مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
عالم زاده
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
عالم زاده

برگزاری مشترک دکتری آزاد و سراسری زیر ذره‌بین

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

تجمیع آزمون دکتری 96 دانشگاه آزاد با آزمون سراسری با ابهاماتی همراه است.

به گزارش پی اچ دی تست، با تصویب قانون سنجش و پذیرش دوره‌های تحصیلات تکمیلی در مجلس شورای اسلامی، آزمون کتبی دانشگاه‌های دولتی و آزاد به صورت مشترک برگزار خواهد شد. این امر گرچه دارای مزایای فراوانی است اما جنبه‌های منفی و نکات ابهام زیادی نیز در پی دارد که بخشی از آنها خاطرنشان می‌گردد.

1- سطح یکپارچگی: سؤالی که داوطلبان آزمون دکتری دانشگاه آزاد اسلامی با آن روبه‌رو هستند، این است که یکپارچگی آزمون دکتری سراسری و آزاد تا چه مرحله‌ای از پذیرش دکتری ادامه خواهد داشت؟ آیا یکپارچگی تنها در آزمون کتبی است؟ تا مرحله انتخاب رشته است؟ و یا تا اعلام نتایج نهایی؟

تجربه موفق آزمون کارشناسی نشان می‌دهد که بهترین شیوه آن است که تنها نقطه اشتراک کنکور دکتری سراسری و آزاد، آزمون کتبی باشد و پس از آن داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی به همراه کارنامه آزمون کتبی به این دانشگاه معرفی شوند تا سایر مراحل از جمله انتخاب رشته، مصاحبه و نمره نهایی (با لحاظ وزن 50 درصدی مصاحبه و آزمون کتبی) از سوی خود دانشگاه ارائه شود.

بهره‌گیری از فرصت های بیشتر و امکان پذیرش همزمان در دکتری سراسری و آزاد و انتخاب گزینه مناسب‌تر از جمله مزایای این تفکیک است.

2- رشته‌های مجاز: با برگزاری آزمون دکتری نیمه‌متمرکز، در بسیاری از رشته‌های علوم انسانی، هنر و زبان داوطلبان ملزم به رعایت هماهنگی بین مدرک کارشناسی ارشد و رشته آزمون دکتری بوده‌اند. اما دانشگاه آزاد جز در مورد برخی رشته‌های خاص چنین محدودیتی قائل نشده است. یکپارچگی آزمون دکتری موجب می‌شود که داوطلبان گروه‌های مذکور با مشکل الزام به هماهنگی مدرک کارشناسی ارشد با رشته دکتری روبه‌رو شوند.

3- آزمون عملی: برگزاری آزمون کتبی دکتری آزاد با آزمون عملی در برخی رشته‌ها از جمله معماری و شهرسازی همراه است. در حالی که آزمون دکتری سراسری فاقد این بخش از آزمون بوده و مشخص نیست که شرایط برگزاری با ادغام آزمون‌ها به چه صورت خواهد بود.

4- تطابق رشته‌ها: برخی رشته‌های مقطع دکتری تنها در دانشگاه آزاد اسلامی ارائه می‌شود و به طور واضح نیز قابل انتقال به رشته‌ای مشخص در جدول رشته‌های سراسری نیست.  به نظر می‌رسد لازم است سازمان سنجش آموزش کشور هر چه سریع‌تر نحوه قرارگیری این رشته‌ها در جدول رشته‌های کنکور دکتری 95 را مشخص نماید.

5- محرومیت از آزمون در صورت پذیرش: در رابطه با آزمون دکتری سراسری روال بر این بوده است که داوطلبان در صورت پذیرش در هر یک از دوره‌‏های روزانه، شبانه، غیرانتفاعی، پردیس و پیام نور از شرکت در آزمون سال بعد محروم می‌شدند. در حالی که در دانشگاه آزاد چنین محرومیتی لحاظ نمی‌شود. بنابراین مشخص نیست تکلیف پذیرفته‌شدگان برای شرکت در کنکور آتی چگونه خواهد شد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

109 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
الهام
مهر ۲۶, ۱۳۹۵ ۷:۵۱ ق٫ظ

سلام.میگم کسی هست ک منابع دقیق کنکوردکترای حسابداری سال۹۶روداشته باشه؟؟یاحداقل بگیدازکجامیتونم منابع روبدست بیارم؟؟ممنون میشم کسی بتونه راهنماییم کنه

aydaaa
مهر ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۲ ق٫ظ

با سلام و خسته نباشید بچه ها میشه لطفا راهنماییم کنین من رشته خودم یعنی فقه و حقوق برا مصاحبه دکتری بین الملل دعوت به مصاحبه شدم آیا برم یا نه ارزشش روداره ؟

حسابداری
مهر ۲۳, ۱۳۹۵ ۴:۳۹ ب٫ظ

سلام حسابداران عزیز. من با نمره ۱۷٫۴۵ بدلیل انتخاب رشته بالا و نمره مصاحبه کم مردود شدم . در تکمیل سسندج، مرند ، شهرکرد ، بروجرد ، قائنات ، بیرجند را این بار انتخاب کرده ام اما نمی دانم نمره آخرین فرد در گزینش اولیه این شهرها چند بوده شما اطلاع دارید؟ ممنون میشم اگر بفرستید تا ببینم چقدر شانس دارم.

