مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
عالم زاده
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
عالم زاده

هدف گذاری افزایش ظرفیت تحصیلات تکمیلی از سوی معاون جدید دانشگاه آزاد اسلامی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

طی حکمی از سوی رییس دانشگاه آزاد ،فرهاد حسین زاده لطفی به سمت معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه منصوب شد .

به گزارش ایسکانیوز، براساس این حکم دکتر حسین غریبی پس از فعالیتی 2 ساله در معاونت آموزشی دانشگاه آزاد در سمت مسئول تأسیس و راه اندازی پژوهشگاه علوم دانشگاه آزاد اسلامی همچنان با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری می‌کند.

دکتر حسین‌زاده لطفی، معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در اولین روز فعالیت خود در معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی در خصوص برنامه‌های خود برای این معاونت به ایسکانیوز گفت: یکی از برنامه‌هایی که در دستور کار معاونت آموزش دانشگاه آزاد اسلامی قرار داده ایم، رسیدگی به امور مربوط به جذب هیأت علمی است.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مهم ترین کار در این معاونت، اصلاح برنامه‌ها و فرآیندهای مسیر کاری بین واحدها و حوزه ستادی به خصوص در بخش‌های جذب هیئت علمی است.

او در خصوص جذب هیأت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در رابطه با جذب هیأت علمی هدف گذاری‌هایی از سال گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته تا بتوانیم از نظر تعداد هیأت علمی به نسبت قابل قبولی با دانشجو دست یابیم.

حسین‌زاده لطفی کوتاه کردن فرآیند و پیگیری فراخوان‌های جذب هیأت علمی را یکی دیگر از برنامه‌های خود در این معاونت عنوان کرد و گفت: علاوه براین، رسیدگی به کار افرادی که تا کنون برای جذب هیأت علمی در دانشگاه آزاد ثبت نام کرده‌اند در اولویت بعدی این معاونت هستند.

او در ادامه با بیان اینکه هیچ نگرانی درمورد رشته‌های بدون مجوز دانشگاه آزاد وجود نخواهد داشت، گفت: پیگیری و تعیین تکلیف رشته‌هایی که دانشگاه آزاد در آن پذیرش دانشجو داشته، از برنامه‌های دیگر معاونت آموزشی خواهد بود.

حسین‌زاده لطفی افزود: البته تا امروز مجوز اغلب آنها گرفته شده و ما نیز پیگیر ادامه کار هستیم و به زودی مجوز بقیه رشته‌های بدون مجوز دانشگاه آزاد اسلامی را اخذ خواهیم کرد.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، در خصوص چالش‌های پیش رو در این معاونت گفت: قطع یقیین در سه حوزه چالش‌های بزرگی را پیش رو خواهیم داشت به خصوص در جذب اعضای هیأت علمی که در حال حاضر روند طولانی را پیش رو دارد.

او به بلاتکلیفی استادها در فراخوان‌های قبلی جذب هیأت علمی اشاره کرد و گفت: استادانی که از فراخوان‌های دوم، سوم و چهارم بلاتکلیف مانده‌اند به یکی از چالش‌های معاونت آموزش تبدیل شده است و قطعا برای رفع این مشکل باید همت جهادی صورت گیرد.

حسین‌زاده لطفی گفت: اصلاح این دو چالش سبب می‌شود تا برنامه‌ی رو به رشدی را در حوزه آموزش دانشگاه آزاد اسلامی به همراه داشته باشیم.

او در پایان به برنامه دانشگاه آزاد در راستای افزایش تحصیلات تکمیلی اشاره کرد و گفت: همان طور که مقام معظم رهبری در جمع دانشگاهیان بیان کردند، افزایش تحصیلات تکمیلی یکی از مواردی بوده است که باید در کشور اتفاق می‌افتاد.

حسین‌زاده لطفی با اشاره به افزایش تقاضا در حوزه تحصیلات تکمیلی گفت: با توجه به اینکه داوطلبان بسیاری را پشت کنکور تحصیلات تکمیلی داریم می‌طلبد تا در دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت سازی را به همراه استانداردهای آموزش عالی و حفظ کیفیت ایجاد کنیم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: قطعا این ظرفیت سازی در تمامی سازمان ها اعم از دولتی و غیر دولتی به خصوص در دانشگاه‌ها به وجود خواهد آمد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

306 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MANSOUREH
تیر ۲۰, ۱۳۹۴ ۴:۰۱ ب٫ظ

سلام و احترام فراوان برای تمام دوستان
لطفا راهنمایی بفرمایید آیا دکترای پردیس خودگردان معتبرتر هستش یا دکترای آزاد؟
دوستان لطفا راهنمایی بفرمایید. بسیار ممنون میشم

م-رض
تیر ۲۶, ۱۳۹۴ ۱:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  MANSOUREH

بستگی به شرایط شما داره اگر شاغل هستید ازاد اما اگر تازه نفس ومجرد وشغل ندارید شک نکن پردیس بهتره اما مقایسه علوم تحقیقات با بعضی از پردیسها نیاز به ارزیابی دارد

امیر
تیر ۱۹, ۱۳۹۴ ۷:۲۶ ب٫ظ

دوستان یکم راهنمایی کنید برا اینکه مجوز ندارن چ کارکنیم
من یک سوال دارم رفتم سایت وزارت علوم کد رشته هایی که مجوز دارن نوشته شده…از علوم تحقیقات ها فقط تهران توش هست یعنی بقیه بی مجوز بودن؟؟؟

مدیریت دولتی
تیر ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

بنده دو سال از فارغ تحصیلی ام میگذره و عین این دوسال دنبال نایید مدرک تحصیلی ام از طرف وزارت علوم هستم تا به محل کارم ارایه بدم که تا این لحظه تایید نشده .این عاقبت تحصیل در واحدهای بدون مجوز هستش. علوم تحقیقات اصفهان مدیریت اجرایی

سحر
تیر ۱۹, ۱۳۹۴ ۷:۰۱ ب٫ظ

مطمئن باشین برا ورودی های سال ۹۳ و ۹۴ چاره اندیشی خواهد شد الکی نگران نباشید و به شایعات توجه نکنین هر اتفاقی هم بیفته مطمئنااز سال ۹۵ خواهد افتاد….

مهدیه
تیر ۱۹, ۱۳۹۴ ۶:۳۰ ب٫ظ

با سلام
لطفا اطلاعاتی رو منتشر بفرمایید که روی اون یقین دارید.
منم سال ۹۳ دکترا ازاد قبول شدم.رتبم ۱۱۱ بود.رتبم ۲ رقمی نیست،ولی انقدرم بد نیست که بعضی دوستان سواد کسانی که در دانشگاه های بدون مجوز درس می خوانند رو زیر سوال ببرند.
خیلی ها نوشته بودن که ماها که پارسال قبول شدیم خیلی خوش شانس بودیم ،این اخر بدشانسی هستش وقتی بدونی،دانشگاهت مجوز نداره،۱سال از وقتت و فرصت برای کنکور بعدی از دستت رفته،۱۲ میلیون هزینت سوخت،اخرش هم معلوم نیست چه مدرکی بهمون میدن.

پدرام
تیر ۱۹, ۱۳۹۴ ۹:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهدیه

یعنی رشته شما حداقل ۱۱۱ نفر دانشجو دکتری گرفتن؟ زیاد نیست؟

صبا
تیر ۱۹, ۱۳۹۴ ۵:۳۵ ب٫ظ

بچه ها چرا این همه شایعه؟!!!!! بس کنید تو رو خدا.چرااااا همش دارید انرژی منفی میدید؟! دانشگاه آزاد خودش مشکل مجوزها رو حل میکنه

عاطف
تیر ۱۹, ۱۳۹۴ ۶:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  صبا

خانم صبا، ربطی به دانشگاه آزاد نداره، توصیه میکنم یه سری برید وزارت علوم، بعد متوجه دل نگرانی بچه ها خواهید شد. دانشنامه ارشدتون رو شما گرفتید؟

صبا
تیر ۱۹, ۱۳۹۴ ۶:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  عاطف

واقعا جالبه که شما هنوز نمیدونید دانشگاه آزاد مسوول گرفتن مجوزهاست و با برطرف کردن نواقص موجود در رشته محل ها میتونه مجوز اونا رو از وزارت علوم دریافت کنه! نکنه شما فکر میکنید من و شما باید بریم نواقص رو برطرف کنیم تا وزارت علوم مجوزها رو بده!!! پس تنها سازمانی که مسووله و میتونه شرایط مطلوب رو ایجاد بکنه خود دانشگاه آزاده..و عجیبه که شما میفرمایید به دانشگاه آزاد ربطی نداااره!!!
در ضمن من دانشنامه م رو از یه دانشگاه طراز بالا دریافت کردم با کسب رتبه ی اول و معدل ۱۹/۸۰و پایان نامه ی ۲۰ و چند تجربه ی تحقیقاتی سطح عالی

MANSOUREH
تیر ۱۹, ۱۳۹۴ ۳:۲۹ ب٫ظ

سلام و آرزوی موفقیت برای همه دوستان،
می خواستم بدونم مدرک دکترای پردیس خودگردان معتبرتر هستش یا دکترای آزاد؟ لطفا راهنمایی بفرمایید، مرسی

ماری بیوشیمی به بیوشیمیست ها
تیر ۱۹, ۱۳۹۴ ۱:۴۳ ب٫ظ

سلام دوستان فردا کیا مصاحبه دارن؟؟

پدرام
تیر ۱۹, ۱۳۹۴ ۹:۳۴ ب٫ظ

من که دوشنبه ساعت ۸

ماری بیوشیمی به بیوشیمیست ها
تیر ۲۰, ۱۳۹۴ ۰:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  پدرام

رتبه ت چندشده پدرام؟ چندتا دیگه از بچه هام هستن همه دوشنبه ساعت۸!!!

هستی روانشناسی عمومی
تیر ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۶ ب٫ظ

سلام
خواهشا یکی جواب منوبده
الان اون انتخاب رشته ای که قبل ازمون انجام دادیم ، دانشگاههای بی مجوزی که انتخاب کردیم حذف میشن و فقط اون مجوز دارها در نظر گرفته میشن
یا اینکه مثلا مجبوریم اگه در مصاحبه دانشگاه بی مجوز قبول شدیم، نریم!!!

سینا
تیر ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۵ ب٫ظ

تمام رشته ها مجوز خواهد گرفت
مطمئن باشید

عاطف
تیر ۱۹, ۱۳۹۴ ۱:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  سینا

مطمئنید؟

سینا
تیر ۱۹, ۱۳۹۴ ۴:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  عاطف

بله راهی به جز این بر سر راه دانشگاه آزاد وجود ندارد
این رشته ها در دفترچه بوده و حذف آنها غیر ممکن هستش

علی اکبر
تیر ۱۹, ۱۳۹۴ ۴:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  سینا

شما کاملا صحیح میفرمایید.

بازاریابی
تیر ۱۹, ۱۳۹۴ ۴:۳۲ ب٫ظ

بله من هم به جد به تمام دوستان میگم که تمام دانشگاه ها مجوز میگیرن تا زه در تکملیل ظزفیت هم دانشجو میگیرن

امیر
تیر ۱۹, ۱۳۹۴ ۵:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  بازاریابی

سوال دارم رفتم سایت وزارت علوم کد رشته هایی که مجوز دارن نوشته شده…از علوم تحقیقات ها فقط تهران توش هست یعنی بقیه بی مجوز بودن؟؟؟

م-رض
تیر ۲۶, ۱۳۹۴ ۱:۳۴ ق٫ظ

انتخاب های بدون مجوز خود به خود در تعین رشته شما حذف میشود

samira samiraباغبانی گیاهان دارویی
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۵:۲۱ ب٫ظ

سلام باغبانی گیاهان دارویی هیچکی نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

samira samiraباغبانی گیاهان دارویی
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۵:۱۸ ب٫ظ

سلام دکتری باغبانی گیاهان دارویی لطفا پاسخ دهید میخوام مقایسه رتبه و نمره داشته باشم متشکرم.

امیر
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۴:۴۹ ب٫ظ

من یک سوال دارم رفتم سایت وزارت علوم کد رشته هایی که مجوز دارن نوشته شده…از علوم تحقیقات ها فقط تهران توش هست یعنی بقیه بی مجوز بودن؟؟؟

سحر
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۴:۲۶ ب٫ظ

لطفا الکی شایعه درست نکنین تو این ماه عزیز خدا رو خوش نمیاد مردم رو الکی نگران کنین…مطمئنم امسال اکثر مجوزها گرفته خواهد شد برای ورودی های پارسال هم دانشگاه آزاد خودش چاره اندیشی خواهد کرد…

Golnosh
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۴:۰۶ ب٫ظ

ببخشید بچه ها این شایعه هاااا از کجا بیرون می یاد!!!!

