مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
عالم زاده
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
عالم زاده

اعلام دروس جبرانی الزامی پذیرفته‌شدگان دکتری 95 دانشگاه آزاد

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

گذراندن حداقل ۴ واحد درسی جبرانی در سال اول تحصیلی برای پذیرفته‌شدگان دوره دکتری تخصصی سال 1395 دانشگاه آزاد اسلامی الزامی است.

به گزارش پی اچ دی تست، بنا بر بخشنامه شماره 30/47022 مورخ 94/7/7، موضوع ابلاغ واحدهای دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی، گذراندن دروس جبرانی 4 الی 10 واحد درسی در سال اول تحصیلی برای پذیرفته‌شدگان این دوره اجباری است.

متن بخشنامه به شرح زیر است:

نظر به این که آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی بر مبنای سنجش تمامی دروس تخصصی موردنیاز و احراز مجموع نمره خام مثبت است، بر این پایه با عنایت به دستورالعمل اجرایی آیین نامه جدید دوره دکتری تخصصی لازم است واحدها و گروه های آموزشی برای تمام پذیرفته شدگان دکتری تخصصی با توجه به نمره خام آزمون کتبی به منظور افزایش کیفیت علاوه بر واحدهای درسی دوره دکتری تخصصی، دروس جبرانی برای سال اول تعریف و ارائه نمایند.

بر این اساس گذراندن دروس جبرانی 4 الی 10 واحد درسی در سال اول تحصیلی به شرح ذیل الزامی خواهد بود.

الف- دروس جبرانی مشترک برای تمامی دانشجویان:

  1.  درس روش تحقیق، مقاله و رساله نویسی پیشرفته ۲ واحد
  2.  درس زبان تخصصی پیشرفته ۲ واحد

تبصره 1- شهریه دروس جبرانی براسا بخشنامه شماره 30/34324 مورخ 95/5/20 محاسبه می شود.

تبصره 2- به استناد بخشنامه شماره 30/28188 مورخ 95/4/20 دانشجویان دوره دکتری زبان انگلیسی از گذراندن درس جبرانی زبان تخصصی پیشرفته (جبرانی) معاف هستند.

ب- دروس جبرانی بر اساس نمره خام آزمون کتبی:

شامل دروس تخصصی دوره کارشناسی ارشد مد نظر در آزمون ورودی دکتری، حد اکثر ۶ واحد

تبصره 3: پذیرفته شدگانی که در برخی از دروس امتحانی خود در آزمون دکتری تخصصی نمره خام کمتر از ۳۳/۳۳ کسب نموده اند، لازم است مطابق نظر گروه تخصصی مربوط از دروس مرتبط به میزان حداکثر ۶ واحد (علاوه بر دروس جبرانی مشترک تمامی رشته ها) به عنوان درس جبرانی بگذرانند.

تبصره 4: پذیرفته شدگان بدون آزمون دوره دکتری تخصصی لازم است مطابق نظر گروه تخصصی از دروس مرتبط دوره کارشناسی ارشد به میزان حداکثر ۶ واحد (علاوه بر دروس جبرانی مشترک تمامی رشته ها) به عنوان جبرانی بگذرانند.

تبصره 5: محتوای دروس جبرانی به تشخیص گروه آموزشی خواهد بود و حداقل نمره قبولی دروس جبرانی 14 بوده که در محاسبه میانگین نیمسال و کل دوره دانشجو تاثیری نخواهد داشت.

تبصره 6: برابر بخشنامه شماره 70/62923 مورخ 94/8/25 پذیرفته شدگان دکتری تخصصی پژوهش محور از گذراندن دروس جبرانی معاف می باشند.

بدیهی است اخذ دروس تخصصی و برگزاری امتحان جامع در این مقطع منوط به کسب موفقیت در دروس جبرانی است.

این بخشنامه برای تمام دانشجویان دکتری تخصصی اعم از سهمیه و غیرسهمیه ورودی های 94 و 95 به بعد الزامی است.

