مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
عالم زاده
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
عالم زاده

اعلام آمار رشته‌محل‌های دکتری دانشگاه آزاد

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس دانشگاه آزاد  اسلامی گفت: این دانشگاه دارای ۲ هزار و ۳۳۸ رشته‌محل‌ در مقطع دکتری تخصصی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، حمید میرزاده با بیان اینکه بیش از ۳۷ درصد از دانشجویان کشور در دانشگاه آزاد تحصیل می کنند، گفت: دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به سایر دانشگاه های کشور ۵۳ درصد است.

وی افزود: همچنین ۳۴.۵ درصد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند.

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به سیاست های این دانشگاه در زمینه تمرکز زدایی، تاکید کرد: در راستای تمرکز زدایی و چابک سازی بسیاری از واحدها و مراکز آموزشی این دانشگاه ادغام و یا منحل شدند به طوریکه از ۴۷۲ واحد و ۱۰۹ آموزشکده سما در مهر ۹۲ به ۳۳۵ واحد و ۱۴۰ آموزشکده سما در بهمن ماه ۹۵ رسیدیم.

میرزاده با بیان اینکه در راستای اجرای سیاست های کلی علم و فناوری ابلاغی مقام معظم رهبری دانشگاه ‌آزاد اسلامی در راستای توسعه تحصیلات تکمیلی اقدامات بسیاری صورت گرفته است، گفت: در همین راستا تعداد رشته محل های مقطع دکتری به ۲ هزار و ۳۳۸ رشته محل افزایش پیدا کرد.

وی به بومی گزینی در دانشگاه آزاد اشاره کرد و افزود: تاکنون حدود ۵۰ درصد در مقطع دکتری بومی گزینی شده است که این امر علاوه بر اینکه موجب کاهش هزینه های اقتصادی و اجتماعی شده و تبعات مناسب و خوبی از نظر فرهنگی نیز داشته است.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه دانش آموختگان این دانشگاه حدود ۵۰ درصد دانش آموختگان دانشگاهی ایران را تشکیل می دهند، گفت: دانشگاه آزاداسلامی دارای حدود ۶ میلیون فارغ التحصیل است که سرمایه بزرگی برای این دانشگاه است.

 

ثبت‌نام
باخبرم کن!

68 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ندا
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۴:۱۴ ب٫ظ

بچه ها منظور از “واحد علوم و تحقیقات” توی دفترچه واحد علوم و تحقیقات تهرانه؟

علی
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۶ ۶:۵۷ ب٫ظ

باسلام وعرض ادب خدمت یکایک عزیزان که مانندبنده دغدغه ادامه تحصیل خوددرمقطع دکتراهستندوباصبوری هم اندیشی میکنند،یک سوال ازمحضرعزیزان دارم بزرگوارنی که سابقه واطلاعات کافی دارنداگرلطف کنندپاسخ بدهندممنون میشم:بنده بانمره استعدادعمومی۱۷وتخصصی ۸درصدبارتبه ۳۵۰۰ورتبه آخرین نفرسهمیه۷۹۰۰دررشته حقوق خصوصی پذیرفته شدم.چقدراحتمال داره برای مصاحبه دانشگاه آزاددعوت بشم وبه نظرشماتکلیف من چیه ؟آیامنتظرنتایج انتخاب رشته باشم ویاخودن رابرای مصاحبه آماده کنم؟!!

کیان
فروردین ۲۶, ۱۳۹۶ ۸:۲۹ ب٫ظ

سلام ظرفیت دانشگاه ازاد چقدره

مدیریت ازاد
فروردین ۲۰, ۱۳۹۶ ۱:۰۶ ق٫ظ

سلام دوستان من قبولی دکترا بدون ازمون ازاد ٩۵ هستم ولی قراره این هفته در أوایل ترم ٢ انصراف بدم خواستم به اون دوستانی که شاغل هستند و دارای فرزند کوچک توصیه کنم اصلا سمت دکترا نرن چون واقعا نمیشه تو این مقطع اصلا نمیشه چون نیاز به روزی شش ساعت حداقل درس خوندن داره و رساله دکتری هم خودش یه پروژه سخته که نیاز به محیط اروم داره . دلائل انصراف : کار تمام وقت خودم – داشتن دوتا بچه زیر شش سال- عدم حمایت روحی از أعضاء خانواده خصوصا همسر -هزینه و استرس ترم های بعدی وخصوصا چندترم رساله و اینکه واقعا این مقطع اون چیزی نبود که فکر میکردم.در هرصورت خواستم بیشتر فکر کنید مخصوصا مادران متأهل شاغل

معماری
فروردین ۲۲, ۱۳۹۶ ۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  مدیریت ازاد

من که متاهل نیستم کاملا حق میدم.بله زمان زیادی میطلبه و اونی نیس که در سایر مقاطع دیدیم

داوطلب
فروردین ۱۴, ۱۳۹۶ ۵:۲۵ ب٫ظ

سلام دوستان
لطفا اگه اطلاع دارید پاسخ بدید،من کنکور پارسال پردیس در اومدم و بخاطر اینکه به دفاع نرسیدم نرفتم.امسال هم کنکور دادم،الان امسال من محروم هستم یا نه؟
همون موقع برا تعهد رفتم دانشگاهی که در اومدم ولی مسئولش گفت اگه دیدی میخوای انصراف بدی بگو تا اسمتو دربیارم،و زنگ زدم کنسل کردم و در نهایت هم فرم صلاحیت عمومی سازمان سنجش رو پر نکردم
ممنون میشم راهنمایی کنید

شمیم
فروردین ۱۵, ۱۳۹۶ ۶:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

اگه بعنوان قبولی نهایی سنجش اسم شما رو اعلام کرده محروم هستید وگرنه خیر

محمدحسین
فروردین ۱۳, ۱۳۹۶ ۹:۲۸ ب٫ظ

آقا من لیسانس و ارشدم آزاد بوده الان هم دکترا دولتی روزانه میخونم. از بحث کیفیت بگذریم که بنظر من هردو اشکالات زیادی داره، مشکل اصلی اشتغاله دوستان. چهار سال دوره دکترا فشارو استرس زیادی داره و تحمل این شرایط وقتی سختتر میشه که آینده مبهمی هم در انتظارت باشه.

