مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
عالم زاده
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
عالم زاده

تذکر کتبی به واحدهای خاطی برگزار کننده دوره دکتری آزاد

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

برخی واحدهای دانشگاه آزاد که استانداردهای مربوط به تعداد دانشجویان در کلاس های دکتری را رعایت نکرده اند تذکر کتبی دریافت کرده اند.

فرهاد حسین زاده لطفی در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت: تعداد دانشجویان کلاس های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در واحدهای این دانشگاه دارای استانداردهایی است و پس از بررسی های صورت گرفته به واحدهای این دانشگاه که استانداردهای مربوطه را رعایت نکرده اند تذکر کتبی داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: پس از تذکر کتبی به واحدهایی که استانداردهای مربوط به جمعیت دانشجویی در کلاس های درس را رعایت نکرده اند بنابراین روسای این واحدها قول داده اند که در ترم بهمن ماه این مشکل را برطرف می کنند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: برخی از واحد ها پس از دریافت تذکر دانشگاه اقدام به تقسیم بندی دانشجویان و تشکیل کلاس های جدید کرده اند اما برخی واحدها قرار است این مشکل را برای ترم آینده برطرف کنند.

حسین زاده لطفی بیان داشت: باتوجه به بررسی های صورت گرفته تعداد واحدهای این دانشگاه که استاندارد پذیرش دانشجو در کلاس های درس را رعایت نکرده اند نسبت به گذشته بسیار کاهش یافته و می توان گفت که این وضعیت در شهر تهران کمتر از ۵ درصد کل کلاس های درسی بوده است.

وی عنوان کرد: بررسی و نظارت بر واحدهای این دانشگاه در حوزه های مختلف از جمله اجرای استانداردهای مربوط به جمعیت دانشجویان در کلاس های درس به طور منظم انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشگاه آزاد بخشنامه ای درخصوص استانداردهای تعداد دانشجویان در کلاس های درس به واحدهای آموزشی خود ابلاغ کرده که براساس این بخشنامه کلاس های دانشجویان مقاطع دکتری این دانشگاه باید ۷ تا ۱۰ نفر و مقطع کارشناسی ارشد ۲۵ تا ۳۰ نفره برگزار کند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

83 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمدرضا
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۲:۴۱ ب٫ظ

از نظارت دقیق دانشگاه آزاد متشکرم.

مهدیس
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۱:۱۹ ب٫ظ

بابا نمونه بارز و واضح این قضیه در دکتری علوم تحقیقات درس ریاضیات پیشرفته رشته مهندسی محیط زیست به چشم میخوره
کلاسای این درس ۴۷ نفره برگزار میشه
گاهی فکر میکنم دوره دبیرستان کلاس ما ۴۰ نفر بود معلممون استعفا داد میگفت مگه …..
ببخشید معذورم از اصطلاحش
ولی الان کلاسای دکتری بالای ۴۰ نفره تشکیل میشه
کی میاد نظارت کنه

جواد
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۲:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهدیس

مهدیس خانم واقعیت ندارد !!!

جزا وجرمشناسی
آذر ۸, ۱۳۹۴ ۸:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  جواد

چرا واقعیت داره در کرمانشاه اینطوری

رتبه ضعیف مکانیک جامدات 145
آذر ۶, ۱۳۹۴ ۹:۳۵ ق٫ظ

مگر میشود خود واحد ها تعداد دانشجویان دکتری را تعیین کنند این وزارت علوم چرا کاری نمیکنه مگه میشه مکانیک جامدات شریف ۵ نفر برداره و دانشگاه آزاد قزوین بدون خروجی دکتری و فقط با یک استاد و بدون دانشیار ١٩ دانشجو این واقعا توهین به علم است

علی
آذر ۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۳ ب٫ظ

واقعا همینطوره وزارت خونه باید به طور جدی برخورد کنه

احسان
آذر ۶, ۱۳۹۴ ۶:۲۰ ب٫ظ

رتبه ضعیف مکانیک جامدات ۱۴۵ سلام
دوست عزیز چرا بدون تحقیق موضوعی رو که اصلا صحت نداره بیان می کنید ؟

