ کشور است که به علت پذیرش بالا در مقطع دکتری همواره مورد توجه داوطلبان این آزمون بوده است. این دانشگاه نیز همانند دیگر دانشگاه‌های کشور، دانشجویان دکتری خود را از طریق آزمون کتبی و مصاحبه ارزیابی و پذیرش می‌کند. در واقع کسانی که قصد تحصیل در مقطع دکترا این دانشگاه را دارند لازم است در آزمون کتبی دکتری تخصصی که توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود شرکت کنند.

قابل توجه است که از سال ۱۴۰۲ امکان پذیرش دکتری بدون کنکور دانشگاه پیام نور از طریق آیین نامه دکتری استعداد درخشان فراهم شده است.

برای ورود به دوره دکتری دانشگاه پیام نور از طریق کنکور لازم است پس از انتخاب رشته دکتری پیام نور و شرکت در جلسه مصاحبه، نمره قبولی را کسب کرده و پس از اعلام نتایج جهت ثبت نام به این دانشگاه مراجعه کنند.

در ادامه هر یک از این مراحل را با ذکر جزییات تشریح خواهیم کرد.

ثبت نام در کنکور دکتری دانشگاه پیام نور

اولین مرحله برای ورود به مقطع دکتری دانشگاه پیام نور، ثبت نام در آزمون ورودی دکتری دانشگاه پیام نور است. خبر خوب این که ثبت نام دکتری این دانشگاه به صورت یکپارچه با ثبت نام سایر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی است و همین که در کنکور دکتری وزارت علوم ثبت نام کنید امکان ورود به دانشگاه پیام نور را هم خواهید داشت.

پس فراموش نکنید که در زمان ثبت نام آزمون دکتری به سایت سازمان سنجش مراجعه و در این آزمون ثبت نام کنید.

اعلام نتایج اولیه دکترا پیام نور

پس از شرکت در آزمون دکتری و با انتشار نتایج اولیه کنکور دکتری در سایت سازمان سنجش، از وضعیت مجاز بودن یا نبودن خود برای انتخاب رشته دانشگاه پیام نور می‌توانید مطلع شوید.

برای اطلاع از این موضوع کافی است به بخشی از کارنامه که نوشته شده «مجاز سایر دوره ها (دانشگاه آزاد اسلامی، نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان) نگاه کنید. در صورتی که در این بخش عبارت «می‌باشید» درج شده، امکان انتخاب رشته دکتری پیام نور را دارید.

کارنامه اولیه دکتری 1401

انتخاب رشته دانشگاه پیام نور در مقطع دکتری

گام بعدی انتخاب رشته دکتری است. دانشگاه پیام نور در بسیاری از رشته‌های دکتری پذیرش دارد و از این رو داوطلبان این رشته ها در صورتی که قصد ورود به این دانشگاه را دارند لازم است کد رشته های پیام نور را در فرم اینترنتی انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش وارد کنند.

همانطور که گفته شد آزمون ورودی دوره دکتری دانشگاه پیام نور با آزمون سراسری دکتری یکپارچه است و از این رو انتخاب رشته دکتری این دانشگاه هم با سایر دانشگاه‌های وزارت علوم هماهنگ است و تنها کافی است یک فرم انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش تکمیل شود.

زمان انتخاب رشته دکترا دانشگاه پیام نور

زمان انتخاب رشته دانشگاه پیام نور پس از اعلام نتایج اولیه این آزمون خواهد بود. در واقع مهلت انتخاب رشته دکترا این دانشگاه همان زمان انتخاب رشته دکتری سراسری است که توسط سازمان سنجش اعلام می‌شود.

با انتشار نتایج اولیه کنکور دکتری، رتبه و نمره کل (تراز) داوطلب ارائه می‌شود و داوطلبان می‌توانند بر حسب علاقه خود و با توجه به نمره کسب شده انتخاب رشته خود را انجام دهند.