محمد
فروردین ۱۳, ۱۳۹۶ ۱۰:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمدحسین

دوست عزیز بحث اصلی واقعا اشتغال است
سه سال است آزاد ظرفیتها را بیش از حد تصور بالا برده است

الان با این وضعیت بچه های که دولتی هم قبول شده اند امیدی به اشتغال یا در صورت داشتن شغل به ارتقای شغلی ندارند.

محمدحسین
فروردین ۱۴, ۱۳۹۶ ۵:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

عرض منم همین بود.

امیر رضا
فروردین ۱۳, ۱۳۹۶ ۸:۴۳ ب٫ظ

سلام
لطفا به بحث هایی که آخرش نتیجه ای نداره و تصمیم گیری در مورد اون از عهده ما خارجه ادامه ندین… مسئله اصلی اشتغال فارغ التحصیلان بیکاره که متاسفانه خیلی سخت بشه کاری کرد.

کامران در پاسخ به محمد
فروردین ۱۳, ۱۳۹۶ ۸:۰۱ ق٫ظ

شما اون دو سه نفر ظرفیت شبانه رو به ظرفیت بسیج و ایثارگران اضافه کنی و بعد به علاوه ظرفیت استعدادهای درخشان کنی و نهایتا همه رو به ظرفیت روزانه آن اضافه کنی می لینی که در هر کلاس دکتری دولتی حداقل ۱۰ نفر نشسته اند این دیگه محاسبات ذهنی نیست چیزی است که در عمل اتفاق میوفته (یکی از دوستانم قبولی ۹۴ دانشگاه تهران است)به علاوه در مورد ظرفیت آزاد تهران مرکز و علوم تحقیقات که دوستان دیگرم در رشته هنر و زبان پارسال پذیرفته شدند تعداد پذیرش یکی ۸ نفر و دیگری ۱۲ نفر بود( با احتساب همه سهمیه ها)این که آزاد چند مرحله تکمیل ظرفیت میگیره بخاطر این است که عده ای در قبول می شوند ولی به دلیل شهریه بالا ثبت نام نمی کنند و اگر آزاد هم مانند سراسری شرط محرومیت از آزمون سال بعد رو برای این دسته افراد قائل شود این مشکل حل می شود البته متاسفانه بعضی واحدهای آزاد در برخی شهرستان ها تعداد بالایی جذب دکتری داشتند که باید با این مساله برخورد شود ولی این موضوع در مورد واحدهای مجتمع و بزرگ رعایت می شود مطلب دیگر آنکه تاکید شما بر رابطه تعداد نفرات با اعتبار و کیفیت بی چون چرای دانشگاه لزوما صحیح نیست هیچ دلیلی وجود ندارد که نه تنها دوره شبانه که حتی روزانه یک دانشگاه دولتی در بواسطه تعداد نفرات کمتر کیفیت آموزشی بالاتری داشته باشد همانطور که دوستان دیگر هم اشاره کردند در برخی از دانشگاه های دولتی در شهرستان ها تنها تعدادی استادیار وجود… ادامه نظر»

ابوالفضل
فروردین ۱۳, ۱۳۹۶ ۶:۴۶ ب٫ظ

نگاهی به کارنامه های تعدادی از قبول شدگان واحدهای دانشکاه آزاد از جمله علوم تحقیقات در مقطع دکتری در سال ۹۵ که در فضای مجازی به راحتی قابل یافتن است و حتی مسئولین واحدها آنها رو تایید کردند گویای بسیاری از مسائل و حتی دلیل دفاع بسیاری از دوستان از این واحدهاست… و خود بخوان حدیث مفصل را ..

کامران
فروردین ۱۳, ۱۳۹۶ ۸:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  ابوالفضل

خبرگزاری تابناک در سال گذشته دو نمونه کارنامه قبولی در واحدهای دانشگاه آزاد رو منتشر کرده بود که یکی مربوط به دکترای اقتصاد اسلامی در واحد الیگودرز است که داوطلب با درصد منفی در دو درس و میانگین حدود ۱۰% در سه درس دیگر به مصاحبه دعوت شده بود که نمره مصاحبه وی ۴۰ از ۱۰۰ شده و نمره آزمونش حدود ۵ درصد که نمره نهایی آزمون و مصاحبش حدود ۱۴ درصد شده بنابراین برخلاف شایعات مطرح شده کسی با نمره کل منفی قبول نشده ولی با این وجود این از سیاست های اشتباه دانشگاه آزاد است که در واحدهای شهرستان های کوچک و دورافتاده هم دوره دکتری ارایه می دهد و با توجه به نبود داوطلب تقریبا هر کسی توانایی قبولی در آن واحدها را خواهد داشت (مگر آنکه در مصاحبه رد شود) اما کارنامه جنجالی دیگر مربوط به دوره کارشناسی ارشد مهندسی پزشکی در واحد علوم و تحقیقات تهران است که دو نکته دارد اولا تابناک به اشتباه این کارنامه را با دوره دکتری یکی دانسته (چون هم تعداد درس ها زیاد است و هم دعوت به مصاحبه و نمره مصاحبه ای در آن وجود ندارد) و در ثانی به عبارت قبولی سهمیه توجهی نکرده است مرکز آزمون دانشگاه آزاد هم در این مورد توضیح داد که این کارنامه مربوط به داوطلبی است که در مقطع ارشد از سهمیه جانبازان استفاده کرده است و دانشگاه هم طبق مصوبه مجلس موظف به پذیرش در این سهمیه است ولی با وجود این توضیح به نظر من در اینجا هم دانشگاه… ادامه نظر»