جامعه شناسی
مهر ۲۳, ۱۳۹۵ ۳:۰۲ ب٫ظ

دوستان با اختلاف رتبه ۵ نفر و اختلاف نمره ۲. امیدی به قبولی در علوم تحقیقات است؟

مهدی
مهر ۲۳, ۱۳۹۵ ۱:۴۰ ب٫ظ

سلام
علوم اقتصادی گرایش مالی . ارومیه کسی هست؟

رشته و گرایش من فقط یه محل بود آن هم ارومیه . به نظر دوستان با ۵ نفر اختلاف در یک رشته محل . امکان قبولی عست؟

دکتری شهرسازی
مهر ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۷ ب٫ظ

سلام دوستان
کسی دکتری شهرسازی واحد الکترونیکی قبول شده؟

hamid
مهر ۲۲, ۱۳۹۵ ۶:۳۵ ب٫ظ

با عرض سلام خدمت دوستان
امکانش هست بفرمایید وقتی در کارنامه ای زدن به عنوان مثال نمره کل آخرین نفر پذیرفته شده ٣۴ و رتبه کل آخرین نفر پذیرفته شده ١١٩ این چطوری هست منظور رتبه کل رو چطور محاسبه میکنند( آیا این رتبه از بین تمام شرکت کننده ها در اون رشته هست یا نه همان واحد کلا به چه صورت هست چون مثلا در این فرض که عرض کردم منطقی نیست ١١٩ نفر برای دکتری در یک واحد پذیرفته باشند) ممنون از راهنمایی شما بزرگواران

پیمان حسابداری
مهر ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  hamid

نمره ربطی به رتبه نداره

آسیه
مهر ۲۲, ۱۳۹۵ ۴:۲۱ ب٫ظ

با سلام حضور شما بزرگواران-سئوالی دارم اگر مقدور است راهنمایی بفرمایید. من امسال دکتری ازاد قبول شدم ولی چون شهر دیگر بود ثبت نام نکرده ونرفتم وقصد شرکت درآزمون امسال رادارم .چون دکتری آزاد قبول شدم ونرفتم .می توانم کنکور دکترای سراسری سال اینده راشرکت کنم؟ ممنونم.

***********پارسا برنامه ریزی شهری**************
مهر ۲۲, ۱۳۹۵ ۶:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  آسیه

هیچ مشکلی نیست با خیال راحت شرکت کن

11
مهر ۲۳, ۱۳۹۵ ۸:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  آسیه

بله میتونید
فقط این قانون مال سراسریه که هر جا حتی پیام نور و پردیس قبول بشی ، سال دیگه نمیتونی آزمون شرکت کنی
شما دانشگاه آزاد ۳ بارم قبول بشی و نری بازم میتونی شرکت کنی
ولی اینم درنظر بگیرید که اگه بزنید و نرید حق یکی از هم رشته ای هاتون ضایع شده

حقوق جزاوجرم شناسی
مهر ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۲ ب٫ظ

دوستان هزینه دانشگاه هایی که نوشته پردیس بین المللی ایت الله املی و گلبهار……بیشتر است از دانشگاه ازاد؟واقعیت داره دو برابره؟

آر‌ش
مهر ۲۲, ۱۳۹۵ ۶:۱۴ ق٫ظ

سلام
شهریه واحدهای بین‌الملل داخلی حداکثر یک و نیم برابر واحدهای عادی دانشگاه آزاد می باشد

***********پارسا برنامه ریزی شهری**************
مهر ۲۲, ۱۳۹۵ ۶:۲۱ ب٫ظ

۱.۵برابر

مدیریت رفتار سازماتی
مهر ۲۱, ۱۳۹۵ ۸:۳۹ ب٫ظ

سلام به همه
با نمره کل ۲۱/۶۷ تکمیل ظرفیت مدیریت رفتار سازمانی دانشگاه آزاد چالوس شانس قبولی هست؟

ندا
مهر ۲۱, ۱۳۹۵ ۷:۱۹ ب٫ظ

خواهشا نتایج رو زودتر اعلام کنید والا همه خسته شدیم

فیریولوژی ورزش
مهر ۲۱, ۱۳۹۵ ۶:۰۷ ب٫ظ

نتایج تکمیل ظرفیت این هفته که محاله بیاد از شنبه به بعد منتظر باشید

#
مهر ۲۱, ۱۳۹۵ ۹:۲۱ ب٫ظ

ببخشید ازاد یا سراسری؟مگه اصن سراسری تکمیل ظرفیت اومده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ندا
مهر ۲۲, ۱۳۹۵ ۸:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  #

آزاد

ندا
مهر ۲۱, ۱۳۹۵ ۵:۵۷ ب٫ظ

پس نتایج تکمیل چی شد…کلاس ها تشکیل شده و چند جلسه گذشته..آیا تکمیل برای مهر بود یا بهمن؟؟؟؟؟،،

اندیشه
مهر ۲۱, ۱۳۹۵ ۳:۱۵ ب٫ظ

ای بااااااا باااااااااا پس این جواب نتایج چی شد؟؟؟؟؟
واقعا که……

بهار
مهر ۲۱, ۱۳۹۵ ۳:۰۱ ب٫ظ

با ادغام آزاد و سراسری من که لیسانس معماری و فوق مدیریت اجراییم برای دکترا نمیتونم معماری دانشگاه آزاد امتحان بدم؟ اینکه وحشتناکه

نیک پى
مهر ۲۲, ۱۳۹۵ ۰:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  بهار

خب شما کلاً تو عمرتون ٢۶ واحد ( یعنى حدوداً ١٠ تا درس) مدیریت گذروندید و هیچگاه نمیتوانید فیلسوف دکترى (phd) رشته مدیریت باشید

