مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
عالم زاده
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
عالم زاده

ظرفیت مجاز پذیرش دانشجو در تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد

مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی ظرفیت مجاز پذیرش دانشجو در مراحل تکمیل ظرفیت مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه آزاد را اعلام کرد.

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

ابوالفضل حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه برای تعیین ماموریتهای زیرنظامها مواردی که در وزارت علوم در نظر گرفته می شود شامل میزان ظرفیت، شیوه های آموزشی و ارزیابی و نظارت است، ادامه داد: برخی دانشگاهها علیرغم ظرفیتی که به آنان ابلاغ شده اقدام به پذیرش مازاد بر ظرفیت اعلام شده می کنند که این اقدام اصلاً صحیح و قانونی نیست.

وی افزود: با تعیین زیرنظامها، اشتباهات صورت گرفته نشان می دهد که به عنوان مثال دانشگاه آزاد به جای 200 نفر 400 دانشجو پذیرفته است.

مدیر کل گسترش وزارت علوم در پاسخ به این سوال که برخورد این وزارتخانه با پذیرش مازاد بر ظرفیت دانشگاه آزاد چیست، تاکید کرد: درست است که این اقدام را انجام می دهد اما نمی توانیم بگوییم خلاف است و باید ثابت کنیم؛ با این حال برای نخستین بار است که قصد بررسی میزان ظرفیت زیرنظامها را داریم.

وی درباره میزان ظرفیت مجاز پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد، اظهار داشت: برای تکمیل ظرفیت در کارشناسی ارشد 20 نفر، برای دکتری یک به هفت اما برای کارشناسی به علت افزایش میزان صندلیها هیچ نگرانی وجود ندارد؛ هر چند که میزان تقاضاها در مقطع کارشناسی کاهش یافته است.

حسنی درباره این پرسش مهر که علیرغم پذیرش مازاد بر ظرفیت دانشجو در دانشگاه آزاد، موسسات غیردولتی از بی دانشجویی رنج می برند، گفت: برای ظرفیت سازی مباحثی از جمله حذف کنکور و پذیرش از طریق کنکور در حال بررسی است و بعد از ماه رمضان تصمیم ما این است که برای دانشگاههای آزاد اسلامی، موسسات غیردولتی و دانشگاه علمی کاربردی ظرفیت سازی کنیم.

به گفته این مقام مسئول وزارت علوم، از بین ظرفیت سازیهایی که صورت می گیرد سهم هر یک از این دانشگاهها در پذیرش دانشجو مشخص خواهد شد.

به گزارش مهر، وزارت علوم در حالی میزان مجاز پذیرش دانشجو در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد را اعلام کرده که این دانشگاه طی دو یا سه مرحله تکمیل ظرفیت، اقدام به پذیرش دانشجو می کند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

52 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
shabnam
اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۵ ۴:۰۴ ب٫ظ

سلام به همه ی دوستات..من آزمون دکتری ۹۵ رو قبول نشدم ولی کارنامه صادر نشده فقط مردود اعلام شده..خواستم ببینم تکمیل ظرفیت دکتری برای کساییه که آزمون کتبی ردمیشن یا مصاحبه؟؟

سپیده
تیر ۷, ۱۳۹۴ ۹:۱۱ ب٫ظ

سلام من رشته ام کامپیوتره.خواستم ببینم دوستان اطلاع دارن هر رشته/محل حدودا چند نفر پذیرش داره
ممنون

الکساندر
دی ۱۴, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۰ ب٫ظ

از کلیه دکتران اینده مملکت درخواست میشود در صورت داشتن پول یه سر به دانشگاه ازاد علی اباد کتول بزنند در چندین گرایش دکتری میپذیرد