ساناز فیزیولوژی جانوری
آذر ۵, ۱۳۹۴ ۹:۲۷ ب٫ظ

سلام بچه های فیزیولوژی جانوری. تو دفترچه امسال به نظرتون تو رشته فیزیولوژی رشته شهرهای جدید هم هست؟ به غیر از تهران دامغان شیراز کازرون جای دیگه هم احتمالش هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نازنین فیزیولوژی
آذر ۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۶ ب٫ظ

بله عزیزم حتما هست

ساناز فیزیولوژی جانوری
آذر ۶, ۱۳۹۴ ۹:۵۴ ق٫ظ

به نظرتون تو کدوم شهر ها هستش من اهل تبریز هستم اصلا تو طرف های ما نیست همه شهر ها دوره

نازنین فیزیولوژی
آذر ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۷ ق٫ظ

بیشتر شهرهایی که ارشد فیزیولوژی دارند. مثل خود تهران و قم

ساناز فیزیولوژی جانوری
آذر ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۵ ق٫ظ

نازنین جون ایشالا به هر چی میخوای برسی. تو صد درصد مطمینی که تو قم و تو شهرهای دیگه هست؟

ساناز فیزیولوژی جانوری
آذر ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۹ ق٫ظ

من ارشد و قم خوندم ۲سال رئیس دانشکده میگه این سال دیگه صد درصد تو دفترچه هست اما خبری نیست ۲ساله میترسم امسال هم تو دفترچه نباشه

نازنین فیزیولوژی
آذر ۶, ۱۳۹۴ ۳:۰۸ ب٫ظ

اره عزیزم منم ارشد رو اونجا خوندم .چند روز پیش رفتم پرسیدم . گفت تا نیمه دوم آذر مجوز میاد.

نازنین فیزیولوژی
آذر ۶, ۱۳۹۴ ۳:۱۲ ب٫ظ

قراره بهمن تکمیل ظرفیت پذیرش داشته باشند . یعنی تا یکماه دیگه

ساناز فیزیولوژی جانوری
آذر ۶, ۱۳۹۴ ۴:۲۲ ب٫ظ

امیدوارم کاش که اینطوری که میگی باشه دیگه به نظرت به غیر قم کجاها تو دفترچه میتونن باشن؟ اصفهان هم میگن شاید باشه؟ تو چیزی شنیدی؟

فیزیولوژی جانوری شیراز
آذر ۶, ۱۳۹۴ ۶:۳۱ ب٫ظ

سلام وخسته نباشید خدمت فیزیولوژیست هادکتر خوش سخن گفته بهمن پذیرش داریم.

فیزیولوژی جانوری شیراز
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۵:۱۷ ق٫ظ

ناراحت نکن خودتو صبر کردی به حقتم میرسی طرف حسابت با خدا باشه خدا به اونی که لایقش هستی میرسونتت” امسال انتخاب اول دومتو تهران و قم بزن یاعلی بگو قبول شو”

ساناز فیزیولوژی جانوری
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۹:۵۳ ق٫ظ

باشه مرسی ایشالا تو هم به حقت برسی عزیز

ساناز فیزیولوژی جانوری
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۹:۵۴ ق٫ظ

راستی ما بدون آزمون باید معدل کلون بالای ۱۷.۵باشه؟

ساناز فیزیولوژی جانوری
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۸ ق٫ظ

راستی یکی از بچه ها میگفت زنجان هم از این سال قراره ورداره

فیزیولوژی جانوری شیراز
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۰ ق٫ظ

یاشا

ساناز فیزیولوژی جانوری
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۲:۵۳ ب٫ظ

سن ده یاشا. اگه هر خبری شد منم در جریان بزارین منم هر خبری داشتم رو همین سایت میزارم

نازنین فیزیولوژی
آذر ۶, ۱۳۹۴ ۷:۵۰ ب٫ظ

اصفهان رو نمیدونم. ولی قم مجوز رشته ای دیگه اش اومده و اینم حتما مجوزش بیاد. اما به نظر من دکتری خواندن تو جاهابی مثل تهران خیلی بهتره . نسبت به جاهایی که تازه میخوان مجوز بگیرن