این بخشنامه در تاریخ 1395/7/4 به تایید رییس محترم دانشگاه آزاد اسلامی رسیده و مسئولیت اجرایی آن برعهده روسای واحدهای دانشگاهی می باشد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

61 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
معصوم
فروردین ۲۸, ۱۳۹۶ ۸:۳۷ ب٫ظ

سلام خسته نباشی
لطفا نمره قبولی دروس جبرانی دکترای تخصصی چند ؟
آیا نمره ۱۲ در دروس جبرانی قبولی ؟؟؟

university
آبان ۹, ۱۳۹۵ ۱:۳۶ ب٫ظ

با سلام و عرض ادب
آیا کسی هست که مدیریت بازرگانی واحد بین المللی تهران مرکز با همکاری روسیه ( الکترونیکی ) باشد و هنوز ثبت نام نکرده باشد . اگر است آیا بهمن می شود ثبت نام کرد
خواهشا پاسخ دهید مهم است

بازاریابی
آبان ۱۱, ۱۳۹۵ ۴:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  university

من مدیریت بازرگانی- بازاریابی تهران مرکز با روسیه هستم هنوز ثبت نام نکردم.تماسگرفتم گفتن ترم تشریف بیارید.
البته هزینه اش رو هنوز نمی دونم.هزینه الکترونیکی گفتن مثل واحذهای داخلیه ولی ظاهرا بخاطر گیری که وزرات علوم داده کلاسا حضوری شدن وامکان اضافه شدن شهریه وجود داره.

بازاریابی
آبان ۱۱, ۱۳۹۵ ۴:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  بازاریابی

ترم بهمن

برنامه ریزی درسی
آبان ۹, ۱۳۹۵ ۱:۰۷ ق٫ظ

باسلام ووقت بخیر ما دانشجویان مقطع دکتری برنامه ریزی درسی دانشگاه

رودهن شکایت خودرا به کجا بریم ۲۶ نفر دعوت به مصاحبه کردند ۸ نفر

پذیرفته شدیم حالا فهمیدیم این دانشگاه در مقطع دکتری مجوز برای برنامه

ریزی درسی نداره کی جواب مارا میدهد؟

بیتا قاسم نژاد
آبان ۸, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۹ ب٫ظ

سلام بازاریابی $$ نمره اخرین فرد پذیرفته شده بیرجند ۱۹.۹۱ است

بازاریابی
آبان ۸, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۹ ق٫ظ

دوستان من مدیریت بازاریابی واحد تهران مرکزی با همکاری روسیه قبول شدم کسی میدونه آیا این رشته مجوز داره یاخیر؟
و اینکه شهریه اش چقدره؟

m
آبان ۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۹ ق٫ظ

سلام جناب اقای دکتر میرزاده من زمان ثبت نام متاسفانه سیستم به مشکل برخورد کرد و نتوانستم قشم را انتخاب کنم و واحد امارات هم قابل حذف نبود متاسفانه امارات قبول شدم لطفا اگه امکان داره با جابجای نامبرده به داخل کشور موافقت نمائید باتشکر

m.aمدیریت آموزشی
آبان ۶, ۱۳۹۵ ۴:۱۳ ب٫ظ

سلام .از زمان دعوت به مصاحبه غایبین موجه چه خبر؟سپاس

دانشجوی دکتری ماهشهر
آبان ۵, ۱۳۹۵ ۹:۵۲ ب٫ظ

سلام وقت بخیر دانشگاه ازاد ماهشهر دانشجویان دکتری را مجبور میکند هزینه ۴ واحد جبرانی روش تحقیق و زبان تخصصی را بصورت هزینه دروس اصلی حساب می کند که این خلاف قانون است اما هیچ کس با وجود این بخشنامه پاسخگو نمی باشد

eghlima
آبان ۵, ۱۳۹۵ ۵:۲۳ ب٫ظ

بله متاسفانه من هم نتونستم برم ثبت نام هرجور حساب میکنم هزینه ها برام خیلی سنگین هست خوابگاه و رفت وامد بروجرد دکتری ادبیات انگلیسی قبول شدم