سجاد
مرداد ۲۰, ۱۳۹۲ ۹:۰۹ ب٫ظ

دوستان اینقدر به هم بی احترامی نکنید..اصلا چه توی آزاد چه پردیس چه روزانه، تا وقتی که دانشجو حداقل دو تا مقاله ISI معتبر از تزش نده مگه میذارن دفاع کنه؟؟؟!!!!!
چرا به مدرک و زحمتای هم گیر بیخود می دین؟
مگه توی اروپا و آمریکا هم دانشگاه های پولی نیست؟
مشکل شما مدرک نیست به خدا..مشکل شما اینه که همتون انتظار دارید هیئت علمی بشید…مگه کشور چند تا هیئت علمی می خواد؟؟؟
برای کسایی که زندگیشونو با حرفای این و اون جهت میدن و اینقدر بی هدف هستن نمیدونم چجور باید تاسف خورد!

عبدالرضا
مرداد ۸, ۱۳۹۲ ۱۲:۱۶ ب٫ظ

دادن رشته وگسترش مراکز و موسسات غیر انتفاعی که نه مکان مستقل دارند نه استاد تمام وقت بگونه ای که در ساختمان های چند اطاقه دانشجو راجمع میکنند وجالب است که امثال حسنی به این ویلاها یا هتل های دوطبقه میگویند فضای دانشگاهی استاد این مراکز از دانشگاه ازاد و سایر جاها تامین میشود یعنی این مراکز استاد تمام وقت که لازمه دانشگاه شدن است ندارند ولی ۸سال است که حسنی و باند ایشان به ادامه فعالیت این مغازه های جعل شده با مارک دانشگاه مجوز گسترش وادامه حیات داده اند .این قوم می خواهند دانشگاه ازاد اسلامی را که هم ساختمان استاندارد دارد هم اساتید تمام وقت با رتبه های علمی جلوی گسترش و توسعه انرا بگیرند اما به مراکز علمی کاربردی و غیرانتفاعی ها که عنوان دانشگاه به خود داده اند را توسعه میدهند چرا نام این عمل را جه باید گذاشت.شما بگویید:

آزاده
مرداد ۸, ۱۳۹۲ ۱۲:۱۱ ب٫ظ

man mosahebe kheli khobi dashtam rotbe ba azmoonam 99 bod va bedon azmoon ham mosahbe dadam be nazareton ghabol misham reshtam shimi fizike.

فضا
مرداد ۵, ۱۳۹۲ ۵:۴۲ ب٫ظ

با سلام خدمت دوستان
تکمیل موقعی هست که قبول شدگان دکتری آزاد متاسفانه به دلیل شرایط مالی نه چنداد خوب مجبور به پذیرش نمیشن و با این اوصاف امسال خیلیا ثبت نام نمیکنن و تکمیل ظرفیت برای همین هستش که دانشگاه آزاد ۴تا۴تا تکمیل ظرفیت اعلام میکنه پس تکمیل ظرفیت برای اونهایی هست که از نتایج اولیه قبول نشدن

پیروز
مرداد ۵, ۱۳۹۲ ۷:۰۸ ق٫ظ

سلام و عرض ادب. سوال من اینه که آیا دانشگاه برای ترم بهمن هم دانشجوی دکتری میگیره یا فقط برای ترم مهر پذیرش انجام میشه ؟

سلام
معمولا برای ترم بهمن نیز پذیرش دارد.

هوشنگ
مرداد ۴, ۱۳۹۲ ۶:۰۷ ب٫ظ

باسلام، تکمیل ظرفیت از بین کسانی که به مصاحبه دعوت شدن هستش و یا رتبه های بعدی که به مصاحبه دعوت نشده دوباره دعوت بعمل میاد؟ ممنون میشم جوابم رو بدین؟ معدل ارشد در آزمون کتبی دکتری مؤثر بود؟

سلام
معدل در کتبی آزاد تأثیر ندارد.
سال های گذشته از بین کسانی هم که به مصاحبه دعوت نشده بودند افرادی در تکمیل ظرفیت به مصاحبه دعوت می شدند. اما امسال با توجه به تعداد زیاد دعوت شدگان ممکن است این اتفاق نیفتد.