Iraj
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۲:۵۶ ب٫ظ

من الان در دانشگاه ازاد تبریز هستم ، همه چیز عالیهههههه

سیامک حقوق بین الملل
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۲:۴۷ ب٫ظ

سلام میشه لطفا جواب منو بدید
من بدون آزمون بودم
کل بدون آزمون رشته ما ۳۳نفر بود که ۸نفر غایب بود
من معدلم ۱۸/۵۷
پایان نامه ۲۰
۲تاکتاب
۴تا مقاله آی اس آی داشتم
زبانم و بهم گفتن ضعیفی
۲تا سوال پرسیدن یکیشو جواب دادم
پایان نامم راضی بودن
به نظرتون انتخاب اولم کرمانشاه میارم؟

رضا
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۲:۱۰ ب٫ظ

آقا کسی هست بدونه مصاحبه مکانیک جامدات کی هست ترا به خدا خبر بدین

سالار
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۲:۰۵ ب٫ظ

بله مثل اینکه حتمیه این قضیه و کار کاملا درستی هم هست چرا یه عده ای الکی تو بالاترین مقطع تحصیلی کشور وارد بشن انشالا که جلوی این هرج و مرج تو دکتری گرفته بشه و وزارت علوم قاطع برخورد کنه

امیر
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۲:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  سالار

خب سایتش کجاست اخبارش یعنی چی طرف این همه درس خونده من رتبم ۳۰ شد برا ارشد ازاد ۱ ساله از درسم رفته دوباره کنکور بدم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ داداش سایت خبرش کو؟؟؟

پدرام
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۲:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  سالار

اونا پارسال توسط دانشگاه پذیرفته شدن. چرا همش دانشجو باید ضرر کنه؟ چرا دانشگاه جریمه نمیشه؟

امیر
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  پدرام

خودشون بایدجوابگو باشن من که ریس وزارت علوم و ازاد نیستم برم تحقیق کنم کدام دانشگاه مجوز داره یا نداره تو دفترچه بوده مغزم داره میترکه خیلی ناراحتم

صادق
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۲:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  سالار

بیشتر به شایعه شبیه تا خبر واقعی!!!

ی کم فک کنین تو ی سال طرف بیست ملیون خرج کرده بعد چطور میشه بگن برو !!! در اخبار رسمی گفته شده مشکلی نیست

امیر
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  صادق

خب دانشنامه پرید …فقط گواهی موقت..بدرد نمیخوره

جواد
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۳:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  سالار

سلام اگه واقعا همچنین چیزی باشه که عالیه چون بعضی ها پارسال فقط رو شانس پذیرفته شدن فقط هم ورودیهای ۹۳ اینطور هستن وگرنه قبلشم که من از سال ۸۸ اطلاع دارم تو رشته خودم فقط تا ۷نفر پذیرش داشته فقط ۹۳ بسیار شانس دار بودن پس بهتر یه ارزیابی ازشون بشه تا هر کی صلاحیت داره دکتر بشه نه هرکسی .

امیر
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۳:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  جواد

پس دانشجوا ارشد چی؟

مهسا
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۳:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  سالار

اره اقا سالار راست می گن من هم از وزرارت علوم سوال کردم گفتند که تو ظرفیت سنجی و گزینش سال قبل بایستی دانشگاه ازاد ترتیب اثر نماید و گفتند که غیر از واحدهای مجوز دار اعلامی مدارک بقیه واحدهای غیر مجاز غیر قابل اعتبار هست حتی اگر بعدا مجوز اخذ نمایند چون قانون به ما فی سبق شامل نمی شود مدرکشان از نظر وزارت علوم نامعتبر است و سر اخر گفتند که مشکلتان را با دانشگاه ازمون تعیین و تکلیف نمایید انها باید پاسخگوی تخطی از ایین نامه گزینش در تحصیلات تکمیلی باشند من واقعا افسرده شدم با رتبه ۵ زنجان رو زدم بخاطر اینکه ساکن زنجانم نخواستم رفت و امد کنم الان هم مجوز نگرفته بد بخت شدم خیلی زحمت کشیده بودم بیایید همگی شکایت کنیم

امیر
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۴:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام مهسا خانم منم ناراحتم
با زندگی و وقتمون بازی شد

linguistics
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۵:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام.منم از زنجانم.رشته تون چیه؟

ماری بیوشیمی به مهسا
تیر ۱۹, ۱۳۹۴ ۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

چرا بدبخت بشی مهساجان تکمیل ظرفیت شرکت میکنی وقتی رتبه ت خوبه نگران نباش عزیزم

سالار
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۹ ب٫ظ

دوستان منم شنیدم دوستانی که پارسال واحدهای بدون مجوز قبول شدن یه ازمونی ازشون به عمل می اد تا اونایی که ازمون رو پذیرفته شدن به واحدهای مجوزدار منتقل بشن

علیرضا غریبی
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  سالار

آقا سالار من هم شنیدم که مجددا از کسانی که در رشته محلهای فاقد مجوز تحصیل می کنند آزمون بعمل خواهد آمد و ۳۰ درصد افرادی که بالاترین نمره را کسب نمایند بر اساس نمره به واحدهای مجوز دار منتقل می شوند و ۷۰ درصد بقیه وقتشان را تلف می کنند هر چند که گواهی نامه موقت برای آنان صادر گردد ولی دانشنامه بعلت عدم تایید وزارت علوم صادر نخواهد شد مرکز خبر وزارت علوم و کمسیون هاهنگی تحصیلات تکمیلی
لطفا از حالا به فکر چاره باشید

امیر
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۱:۴۵ ب٫ظ

سلام یعنی چیی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ما اون موقع کنکور دادیم دوباره بدیم

عاطف
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

کار بسیار خوبی است. قبول کنید که پارسال خیلی وضعیت خراب شد.

سینا
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۱:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  سالار

این شایعه ای بیش نیست

عاطف
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۲:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  سینا

مطمئنید؟

امیر
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  عاطف

بجه ها من رتب م ۳۰ شد ارشد ازاد قبول شدم رشتمون بدون مجوز ای خداااا کنکور بدم نمیگن ما پسریم سربازی داریم دوباره از اول بخونیم واحدهامون چی میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

امیر
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۳ ب٫ظ

چرا کسی جوابمو نمیده ای خدااااا
من حالا می خوام بدونم مدارک علوم تحقیقات شهرستان ها توسط مرکز تهران بوده رشته هاش اومدن…پس یعنی مجوز داره چون تهران مجوز گرفته درست میگم؟؟؟؟؟ این جز خبر بوده

۴٫مدارک دانش‌آموختگان واحدهای علوم و تحقیقات که پیش از طرح تجمیع دارای موافقت اصولی و رشته‌های مصوب بوده‌اند، بر اساس نام واحد پذیرش شده، صادر شود. برای ورودی‌های پس از آن باید مطابق تصمیمات اتخاذ شده در بخشنامه واحدهای تجمیع شده اقدام کنند.

حمید
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۷:۲۰ ب٫ظ

پارسال تقریبا دکتری آزاد بی کنکور بود
بدلیل اینکه مدرک دکتری آخرین مدرک تحصیلی است باید کسانی که واقعا درسخوان هستند پذیرش شوند نه اینکه کسانی که فقط به دنبال اسم دکتری هستند.

امیر
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۶:۴۲ ب٫ظ

من حالا می خوام بدونم مدارک علوم تحقیقات شهرستان ها توسط مرکز تهران بوده رشته هاش اومدن…پس یعنی مجوز داره چون تهران مجوز گرفته درست میگم؟؟؟؟؟ این جز خبر بوده

۴.مدارک دانش‌آموختگان واحدهای علوم و تحقیقات که پیش از طرح تجمیع دارای موافقت اصولی و رشته‌های مصوب بوده‌اند، بر اساس نام واحد پذیرش شده، صادر شود. برای ورودی‌های پس از آن باید مطابق تصمیمات اتخاذ شده در بخشنامه واحدهای تجمیع شده اقدام کنند.

سیما
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۴:۵۷ ب٫ظ

لطفا کسی اگه اطلاعی داره راهنمایی کنه…اونایی که دکترا در واحد غیر علوم تحقیقات دارن تحصیل میکنن برای امتحان جامع دکتری که قبل پایان نامه برگزار میشه باید برن علوم تحقیقات و اساتید اونجا ازشون امتحان جامع به عمل بیارن یا هر واحدی مستقل امتحان جامع برگزار میکنه لطفا راهنمایی کنین…

عاطف
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۹:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  سیما

افرادی که پارسال قبول شدن و واحدهایشان مجوز نداره باید در یکی از واحدهای مجوزدار امتحان جامع رو بدن، البته روایت دیگری هم است که میگن پارسالیها مجددا یه امتحانی باید بدن به غیر از جامع

ص صنایع غذایی
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۴:۳۳ ب٫ظ

سلام اقای دکتر فرزاد با تشکر از زحمات شما میشه بگید تقریبا حداکثر تاثیر نمره ی مصاحبه در جابجایی رتبه چند نفر میشه؟ من رتبم از مجموع ۲۵۰ نفر دعوت مصاحبه من ۲۹ شدم رزومه من بد نیست اما مصاحبم واقعا بد بود و۵ شهر هم مجوز گرفتن ایا قبول میشم؟
پاسخ دادن

علی اکبر
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۴:۴۶ ب٫ظ

شما نشید کی بشه؟ من مجاز به مصاحبه نشدم( در این مرحله، چون سه مرحله برای مصاحبه دعوت میشن) و امیدوارم در دو مرحله بعدی حتما قبول بشم.

محمد حسین
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۷:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  علی اکبر

علی اکبر عزیز متاسفانه فقط اونایی که نوشته دعوت به مصاحبه در دو نوبت بعد اگر قبول نشن یا بخواهند شهر دیگری را بروند شانس تکمیل ظرفیت را دارند . شما تلاشت رو بکن برای سال بعد ان شا الله قبولی

سیما
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۴:۵۰ ب٫ظ

سلام منم صنایع غذایی هستم رتبم ۱۷ بود و دیروز مصاحبه داشتم مصاحبم اصلا خوب نبود…شما انتخاب اولتون کجاست؟ اگه شهر خاصی مد نظرتون نیست حتما قبول میشین…

ص صنایع غذایی
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۵:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  سیما

سیما جان شهرش مهم نیست ..شما رتبه ی خوبی داری من انتحاب اولم علوم تحقیقات

سیما
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۷:۴۰ ب٫ظ

رتبتون که خیلی خوبه جای نگرانی نیست و چون شهر خاصی مثل تهران مد نظرتون نیست قبولیتون دیگه حتمیه مصاحبه تاثیر داره ولی دیگه نه تا اون حد که خیلی زیاد رتبه رو جابجا کنه…من رتبم خوبه ولی اصلا مصاحبم اونطور که باید خوب نشد یعنی اصلا خوب نشد…من خودم علوم تحقیقات اول زدم ولی تبریز دوست دارم قبول شم چون نزدیکه ولی اونم مجوز نداره…

ص صنایع غذایی
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۵:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  سیما

سیما جان همه اومده بودن؟ نمیدوندو مصاحبه چه قدر میتونه روی رتبه تاثیر بگزاره؟ من میترسم

محمد حسین
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۷:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  سیما

سیما خانم همه اومده بودن ؟ منم ۳۷ شدم ولی مصاحبه ام خیلی خوب بود مقاله هم داشتم زبان هم خوب جواب دادم ولی از ۱۰ نفر صبح هر ۱۰ نفر اومده بودند و از ۱۰ نفر بعد از ظهر ۵ نفر غایب بودند . من انتخاب اولم علوم تحقیقات بعد تهران شماله ولی تهران شمال مجوز نگرفته بقیه شهر ها هم قبول شم نمیرم . به نظرتون با رتبه حدود ۳۰ علوم تحقیقات قبول میشم ؟

سیما
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۷:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  محمد حسین

آقا محمد حسین تقربا ۱۰ نفر اومده بودن من صبح بودم نفر اول بعد از من ۱۰ نفر بود ولی رتبه هاشون جالب نبود بیشتر رتبه های آخر بودن..من رتبم خوبه و ۱۸ تا مقاله همایشی داشتم که ۴ تاش مال پایان نامه بود و گواهی تدریس و معدلای خوب ولی متاسفانه سوالایی ازم پرسیدن که خوب نتونستم پاسخ بدم در مورد زبان هم اون کتابی که برا ترجمه دادن سخت بود بعضی لغتاش اصلا برام آشنا نبود در کل افتضاح بود…ولی در مورد شما اینو بگم چون رتبتون خوبه و زبانو خوب جواب دادین نظر اساتید رو تونستین جلب کنین چون اساتید دانشجوهایی که زبانشون خوب هست رو از دست نمیدن..به احتمال خیلی زیاد در علوم تحقیقات قبول هستین…امیدوارم تبریز هم مجوز بگیره منم بتونم برم اونجا و گرنه مجبور به انصراف خواهم شد…

محمد حسین
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۹:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  سیما

یه عالمه تشکر سیما خانم از توضیحتون . انتخاب اولتون تبریز باشه قبولین با این رتبه خوب . شما خیلی هم مصاحبت رو بد داده باشی نهایتش رتبتون ۲ یا ۳ تا بیاد پایین بازم هم شانس قبولی در تهران رو دارین هم تبریز . دعا کن من علوم تحقیقات قبول بشم وگرنه جای دیگه قبول بشم نمیرم .