علی
مهر ۲۱, ۱۳۹۵ ۲:۲۳ ب٫ظ

اخه این چه قانونی هست ؟
دکتری مدیریت دولتی بجنورد ، در دفترچه موجود بود . بعد از انتخاب رشته ( که فقط همان رشته محل را انتخاب کردم ! ) و به مصاحبه هم دعوت شدم و نمره ام ٢۶ شده است ، ولی کارنامه نهائی ام … مردود شدم !
در اعتراض به موضوع ، با خبر شدم ، برخی رشته محلها به دلیل مجوز نداشتن از شورای گسترش وزارت علوم ، حذف شده اند ! مانند رشته محل فوق !
در تکمیل ظرفیت هم نبود ! حال سوالم این است که : ایا برای تکمیل ظرفیت بهمن ، احتمال دَارد مجوز بگیرد ؟

@
مهر ۲۱, ۱۳۹۵ ۰:۰۴ ق٫ظ

دوستان تکمیل ظرفیت فقط دانشگاهایی که زدیم میتونیم شرکت کنیم?اخه شاید اونا اصن جای خالی نداشته باشن.خیلی بد میشهن تکمیل

سمانه
مهر ۲۰, ۱۳۹۵ ۹:۱۰ ب٫ظ

جاتون خالی فارغ از همه چیز زیر فواره ایی به صدای موسیقین اب گوش می دم
خدایا حال ما رو به بهترین حال تغییر بده

.
مهر ۲۰, ۱۳۹۵ ۸:۰۱ ب٫ظ

دوستان دانشگاه آزاد از واحد تهران شمال به مشهد اگه دونفر بخوان جابجا بشن امکانش هست؟ هر دونفر قبولی دکترای امسال هستن

سعید
مهر ۲۰, ۱۳۹۵ ۵:۴۲ ب٫ظ

سلام دوستان کسی نمیدونه نتیجه تکمیل ظرفیت دکتری۹۵ رو کی اعلام میکنن

نیروانا
مهر ۲۰, ۱۳۹۵ ۶:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

اواخر هفته آینده

خسرو
مهر ۲۰, ۱۳۹۵ ۸:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  نیروانا

راوی سنی بوده احتمال زیاد دارد ۵شنبه این هفته اعلام کنند التماس دعا یا حسین شفاعت برای همه محتاج جاجتمندان

سیندرلا
مهر ۲۰, ۱۳۹۵ ۹:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  خسرو

سلام. از کجا میدونید؟ اونوقت اگه به امید خدا قبول بشیم ورودی مهریم؟ کلاسا همه ۳ ۴ جلسه تشکیل شده ها. خوابگاه بهمون میدن؟

نیروانا
مهر ۲۱, ۱۳۹۵ ۱:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  سیندرلا

۴۷۴۳ گفت

سیندرلا
مهر ۲۱, ۱۳۹۵ ۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  سیندرلا

۴۷۴۳ چیه؟

سیندرلا
مهر ۲۱, ۱۳۹۵ ۲:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

دانشگاه آزاد؟ پیش. من فکر کردم دولتی

مالی
مهر ۲۰, ۱۳۹۵ ۴:۳۱ ب٫ظ

سلام .دوستان من قبولی دکتری مهندسی مالی ام در آزاد و مطمینم که نمیتونم تو سراسری قبول شم .و به خاطر هزینش واقعا دو دلم.
اگه ممکنه راهنماییمکنید که ارزش خوندن داره یا نه؟
آیا حداقل ۵۰% احتمال داره بتونم هزینمو در بیارم ؟

علی منتظر
مهر ۲۰, ۱۳۹۵ ۴:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  مالی

سلام، اصلا شک نکنید که نمی ارزه
مگه اینکه در یک واحد دانشگاهی بتونید بورسیه بشید و مطمئن باشید بعد از اتمام تحصیلات، عضو هیات علمی خواهید شد.

نسرین
مهر ۲۰, ۱۳۹۵ ۷:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی منتظر

سلام میشه لطفا شرایط بورسیه را بگید که به چه صورتیه؟
لطفا هرکسی میدونه راهنمایی کنه
سپاسگذارم

معمار
مهر ۲۱, ۱۳۹۵ ۱:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  نسرین

بورسیه یه زمانی بود. الان دیگه بعیده.

محمد
مهر ۲۰, ۱۳۹۵ ۵:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  مالی

به نظر من که می ارزه برید چون هر لحظه با بخشنامه ها آیین نامه ها و قوانین مبهم معلوم نیست سرنوشت دکتری چی میشه. بهتره برید چون سال بعد مطمئن باشید حسرت اینکه چرا نرفتین تو دلتون میمونه. به هرحال انتخاب با خودتونه امیدوارم بهترین انتخاب رو داشته باشین.

دکتر مریم
مهر ۲۰, ۱۳۹۵ ۸:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  مالی

می ارزه عزیزم اگه واقعا علاقه داری بخون. موفق باشی

حقوق جزاوجرم شناسی به نیک پی بزرگوار
مهر ۲۰, ۱۳۹۵ ۳:۵۰ ب٫ظ

بنده نمره م ۳۱.۴۰است تکمیل طرفیت بنظرتون قبول میشم؟ایت الله املی رو اول زدم که نمره اخرین قبولیش ۳۱.۸۰است

فرزاد حقوق کیفری
مهر ۲۰, ۱۳۹۵ ۵:۳۹ ب٫ظ

سلام
شک نکن قبولین
با نمره ۲۵ امید به قبولی داره
خدا بزرگه

پروفسور آرش
مهر ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۲ ب٫ظ

امیدوارم همه چیز رو سازمان سنجش برگزار کنه اینجوری همه چیز استاندارد میشه…
دیگه منابعی که میخونی یکدست و اینکه خودتو مقایسه میکنی با کسی که دانشگاه ملی قبول شده در شرایطی که سوالات برابر بوده…
تازه احتمال قبول کردن دانشگاه آزاد و پیام نور و …
یه جورایی تو دانشگاه ملی در مقطع دکتری بالاتر میره…
خلاصه پرفکت نیست ولی قطعا از قبل بهتر شده…

