مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
عالم زاده
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
عالم زاده

ایجاد تقاضای عضویت در هیأت علمی با تربیت دانشجوی دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس دانشگاه آزاد گفت: تربیت دانشجو برای مقطع دکتری تنها باعث می‌شود که آنان متقاضی عضویت در هیأت علمی دانشگاه شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، فرهاد رهبر در مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و واحد مشهد گفت:‌ دانشگاه آزاد اسلامی بیش از ۳۰ سال قبل به اراده امام راحل و مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی غرس شد و با زحمت مسئولان، امروز بارور شده است.

وی افزد: باید با همکاری یکدیگر بتوانیم به اصول مورد نظر امام راحل و مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در راه‌اندازی این دانشگاه برسیم.

رئیس دانشگاه آزاد، یکی از اهداف دانشگاه را پرکردن خلاهای آموزشی و ارتقای سطح علمی جوانان دانست و گفت: امروز این دانشگاه بیش از نیمی از مسئولیت آموزش عالی کشور را بر عهده دارد، عملکرد این دانشگاه تاکنون در زمینه آموزشی خوب بوده اما باید توجه داشت آنچه که ما را به تعالی می‌رساند، ایمان و علم است.

رهبر تاکید کرد: چنانچه علم و یا ایمان دچار نقص شوند به اهداف مورد نظر امام راحل درباره دانشگاه آزاد نخواهیم رسید. تاکنون با همه تلاش و فعالیت‌ها توانسته‌ایم به قله‌هایی از موفقیت‌ برسیم اما هنوز با قله رفیع مد نظر فاصله داریم و برای رسیدن به این قله رفیع باید در علم و ایمان برنامه ریزی داشته باشیم.

وی عنوان کرد: یکی از مشکلات اصلی امروز کشور بیکاری جوانان بویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی است. امروز ۳۰ درصد از جمعیت بیکار کشور را فارغ‌التحصیلان تشکیل می‌دهند، این آمار بیکاری در فارغ التحصیلان نشان می‌دهد که دانشگاه‌های کشور با یکدیگر مسابقه مدرک دادن به دانشجویان را گذاشته‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد اظهار داشت: تربیت دانشجو برای مقطع دکتری تنها باعث می‌شود که آنان متقاضی عضویت در هیات علمی دانشگاه شوند. این‌ چرخه که آموزش دهیم برای آموزش، ممکن نیست که ما را به نتیجه‌ای برساند.

رهبر تاکید کرد: دانشگاه‌ها امروز رسالت خود در امر آموزش و پژوهش را انجام می‌دهند اما باید فکر کنیم که این آموزش و پژوهش در راستای کدام یک از نیازهای جامعه باید انجام شود. دانشگاه‌ها باید مزیت، چالش و مشکلات استانی خود را شناسایی کنند و با توجه به این مزیت و چالش‌ها، راه‌حلی برای مشکلات مردم پیدا کنند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

38 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Majid
مرداد ۲۳, ۱۳۹۶ ۱۰:۵۳ ب٫ظ

با سلام و ارزوی موفقیت برای همه
من رتبه ام در دکتری کامپیوتر ۱۵۰،که به مصاحبه در دانشگاه نوبت دوم و ازاد دعوت شدم از دانشگاه سراسری تماس گرفتن که گفتن تقریبا از نظر ما ok است .ازاد هم به دلیل اینکه تقریبا تو شهرم است .همون روز مصاحبه قطعی جواب مثبت دادن .
حالا اگه قبول شم به نظرتون کدوم برم لازم به ذکر است که من شاغل هستم

پاسخ به مجید
مرداد ۲۴, ۱۳۹۶ ۵:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  Majid

دوست گرامی ضمن تبریک که خبر قبولی به شما داده شده و انشالله از طریق سایت سنجش هم قبولی تان رسما اوکی بشه، من شخصا به دانشگاه نگاه میکنم و شما هم پیشنهاد میکنم ببینید با توجه به شرایط خودتون ، هزینه ، زمان و امکان استفاده از مدرک دکتراتون با توجه با اعتبار کمتر یا بیشتر جاهایی که انشاالله قبول شده‌اید نسبت به هم و‌اهدافتون کدام بهتر هست، در هر حال بهترین تصمیم گیرنده خودتون هستید ،موفق باشید انشاالله