ص صنایع غذایی
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  سیما

سیما جون با این رتبه ی خوبی که داری اصلا نگران نباش اگه تبریز مجوز بگیره شما جز قبولیها هستید بی شک

محمد حسین
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۷:۲۰ ب٫ظ

ص صنایع غذایی ببخشید فضولی می کنم ولی نمره مصاحبه برای اونایی که رتبه پایینی دارند خیلی خوبه مثلا رتبه ۱۰۰ با یه مصاحبه خوب می تونه تا ۷۵ بالا بیاد . رتبه های تک رقمی که قبولند هر جایی زدن و مصاحبشون صرفا تشریفاتیه و رتبه هایی مثل من و شما نهایتا با یک مصاحبه خوب ۵ تا ۷ تا میریم بالا و با یه مصاحبه بعد ۵ – ۷ تا میاییم پایین . در واقع این رو استادم به من گفت

ص صنایع غذایی
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد حسین

مرسی اقای محمد حسین من که ۲۹ شدم اما مصاحبه بد بود رزومه بد نیست اما ملاک رتبه و مصاحبس امیدوارم قبول بشیم شما حتما قبولی

محمد حسین
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۳:۴۸ ق٫ظ

بی شک هم شما قبولین هم من و هم سیما خانم ولی من فقط اگر علوم تحقیقات یا تهران شمال قبول شم میرم چون جاهای دیگه هیچ فایده ای نداره نه میشه زودی هیئت علمی شد نه حتی حق التدریس نه مدرکش واسه کارخونه دار و کارفرما اهمیت و اعتبار داره .

ص صنایع غذایی
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  محمد حسین

نمیدونم چه بلایی سر رشته ی ما اومده شما و سیما جان میدونید من چی میگم … اما امیذوارم هر ۳تایی همون جایی که دوست داریم قبول بشیم امتحان امسال واقعا سخت بود

عاطف
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۳:۴۲ ب٫ظ

من رتبه ام شده٧٠٠ و آخرین رتبه مجاز ۵۶٠، امیدوارم که همه رشته محلها مجوز بگیرن و در تکمیل ظرفیت ما رو هم قبول کنند، آخه خیلی دوست دارم دکتر بشم، علاقه به علم دارم و میخوام خیلی پیشرفت کنم. کمی وزارت علوم کمک کنه تا ما هم اگه تست بلد نبستیم زیاد خوب بزنیم وارد مرحله دکتری بشیم و برای کشورمون مفید باشیم و در ضمن خارج هم نریم.

علی اکبر
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۳:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  عاطف

آقای عاطف از متنتون من متوجه شدم که خیلی انسان با استعداد و علاقه مندی هستید، امیدوارم که رشته محلهای آزاد مجوز بگیرن ولی شما حتما برای دانشگاههای اروپا و یا آمریکا اپلای کن، شانست خیلی زیاده

رضا
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۴:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  عاطف

دستشون درد نکنه…
پیشنهاد کنین سال دیگه مصاحبه را هم بردارن!!!

Golnosh
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۴:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  عاطف

اقا عاکف فقط اونا که دعوت به مصاحبه شدن تو تکمیل ظرفیت هستن نه اونایی که دعوت مصاحبه شدن تو تکمیل ظرفیتن

عاطف
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۴:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  Golnosh

گلنوش خانم، اصلا اینجوری نیست، دو مرحله دیگه قبولی اعلام میشه ، همون تکمیل ظرفیتی که شما میگین، ما دوباره به مصاحبه دعوت میشیم، آخه خیلی از هیات علمیهای آزاد مجاز نشدن ( در این مرحله) ولی جلوی اسمشون ننوشته مردود اینها با بچه های سهمیه آزاد در دو مرحله بعدی دعوت میشن

Golnosh
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۵:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  عاطف

این اولین بار من این موضوع رو میشنوم !!!!!!پس شاید واقعا من در این مورد اطلاعاتی ندارم

رها
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۶:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  عاطف

اصلا اینطور نیست.بنده هیات علمی هستم.پارسال رتبم ۶۱ شد دعوت به مصاحبه نشدم.تکمیل ظرفیت هم فقط مال اونایی بود ک تو مصاحبه حضور داشتن.شما هم بهتره به درسهای دکتریتون برسین و کاری به بقیه نداشته باشین جناب.بنده امسال دعوت به مصاحبه شدم با رتبه ۳۰ و معلوم هم نیست قبول بشم یا خیر.
بدون مدرک صحبت نکنین.

رها
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۶:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  رها

پاسخ من به عاطف بود.اونایی هم که هیات علمی هستن و مردود نشدن اما دعوت به مصاحبه نشدن طبق بخش نامه سازمان ۸۰درصد نمره نفر آخر رو اوردن.اینا درصورتیکه از پذیرش نهایی توشون هیات علمی نباشه بدون مصاحبه شرکت داده میشن ک سقف محدودی داره.چون اینا قبلا یه بار سازمان مصاحبه تشریحی و حضوری دادن.درواقع اگر از قبول شدگان داخل مصاحبه عضو هیات علمی پذیرفته بشه نوبت به اینا نمیرسه.درست مثل پارسال خودم.
اگر اینطور بود خوب منم نباید برم مصاحبه بدم!!!قبولم همینجوری!!!

محمد حسین
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۳:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  رها

ببخشید رها خانم میشه در مورد جذب هیئت علمی و شرایطش هم یک توضیح مختصری بدین . مثلا اگر دانشگاه شهرستان دکتری بخونیم ولی ساکن تهران باشیم میتونیم هیئت علمی بشیم برای تهران یا شهرستان ؟ چه معیار ها و مراحلی رو باید طی کرد ؟

مهسا
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۶:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  عاطف

خیر جناب عاطف. در تکمیل ظرفیت دکتری آزاد فقط و فقط کسانی میتونن شرکت کنن که هم مجاز شده باشن و هم در مصاحبه شرکت کرده باشن. چون دانشگاه آزاد برای تکمیل ظرفیت مجددا مصاحبه برگزار نمیکنه.

محمد حسین
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۷:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  عاطف

خیر عاطف خان . گلنوش خانم درست میگن . فقط دعوت به مصاحبه هایی که در مرحله اول قبول نشدن اجازه شرکت در تکمیل ظرفیت دارند و در ضمن حتما باید در مصاحبه شرکت کرده باشند چون عدم شرکتشون در مصاحبه یعنی انصراف

جامعه شناسی فرهنگی2
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  عاطف

سلام فقط کسایی که مرحله اول دعوت به مصاحبه شدن در تکمیل ظرفیت می تونن شرکت کنن! یعنی مصاحبه همین یک مرحله انجام میشه و غیر از این دیگه در مراحل بعدی دعوت به مصاحبه نداریم اصلا! و اما در مورد هیئت علمی ها قضیه فرق می کنه و به این دلیل دعوت به مصاحبه نمیشن که برا استخدامشون مصاحبه های دانشگاه ازاد رو پشت سر گذاشتن! و برا قبولی دکترا سهمیه جداگانه دارن به همین دلیل تو کارنامشون دعوت به مصاحبه نمیزنن!!۱

رها
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۷ ب٫ظ

من هیات علمی هستم و دعوت شدم صاحبه. قانونشو بالاتر توضیح دادم.

وطن
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۶:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  عاطف

سلام دوست عزیز جدی گفتید؟یعنی هفتصد دکتر در یک رشته در یک سال و در یک دانشگاه(آزاد)؟؟؟؟!!!!!

امیر
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۳:۳۷ ب٫ظ

کد رشته من الان نگا کردم علوم تحقیقات ها توش نیست…فقط مال تهران هست که کدرشته گرایش ما رو داره

ابوالفضل
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۳:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

وزارت علوم تایید نمیکنه

امیر
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۴:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  ابوالفضل

باید چه کار کرد یعنی برا استخدامی مشکل داریم؟؟؟

عاطف
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۴:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

ممنونم، کاربر محترم( علی اکبر) ، شما امیدوارید که امثال من قبول میشن؟ من به درایت آقای پروفسور لطفی ایمان دارم. میگن ایشون خیلی انسان مهربونی هستن و شمالی هم هستند، خیلی درایت دارن و میخوان که بچه ها همه قبول بشن. دعا کنید

علی اکبر
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۴:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  عاطف

بله، من که مسوولیتی ندارم، ولی برای شما دعا میکنم که حتما قبول بشید، ولی اعتقاد من اینه که ما باهوشترین ملتها هستیم و میتوانیم همه دکتر باشیم و گره ای از مشکلات کشور رو حل کنیم،

ali
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۲:۴۸ ب٫ظ

با پذیرش های بدون مجوز یکی از مهمترین چالش های آینده دانشگاه آزاد پاسخگویی به افرادی خواهد بود که با وقف کلی وقت و هزینه مدرک قانونی دستگیرشان نمی شود
از طرفی با این وضعیت پذیرش اگر تدبیری اندیشیده نشود همان بلایی که سر لیسانس و ارشد افتاد در انتظار دکتری ست با این تفاوت که سرخورگی و فرصت های از دست رفته و سنی که از آنها گذشته برای خیل دکتر های آینده به مراتب بیشتر خواهد بود

فرهاد
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۵:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  ali

اونایی ک با رتبه خوب قبول میشن هم ضرر میکنن

رضا
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۲:۳۴ ب٫ظ

دوستانی که تمایل به ثبت نام در واحد های فاقد مجوز وزارت علوم دارند میتوانند با سوال از مسئولین شورای گسترش وزارت به این نکته واقف شوند که:
حتی اگر کدرشته مزبور در آینده موفق به اخذ مجوز از وزارت علوم شود، صرفا دانشنامه افرادی مورد تایید وزارت علوم است که در آن کدرشته پس از تاریخ صدور مجوز کد رشته مزبور پذیرش شده باشند و نه قبل از آن
دوستان میتوانید پیگیر این موضوع از وزارت علوم شوید

مهسا
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

اقای محترم لطفا شایعه پراکنی نکنید این حرفتون غیر منطقیه

امیر
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۳:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

من پارسال قبول شدم بیچاره شدم

محمد حسین
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۷:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

نگران نباش هیچ مشکلی پیش نمیاد

رضا
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۳:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

شنبه صبح تشریف ببرید وزارت علوم، شورای گسترش سوال کنید
آدرس شهرک غرب

امیر
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۳:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

داداش چه کار کنم؟؟؟؟لیست رشته های مجوز دار دانلود کردم دانشگاه ما نبود مکانیک ولی علوم تحقیقات تهران داره یعنی مجوز دار نیست مدرکم؟

امیر
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۳:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

یعنی برا استخدامی دولتی مشکل پیش میاد؟

محمد حسین
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۷:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

دانشگاه آزاد زرنگ تر از این حرفاست رضا جان . همه رو درست می کنه یا به نام واحد علوم تحقیقات میزنه . درست میشه به همین راحتی

علی اکبر
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمد حسین

اینا برای زمانی بود که اینقدر اینترنت فراگیر نبود، دیگه نمیشه به این سادگی قانون رو دور زد، به هیچ عنوان نمیشه به اسم قویترین واحد ، که دانشجویانش با هزار زحمت فارغ التحصیل میشن، ضعیف ترینها رو به اسم اونجا فارغ التحصیل کرد.پردیسها هم که تجمیع شدن ، زیر مجموعه علوم و حقیقات تهران بودن حتی اون ۸ واحد ی هم که موافقت اصولی رو داشتند.مطمئن باشید که واحدهایی که مجوز ندارند خیلی مشکل دارند.

محمد حسین
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۴:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  علی اکبر

علی اکبر عزیز الان دانشگاه آزاد به جایی رسیده که دانشجوی لیسانس کم داره و صندلی خالی زیادی داره دیگه کنکوری هم نداره و حتی کنکور ارشد هم تشریفاتی شده و هرکی هرجا بزنه فقط بره سر جلسه کنکور بشینه قبول میشه . اینا هر طور شده دانشجوی دکتری رو می گیرن و اگر هم واحدهای بی مجوز منحل بشه مطمئن باش دو تا کلاس ۱۰ نفره در مهر و دو تا کلاس ۱۰ نفره بهمن برای هر رشته دکتری در نظر می گیرن به همین راحتی هر دانشگاه ۴۰ نفر در سال بر میداره . برای استاد راهنما و مشاور هم هر کس هر استاد واجد الشرایطی رو بخواد از هر جا بر میداره .

عاطف
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  محمد حسین

شما مطمئنی؟ پس حله، ممنون محمد حسین . واقعا عالی گفتی، لیسانس و ارشد که اصلا هیچی، پیش به سوی دکترا، واااای که چه شود!!.

رضا
تیر ۱۸, ۱۳۹۴ ۰:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  محمد حسین

همین فشارهای وزارت علوم بود که سال گذشته دانشگاه آزاد را مجبور به انحلال(تجمیع) واحدهای پردیس علوم تحقیقات کرد
وگرنه جذب دانشجو و سود دهی این واحدها بسیار بیشتر از واحدهای شهرستانی بود که بعضا زیان ده هستند ولی هنوز منحل نشده اند

محمد جواد
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۸ ب٫ظ

دوستانی که همش حرف از قبولی همه واخذ همه مجوزها میزنید یک لحظه به موقعیت الان ارشدتون فک کنید و با مدرک ارشد ۱۰ سال قبل مقایسه کنید حس چه جایگاهی بهتون دست میده اگه واقعا و از روی منطق فک کنید می بینید هیچ ارزشی نداره اگه با این شرایط وارد مقطع دکتری بشین پس از دوبار شنیدن اقای دکتر یا خانم دکتر همه لذت دکتری براتون تموم میشه چون این کلمه برای همه اطرافیاتون کاربرد داره در ضمن اونایی که میگن هرکسی زرنگ و علمی باشه جایگاه خودشو داره اگه زرنگ و علمی هستین مگه نیازی هست که حتما دکتری بخونین بدون دکتری هم حتما میتونین زرنگ باشین و جایگاه خودتو پیدا کنی پس این حرفایی که میزنین توجیهی برای افزایش ظرفیت هرچند این شرایط حتی اگه الان جلوش گرفته بشه زیاد دوام نمیاره و نهایتا تا ۱۰ سال دیگه به ازای هر ۱۰ نفر ایرانی ۲ نفر دکتره اونم دکتر با عدم درک از علم و پژوهش مثل کارشناسا یا مهندسایی که در حال حاضر در خیلی دانشگاه ها مشغول تحصیلن

z
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۴:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  محمد جواد

یعنی اینکه توقع داشته باشیم از بین ۱۲۰ هزار نفر ۱۲ هزار نفر قبول بشن توقع زیادیه؟؟؟؟ وقتی شرکت کننده و طالب علم تا این حد زیاده به همون نسبت باید پذیرش هم زیاد باشه کشورهای اروپایی و آمریکایی ۱ دهم این شرکت کننده ها رو هم ندارند همونهایی هم که هستند مهاجران آسیایی اند. یعنی شما می فرمایید این ۱۲۰ هزار نفر که هر سال به تعدادشان اضافه هم می شود سال ها عمرشان راپشت در های کنکور بگذرانند. قبولیه ۱۰ در صدی کاملاً منطقی است با این خیل داوطلب. پشت کنکور ماندن این جماعت عواقب بدتری برای جامعه به بار خواهد آورد.