محمد
فروردین ۱۷, ۱۳۹۶ ۶:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  کامران

در رابطه با بهترین واحد دانشگاه آزاد
به گزارش تابناک

 یکب از کارنامه ی منتشر شده نشان می دهد، داوطلبی با بی پاسخ گذاشتن همه دروس به استثنای درس مهندسی پزشکی که البته نمره او در این درس نیز منفی است، در دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات پذیرفته شده و در حال حاضر نیز دانشجوی مقطع دکترا است.

 

کارنامه یک دیگر از دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد نجف آباد نیز نشان می دهد این دانشجو با وجود اینکه در جلسه آزمون دو درس روش تحقیق و زبان تخصصی را بی پاسخ گذاشته و از مجموع سه درس تخصصی دیگر نیز از ۳۰۰ درصد نمره ممکن حتی ۲۰ درصد نمره کسب نکرده است، در دانشگاه آزاد نجف آباد پذیرفته شده است.

الکترونیک تهران به ابوالفضل
فروردین ۱۳, ۱۳۹۶ ۱:۰۶ ق٫ظ

دوست عزیز بنده یک دانشگاه دولتی معروف رو سراغ دارم که در جلسه مصاحبه برای بالا کشیدن فرد مورد نظر خودشون برای رقیب ایشون علیرغم اینکه رزومه برتری داشتند و در جلسه مصاحبه هم حاضر بودند غیبت نوشتند. شما نمیتونی بگی دانشگاه دولتی همه چیزش اوکیه و بقیه رو نفی کنی. خیلی از دانشگاه های غیر انتفاعی و پیام نور صلاحیت لازم رو برای بیشتر رشته هاشون ندارن اما چون برخی افراد حاضر در وزارت علوم یا افراد ذینفع در دانشگاه های دولتی اعمال نفوذ می کنند و خودشون سهامدار اون دانشگاه هستند به راحتی مجوز میدن بهشون . دانشگاه هایی که حتی یک هیات علمی ندارن دانشجو ارشد پذیرش می کنند چه جوری مجوز گرفتن ؟؟!!! بحث مجوز هم یک بحث کاملا سیاسی هستش . البته من قبول دارم که دانشگاه آزاد در برخی رشته ها و برخی واحد ها که صلاحیت نداشتند مجوز صادر کرده اما درست نیست بگیم که پس همه واحد های آزاد بدن و همه سراسریا چشم بسته خوبن . در نهایت و بدور از تعصب باید گفت که بحث کیفیت دانشگاه ها در ایران متاثر از وضعیت ضعیف و کارشناسی نشده آموزش عالی در کشور ماست . اینکه زیر ساخت های آموزشی ما از اساس مشکل داره و بحث تنها سراسری و آزاد و …. نیست . اصول اولیه آموزش علمی در کشور ما جاری نیست و فقط اسم دانشگاه رو یدک می کشیم وگرنه سالیانه این همه متقاضی از ایران برای ادامه تحصیل در کشورهای آمریکایی واروپا نداشتیم . همه اینها علت داره… ادامه نظر»

Moein
فروردین ۱۲, ۱۳۹۶ ۱۱:۵۹ ب٫ظ

سلام
من قبولی تهران شمال هستم تو رشته مدیریت،کلا ۴ نفر سرکلاسیم.
ورودی مهرماه ۹ نفرن.
کلاس های واحد جبرانیمون با بچه های ارشد برگزار می‌شه.!!!

ندا
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶ ۴:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  Moein

سلام. ببخشید هزینه تحصیل در دانشگاه آزاد تهران شمال بیشتر از بقیه جاهاست؟

کامران
فروردین ۱۲, ۱۳۹۶ ۱۱:۲۲ ب٫ظ

“بر اساس آخرین نتایج نظام رتبه‌بندی سال ۲۰۱۵ لایدن، ۱۳ دانشگاه ایرانی در میان ۷۵۰ دانشگاه بر‌تر جهان مورد شناسایی، ارزیابی و رتبه‌بندی قرار داده گرفته‌ است که در این میان واحد علوم و تحقیقات برحسب شاخص دیپلماسی علمی میزان همکاری‌های علمی بین‌المللی در رتبه ۶۶۹ و برحسب شاخص مرجعیت علمی در رتبه ۷۳۳ و برحسب شاخص میزان ارتباط با صنعت در رتبه ۷۴۱ بر‌ترین دانشگاه‌های دنیا قرار گرفته است.”
معیارهای مشخصی در رتبه بندی دانشگاه ها وجود دارد و در این میان سلایق شخصی جایگاهی ندارد. همانطور که مشاهده می شود در سال مذکور آزاد واحد علوم و تحقیقات جزو ۱۳ دانشگاه برتر کشور و ۷۵۰ دانشگاه برتر جهان بوده که البته این جایگاه را در سال ۲۰۱۶ دانشگاه آزاد کرج بدست آورد.
در نهایت ادامه این بحث بیشتر جنبه شخصی خواهد داشت و واقعیت این است که خروجی علمی هر دانشجو که همان مقالات بین المللی و علمی پژوهشی اوست ملاک سواد علمی وی و دانشگاه محل تحصیل وی هست و نه لزوما شهر و نام دانشگاه تحصیل وی

محمد
فروردین ۱۳, ۱۳۹۶ ۱:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  کامران

شاید اساتید واحد علوم تحقیقات تهران اساتید خوبی باشند اما شما اگر به ظرفیت های شبانه و پردیس دورافتاده ترین دانشگاه های دولتی نگاه کنی که در همین سایت هم نتایج آنها آمد بیشتر ۲ یا ۳ نفر و در معدودی ۵ نفر بودن اما آزاد …………………. متوجه تغییر خواهید شد.