ساناز فیزیولوژی جانوری
آذر ۶, ۱۳۹۴ ۸:۲۳ ب٫ظ

دکتر خوش سخن مال شیراز هستش؟

فیزیولوژی جانوری شیراز
آذر ۶, ۱۳۹۴ ۸:۳۷ ب٫ظ

نه قم

ساناز فیزیولوژی جانوری
آذر ۶, ۱۳۹۴ ۹:۱۹ ب٫ظ

یعنی صد درصد تو دفترچه امسال اسم قم هست؟

فیزیولوژی جانوری شیراز
آذر ۶, ۱۳۹۴ ۹:۴۵ ب٫ظ

اره من خودم قم خوندم پیگیر این مساله بودم نگران نباش منم تبریزیم منم دوس دارم اونجا باشم جاهای دیگه خیلی دوره برامون

ساناز فیزیولوژی جانوری
آذر ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۸ ب٫ظ

من سال قبل قبول شدم کازرون نتونستم برم آخه چطور میرفتم ۳۰ ساعت با تبریز فاصله داره به خدا افسرده شدم سه ساله که فقط این ۵شهر تو دفترچه هست آخه امسال چی میشه؟

فیزیولوژی جانوری شیراز
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۹ ق٫ظ

زنجان رو نمیدونم خبر دار شدم اطلاع مید م”بدونازمون به حرف بچه ها گوش ندید اطلاعیه رو که بخونید نوشته معدل کل نه اینکه پایان نامه جدا نمره ها جدا ” نوشته معدل کل یعنی نمره ها به اضافه معدل پایان نامه

فیزیولوژی جانوری شیراز
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۷:۳۶ ب٫ظ

اوکی

علی
آذر ۵, ۱۳۹۴ ۴:۱۲ ب٫ظ

قبولی در دانشگاه های پولی دولتی تقریبا راحت است دانشگاه آزاد جای خود دارد تقریبا بیش از ۵ نفر از دوستان خودم پارسال که هیچ امیدی به قبولی نداشتند در کمال نا باوری در دکتری آزاد قبول شدند با سه نفر از این دوستان گفتند حتی یک روز هم مطالعه نداشتند و می خواستند برای سال بعد حاضر شوند.

دکتر
آذر ۵, ۱۳۹۴ ۴:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی

خدا خیری به دانشگاه آزاد بده…که هیچوقت کسی رو نا امید نمیفرسته…

داوطلب روان شناسی
آذر ۵, ۱۳۹۴ ۵:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام. البته بستگی به رشته تحصیلی هم دارد. مثلا در رشته روان شناسی آنقدر تعداد شرکت کنندگان زیاد هست افراد سهمیه هم دارند اگر آمادگی نداشته باشند قبول نمی شوند. البته در بعضی از رشته ها حق با شماست .

امیر
آذر ۵, ۱۳۹۴ ۶:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی

آره علی آقا دقیقا همین داستان هم برای چند نفر از دوستان من اتفاق افتاد و جالب اینکه پردیس خودگردان مراکز استانها پذیرفته شدن !!

شیده
آذر ۵, ۱۳۹۴ ۸:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

حتمابار علمی و تست زنی یا حضور ذهن خوب و یا پایه زبان قوی دارن،واقعا پایه در کنکور خیلی مهمه

شیده
آذر ۵, ۱۳۹۴ ۲:۴۳ ب٫ظ

هرچقدم ما بحث کنیم میدونیم قبولی اصلا راحت نیست،انشاالله طبق خواسته نمایندگان مجلس شرایط برای داوطلبین راحتتر شه تا شاهد خروج انها از کشور نباشیم.

فرزاد
آذر ۵, ۱۳۹۴ ۳:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  شیده

پذیرش دکتری در کل خیلی کمتر هست!
و پذیرش دکتری آزاد ۹۴ در مجموع ۲۵_۳۵% خواهد بود،
و دوستانی که میگن پذیرش دکتری آزاد خیلی زیاده و همه قبول میشن اینا حرفایی بی ربط و بدون سنجیده است و اصلا صحت ندارد و این حرفا بیشتر از طرف دوستانی هست که رتبشون خیلی زیاده و کلا مجاز نشده اند، و برای دلگرمی خودشون دارن یک چیزی میگن، هرچند برخی رشته و محل ها در حد ۶یا۷ و یا۸رشته و محل پذیرشی تا سقف ۲۰_۲۵ نفر دارند که شنیدیم و ندیدیم، مثلا دوست من که از روانشناسی دانشگاه آزاد مجاز نشده بود و میگفت که دانشگاه آزاد اهواز برای دکتری روانشناسی ۲۵_۳۰نفر پذیرش کرده و بعد از پرسجوهایی دیدیم که دانشگاه آزاد اهواز برای رشته روانشناسی بجای ۲۵نفر در حد ۱۲نفر سال پیش ۹۳ پذیرش کرده و امسال هم۹۴ در حد ۷نفر میباشد!