فرهاد
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۵:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  z

دوست عزیز اگه ۵ میلیون نفر هم متقاضی دکتری باشن مهم نیست، جذب دانشجوی دکتری باید طبق نیاز جامعه صورت بگیره

امیر
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۰ ب٫ظ

سوال: کسی جوابمو دقیق نداد
من ارشد علوم تحقیات کرمانشاهم ورودی ۹۳ مکانیک که گرایش ساخت رو داره علوم تحقیقات تهران هم داره یعنی مشکلی نیست؟ مدرک من مورد تایید وزارت علوم هست ….یا نه ؟؟آیا مدرک من چون علوم تحقیقات تهران مجوز داره ازونجا صادر میشه ….رو مدرک م چی مینویسن علوم تحقیقات کرمانشاه یا تهران

رضا
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۲:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

مدرک موقت شما به نام علوم تحقیقات تهران(کرمانشاه) صادر میشه ولی اگر کدرشته شما در لیست اخیر کدرشته های مجاز وزارت علوم وجود داشته باشد دانشنامه شما مورد تایید وزارت علوم هست و اگر کدرشته شما در لیست نباشد دانشنامه شما مورد تایید وزارت علوم نیست و اعتباری به لحاظ هر نوع فعالیت قانونی نخواهد داشت، دقیقا نظیر مدارک دانشگاه های خارجی که مورد تایید وزارت علوم نیست

امیر
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۲:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

کد رشته من الان نگا کردم علوم تحقیقات ها توش نیست…فقط مال تهران هست که کدرشته گرایش ما رو داره

امیر
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۹ ب٫ظ

اقا رضا من ارشد علوم تحقیات کرمانشاهم ورودی ۹۳ مکانیک که گرایش ساخت رو داره علوم تحقیقات تهران یعنی مشکلی نیست؟همین گرایش رو کرمانشاه میخونم

علی اکبر
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۴:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

شما چرا اینقدر سوالت رو تکرار میکنی؟ آقا رضا که جواب دادن، شما برو شورای گسترش و هم ازشون مشکل خودتو بپرس و هم برای مجوزهای آزاد کمی فشار بیار.

ص صنایع غذایی
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۶ ب٫ظ

سلام اقای دکتر فرزاد با تشکر از زحمات شما میشه بگید تقریبا حداکثر تاثیر نمره ی مصاحبه در جابجایی رتبه چند نفر میشه؟ من رتبم از مجموع ۲۵۰ نفر دعوت مصاحبه من ۲۹ شدم رزومه من بد نیست اما مصاحبم واقعا بد بود و۵ شهر هم مجوز گرفتن ایا قبول میشم؟

یاس
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۲:۰۲ ق٫ظ

نمره شما چند شده؟با یک مصاحبه متوسط تغییر رتبه نهایتش ۱۰ رتبه جابجا میشی.چون وزن مصاحبه خیلی کمه

ص صنایع غذایی
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۱:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  یاس

مرسی یاس عزیز نمرم.۸۴ ۲۲ امیدوارم حرفت درست باشه میترسم

Golnosh
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۹ ب٫ظ

من حرف شما رو قبول دارم و همیشه از این جریان خیلی ناراحت بودم که چرا منی که اینقدر برای هر مرحله تحصیلی زندگیم این قدر سختی بکشم و بقیه بعد از من ، بدون کمترین تلاشی جایگاه مشابه من دارن !!!!همیشه این موضوع منو ازار می داد.اما این رو به عنوان واقعیت قبول کردم.کاااااااااش.اون سالی که به سختی با رتبه دو رقمی می تونستی بری رشته حقوق.و بعد از اون سالها حتی بدون ازمون برای این رشته دانشجو می گرفتن زمانی که دانشگاه ارشد فقط تو رشته حقوق فقط چهار تا دانشگاه و یه انتخاب می داشتی و بعد از مااااا این همه دانشگاه از همه جا سر در اوردن .این فکرا می شد.نه الان……!!؟!!!!!!!.مطمىن باشید اگر الان سخت بگیرن دو سال دیگه بازهمه این سخت گیریا فراموش میشه .شما چه تضمینی میدید که امسال مجوزا باطل بشه و تا پنج سال بعد حداقل همین قانون ابطال پابر جا باشه.ولی اگر امسال بخواد این اتفاق بیفته ولی فقط مختص امسال یا سال بعد باشه واقعا در حق ما بازم ظلم نشه!؟؟!اگر تضمینی باشه که حداقل تا ده سال این قانون پا برجا باشه ظرفیت محدود من کاملا به شما حق میدم ولی باور کنید این طوری نیس!

صادق
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۲:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  Golnosh

واقعا حرف حق همینه
منم همینو میگم
بالاخره که باز میشه در دکتری، پس چه بهتر هر چه زودتر بشه
اینطور قشر جوان جامعه هم زودتر تکلیفشونو میدونن

رتبه 2 دکتری
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۲:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  Golnosh

قبول دارم. ولی به نظرم دانشگاه آزاد در تمام واحدها بدون توجه به مجوزهای وزارت دانشجو میگیره. فقط سعی کنید در واحدهایی که وزارت علوم مجوزشونو تایید کرده درس بخونین تا در طول تحصیل استرس نداشته باشید

رضا
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۹ ب٫ظ

حسین زاده لطفی معاون جدید آموزشی دانشگاه آزاد امروز؛
تعیین تکلیف تمام رشته‌های دانشگاه در وزارت علوم منوط به جذب هیأت علمی در واحدهاست

رتبه 2 دکتری
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۷ ب٫ظ

ظاهرا یسری از دوستان از حرفای من ناراحت شدن. از همه عذر خواهی میکنم. امیدوارم همه تو زندگی موفق باشن و به آرزوهاشون برسن. دوستان من بخاطر تجربیات ارشدم دارم شرایط ۵ سال دیگه رو الان بهتون میگم. افزایش بی رویه دانشجوی دکتری جز هدر دادن پول و عمر چیز دیگه ای همراه نداره. ببینین شاید پیش خودتون بگین حداقلش آقا دکتر یا خانم دکتر میشم ولی شک نکنین همینجور که الان با داشتن ارشد به دلیل اینکه اکثر افراد مدرک ارشد دارن هیچ برتری ای نسبت به دیگران نداریم مطمئنا ۵ سال دیگم این شرایط برای دکتری پیش میاد. اونوقت پشیمونی برای افرادی می افته که تو شرایط سخت مالی ۷۰ میلیون هزینه کردن (مثل من) یا افرادی که سخت تلاش کردن ولی میبینن باز هم شایسته سالاری رخ نمیده و دستشون به جایی بند نیست (سرخوردگی و کلافگی). شرایط افزایش ظرفیت فقط برای افراد کارمند و شاغل خوبه از این موقعیت استفاده کنن.
ببینین دوستان همتون موقع دعا میگین خدای هر چی که خیر هست اتفاق بیفته، باور کنین افزایش ظرفیت باعث خیر ما نیست.

علی
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  رتبه 2 دکتری

ازکجا میدونی خیر در چه چیزیست؟!؟!
ما هم خیر رو از خدا میخایم اما هیچکسی نمیدونه خیر در چیه.چه بسا درافزایش ظرفیت باشه چه بسا نباشه.
لطفا در این حد دیگه درست نیست ورود کنین.
خیلی ها دکترای ملی قبول میشن سال بعد براثرحادثه ای در مسیر دانشگاه تلف میشن.یعنی خیرشون تو این بوده که نرن دکترا؟!
بعضی چیزها دست خود آدمها ست.
برخی جاها فقط باید تلاش کرد.شما هم بهتره درستو بخونی و بزاری هرچی نهایت اتفاق افتاد….نه اینکه مسیر دعای افراد را تعیین کنین…

مهدی - جامعه شناسی
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۳:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  علی

شما واقعا خیر رو در چی میبینی؟ اینکه همه دکتر بشن؟
واقعا برات مهم نیست که مدرک دکتری بی ارزش بشه؟ اگه به کسی که در سطح فوق لیسانسم نیست بگن دکتر و به شمام که زحمت کشیدی بگن دکتر، شما سرخورده نمیشی؟

وطن
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۱:۵۷ ب٫ظ

دقیقا آقا مهدی من خودم خیلی سختی کشیدم و با مشقت زیاد درس خوندم واقعا زور داره هرکی از راه میرسه بزور لای کتابش رو وا می کنه بشه دکتر ارزش زحمت امثال منم از بین میره

علی
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۲:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  وطن

اینقد غصه نخورین..بخاین نخاین در اینده داوطلب دکتری اینقد کم میشه که مثل خارج آزاد میشه.الانم هرکی وضعش خوبه راهی خارج میشه بدون استرس مصاحبه و امتحان…

رها
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۲:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی

دقیقا منم با گلنوش و علی موافقم

علی
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۷ ب٫ظ

بعضی از واحدهایی که پارسال دکتری پذیرش کردند، قابلیت پذیرش ارشد هم ندارند.

کیارش
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۵:۲۳ ب٫ظ

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) از تصویب سه رشته دکتری و یک رشته کارشناسی ارشد در این واحد دانشگاهی خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، غلامرضا قلمکاری اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی این دانشگاه، مجوز راه‌اندازی رشته‌های دکتری مهندسی برق ـ قدرت، دکتری الهیات و معارف اسلامی ـ فلسفه و کلام اسلامی و دکتری معماری و همچنین مجوز رشته کارشناسی ارشد حسابداری از سوی شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر و ابلاغ شد.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) افزود: با توجه به برنامه‌ریزی صورت‌گرفته و نظر به ظرفیت‌های موجود در مجموعه هیئت علمی و امکانات آموزشی و پژوهشی این واحد دانشگاهی، بیش از ۲۲ رشته دکتری جدید و بالغ بر ۲۴ رشته کارشناسی ارشد جدید نیز در شورای گسترش وزارت علوم مراحل تصویب را می‌گذرانند که در صورت ابلاغ مصوبه هر کدام نسبت به اطلاع‌رسانی اقدام خواهد شد…… قابل توجه اونهایی که با صدور مجوزها مخالفند!!! اگر به سایت انا سر بزنید متوجه خواهد شد که در این چند روز چند رشته محل از طرف شوراى گسترش مجوز گرفته اند! خداروشکر

رضا
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۶:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  کیارش

بد نیست شما هم سری به لیست مجوزها بزنید و ببینید هر سه این ایم کدرشته ها جزو مجوزدارها هستند

کیارش
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۶:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

مقصود ٣ رشته نیست قربان! منظور ٢٢ رشته جدید و اینکه شوراى گسترش در حال همکارى با دانشگاه ازاد میباشد!!

علی اکبر
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۵:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  کیارش

همکاری خیلی زیاده خیلی زیاد ، آقا جان خودت رو ناراحت نکن، شما حتما قبول میشی، وزارت علوم خیلی همکاریش زیاده و داره زحمت میکشه، دکتر لطفی هم انسان مهربان و خیلی پیگیریه، آقای دکتر میرزاده هم فرمودند که به هیچ عنوان اجازه نخواهند داد که پرچم تحصیلات تکمیلی فرو بیفتد و باید بیش از هر زمان دیگری برافراشته گردد.

مهشاد
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۵:۰۴ ب٫ظ

کلنوش جان شدیدا با نظراتت موافقم.در ضمن من از یکی از اشناهامون که مقام بالایی در مرکز ازمون داره شنیدم اکثر رشته ها مجوز گرفتن نگران نباش

شادی
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۵:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهشاد

امیدوارم اینطور باشه.

وطن
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۳:۵۷ ب٫ظ

خدایا خودت کمک کن که بلایی که دانشگاه های چه دولتی و چه غیر دولتی سر لیسانس و ارشد آوردن سر دکتری نیاد.بفرموده رهبر الان تحصیلات تکمیلی باید به سمت کاربرد و عمل بره و دردی از جامعه دوا کنه. نه بشه حکایت عالم بی عمل!