الکترونیک تهران
فروردین ۱۲, ۱۳۹۶ ۱۰:۴۴ ب٫ظ

رتبه و رنک علمی یک دانشگاه بستگی داره به :

حضوراساتید برجسته
خروجی علمی دانشگاه به طور مشخص مقالات isi معتبر
وجود آزمایشگاه و تجهیزات
صنعتی سازی پروژه های طراحی شده در دانشگاه و ارتباط تنگاتنگ با صنعت
میزان ارتباط و همکاری با دانشگاه های خارجی

درست که به قضیه نگاه کنیم از نظر استاندارد جهانی تمامی دانشگاه ها تو ایران با وضع فعلی اوضاع خوبی ندارن

اما میایم سر اینکه آزاد تهران یا دولتی شهرستان. تو واحدی مثله علوم تحقیقات تهران – تهران جنوب و تهران مرکز – قزوین و واحد کرج رتبه علمی اساتید از بعضی از شهرستان ها واقعا سرتر و بالاتره و شکی در اون نیست. دقت کنید گفتم بعضی از شهرستان ها نه همشون.

دانشگاه دولتی شهرستان سراغ دارم که اساتیدش ضعیف ترین رزومه ممکن رو دارن و اصلا جای تعجبه که چه جوری هیات علمی شدن و حتی هیچ تلاشی هم برای بهبود جایگاه علمیشون نکردن. خودشونم فارغ التحصیل دانشگاه دولتی بودن .

پوریا
فروردین ۱۲, ۱۳۹۶ ۱۱:۲۵ ب٫ظ

موافقم

ابوالفضل
فروردین ۱۲, ۱۳۹۶ ۱۰:۴۳ ب٫ظ

با سلام. باشه جواب برخی دوستان رو میگم. ۱. تجربه من به عنوان کسی که در هر سه مقطع تحصیلی در سه نوع دانشگاه درس خوندم اینه که حتی دوستان تهرانیم با رتبه های خوب که به راحتی میتونستند در واحدهای آزاد درس بخونند اما روزانه و حتی شبانه شهرستان های خوب رو ترجیح دادند ۲. عدم مجوز بسیاری از رشته ها و دانشگاه ها (از جمله علوم تحقیقات) گویای وضعیت این واحدها و رشته هاست ( البته بعضی دوستان بدنبال دلیل تراشی هایی مثل اختلاف وزارت علوم اند که هیچ استدلال منطقی نداره) ۳. نگاهی به کارنامه های منتشره در فضای مجازی از قبول شدگان واحدهای دانشگاه آزاد از جمله علوم تحقیقات در مقطع دکتری گویای بسیاری از مسائل است. دلایل بسیار دیگری هم هست که اگر این دلایل کافی نبود میتونم یک به زک شرح بدم. با آرزوی توفیق برای همه دوستان

پوریا
فروردین ۱۲, ۱۳۹۶ ۱۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  ابوالفضل

اصلا دلایل صحیحی نیستند ،که بخواید دلایل دیگه ای بیارید،ما هم برعکس شما تا دلتون بخواد دیدم که ازاد رو حتی نه در تهران در شهرستان ترجیح دادن به شبانه و پردیس
دوم اینکه تو بحث مجوزها،اگه فک میکنید بخاطر ضعیف بودن اساتید علوم و تحقیقات مجوز ندادن ،میتونید مراجعه کنید به بخش هیئت علمی و رزومه ها رو ببینید،اون وقت متوجه میشید دانشگاهی مثل صنعتی شاهرود یا بهبهان و… که به اصطلاح دولتی هستند یه استاد قوی و حتی یه استاد با درجه بالاتر از استادیاری ندارند،اونوقت متوجه میشید از سر لج و لج بازی مجوز ندادند یا از سر توانایی
لازم به ذکر هست بنده کارشناسی دولتی بودم و ارشدم رو ازاد خوندم و جانب دارانه صحبت نمیکنم

ابوالفضل
فروردین ۱۲, ۱۳۹۶ ۵:۳۹ ب٫ظ

مشخصه که چقدر دوستان منصف و بی طرف هستند !!!!!

شمیم
فروردین ۱۲, ۱۳۹۶ ۹:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  ابوالفضل

به نوشته خودتون دقت کنید مطمینا با این قضاوت شما کسی ساکت نمی نشینه و جوابتون رو میده.وقتی دولتی شبانه دور افتاده را به آزاد اونم علوم تحقیقات ترجیح میدید همین انتظارو داشته باشید.خیلی اساتید دولتی زمانی مدرکشون رو از آزاد گرفتند

کامران
فروردین ۱۲, ۱۳۹۶ ۹:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  ابوالفضل

آیا دوستان باید موافق نظر شما باشند تا منصف و بی طرف قلمداد شوند؟ بهتر است به استدلال کسانی که موافق نظر شما نیستند پاسخ دهید تا آنکه انصاف سایر دوستان را قضاوت کنید

habibشهری
فروردین ۱۲, ۱۳۹۶ ۱:۰۵ ب٫ظ

باسلام خدمت همه دوستان و همه منتظران و …
عید همگی مبارک . انشالاه سال جدید با خبرهای جدید و خوب همره باشه.
دوستان بنظرتان نتایج اولیه چند میاد ؟
مراحل بعدیش چطوره؟

ابوالفضل
فروردین ۱۲, ۱۳۹۶ ۹:۳۷ ق٫ظ

به نظرم این بحث بی فرجامه چون دوستان فارق التحصیل در هر کدوم از انواع دانشگاه (آزاد یا سراسری) طرفدار مدرک و دانشگاهی هستند که اون او فارغ التصیل شدند. اما منصفانه باید اولویت رو به دانشگاه های سراسری حتی شبانه راه دور داد. چون اولویت تمام داوطلبین کنکور در هر مقطعی ( کارشناسی یا ارشد یا دکتری) همیشه دانشگاه های سراسری حتی شبانست. مسلما به همین دلیل نخبگان علمی در هر رشته هم به این دانشگاه ها وارد میشوند.