کارول
مرداد ۲۵, ۱۳۹۶ ۹:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  Majid

سلام من هم شرایط شما رو داشتم. من در سال ۹۳ روزانه شهرستان و شبانه تهران قبول شدم. ولی چون شاغل بودم. مجبور شدم شبانه تهران برم . هزینه شهریه زیاده- ولی خوب چاره اینبود . امکان رفتن شهرستان و مرخصی گرفتن برای من نبود. موفق باشید.

فردین
مرداد ۲۵, ۱۳۹۶ ۹:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  Majid

کدوم دانشگاهی آخه زنگ میزنه بگه OK شدی ؟ عجیبه واقعا

دکتری ۹۶
مرداد ۲۲, ۱۳۹۶ ۵:۲۲ ب٫ظ

سلام دوستان یعنی با کسانی که میخوان قبول اعلام کنن تماس میگیرن؟ :(

سوال مهم
مرداد ۲۲, ۱۳۹۶ ۲:۲۵ ب٫ظ

بچه هایش دکترای ورودی ۹۳ و ۹۴
آیا سالی که شما پذیرفته شدید قبل اعلام نتایج توسط سنجش دانشگاه ها باهاتون تماس گرفتند که قبولید؟؟؟؟

رضا
مرداد ۲۲, ۱۳۹۶ ۱:۱۸ ب٫ظ

اعلام کردن کلی تخفیف و… می دن جدیدا. والا تخفیفی ما ندیدیم رتبه تک رقمی دکتری اوردم نه تخفیفی بود نه …./

یاسر
مرداد ۲۲, ۱۳۹۶ ۸:۳۱ ق٫ظ

سلام
نه دوست عزیز دانشگاه شاهد نبوده
دانشگاه دقیقا با همون افرادی تماس گرفته برا تحقیق که خودم در فرم صلاحیت اعلام کرده بودم
این یعنی اینکه سنجش فرم رو در اختیار دانشگاهها قرار میده برای تحقیق , فکر نکنم سنجش به خودش زحمت تحقیق بده

رشته روانشناسی

..........
مرداد ۲۲, ۱۳۹۶ ۹:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  یاسر

طبق چیزی که من می‌دونم رشته ی شما و یه سری از رشته های علوم انسانی و پزشکی و بعضی دانشگاه های خاص را خود دانشگاه ها هم تحقیق میکنند و این شامل بقیه رشته ها نمیشه
من رشته علوم پایه هستم و از استادم و چند تا از اساتید دانشگاه های دیگه در این باره پرس و جو کردم ولی همگی گفتند بررسی صلاحیت عمومی بر عهده خود سنجش هست