فرزاد
آذر ۵, ۱۳۹۴ ۶:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

و هرچند این تعداد ۲۵_۳۵% پذیرش دکتری آزاد هم زیاده و بحرانی!

داوطلب روان شناسی
آذر ۵, ۱۳۹۴ ۷:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

سلام آقا فرزاد کاملا حرف شما درسته.مثلا همین تکمیل ظرفیت در رشته روان شناسی رشته محل سمنان کلا ۱۱ نفر دعوت شده بودند در صورتیکه من فکر میکردم بیش از ۲۰نفر خواهد بود. به همه دوستان توصیه می کنم شنیده ها را باور نکنند. در بسیاری از رشته ها قبولی.در دانشگاه آزاد واقعا کار سختی هست. صدای دهل از دور خوش است مثلا ما جمعی حدود ۲۰نفر از دوسنان در رشته روان شناسی تربیتی شرکت کردیم باور کنید فقط ۲نفر از ما پذیرش شدند. دو نفری که واقعا درسخون و دانشجوی ممتاز بودند و از قبل برنامه ریزی کرده بودند.

رفتارحرکتی
آذر ۵, ۱۳۹۴ ۲:۲۸ ب٫ظ

سلام.من تعجب میکنم که همش میگن همه قبول میشن.گرایش ما فقط ۲۸ نفر توی کشور گرفتن چون فقط تهران مرکز و علوم تحقیقات داره.این۲۸ نفرم کلا هم بهمن و هم مهر بودن.اصلا هم تکمیل نداشته و من هم قبول نشدم چون ۳۳ هستم.اون وقت هی میگید همه قبولن، درسته توی بعضی رشته ها بیش از حد میگیرن ولی خیلی ها هم واقعا کم پذیرش دارن.

محمد
آذر ۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۲ ب٫ظ

سلام دوستان
من احتمال زیاد واسه ترم بهمن دکترای دانشگاه آزاد قبول میشم ولی هنوز دفاع کارشناسی ارشدم رو انجام ندادم. قبولی دکترام چی میشه ؟ تا کی فرصت دارم دفاع کنم ؟
می تونم قبولیم رو بندازم واسه ترم مهر ؟
اگه بخوام مقاله بدم نمره دفاع رو بگیریم کافیه ؟
لطفا راهنماییم کنید

بهار به دوستانم از تهران شمال
آذر ۴, ۱۳۹۴ ۹:۴۰ ب٫ظ

واحد ها برای ترم بهمن، باید ۷ تا ۱۰ نفر پذیرش داشته باشن !
گروه سلولی – مولکولی شما هر ۶ نفر ظاهرا قبولین حتما
اما گروه فیزیولوژی که ۱۸(که البته ظاهرا ۱۴ نفر اومدن برای مصاحبه)نفر بودیم ، با این اوصاف ماکسیمم باید ۱۰ نفر پذیرفته شن

نازنین فیزیولوژی
آذر ۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۶ ق٫ظ

سلام بهار جان. کلاسای فیزیولوژی چه روزهایی در هفته و چندروز و چند شنبه هاست؟

ساناز فیزیولوژی جانوری
آذر ۵, ۱۳۹۴ ۹:۳۰ ب٫ظ

سلام بچه ها فیزیولوژی جانوری امسال تو دفترچه رشته شهرهای جدید هم داره؟ رشته شهرهای دیگه هم اضافه شده؟

دریا
آذر ۴, ۱۳۹۴ ۴:۳۶ ب٫ظ

با سلام وآرزوی موفقیت بحه های ایران ، زمانی دانشجوی دکترا در هرگلاس ۵ نفر بود نتیجه این شدکه یک عده برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفتند و آن هم کشورهایی مثل هند ،مالزی ،ترکیه ….. که از نظر علمی رتبه بالایی را نداشتند که آثار زیانبار انرا می دانید بحث است که چرا استراتژی مشخصی برای دوره دکترا وجود ندارد یک زمانی پذیرش محدود وزمانی هم پذیرش بیش از نیاز بازار کار ، نسل قبلی چه گناهی کرده بودند که ار ادامه تحصیل بمانند؟ ونسل فعلی هم دکترا گرفته .بیکار بمانند .