اتا
مهر ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۵ ق٫ظ

من دکتری مرحله اول قبول شدم رتبه۵ علوم تحقیقات قبول شذم الان ثبت نام کردم نمبخوام ولی دانشگاه را دوست ندارم تو تکمیل ظرفیت اراک را زدم ب نظرتون قبولم؟؟؟

دکتر گندم
مهر ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۳ ق٫ظ

دوستان تنقدر جوش نزنید که تو پذیرش و مصاحبه پارتی بازی میشه. دوره دکترا کاملا با بقیه مقاطع فرق میکنه.من خودم دکترام رو از علوم و تحقیقات گرفتم. اونایی که به قول بعضیا با پارتی بازی اومدن داخل اگه استحقاق نداشته باشن نمیتونن از پس آزمون زبان و یا جامع بربیان و در نهایت مجبور میشن نیمه کاره درس رو رها کنن.تازه باید حتما حداقل یک مقاله قوی هم داشته باشی تا بهت اجازه دفاع بدن واینا از عهده ی هر کسی برنمیاد. پس شاید یک سری الکی دکترا قبول شن ولی در نهایت نمیتونن مدرک بگیرن و نیمه کاره رها میکنن…

مالی
مهر ۲۰, ۱۳۹۵ ۴:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر گندم

بسیار عالی …میشه دقیقا با جرییات بگید هزینتون برای ترمها و پایان نامه چقد شد؟

دکتر گندم
مهر ۲۰, ۱۳۹۵ ۴:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  مالی

من ورودی ۹۱ بودم، ترمی ۶ واحد داشتم. سه ترم اول حدودا ۶ میلیون هر ترم، ترم ۴ هم که جامع بود ۴ میلیون. و ترم ۵و ۶ و ۷ که پایان نامه دارید هر ترم حدودا ۱۴ میلیون شد. من ۷ ترمه تموم کردم.
موفق باشید

سیلتن
مهر ۲۲, ۱۳۹۵ ۱:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر گندم

الان شما درستووون تموم شده در حال انجام چ کاری هستید؟

افشین
مهر ۲۰, ۱۳۹۵ ۴:۰۳ ق٫ظ

من اصلا از کار دانشگاه ازاد سر در نمیارم من دوسال پیش از دکتری امار مرودشت قبول شدم ولی وقتی به سایت دانشگاه مرودشت مراجعه کردم اصلا این دانشگاه گروه امار نداشت خلاصه بخاطر هزینه و به نظر من بی اعتباری مدرک دکتری دانشگاه ازاد ثبت نام نکردم دوباره تو تکمیل ظرفیت که نگاه میکردم دوباره نزدیک به ۲۰ نفر رو هم برداشت حالا با این وضعیت چه فرقی میکنه دانشگاه ازاد کنکورش جدا برگزار شه یا با سراسری ادغام شه یا هم اصلا ازمونی وجود نداشته باشه مهم اولا این هستش که جلوی این پذریش بی رویه رو بگیره تا حداقل یه ادمی که روزی ۱۰ ساعت مطالعه میکنه با بقیه یه فرقی داشته باشه ثانیا مسولین هم جلوی این همه بیعدالتی تو کنکور سراسری رو بگیرن واجازه ندن چندتا ادم استاد نما مثل کنکور سال قبل با سرنوشت این همه داوطلب بازی کنن تا داوطلبانی ک واقعا میخوان ادامه تحصیل بدن با خیال راحت بشینن خودشون رو واسه کنکور اماده کنن

امار
مهر ۲۰, ۱۳۹۵ ۳:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  افشین

ببخشید شما الان کدام دانشگاه مشغول تحصیل هستید ؟

علی
مهر ۲۰, ۱۳۹۵ ۰:۵۰ ق٫ظ

ادغام آزمون سراسری و آزاد خیلی خوبه زیرا یک مرجع در کشور و آن سازمان سنجش است که مسولیت برگزاری آزمون دکتری خواهد شد و از هرج و مرج سالهای اخیر (رشته های غیرمجاز)شاید کمی کاسته شود.

علی
مهر ۲۰, ۱۳۹۵ ۰:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  علی

البته در صورتی خوب است که ظرفیتهای دانشگاه آزاد را پایین بیاورد.

دکتری
مهر ۲۰, ۱۳۹۵ ۰:۰۱ ق٫ظ

یک نکته خیلی مهم تر از همه فراموش شده، وقتی آزاد و سراسری جدا باشد، هر کسی دوبار در سال فرصت دارد توانایی خود را به اثبات برساند، ولی برگزاری فقط یک آزمون در سال بسیار بد است، چون ممکن است، کسی به طور اتفاقی در روز آزمون بیمار باشد، دو فرصت بسیار بهتر از یک فرصت است، مگر اینکه آزمون را دوبار در سال برگزار کنند….،

م
مهر ۲۰, ۱۳۹۵ ۲:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری

دقیقا من امسال روز آزمون سازمان سنحش، یک دست و یک پام توی آتل بود و تازه محبور شدم مسافت طولانی ورودی دانشگاه تا سالن رو هم پیاده توی برف طی کنم. موقع امتحان سرم گیج میرفت.

