مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
عالم زاده
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
عالم زاده

توضیحات غریبی درباره رشته های مصوب دکتری دانشگاه آزاد اسلامی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون آموزشی دانشگاه آزاد گفت : دانشجویان کد رشته هایی که در بین رشته های مصوب نیستند به هیچ وجه نگران نباشند.

به گزارش خبرگزاری آنا، دکتر حسین غریبی با اشاره به اعلام رشته محل‌های مصوب وزارت علوم با توجه به بازدیدهای متعدد معاونان و مدیران وزارت علوم از واحدهای دانشگاه آزاد گفت: مدیران وزارت علوم در نتیجه این بازدیدها به خوبی از دستاوردهای آموزشی و پژوهشی دانشگاه آگاه شده‌اند و اعلام خبر رشته‌های مصوب توسط وزارت علوم بیشتر در جهت تقویت این حرکت است.

وی در پاسخ به سوال‌های خبرنگاران رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم سایر رشته‌های باقی مانده را نیز به همین شکل و با یک تعامل مناسب، خیلی زود به سرانجام رسانده و مصوبه آنان توسط وزارت علوم اعلام شود.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به رشته‌های باقی‌مانده، تاکید کرد: «جای هیچ نگرانی برای دانشجویانی که در این رشته‌ها تحصیل می کنند و همچنین داوطلبینی که انشاءالله از مهر ماه دانشجو شده و وارد دانشگاه آزاد می‌شوند وجود ندارد زیرا تعامل بسیار خوبی بین وزارت علوم و دانشگاه آزاد برقرار است و همان طور که دکتر شریعتی نیاسری معاون محترم آموزشی وزارت علوم نیز اعلام کرد؛ اقدامات لازم برای تصویب رشته‌های باقیمانده انجام شده است.»

دکتر غریبی درباره فرایند تصویب رشته های دانشگاه آزاد اسلامی در وزارت علوم گفت: در ارتباط با تصویب رشته هایی که برای مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به وزارت علوم فرستاده بودیم، وضعیت به این گونه بود که بعضی از پرونده ها از قبل در وزارت علوم وجود داشت و وزارت علوم هم به صورت عادی و با روند معمولی آنها را مورد بررسی قرار می داد و در این بررسی ها تقریبا تعداد زیادی از این پرونده ها به سرانجام رسیده است و تعدادی هم در حال بررسی است.

وی افزود: بخشی از این پرونده ها نیز در کمیته 5 نفره ای که در این وزارتخانه تشکیل شد مورد بررسی قرار گرفت و از مجموع رشته‌هایی که سال گذشته برای تمام مقاطع در دانشگاه آزاد اسلامی اقدام کردیم تعداد 1477 رشته محل به تصویب رسید.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد ادامه داد: البته انتظار هم می رفت با توجه به پتانسیل خوبی که در مجموعه دانشگاه آزاد از لحاظ تعداد هیات علمی وجود دارد این همکاری ها صورت گیرد.

همکاری 65 هزار نفر هیات علمی با دانشگاه آزاد اسلامی

وی در ادامه در خصوص تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نزدیک به 65 هزار نفر در قالب هیات علمی با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری دارند که از این تعداد حدود 31 هزار نفر به صورت تمام وقت و بیش 34 هزار نفر نیز به صورت نیمه وقت در دانشگاه آزاد با ما همکاری می کنند.

غریبی افزود: در همین راستا یکی از بحث‌های بین ما و وزارت علوم ، تامین هیات علمی تمام وقت و نیمه وقت در دانشگاه آزاد بود. خوشبختانه این مشکل نیز مرتفع شده و نظر وزارت علوم در این خصوص نیز تامین شده است. بنابراین با توجه به تامین نظر وزارت در این رابطه و با توجه به تعامل خوب با وزارت علوم و البته آگاهی و اطلاع مدیران و کارشناسان محترم وزارت از پتانسیل‌های موجود در دانشگاه آزاد اسلامی، به امید خدا بقیه رشته ها هم به تصویب وزارت علوم خواهد رسید.

وی در ادامه در خصوص تاثیر تعامل با وزارت علوم در روند کاری دانشگاه آزاد گفت: با توجه به شناختی که وزارت علوم از دانشگاه آزاد اسلامی پیدا کرده است و به دلیل وجود پتانسیل خوب دانشگاه آزاد، توانسته ایم اعتماد وزارت علوم را برای انجام کارهای اموزشی و پژوهشی جلب کنیم. از این رو تعامل بسیار خوبی بین دو نهاد راهبردی آموزش عالی در دو بخش خصوصی و دولتی برقرار شده است.

یکی از دلایل ایجاد هم‌افزایی میان دانشگاه آزاد و وزارت علوم،‌ استراتژی دولت تدبیر و امید است

غریبی با تاکید بر این‌که « ما در دانشگاه آزاد تمام نهاد های آموزشی را بیش از آن‌که رقیب خود بدانیم، همکار خود می‌بینم»؛ ادامه داد: دولت تدبیر و امید نیزدر به وجود آمدن این راهبرد در دانشگاه آزاد سهم بسزایی داشته است. راهبرد توسعه علمی نتیجه‌اش همکاری ما با وزارت علوم شده است و در نهایت منجر به هم‌افزایی در استفاده از همه منابع کشور در بخش دولتی و خصوصی شده است.

معاون اموزشی دانشگاه آزاد افزود: در همین راستا و در یک نگاه جدید باید به سویی حرکت کنیم تا در تحقق راهبرد توسعه آموزشی و پژوهشی، نقشی اثربخش ایفا کنیم.

به گفته غریبی « اگر با این نگاه مباحث را پیش ببریم؛ آن وقت خواهیم توانست با منابعی که در بخش خصوصی و با همیاری مردم بدست آمده است ، در موفقیت ابعاد مختلف توسعه علمی به اشتراک بگذاریم ».

غریبی یادآور شد: باید به این حقیقت اذعان داشت که درخواست مردم از دولت تدبیر و امید این است که ما بتوانیم آموزش بهره‌ورتر راردر کنار پژوهش اثربخش داشته باشیم و از دستاوردهای آموزش و پژوهش، کشور عزیز ما بتواند انسان‌های فرهیخته و با دانش را به عنوان زیر‌ساخت اصلی، برای توسعه و تغییر فرهنگ، در ارتباط با همه چالش‌های موجود در کشور و منطقه، به جامعه جهانی معرفی کند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد در ادامه ابراز امیدواری کرد که « در آینده بتوانیم با همکاری با وزارت علوم ، توسعه علمی را به عنوان یک راهبرد اساسی برای کشور به ارمغان آوریم».

نحوه شکل‌گیری کمیته 5 نفره و چگونگی روند تصویب رشته‌ محل‌ها در آن

غریبی در ادامه نشست خبری خود با خبرنگاران در خصوص نحوه تشکیل کمیته 5 نفره برای تصویب رشته‌های دانشگاه آزاد گفت: در ابتدای دوره مدیریت فعلی دانشگاه، ما بیش از 42 واحد علوم تحقیقات در کشور داشتیم که در دوره مدیریت قبلی و دولت پیشین برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به وجود آمده بودند و در عین حال بخاطر کمبود منابع کیفی و آموزشی، از کیفیت مناسبی هم برخوردار نبودند. بنابراین در یک تصمیم گیری که با هماهنگی وزارت علوم انجام شد، مقرر شد که دانشجویان ارشد و دکترا هم چنین منابع انسانی و فضاهای فیزیکی آنها به منظور کمک به توسعه علمی هرچه بیشتر کشور در اختیار واحدهای همجوار یا بزرگ‌تر قرار بگیرد.

غریبی افزود: بر مبنای این توافق، قرار شد که دانشگاه آزاد با معرفی رشته های جدید در مقاطع ارشد و دکتری در واجدهای تجمیع شده آسودگی خیالی را برای دانشجویان موجود فراهم نماید. به همین سبب این کمیته 5 نفره نیز شکل گرفت تا بتوانیم در روند اجرایی شدن توافقات میان وزارت علوم و دانشگاه آزاد و به منظور سامان دادن به رشته‌ های اعلام شده در دوره قبل، تسریع شود. به همین علت کمیته 5 نفره متشکل از دکتر شریعتی نیاسر ، دکتر ذکایی و دکتر حسینی از طرف وزارت علوم و دکتر علوی فاضل و بنده هم از طرف دانشگاه آزاد پیگیر تصویب رشته محل‌ها شد.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص روند تصویب پرونده های دانشگاه آزاد در کمیته 5 نفره گفت: همانطور که اشاره کردم علاوه بر شورای گسترش، بخشی از رشته های دانشگاهی نیز از طرف کیمته 5 نفره تشکیل‌شده در وزارت علوم پیگیری شود و در همین راستا؛ تاکنون 243 رشته در شورای گسترش مصوب شده است و تعداد 579 رشته_محل در مقطع کارشناسی ارشد نیز در این کمیته 5 نفره به تصویب رسیده است.

وی ادامه داد: پیش از این و قبل از تشکیل کمیته 5 نفره در وزارت علوم نیز، پرونده هایی را برای وزارت علوم ارسال کرده بودیم که در هر دو مقطع ارشد و دکتری بالغ بر 1000 رشته – محل مصوب شد و حدود 500 رشته محل هم در کارشناسی و کاردانی نیز در وزارت علوم مصوب شده است.

معرفی 22 هزار نفر هیات علمی جدید

غریبی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: سال گذشته به خاطر پتانسیل خوبی که دانشگاه آزاد در جذب هیات علمی ایجاد کرد؛ حدود 22 هزار نفر اعضای هیات علمی را به کلیه واحد ها معرفی کردیم که فرآیند جذب آنها در حال انجام است. همچنین تصمیم داریم طبق ثبت نام‌های صورت گرفته در سامانه جذب که تا همین اواخر باز بود؛ 5 هزار نفر برای نیازهای سال 93 جذب شوند و برای سال جاری هم، برنامه جذب 5 هزار نفر در دستور کار

دانشگاه آزاد در سراسر کشور قرار گرفته است. از این رو نتیجه ثبت نام‌های انجام شده در پرتال که بعد از عید امسال باز شد، تا یک هفته دیگر به واحدها ارسال خواهد شد.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد در عین حال یادآور شد: این پرتال در شهریور 94 نیز مجدد باز خواهد شد تا این فرصت برای علاقه‌مندان به همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی به وجود آید و آنان بتوانند مدارک خود را برای ثبت نام در سامانه جذب دانشگاه ارسال کنند.