فرزاد
آذر ۴, ۱۳۹۴ ۱:۲۹ ب٫ظ

سلام. بچه ها من ارشد فراگیر پیام نور بودم دکتری قبول شدم و با ریزنمرات و یه نامه که دروسم به اتمام رسیده(نه گواهی معدل) ثبت نام کردم و شهریه را واریز کردم حالا دانشگاه فایل من را بسته و میگه باید دانشنامه را بیارید ،پیام نور مدرک موقتش ٢ تا ۴ ماه طول میکشه تا صادر بشه دانشنامه هم چند سال مدرک من توی اسفند بهم تحویل می دند اما ٢٨/۶ دفاع کردم حالا چی کار کنم ؟ دانشگاه اجازه شرکت در امتحانات را میگه بهت نمی دم !!!!

میثم
آذر ۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

گواهی موقت حدودا ۳ ماه طول می کشه تا اماده بشه. اما من از دانشگاه آزاد همون روز که کارای فارغ التحصیلیمو کردم گواهی موقتم رو گرفتم. باید پارتی داشته باشی یا اینکه اون جا که دکتری می خونی نامه بگیر ببر دانشگاه ارشدت که باهات همکاری کنن

فرزاد
آذر ۵, ۱۳۹۴ ۲:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  میثم

میتونند با اینکه شهریه را گرفتند و روز اول با همون مدارک ثبت نامم کردند حالا اخراجم کنند؟ شهریه را بر می گردونند؟ نمی دونم چی کار کنم !

دکتر
آذر ۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  فرزاد

نگران نباش….دوست عزیز …اخراجت نمیکنن…دانشگاه آزاد در به در دنبال دانشجو میگرده…واسه همینم تکمیل ظرفیتارو همش تمدید میکرد…همه رو گرفتن…خیالت راحت با خونسردی و در کمال آرامش درست رو بخون..نگران هیچ چیزم نباش…

فرزاد
آذر ۵, ۱۳۹۴ ۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

انشالا مرسی

رامتین
آذر ۴, ۱۳۹۴ ۱:۱۹ ب٫ظ

البته به خود واحد دانشگاهی هم مربوط میشه، چند روز پیش با مدیرگروه یکی از رشته های مهندسی واحد مشهد صحبت میکردم میگفت برای مصاحبه از سازمان مرکزی ۱۱ نفر رو به ما معرفی کردن و گفتند ازین میان میتونید تا ۷ نفر رو انتخاب کنید ولی ما بعد از مصاحبه تنها ۳ تا ۴ نفر رو که تازه یکی دوتاشون مشروط بوده رو تایید کردیم و به سازمان مرکزی هم نامه زدیم فقط این تعداد صلاحیت دارند و ما بقیه رو رد میکنیم و اونا هم پذیرفتن!
میخوام بگم اگر واحد دانشگاهی شما مشکلات مالی زیادی نداشته باشه و ازون مهمتر به نام خودش در مجامع داخلی و خارجی اهمیت بده هیچ وقت دست به انتخاب بی رویه نمیزنه. متاسفانه واحدهایی در در دورترین نقاط با حداقل امکانات دست به چنین انتخاب های میزنند و داد همه رو درآورده اند وگرنه واحد من با چهار استاد تمام دو دانشیار و ده استادیار نمیاد. البته خود دانشجویان عزیز که بعضا بدون در نظر گرفتن هیچ چشم اندازی تن به پذیرش در چنین واحدهایی می دهند.

علی به پریسا
آذر ۴, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۷ ب٫ظ

قبولی در دانشگاه های معتبر جهان حتی از دانشگاه های دولتی ما هم سخت تر است.
دانشگاه های نا معتبر هم که توسط وزارت علوم تایید نمی شود و فاقد ارزش هستند
پس جای نگرانی نیست.