Yasser خرمشهر
آبان ۵, ۱۳۹۵ ۹:۴۷ ق٫ظ

سلام دوستان احیانا‌ کسی برای ثبت نام رفته دانشگاه خرمشهر از زمان کلاسها و شهریه خبر دارند ؟

ارام
آبان ۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۱ ب٫ظ

لطفا ب شهریه بالای مقطع دکتری و افزایش اون اعتراض کنین کمر شکنه لامصب

دکتری صنایع
آبان ۵, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  ارام

منم اعتراضمو نوشتم سایت دکتر میرزاده قسمت ارتباط مردمی باید ثبت کنید

محمد
آبان ۹, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  ارام

دانشگاه آزاد با وزارت علوم در افتاده بخاطر تعداد پذیرش و مجوز، حالا بیاد شهریه رو کم کنه؟!

الناز
آبان ۴, ۱۳۹۵ ۹:۴۳ ب٫ظ

لطفا دوستانی که تجربه دارند بگویند آیا می شود برای واحدهای جبرانی با استاد و دانشگاه هماهنگ نمود و در کلاسهایشان حاضر نشویم یا فقط چند حلسه برویم و بعد امتحان بدیم ؟ .باتشکر .

پژوهش محور
آبان ۴, ۱۳۹۵ ۹:۴۸ ق٫ظ

اعلام شده پژوهش محور واحد جبرانی نداره، اما به من ۸ واحد جبرانی دادن،اصلا معلوم نیست چه میکنند.

دکتری..
آبان ۴, ۱۳۹۵ ۰:۳۷ ق٫ظ

در بین الملل ۱۰ واحد جبرانی دادند که به نظر میرسه درست نیست، چون سازمان مرکزی دانشگاه آزاد از یکسال پیش اعلام کرده بود فقط دروس زبان انگلیسی و روش تحقیق اجبار هست و بقیه دروسی که زیر ۳۳درصد در آزمون کسب شده میتوانند جبرانی داشته باشند.

و همانطور که میدونید آزمون بین الملل به صورت سولات تست هوش، هوش عمومی، استعداد تحصیلی، اطلاعات عمومی و زبان برگزار شد که قاعدتا دیگر نمیبایست جبرانی دیگری داده میشد و چون آزمون هم داشته دانشکاه نمیتواند خودش در این ارتباط تصمیم بگیرد و بایستی دروس تخصصی ارائه کند.

ضمنا در دیگر جاها هم موضوع حداکثر ۶ واحد است نه اینکه عین ۶ واحد را به زور به همه بدهند و از طرفی نظر مدیر گروه شرط شده که شرایط نابرابری را هم برای دانشجویان رقم میزند! لطفا دانشگاه تجدید نظر کند.

به معمارها
آبان ۴, ۱۳۹۵ ۰:۳۴ ق٫ظ

دوستان معماری ،واحد اهر مجوز دکترای معماری داره ؟؟

معماری
آبان ۴, ۱۳۹۵ ۶:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  به معمارها

بله مجوز دارد

علی علوی
آبان ۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۷ ب٫ظ

دوستان اینکه گفتن قبولی های بهمن میتونن مهر ثبت نام کنن حقیقت داره؟ میشه لینک بدید؟ من بهمن نرم افزار قم قبول شدم. دیروز رفتم اصلا جایی واسه ثبت نام نبود. یکی از مسئولین دانشگاه گفت اسامی قبولی بهمن برای ما فعلا نمیاد. مسئول تحصیلات تکمیلی هم گفت ظرفیتای ما پره همچین کاری نمیکنیم.
کسی هست که این کارو انجام داده باشه؟

معماری اهر
آبان ۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۷ ب٫ظ

دوستان کسی اطلاع داره دانشگاه آزاد اهر برای دکترای معماری مجوز داره ؟تکلیف کسی که ثبت نام کرده چیه ؟