کامران
فروردین ۱۲, ۱۳۹۶ ۱۰:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  ابوالفضل

البته اگر به قول شما بخوایم منصفانه نگاه کنیم باید گفت نتیجه گیری شما درست نیست، دانشجویی که در تهران زندگی می کنه به نظر شما بعد از روزانه و شبانه چند دانشگاه معتبر دولتی تو تهران اولویتش چیه؟ آزاد تهران یا شبانه شهرستان ها؟ اگر از بعد مسافت و هزینه و دوری از خانواده و دسترسی به مراکز علمی و فرهنگی و اساتید برجسته و سمینارها و همایش ها به قضیه نگاه کنیم بدیهی است که رتبه های بالاتر آزاد تهران رو به نه تنها شبانه شهرستان ها بلکه به بسیاری از دوره های روزانه شهرستان ها هم ترجیح خواهند داد،
مطلب دیگر اینکه معیار نخبه علمی در سطح مقطع دکتری چیست؟ رتبه قبولی؟ خیر نمره پایان نامه؟ خیر محتوای پایان نامه؟ خیر هیچ کدام از اینها ملاک خروجی علمی نیست بلکه ملاک مقالات بین المللی و علمی پژوهشی مستخرج از پایان نامه هاست و تعداد همین مقالات هم نشاندهنده تولید علم و معیار رتبه بندی دانشگاه ها می باشد

...
فروردین ۱۲, ۱۳۹۶ ۱۱:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  ابوالفضل

خود من آزاد تهران و کرج رو به شبانه شهرستان و یا حتی روزانه های دور افتاده ترجیح میدم. الویت برای من تهران هست.

محمد
فروردین ۱۲, ۱۳۹۶ ۱۰:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  ...

اولویت به نظر من فا توجه به اعتبار مدرک، اساتید و میزان پذیرش و ….
اول روزانه تهران
دوم شبانه و پردیس تهران
سوم روزانه شهرستان
چهارم پیام نور و شبانه و پردیس شهرستان
پنجم آزاد تهران

...
فروردین ۱۳, ۱۳۹۶ ۳:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

دانشگاه آزاد کرج و علوم وتحقیقات رتبه جهانی دارند.
هم از نظر امکانات و هم از نظر اساتید قوی هستند.
شما میتونیو پیام نور شهرستان و پردیس شهرستان درس بخونید

پوریا
فروردین ۱۲, ۱۳۹۶ ۱۲:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  ابوالفضل

من اساتید هیئت علمی دانشگاه شهید چمران گروه مکانیک رو نگاه کردم،دوتاشون که الان درجه استاد تمام رو دارند،یکی از مقاطع تحصیلیشون رو ازاد گرفتند،اونم کجا دانشگاه ازاد اهواز،الان هیئت علمی دانشگاه شهید چمران هستند،با درجه پروفسور،خودم ارشد دانشگاه ازاد نجف اباد بودم،دو تا از دوستانم که روزانه صنعتی شاهرود و یزد بودند رو هم از لحاظ درسی و هم از لحاظ پروژهای نرم افزاری درسی براشون انجام میدادم،منم اگه روزانه باشه با کمال میل میرم،چون رایگانه ولی به جرات میگم و دیدم که بعضی دانشجوهای دولتی به پای دانشجوهای ازاد نمی رسند.

پوریا
فروردین ۱۲, ۱۳۹۶ ۱۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  ابوالفضل

در ضمن دانشگاه ازاد های تهران و اصفهان ،قزوین ،مشهد ،تبریز رو اصلا با دانشگاه های دولتی شهرستان ها به جز اصفهان و تهران و فردوسی اصلا مقایسه نکنید.قبول ندارید یه سرچی بزنید که این دانشگاه ازاد هایی که نام بردم چه فعالیت هایی کردند،و دانشگاه های دولتی چیکار کردند.
قطب رباتیک ایران دانشگاه ازاد قزوین هست که تو مسابقات صنعتی شریف (ایران اوپن)که جز ١٠ مسابقات برتر جهان تو رباتیکه هرساله اول میشه،چند سالی هست که دانشگاه ازاد شهر کوچکی مثل ایذه قطب رباتیک شده و تنها تیمی بوده که تونسته تو مسابقات زیر دریایی امریکا جواز شرکت بگیره.
همین چند وقت پیش دانشگاه علوم تحقیقات تهران خودرو هیبریدی ساخت
تو بحث مهندسی مواد دانشگاه ازاد نجف اباد زبان زد هست،قطب مهندسی مواد هست،لطفا یه نگاهی به رزومه ها و فعالیت های دانشگاه ازاد کنید.