سمیه
مرداد ۴, ۱۳۹۲ ۱:۰۱ ب٫ظ

با سلام
آیا برای پذیرش دکتری بدون آزمون هم تکمیل ظرفیت وجود داره یا اینکه تکمیل ظرفیت رو از بین بچه های با آزمون فقط انتخاب میکنن؟

با تشکر

سلام
تاکنون که چنین چیزی وجود نداشته است و همه تکمیل ظرفیت ها متعلق به باآزمون ها بوده است.

آزاده از مشهد
مرداد ۳, ۱۳۹۲ ۹:۵۴ ق٫ظ

با سلام کسی از رشته زراعت خبر داره؟ نسبت به سال گذشته پذیرش چقدر افزایش پیداکرده؟درکل ۵شهر انتخابی چند نفر در مرحله اول و تکمیل ظرفیت انتخاب می شوند ؟با سپاس

لعیا
مرداد ۲, ۱۳۹۲ ۱:۵۹ ب٫ظ

سلام دوستان
منظور از این حرفا چیه؟ از همه رشته ها تکمیل ظرفیت بر میدارن؟
من بیوشیمی شرکت کردم و ۳۵ نفر مصاحبه اومده بودن فقط هم علوم و تحقیقات برمیداره. به نظرتون با این حرفا امیدی هست؟

سحر
مرداد ۲, ۱۳۹۲ ۷:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  لعیا

سلام لعیا خانم. من هم بیولوزی ام در رشته ما ۳۷ تا دعوت بودند اما بنظرم روز مصاحبه غایب هم بود مثلا حدود ۸_۹ تا. فقط هم رشتمون رو در علوم تحقیقات میگیرد. البته با ازمون ۳۷ تا. معمولا در رشته های ما تکمیل ظرفیت کمتره, چون از اول زیاد قبول نمیشن و هرکی هم که قبول میشه ثبتنام میکنه چون دانگاههای دولتی هم ظرفیت بالایی ندارند مثلا رشتمون رو امسال در دولتی با تمامی ظرفیت های پردیس, شبانه و روزانه تقریبا ۲۸ تا میگرفت در ایران. اببته شاید شرایط امسال خیلی بهتر بشه, و تکمیل هم انجام بشه, براتون ارزوی موفقیت میکنمو امیدوارم امسال در مرحله اول قبول شوید و وارد مرحله تکمیل نشوید.

بیوشیمی
مرداد ۵, ۱۳۹۲ ۵:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  لعیا

سلام
من هم بیوشیمی شرکت کردم واقعا رشته ی ما یعنی بیولوژی افتضاحه خیلی کم بر میداره! چه آزادش و چه دولتی!

ب.م
مرداد ۱, ۱۳۹۲ ۸:۵۲ ب٫ظ

توی رشته ما یعنی فیزیک هم استادای علوم تحقیقات از بهترین ها هستن.واز بسیاری دانشگاههای دولتی تهران هم سطحش بالاتره.

مرتضی
مرداد ۱, ۱۳۹۲ ۱۲:۱۷ ب٫ظ

من فارغ از همه نظراتی که تو این سایت داده میشه به دوست عزیزمون میخوام توصیه کنم که یه اسم مودبانه برا خودشون انتخاب کنن و بعد به عنوان یه دکتر یا داوظلب دکتری نظر بدن. مملی اصلا اسم خوشایند و جالبی نیست دوست من!!

سعید
مرداد ۱, ۱۳۹۲ ۹:۳۲ ق٫ظ

در مورد دانشگاه علوم تحقیقات نظر بنده بی طرفانه بود. من نه تو این دانشگاه درس خوندم و نه قراره اوتجا برم.اما این دانشگاه از اساتید دانشگاه هایی مثل شریف و تهران به صورت نیمه وقت استفاده می کنه که کسی نمی تونه اعتبار و علمشون رو با افرادی که تازه فارغ التحصیل شده و تو دانشگاه های کوچک هیات علمی شدن قابل مقایسه نیست.