وی افزود: این اقدامات ما در جهت جذب هیات علمی باعث ایجاد فضای جدیدی در تعاملات دانشگاه آزاد با وزارت علوم شده است.

وی در ادامه در خصوص آمار رشته‌های مصوب در دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به دوره های قبل گفت: اگر بخواهیم تعامل و نگاه مثبتی را که در حال حاضر بین وزارت علوم و دانشگاه آزاد وجود دارد، با سالهای قبل مقایسه کنیم؛ شاهد خواهیم بود که این روند مثبت، چگونه به پیشرفت دانشگاه آزاد کمک کرده است. در همین راستا طبق آمارهای موجود، در سال 83 تعداد مجوز ارشد و دکتری 34 رشته بوده است؛‌ یا در سال 84 این عدد به 98 رشته محل می‌رسد. در سال های بعد هم به همین صورت ادامه می‌یابد اما در دوره مدیریت جدید دانشگاه آزاد اگر به همین آمار رسمی اعلام شده از جانب وزارت علوم توجه کنیم می‌بینیم که 243 رشته دکتری و 1000 رشته در مقطع ارشد مصوب شده که به هیچ عنوان با سال‌های گذشته قابل مقایسه نیست.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا این تعداد جذب هیات علمی در آموزش عالی کشور سابقه داشته است گفت: خیر، وزارت علوم هم چه در بخش دولتی و چه غیرانتفاعی نیز چنین ادعایی ندارد.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه « شاید جذب هیات علمی ما بیش از دو و نیم برابر دانشگاه‌های دولتی باشد»؛‌ گفت: این نمود خوبی برای نگاه به بخش خصوصی در توسعه علمی کشور است که می‌تواند برای توسعه کشور در بخش علمی یک راهبرد محسوب شود. از طرفی آموزش عالی کشور نیز که همیشه خواستار دانش بیشتر و سواد بالاتر جوانان بوده است می تواند این موقعیت را به عنوان یک فرصت استفاده کند. زیرا انسان‌های با دانش و کار آفرین، کشور را به گونه‌ای دیگر خواهند ساخت و فرهنگ جامعه را نیز تغییر خواهند داد.

افزایش قدرت اقتصادی از طریق افزایش قدرت علمی

غریبی افزود: مهمترین عامل تغییر فرهنگ، آموزش است و اگر بتوانیم آموزش را به عنوان مبنای اصلی در تغییر فرهنگ معرفی کنیم معنای آن این است که نگرش ما به فرهنگ ، به عنوان یک منبع خواهد بود، در نتیجه مدیریت فرهنگی نیز ، با رویکرد هم‌افزایی خواهدبود این هم‌افزایی برای ملت می تواند خوشایند باشد و قدرت علمی کشور را بالا ببرد. از طرفی بالا بردن توانایی در این دو عرصه، باعث بالا رفتن قدرت اجتماعی خواهد شد.

وی در پایان گفت: از سوی دیگر مجموعه این عوامل باعث بالا رفتن قدرت اقتصادی، قدرت دفاعی، قدرت سیاسی و فرامرزی کشور خواهد شد. در پایان نیز این نکته قابل ذکر است که وجود همه این مسائل باعث انسجام ملی و اجتماعی و افزایش قدرت ملی کشور خواهد شد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

178 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهدی
تیر ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۴ ب٫ظ

در رشته مدیریت صنعتی ۱۸ در دفترچه ازاد ۱۸ رشته محل درج شده
وزارت علوم به ۲ واحد مجوز داده یعنی ۱۶ تای بقیه هیچ
اینجور که نمی شود حداقل به نصف رشته محل های درج شده اجازه پذیرش بدهند

مریم
تیر ۸, ۱۳۹۴ ۱:۱۸ ب٫ظ

حسین غریبی معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگارانبا اشاره به ابلاغ مجوز ۱۲۴ رشته محل جدید توسط شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم اظهار داشت: از این ۱۲۴ رشته ۸۰ رشته محل برای کارشناسی ارشد و ۲۴ رشته محل برای مقطع دکتری تخصصی است.

وی اظهار داشت: در سال ۹۴ تعداد مصوبه‌های اخذ شده توسط دانشگاه آزاد اسلامی برای دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی به ۵۲۰ رشته محل افزایش یافت.

وی همچنین در خصوص واحدهای ارائه شده در طول ترم تابستان نیز افزود: ارائه حداکثر ۱۰ واحد درسی در ترم تابستان مطابق آیین نامه‌های آموزشی وزارت علوم است.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اظهار داشت: هر نیمسال تحصیلی شامل ۱۶ هفته آموزشی است و ۲ هفته نیز به امتحانات اختصاص و یا به این زمان در تابستان برای ۶ واحد درسی به ۶ هفته آموزشی کاهش پیدا می‌کند.

غریبی خاطر نشان کرد: دانشجویان دوره کاردانی و کارشناسی که معدل آنها بالای ۱۷ است می‌توانند حداکثر ۱۲ واحد درسی برای ترم تابستان اخذ کنند.

مدیریت آموزشی اهواز
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۶:۴۶ ب٫ظ

به مسعود مدیریت آموزشی
سپاس از لطفتون… ان شاالله که همگی مصاحبه خوبی رو داشته باشیم.. آمین

مسعود -مدیریت آموزشی به مدیریت آموزشی اهواز
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۲:۲۵ ب٫ظ

با سلام وتشکر ازاینکه وقت گذاشتید وراهنمایی کردید.کتاب مربوط به زبان تخصصی انتشارات راه در واقع راهنمای دروس تخصصی دوره کارشناسی مدیریت آموزشی دانشگاه پیام نوره . به نظر من کتاب خوبیه .کتابفروشی های پیام نور دارن تونستی تهیه ش کن.

سعید
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۲ ق٫ظ

زهرا خانم….اراده تون بینظیره….در این ماه عزیز دعا می کنم که به حق زهرای اطهر خوب خوب بشی و به ارزوهات برسی…یا علی

حمید
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۷:۳۵ ق٫ظ

سهمیه رزمندگان را چگونه حساب می کنند؟

مدیریت آموزشی اهواز
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۰:۴۰ ق٫ظ

سلام زهرا
ان شاالله حتما قبول میشی و خودت و مامان بابات شاد میشید و سلامتی کامل هم در کنارش داشته باشید.آمین
شما چندم مصاحبه داری رتبه چند هستید

ایمان
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۰:۱۷ ق٫ظ

دانشگاه آزا باید برای تامین هیات علمی خود اقدامی اساسی انجام بده بنده الان دانشگاه آزاد قم هستم و چندین ماه است که درگیر تصویب موضوع پایان نامه و پروپزال هستم حتی یک استاد یار هم ندارند با این وضعیت چطور وزارت علوم با گسترش رشته های دانشگاه موافقت می کنه؟اساتیدی که از بیرون با دانشگاه قبلا”همکاری کردن هنوز حق الزحمه خود رو نگرفتن و به این لحاظ با دانشجویان همکاری نمی کنند که بیایند و به عنوان استاد راهنما یا مشاور کار کنند خود دانشگاه هم که استاد ندارد معلوم نیست تکلیف دانشجویان این وسط چه می شود.

احمدی
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  ایمان

سلام ایمان خوبی؟
چه رشته ای هستی؟

زهرا
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۱ ب٫ظ

سلام دوستان خوبم.من هم مجاز شدم .رشته ام مدیریت آموزشیه.خدایا شکر …..بچه ها من تمام درسم رو پارسال روی تخت بیمارستان و در لحظاتی که با سرطان دست و پنجه نرم می کردم خوندم.حالم بد بود ….موهای ریخته …….حالت تهوع و درد امانم رو بریده بود.اما من کوتاه نیومدم .ببخشید ناراحتتون کردم اما خواستم به همتون روحیه بدهم و ازشما خواهرانه التماس کنم دعام کنید که یا قبول نشوم و یا واحدی قبول بشم که کلاسهاش پنج شنبه و جمعه یا بعد از ظهرها باشه که با خیال راحت به اداره ام برسم .بچه ها مامان و بابام ازغصه من پیر شدند دعا کنید امسال شهریور دل اونها شاد بشه و من خانم دکتر………..وای یعنی میشه ؟؟؟

اسلامی
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام علیکم

با توکل به خدا ان شاالله با دعای امیرالمومنین(ع) حاجت روا بشید

شما هم واسه همه ما دعا کنید

علی
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

انشالا که قبولید. دعا میکنم برای سلامتیتون

linguistics
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام
براتون دعا میکنم. حتما قبول میشید.امیدتون به خدا باشه.

زهرا
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۰:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  linguistics

ممنون از محبت شما .انشالله شما و هم دوستان خوبم قبول شوند به حق همین ماه عزیز.

محمد حسین
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۳:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

اول خوشحالم که سلامتیتون رو به دست آوردین . اگر قبول شید در اون واحدی که می خواهید واقعا تمام این رنجی که پدر و مادرتون کشیدن یک شبه جبران میشه . امیدوارم هم شما هم همه ما قبول شیم و دکتر بشویم . البته یادمان باشد همه چیز دست خداست و اگر هم قبول نشویم حتما صلاح ما در قبول نشدنمان است و ان شالله سال بعدش . یا حق

معمار
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۷:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام.ان شاالله که سلامتی تون را کامل بدست بیارید و هم امسال قبول شید.
توکل به خدا

دانشجو دکتری جزا
تیر ۲, ۱۳۹۴ ۱:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  معمار

سلام دمتون گرم با این اراده قویتون. انشالله همیشه در کنار خانواده سلامت و شاد باشید.و من از صمیم قلب آرزو و دعا میکنم که قبول بشین. و خبر قبولیتونم شهریور به ما هم اعلام کنید. موفق باشید :)

امیران
تیر ۲, ۱۳۹۴ ۱:۲۰ ب٫ظ

خانم دکتر زهرا…….. تلاشتان ستودنی است.