م
آبان ۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۷ ب٫ظ

سلام من هنوز نتونستم برم ثبت نام کنم.
شنبه هفته بعد برم بهم گیر نمیدن.؟؟؟؟؟ میخوام این ترمو مرخصی بگیرم

شادی.
آبان ۴, ۱۳۹۵ ۰:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  م

نیاز نیس اصلا بری. ترم بعدم که بری ثبت نام با تاخیر انجام میشه
من رفتم مرخصی بگیرم همینو گفتن بهم

عبدی
آبان ۴, ۱۳۹۵ ۸:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  م

می تونید بدون هزینه یک ترم مرخصی بگیرید
https://phdtest.ir/1395/07/زمان-ثبت-نام-تاخیر-دکتری-۹۵-۹۶-ازاد/

ارام
آبان ۳, ۱۳۹۵ ۹:۵۶ ب٫ظ

من از آمار فراریم ولی تو همه مقاطع به طور نامحسوس دنبال منه!!! الانم آمار جبرانییبببببی دادن ای خداا

محسن
آبان ۳, ۱۳۹۵ ۹:۵۴ ب٫ظ

طبق آیین نامه وزارت علوم کل دروس دکترا باید ۳۶ واحدباشه. دانشگاه آزاد برای افزایش دروس و شهریه و طولانی شدن دوره هااین بخشنامه من درآوردی رو از خودش درآورده . تازه طبق اییننامه حداکثر دروس جبرانی باید ۶ واحد باشه نه ۱۰ واحد.
هدف اصلی از وضع این دروس افزایش ۵ تا۸ میلیونی در کل مبلغ شهریه دریافتی از دانشجو و سود سرشار حاصل از آن است.( این دروس باعث میشن که حداقل یک ترم کامل وقت و پول شما بره)ما در دوره ارشد هم روش تحقیق و سمینار را گذرانیدیم. خود من ۲ تا مقاله علمی- پژوهشی و ۲ کتاب دارم. رفتم سر کلاس روش تحقیق درس رو به کسی دادن که اصلا نمیدونه روش تحقیق چیه. کلاس را هم فقط در ۶ جلسه برگزار میکنه. دروس جبرانی هم با دانشجویان ارشد و با ظریفت ۴۲ نفر برگزار میشه. بعضی از دوستان ما هم تافل و آیلس دارن، سرکلاس زبان پیشرفته بیشتر به صحبتهای غیردرسی میگذره چون چندنفری تو کلاس هستن که واقعا از خود استاد هم زبانشون بهتره.

....
آبان ۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

من به غیر از این ۴ واحد اجباری ۲ واحد اصلی که ارائه شده بود گرفتم، آموزش حذفش کرد گفت قانونه که ترم اول فقط جبرانی ارائه شود اجازه گرفتن هیچ واحد اصلی را ندارین و هم این روش تحقیق اجباری را و هم آمار را به عنوان پیش نیاز گفتند باید بگیری با اینکه عنوان درسی که زیر ۳۳ زده بودم، آمار و روش تحقیق بود و گرفتن روش تحقیق کفایت می کرد، چون طبق قانون باید تا ۱۰ واحد جبرانی ارائه شود هر کاری می کنند که واحد اضافه بگیریم همه چیز برای دریافت پول و جبران کمبود بودجه هست، زبان بالای ۶۰درصد ومدرک زبان ونمره های ارشد هم هیچ اهمیتی ندارد.

مرتضی
آبان ۳, ۱۳۹۵ ۹:۳۱ ب٫ظ

معلومه که اکثر دانشگاه ها این ۱۰ واحد رو به زور هم که شده میدن. کسی رو میشناسین پول مفت رو پس بزنه!

سارا
آبان ۳, ۱۳۹۵ ۶:۵۵ ب٫ظ

با سلام دوستان گذراندن دروس جبرانی به غیر از صرف هزینه و زمان هیچ فایده دیگری ندارم. مخصوصا برای کسانی که بدون آزمون و با نمره بالا وارد مقطع دکترا شده اند.به نظر بنده باید این دروس مثل دانشگاه دولتی از لیست دروس ارائه شده دانشگاه آزاد برداشته شود.چون واقعا یک بار مالی اضافی بر دوش دانشجویان میباشد.