مریم
تیر ۳۱, ۱۳۹۲ ۵:۴۴ ب٫ظ

همه ی دوستان طوری حرف میزنن انگار دانشگاه دولتی هزینه نداره
دولتی هم فقط روزانش رایگانه
که اونم هر دانشگاه ٢ یا ٣ نفر میگیره.

لیدی
مرداد ۱, ۱۳۹۲ ۸:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

اونم همچین رایگان نیست.وقتی فارغ التحصیل شن و بخوان مدرکشون ازاد شه که مثلا برن خارج مجبورن بخرنش دیگه.

شادی
مرداد ۲, ۱۳۹۲ ۶:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  لیدی

نه عزیزم ۶ ماه مدرکو می ذاری اداره کار آزاد میشه من دو تا مدرکمو همین کارو کردم و باهم آزاد شد بدون پول

مملی
تیر ۳۱, ۱۳۹۲ ۳:۱۷ ب٫ظ

دوستان عزیز دور نیست آن زمانی که همه همدیگر رو با لقب دکتر صدا کنیم. واقعا تصور کن

حامد 63
تیر ۳۱, ۱۳۹۲ ۱۱:۵۱ ق٫ظ

در مورد صحبت برخی دوستان که سطح علمی دانشگاه آزاد را از برخی دانشگاه های دولتی بالاتر می دانند،باید بگویم جدای از هزینه بالای دانشگاه آزاد برای جذب هیات علمی در دانشگاه های دولتی حتی دانشگاه های جدیدالتاسیس و شهرهای کوچک تا جایی که دکتری دانشگاه دولتی متقاضی باشد به هیچ وجه دکتری دانشگاه آزاد راجذب نمی کنند و دکتری دانشگاه دولتی حتی اگر در شهری کوچک باشد اعتبارش برای جذب، نسبت به دانشگاه آزاد حتی علوم تحقیقات تهران بالاتر است.

m
تیر ۳۱, ۱۳۹۲ ۱:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  حامد 63

موافقم..صد در صد

شادی
تیر ۳۱, ۱۳۹۲ ۱:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  حامد 63

مثلا یعنی دکتری لرستان دولتی از آزاد علوم تحقیقات بهتره؟من که فکر نمی کنم.البته از نظر هزینه بله.هزینه نداره دولتی ولی دیگه نه هر دولتی ای.مگه همه قراره هیات علمی بشن اصلا؟

ناهید
مرداد ۳, ۱۳۹۲ ۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  شادی

البته شادی عزیز مسلما منم با شما موافقم که نوع دانشگاه مهم نیست ولی دانشگاه لرستان همچین پایین هم نیستا. تو بعضی رشته ها و گرایشا حرف واسه گفتن داره.

درسا
تیر ۳۱, ۱۳۹۲ ۴:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  حامد 63

این حرف شما درسته ، و دلیلش فقط نوع نگاه دانشگاه دولتى هست اما از نظر سطح علمى واقعا اینطور نیست . در بسیاری از رشته ها اساتید علوم و تحقیقات واقعا حرف اول را می زنند همچنین بسیاری از فارغ التحصیلان دوره دکتراى علوم و تحقیقات

سحر
مرداد ۲, ۱۳۹۲ ۷:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  حامد 63

حرفتون درست است. اما کاملا برعکسشم وجو داره, فارغ التحصیلان دکترای سراسری نباید امیدی در جذب شدن به عنوان هییت علمی دردانشگاههای ازاد رو داشته باشند.