حسین
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

قربان شما
ایشالله حضرت زهرا س شفاتون بدهند زهرا خانم
صبر کلید مبارزه با سرطان است
خدا بهتون صبر بده

مدیریت آموزشی-اهواز
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۹:۴۸ ب٫ظ

به مسعود مدیریت آموزشی منم سه جلدی رابینز رو واسه امتحان خوندم کتاب ماهانم دارم که البته بعضی فصلهاش بنظرم واسه مصاحبه کاربرد نداره.. واسه زبان کتاب کوشا رو دارم ولی ۱۵ درس کاملش رو نخوندم واسه امتحان ۸ درس آخرش رو خونده بودم که مربوط به مدیریت آموزشی بود که کافی نبود و باید کامل بخونم ظاهرا.انتشارات راه رو ندارم من.. بنظرتون لازمه بخونمش؟ خیلی فرق داره با کتاب کوشا؟ و اما پارسال: من روز اول نفر اول ساعت ۷:۳۰ نوبتم بود … اول که رفتم توی اطاق حدود هشت یا نه نفر دور میز بودن که دو نفرشون خانم بودن.برخوردشون خوب بود اول خانم دکتر یه متن زبان داد برای ترجمه گفت بلند بخون بعد معنی کن..که من البته نتونستم ترجمه خوبی کنم.بعد یه آقایی پرسید مدیریت آموزشی چی هست و تفاوتش با مدیران دیگه چیست؟ بعد یکی دیگه پرسید وظایف مدیر آموزشی رو.بعد گفت اگه کسی سوال داره بپرسه همه گفتن نه.. کلا ده دقیقه هم نشد.راستی کپی رزومه رو هم میخواستن که من نداشتم چون نفر اول بودم قبل مصاحبه خانمی که اسامی رو خوندو گفت بترتیب بیاید گفت کپی بگیرید من چون زمان نبود بعد مصاحبه گرفتم بردم در اطاق تحویل دادم که گاهی فک میکنم شاید فراموششون شد و واسه همین نمره مصاحبه ام بد شد و رتبه ام دویستا بدتر شد و قبول نشدمومن زبان جوابی نتونستم بدم ولی سوالا دیگه رو جواب دادم.از پایان نامه هم که اصلا نپرسیدن و حتی ندیدنش.از مقالات کنفرانسی هم هیچی نپرسیدن.کل سوالات که پرسیدن همینا بود… ادامه نظر»

شیمی فیزیک
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۹:۱۰ ب٫ظ

متشکر ازلطف و انرژی مثبتتون آقا صادق

مسعود -مدیریت آموزشی به مدیریت آموزشی اهواز
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۷:۳۴ ب٫ظ

تئوریهای مدیریت را از کتاب ماهان استفاده کردم ورفتار سازمانی استیفن رابینز (سه جلدی) برای زبان هم زبان تخصصی مدیریت آموزشی انتشارات راه ویک کتاب با عنوان مدیریت وبرنامه ریزی آموزشی دکتر منصور کوشا.بیزحمت بفرمایید پارسال روی چه مباحثی تاکید بیشتری بود؟

مدیریت آموزشی اهواز
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۶:۴۲ ب٫ظ

به مسعود مدیریت آموزشی
بله حتما بعد مصاحبه میام اینجا میگم چطور بوده.ان شاالله که همگی مصاحبه خوبی داشته باشیم.آقا مسعود برای مدیریت و رفتار از کتاب خاصی میخواید مطالعه کنید؟؟؟ راجبه پایان نامه پارسال که حتی ازمن نپرسیدن چند شد نمره اش.هیچ نگاهی به پایان نامه نکردن وسوالی ازش نپرسیدن.روزی که من بودم از هیچکس راجبه پایان نامه نپرسیدن.البته ممکنه امسال بپرسن قابل پیش بینی نیست.. برای زبان شما منبع مطالعه تون چیه؟

شیمی فیزیک
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۵:۲۸ ب٫ظ

یک رشته محل انتخاب کرده بودم که اونم مجوز نگرفته بنظر شما من چکار کنم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

شیمی فیزیک
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۵:۲۶ ب٫ظ

سلام خواهش میکنم یکی راهنمای کنه من رتبه م هفت شده فقط امیدیه انتخاب کردم که مجوز نگرفته انتخاب دیگری ندارم حالا باید چکار کنم

صادق
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۸:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  شیمی فیزیک

برید مصاحبه و شهریور انشالله قبولی در واحد امیدیه را در کارنامه تون ببینید

مسعود -مدیریت آموزشی به مدیریت آموزشی اهواز
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۵:۱۷ ب٫ظ

راستش فعلا مطالعه زیادی نداشتم ولی سعی میکنم به پایان نامه وروش تحقیق مسلط باشم .البته تئوریهای مدیریت ورفتار سازمانی رو هم سعی میکنم مطالعه داشته باشم .زبانم مثل مثل اکثر بچه ها متوسطه ومدرک زبان هم ندارم. لطف کنید انشااله بعد از مصاحبه موفقی که خواهید داشت اطلاعاتی در مورد جلسه مصاحبه در اختیار بقیه بگذارید

مهدیه
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۴:۳۰ ب٫ظ

سلام
توی این خبر امده که جای نگرانی برای دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاههای بدون مجوز نیست،در حالی که توی خبری که در مورد ادغام دانشگاه ها صحبت می کنه میگه دانشگاه های بدون مجوز مورد تایید وزارت علوم نیست.
واقعا ما باید چه کار کنیم؟
خواهش میکنم وضعیت دانشجویانی که در دانشگاههای بدون مجوز تحصیل می کنند را مشخص کنید.

مهرداد علوم سیاسی
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۵:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهدیه

این سوال منم هست
اما یک جواب واضح و محکم نمیدهند تا ما بدانیم چه کنیم !!

اسلامی
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۷:۱۳ ب٫ظ

سلام علیکم
دوست عزیز طبق آخرین اخبار دانشگاه آزاد در تمام رشته های درون دفترچه پذیرش داره امسال و وزارت هم اجازه داده تا آخر امسال دانشگاه مجوزها را بگیره
پس نگران نباشیداصلا و فقط به فکر مصاحبه باشید
ان شاالله مشکلی پیش نمیاد

محمد حسین
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۳:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  اسلامی

بله موافقم

مهدیه
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۵:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  اسلامی

سلام
ممنون از امیدواریتون ولی من الان دانشجوی ترم ۲ دکتری هستم ودانشگاهی که در ان در حال تحصیل هستم مجوز ندارد(به قولی نقص دارد)از این می ترسم که با این شهریه ی سنگینی که پرداخت می کنم در اخر مدرکی که میدهند فاقد اعتبار باشه.
یک پیغام هم برای زهرا خانم دارم،امیدوار هر چه زودتر سلامتی خودتونو به دست بیارید،و به هر ارزویی که توی این دنیا داری اگر به صلاح است برسی .(موفق باشی)

مدیریت آموزشی اهواز
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۴:۰۳ ب٫ظ

به مسعود مدیریت آموزشی
رتبه ات خیلی خوبه من صد و دوم خرداد مصاحبه دارم.من آی اس آی ندارم چندتا همایش بین المللی داخلی و خارجی دارم و دو سال تدریس.پارسالم رفتم مصاحبه قبول نشدم خیلی استرس دارم.شما زبانتون خوبه حتما آره؟برای مصاحبه میشه بفرمایید چی مطالعه میکنید من پنج روز زودتر ازشماست مصاحبه ام

دکتری
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۳:۰۲ ب٫ظ

سلام بچه ها
کسی روابط بین الملل نیست؟
واسه حقوق و سازمانه و اقتصاد بین الملل چی بخونم؟
ممنونم

آرزو
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۸:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری

در زمینه اقتصاد سیاسی بین الملل چک کنید احتمالا از مقاله های دکتر حسین پور احمدی و یا دکتر عبدالله زاده .

برخی سوالات درس روش پژوهش و اقتصاد سیاسی بین الملل از منابعی که شناخته شده نیست طرح شده است …احتمالا از مباحث کلاسی گروه روابط بین الملل دانشگاه شهید بهشتی و گروه علوم سیاسی دانشگاه امام صادق (ع) است

منصور
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۲:۰۴ ب٫ظ

رتبه ام بدون سهمیه است

مسعود -مدیریت آموزشی به مدیریت آموزشی اهواز
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۲:۰۳ ب٫ظ

با سلام وآرزوی موفقیت ، رتبه من ۳۴ شده و هفتم مرداد مصاحبه دارم .به جز یه مقاله isi رزومه دیگری قابل ذکر ندارم. توکل به خدا

منصور
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۱:۵۸ ب٫ظ

باسلام به همه عزیزان لطف می کنید راهنمایی کنید رتبه ۳۴ اخرین قبولی ۱۱۵یک مقاله ترویجی ۵سال تدریس سهمیه بسیجی فعال شهرستان انتخاب اول شانس قبولی؟

راهنمایییی
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۲ ق٫ظ

سلام دوستان
افرادی که بدون ازمون پذیرفته شدن چقدر شانس قبولی دارند در مصاحبه یعنی چند درصد از پذیرفته شده ها؟؟؟؟؟؟؟؟؟

Applied Mathematics
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۹ ق٫ظ

با سلام
کسانی ک مصاحبه رفتند ، آیا مدرک زبان داشته اند ؟
به عنوان مثال MSRT

من مدرک زبان MSRT با نمره ۵۴ دارم .
قبول می کنند؟

با تشکر

مریم.م
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  Applied Mathematics

سلام
تو قسمت جدول محاسبه امتیازات سمت راست بالای همین صفحه ببینید. نمره ی زیادی بهتون تعلق نمی گیره ولی باز بد نیست

Applied Mathematics
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۲:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  مریم.م

خیلی ممنون

حمید
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۹:۴۸ ق٫ظ

سلام دکترین عزیز کسی خبری نداره اخرش چه شد؟

علی - آموزش زبان
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۹:۳۹ ق٫ظ

سلام
زمان تعداد دیگری از رشته ها برای مصاحبه اعلام شده. مانند آموزش زبان انگلیسی.
با تشکر