----------
آذر ۴, ۱۳۹۴ ۴:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی به پریسا

علی جون سلام .
مطمینم که از وضعیت دانشگاه های خارج کشور به خصوص UTM و شرایط پذیرش اونها بی خبر هستید وگرنه این حرف رو نمی زدید که بگید “قبولی در دانشگاه های معتبر جهان حتی از دانشگاه های دولتی ما هم سخت تر است” !!!

علی نظری
آذر ۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۳ ق٫ظ

من خودم داوطلب دکتری هستم اما کاملا موافق کاهش ظرفیت هستم
۱- هیچ جای دنیا ظرفیت دکتری ۲۰_۳۰ نفر در کلاس نیست
۲- شاید با افزایش ظرفیت همه قبول بشیم و خوشحال اما وقتی دکتری تموم شد همه افسرده میشیم و ناراحت چون در بازار کار زیر ساخت ها برای جذب این همه مدرک دکتری نیست
۳- من ترجیح میدم ظرفیت ۱ نفر باشه و اون ۱ نفر هم بره سر کار و برای همون ۱ نفر رقابت کنم تا اینکه ظرفیت ۵۰ نفر باشه و همه بیکار باشن

محمدرضا
آذر ۴, ۱۳۹۴ ۱:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی نظری

حرفتون کاملا درسته. ایشالا همه مثل شما فکر کنند و فقط دنبال افزایش ظرفیت نباشند و کمی به عواقب خطرناک این موضوع توجه کنند.

مجید به فرزاد
آذر ۵, ۱۳۹۴ ۷:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  علی نظری

دوست عزیز شما با کارشناسی ارشد تونستی بری سر کار، فکر میکنی علت اینهمه تلاش برای گرفتن مدرک بالاتر چیه؟ همون بیکاریه. بیکاری هم چه با دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس یا دکتری همون بیکاریست. پس بذارید هممون دکتر بیکار باشیم.

جواد
آذر ۴, ۱۳۹۴ ۹:۱۰ ق٫ظ

آقای رییس ظرفیت هارو کم کنین تا بیکاری بیشتر نشه، بجای اینکه رشته های غیر پزشکی رو از بین ببرید ظرفیت رشته های پزشکی رو بیشتر کنین که سالانه چندین هزار نفر راهی ترکیه، ارمنستان، فیلیپین،… میشن. شما که دم میزنیم میگین سالانه چندین هزار دلار ارز از کشور خارج میشه پس به فکر اینا باشین که بخاطر پزشک شدن میرن خارج.

پریسا
آذر ۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  جواد

آقای رییس خواهشا ظرفیت ها را افزایش دهید تا دیگر شاهد مهاجرت های بی رویه به سایر کشورها نباشیم. دانشگاه آزاد بزرگترین دانشگاه جهان اسلام است . فکر نکنم شما از پردیس های خودگردان امکانات کمتری داشته باشید.

محمدرضا
آذر ۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  پریسا

قطعا اگر دانشگاه های داخل نسبت به جذب دانشجو اقدام نکنند ، دانشگاه هایی خارج از کشور که اکثرا بی کیفیت هستند این کار را انجام خواهند داد.
بنابراین عقل سلیم تاکید بر این دارد که این اتفاق با کیفیتی برتر در داخل کشور عزیزمان بیافتد پس بیایید دیدگاه های تنگ نظرانه را کنار بگزارید و قدم در مسیر یک تحولی بنیادین و بزرگ بگزارید انشاالله به رتبه های برتر علمی در سطح جهانی دست خواهیم یافت .

شیده
آذر ۴, ۱۳۹۴ ۹:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  پریسا

موافقم صد درصد

شیده
آذر ۴, ۱۳۹۴ ۹:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  جواد

مخالفم صد درصد

یک دانشجوی دکترا
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۸:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  جواد

گل گفتی جواد جان
همینجا مشخص میشه که نیستشون خیر نیست والا باید ظرفیت رشته های پزشکی بالا میرفت تا ملت سر از فیلیپین و ارمنستان در نیارن

نیلوفر
آذر ۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۰ ب٫ظ

بنده خدا تو واحد تبریز ۷۰ نفر سر کلاسه…

محمدرضا
آذر ۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  نیلوفر

بر عکس در کلاس های نیشابور ۵ نفر در هر رشته آزاد حضور دارند.