نوروز
بهمن ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  حامد 63

مخالم ..بنده مقطع لیسانس در یک دانشگاه دولتی تحصیل کردم در همان شهرستان دانشگاه آزاد هم رشته ای که میخواندم را داشت باید بگویم سطح اساتید دانشگاه آزاد از دانشگاهی که من درس میخواندم بسیار بالاتر بود چراکه دانشگاه آزاد ان زمان بیشتر اساتید بازنشسته دانشگاههای خوب تهران را جذب کرده بود . و از اینها که بگذریم در نهایت باید دید چقدر به بار علمی اضافه میشه استاد خوب به نظرم ۱۰ درصد تاثیر داره و ۹۰ درصد استعداد و علاقه دانشجو هست که میتونه موثر باشه ،

سناانصاری
تیر ۳۱, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۸ ق٫ظ

سلام لطفااز زمان اعلام تکمیل ظرفیت اطلاع بدید. مرسی

حسابداری
تیر ۳۱, ۱۳۹۲ ۹:۴۵ ق٫ظ

با سلام خدمت مدیر محترم سایت.سوال من این بودکه اگر من در دوره دکتری پولی قبول بشم و از مهر ماه تحصیل خود را شروع کنم آیا امکان جذب در هیات علمی دانشگاه آزاد را دارم؟ آیا دانشگاه آزاد من را بورس میکند؟و سوال دوم من این است که در صورت قبولی در دوره دکتری دانشگاه آزاد در مرحله تکمیل ظرفیت آیا امکان تغییر دانشگاه برای تحصیل در دوره دکتری وجود دارد؟منظورمن تغییر از دانشگاه دکتری پولی (پردیس)به دکتری دانشگاه آزاداست؟ با توجه به اینکه من خدمت سربازی رو انجام نداده ام؟ لطفاپاسخ سوالامو بدیم…ممنون

سلام
احتمال هیأت علمی شدن برای هر نوع مدرک معتبر از جمله پولی وجود دارد اما به نظر می رسد دانشگاه آزاد بیشتر تمایل به جذب دانش آموختگان خود دارد.
به نظر نمی رسد این موضوع کار ساده ای باشد. بهتر است از مراجع مربوط سوال فرمایید.

حسابداری
تیر ۳۱, ۱۳۹۲ ۶:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  حسابداری

با تشکر از پاسخ شما به سوال های من. شما گفتید که دانشگاه آزاد تمایل به جذب دانش آموختگان خود دارد من دوره ارشدم رو در دانشگاه آزاد سپری کرده ام. و همچنین اگه میشه لطف کنید پاسخ این سوالمو بدید که آیا با جذب در هیئت علمی دانشگاه آزاد میتونم از پس هزینه های سنگین دکتری پولی بر بیام؟ و همچنین گفتید که بهتر است از مراجع مربوط سوال بکنم. میشه بفرمایید مثلاازکدوم مراجع؟

بورس دکتری هم انواع مختلفی دارد و از تقبل کامل شهریه تا عدم تقبل شهریه را در بر میگیرد. ( معمولا بستگی به بودجه واحد دارد)
وزارت علوم ، دانشگاه ازاد و سازمان نظام وظیفه.

ادیب
تیر ۳۱, ۱۳۹۲ ۷:۲۱ ق٫ظ

دوستان بطور عموم کسی که میخواهد دکتری پولی بگیرد کاری به تولید علم ندارد که شاید بابت یه مقاله بعد از ۶ماه با بدبختی ۱۵۰هزارتومان بهش بدن یا ندن چون امکان داره از ۵۰تا۱۵۰میلیون فقط برای مدرکش خرج کنه و اون مدرک دکتری میخواهد برای ارتقا یا ترفیع شغلی شما اینقدر ناراحت نباشید.
وبا جدیت به قبولی در دانشگاه های دولتی فکر کنید.