آموزش زبان-عادل
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۲ ق٫ظ

سلام دوستان من چند روز قبل دانشگاه تنکابن بودم الان اونها دانشجوی دکتری آموزش زبان دارن پس چرا تو لیست مورد تایید نیست؟

ayda
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۵ ق٫ظ

سلام. رشته هایی که جدید اعلام میشه دیگه میفته مرداد یا نه هنوز احتمال تیرماه هست؟من یه سفر ضروری باید برم هنوز رشته ام اعلام نشده. شما خبر ندارید؟

صبا
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۲:۲۲ ق٫ظ

سلام منم آموزش زبان شرکت کردم
سوالات مصاحبه ی رشته ی آموزش چطوریه ؟

مینا
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۹:۱۷ ق٫ظ

سلام بچه ها، فیزیکیها رتبتون چنده؟
راستش قبلا شنیده بودم هیات علمیهای ازاد دیگه مصاحبه ندارن ولی الان اینطور نیست
به قول رها ما قبلا حسابی مصاحبه شدیم

احسان
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

من خودن سال ۹۲ بدون مصاحبه و حتی مجاز شدن( نمرم از نمره آخرین نفر دعوت شده یک نمره کمتر بود) قبول شدم. اما نرفتم. الان هم ندارن. بعد از مصاحبه سهمیه رو اعمال می کنن و تو نتیجه نهایی تاثیر داره. پس نگران نباشین اگه مجاز شدین احتمال فراوان قبولید.
شما استخدام چه سالی هستین؟

مهرداد علوم سیاسی
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۹:۰۲ ق٫ظ

تا دیروز میگفتید نگران نباشید همه مجوز دارند، حالا میگید امیدواریم جوزواحدهای باقیمانده را بگیریم!!!
الان هم ک ب دانشجویانی ک درواحدهای بدون مجوز درس میخونند میگید نگران نباشند ! اتفاقا همه نگرانند و شما باید بفرمایید سرنوشت دانشجوهای دکتری واحدهای فاقد مجوز چگونه خواهد بود! نمیشه ک اخرهم اعلام شود رشته محل مورد تاییدوزارت علوم نیست -_-

پوریا زبان انگلیسی
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۱:۰۶ ق٫ظ

دوستان گرامی که در کنکور دولتی ادبیات انگلیسی شرکت کرده اید اگر به مصاحبه رفته اید ( چه پردیس ها و چه روزانه) لطفا تجربیات خود را از مصاحبه بیان کنید تا ما نو رسیده ها هم استفاده کنیم

رها
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۱:۱۴ ق٫ظ

سلام پوریا.
ازاد امسال ارزششو داره برم مصاحبه.اگه یه جا باشه من ۴۰هست رتبم.
پارسال ۱۶نفر دعوت شده بودن مصاحبه میدونم هر۱۶تا قبول شدن برخیها هم انصراف دادن.من امسال چون ۳جابود شرکت کردم.
احساس میکنم علوم تحقیقات تمایل نداره بیاره اصلا همینطور شمال.
لطفا اگه کسی خبر موثقی داره کمک کنه من کلا گذاشتم کنار و اساسا هم نمیدونم چی بخونم واسه مصاحبه.

پوریا زبان انگلیسی
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۶:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  رها

سلام. حتما برو مصاحبه. مطمین باش با این وضع نصف مجازین نمیان مصاحبه

صادق
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۲ ب٫ظ

اینایی که میان اینجا میگن نمیریم خودشون اولین نفرر اونجان،

پوریا
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۷:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  رها

سلام رها. حتما برو. با این وضعیت نا امیدی خیلی ها مصاحبه نمیان

رها
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۳:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  پوریا

مرسی پوریا
من واقعا داشتم مطالعه میکردم تز ارشدمو.درست از روزی ک وزارت علوم اون اطلاعیه رو داد رها کردم و حتی اینقد تاثیر منفی داشت ک مطالبو بالکل فراموش کردم.اگه واقعتا یه جا بگیره نصف هم بیان باز به رتبه من نمیرسه…امسال امیدوار بودم حیف شد من عاشق این رشته هستم.

پوریا زبان انگلیسی
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۴:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  رها

در هر صورت واست آرزوی موفقیت دارم. من که میگم هر سه واحد می گیرن . امیدوارم منم سال بعد قبول بشم. رزومم ضعیفه باید تقویتش کنم. تا حالا هم امتحان ندادم که ببینم سوال ها به چه شکل و در چه سطحی هستن. امیدوارم سوال هاش مثل امتحان دولتی نباشه که سوال های مربوط به نقد ادبی در اون تو هیچ کتابی پیدا نمی شه

رها
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۶:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  رها

بازم ممنونم پوریا.
سوالات ملی و ازاد هیچ شباهتی بهم نداشتن.البته سال بعد گفتن ازمون ریاضی وزبان عمومیه.که نمیدونم برای رشته ما چطور هستش.درهرصورت براتون ارزوی موفقیت دارم.

مدیریت آموزشی اهواز
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۰:۳۵ ق٫ظ

مسعود مدیریت آموزشی
شما رتبه چند شدید چندم مصاحبه دارید… آماده هستید رزومه تون چطوره

مینا
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۰:۲۰ ق٫ظ

بچه ها من رتبه ام خیلی خوب نبود ولی ٨ سال سابقه هیات علمی دارم و یک کتاب ومعدل ارشدم هم خوب است ، قبل از این ١٧ واحد مجوزداشت ولی حالا فقط ٢ تا بنظرتون امیدوار باشم؟؟؟

علی
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۱:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  مینا

نه

رها
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۱:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  علی

علی چرا الکی میگی نه.هیات علمی ها بیست درصد نفر آخرو بیارن قبولن.حتی برخیاشون جز مجازها هم نیستن اما بیست درصد رتبه نفر آخرو هم اوردن مردود نشدن.چرا که اینا یکبار مصاحبه کتبی و شفاهی هیات علمی دادن…

داوطلب
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۹:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  رها

۲۰% نه حتما باید ۷۵% آخرین فرد قبول شده عادی را کسب کنند

جامعه شناسی ـ بررسی مسایل
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۸:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  علی

مینا جان امیدوار باش بستگی به مصاحبتون داره

رشته روانشناسی
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۱:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  مینا

مربیان هیات علمی در اولویت پذیرش دکترا هستند نگران نباشید

احسان
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۲:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  مینا

اگه هیات علمی ازاد هستین به احتمال فراوان قبولید. چون سهمیه دارید

مینا
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۰:۱۸ ق٫ظ

سلام کسی فیزیک نیست؟

احسان
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۲:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  مینا

من هستم

میثم
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۰:۱۰ ق٫ظ

فقط می گن جذب هیئت علمی داریم. چرا فقط دکتری جذب می کنین؟ چرا کارشناسی ارشد نمی گیرین؟ دانشگاه آزاد یزد در رشته ی ما مقطع ارشد.کارشناسی و کاردانی رو داره اما فقط یک نفر هیئت علمی اونم فوق لیسانس داره و الانم فقط و فقط دکتری میخواد. این رسم جوانمردیه؟

علی
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۱:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  میثم

دکتراش الان هیئت علمی نیست. اونوقت ارشد هیئت علمی شه.

رشته روانشناسی
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۱:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  میثم

دکترا جذب نمکنند چه برسه به ارشد. ادامه تحصیل دکترا به امید هیات علمی شدن هیچگونه توجیهی ندارد

میثم
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۲:۱۹ ق٫ظ

من برای مقطع کاردانی و کارشناسی می گم چرا ارشد جذب نمی کنن. اخه مقطع کاردانی دانشیار می خواد؟ بعدم رشته ی ما اصلا دکتری نداره ولی گیر دادن همش توی فراخوان می نویسن دکتری می خواییم

محمد
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۵:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  میثم

دانشگاه آزاد اصلا تمایلی به جذب هیئت علمی نداره. دکترا رو نمی گیره شما میخواین ارشد بگیره؟
الان واحد فردوس، در مقطع ارشد گرایش نرم افزار و هوش مصنوعی و همینطور در مقطع دکترای نرم افزار دانشجو میگیره اونم فقط با یک هیئت علمی!

رشته روانشناسی
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۳:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

چه رشته ای هستید که دکترا نداره؟

سیما
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۸ ب٫ظ

یک چیز عجیبی که به ذهن بنده رسیده اینه که اگر قراره هر رشته ای دو دانشیار داشته باشه تا مجوز بگیره، مگر دانشگاه های دولتی مجری این رشته ها چنین شرایطی رو کسب کرده اند؟
من چند وقت پیش قبل از رفتن به مصاحبه دانشگاه خوارزمی (رشته زبان و ادبیات انگلیسی) جهت آشنایی با اساتید وب سایت دانشگاه رو چک کردم. بنا به این سایت گروه زبان دانشگاه خوارزمی صرفا یک دانشیار داره که ایشون هم آموزش زبان هستند. مرتبه علمی اساتید ادبیات این دانشگاه مانند دکتر اسدی و دکتر گلی در وب سایت دانشگاه خوارزمی استادیار ذکر شده.
سوال اینه که آیا اطلاعات اساتید دانشگاه خوارزمی به روز نیست؟ یا یک دانشگاه دولتی بدون داشتن دانشیار مجاز به پذیرش دانشجوی دکتری هست و دانشگاه آزاد نیست؟

سیما
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  سیما

اصلاح می کنم. دکتر اسدی دانشیار هستند. دانشگاه خوارزمی در رشته ادبیات انگلیسی دانشگاه خوارزمی بنا به وب سایت خود دانشگاه، تنها استاد مرتبه دانشیار هستند.