وطن
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۴:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  وطن

دانشگاه های بی کیفیت منظورم بود

رضایی
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۰:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  وطن

من در ۱۱ پروژه واقعی تحقیق کرده ام . در مصاحبه گفتند بگو چند تا مقاله داری ؟ گفتم برای یکی از این تحقیقاتم ۳ سال کار کرده ام خرید یک مقاله فقط مبلغی پول لازم دارد چطور ممکنه این فرمایش رهبر عملی شه

وطن
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  رضایی

بنظر من هم ارزش کار تحقیقاتی خیلی بیشتر از مقاله نوشتنه مقاله ای هم اگر باشه باید حاصل کار تحقیقاتی باشه منظور رهبر هم همین بود یعنی سواد در عمل بدرد بخوره نه این که چهارتا برگه بشه حاصل کار که خیلی ازین مقالات حتی بدرد یکبار رجوع هم جهت کمک به موضوع یا امری نمی خورند ایشان هم گفتند که متاسفانه در زمینه علمی دچار رکود شدیم و عملا سوادمون بدرد نمی خوره

بچه زرنگ/توجه توجه
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۳:۰۳ ب٫ظ

این یه چیز منطقیه. تعداد پذیرش ازاد باید بیش تر از دولتی باشه چون شهریه می گیره. بالاخره باید یه ملاکی باشه نمی شه گفت تست شانسیه یا…. مثلا من بگم حالم تو جلسه به هم خورد نتونستم جواب سوالاتو بدم وچون برای من این اتفاق افتاد پس دیگران هم نباید قبول شوند یا چون من فراموش کردم مطالبو پس باز ازمون تستی خوب نیست. اتفاقا این تنها عامل برابری افراد است وبحث اشنا و.. در کار نیست. دیگر عوامل درونی مثل فراموشی و بیماری های روحی وروانی را نمی توان ملاک گرفت در غیر این صورت همه چیز ایراد دارد نمی تواند بهترین باشد

ساراااااااااااا روانشناسی تربیتی
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۲:۲۰ ب٫ظ

دوستان من نمیفهمم
هر تصمیمی که قرار باشه گرفته میشه و به بسته به نطرات شما نیست!
ضمنا نا گفته نمونه که اینجا هر کی بر اساس منافع خودش داره نظر میده!

Golnosh
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۲:۳۷ ب٫ظ

دقیقا.هر کی بر مبنای منافع خودش داره نظر میده.ولی حرف من اینه.ما نسلی بودیم که تو هرم سنی بالاترین نقطه رو داشتیم.زمانی که کنکور دادیم برای لیسانس یادتون رفته با اون حجم بالا شرکت کننده چه مصیبتی بود قبولی .من رتبم شد٣٧٠باز اومدیم ارشد بدیم زمان ما با همون حجم برخورد کردیم.بازم قبولی سخت بود محدود. فقط یه انتخاب داشتی و فقط همون محل انتخاب می تونستی امتحان بدی.و….. اما بعد از هرم سنی ما هم کنکور لیسانس و هم ارشد خیلی متفاوت شد.دیگه کسی لازم نبود یه سال بشینه شب و روز درس بخونه که شاید قبول بشه یا نه!!! و همه چی تغییر کرد و اسون شد.حرف من اینه اگه قرار باز چند ساله دیگه دکتری هم این شرایط باشه پس چه بهتر که یکبارم که شده این سد برای ما هم شکسته بشه. !!

شادی
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۴:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  Golnosh

خیلی عالی گفتی گلنوش جان

علی
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۵:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  شادی

واقعا همینطوره.منم موافقم با حرفای خانم گلنوش.اینایی ک مخالفن اکثرا دانشجوی دکتری هستن…
من برای کارشناسی سرمو تراشیدم.شبانه روز ۱۶ساعت درس میخوندم.حتی شام و نهار درب میزدند میزاشتن دم اتاقم.رتبم شد۱۳۲.
ارشد همینطور…
اما بعد ازما دوستانی ک در کارشناسی قبول شدند واقعا فقط شرکت کرده بودن.من با داشتن درصدهای بالا۹۶ در ۴درس و اونا گاها با منفی….
آیا الان هم من باید چشام کور بشه و بعدا برای اونا بعلت کمبود داوطلب مفت ومجانی؟!؟!
حق ماست که حداقل الان یکبار هم شده ظرفیت دکترا برای ما ونسل ما بالا بره….
کما اینکه تو دکترا خود شخص باید مطالعه ش رو زیاد کنه و تحت هر شرایطی باز در اینده ساده تر خواهد شد….

ماری بیوشیمی به علی و دوستان درسخون
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۷:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  علی

میشه بگی چطوری ۱۶ ساعت درس خوندی؟ لطفا دوستانی که ساعت مطالعه شون زیاده منو راهنمایی کنن چطوری زیاد بخونم ممنون

علی
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۹:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

ماری خانم ما دبیرستان نمونه بودیم شبانه روزی.
اونزمان ما زیر۱۴ هرکی میگرفت تجدید میشد.هرکی هم ۳تا زیر ۱۴میشد اخراج و برگشت به مدارس عادی.اگر ۲تا زیر ۱۴بود بایستی شهریور دوباره امتحان میدادیم.
اینکه گفتم روزی ۱۶ ساعت نزدیک امتحان کنکور بود و گاها بیشتر هم میشد.ما اصلا بیرون نمیرفتیم.
امار قبولی مدرسه ما در روزانه صد درصد بود.
ضمن اینکه بحث المپیادها هم داغ بود و مجبور بودیم مطالبیو فراتر از درس ها بخونیم.
اما الان همون درس ها رو نمیخونن و کارشناسی بهترین رشته قبول میشن.ایا باید من و امثال من حسادت کنیم؟!
خواندن و ادامه تحصیل حق همه هست اما بیاد داشته باشین همه یه جور لذت نمیبرن…زندگی همین درک عمیق لذت هاست.لذت درس خواندن لذت اعتقادات وگرنه همه کم وبیش مثل همیم…

ماری بیوشیمی به علی
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۱:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  علی

ممنون خوب حالا من چکارکنم که بیشتر بخونم؟؟ اگه کسی رو میشناس ی بتونه کمکم کنه بهم بگو واقعا مشکل دارم

حسن
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۲:۰۳ ب٫ظ

فرض کنید استاد راهنمایه شما با درصد منفی وارد مقطع دکتری شده به نظره شما این فاجعه نیستش؟؟؟

علی
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۵:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

اینجا رقابته…لابد همه منفی زدن.فرضه دیگه…

Iraj
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۵۹ ب٫ظ

این سایت دانشگاه ازاد تبریز است http://www.iaut.ac.ir.خیلی دانشگاه خوبی، من عاشق این دانشگاه شدم.هر سوالی که داشته باشین در خدمت هستم

پوریا- زبان و ادبیات انگلیسی
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۳:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  Iraj

سلام. به نظر شما ممکن است دانشگاه آزاد تبریز مجوز دکتری ادبیات انگلیسی را بگیرد؟ شنیده ام در این رشته اساتید خوبی دارد. متاسفانه وب سایت دانشگاه ناقص است و مثلا وقتی روی معاونت آموزشی کلیک می کنی فقط رزومه معاون را می دهد و هیچ خبری از دانشکده ها و اساتید نیست

doktoea
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۴:۳۶ ب٫ظ

اره واقعا

علی
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۵:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  doktoea

خدا کنه.چرا که نه.چیزی شنیدی پوریا؟تو دفترچه که نبود.

کاف شین
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۹:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی

ادبیات انگلیسی آزاد تبریز قویه. از استادانش خانم دکتر جمالی ، آقایان دکتر علوی، دشت پیما، مطلب زاده و اسمعیلی هم در انسانیت و تشخص و هم سواد اساتید برجسته ای هستند. دوست من به نقل از یکی از همین استادان می گفت که تقاضا داده شده و بررسی شده و به احتمال زیاد از مهر ۹۵ دانشجوی دکتری بگیر ن. ولی درمورد امسال چیزی نگفته بودن

علی
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۹:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

مرسی از راهنماییتون.شاید خدا کرد تو تکمیل ظرفیت گرفتن.منظورم ازاده.
برای خودمم نمیگم.بالاخره خیلی از دوستان علاقمند موندن تو صف…
بعدشم درست نیست ازاد یه جا ظرفیت داشته باشه اما ملی و پردیس۳۸نفر پذیرش رسمی.تازه بدون کنکور هم داریم.
قطعا هر ۳تا ک تو دفترچه هست میگیرن امسال.

رضا
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۵۸ ب٫ظ

علت اصلی افزایش ظرفیت کمبود دانشجوی کارشناسی هستش انشاله جلوه گرفته شود تا تنها افرادی شایسته وارد این مقاطع گردند

Golnosh
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۵۸ ب٫ظ

ایشالله که همه واحدا مجوز می گیرن ایشالله

رتبه 2 دکتری
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۲:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  Golnosh

انشالله جذب دانشجو عقلانی بشه

رضا
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۵۳ ب٫ظ

تعداد قبولی در دوره دکتری و ارشد باید متناسب با نیاز کشور باشد اگر دانشگاه ها غیر انتفاعی بودند اوضاع ارشد و دکتری بهتر بود

ناشناس و موافق اخذ مجوز ها
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

بفرمایید نیاز کشور چقدر است؟چه جوری این نیاز رو تشخیص دادید؟

رتبه 2 دکتری
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۵۳ ب٫ظ

جالبه فقط افراد با رتبه های بالا تقاضای افزایش ظرفیت دارند. خب دوستان بخونید برای سال دیگه انشالا رتبه یک رقمی بیارید

ناشناس و موافق اخذ مجوز ها
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۲:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  رتبه 2 دکتری

نه اینطو نیست من رتبه ام ۹ شده ومیدونم حتما قبولم.ولی بااین حال موافق با اخذ مجوزها هستم

عاطفه
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۴:۵۸ ب٫ظ

کارنامتون رو بذارید لطفا

وطن
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۴:۴۱ ب٫ظ

خیلی عذر میخوام باور نمی کنم کسی که رتبش خوب باشه واقعا دلش بخواد ظرفیت ها زیاد بشه چون براش فرقی نداره امکان نداره سما رتبه خوب داشته باشید به حرف نیست که صد نفر بیان اینجا پیج بذارن من رتبه ۱هستم از کجا بدونم راست میگید؟

مهندسی شیمی
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  رتبه 2 دکتری

ما هم رتبون خوب شده
من با رتبه یک فقط ۵ تا تست فاصله داشتم رقابت زیاده
هر کی سوادش بیشتر افتاده تر

پدرام
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهندسی شیمی

از کجا میدونی ۵ تا تست فاصله داشتی؟!!!!!!۱

mosa
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۲:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهندسی شیمی

من با رتبه۸۰ حدود ۲ نمره اختلاف دارم ولی ۹۰ تا فاصله مان است )۸۰-۱۷۰)
پس رقابت خیلی سنگینه و شما فکر کنید اگه روزمه من بهتر باشه حدود ۱۰۰ نفر جابجا میشم

علی
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۰:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  مهندسی شیمی

از کجا می دونی ۵ تست فاصله داشتی؟ مگر رتبه شما چند است؟!!!!

حسین
تیر ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهندسی شیمی

سلام مهندس رتب کتبیتون چند شد… مصاحبه چجوری بود….واسه من در کل بدک نبود یعنی رزومه خاصی نداشتم و رتبه کتبی ۲۵ شده بنظرتون شانس پذیرش در کل چجوریاست.

Golnosh
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۲:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  رتبه 2 دکتری

اقا محترم شما که اسمتون رو گذاشتید رتبه ٢ دکتری دوس دارم اینو بدونید که تفاوت درصدای شما با درصدایه دوستایه دیگتون مطمئن باشید خیلی کمه .با یه تست صد نفر جابه جا میشم.پس لطفا این حرف رو نزنید.و غره نشید که حالا که رتبه ٢ شدم پس خیلی با سوادم .رقابت خیلی فشرده بوده. و این رو همه می دونن تو ازمون تستی خیلی چیزا دخیله غیر از سواد ازجمله شانس.نوع سوال.تمرکز وسیستم مغزی اون روز امتحان شما!!.پس چند تا تست هیچ جایه دنیا ملاک برتری و باسوادی نیس.

Golnosh
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۲:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  Golnosh

اصلا ٧۵درصد در مقابل ٢۵ درصد به نظر من ظلمه .که شمایی که شاید ده تا تست رو حفظ کردی و یا شانستون از اون جایی سوال اومده که شما یادتون بوده یا شما خوندید!بشه ملاک سواد..باید همه چی ۵٠ به ۵٠ بشه .بیا تو مصاحبه نشون بده چقدر واردی!چقدر بلدی.

پدرام
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  Golnosh

همینه دیگه، اینقدر ظرفیت ارشد زیاد شد که الان همه مدعی شدن

Golnosh
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  پدرام

اقا پدارم من کسی هستم که جز ایین نامه دانشجویان ممتاز دانشگاه سراسری بودم !!!در ضمن اون کسی که روزی رسونه روزی همه رو می رسونی.اونی هم که عرضه و توان و سواد داشته باشه جایگاه خودشو تو جامعه پیدا می کنه.شاید یکم سخت تر ولی متفاوتا و بهترینا خودشون رو نشون میدن.

فرزاد
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۲:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  Golnosh

دوست عزیز استاد راهنمای من استاد مصاحبه کننده هست. میگه در دانشگاه آزاد ملاک اساتید مصاحبه کننده روی رتبه علمی افراد هست. هیچ موقع رتبه ۸ یا ۱۰ یا ۱۲ رو ول نمیکنن رتبه ۴۰ یا ۵۰ رو بچسبن. حالا رتبه های بالاتر که هیچی.

رتبه 2 کنکور
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  Golnosh

من نمره کتبی ۷۹.۵ دارم و نفر ۲۱ رشته من که همکلاسیم هست نمره کتبیش ۴۸.۳۷ هست، پس لطفا هی نگین اختلاف یه تست هست و این چیزا.