سمیرا حقوق .خطاب به مسئولین دانشگاه آزاد در اعتراض به واحد های جبرانی .
آبان ۳, ۱۳۹۵ ۶:۱۰ ب٫ظ

باسلام خدمت مسئولین محترم و دوستان عزیز . انشالله همه موفق باشید . دوستان عزیز این واحد های جبراانی که از سال قبل گذاشتند معضلی برای دانشجویان دکتری ایجاد کرده . هم باید هزینه بدیم و هم زمان و فرصت را از دست بدیم و هم در معدل ترم هم محاسبه نشود . ضمن اینکه این اقدام در وزارت علوم (دانشگاههای دولتی ) جایگاهی ندارد و عمل نمی شودواز امسال هم که قانون سنجش و پذیرش یکی شده . خواهشمندم همگی به این موضوع اعتراض کنیدو از طریق مسئولین دانشگاه آزاد پیگیری کنید تا این واحدها حذف شوند(حداقل ۶ واحد دروس جبرانی تخصصی) یا به گونه دیگری عمل شود . مثلا بگویند اگر شما در کارشناسی ارشد این درسها را با نمره ۱۶ یا ۱۸ به بالا گذرانیدید از گرفتن این واحدها معافید . درغیر این صورت همانطور که گفتم برای دانشجویان دکتری سخت ومشکل است که برود سرکلاس دوره کارشناسی ارشد بنشیند و دوباره مطالب قبلی را بخواند و …. و آنهم کلاسهایی که هفته ای یک بار تشکیل می شوند و شاید در تمام طول هفته برخی از ترمها این دروس کلاس داشته باشند. خیلی سخت است برای دانشحویی که مثلا فلان درس را در دوره کارشناسی ارشد ۱۹/۵ در یکی از بهترین دانگاههای آزاد ایران و با بهترین اساتید آورده بیاید و برود با دانشجویان جدید کارشناسی ارشد همکلاس شود برای گذراندن دروس جبرانی و آنهم با ان وضعی که گفتم. باتشکر .

11
آبان ۳, ۱۳۹۵ ۶:۳۸ ب٫ظ

واقعا اگه همه پیگیری کنن حذف میشه
تودوره ارشد هم گفتن باید مبانی کامپیوتر بگذرونید
انقدر از تمام کشور دوستان پیگیری کردن که الزامش رو بر داشتن

بازاریابی $$
آبان ۳, ۱۳۹۵ ۴:۵۰ ب٫ظ

دوستان سلام
لطفا اگه کسی اخرین نمره واحدهای عجب شیر و بیرجند رو داره بگه چنده ممنون میشم خیلی برام مهمه ؟؟؟

احمد
آبان ۳, ۱۳۹۵ ۳:۴۹ ب٫ظ

دوستان به حرف دوستمون گوش بدید و همه بریم سایت دکتر میرزاده خواهش کنیم ۱۵درصد افزایش شهریه را اعمال نکنند ، این یعنی ترمی یک و نیم میلیون صرفه جویی در شهریه

kati
آبان ۳, ۱۳۹۵ ۲:۱۵ ب٫ظ

سلام دوستان
اگر کسی ترم بهمن ثبت نام کنه امکانش هست در یک ترم دروس جبرانی و تخصصی رو با هم داشته باشه؟؟؟؟؟؟؟؟

میلاد(منابع انسانی)
آبان ۴, ۱۳۹۵ ۸:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  kati