رسول-کامپیوتر
مرداد ۲۱, ۱۳۹۶ ۸:۴۶ ب٫ظ

رئیس دانشگاه آزاد اظهار داشت: این‌ چرخه که آموزش دهیم برای آموزش، ممکن نیست که ما را به نتیجه‌ای برساند. کاملا درست گفته. یعنی اینکه صرفا دنبال هیات علمی شدن نباشید. کلا این تفکر غلطی هستش که هر کسی دکتری میگیره باید حتما استاد دانشگاه بشه. در حالی که کرسی تعلیم و تربیت جایگاه والا و پست خطیری هست. بگذریم از اینکه ممکن است استاد بد هم داشته باشیم، اما آیا همه شما توانایی تدریس رو دارید؟ بودن کسانی که معدل الف بودن اما اصلا استاد خوبی نبودن یا حتی بعد از یکی دو سال خسته شدن از این کار. اینکه ما افرادی رو مثل خودمون با مدارک ارشد و دکتری تحویل جامعه بدیم، مشکل حل میشه؟ خیر. فقط تعداد بیکاران تحصیل کرده جامعه رو افزایش میدیم. اصلا تفکر خوبی نیست که هر کسی دکتری میگیره، باید استاد دانشگاه بشه. یعنی واقعا دیگه هیچ کاری وجود نداره؟ مثلا نمیشه مدیر عامل شد؟ نمیشه کارآفرین شد؟ نمیشه رییس شرکت شد؟ نمیشه ناظر ارشد در یک پروژه شد؟ آیا واقعا فکر کردید در مورد روحیات خودتون که حوصله سر و کله زدن با دانشجوها رو دارید؟ آیا تحمل مسخره شدن سر کلاس توسط دانشجو رو دارید؟ آیا اصلا حوصله اش رو دارید که در یک هفته، سر سه تا کلاس، یک مطلب تکراری رو تدریس کنید و ترم بعد دوباره تدریس کنید؟ صرفا به این فکر نکنید که هیات علمی بشید تا فقط وضع مالی خودتون تامین بشه. الانم دیگه همه میدونن که هیات علمی شدن نیاز به آشنا داره، مگر اینکه… ادامه نظر»

داوطلب
مرداد ۲۲, ۱۳۹۶ ۱۱:۲۱ ق٫ظ

سلام. با صحبت شما موافقم چون تجربه تدریس با دانش آموز و دانشجو رو دارم. خیلی از معلم ها هستند که لیسانس دارن ولی در تدریس و فعالیت پژوهشی شون از معلمایه دکترا موفق ترند چون تدریس شیوه های خاص خودش رو داره و مقوله ای کاملا پیچیده و حساسه.یا حتی اساتیدی که کارشناسی ارشدن ولی از اساتید دکترا فعالتر و بروزترند. البته تعهد و علاقه و … هم در این کار موثره. هدف از تحصیل در مقطع دکترا نباید صرفا پیداکردن شغل(که هیئت علمی شدن یکی از اوناست) باشه تا اگه میسر نشد افسردگی به وجود بیاد. ان شاءالله همگی پیروز و سربلند باشید.

مهدوی
مرداد ۲۲, ۱۳۹۶ ۱:۰۰ ب٫ظ

کاملا موافقم با شما ولی خب مدیر عاملی و مدیر پروژه و غیره هم آشنا میخواد. شخصا خودم انتخاب اولم اینه که با مدرک دکترا برم دنبال پروژه های مختلف و از علمم در این راه استفاده کنم تا اینکه در دانشگاه دانشجو تربیت کنم ولی باور کنید اینم نیست. مدیر پروژه ی یک مجتمع مسکونی بزرگ کارشناس نرم افزار بود! بعد منه عمرانی در به در دنبال کار بودم. متاسفانه مشکلات خیلی زیاده.

##
مرداد ۲۲, ۱۳۹۶ ۵:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهدوی

خوب خیلی ها به جای درس با مدرک لیسانس دتبال کسب تجربه کاری رفتن و وقتی ک ما پای درس و پژوهش گذاشتیمو تجربه کسب کردن

یاسر
مرداد ۲۱, ۱۳۹۶ ۷:۰۴ ب٫ظ

باسلام
من وقتی فرم صلاحیت سازمان سنجش رو پر کردم اسم چهار نفر رو به عنوان معرف دادم که چندروز پیش با یکی از این افراد تماس گرفتن و در مورد من تحقیق کردن
ایا احتمالش هست که من رو انتخاب کرده باشن؟

ن
مرداد ۲۱, ۱۳۹۶ ۷:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  یاسر

ز سنجش سوال کردم
عنوان درخواست :عمومی | دکتری – بررسی صلاحیت عمومی
متن درخواست :با سلام
صلاحیت عمومی تمام اشخاصی که فرم مربوط به صلاحیت عمومی را تکمیل نموده اند بررسی میشود؟ یا نه فقط صلاحیت عمومی افرادی که در یک یا چند محل مصاحبه پذیرفته شده اند مورد بررسی قرار میگیرد؟ با تشکر
پاسخ :با سلام
بصورت کامل تمام فرمها بررسی میشود. موفق و پیروز باشید
با سپاس