حسنا
فروردین ۱۲, ۱۳۹۶ ۲:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  ابوالفضل

با احترام مخالف نظرتون هستم.من موقع کنکور سراسری با رتبه سه هزار منطقه دو رفتم سراسری شهید چمران خوندم شوهرم با چهار هزار منطقه یک صد درصد میتونست همونجا رو بیاره اما چون تهران بودن و نمیخواستن شهرستان برن دانشگاه ازاد تهران همون رشته رو خوندن و بعد هم که هر د ارشد دانشگاه تهران خوخدیم و اصلا از لحاظ علمی بالاتر از من نباشن پایین تر هم نیستن.و من خیلیای دیگه رم میشناسم که دانشگاه ازادای خوب درس خوندن در حالیکه میتونستن شهرستان باشن و اساتید خیلی خوب و معروفیم داشتن.

افسانه
فروردین ۱۲, ۱۳۹۶ ۲:۰۲ ق٫ظ

بنده کارشناسی آزاد بودم ارشد دانشگاه تهران ، قسم می خورم هیچ تفاوتی بین اساتید نیست ، تو هر دوتا دانشگاه دانشجو و استاد بی سواد هست و در دکتری ، آزاد برای خودش استاد تربیت می کنه دولتی هم برای خودش ، آزاد نیاز به مدرس داره که خودش تربیت میکنه جای فارغ تحصیلهای دولتی را هم اشغال نکردن

شمیم
فروردین ۱۲, ۱۳۹۶ ۱۰:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  افسانه

منم مثل شما هم روزانه هم پیام نور هم آزاد درس خوندم هیچ تفاوتی اساتید ندارند

یلدا در پاسخ به علی
فروردین ۱۱, ۱۳۹۶ ۶:۵۵ ب٫ظ

علوم تحقیقات از روانه های شهرستان خیلی بهتره چه برسد به پردیس . من خودم پارسال دانشگاه شیراز پردیس دعوت شدم ولی نرفتم به امید اینکه امسال دوباره شرکت کنم تا شاید علو تحقیقات پذرفته شم
در ضمن پردیس عضو هئات علمی نمی توانند باشند دانشگاه ازاد از فاغ التحصیلان خودش و دانشگاه درجه یک دولتی برای هئات علمی پذیرش میکند نه از زوزانه های درجه دوم

شمیم
فروردین ۱۱, ۱۳۹۶ ۱۰:۴۹ ب٫ظ

پس چرا مجوز تو بعضی رشته ها نداره؟؟الان یه شهرهای دور افتاده مجوز گرفتن ولی علوم تحقیقات نه.چه دلیلی داره؟ تازه هزینه هاش از شهرستان بیشترم که هست.وقتی مجوز نداره یعنی اساتیدش نتونستن ثابت کنند که پربار هستن.این ضعف خیلی بزرگیه که علوم تحقیقات با این رتبه بالا نتونسته مجوز وزارت علوم را بگیره

کامران
فروردین ۱۲, ۱۳۹۶ ۷:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  شمیم

دلیل اصلی مجوز نگرفتن تعداد زیادی از رشته های دانشگاه آزاد مربوط به مسائل و مشکلات بین وزارت علوم و دانشگاه آزاد هست که ماهیتی غیر علمی دارد و معمولا یک شبه هم حل می شود! وگرنه به نظر شما چرا بسیاری از رشته های آزاد علوم و تحقیقات و تهران مرکز مجوز وزارت علوم ندارند ولی همون رشته ها در دانشگاه های پیام نور و موسسات غیر انتفاعی دور افتاده در شهرهای کوچک مجوز دارند؟

شمیم
فروردین ۱۲, ۱۳۹۶ ۱۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  کامران

ممنون از جوابتون.واقعا ناراحت کننده ست که ما باید بخاطر مسائل غیرعلمی دو سازمان متحمل رنج و دو راهی باشیم.

محمد
فروردین ۱۲, ۱۳۹۶ ۰:۴۰ ق٫ظ

خیر دوست عزیز این نظر شماست امسال علوم تحقیقات تهران در ۵ گرایش مالی بتهایی حدود ۸۰ نفر را با دوبار تکمیل و عناوین دیگر مثل بدون کنکور و … پذیرش کرد این در حالی است کل ظرفیت روزانه، شبانه، پردیسها و پیام نور در این ۵ گرایش مالی در مجموع ۴۰ نفر هم نمی رسید یعنی علوم تحقیقات تهران دو برابر کل دانشگاه های دولتی پذیرش داشته است
لطفا با مدرک و استدلال صحبت کنید.

کامران
فروردین ۱۲, ۱۳۹۶ ۷:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

بیش از یکصد دانشگاه در سراسر کشور زیر نظر وزارت علوم هست که به صورت روزانه شبانه پردیس غیر انتفاعی و پیام نور پذیرش دارند و اتفاقا رشته های مالی بعد از مدیریت جزو متعددترین رشته های دانشگاهی در مقطع دکتری است اونوقت شما می فرمایید کل کشور فقط ۴۰ نفر!!! اونم در حالی که دانشگاه های دولتی علاوه بر روزانه به همون تعداد نوبت دوم و پردیس و استعداد درخشان و سهمیه شهدا و ایثارگران هم قبول می کنند
دوست من پارسال در رشته مردم شناسی دانشگاه تهران پذیرفته شد که ظرفیت روزانش ۳ نفر بود و ۲ نفر هم نوبت دوم می گرفت ولی وقتی کلاس شروع شد قبولی های اون سال بیش از ده نفر بودن
لطفا با مدرک و استدلال صحبت کنید!
به علاوه دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات طبق رتبه بندی خود وزارت علوم بر اساس خروجی علمی(مقالات isi و علمی پژوهشی که یکی از مهمترین معیارهای رتبه بندی کیفی دانشگاه ها است) جزو ده دانشگاه برتر کشور و بالاتر از بسیاری از دانشگاه های دولتی در شهرستان ها و دانشگاه هایی چون شاهد و الزهرا و امام صادق و … در تهران است
لطفا با مدرک و استدلال صحبت کنید!