بستگی به سیاستهای گروه برای ارائه واحدها داره …

زبان انگلیسی به آموزش زبان ,متقاضی جابجایی
آبان ۳, ۱۳۹۵ ۱:۵۶ ب٫ظ

سلام دوستان, خدا به داد ما که رشتمون زبانه برسه پس, منم بناب قبولشدم ولی میخام نرم, واقعا دانشگاه ازاد با این شهریه های بالا شهر دیگه رفت وامد و هزینه های اضافیش نمیصرفه, دانشگاه باید سیاست جذبشو طوری تنظیم کنه که کسیکه متقاضیه انتقالیه بتونه به شهر خودش بره , چون واقعا هزینه ها خیلی بالاس مگر اینکه کسی خودش بخاد شهردیگه رو بره و راضی باشه , و گرنه بااین هزینه های هنگفت فقط ادم باید شهر خودش,بخونه

آزی
آبان ۳, ۱۳۹۵ ۴:۰۱ ب٫ظ

دقیقا همینه که شما می فرمایید
منم بخاطر همین تهران نرفتم ، شهر نزدیک به محل سکونتم رو انتخاب کردم ، با اینکه خیلی دوست داشتم علوم تحقیقات بخونم ، قبول شدم ولی نمیتونم برم ، واقعا هزینه اسکان و رفت و آمد و هزینه های جانبی بالاست و نمی صرفه

زهرامدیریت بازرگانی
آبان ۳, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۷ ب٫ظ

سلام من واحد کیش مریریت بازرگانی قبول شدم میتونم با یکی از دانشجوهایه واحد قشم جابه جا بشم ؟

آزاد
آبان ۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۸ ق٫ظ

در دانشگاه کاشان ده واحد جبرانی دادند. عملا همه درس ها جبرانی هست. اعتراض هم کردیم نتیجه نداد.
در بخشنامه زده حداکثر ده واحد…
یعنی میشه کمتر هم واحد ارایه بدن
دوستان در دانشگاه های دیگه چه خبر هست؟ چند واحد دادند؟ من عمران سازه هستم

لاغری
آبان ۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  آزاد

دانشگاه ما هم که تهران جنوبیم همینطوره

حسابدار
آبان ۳, ۱۳۹۵ ۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  آزاد

من علوم تحقیقات قبول شدم
ماهم۱۰ واحد جبرانی داریم

مهسا
آبان ۳, ۱۳۹۵ ۲:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  آزاد

دانشگاه منم قزوین هست ترم اول ده واحد جبرانی دادن

دکتر فلسفه ت.ت
آبان ۳, ۱۳۹۵ ۳:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  آزاد

علوم تحقیقات.اینترنتی به من ۴ واحد دادند.

هستی.. مازندران به مشهد
آبان ۳, ۱۳۹۵ ۳:۴۶ ب٫ظ

به من ۱۰ واحد جبرانی دادن مشهد

لاغری
آبان ۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۱ ق٫ظ

یعنی حتما باید این واحدها را بگذرانیم مگه امتحان زبان ندادیم پس چرا دوباره باید زبان بخونیم

اسی
آبان ۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۹ ق٫ظ

من رفتم ثبت نام کرمانشاه بهم چند واحد جبرانی دادند میگن سه روز در طول هفته کلاس دارید!!!!!!!!!!!!!!!!! اخه من کارمند چجوری سه روز ول کنم برم شهرستان موندم این چه برنامه ریزی اخه با ترمی کلی شهریه ادم شاغل نباشه مگه میتونه این پول رو پرداخت کنه عملا باید برم استعفا بدم برم دکتری بخونم!!!!!!!!!!

عمرانی
آبان ۳, ۱۳۹۵ ۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  اسی

دوست عزیز ما دانشگاه دولتی هستیم و یکشنبه و دوشنبه و سه شنبه و چهارشنبه کلاس داریم…
هر روز یه درس انداختن و دو تا از درسهام دو استاده هست.یعنی یه قسمت رو یکیش درس می ده و یه قسمت رو یکیش.
اصولا سیاست دانشگاه همینه که دانشجوی دکتری ایام بیشتری رو در محل دانشگاه حاضر باشه.ما که ۳ نفر بودیم هر چی زور زدیم نشد که نشد و روزهای کلاسها همون موندن.دوستای سال بالایی هم بهمون گفتن که اینجا تا بوده همین بوده…
پس شمام زیاد خودتون رو اذیت نکنید.بدتر از شما هم هست برنامه دانشگاهها

اندیشه
آبان ۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۱ ق٫ظ

من نمیدونم چرا اینقدر زبان براشون مهمه.
تا الان چه فایده به حال ما داشته،که از این به بعد داشته باشه.
تورو خدا بزارید درسمونو بخونیم.
جبرانی بدید ولی همه رو به زبون خودمون نه انگلیسی.