Golnosh
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  رتبه 2 کنکور

من رشته شما رو نمی دونم .ولی تو رشته من که دقیقا این شرایط حاکمه.

Golnosh
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  رتبه 2 کنکور

شما رشتتون چیه؟!

محمد حسین
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  Golnosh

گلنوش خانم دقیقا موافقم . من رتبه ام شده ۳۷ و نمره ام شده ۲۳.۱۷ ( رشته صنایع غذایی ) در صورتی که رتبه اول نمره اش ۲۴.۱۵ است و نفر آخر که ۲۵۰ است ۱۵.۱۱

پدرام
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد حسین

لطفا با مدرک صحبت کنید.

ص صنایع غذایی
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۳:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  محمد حسین

پس چرا من که ۲۹ هستم نمرم از شما کمتر؟؟؟؟!!!!

محمد حسین
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۷:۲۸ ب٫ظ

واقعا ؟؟؟؟ چقدر جالب شده ص صنایع غذایی زمان مصاحبه یکی اومده بود توی کارنامش رتبه اش بود ۲۶۸ ولی نوشته بود دعوت به مصاحبه من و سایر دوستانی که اونجا بودیم دیدیم کارنامش رو . در صورتی که در کارنامه ما زده بود ۲۱۴ و با احتساب دانشجویان بدون آزمون می شد ۲۵۰ . یعنی دانشگاه آزاد واسه هرکسی یه چیزی نوشته و کارنامه ها الکیه ؟؟؟ نظرت چیه ؟

ص صنایع غذایی
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۹ ب٫ظ

فک کنم همینه که میگید اقای مهندس فقط رتبه مهمه

سپیده
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۲:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  رتبه 2 دکتری

واقعا حرف دل منو زدید. من رتبه ۱۰ شدم، امیدوارم واحدها مجوز نگیرن تا اوضاع بهتر شه

صادق
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۷:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  سپیده

در صورتی که رتبه شما صد بود الان می گفتین همه مجوز بگیرن خدا کنه.
برا همه بهترینو بخوا اینطور تو زندگیت موفق تر میشی انشالله

سپیده
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۸:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  صادق

من حاضرم امسال قبول نشم ولی ظرفیت زیاد نشه

شادی
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۴:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  رتبه 2 دکتری

اولا که من رتبه ام خوب و مهندسی برق هم هستم و اینو خوب میدونم که موفقیت دیگران پاهای منو نمیبنده که بخوام مانع از قبولی دیگران بشم. همونطور که معدل و شرایط پژوهشی خبوبی در دوران ارشد داشتم

رضا
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۵۱ ب٫ظ

میدانید فاجعه یعنی چی؟؟؟
یعنی فردی با درصد منفی ارشد و دکتری قبول شه

پدرام
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

آقا دمت گرم

ناشناس و موافق اخذ مجوز ها
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

کجاش فاجعه است؟از شما چی کم میشه؟

پدرام
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۲:۲۰ ب٫ظ

من دیگه حرفی ندارم!!!

صادق
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۲:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

شما کارنامه بیار با نمره منفی قبول شده باشه!!

Golnosh
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  صادق

افرین

کلیماتولوژیست
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۳:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

دقیقا

رضا
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۵۰ ب٫ظ

دوستان من آزاد خوندم ولی قبول دارم کیفیت سراسری واقعن بالاتره

ناشناس و موافق اخذ مجوز ها
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

میشه بگید در چه زمینه ای کیفیت بالاتره؟

مهندسی شیمی
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۴۳ ب٫ظ

برادر و خواهری که دانشگاه دولتی هستی
اولا تبریک میگم بخاطره زحمتی کشیدی و دولتی رفتی
الان ٩٠ درصد از کسایی که در صنعت کار میکنند بچه های ازاد هستن
دانشگاه ازاد هم کاره خاصی نمیکنه مثلا تو رشته من در دولتی ١٢۵٠ نَفَر مجاز شدن
در حالی که در ازاد ٢٣٠ نَفَر مجاز شدن
در دولتی نزدیک به ۶٠٠ نَفَر پذیرش میکنه بعد در ازاد رشته ما از ٢٣٠ نَفَر نهایت ١٢٠ نَفَر بگیره

مهشاد
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۲۵ ب٫ظ

دانشکاه ازاد مسول بیکاری مردم نیست که بخواد به فکر کار دکترای اینده باشه همونطور که دانشکاه دولتی تعهدی نداره در قبال این همه پردیس بولی و شبانه هاش.من خودم با تلاش و زحمت خودم استخدام رسمی شدم بدون آشنا پس بهتره بیکار بودنمون تقصیر تعداد زیاد فارغ تحصیلان نندازیم.اتفاقا اینطوری خیلی بهترم هست رقابت خیلی زیاد میشه

پدرام
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهشاد

دقیقا رقابت چی زیاد میشه؟

مهشاد
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  پدرام

رقابت در ازمون های استخدامی و جذب نیروی باسوادتر

پدرام
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهشاد

جالب بود. همه با آزمون استخدامی جذب میشن؟؟؟؟؟!!!!!۱

مادر دو بچه
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۵:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  پدرام

من هم با ازمون استخدام شدم رتبه ام هم برای جایی که انتخاب کردم کافیه مطمینم اگه مدرکم رو بگیرم شرایط کاریم عالی میشه

مهدی - جامعه شناسی توسعه
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهشاد

جسارتا اگه کل ایران دکتر بشن شما مدرکتون کم ارزش نمیشه؟

مکانیک جامدات 94
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۲ ب٫ظ

سلام دوستان

بیایید کمی بیاندیشیم.کیفیت نباید فدای کمیت شود.من هنوز دکترا قبول نشدم که دارم این حرفو میزنم و معلومم نیست امسال قبول شوم یا خیر.ولی حاضرم سالها پشت کنکور بمانم درعوض وقتی قبول شدم امید به آینده کاری مناسب و قابل قبول در انتظارم باشد.بقیه زندگیم راحت باشم و دلهره کار نداشته باشم.چرا بفکر تحصیلات تکمیلی نیستن؟همین تعداد هم که دانشجوی دکتری داریم از سطح نیاز کشور بالاتر است.براشون کار مناسب شان نیست.

ارش بازاریابی
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۲۷ ب٫ظ

درود
قبول است
ولی یه سوال؟
اگر ظرفیت موجود بیش از نیاز است
چرا منتظر نتیجه قبولی در دکتری هستید؟!!!!!
بهتر نیست به دنبال یه کاری باشی و مشکل اشتغالت رو برطرف کنی
با سپاس و احترام

hakim
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۲:۰۴ ب٫ظ

سلام.خداخیرت بده

مکانیک جامدات 94
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۳:۵۰ ب٫ظ

دوست خوبم آرش بازاریابی سلام

من از سوال شما ناراحت نیستم.خیلی خیلی خوشحالم که یه نفر پیدا شد به حرفام عاقلانه جواب داد.پس خوب گوش کنید:
در حرفهای من سخنی از انتظار نبود.پس لطفا این حرف رو نزنید.همزمان دارم کار هم میکنم.کار کاملا غیرمرتبط با رشته خودم.ثانیا من و امثال من داریم پیش بینی میکنیم.منی که سابقه کار دارم و گشتم دیدم کار مناسب برای کارشناسی و کارشناسی ارشدم نیست(چون تعداد دانشجو زیاد بوده)پس چند سال آینده وضعیت دکترا هم همینطور خواهد شد.با وضعیکه داره پیش میره.البته الانم اوضاع بده.تعداد بورسیه های امسال واقعا فاجعه بود.از کل کشور فقط ۱۵۰ نفر.وزیر اعلام کرد که دکتراها در چندسال آینده بفکر استخدام دولتی نباشند.اخبار رو گوش بدید بد نیست.خواهش میکنم شما هم بعنوان برادر من اطلاع رسانی کنید.باعث بیداری شوید و باحوصله به همه سوالات جواب بدید.

رتبه 2 دکتری
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۵ ب٫ظ

آقا من مرید شما شدم. حرفات عالی بود. دمت گرم

پارسا بازاریابی
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۶ ق٫ظ

مکانیک جامدات ۹۴
درود بر شما
شما فرمودید که (هنوز دکترا قبول نشدم که دارم این حرفو میزنم و معلومم نیست امسال قبول شوم یا خیر)
سوال اصلی من این است که شما وقتی می دانید که ظرفیت بیش از نیاز کشور است و از اشتغال هم خبری نیست و در واقع طبق برداشت شما همه چیز روشن است
چرا در آزمون شرکت کردید؟!
با سپاس از شما دوست بزررگوار
انشااله امسال قبول می شوید و یه شغل خیلی خوب پیدا می کنید.
دکتری قبول بشی
دانشگاه بری
ستاره بچینی
قربانت

شادی
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۴:۰۲ ب٫ظ

آفرررین

مکانیک جامدات 94
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۴:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  شادی

سلام شادی خانم
فکر میکنم نظر شما کم کم داره نسبت به این مساله به نظر من نزدیک میشه.درسته؟خیلی خوشحالم که حداقل یه نفر خوب به حرفام گوش داده.از شما خواهش میکنم سعی کنید به همه اطلاع رسانی کنید.حتی یک نفر بیدار بشه بازهم خیلی اثرگذاره.همین بچه ها هستن که مسئولین آینده خواهند بود.
موفق باشید

علی مدیریت دولتی
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۵ ب٫ظ

خدا رو شکر.امیدوارم همه مجوز ها گرفته بشه.چرا باید وقتی سر ما رسید این همه سخت گیری بشه.ما هم زحمت کشیدیم و ان شا الله همه قبولیم. شاید اگه از اول مجوز نمیدادن من اصلا کنکور شرکت نمی کردم.حالا که تو دفترچه اومده حتما باید مجوز هاشم یکاری بکنن.ممنون

samiraaa
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۶ ب٫ظ

دوستان هنوز زمان مصاحبه دکتری حسابداری تعیین نشده؟

ریحانه
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۱ ب٫ظ

سلام
دوستان من ٢٣ مصاحبه دارم
رشتم صنایع غذایی هس
تو رشته ما ١٧ محل تو دفترچه بود که پذیرش میگرفتن
بخدا حاظر قبول نشم ولی ظرفیت کم شه
اخه چه وعضشه
١٧ دانشگاه با احتساب تکمیل ظرفیت میشه حدود ٢٢٠ نفر
یعنی ٢١۴ نفری که دعوت به مصاحبه شدن همه قبولا
اینجا لازمه بگم ایا براب اشتغال این هم ادم فکری کردید

رها
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  ریحانه

سلام دوستان آره ظرفیت زیاد بده ولی بعضی رشته ها واقعا کمه طرفیتشون مثلا تو رشته من فقط ۲۰ تا نهایتا ۳۰ تا میگیره ۶۰نفرم دعوت به مصاحبه شدن و سه تا رشته محلم بیشتر نمیگیره و رشته ام هم کمیاب .الانم فقط یکی بیشتر مجوز ندادن .من موافق اینم که توازن برقرار شه یعنی رشته هایی که کارایی زیاد ندارن رو حذف نکن نکه همه رو با یه چوپ بزنن مثلا بعضی رشته ها پارسال تا رتبه ۳۰۰هم گرفتن که این اصلا عاقلانه نیس

ستاره
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  ریحانه

خب این شانس شماست . رشته ما که فقط ۲ مرکزه اونم یکی شهرستان که کلا میشه ۱۴ نفر و بس . همین . این کجاش زیاده !!!!!!

رها
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  ستاره

من پارسال رو که دیگه خیلی زیاد گرفتن اینقدر گرفته امسال که فقط یک واحد اونم نفر ستاره خانم .۷

رها
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  رها

۷نفر فقط ستاره خانم

ستاره
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۲:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  رها

به ریحانه گفتم که میگه ۲۲۰ نفر ظرفیته و ۲۱۴ نفر دعوت شدن !!!! این زیاده ولی رشته های ما اصلا هم زیاد نیست

ص صنایع غذایی
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  ریحانه

سلام ریحانه جان میشه رتبتونو بگید؟

محمد حسین
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۲:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  ریحانه

ریحانه خانم منم صنایع غذایی هستم با مصاحبه رتبه ام حدود ۳۰ میشه انتخاب اولم علوم تحقیقات بعد تهران شمال و بعدش ورامین و سبزواره . شما انتخاباتون چیه ؟
۲۱۴ تا هم بیشتر هستیم حدود ۳۰۰ نفر میشیم بدون آزمون ها و سهمیه ای ها را ننوشتند . منم با شما موافقم هر دانشگاه آزادی صنایع غذایی آورده و این اشتباهه . من خودم نخونده و با بدترین اتفاقات خانوادگی ام و در حال نگارش پایان نامم در حالی که دانشجوی ترم آخر بودم آزمون و مصاحبه رو دادم و با تسلط به زبان . اما یک نفر بیاد با رتبه ۲۰۰ دکتری قبول بشه من و شما و افرادی مثل ما هم قبول بشن ارزشی نداره . دوست خودم دقیقا دو سال پیش با رتبه سه رقمی دکتری قبول شد و الان با آشنا شده هیئت علمی همون دانشگاهی که درس می خوند و داره درس هم میده در حالی که رتبه یک رقمی هنوز نتونسته حق التدریسی درس بده و کار هم نتونسته پیدا کنه و قصد انصراف داره .