صادق
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  سیما

ی سری تبصره دارن فک کنم
شنیدم استادیار نمیدونم چند وقت بگذره جا دانش یار حساب میشه

اسلامی
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  سیما

اتفاقا بنده هم دانشگاه دولتی( جز ۱۰ تا دانشگاه برتر کشور) را می شناسم (چون خودم دانشجوی اونجا هستم اسم نمیارم) که با ۱ دانشیار و ۳ یا ۴ تا استادیار ۴ تا روزانه و ۴ تا پردیس ) پذیرش داره دکتری

سودا
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  اسلامی

دوستان بسیاری از پیج های اساتید به روز نیستند.بله دانشگاه دولتی این شرایط رو داره

رها
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۱:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  سیما

سیما جان تو هیات علمی هستی؟من رتبم خوب نیست نمیدونم چکارکنم برای مصاحبه؟خیلی افسرده شدم…

پوریا
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۰:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  سیما

سلام سیما خانم. توی خوارزمی برخورد خوبی داشتن یا معلوم بود فقط دانشجوهای خودشونو میخوان؟ به مقاله خیلی اهمیت می دادن؟ اگر بگی با چند درصد در کنکور کتبی مجاز شدی بسیار بسیار ممنون میشم. می خوام سال آینده شرکت کنم. کاش امسال شرکت می کردم

رها
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۱:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  سیما

سلام.منم ادبیات انگلیسی هستم.رتبم ۴۰ هست.بنظرتون بیام مصاحبه یا نه.
اصلا جناب اسدی هیات علمی جایی دیگه هستند نه خوارزمی.
استاد خودم بودن بسار توانا و با اخلاق.
جالبه پردیس و ملی ۳۸تا بگیره اما ازاد فقط ۷تا…
میشه بگین مصاحبه چی میپرسن و کیا بودن؟

ایران من
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۶:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  سیما

رشته شما رو نمی دونم رشته ما که از دانشیار گذشته و حداقل تو رشته خودم چندتا استاد تمام داره و کمترینشون که دکترا تدریس می کنه چندین ساله دانشیاره ضمنا یکی از اساتید ما بهترین استاد کشور در رشته ماست که استاد این رشته هیچ دانشگاهی در ایران حتی دانشگاه تهران به پای ایشان نمی رسد و من نوعی با رتبه برتر و رزومه خوب اولین اولویت خوارزمی رو انتخاب کردم دوست من اتفاقا زبان همین جا رو می خونه این فرمایش شما عجیبه البته گرایششون رو نمی دونم

ایران من
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۶:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  ایران من

و این که در رشته ما علوم تحقیقات تهران از اساتید ما و دانشگاه تهران حق التدریس درس می دهند و خود علوم تحقیقات هیات علمی برجسته ای در این زمینه نداره

ستاره
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۹ ب٫ظ

کسی امروز رفت مصاحبه ؟اوضاع چطور بود ؟ چی پرسیدن ؟

زبان و ادبیات انگلیسی
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۹:۳۰ ب٫ظ

کسی می دونه آیا علوم تحقیقات تهران و تهران شمال در مهر ۹۳ دانشجوی دکتری ادبیات انگلیسی گرفتن یا نه. اگه گرفتن چند نفر

سیما
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۹:۵۹ ب٫ظ

خیر. مهر ۹۳ فقط واحد تهران مرکز دانشجو برای این رشته گرفت. تا رتبه ۱۴ این رشته دعوت به مصاحبه شده بودند. سال ۹۲ هم حتی به همین منوال بود و تا رتبه ۱۵ دعوت به مصاحبه شده بود. در واقع امسال اولین سالی بود که به جز تهران مرکز ۲ واحد برای ادبیات اعلام شده بود و همین باعث شد تعداد شرکت کننده نسبت به سال های قبل بیشتر باشه توی این رشته. شما اصلا کارشناسی ارشد ادبیات رو توی آزاد چک کنید و ببینید چند دانشگاه اصلا ارشدش رو دارن؟ جزو رشته هاییه که قبولی دکتراش چه آزاد و چه دولتی رویاییه برای خودش

زبان و ادبیات انگلیسی
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  سیما

آره واقعا. عین رویاست. دو واحدی که مجوز نگرفتن به تازگی نام این رشته را از وب سایتشون حذف کردن. انشاالله که مجوز بگیرن. ببخشید شما اطلاع نداری آیا تعداد شرکت کنندگان بیشتر از هزار تا بود یا کمتر؟

سیما
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۰ ب٫ظ

خیر. اطلاع دقیقی ندارم دوست عزیز. گمان هم نمی کنم به هزار نفر برسه. آزمون دولتی امسال ۵۰۰ نفر هم شرکت کننده نداشت. ولی به نظر شخصی بنده و بسیاری از دوستانی که در شهرهای مختلف آزمون آزاد رو دادن، امسال تعداد حاضرین ادبیات بیشتر بود.و صرفا به خاطر همین سه رشته محل و نور امیدی که ایجاد شده بود. دو نفر از همکاران پیشکسوت من هم بعد از چند سال شرکت نکردن امسال آزاد رو شرکت کرده بودند.

زبان و ادبیات انگلیسی
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  سیما

ممنون از توضیحاتتون. انشاالله شما حتما امسال قبول بشید

سیما
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  سیما

متشکرم. امیدوارم شما و بنده و بقیه دوستان این رشته بتونیم قبول بشیم. چه دولتی و چه آزاد. حداقل خودمون می دونیم که چه قدر مطالعه و علاقمندی می خواد این رشته و چقدر همه دوستانمون با شوق و لذت براش تلاش می کنند و چه احترامی براشی رشته شون قائلند. خدا همه رو به قدر تلاشش موفق بکنه

رها
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۱:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  سیما

سیما تو هیات علمی هستی؟امتیازی داره؟

رها
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۱:۱۶ ق٫ظ

اصلا تو وبسایتشون نبود که حذف کنن.

حقوق خصوصی ،تینا
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۸:۰۸ ب٫ظ

بچه ها شما دارید می خونید؟!اصلا با این شرایط می تونید برای مصاحبه اماده بشید .اگه جایه من بودید که با نفر اخر ۴٠ نفر فاصله داشتید با این شرایط چی کار می کردید!؟می رفتید دنبال کار یا نه میرفتید دنبال امادگی مصاحبه!؟؟بچه ها واقعا نمیدونم باید چی کار کنم؟!؟

اسلامی
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۰:۰۲ ق٫ظ

سلام علیکم
حتما شرکت کنید و با توان بالا هم شرکت کنید
امیدتون به خدا باشه توی این ماه عزیز هم دعا کنید برای همه حتما گره کار باز میشه

کُلَّ یَوْم هُوَ فِى شَأْن (آیه ۲۹ سوره الرحمن)
مفهومش اینه هر لحظه خداوند در حال آفرینش است چه بسا کسی لحظه ای فقیر باشد و لحظه ای دیگر غنی شود

امین حقوق خصوصی
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۰:۰۲ ق٫ظ

دوست عزیز شما برو مصاحبه.دانشگاه ازاد مجوز ها رو اخذ خواهد کرد.اگر روند مثل پارسال باشه اخرین فرد هم تو مرحله تکمیل ظرفیت پذیرفته میشه.پارسال تا رتبه ۳۵۰هم پذیرفته شده

محمد
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۸:۰۳ ب٫ظ

متاسفانه وعده هایی که برای جذب هیئت علمی داده میشه درست نیست. و این آمار ۲۲۰۰۰ نفر هم وجود خارجی نداره

رشته روانشناسی
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۱:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

متاسفانه گفته های شما صحت دارد و ادامه تحصیل دکترا به امید هیات علمی شدن هیچگونه توجیهی ندارد

مسعود -مدیریت آموزشی
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۷:۳۷ ب٫ظ

سلام به همه ، در حالی که معاون آموزشی وزارت علوم اعلام میکنند دانشگاه آزاد به دنبال رفع نواقص رشته محل های تصویب نشده است وفرصت برای این کار وجود دارد به نظر من دلیلی برای نا امید شدن وجود ندارد مخصوصا که گفته اند فوقش ۱۰ تا ۱۵ درصد مجوز نگیرند که تازه به گفته خودشان با تعامل با دانشگاه آزاد در موردش چاره اندیشی میکنند.

کمک کمک کمک
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۶:۵۸ ب٫ظ

من در رشته بازاریابی رتبم ۹۶ شد و رتبه اخرین فرد دعوت به مصاحبه ۳۴۶٫ دوسال سابقه تدریس دارم . ۶ تا مقاله دارم . معدل ارشد ۱۸٫۳۵ و نمره پایان نامه ۲۰ . انتخاب اولم سمنان بود که مجوز نگرفته البته انتخاب های بعدیم ۶ تاش مجوز گرفته الان تکلیف چی میشه ؟ احتمال قبولی هست؟

مهدی - یک مطلع
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۶:۳۸ ب٫ظ

سال گذشته دانشگاه آزاد جذب هیات علمی چندانی نداشته است. (در حدود چند صد نفر). ترفند دانشگاه آزاد به این صورت است که مدارک تمامی اساتیدی که مدعو (حق التدریس) می باشند را برداشته و اسم نیمه وقت برای آنها گداشته است. در صورتی که نیمه وقت تعاریفی دارد(نیمه وقتهای دانشگاه آزاد حداکثر ۳۰۰۰ نفر می شود نه ۲۲۰۰۰ نفر). اگر ریش سفیدی حل نشود. بعید می دانم که مجوزها حل شود. چرا که افراد جذب شده جدید دانشیار نیستند و دانشیاری نیاز به زمان دارد. با این حال امید زیادی نداشته باشید. ناامید هم نباشید. نهایتا از ۱۴۰۰ رشته محل باقیمانده ۱۰۰ مجوز گرفته خواهد شد

رها
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۷:۱۵ ب٫ظ

شما هم نگران نباش

رضا مدرس آزاد
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۱:۰۰ ق٫ظ

ماشالله خوب مطلع هستیا.
اطلاعاتتو اپ کن دوست عزیز
اندازه ۹۳ ظرفیت هست
نگران نباشید دوستان

سیما
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۵:۲۷ ب٫ظ

نزدیک ترین جا برا من تبریز بوداون مجوز نگرفته ولی شهرهای کوچیک مثل قوچان و سبزوار و ورامین و…مجوز گرفته با عقل جور در نمیاد…حداقا مراکز استان ها باید مجور بگیرن….حالا من چطور از آذربایجان غربی پاشم برم استان خراسان چقد باید غیر شهریه هزینه کنم اخهههه…نخواستیم دکتراتونم… حرف ۵ سال عمر و ۸۰ ملیون پوله…

مریم
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۵:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  سیما

سیما جان
حتما صنایع غذایی هستی با تفسیر جاهایی که گفتی
منم انتخاب اول ساری بود که مجوز نداره
نمیدونم چیکار کنم