میثم
آبان ۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  اندیشه

واقعا من موندم چه اصراریه در دوره مدرسه زبان عربی اجبار بود و همه ازش فراری و در دوره دانشگاه زبان انگلیسی اجباری و همه ازش فراری، آقا جان ما داریم توی ایران درس می خونیم و زبانمون فارسی هست چه اصراریه آخه، اگر علاقه به زبان سایر کشورها داشتیم برای تحصیل خوب از ایران می رفتیم.

شادی.
آبان ۳, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  میثم

دانشجوی دکترا و کسی که قراره دکتری بگیره باید زبانش خوب باشه.چجوری فردا میخواین مقاله علمی ترجمه کنین و بنویسید
قبل از اومدن به مقطع دکترا باید این فکرارو میکردین

عمران سازه
آبان ۳, ۱۳۹۵ ۱:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  اندیشه

شهریه اش برا دانشگاه مهمه

مهسا
آبان ۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۱ ق٫ظ

دوستان نمره قبولی دروس جبرانی ۱۴هستش نمره معادل سازی اگه بخوایم توم بعد بریم یه دانشگاه دیگه و اینایی که پاس کردیم معادلسازی کنیم باید چند باشه؟

شکوفه
آبان ۳, ۱۳۹۵ ۵:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

دروس اصلی ۱۶ دروس جبرانی ۱۴. به من اینطور گفتن

حسن
آبان ۳, ۱۳۹۵ ۹:۳۷ ق٫ظ

سلام اخه چرا وقتی واحد جبرانی زبان گذاشتید چرا ازمون زبان eptاز دانشجویان میخواهید.به خدا چقدر از دانشجویان نرسیدن به امتحان جامع و کلا به خاطر زبان از دکترا انصراف دادند.اخه چه لزومی خدایی داره ازمون زبان به این سختی با وجود واحد جبرانی از دانشجویان میگیرند.واقعا ای کاش ازمون زبان را حذف میکردید یا حداقل نمره قبولی را ۴۳ میگذاشتید

اتیتیا
آبان ۳, ۱۳۹۵ ۹:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  حسن

ببخشید ولی به نظر من زبان لازمه،و دکتری که زبان بلد نباشه جای تاسف داره.تازه آزمون هایی هم که گذاشتن سطحش متوسط هست.دکتری که نتونه با علم روز خودشو مطابقت بده چه فایده؟!با توجه به اینکه ایران کمتر از یک درصد علم دنیا رو تولید میکنه و انگلیسی زبان علم دنیاست،باید سخت‌گیری لازم انجام بشه.

شادی.
آبان ۳, ۱۳۹۵ ۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  اتیتیا

دقیقا موافقم با شما…کسی که مقطع دکتری درس میخونه و زبانش خوب نیس بهتر که انصراف بده

ادبیات انگلیسی
آبان ۳, ۱۳۹۵ ۲:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  شادی.

من هم با شما موافقم، دانشجوی دکتری بودن یعنی همواره تحقیق کردن و مقاله خواندن و نوشتن و اینجاست که لزوم دانستن زبان انگلیسی به چشم میاد.

مطلع
آبان ۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  حسن

با سلام
دوست عزیز واحد جبرانی مربوط به زبان تخصصی می باشد که بر حسب هر رشته، متفاوت است. ولی آزمون EPT دانش زبان عمومی داوطلبان را ارزابی می نماید و قبول کنید کسی که داعیه اخذ مدرک دکتری را دارد، باید تسلط نسبی بر دانش زبان انگلیسی اعم از زبان عمومی و زبان تخصصی رشته خود داشته باشد.