کلیماتولوژیست
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۳:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  محمد حسین

واقعا درد بزرگی است

سوگل
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۲ ب٫ظ

ای کاش دانشگاه آزاد ظرفیت ها رو بالا نبره واقعا ظلم هست در حق اونهایی که دانشگاههای خوب و درجه یک مث امیرکبیر. شریف. تهران و…. درس میخونند. من خودم دانشگاه صنعتی اصفهان درس میخونم واقعا نمیشه که همه کسانی که ارشد گرفتن حتی با درصد های منفی دکترا قبول بشن…

دانشجوی دکتری اقتصاد
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۳:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  سوگل

باید همه ما به این وضعیت اعتراض کنیم.باید همه کمپین در برابر این اتفاق تشکیل بدیم واز وزارت علوم بخوایم که وضعیت دانشگاه آزاد رو سرو سامان بده.

مخالفان ظرفیت آزاد
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۶ ق٫ظ

حداقل اینطوری میگیم … یکسال از دست در رفت … دیگه نذارید بدتر بشه …

دوستان خود واحدهای دانشگاه آزاد، بچه های دولتی رو جذب میکنن

سوگل
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۳ ب٫ظ

دقیقا موافقم. الان تو دانشگاههای دولتی یک نفر هم هیات علمی که دکترای آزاد داره نمیبینی! واقعا لایک

علی
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۴ ب٫ظ

بخواهید یا نه با سیاست خصوصی سازی اینده علمی دانشگاه ها مثل سایر نقاط دنیا بیشتر دست دانشگاه های غیر دولتی خواهد بود به نظر من در مورد دانشگاه ازاد تازه شروع جهش علمی با جذب نخبگان به عنوان هیات علمی و توسعه تحصیلات تکمیلی وگسترش روابط خارجی خواهد بود.

دانشجوی دکتری اقتصاد
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۳:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  علی

شما از چه زاویه ای به موضوع نگاه می کنی؟ تو واحدهای دانشگاه آزاد حداقل معیار های دکتری هم رعایت نمیشه واقعا.بابا وجدان هم خوبه.کدوم جهش علمی .

بچه زرنگ/توجه توجه
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۳ ق٫ظ

سطح نمره دهی هم فرق می کنه. مثلا استاد شریف با استاد همون بهترین واحد دانشگاه ازاد یکی نمره نمی دن حتی اگر استاد واحد باشه. یعنی ممکنه تو علوم تحقیقات به کسی ۱۷ بده ولی تو شریف ۱۴ بده.

بچه زرنگ/توجه توجه
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۹ ق٫ظ

خوب چرا دوستان ناراحت می شن دانشگاه ازاد بیشتر جزوه محوره .یعنی اکثرا اومدن یه مدرکی بگیرن وبرن.من خودم لیسانس ازاد تو تهرون خوندم ولی اغلب نه استاد می اومد نه …../می اومد نیم ساعت درس می داد می رفت.

ستاره
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۳۲ ب٫ظ

دوره لیسانس رو با دکترا مقایسه نکنید لطفا . لیسانس گرفتن تو همه دانشگاهها جزوه محوره به جز پیام نور با اون کتاباش که آدمو دیوونه میکنه .
دکترا دیگه بازی نیست . درس باید بخونی ، آزاد و دولتی هم نداره .

مادر دو بچه
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۵:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  ستاره

من لیسانس و ارشد رو پیام نور خوندم باور کنید واسه. دو واحد هزار صفحه کتاب میخونیدیم همش هم مرجع

بچه زرنگ/توجه توجه
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۶ ق٫ظ

سلام. دوستان خوب انصافا باید پذیرفت سواد یک کسی که شریف خونده بالاتر از دانشجوهای دانشگاه های دیگر است. وهر چیزی ملاک دارد خوب ممکنه بگیم نه ملاک سواد خود افراده ولی خوب یکی از ملاک های مهم سنجش افراد سطح دانشگاهی که توش درس خونده والا کسی که مثلا پیام نور فلان روستا یا شهر دیگرو خونده می تونه ادعا کنه سواد من بیشتر از اونیه که شریف خونده یا…./یک سری معیارها بیرونی هستند درون افراد که قابلیت اندازه گیری نیست. وقتی کس شریف یا … خونده خوب باهوش تر است انصافا هم خود مان هم این موضوع را می دانیم . یک نکته اساسی که وجود دارد این است که در دانشگاه خوب مطالبی بیان می شود که شاید تا به حال در هیچ دانشگاهی بیان شده باشد ولذا شما به درک عمیقی از مباحث می رسید

ستاره
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۳۶ ب٫ظ

پیام نور دانشگاه آسونی نیست . شاید ، شاید ، ورودش آسون باشه اما خروجش بدون درس خوندن محاله . کتابای رشته خودتون از پیام نور رو ببینید ، سیستم آزمون ها و نمره دهی رو ببینید و … بعد قضاوت کنید .
قبل از این که درباره راه رفتن کسی حرف بزنید کمی با کفش های او راه بروید !!!!

زهرا
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۹:۴۱ ق٫ظ

به نظر من اونایی که از بی کیفیتی دانشگاه ازاد ناراحت هستن تلاش کنن انشالا برن دانشگاه دولتی بی کیفته رو هم بذارن واسه اونایی که واسشون کیفیت مهم نیست دیگه اینکه دعوا نداره دوستان یقین بدونن هنگام استخدام اونی که بار علمی قوی تری داره انشالا بهتر کار گیرش میاد خدا بزرگه خودش واسه همه کارارو درست می کنن

شادی
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

دقیقا. من نمیدونم چرا بعضی ها غصه مدرک ما رو میخورن.

رتبه 2 دکتری
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  شادی

ما غصه پایین اومدن ارزش مدرک خودمونو میخوریم

ستاره
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  رتبه 2 دکتری

پایین نمیاد اگه واقعا ارزش داشته باشه ، اگه واقعا متفاوت باشه ، همه میفهمن اینو . اصلا همه دکترا داشته باشن ، موقع عمل اون باسواده میره جلو . نگران نباشید !!!

پدرام
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  ستاره

بخدا اگه شایسته سالاری بود مشکلی نبود. متاسفانه الان همه با ارشد مدعی هستن و هر کی رابطه داره کار بهتر میگیره، خب دکتری هم زیاد دقیقا همین اتفاق می افته

رتبه 2 دکتری
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  ستاره

موقع عمل اونی که آشناداره میره جلو

ستاره
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۲:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  رتبه 2 دکتری

موقع عمل اونی که آشنا داره میره جلو اما یه جایی زمین میخوره و بعد اون باسواده باید بلندش کنه . مطمئن باش …

رها, آموزش زبان
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۲:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  ستاره

ستاره جون خیلى خیلى لایک

اذر
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  شادی

غصه یک جامعه پر از بیکار مدرک بدست را می خوریم

پدرام
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

کی گفته استخدام به بار علمی مربوطه؟

شادی
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  پدرام

درست میفرمایید شاید منظور زهرا خانم استخدام هیات علمی است.

رتبه 2 کنکور
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  شادی

آخه مشکل اینجاست هیئت علمی شدن هم با افزایش ظرفیتها میشه رابطه

علی
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

کسی که کارشناسی ارشد هنوز نتونسته کار مناسب پیدا کنه با دکتراش هم نمیتونه. دکتری آزاد با اون هزینه ها فقط به درد کسایی که کار دارن میخوره که بعدش با گرفتن مدرک بالاتر ارتقا بدن

رضا
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

اخه بعدا همین عزیزانی که در این دانشگاه خوندن میرن باکیفیت ترین مشاغلو میگیرن

پدرام
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

آفرین.

ستاره
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  پدرام

دیگه همینه دیگه . برای کار خوب داشتن باید آشنا داشته باشی یا پول یا سواد و ایده و خلاقیت و صد البته تو همه اونها پشتکار و توقع کم . پله بری بالا اونم یه دونه یه دونه .

ستاره
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

آفرین آفرین .

شادی
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۹:۲۶ ق٫ظ

سلام به دوستان . امیدوارم در این روزها و شبهای عزیز خداوند منت بر سر ما بگذاره و حاجات ما از جمله قبولی در دکترا را قسمتمون کنه و امیدوارم تمام مجوزها گرفته بشه و دل همه شاد باشه.انگار اگه دیگری دکترا قبول بشه جای من نوعی تنگ میشه و لطمه به من میخوره ! درسته ظرفیت ارشد را بالا بردند و الان همه ارشد میخونن ولی آیا با یک سطح کیفیت و یک معدل و یک جور کارهای پژوهشی؟!!! قطعا دکترا هم همینطوره ! دوستان مخالف افزایش دکترا اینو من بهتون قول میدم که همه کسانی که میخوان دکترا قبول بشن نه قصد هییت علمی شدن دارن !!!! نه خوردن حق شما!!!

علی
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  شادی

مساله این است اگر این مجوزها داده شود دکتری افتخار نیست بلکه برعکس باعث …

مکانیک جامدات 94
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  شادی

همه چیز به اندازه خوبه.وقتی فرصت زیادی فراهم شود افراد زیادی با هر اندازه حوصله میان مدرک میگیرن و پستهای حساس رو بدست میگیرن.جامعه مثل زنجیر بهم وصله.نمیشه کسی به کسی کاری نداشته باشه.

مخالف مجوز
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۹:۰۳ ق٫ظ

اکثر موافقای افزایش ظرفیت یا افراد کارمند هستند که میخوان وارد مقطع دکتری بشن یا افرادی که افزایش زیاد ارشد بهشون مزه داده و حالا میخوان دکتری قبول شن.

عادل
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۹:۰۰ ق٫ظ

امیدوارم مجوز گرفته نشه تا شاهد کم ارزش شدن مدرک دکتری نباشیم

اذر
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  عادل

ان شا الله

مینا
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۸:۰۹ ق٫ظ

دوستان مطمئنن این حرف دکتر لطفی پیرو حرف دکتر غریبی هست و دیگه مسئولان وزارت علوم با اونا بحث نمی کنن چون مسئولان وزارت علوم و مخصوصا شورای گسترش چندبار حرفشون رو زدن و مجوزا رو قطعی اعلام کردن من که دیگه الکی امیدوار نمیشم فقط افرادی که پارسال قبول شدن شانس اوردن و الان نمیخان ما قبول شیم کاش میومدن میگفتن اونا هم دوره شون کنسل شده که اینقدر اصرار نداشتن امسال خوبه و ظرفیتا باید کم بشه

مخالفان ظرفیت آزاد
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۸:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  مینا

ایشالا … مجوز دیگری صادر نشه …
تحصیلات تکمیلی بدون کیفیت به چه درد می خوره … ضمناً از هیات علمی هم خبری نیست

عادل
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۹:۰۱ ق٫ظ

آفرین. موافقم

دانشجوی دکتری اقتصاد
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۳:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  عادل

موافقم.

سینا
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۹:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  مینا

صد درصد مجوزها صادر خواهد شد، به هر حال تمام این رشته ها موقع ثبت نام درون دفترچه بوده و دانشجویان بر اساس آن معیار انتخاب و حتی شرکت در آزمون رو گذاشتند
این رو وزارت علوم خوب میدونه و همچنین دانشگاه آزاد
پس راهی پیش رو ندارن جز مجوز دادن امسال رشته ها و اعمال تغییرات از سال بعد. پس مطمئن باشین مجوزها صادر خواهد شد حداقل برای امسال چون راهی به جز این وجود نداره

رتبه 2 کنکور
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  سینا

امیدوارم جذب دانشجو عقلانی بشه

محمد حسین
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  سینا

موافقم سینا چون من چند بار برای دانشگاه آزاد ایمیل زدم و جوابشون این بود داوطلب گرامی معیار ما کد رشته های درون دفترچه ۹۴ -۹۵ است . تمرکزتان برای فرآیند مصاحبه را به هم نریزید . یه بارم نوشته داوطلب گرامی کلیه کد رشته های مندرج در دفترچه ۹۴ – ۹۵ دانشجو پذیرش می کنند . حتی من تعدا پذیرش رو هم پرسیدند نوشته دانشگاه آزاد هر سال طبق آیین نامه خود میزانی دانشجو را بسته به شرایط دانشگاه مبدا پذیرش می کند که این فرایند ممکن است با یک و یا دو بار تکمیل ظرفیت در برخی واحد ها صورت پذیرد و اصلا نگفت ۷ نفر هر واحد

رضا
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۸:۰۲ ق٫ظ

پارسال تقریبأ پذیرش دکتری آزاد بدون کنکور بود.
دوستان کمی باید منطقی فکر کرد دکتری که هر کسی بتواند به راحتی قبول شود به چه دردی خواهد خورد؟ غیر این است که دیگران بگویند بیکار بودی رفتی دکتری بگیری
تازه برای کسانی که شاغل هم هستند وقتی دکتری زیاد شود،خیلی ارزش خاصی ندارد فقط نتیجه اش کلی اتلاف وقت خواهد شد

رضا
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۲:۳۰ ق٫ظ

معاون آموزشی قبلی(دکتر غریبی) میگفت ما هیچ کدرشته بدون مجوزی نداریم، ایشان (معاون جدید)میگه امیدواریم مجوز کدرشته های فاقد مجوز را بگیریم
نکته اینجاست که اولا با فشارهایی که از طرف مجلس و … روی عملکرد وزارت علوم در رابطه با مجوزهای دانشگاه آزاد هست، وزارت علوم از ضوابط خودش به هیچ عنوان کوتاه نخواهد آمد. در ثانی در اصل بیانیه ها و لیست منتشر شده و مواضع وزارت علوم مرجع اصلی هست و دست بالا را دارد وگرنه مسؤولین دانشگاه آزاد تاکنون صدجور حرف زدن.
ثالثا سیاست کلی و جدید وزارت علوم کاهش ظرفیت و تمرکز بر کیفیت واحدهای آموزشی هست
رابعا دررابطه با مجوزها تاکنون دانشگاه آزاد از همه توان های خودش استفاده نموده که منجر به انتشار لیست کدرشته های با مجوز اخیر شورای گسترش بود که تنها یک چهارم(حدود ۲۵۰)کدرشته های دکترا مجاز شد، با توجه به برکناری معاون آموزشی و سایر مسایل بعید به نظر میرسه از نزدیک به ۷۵۰ کدرشته دکترا فاقد مجوز دیگر بیش از ۱۰۰ کدرشته مجوز اخذ کند

مهشاد
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۳۴ ق٫ظ

من شهرستان زرند کرمان میخوام برم جون تو استانمه و راهش نیم ساعته و اینکه ارشد اونجا بودم بچه های روانشناسی حتما دکتر جمهری و احدی و درتاج رو خوب میشناسن و اینکه این اساتید بزرک هم در دوره ارشد و هم دکترا استاد پروازی ازاد زرند هستن.شاید هیات علمی اونجا نباشن اما حداقل از نظر سطح علمی بسیار بالاست در صورتی که دکترای دولتی کرمان از خود اساتید روانشناسی کرمان که اصلا دانشجوها دل خوشی ازشون دارن .