سیما
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۶:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

بله دقیقا مریم جان من فقط به خاطر تبریز ثبت نام کردم اونم که مجوز نداره منم نمیدونم با این اوضاع چی کار کنم…

ص صنایع غذایی
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۹:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  سیما

سیما و مریم عزیز من هم صنایع غذایی هستم میشه رتبتونو بگید؟؟

صنایع غذایى ٨٧
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  سیما

تبریز اصلا نرو برای دکترى صنایع غذایى، چنتا از استاداش اصلا خوب نیستن طوری که نمیتونى تصور کنى، ضمنا واحد سبزوار چند ساله که دکترا داره ، بحث یکى دو سال نیست

ص صنایع غذایی
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۳ ب٫ظ

نه تبریز خوبه

مریم
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

وای سلام خدا را شکر چقد صنلایع غذایی بچه ها منم شرکت کردم شنبه مصاحبه دارم رتبه ام جالب نشده زبانمم تعریف نداره ۳تا طرح پژوهشی دارم ۱مقاله چاپ نشده ۲ پوستر رتبه ام ۲۱۰ شده انتخاب اولم یاسوجه که حذف شد از دفترچه اینم شانس ما ایا درست بشه یا نشه اصلا شانس منه فکر کنم ۲سال قبل با رتبه ۲۴ ارشد اقتادم یزد اونم تکمیل ظرفیت اما بچه های بهمن با رتبه ۱۱۰ تهران اخه شانسه ؟؟؟/

محمد حسین
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۸:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  سیما

سلام منم صنایع غذایی هستم . امروز هشت صبح مصاحبه داشتم . رتبه ام شده ۳۷ ولی فکر کنم با مصاحبه بشه حدود ۳۰ چون خوب مصاحبه کردم . به نظرتون علوم تحقیقات قبولم ؟

سیما
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  محمد حسین

سلام من رتبه ام ۱۷ هستش…آقای محمد حسین در مصاحبه بیشتر رو چی تکیه داشتن اساتید؟

محمد حسین
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  سیما

سلام حدود ۴۰ دقیقه من در اتاق بودم دکتر سیدین و دکتر هنرور و دکتر میزانی و دو نفر که من نمی شناختم ابتدا ازم در باره پایان نامه ام حدود یک ربع سوال پرسیدند بسیار ریز و دقیق و مو به مو بعد دکتر سیدین یک کتاب قدیمی داد به من که متن انگلیسی داشت و نصف صفحه آن را گفت انگلیسی بخوان بلند و بعد ترجمه کن . بعد هم گفت ۵ دقیقه خودت را و نحوه اینکه چگونه پروپوزالت تصویب شده به انگلیسی توضیح بده . بعد مقالاتم رو دیدند و از هر کدوم چند تا سوال کردند و بعد هم رزومه ام رو مطالعه کردند و بعد در پایان روش کار آزمون های پایان نامه ام رو ازم پرسیدند . به نظرتون با رتبه ۳۰ علوم تحقیقات قبول میشم سیما خانم ؟ دوستم پارسال با رتبه ۴۶ قبول شده

سیما
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۰:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  محمد حسین

ممنون از راهنماییتون ولی مصاحبه یه کم سخت بوده…بله چرا قبول نشین حتما قبول میشین من خودم که فقط تبریز باشه میرم علوم تحقیقات برام مقدور نیست بیام…رتبتون که خیلی خوبه و مطمئنم ظرفیت خالی هم زیاد خواهد بود شک نکنین که قبولین….

محمد حسین
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۱:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  محمد حسین

خواهش می کنم سیما خانم . فقط این رو یه یاد داشته باشید تحت هیچ شرایطی با اساتید مصاحبه کننده وارد بحث نشید حتی اگر اون ها اشتباه می کردند شما نظر اون ها رو تایید کنید و بگین من این رو نمی دونستم و خوشبختانه الان فهمیدم . به هیچ عنوان استرس و ترس از خودتون بروز ندین . لباس و آرایش و نحوه برخوردتون کاملا رسمی باشه . این ها هم همه روی طرز فکر و نمره دادن هیئت ژوری اثر داره .
ممنونم که من رو امیدوار کردین . راستش من اگر علوم تحقیقات قبول نشم جای دیگه ای نمیرم . پیش خودم اینطور فکر کردم که حدود ۱۰ نفر که رتبشون از من بهتره انتخاب اولشون یک شهر دیگه هست . حدود ۱۰ نفر هم پشیمون میشن نمیان و ۲۰ نفر هم که میان ۱۰ نفر مهر می خونن و ۱۰ نفر بهمن . و احتمالا من قبول میشم . دعا کنین همینطور بشه مرسی

محمد حسین
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  سیما

سیما خانم به هیچ عنوان نگران نباشید . مصاحبه سهم کمی از نمره و رتبه رو داره . کتابی که دکتر سیدین به من دادند بسیار قدیمی بود و صفحه های آن زرد بود و متنش بسیار تخصصی و بریتیش بود و آمریکن نبود که این خودش کار را سخت تر کرد . حدود ۱۰ خط را به من گفت بخوان و ترجمه کن . من خوندم چند تا لغتش رو نمی دونستم چیه سریع گفتم معنای اینا رو نمی دونم . در مورد مزایای بسته بندی های جدید نسبت به بسته بندی های شیشه ای بود . بعد سریع چند تا لغت تخصصی گفتند کهمعنی کنم مثلا : submit , propose , occuption , decay , purpel , tendency , local , …. بعد گفتند که به انگلیسی توضیح بدم چه جور پروپوزالت تصویب شده و من به انگلیسی گفتم اول موضوعی را با استاد راهنمام در میان گذاشتم و از او خواستم قبول کنه استاد راهنمای من بشه بعد از استاد مشاور همین درخواست رو کردم و ۲ ماه تحقیق کردم از اینترنت و مقالات و پروپوزال نوشتم و کارهای مربوطه به اون رو انجام دادم و تحویل مدیر گروه دادم و پس از یک ماه تایید شد و من الان دارم در شرکت پگاه تهران آزمون های اون رو انجام میدم . البته این رو هم بگم بسیاری از بچه ها در زبان مشکل داشتند . نگران نباشید . تقریبا همه در یک سطح هستیم . اگر زبانتان ضعیف است روی پایان نامه تان خیلی کار کنید… ادامه نظر»

سیما
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۵:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد حسین

ممنون آقای محمد حسین از راهنمایی های خیلی خوبتون …شما با این مصاحبه رتبتون احتمالا نزدیکیهای ۲۰ برسه و بدون شک قبولین در علوم تحقیقات چون اکثر رتبه های اول تا ۲۵ دانشگاه آزاد رو در دانشگاه ارومیه و تبریز دیدم اومده بودن برا مصاحبه روزانه و شبانه اونجاها اونا به احتمال زیاد نخواهند اومد…این همه توضیح در مورد پروپوزال به زبان انگلیسی واقعا سخته آقای محمد حسین چطور این همه رو به انگلیسی گفتین من یه خط جور کنم بگم شاهکار کردم…

محمد حسین
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۸:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمد حسین

سیما خانم من باز تاکید می کنم جای نگرانی نیست . هیئت ژوری خیلی خوب و دوستانه برخورد دارند . من زبانم خوبه چون ۶ ساله کلاس مکالمه میرم . شاید این هم یه خاطر به چالش کشوندن من بود که ببینند چقدر مسلطم چون یکی از دوستانم هم گفته بود بفهمند زبانت خوبه سوالای سخت می کنند و می پیچونندت . فردی که قبل از من مصاحبه داشت رو بهش گفته بودند از خودت یه بیوگرافی به انگلیسیی بگو . و افراد دیگر رو هم مثلا گفته بودند در مورد تهران و جاهای دیدنیش توضیح بده یا شهر خودش . ولی مثلا به یکی از دوستان که آیلتس داشت گفته بودند واکنش میلارد رو به انگلیسی توضیح بده . پس جای نگرانی نیست . مرسی از این که انرژی مثبت دادی ولی مصاحبه رتبه ۳۷ رو ۲۰ نمی کنه خیلی خوب بشم نهایتا ۳۰ یا ۳۲ هستم . که باز از خدا می خوام کمکم کنه علوم و تحقیقات قبول شم چون تو بدترین شرایط خانوادگی و درسی قرار داشتم و برای ارشد خوندم . مشکل خانوادگی بسیار بدی برایم به وجود اومد . همزمان روی پایان نامه کار میکردم . موقعیت مناسب شغلی رو رد کردم و از دست دادم . طبق قرار داد با ژورنال پزشکی باید ۱۰ صفحه مقاله مروری میدادم بهشون برای فصل زمستان و همه هم لاتین با لغات سخت پزشکی و غذایی بود و رفرنس ۲۰۱۴ به بالا می خواست . ۸ کیلو وزن کم کردم . به شدت عصبی شدم . سردردهای… ادامه نظر»

محمد حسین
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۳:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  محمد حسین

سیما خانم من بازم تاکید می کنم اصلا نگران نباشید و استرس نگیرید . همه در یک سطح هستیم مگر چند نفر که از ما کمی بیشتر می دانند . از خدا بخواه درست میشه و اگر هم امسال قبول نشدی بدون این خواست خدا بوده و ازش دلگیر نشو جون صلاح تو قبول نشدن بوده . دل رو بسپر به صاحب دل و شک نکن . شب قبل مصاحبه خوب بخور و استراحت کافی داشته باش . هنگام ورود به اتاق مصاحبه هم یک یا علی بگو و سرانجام کارتو بسپر به دست خدا . ماه رمضانه برای من هم دعا کن . برای آرامشم دعا کن ……..