باغبانی
مهر ۱۹, ۱۳۹۵ ۹:۲۹ ب٫ظ

سلام بچه ها از تکمیل ظرفیت دولتی کسی خبر نداره؟

سیندرلا
مهر ۲۰, ۱۳۹۵ ۳:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  باغبانی

منم منتظرشم. هنوز شروع نکردم. دوستام میگن بخون خبری نیست از تکمیل. ولی حسم میگه تکمیل قبلم. واسه همین هنوز شروع نکردم

باغبانی
مهر ۲۱, ۱۳۹۵ ۰:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  سیندرلا

چه رشته ای هستید حتما میاد چون هر ساله بوده

ساجده
مهر ۱۹, ۱۳۹۵ ۹:۱۵ ب٫ظ

من نمیدونم چرا دوستان مسائل را با هم قاتی میکنند.
آزمون دانشگاه ها با هم برگزار میشه. چه ربطی به پذیرش داره؟ چه ربطی به ظرفیت؟ چه ربطی به رشته محل های بدون مجور.
شما یه امتحان میدی رتبت یا میشه ۱ یا میشه ۱۰۰. انتخاب رشته می کنی که بری دانشگاه آزاد یا دولتی. هر جا دعوت شدی میری مصاحبه. هیچ فرقی با سال های گذشته نکرده واسه ما ها که قصدمون دولتی هست. بقیه را نمیدونم… برید بشینید درساتونو بخونید تا آزمون چیزی نمونده. این سازیه که زده شده و باید باهاش رقصید وگرنه اغافله جا میمونید

مهدی مهدی
مهر ۱۹, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  ساجده

مهندس منابع دکتری دولتی و آزاد خیلیییی متفاوت

زهرا
مهر ۱۹, ۱۳۹۵ ۹:۰۴ ب٫ظ

تجمیع دو آزمون مانند آزمون سراسری کار درستیه به اعتقاد من عادلانه تره

خسرو
مهر ۱۹, ۱۳۹۵ ۷:۴۴ ب٫ظ

وزارت علوم ازمون وخطا بازی می کند دراین موضوع قشر اسیب پذیر کلا در تحصیلی تکمیلی باید کنار بکشند

!!!
مهر ۱۹, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  خسرو

دقیقاً چرا اونوقت ؟؟!!!

علیرضا
مهر ۱۹, ۱۳۹۵ ۷:۰۲ ب٫ظ

سلام به همه دوستان محترم
به نظر من هر چه کنترل بیشتری بر ظرفیتها باشد این به نفع کیفیت آموزش و پژوهش در سطح دکتری خواهد بود …
امیدوارم وزارت علوم ظرفیت پذیرش دکتری در دانشگاه آزاد را بیشتر کنترل کند .
ظرفیتها باید بر اساس توان علمی دانشگاهها تعیین شود و البته نیاز کشور .
به عنوان مثال ظرفیت پذیرش در رشته معماری و شهرسازی ، مهندسی عمران ، مهندسی برق و حقوق و حسابداری و روانشناسی بسیار بسیار بالاست بعضی از این رشته ها بیش از ۷۰۰ دانشجو در سال گذشته پذیرش کرده اند و واقعا آینده اشتغال و سطح کیفی آموزش در سالهای آینده را زیر سوال میبرد …

سودا
مهر ۱۹, ۱۳۹۵ ۸:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

دوست گرامی،صرفا رتبه بالا بدست آوردن با چند عدد تست معیار سنجش خوبی نیست.یکی از دوستانم سیزده کتاب تالیف شده دا ه و شش مقاله ی ای اس ای با آی اف ۲/۹.ولی در کنکور رتبه خوبی کسب نکرد.اگر معیار پژوهشه این آقا باید برن دکترا نه اوناییکه با چهار تا تست رتبه میارن ولی هیچ رزومه پژوهشی ندارن.

نیک پى
مهر ۱۹, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  سودا

ما که تا حالا ندیدیم کسى ١٣ تا کتاب داشته باشه . حتماً کتاباشون پولى بوده . یعنى هفتصد ، هشتصد هزار تومان براى چاپ هر کتاب هزینه کردند که خوشبختانه اساتید گول این حقه بازى ها رو نمى خورند .

مکانیک 2
مهر ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  سودا

دوست عزیز.
اینکه می گی کتاب نوشته و مقاله داده اصلا مهم نیست چون من خودم کار ارشدم خیلی خوب بود ولی چون یک کار جدید بود و منابع برای شروع کار کم بود انجام دادنش طول کشید و بعد چون می خواستم آزمون دکترا بدم وقتم رو گذاشتم واسه خوندن برای کنکور واسه همین وقتی نداشتم که مقاله بنویسم در صورتیکه اگه کنکور نبود الان منم چندین مقاله داشتم. این یه برنامه ای است که سازمان سنجش گذاشته( آزمون ) و شرایط برای همه یکیه و عدالت بیشتری نسبت به مصاحبه و تعداد مقاله داره چون خیلی راحت میشه با پول مقاله و کتاب یه نام خودتون کنید یا بعضی ها که آشنا اساتید هستند حتی بدون پول هم کلی مقاله به نامشون میشه( دیدم که میگم ) ولی آزمون دکترا یه چیز کلی هست و شرایط برای همه یکسانه ( چه پولدار باشی،چه بی پول، چه آشنا اساتید باشی؛چه غریبه)

مهرداد
مهر ۲۱, ۱۳۹۵ ۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  سودا

شما در کار دانشجوی ارشدی که ۱۳ تا کتاب تالیفی (!!!!) داره حتما شک کنید. چون کتاب نوشتن کار کسی هست که سالهاست داره در یک زمینه ای تحقیق میکنه و مقاله های آن چجنانی در بهتریم ژورنال ها ی دنیا چاپ میکنه سپس میاد و کتاب می نویسه. اونم در یک انتشارات معتبر نه اینکه با هزینه های آن چنانی در انتشارات های بسیار بی کیفیت کتاب چاپ کنه. اصلا دانشجوی ارشد و حتی دکترا سواد کافی برای نوشتن کتاب رو نداره و این در همه جای دنیا هست حتی ۱ کتاب تالیفی تا جه برسه به ۱۳ تا کتاب.