مهتا
آذر ۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۷ ب٫ظ

عجبا..حالت نوبت ما شد که بریم دانشگاه ظرفیت رو کم میکنن..دیگه روی ما همه چی باید امتحان بشه دیگه

بلال
آذر ۳, ۱۳۹۴ ۹:۰۶ ب٫ظ

مگه میشه… مگه داریم

fanos
آذر ۳, ۱۳۹۴ ۸:۴۲ ب٫ظ

نتایج تکمیل ظرفیت را کی اعلام میکنید ؟؟چقدر مصاحبه ..چقدر ؟؟؟؟؟به جای مصاحبه های پی در پی نتایج را اعلام کنید آقای رییس

یک دانشجوی دکترا
آذر ۳, ۱۳۹۴ ۶:۴۳ ب٫ظ

خیلی جالبه، ازمون و سنجش داوطلبان دکترا بصورت متمرکز انجام میشه بنابراین ایشون باید بدونند در هر واحد چه تعدادی قبول میشن!

علی
آذر ۳, ۱۳۹۴ ۶:۵۵ ب٫ظ

واقعا

.....
آذر ۴, ۱۳۹۴ ۷:۵۳ ق٫ظ

سلام . منظور تعداد کلاس بندی داخلی دانشگاه هستش که دست خود واحد است. منظورشون تعداد کل قبولی که سیاست گذاری اون با مرکز می باشد نیست. واحد دانشگاهی خودش باید تعداد کلاسهای دانشگاه رو برطبق قانون برگزار کنه / نه اینکه بخاطر صرفه جویی بیاد دو کلاس رو در یک کلاس ادغام کنه…

جمشید
آذر ۳, ۱۳۹۴ ۶:۲۷ ب٫ظ

دکتری شیمی آلی دانشگاه آزاد تبریز سال پیش ۹۳ دقیقا ۱۰نفر و امسال ۹۴ دقیقا ۱۵نفر هست و دکتری شیمی تجزیه دانشگاه آزاد تبریز سال ۹۳ دقیقا ۹نفر و سال ۹۴ دقیقا ۱۷نفر میباشد!

پریا
آذر ۳, ۱۳۹۴ ۶:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  جمشید

منظورتون چیه اقا جمشید !؟!

مریم
آذر ۳, ۱۳۹۴ ۷:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  جمشید

من شیمی فیزیک قبول شدم ورودی مهر ۲نفر و بامن ۳نفر میشن….

پریا
آذر ۳, ۱۳۹۴ ۶:۱۷ ب٫ظ

مگه تعداد مورد پذیرش دست واحدهاست که اخطاریه دادن !!؟؟؟
تعداد پذیرش دست خود مرکز آزمون مگه نیست !؟

nora
آذر ۳, ۱۳۹۴ ۶:۰۳ ب٫ظ

دانشگاه ازادکارش درسته . حق پذیرفته شدکانش را پایمال نمیکنه. من دو مقطع ازاد خوندم. امسال برای دکترا با رتبه ۴ نتوانستم ثبت نام کنم به لطف سنجش. حالا گیر دادن به ازاد

میثم
آذر ۳, ۱۳۹۴ ۴:۵۸ ب٫ظ

دانشگاه آزاد یزد گروه هنر گرایش ارتباط تصویری ۵۰ نفر سر کلاس :)

محمد
آذر ۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  میثم

آقا میثم اونی که شما می فرمایید آزاد نیست برادر پردیس هستش .
لطفا دقت کنید آمار غلط ندید.

میثم
آذر ۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

یعنی من نمیدونم خودم ارشدم رو کجا خوندم؟

اقتصادی
آذر ۴, ۱۳۹۴ ۸:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

والا پردیس سر هر کلاس حداکثر ۵ نفر هست.من خودم پردیسم، ۵ نفربلیشتر نیستیم.

شیده
آذر ۳, ۱۳۹۴ ۴:۴۴ ب٫ظ

انشاالله بعد از تذکرات اصلاح میشن واحدها،سخت نگیرید.

سعید
آذر ۳, ۱۳۹۴ ۴:۲۳ ب٫ظ

شوخی جالبی بود دانشگاه ازاد رامسر ارشد عمران گرایش سازه ۶۵ نفر این ترم تو یه کلاس درس الاستیسیته رو میشینن

بابک
آذر ۳, ۱۳۹۴ ۸:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

واقعا شوخی جالبی بود.