حسین
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۱:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  محمد حسین

سلام جناب محمد حسین
ضمن ارزوی قبولی در واحد موردنطرتون
منم رشتم صنایع غذایی و واحد تبریز انتخاب اولمه
خوشحال میشم از تجربتون استفاده کنم
با تشکر

محمد حسین
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  حسین

سلام . خوشوقتم . در خدمتم

ص صنایع غذایی
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمد حسین

من هم رتبم ۲۹ شده و ۱۰ تیر مصاحبه دارم

سیما
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۱:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد حسین

با سلام..آقای محمد حسین با حرف های شما در مورد مصاحبه خیلی به استرس افتادم..چون رزومه خوبی ندارم مقالاتم هم همایشی هست…زبانم هم آنچنان خوب نیست…میشه بگین اون کتابی که فرمودین گفتن بخونین و ترجمه کنین در چه سطحی بود؟ و اینکه برای علت تایید پروپوزال به زبان انگلیسی چی باید بگم؟میترسم با این شرایط تبریز که انتخاب اولم هست هم قبول نشم..ممنون میشم کمکم کنین انشالا خدا هم به شما کمک کنه….

ص صنایع غذایی
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۳:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  محمد حسین

چه سخت بوده مصاحبتون راستش منم زبانم خوب نیست و استرسم بیشتر شد

محمد حسین
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۸:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمد حسین

آرزوی قبولی تون رود دارم حسین عزیز

سیما
تیر ۱, ۱۳۹۴ ۱:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد حسین

ممنون آقای محمد حسین از کمک و راهنماییهاتون…انشالا به حق این ماه عزیز شما و همه اونایی که لیاقتشو دارن قبول شن…و مطمئنم این طور هم خواهد شد…باز هم اگه آقای محمد حسین در مورد مصاحبه ها نظری داشته باشین ممنون میشم من رو راهنمایی بفرمایین…به امید موفقیت…

مریم
تیر ۴, ۱۳۹۴ ۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمد حسین

اقای حسین سلام انشاالله قبول میشید مصاحبه بسیار مهم هست تاثیرش زیاده ۲۵درصد کم نیست اگر حساب کنید میبینید که به طور مثال رتبه ۱۷۵در صورت کسب نمره کامل در مصاحبه رتبه دو رقمی میتونه بیاره مطمئنن شما قبولی و دعا نمیخوای . من با رتبه داغونم دعا میخوام

رها
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۴:۱۹ ب٫ظ

سلام دوستان آیا نمره ۵۰ برای msrtقابل قبول هست برای آزاد ؟

مهسا
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۵:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  رها

سلام
خیر. دانشگاه ازاد نمره msrt 65 میخواد!!!

حقوق جزا و جرم شناسی
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۳:۰۰ ب٫ظ

هر کسی از زمان مصاحبه حقوق جزا خبری پیدا کرد حتما ما در جریان بزاره

داوود
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۴:۵۱ ب٫ظ

مرداد

حقوق جزا
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۲:۱۴ ب٫ظ

سلام دوستان کسی خبر نداره مصاحبه حقوق جزا پارسال کی بوده ؟

حمید
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۳ ب٫ظ

سلام جواب قطعی بدین مبهم صحبت نکنید

مهران
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۰ ب٫ظ

دوستانیکه میگن جو ندین و همه چی درست میشه و بشینید برای مصاحبه بخونید گویا خبر از ماجرا ندارن ، آقا سینا چجوری درست میشه ؟ بنده اگر هم علوم تحقیقات قبول بشم باز هم برام امکان پذیر نیست هر هفته از شیراز ۲۵۰ تومن بدم بلیط هواپیما برم و برگردم سر کارم . دکتری دورش ۵ ساله ، حرف یک روز دو روز نیست که ، اینا اگر دانشگاهی مجوز و شرایط لازم رو نداشت نبایستی از اول در دفترچه اعلام میکردن . تو این مقطع هزینه کردن ، با توجه به شرایط ، بازده داره . هزینش و زمانش همچین کم نیست . الان در رشته ما بیشتر واحدهایی که در دفترچه اعلام کرده بودن رو حذف کردن ، چجوری آخه یه شهرستانی پاشه بره تهران ۵ سال ، در حالیکه روی واحد نزدیک به خودش سرمایه گزاری کرده بوده و حالا مجوز اون واحد رو کنسل کردن. انتظار میره شفاف تر اطلاع رسانی بشه . و اگر واحدها قطعا مجوز ندارن و نمیگیرن ، یکی مثل من راه به کارش ببره .

هومن
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهران

مهران جان شما برو مصاحبه اگه مجوزها تایید شد که جای دلخواه قبول میشی اگرم مجوزها تایید نشد و تهران قبول شدی بعد نرو ثبت نام. ولی به احتمال یک درصد اگه مجوزها گرفته بشه دقت کن فقط یک درصد اونوقت همیشه حسرت می خوری که چرا مصاحبه نرفتی.

رها
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۹ ب٫ظ

خدا خیرتون بده اگه باز حرف جدیدی نزنن البته .اگه اینطور باشه که عالی هست فقط ممکنه رفع نقص بعد مهر باشه انوقت تکلیف چیه ؟کاش زودتر تصمیم بگیرن و همه رو از این نگرانی آزاد کنن

هادی حقوق جزا
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۲ ق٫ظ

دوستان همه چیز درست میشه نگران نباشید
من قبلا گفتم که اکثر ما قبولیم هیچ شکی به دل راه ندین
مستند حرفم هم این خبر جدید است بخونید و خدا رو شکر کنید.
دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در گفتگو با خبرگزاری مهر در خصوص وضعیت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی که در رشته های دارای نقص و بدون مجوز تحصیل می کنند گفت: از مجموع دو هزار و ۲۲۰ پرونده مربوط به رشته محل های دانشگاه آزاد اسلامی ۸۲۲ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری مجوز گرفته است.

وی ادامه داد: ما نمی گوییم ۱۴۰۰ رشته محل باقی مانده، فاقد مجوز هستند، بلکه می گوییم به لحاظ شاخص هایی که در آموزش عالی تعریف شده دارای نقص هستند و دانشگاه آزاد باید نسبت به رفع نقص آنها اقدام کند.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: ما کاملا با مدیریت این دانشگاه هماهنگ هستیم، دانشگاه آزاد نیز به دنبال رفع نقص رشته محل های مذکور است.

وی افزود: اگر پس از انجام رفع نقص ۱۰ الی ۱۵ درصد مورد قبول وزارت علوم نباشد، در زمان خود با تفاهم در مورد آن چاره اندیشی می کنیم.

سهیل
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱:۵۶ ب٫ظ

دوست عزیز من دانشجوی علوم تحقیقات فارس بودم. بدون مجوز دانشجو گرفته بودن. پارسالم خیلی ریلکس گفتن باید تجمیع شه. شما خبر نداری چه دردسرایی که ما نکشیدیم. حتی یه نفرم از دانشگاه آزاد پاسخگو نبود. همون بهتر که وزارت پافشاری کنه و واحدای بی مجوز نتونن دانشجو بگیرن. این به نفع دانشجوهاست

پیگیری
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۸ ق٫ظ

معاون آموزشی وزارت علوم در خصوص آخرین وضعیت رشته محل های دانشگاه آزاد که دارای نقص است، توضیحاتی ارایه کرد.

دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص وضعیت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی که در رشته های دارای نقص و بدون مجوز تحصیل می کنند گفت: از مجموع دو هزار و ۲۲۰ پرونده مربوط به رشته محل های دانشگاه آزاد اسلامی ۸۲۲ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری مجوز گرفته است.

وی ادامه داد: ما نمی گوییم ۱۴۰۰ رشته محل باقی مانده، فاقد مجوز هستند، بلکه می گوییم به لحاظ شاخص هایی که در آموزش عالی تعریف شده دارای نقص هستند و دانشگاه آزاد باید نسبت به رفع نقص آنها اقدام کند.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: ما کاملا با مدیریت این دانشگاه هماهنگ هستیم، دانشگاه آزاد نیز به دنبال رفع نقص رشته محل های مذکور است.

وی افزود: اگر پس از انجام رفع نقص ۱۰ الی ۱۵ درصد مورد قبول وزارت علوم نباشد، در زمان خود با تفاهم در مورد آن چاره اندیشی می کنیم.

به گزارش مهر، شورای گسترش وزارت علوم اعلام کرد: از مجموع دو هزار و ۲۲۰ پرونده مربوط به رشته محل های بدون مجوز دانشگاه آزاد اسلامی که شامل ۷۶۷ پرونده دوره دکتری و یک هزار و ۴۵۳ پرونده دوره کارشناسی ارشد بوده است ؛ ۲۴۳ رشته محل دوره دکتری و ۵۷۹ رشته محل دوره کارشناسی ارشد مورد تصویب شورای گسترش آموزش عالی قرار گرفته است

https://phdtest.ir/1394/03/%D8%B1%D9%81%D8%B9-%D9%86%D9%82%D8%B5-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D9%85%D8%AC%D9%88%D8%B2-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF-94-95/

a
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۶ ق٫ظ

دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص وضعیت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی که در رشته های دارای نقص و بدون مجوز تحصیل می کنند گفت: ما نمی گوییم ۱۴۰۰ رشته محل باقی مانده، فاقد مجوز هستند، بلکه می گوییم به لحاظ شاخص هایی که در آموزش عالی تعریف شده دارای نقص هستند و دانشگاه آزاد باید نسبت به رفع نقص آنها اقدام کند.

https://phdtest.ir/1394/03/%D8%B1%D9%81%D8%B9-%D9%86%D9%82%D8%B5-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D9%85%D8%AC%D9%88%D8%B2-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF-94-95/

رها
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۱ ق٫ظ

خانم زبان انگلیسی رشته من با شما فرق داره .