خسرو
مهر ۱۹, ۱۳۹۵ ۶:۱۶ ب٫ظ

بسیار کار اشتباهی است

علی
مهر ۲۰, ۱۳۹۵ ۰:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  خسرو

بسیار کار درستی است زیرا هرج و مرج را کاهش و آزمونها را در سطح دکتری نظامند میکنه

علوم سیاسی
مهر ۲۰, ۱۳۹۵ ۲:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  خسرو

بسیار کار درستی است…بلکه اینجوری اعتبار دکتری آزاد بره بالا

سارا
مهر ۱۹, ۱۳۹۵ ۶:۱۳ ب٫ظ

ز سال گذشته برنامه ریزیم واسه دانشگاه آزاد بوده و کلی درس خوندم ولی الان با این تغییر منابع باید چیکار کرد؟!!!

نیک پى
مهر ۱۹, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

کسى اگر در یک رشته اى تسلط داشته باشه ، منابع مهم نیست.

فرخ
مهر ۲۰, ۱۳۹۵ ۲:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  نیک پى

شما حامد نیک پی هستید؟

نیک پى
مهر ۲۲, ۱۳۹۵ ۰:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  فرخ

خخخخخخ

سارا
مهر ۱۹, ۱۳۹۵ ۶:۱۳ ب٫ظ

وقتی منابع باهم متفاوت هست چرا اینقدر دیر باید اعلام کنن واقعا در حق دانشجویانی که پارسال قبول نشدن و به امید امسال بودن ظلم میشه.
من از سال گذشته برنامه ریزیم واسه دانشگاه آزاد بوده و کلی درس خوندم ولی الان با این تغییر منابع باید چیکار کرد؟!!!

مهدی مهدی
مهر ۱۹, ۱۳۹۵ ۸:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام
آذر ماه ثبت نام آزمون دکتری هستش یعنی حدودا ۲ ماه دیگه ،نمیتونن طی این ۲ ماه این آزمون را باهم تجمیع کنن چون یک سری مشکلاتی هست که باید رفع بشود و فکر نکنم طی این ۲ ماه حل بشود احتمالا برای سال دیگه بتوانن این کارا انجام بدن ولی برای امسال فکر نکنم وقت کافی باش برای رفع این مساعل

مهسا
مهر ۲۰, ۱۳۹۵ ۰:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی مهدی

سلام
دوست گرامی این مصوبه مربوط به الان نیست که فرصت کافی برای اجرا نداشته باشن. مصوبه طرح سنجش و پذیرش مربوط به گذشته است و زمان کافی برای برنامه ریزی وجود داشته. بنابراین به نظرم وقتتون رو تلف نکنید و مطابق سرفصل های اعلام شده شروع به مطالعه کنید.

هنر
مهر ۱۹, ۱۳۹۵ ۵:۵۸ ب٫ظ

سلام.لطفا کارشناسان در نظر داشته باشند به جز مواردی که در بخشنامه بالا آمده است باید تکلیف منابع آزمون را هم مشخص کرد و سریع اطلاع رسانی کرد. مثلا در رشته معماری دانشگاه آزاد و دولتی منابع ذکر شده یکی نیست و این مساله ممکن است در برخی رشته های دیگر هم دیده شود. ممنون

مهسا
مهر ۱۹, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  هنر

سلام
چون آزمون رو سازمان سنجش برگزار میکنه، در حال حاضر منابع مطابق سرفصلهای اعلام شده از سوی سنجش هست و همین سرفصل ها ملاک هست.

منصور
مهر ۱۹, ۱۳۹۵ ۵:۴۳ ب٫ظ

سلام.یکی دیگر از ایرادات برگزاری مشترک آزمون دکتری آزاد وسراسری این است که بعضی رشته ها فقط در آزمون سراسری است ودر آزاد نیست مثل رشته های علوم شناختی که مشترک بین چند رشته است واگر کسی آن را انتخاب کند عملا از شانس قبولی در آزاد محروم می گردد.

داوطلب مترجمی ٩۶
مهر ۲۱, ۱۳۹۵ ۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  منصور

سلام. بله دقیقاً مثل رشته مترجمی که توی سراسری هست و توی آزاد نیست. بنابراین عملاً تفاوتی نداشت برام که آزمون ادغام بشه یا مجزا برگزار بشه.
امیدوارم دوستان موفق باشن

mm
مهر ۱۹, ۱۳۹۵ ۵:۴۰ ب٫ظ

ادغام شد مصوبه مجلس تصویب شد الن دولت از طریق وزارت علوم فقط باید اونو اجرا کنه

میثم
مهر ۱۹, ۱۳۹۵ ۵:۳۸ ب٫ظ

اینکه مدرک دکتری در همان رشته ارشد باشد اشتباهه. پس سیاست پژوهش بین رشته ای چی میشه

مهرداد
مهر ۱۹, ۱۳۹۵ ۵:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  میثم