Nazary
فروردین ۱۱, ۱۳۹۶ ۱۱:۲۹ ق٫ظ

سلام دوستان شهریه پردیس دانشگاه تهران دررشته دکتری روانشناسی عمومی چقدرهست ؟ آیا از شهریه دانشگاه آزاد بیشتره ؟

یلدا
فروردین ۱۱, ۱۳۹۶ ۶:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  Nazary

تقریبا مانند دانشگاه ازاده …. ولی دانشگاه تهران پارسال فقط روانشناسی تربیتی پردیس کیش پذیرش داشته و پردیس بقیه رشته های روانشناسی پذیرش نکرده موفق باشید

مهندسی
فروردین ۹, ۱۳۹۶ ۱۱:۰۹ ب٫ظ

از مسئولین دانشگاه ازاد خواهشمندیم مشکل شهریه ها رو طوری برنامه ریزی کنن و راه حلی براش پیدا کنن. که دیگه دانشجو فقط دغدعه درس رو داشته باشه نه این که با هر راهی و با هر کاری فقط به فکر جور کردن شهریه ترم بعد باشه و درس و کیفیت تحصیلی و .. براش اهمیت نداشته باشه. این با اصول آموزش همخوانی ندارد.

شهروند
فروردین ۹, ۱۳۹۶ ۱۰:۲۵ ب٫ظ

من سال ۱۳۹۴ قبول شدم رفتم برای ثبت نام ولی ان کد رشته حذف شده بود در ان دانشگاه. هرچه نامه نوشتم که یک جایی من را جایابی کنید متاسفانه میگن شامل جایابی نمیشید؟. رتبه ۲۱ در رشته خودم و اخرین رتبه ۱۸۶ بود که قبول نهایی شد.

شمیم
فروردین ۹, ۱۳۹۶ ۹:۰۴ ب٫ظ

حالا هزینه هاش بکنار…ای کاش مشکل مجوزها درست بشه…من که بخاطر مجوز فقط ناراحتم…آخه موندم علوم تحقیقات چطور مجوز نداره..این دانشگاه که از رتبه بالاترین دانشگاهشونه..چطور مجوز نداره..این همه هزینه رو چیکار کنیم

شمیم
فروردین ۹, ۱۳۹۶ ۹:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  شمیم

که پرداخت میکنیم ولی بی فایده ست

دکتری
فروردین ۹, ۱۳۹۶ ۷:۵۴ ب٫ظ

سلام
دوستان عزیزی که منتظر تکمیل ظرفیت هستند من این تجربه رو بهتون بدم که توی رشته ما مهرماه ۹۵ هجده نفر سر کلاس بودند که از این ۱۸ نفر دونفر پژوهش محور بودن و ولی در تکمیل بهمن ماه با نظارتی که وزارت علوم در نحوه پذیرش بی رویه دانشگاه ازاد داشت ۷ نفر پذیرش داشت که من هم جز اون هفت نفر بودم و مطمعنم با این شرایط تکمیل ظرفیتی در کار نیست.
موفق باشید

یلدا
فروردین ۱۱, ۱۳۹۶ ۶:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری

مهر ۹۵ دانشگاه ازاد با اعلام نتیجه سومین تکمیل ۹۴ اکثر کلاسها رو پر کرده و با اعلام تکمیل ۹۵ جاماندگان ۹۴ برای چهارمین مرحله شرکت نمودند امیدوارم که لااقل سومین مرحله تکمیل شامل ازمون ۹۵ بشود

مهدی عمران
فروردین ۹, ۱۳۹۶ ۵:۳۸ ب٫ظ

بنده همین طوری امتحان دادم علوم و تحقیقات تهران قبول شدم ولی شهریه اش خیلی سنگین است مطمئناً باید صد میلیون هزینه کنید. از خدا میخام کاش قبول نمیشدم اینجوری تو دو راهی قرار گرفته که برم انصراف بدم یا نه. واقعا جور کردن شهریه خیلی سخت است. اصلا تمرکز روی درسا نداری همش فکر شهریه هستی.

پوریا
فروردین ۹, ۱۳۹۶ ۷:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی عمران

اقا مهندی علوم تحقیقات و تهران جنوب،و کرج واقعا فوق العاده هستند،حیفه که انصراف بدید

مدیریت اموزشی
فروردین ۲۰, ۱۳۹۶ ۱:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی عمران

دقیقا مشکل من هم همینه ؟ شهریه و واقعا اخرش چی صد میلیون کم کم میره و نتیجه ؟ منم میگم ایکاش قبول نشده بودم الان برای انصراف هم باید کلی جریمه هم بدیم

habibشهری
فروردین ۹, ۱۳۹۶ ۱:۴۶ ب٫ظ

باسلام خدمت دوستان عزیز
دوستان و چشم براهان تکمیل آزاد ، بنظرتون امیدی هست ؟؟؟؟
افسرده شدیم ، روحیه مون از دست رفته و … و هزار جور بدی دیگه . که نتیجه پذبرش ناعادلانه قبولی هاست . عزیران بهتر میدونن . بعد از اعلام نتایج دانشگاه آزاد بقول خودشون دو بار تکمیل زدن !!!!
در واقع تکمیلی در کار نبود ! بلکه تغییر محل دانشگاه برای قبولی ها بود!
هر دانشگاه و هر رشته ای که سراغ میگیری ، ۵۰درصد همین ثبت نام کردن و ظرفیت خالیه‌ . یعنی قبولی ها فقط باعث اوت ما شدند .
از اینها گذشته دوستان بنظر شما امیوار باشیم ؟
مطمئنم که با نظر بنده که قبولی در تکمیل خیلی بهتر از نتیجه سالجاری ، مصاحبه و …. دانشگاه دولتی هست چون استرس همه مراحل رو دیدیم و تجربه کردیم .