زبان و ادبیات انگلیسی به رها
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۶ ق٫ظ

ببخشید دوباره می پرسم. یعنی غیر از تهران جای دیگه ای هم دانشجو گرفته؟ کجا؟

سینا
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۶ ق٫ظ

انقدر جو ندیدن دیگه آخه
گفتن درست میشه دیگه
اونایی که تو این واحد ها درس میخونن درسشونو بخونن
اونایی هم که هفته بعد مصاحبه دارن به جای استرس دادن و گرفتن بشینن خودشونو واسه مصاحبه آماده کنن
من که شک ندارم همه چیز درست میشه و همه رشته ها مجوز میگیره

مهرداد علوم سیاسی
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۹ ق٫ظ

اقا چرا کلی گویی میکنید؟
تا دیروز میگفتید نگران نباشید همه مجوز دارند، حالا میگید امیدواریم جوزواحدهای باقیمانده را بگیریم!!!
الان هم ک ب دانشجویانی ک درواحدهای بدون مجوز درس میخونند میگید نگران نباشند ! اتفاقا همه نگرانند و شما باید ب جای کلی گویی و حرفهای مبهم زدن دقیق و واضح بفرمایید سرنوشت دانشجوهای دکتری واحدهای فاقد مجوز چگونه خواهد بود! نمیشه ک اخرهم اعلام شود رشته محل مورد تاییدوزارت علوم نیست -_-

مهندس پیلون
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۸ ق٫ظ

سلام
از رشته مهندسی برق گرایش قدرت که موقع ثبت نام ۳۵ تا واحد بود امروز فقط ۱۰ تا واحد تونستن مجوز برای دکتری بگیرن تازشم همه اون ۱۰ تا از شهرهای جنوبی کشور هست و اصلا طرفای آذربایجان برای دکتری برق قدرت واحدی مجوز نگرفته!حالا ماها چه کار کنیم،چرا مسئولین دانشگاه آزاد به این موضوع توجه نکردند.منکه از مصاحبه قبول بشم نمیرم جنوب کشور،میشینم برای سراسری میخونم تا با رتبه خوب قبول بشم.

سامان
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  مهندس پیلون

آفرین همین کار رو بکن.

مهندس پیلون
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  سامان

تشکر!

سهیل
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهندس پیلون

خداییش ۳۵ تا واحد برای دکتری زیاد نیست؟؟

ف
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۴:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهندس پیلون

سلام
اینم در نظر بگیرین که آزمون دکتری سراسری از امسال عوض شده و دیگه به صورت قبل نیست و ملاک بدست آوردن حد نصاب لازم برای مصاحبه هست نه رتبه. در واقع شرایطش خیلی سخت شده و ممکن هست پشیمون بشید بعدا که یک سال از دست دادین.

رها
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۸ ق٫ظ

منظورم تهران و دو شهر دیگه غیر استان تهران بود

رها
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۶ ق٫ظ

بله پارسال اینطور بوده ولی امسال ۷ نفر یک واحد خدایی ظلم نیست .یکی هم نمیاد درست و درمون بگه آیا مجوز میدن به بقیه یا نه دانشگاه آزاد میگه میگیریم وزرات علوم میگه نمیدیم اگه بگن آره یا نه منه شهرستانی تکلیف خودمو میدونم که آیا بارتبه زیر ۳۰ برم مصاحبه یا نه یا باید کلی پول بلیط بدم بعدشم امیدی به قبولی نداسته باشم با یه روزمه خوب ؟؟؟؟؟؟واقعا کسی پاسخگو نیست .

عامری
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  رها

تعداد دانشجوی دکترا با توجه به امکانات گروه بین ۳-۵ نفر است. هفت نفر هم زیاد است با توجه به اینکه استاد یا دانشیار ندارند در اغلب واحدها

سهیل
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  عامری

دیگه ۷ نفر زیاد نیست.

رامین
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۵ ق٫ظ

آقای دکتر غریبی میشه لطف کنید و دقیق تر بگید حرف از کدوم جذب میزنید؟؟؟!!!
بنده مطمینم علیرغم اینکه سال گذشته دایم در مصاحبه هاتون می گفتید سالی ۵۰۰۰ نفر جذب میکنیم صد نفر هم جذب نکردین

محمد
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۵:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  رامین

دقیقا

عامری/
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۱ ق٫ظ

بیشتر این مصاحبه کلی گویی است. و تعریف و تمجید. هیچ راهکاری در ان دیده نمی شود

زبان و ادبیات انگلیسی به رها
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۵ ق٫ظ

رها خانم شما از این آمار شصت نفر مطمینی؟ یعنی هر واحد بیست تا گرفته؟

الک
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۱ ق٫ظ

من تو فرآیند جذب شرکت کردم مدارکم رو بردم اون واحدی که انتخاب کرده بودم گفتن ما اصلا هیئت علمی نمیگیریم.

محمد جواد
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  الک

منم دقیقا همچین حالتی رو داشتم تازه سال ۹۲ نه الان گفتن جذب نداریم فقط ارتقای مربیان خودمون صورت می گیره

الک
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  محمد جواد

دقیقا من بهمن ماه این مشکل برام پیش اومد نمیدونم وقتی جذب نمیکنن چراااا توی سایت جذب اعلام نیاز میکنن.

محمد
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴ ۵:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  الک

منم ۷ ماهه در فراخوان شرکت کردم و هیچ مرحله ای طی نشده و هیچ مصاحبه ای هم نرفتم. ولی حتم دارم در آمار ۲۲۰۰۰ نفر من رو هم لحاظ کردن!!

رها
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۹:۵۳ ق٫ظ

آقا رضا بچه های امسال خیلی هم زحمت کشیدن تو رشته ما رقابت صدم صدم بوده یعنی دو سه صدم بالا و پایین ۷ تا ۸ نفر رتبه ات جا به جا شده رقابت خیلی سخت بوده نسبت به پارسال که ۶۰ نفر گرفتن بدون هیچ رقابتی .قضاوت زود نکنید

رضا
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۹:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  رها

رشته شما رو نمی دونم ولی مگر چند نفر از کل داوطلبان حاضرند این همه هزینه کنند
شما خودت قضاوت کن؟
سی تا چعل درصد و شاید کمتر

زبان و ادبیات انگلیسی به رها
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  رها

سلام. شصت نفر یعنی تهران شمال و علوم تحقیقات و تهران مرکز هرکدوم بیست تا گرفتن؟ بعیده همچین چیزی. شما اطمینان داری؟

جواد
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  رها

شما کاملا درست میگین چون تو رشته ما(حسابداری)پارسال رتبه۴۰۰ هم قبول شده امسال رتبه بالای ۵۰ امید چندانی نداره اونا رو شانس و الکی الکی قبول شدند پس خواهشا اونا هم لغو بشه دکتری خوندنشون چرا یک نفر امسال نباید با رتبه ۶۰ قبول بشه در حالی که پارسال تو اون رشته طرف با رتبه ۴۰۰ قبول شده یه ازمون مجددی از اونا هم بگیرن

اکبر (حسابداری)
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۱:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  جواد

دقیقا موافقم.
من اگر همین رتبه امسال رو پارسال آورده بودم الان سال اولم تموم شده بود

داوطلب
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۵:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  جواد

نگران نباشید انشالله قبولید

رها
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۹:۵۰ ق٫ظ

باتوجه به اینکه پارسال ۶۰ نفر گرفته بخدا ظلمه الان بخواد یدفعه ۷ بگیره اونم یه واحد کاش زودتر میگفتن تا تکلیفمون رو بدونیم

مریم
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۹:۴۹ ق٫ظ

صدور مجوز رشته های دکتری آزاد با توجه به ادغام واحدها

دفتر گسترش آموزش عالی از اعلام مجوزهای پذیرش دانشگاه آزاد با توجه به ادغام پردیس‌ها و واحدهای علوم و تحقیقات در واحد مادر استانی (به جز واحد علوم وتحقیقات تهران) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دفتر گسترش آموزش عالی، با اشاره به فهرست رشته محل های دارای مجوز مقطع کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: هرگونه پذیرش دانشجو در رشته محل های فاقد مجوز شورای گسترش آموزش عالی مورد تأیید وزارت علوم نیست.

پیش از این نیز رشته های محل بدون مجوز و با مجوز این دانشگاه از سوی وزارت علوم اعلام شده بود.

براساس این گزارش، از مجموع دو هزار و ۲۲۰ پرونده مربوط به رشته محل های بدون مجوز دانشگاه آزاد اسلامی که شامل ۷۶۷ پرونده دوره دکتری و یک هزار و ۴۵۳ پرونده دوره کارشناسی ارشد بوده است ؛ ۲۴۳ رشته محل دوره دکتری و ۵۷۹ رشته محل دوره کارشناسی ارشد مورد تصویب شورای گسترش آموزش عالی قرار گرفته است.

با توجه به متن بالا کی راست میگه؟؟؟؟؟/
تکلیف ما رو روشن کنید
این دیگه چه مسخره بازیه دیگه
شورشو در آوردین

رها
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۹:۴۷ ق٫ظ

سلام اینجور که مشخصه علوم با دانشگاه آزاد بدجور اختلاف نظر دارند یکی میگه مجوز میگیریم اون بکی میاد میگه نه .اخرشم معلوم نیس چی بشه فعلا که تو رشته ما سه واحد کلا میخواسته الان خدا روشکر یکیش مونده فک کنم تا آخر تابستون اونم حذف شه .اونم اگه ببخواد ۷ تا بگیره فقط بچه های زیر رتبه ده باید امید داشته باشن

رضا
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۹:۳۷ ق٫ظ

بالاخره کسی که می خواهد دکتری بگیرد باید کمی زحمت بکشد.

yaser
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۹:۲۸ ق٫ظ

واقعا فاصله آنچه که پیشنهاد شده وتصویب شده خیلی زیاده. منطقی به نظر نمی رسه که بتونن همه مجوزها رو بگیرند.

جواد
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۹:۰۳ ق٫ظ

یادمه پارسال تا بهمن ماه گفتن حتما تکمیل ظرفیت داریم بعد اعلام شد وزارت علوم اجازه تکمیل ظرفیت نداده الانم اونجور که معلومه دیگه امسال اجازه افزایش مجوزها داده نمیشه

علی اکبر
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۹:۰۳ ق٫ظ

محاله که بتونن مجوز اینهمه رشته رو بگیرند. تازه بعد از اینکه تا حالا همه رشته ها مجوزدار بودن، و این نتیجه بدست اومد!! امروز که داره میگه امیدوارم که بتونیم مجوزها رو بگیریم.

رضا
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۸:۵۸ ق٫ظ

مگر میشه دانشجویانی که در واحد های بدون مجوز هستند و ترمی بین ۶ تا ۸ میلیون هزینه میکنند نگران نباشند . باید هرچه زودتر تکلیف این همه دانشجوی دکتری که در واحدهای بدون مجوز هستند مشخص گردد

شادی
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۸:۵۳ ق٫ظ

خدایا شکر.

حمید
خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۸:۲۴ ق٫ظ

خدا کنه درست باشه