میثم جان سیاست پژوهش بین رشته ای معنیش این نیست که شما رشته خودت رو عوض کنی معنیش اینه که در رشته خودت از یافته های دیگر رشته ها هم استفاده کنی. آره عزیزم. خود اینکه یک نفر بخواد در ارشد یک رشته رو بخونه و در دکترا یک رشته دیگه نشون میده که اون اصلا آدم قابل اعتمادی نیست.
و الان هم در کشور ما بسیار رایج هست که افراد بدون اینکه مدرک مرتبط داشته باشن مشغول تدریس و یا پژوهش در یک رشته دیگه هستن.
برای مثال با اینکه آموزش زبان دوم خودش یک رشته آکادمیک هست و تا دکترا در همه دانشگاه های معتبر دنیا قابل خوندن هست و داره تدریس میشه شما میبینید که در موسسات و بسیاری جاهای دیگه افرادی که از زبان فقط حرف زدنش رو بلد هستن دارن تدریس میکنن پژوهش میکنن و سر مردم بیچاره رو کلاه میزارن. و در خیلی از رشته های دیگه از جمله کامپیوتر، ریاضی، و…….. به همین صورت هست.

میثم
مهر ۱۹, ۱۳۹۵ ۸:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهرداد

در مورد این موضوع نمیشه مطلق نظر داد که کدام درست و کدام اشتباهه. در رشته خود از یافته های دیگر رشته ها استفاده کرد یه نوع هست و اینکه تا ارشد یک رشته رو بخونی و در مقطع دکتری تغییر رشته با توجیه و ارتباط منطقی پیش بری و رشته قبلی خود با دکتری را در پایان نامه مرتبط کنی هم یک مدل

مهرداد
مهر ۱۹, ۱۳۹۵ ۹:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  میثم

والا این مدلی رو که شما میگی رو من تا به حال تو هیچ دانشگاهیی ندیدم تو هیچ جای دنیا هم که دانشگاهوشنو چک کردم هم ندیدم. مثلا طرف تا ارشد فیزیک بخونه بعد به یکباره در دکترا بهش اجازه بدن که بره مثلا رشتشو بکنه مهندسی کامپیوتر!! خیلی از دانشگاه ها رو شما نگاه کنید حتی برای ارشد خوندن هم مدرک مرتبط کارشناسی میخوان تا چه برسه که بخوای دکترا بخونی. اصلا منطقییش هم این هست.

نیک پى- حقوق کیفرى
مهر ۱۹, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهرداد

با مهرداد موافقم . دانشگاه آزاد با عدم لزوم تجانس رشته، بزرگترین ظلم رو به سیستم آموزشى کشور کرد

میثم
مهر ۱۹, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  میثم

دوست عزیز
یک مثال می زنم.
رشته ای داریم با نام مدیریت پروژه برای رشته های معماری
به نظرتون کدام یک از افراد زیر مناسب تدریس برای این رشته هستند:

کسی که تمام مقاطع معماری یا مدیریت خونده

یا

شخصی که تا ارشد معماری خونده و دکتری رو مدیریت خونده؟

مدیریت ساخت - دکتر
مهر ۲۰, ۱۳۹۵ ۱:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  میثم

میثم جان مدیریت پروژه وساخت خیلی به درسای تخصصی معماری دوره لیسانس یا فوق لیسانس ارتباطی نداره وروی مدیریت بیشتر مانور داره تا معماری بنظر من کسی که با پیش زمینه معماری و عمران تو بحثهای مدیریت طرح ها و کمپانی ها باشه بهتر میتونه تو این رشته تدریس کنه تا مثلا صرفا” یک دکترای معماری موفق باشید

میثم
مهر ۲۰, ۱۳۹۵ ۸:۰۳ ق٫ظ

بزرگوار حرف من اینه که کسی که دکتری رشته دیگه رو گرفته قطعا در زمینه اون رشته پژوهش هایی هم داشته باشه نه صرفا یک مدرک رو بگیره، ظاهرا امر اینه که دیدگاه من و شما در خصوص واژه (ی بین رشته ای) متفاوت هستش.

اگر بنا بود مبنای بین رشته ای فقط به نوشتن نهایت یک مقاله یا یک کتاب ختم شود هیچ وقت رشته هایی مانند رسانه های ورزشی، مدیریت ورزشی و …. به وجود نمی آمد. موئید باشید.

mm
مهر ۱۹, ۱۳۹۵ ۵:۳۵ ب٫ظ

کسی که مطالعه داشته باشه رزمه خوب داشته باشه در آزمون خوب عمل کنه دیگه براش فرقی نداره آزمون ادغام شده باشه یا نه

معمار
مهر ۱۹, ۱۳۹۵ ۸:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  mm

مگه کنکور کارشناسیه که با خوندن چهارتا کتاب همه چی حل بشه!!!
در رشته معماری، بخش اصلی و تائین کننده نتیجه آزمون دانشگاه آزاد مربوط به آزمون عملی هست و منابع و نوع سوالات و… کاملا با دانشگاه سراسری متفاوته.
یعنی کسی که توی آزمون سراسری اول میشه ممکنه نفر آخر آزاد باشه و برعکس.
الان سوالات آزمون شامل چه مواردی میشه؟ باید چه چیزی رو مطالعه کرد؟

مهسا
مهر ۱۹, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  معمار

سلام
البته نظر شخصی بنده اینه که مقطع دکتری، جای پژوهش هست و برگزاری آزمون عملی برای این مقطع چندان منطقی نیست. کما این که کسانی که قراره پی اچ دی بگیرن، لازمه که پژوهشگر باشن و مرزهای علم رو به جلو ببرن و خط کشیدن و طرح زدن نیازی به داشتن اخرین مدرک تحصیلی در رشته معماری نداره و فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی از عهده این امر برخواهند امد.