منا
تیر ۳۱, ۱۳۹۲ ۹:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  ادیب

خب چه اشکالی داره که این ظرفیت ایجاد بشه. کسی که داره بره خرج کنه. بقیه هم مثل اول فرض کنن همچین چیزی وجود ندارد. البته می بایست هزینه ها اینقدر هم بالا نباشه. این نظر من است.

m
تیر ۳۱, ۱۳۹۲ ۱:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  منا

این پول میشه یه جای دیگه هم خرج کرد…شما که داری یه سری به خیریه محک و بچه های بی سرپرست بزنی …بهتر از اینکه دارایی تو تو دانشگاهی خرج کنی که فردا ارزشی هم براش قائل نخواهند بود…با کمی تلاش میشه دولتی قبول شد،مگر اینکه به خودت شک داشته باشی…

منا
مرداد ۱, ۱۳۹۲ ۱۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  m

خطاب به m
شما همه چیز را با هم قاطی نکنید. چه ربطی داره من اگه دارم به خیریه کمک کنم؟؟؟ چه اینکه از کجا می دانید امثال من کمک نمی کنند؟ وقتی من وقت سر خواراندن ندارم برای کنکور سراسری بخونم دولتی قبول بشم خب یه شرایطی وجود داره به جاش پول بدم درس بخونم. ضمنا اونا که نمی خواهند با پول به من مدرک هم بدهند. حتما حساب و کتابی در کارشن هست برای فارغ التحصیل کردن.

پارسا
تیر ۳۱, ۱۳۹۲ ۵:۰۶ ق٫ظ

بهتره بجای آواره شدن جوانان تو این کشورها دست از تنگ نظری برداشته و پذیرش را در ایران زیاد کنن. هر بخواد دنبال علم بره راهش را خودش پیدا میکنه.تازه برین ببینی کی الان داره توشغل اصلیش کار میکنه؟ معلم مسافر کش شده و پزشک داره ساخت و ساز میکنه.

حـــــــــــــــــــــــقـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــوق
تیر ۳۰, ۱۳۹۲ ۴:۴۳ ب٫ظ

امروز مصاحبه حقوق علوم تحقیقات شرکت کردم

تقریباً همه گرایشهای حقوق بالای ۲۰۰ نفر دعوت به مصاحبه شده بودند!!!!!

س
تیر ۳۰, ۱۳۹۲ ۱۰:۳۶ ق٫ظ

یکی نیست بگه آخه چرا جوان های مردم سرکار می گذارید،آخه شما که می خواین یک سوم دعوت به مصاحبه رو بردارید،خوب از اول همون یک سوم بعلاوه ۱۰ نفر بیشتر به مصاحبه دعوت کنید نه سه برابر،آخه چهارماه انتظار برای شنیدن جواب مردود علمی زیاد نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

حسین حسابداری
تیر ۳۰, ۱۳۹۲ ۱:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  س

دلیل اینکه که پردیس های خودشون حق دارند بی حد و اندازه دانشجو بگیرنداما دانشگاه ازاد نباید تکمیل ظرفیت داشته باشه تا بازار دانشگاه پولی های خودشون رونق داشته باشه.

سعید
تیر ۳۰, ۱۳۹۲ ۹:۳۱ ق٫ظ

تو رشته ی من یعنی مکانیک دانشگاه آزاد فقط واحد علوم تحقیقات می گیره که اونم افرادی که تو تکمیل ظرفیت می گیره خیلی محدودتره.من خودم دولتی قبول شدم اماآزاد نشدم. تو این مصاحبه هایی دولتی که من رفتم بعضی هاشون واقعا اساتید ضعیفی داشتن که به خاطر سیاست نادرست پذیرش به این دانشگاه ها اجازه ی پذیرش دانشجو با تعداد بالا رو داده بودند. اساتید علوم تحقیقات اگرچه دانشگاه پولی هست،اما کار کردن باهاشون خیلی بهتر از شاگردی بعضی از اساتید این شهرستان هاست. البته اگر بعضی از دوستان فقط از دید علمی بحث می کنن.هزینه بحثش جداست. علتی که من علی رغم بالاتر دانستن سطح این دانشگاه نسبت به خیلی از دانشگاه ها تلاشی برای قبولی توش انجام ندادم.