یاسر
مرداد ۲۱, ۱۳۹۶ ۸:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  ن

اول اینکه شاید فرم ها رو بررسی کنن برای اینکه فقط ببینن درست پرشده, نه اینکه به همه معرفین ۱۲ هزار نفر زنگ بزنن و تحقیق کنن
نکته بعد اینکه برای من از طرف دانشگاهی که مصاحبه رفته بودم تماس گرفتن و در مورد من تحقیق کردن نه سازمان سنجش

ن
مرداد ۲۱, ۱۳۹۶ ۹:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  یاسر

فرم صلاحیت عمومی هیچ ربطی به دانشگاه ها نداره و فقط از طریق سنجش بررسی میشود
حتما شما دانشگاه خاصی مثل دانشگاه شاهد و … رفته آید وگرنه اگر دفترچه کنکور را مطالعه کنید نوشته شده که این قسمت از طریق سنجش بررسی میشود
و قوانین مربوط به خودش را داره

ن
مرداد ۲۱, ۱۳۹۶ ۹:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  یاسر

ضوابط گزینش دانشجو ‌ضوابط گزینش دانشجو ‌مصوب یکصد و پنجاه و یکمین جلسه مورخ ۱۳۶۷٫۳٫۱۷ و یکصد و پنجاه و دومین جلسه مورخ ۱۳۶۷٫۳٫۲۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی ‌شماره: .۱۱۱۰‌دش – تاریخ: ۶۷٫۳٫۳۱ ۱ – کسانی که واجد هر یک از مراتب ذیل باشند از ورود به دانشگاه محروم خواهند بود: ‌الف – معتادین به مواد مخدر. ب – کسانی که اشتهار به فحشاء دارند (‌مراد از فحشاء رشوه و غیبت و امثال اینها نیست). ‌تذکر: این اشتهار باید آشکار باشد و نیازی به تحقیق نداشته باشد. ج – معاندین با نظام جمهوری اسلامی (‌و نه معترضین). ۲ – کسانی که با اخذ تعهد در دانشگاه پذیرفته می‌شوند. ‌از کسانی که در حق آنان وزارت اطلاعات یا مراجع قانونی گزارشهایی مشعر بر فساد اخلاقی یا فعالیتهای سیاسی داده باشند در هنگام ورود به دانشگاه‌تعهد گرفته می‌شود که رفتار خود را اصلاح کنند. ‌تذکر: حتی‌المقدور باید سعی شود که تعداد این قبیل اشخاص زیاد نباشد تا مسأله تعهد گرفتن لوث نگردد. ۳ – کلیه مقررات و آیین‌نامه‌های قبلی مربوط به امر گزینش (‌به استثنای ضوابط رشته‌های دبیری و برخی از رشته‌های گروه علوم انسانی و گروه پزشکی‌که حسب تصویب جلسه ۱۵۲ مورخ ۶۷٫۳٫۲۴ مقرر گردیده است شورای مشترک کمیسیونهای ۱ و ۲ شورای عالی ضوابط مذکور را بررسی و نتیجه را‌جهت اخذ تصمیم به شورای عالی ارائه نماید) مغایر با مواد فوق ملغی است. ۴ – آیین‌نامه اجرایی این مصوبه توسط هیأت گزینش دانشجو تهیه و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد رسید. در این آیین‌نامه لازم است‌قید شود که… ادامه نظر»

ویدا
مرداد ۲۱, ۱۳۹۶ ۹:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  یاسر