!!!!!!
فروردین ۹, ۱۳۹۶ ۱۱:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  habibشهری

تکمیل ظرفیت دیگری در کار نخواهد بود،

دریا
فروردین ۹, ۱۳۹۶ ۱۲:۵۳ ب٫ظ

سلام به نظرتون چند هزار نفر از ۲۰۰ هزار نفر آزاد میزنند لطفا نظر بدید

ابوالفضل
فروردین ۹, ۱۳۹۶ ۳:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  دریا

تو دوستان اطراف من تقریبا از هر ۱۰ نفر ۲ نفر توان مالی و انگیزه ی قبولی در دانشگاه آزاد رو دارند. چون غیر از هزینه ی ۸۰ تا ۱۰۰ میلیونی مقطع دکتری در دانشگاه آزاد بحث سطح علمی هم هست. به همین خاطر خیلی از داوطلبین شبانه و حتی پردیس رو به آزاد ترجیح می دهند

علی
فروردین ۹, ۱۳۹۶ ۶:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  ابوالفضل

به نظر من شبانه و پردیس جاهای دورافتاده مثل زابل و بوشهر و ایلام هم بهتر از دانشگاه آزاد علوم تحقیقات تهران هست چون حداقل ظرفیت پذیرش محدود و اساتید هم همان اساتید مقطع روزانه همان دانشگاه ها هستند.
البته اساتید واحد علوم تحقیقات هم اساتید خوبی هستند ولی ظرفیت کلاسها در آزاد استاندارد نیستند

مرجان
فروردین ۹, ۱۳۹۶ ۱۲:۴۶ ب٫ظ

سلام جناب اقای دکتر میرزاده
با سلام
خواهشا در مورد تکمیل ظرفیت جدید عنایت فرمایید . ممنونم

ابوالفضل
فروردین ۹, ۱۳۹۶ ۳:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  مرجان

یکی از دوستانم به شدت دنبال این موضوع بود. ظاهرا قبل عید آب پاکیو ریختن رو دستش و گفتند که قطعا تکمیل ظرفیت دیگه ای نیست. بهتره رو کنکور امسال تمرکز داشته باشید

SM
فروردین ۹, ۱۳۹۶ ۵:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  ابوالفضل

اگه اینطور باشه خیای بد میشه من امسال نرفتیم آزمون بد

یلدا
فروردین ۱۱, ۱۳۹۶ ۶:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  SM

نا امید نشید چون پارسال سومین تکمیل اسفند اعلام شده و جوابش هم مهر ۹۵ اومد و برای چهارمین با اجازه شرکت در تکمیل ۹۵ هم به اونا داده شده انشاله بعد از تعطیلات تکمیل اعلام میشه

سونیا
فروردین ۹, ۱۳۹۶ ۸:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  مرجان

من و تعداد قابل توجهی از دوستان، ایمیل و فکسهای متعددی را به صاحب منصبان دانشگاه در خصوص پذیرش مجدد و یا ایجاد رشته محلهای جدید ارسال کردیم که امیدواریم راه به جایی برده باشیم.
مرجان با تشکر از شما، دکتر میرزاده و بقیه مسوولان، پیغام شما رو اینجا نمیخونند و نمیبینند. بهشون ایمیل و فکس بزنید و کانال ارتباطی رو میتونید از وبسایت دانشگاه یا وبسایت مرکز پذیرش پیدا کنید.

agah
فروردین ۱۰, ۱۳۹۶ ۱:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  سونیا

دوست عزیز اینطور چیزا با نامه حل نمیشه. بلکه با افزایش مطالعه و بالا بردن و تقویت رزومه حل میشه. امید که شما هم با تقویت بنیه علمی و پژوهشی جزو قبولی های سال بعد باشید.

سونیا
فروردین ۱۰, ۱۳۹۶ ۵:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  agah

جناب agah لطفا بدون داشتن اطلاعات کافی در خصوص نحوه ی پذیرش و ماهیت و چگونگی مصاحبه و وجود شاخصهای محدود کننده ی غیر منطقی که گاها منجر به تقدم و تاخر ناعادلانه رتبه ی افراد میشود، نسبت به پایین بودن بنیه علمی سایرین قضاوت نفرمایید. با تشکر.

agah
فروردین ۱۰, ۱۳۹۶ ۱۰:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  سونیا

سلام خانم سونیا. ۱٫ من خودم زمانی که ظرفیت پذیرش در حد ۱۰نفر برای کل یه رشته در تمام کشور بود تو دانشگاه آزاد رتبه ۲ اوردم(پس اطلاع دارم از روند و نوع پذیرش دانشگاه آزاد که به نطرم هم امتحان کتبیش و هم مصاحبه اش خیلی عادلانه تر از دانشگاه سراسری بود)۲٫ این مطلب رو برای این گفتم که کسی که تا حالا با این افزایش طرفیت و تکمیل ظرفیت بالای ۲ بار قبول نشده باشه به هر حال بنیه علمی ضعیف تری از بقیه داره۳٫ احتمال کمی داره که بعد از این دانشگاه آزاد تکمیل ظرفیتر بخواد بده یا حتی وزارت علوم بخواد این اجازه رو به دانشگاه آزاد بده که تکمیل ظرفیت دیگه ای داشته باشه
با توجه به همه موارد بالا برای همه دوستان و منجمله شما بهتره که قید تکمیل طرفیت رو بزنندو دنبال تلاش برای تقویت بنیه علمی و پژوهشی خودشون باشند(تا اگر حتی به درخواست شما ترتیب اثز ندند و تکمیل ظرفیت باز نکنند که بعیده باز کنند ضرر نکرده باشند)
موفق باشی دوست گرامی