معمار
مهر ۲۰, ۱۳۹۵ ۲:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

اینکه اسکیس لازمه یا نه، خارج از این صحبته. چون خودم اسکیس خیلی عالی ندارم به ناچار با شما موافقم.

بحث اینه که منابع این دو آزمون کاملا متفاوت هستن. یعنی دروسی که ما ۷ سال مطالعه کردیم تا در آزمون دکتری آزاد قبول بشیم دود شد و رفت هوا!
باید از اول بشینیم و منابع سراسری رو بخونیم. کتابهایی که هیچوقت برای ما تدریس نشده!

مهرداد
مهر ۲۱, ۱۳۹۵ ۱:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

آفرین مهسا

ee
مهر ۲۰, ۱۳۹۵ ۷:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  معمار

اتفاقا بهترین قسمتش اینه که آزمون عملی حذف بشه. افرادی که فقط به خاطر اسکیس خوب و ضریب بالاش در دکتری معماری قبول می شن کم نیستن. هیچ بار علمی هم ندارن.

عبدالله
مهر ۲۰, ۱۳۹۵ ۵:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  ee

شما مثل اینکه اسکیست خوب نیست این حرف رو میزنی!!! گذشته از همه ی این حرفا…
تو آزمون دکتری ملاک زبان و استعداد هست!!!
اصلا دروس تخصصی مهم نیست!
اگر به قول دوستمون که دم از پژوهش میزدن برید و پژوهش کنید !متوجه میشید اکثر رتبه های برتر که تو کنکور دکتری رشته ی معماری قبول میشن! بیشتر مترجمن تا آگاه به تخصص!!!

سودا
مهر ۱۹, ۱۳۹۵ ۸:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  mm

نه دوست عزیز.ان شا ا… دعوت میشید به مصاحبه و کاملا متوجه میشید که پارتی بازیه.انقد مثبت اندیشی هم خوب نیست

نیک پى- حقوق کیفرى
مهر ۱۹, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  mm

با mm موافقم

محمد
مهر ۱۹, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۷ ب٫ظ

دوست عزیز شما چرا با دانشگاه برنامه های دانشگاه آزاد مخالفید؟؟؟؟

علیرضا - مدیریت منابع انسانی
مهر ۱۹, ۱۳۹۵ ۵:۲۹ ب٫ظ

بنده رشته تحصیلی ام میدیریت منابع انسانی است که امسال زیر شاخه مدیریت دولتی باید باشیم و منابع تخصصی خودمون که مدیریت منابع انسانی و رفتار سازمانی است رو کلا نمی خونیم و باید دروس تخصصی رشته مدیریت دولتی رو بخونیم . مسئولین سازمان سنجش لطفا منابع مدیریت منابع انسانی رو به حالت قبل برگردانند . دوستان منابع انسانی به سازمان سنجش مراجعه حضوری یا تلفنی داشته باشند تا این نقیصه زودتر برطرف شود

دکتر حتمی
مهر ۱۹, ۱۳۹۵ ۸:۴۹ ب٫ظ

منابع انسانی و مدیریت دولتی که تو آزمون آزاد هم یکی بود

ناراحت
مهر ۱۹, ۱۳۹۵ ۵:۲۴ ب٫ظ

ادغام نکنید.

دکتری مشاوره
مهر ۱۹, ۱۳۹۵ ۵:۰۵ ب٫ظ

درستش هم همین بود که سازمان سنجش آموزش کشور بعنوان متولی برگزاری آزمونها باشد سازمان سنجش در برگزاری ازمون مشترک با دانشگاه آزاد خیلی خوب عمل کرد دست مریزاد باید گفت سطح رتبه های رشته های با ازمون گروه پزشکی وپیراپزشکی دولتی وآزاد خیلی شبیه هم هست و این یکی از پارامترهای برنامه ششم توسعه وسند تحول علمی دانشگاهاست در آزمون دکتری تخصصی وارشد هم اگر برگزاری آزمون به متولیش سازمان سنجش واگذار شود قطعا ما با واحدهای بدون مجوز روبرو نمی شویم وکیفیت رتبه های علمی دولتی وآزاد را بهم نزدیک می کند چون یک دکتر مملکت باید با تراز مثبت حداقل نمره ۲۵درصد وارد دانشگاه دولتی وازاد شود

mm
مهر ۱۹, ۱۳۹۵ ۵:۳۳ ب٫ظ

البته اگر بعد از آزمون دوباره باز تکمیل ظرفیت نذارن یا در مراحل مصاحبه دوباره دچاره تخلف نشن و جذب بی رویه دانشجو نداشته باشن عالیه

mm
مهر ۱۹, ۱۳۹۵ ۵:۰۴ ب٫ظ

ادغام آزمون کار درستی بود دیگه از جذب بی رویه دانشجو جلوگیری خواهد کرد

دکتر
مهر ۱۹, ۱۳۹۵ ۵:۰۲ ب٫ظ

سلام خواهشا دو تا آزمون رو یکی نکنید اینا چه تصمیماتی میگیرید دیگه

سودا
مهر ۱۹, ۱۳۹۵ ۴:۳۵ ب٫ظ

سلام خدمت همه ی مسئولین
شما رو به خدا قسم،این دو آزمون رو از هم جدا کنید.واقعا خیلی شرایط رو سخت کردید.ما هم دوست داریم ادامه تحصیل بدیم ولی با این شرایط ادغام آزمونها نمی تونیم وارد دانشگاه بشیم.

محمد
مهر ۱۹, ۱۳۹۵ ۵:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  سودا

خب هدف این شیوه هم اینه که دانشجوها تمایل کمتری به دکتری پیدا کنن