مهشاد
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۳۰ ق٫ظ

گلنوش جان انشالله که همه مجوز قراره بکیرن.منم کارمند رسمی هستم و به خاطر علاقه و اینکه. واسه شغلم امتیاز محسوب میشه شرکت کردم و فقط هم شهر خودم میتونم دکترا بخونم .من از جند جا شنیدم که مجوز میدن

علی
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۲۴ ق٫ظ

۹۹درصد افراد مخالف افزایش محل رشته های دکتری یا پارسال قبول شدن یا بهرحال دانشجوی دکتری هستن…

علی اکبر
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  علی

آقا جان، اونا زحمت کشیدن و با ظرفیتهای پذیرش بسیار پایین قبول شدند، در حال حاضر هم با همین رشته محلهای مجوزدار امسال هم، ظرفیت پذیرش دو الی سه برابر شدند. فکر نمیکنید که حق اینا رو ضایع کردنه.

علی93
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۵:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  علی اکبر

سلام آقای علی اکبر
برادر جان.پارسال دانشگاه آزاد غوغا کرد. در رشته زبانشناسی یک دفعه یک محل پذیرش ( واحد علوم و تحقیقات تهران) را به هفده محل افزایش داد و به جای ده نفر به یکباره ۱۷۰ نفر پذیرش کرد و آخرین رتبه پذیرش شده تنها شش درصد زده بود و قبول شد در حالی که درصد نفرات اول تا سوم بالای شصت درصد بود. کدام زحمت کشیدن؟ امسال از آن هفده جا تنها دو جا تایید شد: تهران و شیراز. باید قبول کرد دانشگاه آزاد پارسال با افزایش بی رویه برای دانشجویان پذیرش شده در محل های فاقد شرایط دردسر درست کرده است.

linguistics
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۶:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی93

علی جان سلام.دنبال دوستان زبانشناسی میگشتم.برا تبادل تجربیات

قبول شده دکترا مدیریت آموزشی سال۹۳
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۲:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  علی

من سال گذشته قبول شدم و امیدوارم امسال همه علاقه مندان قبول بشه.مملکت ما آنقدر ظرفیت داره که هیچکس جای دیگری رو تنگ نخواهد کرد.

صنم مدیریت آموزشی به قبول شده دکترا مدیریت اموزشی 93
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۷:۲۴ ق٫ظ

سلام دوست عزیز می خواستم ازتون خواهش کنم راجع به مصاحبه پارسال مدیریت آموزشی توضیح بدید. سپاسگزارم

قبول شده دکترا مدیریت آموزشی سال۹۳
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۵:۰۱ ق٫ظ

درود بر شما.قبل از هرچیز باید خونسرد باشید و جو رو در اختیار بگیرید.ابتدا یک صفحه زبان میدهند که تقریبا یک پاراگرافشو باید بخونید و ترجمه کنید.سپس سوالات علمی،بعدش رزومه و معدل ارشد و از کدوم دانشگاه مدرک گرفتید رو می پرسند.در آخر از واکنششون میتونید متوجه بشید اوکی هستید یا نه….

مخالفان ظرفیت آزاد
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۸:۴۶ ق٫ظ

چه ظرفیتی داره اونوقت

مهسا.
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۲:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  علی

بیگ لایک

فرزاد
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۲:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  علی

امارو از کجا گرفتید?!

قبول شده دکترا مدیریت آموزشی سال۹۳
تیر ۱۷, ۱۳۹۴ ۵:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  فرزاد

آمار بیابانگرد رو بخونید

میثم
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۴:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  علی

دقیقا

ستاره
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

همین دیگه . صد در صد .

علی
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۰۹ ق٫ظ

آقای لطفی سری به واحدهایی که پارسال دکتری پذیرش کردند بزنید خیلی از آنها استاد درست و حسابی ندارند و خیلی از کلاسهای مقطع دکتری بیش هفت نفر تشکیل می شود؟؟؟

Golnosh
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۶ ب٫ظ

فکر می کنید واقعا همه مجوز بگیرن!؟!!؟من شغلمو دارم فقط عنوان دکتری رو می خوام من وکیلم سالهاس که وکیل هستم حتی با لیسانسم زمانی که ازمون وکالت قبول شدم می تونستم ادامه ندم ولی واقعا ارزوم عنوان دکتری هس.بچه ها واقعا تفاوت درصد بین رتبه ها خبلی خیلی کمه بین پنجا ه نفر حتی به نیم درصد هم نرسیده .سی و پنج درصد فاصلس.که حتی یه تستم نمیشه.لطفا اینجوری فکر نکنید تو رشته ما خیلی خیلی رقابت فشرده بوده و جالب اینجاس که ازمونم خبلی خیلی نسبت به سالهای قبل سخت تر بوده!

ترمه
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  Golnosh

من هم مدرک دکتری رو برای ارتقا مقام در محل کارم میخوام وشدیدا بهش نیاز دارم.خدا رو شکرکه امروز خبر خوبی رو شنیدیم مهشاد جان.به امید خدا همه مجوز ها گرفته میشن وما هم قبول میشیم

هما
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۴ ب٫ظ

کسی از بچه های زیست شناسی سلولی و مولکولی هست? خواستم بدونم چند درصد در مصاحبه از صدنفر شرکت کرده بودن? چون من از صد نفر تو این دو یا سه روز ۵۰نفر بیشتر ندیدم!

مهشاد
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۴ ب٫ظ

خدارو شکر مجوزها میخواد صادر بشه تبریک به دوستای گل و خبر بد برای کسایی که چشم نداشتن خوشحالی بچه های که یکسال زحمت کشیدن ببینن

بهار
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۷ ب٫ظ

منم خوشحالم که افرادی مثل من که ارزوی تحصیلات تکمیلی دارند وباروشهای قبل قبول نمیشدند الان به ارزوشون برسن.دوستان نگران نباشید خیلی از اوناییکه قبول میشن شرایط منو دارن وشاغل هستند نیاز به کار ندارند فقط در پستی که هستند ارتقائ درجه میگیرن وانگیزه کاری وشغلیشون بالا میره پس من از صمیم قلب موافق افزایش دکتری هستم خداراشکر

Iraj
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۷ ب٫ظ

به سایت دانشگاه ازاد تبریز سر بزنید، واقعا عالی ، من از اصفهان میرم اونجا؛ همه رشته ای هم داره

مهندسی شیمی
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۵ ب٫ظ

اقای فرهاد و اقای مسعود
دکترا خوندن فقط بخاطره سره کار رفتن نیست
من عاشق درس و ادامه تحصیلم برام هم مهم نیست سره کار باشم یا بیکار مهم درس خوندن پس هر کسی یه هدفی داره برا ادامه تحصیل
اگه دنبال کاری با مدرک دکتری داری اشتباه میکنی
در ضمن کسی که مدرک دکتری میگیره باید توانایی خودش ببره بالا
تو نمیتونی دکتری بگیری ولی زبانت ضعیف باشه اونقت خودت ضرر میکنی
پس خیلیا هستن دکتر هستن ولی بیسوادن و خیلیا هم هستن که با سوادن
دیگه این کاملا مشخص

ترمه
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهندسی شیمی

کاملا موافقم

مسعود
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۶ ب٫ظ

آقا فرهاد سلام
منم با نظر شما موافقم
امیدوارم دکتری قداست خودش رو حفظ کنه و خروجی های با کیفیت داشته باشه
خدا کنه کیفیت فدای کمیت نشه

فرهاد
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۱ ب٫ظ

این اصلا درست نیست که من با رتبه ۴ و شخصی با رتبه ۸۰ دکتری قبول شیم و اون شخص با رابطه و آشنا بازی راحت بره سر کار و من بلاتکلیف باشم. امیدوارم با توجه به نیاز مجوز اخذ بشه

هومن
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  فرهاد

فرق ۴ با ۸۰ چند تا تسته . اما مهم سابقه پژوهشیه . شاید اونی که ۸۰ هستش رزومه پژوهشی بهتری داره که قطعا حق داره دکتری بخونه . همه جای دنیا بر اساس معدل و مقالات isi معتبر سنجش انجام میدن . آزمون ملاک نیست.

کیارش
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  هومن

دقیقا درست میگید هومن جان

علی
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  کیارش

هومن جان المپیاد هم یک یا دو سواله

هومن
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  علی

استاندارد جهانی بر روی سوابق پژوهشی و معدل هستش. فرض کن اصلا یکی رتبه ۱ شده اما نمیتونه یه مقاله بنویسه یا شبیه و سازی و تحلیل و کار با نرم افزار بلد نیست اونوقت چون صرفا تست بیشتری زده صلاحیت دکتری رو داره؟؟؟؟!!! اینجوری نیست به نظر من . نه رتبه تنها کافیه و نه پژوهش تنها باید ترکیبی از هر دو باشه .

فرهاد
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  هومن

واقعا فکر می کنی فقط فرقشون چندتا تسته؟

پدرام
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  هومن

هومن با چه منطقی مقایسه میکنی؟

ترمه
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  فرهاد

آره با یه دونه تست ۲۰حداقل تا رتبه اینور و اونور میشه

پدرام
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  ترمه

جالب بود

عادل
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۷ ب٫ظ

امیدوارم با توجه به نیاز جامعه دانشجوی دکتری گرفته بشه، دلم نمیخواد دکتری قبول شم و بیکار باشم، با افزایش بی رویه ظرفیت دکتری شایسته سالاری از بین رفته و برای کسب شغل رابطه جایگزین میشه

داوطلب
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۹:۵۳ ب٫ظ

سلام دوستان
از اول هم کاملا مشخص بود که مجوزها رو میگیرن.

مهندسی شیمی
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۹:۳۲ ب٫ظ

ان شالله همه مجوزا گرفته بشه و دل همه شاد بشه

علی
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۸:۵۶ ب٫ظ

نمی دونم چطور در واحدی که قابلیت پذیرش ارشد را هم ندارد چطور می شود دانشجوی دکتری پذیرش کرد؟؟؟؟

فرزاد حقوق بین الملل
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۸:۴۲ ب٫ظ

خدا را شکر … انشا ا… تمام مجوزها را بگیرند. تحصیل جزء حقوق هر شخصی است و سلب کردن این حق ظلم است، همانطور که آقای دکتر میرزاده گفتند وظیفه دانشگاه ایجاد اشتغال نیست بسیاری از افراد تحصیلات را برای منزلت اجتماعی طی می کنن.
اینکه همه ایران هم بالاترین مدرک تحصیلی را داشته باشند هیچ اشکالی ندارد چون تنها افرادی موفق هستند و به موقعیت های خوب دست پیدا می کنند که غیر از مدرک علم واقعی هم داشته باشند، امیدوارم که تموم بچه ها به آرزوشون برسند.

مهسا
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۵ ب٫ظ

حق همه؟ یعنی اگه به همه ایران مدرک دکتری بدن حقشون ه؟!
هیچ اشکالی نداره؟ به نظرتون کسی با مدرک دکتری حاضر مثلا منشی بشه؟ تحصیلات بالاتر توقع میاره و افراد با مدرک دکتری خواهان شغل بهتر و حقوق بالاتر هستن، در حالی که بسیاری سواد لازم رو کسب نکردن!
ضمنا چیزی که می فرمایید “تنها افرادی موفق هستند و به موقعیت های خوب دست پیدا می کنند که غیر از مدرک علم واقعی هم داشته باشند” در کشورهای پیشرفته مصداق داره! نه جهان سوم!

اذر
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۰۶ ب٫ظ

تحصیل در مدرسه جز حقوق همه است . در دوره دکتری باید با سواد و باهوش باشی. نه هر کسی با درصدهای منفی و بدون رزومه برود دکتری بخواند.

ترمه
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۱۹ ب٫ظ

من با شماموافقم آقا فرزاد

پدرام
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۵۱ ب٫ظ

یادگیری خواندن و نوشتن حق همست، گرفتن دکتری فقط حق افرادی هست که بیشتر تلاش کردن

نسترن
تیر ۱۵, ۱۳۹۴ ۷:۵۵ ب٫ظ

اینم یه خبر خوش برا دانشجویان