دفترچه انتخاب رشته دکتری پیام نور ۱۴۰۲ را از کجا دانلود کنم؟

رشته محل های دانشگاه پیام نور در همان دفترچه انتخاب رشته دکتری که سازمان سنجش منتشر می‌کند و شامل دوره‌های روزانه، شبانه، پردیس و غیرانتفاعی است اعلام می‌شود. بنابراین، دفترچه مجزایی با نام دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه پیام نور منتشر نمی‌شود.

دفترچه دکتری فراگیر پیام نور ۱۴۰۲ می منتشر می‌شود؟

در مقطع دکتری پذیرش فراگیر در دانشگاه پیام نور صورت نمی‌گیرد و بنابراین دفترچه ای هم برای آن منتشر نمی‌شود.

لیست رشته های دکتری پیام نور تهران را از کجا ببینیم؟

رشته محل های پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس در دفترچه انتخاب رشته دکتری آمده است و انتخاب رشته این دانشگاه‌ها در فرم انتخاب رشته دکتری سراسری در سایت سنجش صورت می گیرد. اگر برای رشته شما این دانشگاه ها در دفترچه نیست، بدین معناست که در رشته شما در این دانشگاه‌ها پذیرش صورت نمی‌گیر‌د.

مصاحبه دکتری پیام نور

برخلاف سایر مراحل پذیرش دکتری دانشگاه پیام نور، مصاحبه این دانشگاه به صورت مستقل از سایر دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

برای شرکت در مصاحبه دکتری این دانشگاه باید ابتدا نتایج انتخاب رشته دکتری را بررسی کنید و پس از اطمینان از دعوت به مصاحبه دانشگاه پیام نور، به سایت دانشگاه پیام نور مراجعه کرده و از زمان دقیق مصاحبه مطلع شوید. برای شرکت در مصاحبه دکتری این دانشگاه لازم است قبل از مصاحبه ثبت نام کنید.

برای اطلاع از جزییات مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور روی لینک کلیک کنید.

جزئیات برگزاری و شیوه های موفقیت در مصاحبه دکتری پیام نور مشابه سایر دانشگاه هاست که پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از جزئیات به صفحه مصاحبه دکتری سری بزنید.

ثبت نام پذیرفته‌شدگان دوره دکتری دانشگاه پیام نور

آخرین کاری که داوطلبان دکتری برای ورود به این مقطع تحصیلی در دانشگاه پیام نور انجام می‌دهند، ثبت نام در این دانشگاه است.

نتایج نهایی دکتری پیام نور به همراه نتایج دیگر دانشگاه‌های دولتی در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌شود. داوطلبان در صورت قبولی باید به سایت این دانشگاه مراجعه کرده و پس از تکمیل مدارک مورد نیاز دانشگاه، جهت ثبت نام اقدام نمایند.

دکتری فراگیر دانشگاه پیام نور

آخرین نکته ای که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت، دکتری فراگیر دانشگاه پیام نور است. بسیاری از داوطلبان به دنبال این نوع پذیرش هستند و علاقه‌مندند تا بدون شرکت در آزمون سراسری وارد دوره دکترا پیام نور شوند.

اما باید توجه داشت که دانشگاه پیام نور هیچ نوع پذیرش فراگیر در مقطع دکتری ندارد.


در صورتی که تمایل به پذیرش بدون کنکور در سایر دانشگاه های کشور در مقطع دکتری دارید، می‌توانید سری به مطلب دکتری بدون آزمون بزنید. در این مطلب همه روش‌های پذیرش بدون کنکور در دوره دکترا گفته شده است.


در صورتی که همچنان سوالی در خصوص انتخاب رشته دکتری پیام نور در ذهن شما است در بخش نظرات همین مطلب مطرح نمایید یا به صفحه مشاوره انتخاب رشته دکتری مراجعه کنید.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
منا
فروردین ۱۶, ۱۴۰۳ ۵:۳۶ ب٫ظ

شهریه پیام نور چقد هست؟؟؟