منا
تیر ۳۰, ۱۳۹۲ ۸:۴۶ ق٫ظ

احتمالا یهنی به ازای هر هفت نفر پذیرش یک نفر در هر رشته محل. بنابر این مثلا اگه برق علوم تحقیقات ۲۰ نفر بگیرن، ۳ نفر هم در تکمیل ظرفیت.

خلیل
تیر ۳۰, ۱۳۹۲ ۷:۳۷ ق٫ظ

نتایج تکمیل ظرفیت آزمون دکتری سال ۹۲ دادنشگاه آزاد اسلامی کی اعلام میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

منا
تیر ۳۰, ۱۳۹۲ ۸:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  خلیل

پارسال طی دو مرحله اعلام شد. آبان و بهمن

مهدی
تیر ۳۰, ۱۳۹۲ ۷:۱۹ ق٫ظ

ظرفیت هر رشته حدودا چند نفر است؟ برای رشته ای که ۱۷۵ نفر به مصاحبه دعوت مرده اند چند نفر می گیرند؟

رها
تیر ۳۰, ۱۳۹۲ ۷:۱۸ ق٫ظ

اگر با این منوال دکترای پولی گسترش یابد و ظرفیت ها بالا رود می توان گفت فاتحه علم خوانده شده است .چون انگیزه ای برای دکتری و تولید علم وجود نخواهد داشت.هیات علمی افت می کند دانشجو ضعیف می گردد و دانش پژوهان به کارهای دیگر روی می آورند.دانشگاهها ورشکست می شند.پذیرش دانشجو باید توسط استادان کامل یا فول پروفسور صورت گیرد نه توسط رئیس یک بنگاه تجاری.

مهدی
تیر ۳۰, ۱۳۹۲ ۷:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  رها

ایا واقعا دلت برای علم می سوزد؟ یا مسئله تنگ نظری است.

ادبی
تیر ۳۰, ۱۳۹۲ ۸:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  رها

درود، بنده وبسیاری دوستان با نظر جناب رها موافق هستیم. جایگاه دانش در جامعه باید ارج گذاشته شود.این همه دکتر! !!؟این دانشگاه آزاد باید پذیرش خود را محدود کند ،ده نفر برای مهر و ده نفر برای ترم بهمن در هر رشته و هر واحد چه خبره؟!

شادی
تیر ۳۰, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  ادبی

اتفاقا به نظر من دانشگاه آزاد نباید کم کند این پردیسهای پولی هستند که باید کم دانشجو بگیرند.باز آزاد بیشتر حسابو کتاب داره دانشگاهها درست و حسابیش دکتری می گیرند.این پردیس چیه که همه جا دارند و کلی هم پول می گیره؟؟

درسا
تیر ۳۱, ۱۳۹۲ ۴:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  شادی

واقعا با حرف شما موافقم ، دانشگاههایی هستند که در بعضى رشته ها بدون حتى یک هیئت علمى کاملا مرتبط با رشته تو پردیس هاشون دانشجوى ارشد گرفتند و حالا هم میخوان دکترا بگیرن اون هم بدون کنکور….

مسعود
تیر ۲۹, ۱۳۹۲ ۸:۱۱ ب٫ظ

سلام
یک سئوال داشتم
در متن خبر عنوان شده تکمیل ظرفیت برای دوره دکتری یک به هفت میباشد.منظور این قسمت چیست؟

مهدی
تیر ۳۰, ۱۳۹۲ ۷:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  مسعود

این سوال منم هست امیدوترم جوابش را کسی بدهد.

لاله
مرداد ۵, ۱۳۹۲ ۱۰:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  مسعود

سلام من دانشجوی سال سوم دکترای دانشگاه علوم تحقیقات هستم.استاد و امکانات و سطح علمی دانشگاه را بسیار می پسندم، با توجه به اینکه هر دو مقطع کارشناسی و ارشد من دانشگاه سراسری بوده است. وقت خودتون رو برای مسائل بی ارزش تلف نکنین. اگرم کسی دانشگاه آزاد رو دوست نداره خوب بره سراسری.