میشه بپرسم رشته شما چی هست؟

پاسخ به رعنا
مرداد ۲۱, ۱۳۹۶ ۵:۲۱ ب٫ظ

دوست گرامی در هر دو ازمون سراسری و ازاد به احتمال زیاد تکمیل ظرفیت خواهد بود و اینکه شامل تمام مجاز شدگان جهت. تقاضا و شرکت در تکمیل ظرفیت بشه یا نه بستگی به شرایط و میزان ظرفیتهای باقیمانده و سیاست سنجش و دانشگاها و… داره نا امید نباشید و در عین حال پیشنهاد میکنم در هر حال اگر احیانا امسال به هدف خود نرسیدید حد اقل برای ازمون سال اینده و … نیم نگاه نسبی جهت کسب امادگی را داشته باشید ، انشاءالله. که همگی امسال و اینزمان و هر زمان و همواره موفق و ناامید باشید

رعنا
مرداد ۲۱, ۱۳۹۶ ۷:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  پاسخ به رعنا

خیلی ممنون بابت پاسختون. موفق باشید

پاسخ مجدد به رعنا
مرداد ۲۱, ۱۳۹۶ ۸:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  پاسخ به رعنا

ببخشید با موبایل تایپ کردم اشتباه تایپی در انتهای پاسخم رخ داده منظورم همواره موفق ، نا امید نباشید بود با عرض پوزش فراوان از همگی ، شادمان ، پرتوان و برفراز باشید همیشه انشاالله

حسن
مرداد ۲۱, ۱۳۹۶ ۴:۲۵ ب٫ظ

من چند جا مصاحبه رفتم.با خیلی از بچه‌ها صحبت کردم.اونهایی که جایی استخدام بودند که هیچ فقط به دنبال مدرک بودند ولی اونهایی که شغل خاصی نداشتند اکثرا هدفشون هیئت علمی بود.
خود من هم هدفم هیئت علمی هستش با اینکه شغل آزاد دارم.آخه این همه هزینه /چه پولی چه وقت/ فقط برا پژوهش و علاقه .

ناشناس
مرداد ۲۲, ۱۳۹۶ ۵:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

سلام دوست عزیز. اگر هدفتون هیئت علمی شدن هست درس نخونید. من خودم سال دوم دکتری هستم و خبری از هیئت علمی شدن نیست.

رعنا
مرداد ۲۱, ۱۳۹۶ ۴:۰۴ ب٫ظ

سلام دوستان.
من مجاز شدم ولی دعوت به مصاحبه نشدم. به نظر شما امیدی به تکمیل ظرفیت هست ؟ یا تکمیل ظرفیت فقط واسه دعوت شدگان هست ؟؟؟ خیلی ممنون که پاسخ میدهید. تشکر از phd تست

حبیب
مرداد ۲۱, ۱۳۹۶ ۷:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  رعنا

سلام دوست عزیز
اگر نظرتون دانشگاه آزاد باشه حتما تکمیل خواهد داشت ولی برای اونایی که مجاز شدن و رفتن مصاحبه و قبول نشدن هست نه برای غیرمجازها ، البته با قطعیت نمیشه گفت چون هر چی از دانشگاه آزاد بگین برمیاد و برای تکمیل نفراتش تکمیل نوع دوم رو هم زد ….
انشالاه که میزنه و شماهم قبول بشید .
لازم بذکر بگم که خودمن پارسال تا مصاحبه هم رفتم قبول نشدم و ۲بارهم تکمیل زدن که باز قبول نشدم .
البته نمرات کتبی و مصاحبه م کم بود .

میثم
مرداد ۲۱, ۱۳۹۶ ۱:۱۰ ب٫ظ

ما داریم شهریه نجومی میدیم که شاید هیئت علمی بشیم اما می دونم نمی شه

نینا
مرداد ۲۱, ۱۳۹۶ ۱۱:۲۹ ق٫ظ

سلام.
آیا سن جذب هیئت علمی در دانشگاه آزاد هم مثل وزارت علوم ۴۰ سال شده.یا همون ۴۵ سال هست؟

میثم
مرداد ۲۱, ۱۳۹۶ ۱:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  نینا

دوست گرامی. من با سن ۲۷ سال چند ساله دنبال هیئت علمی هستم نگرفتن منو. فکر کنم شرط سن فقط در حد یک حرف باشه

بنیامین
مرداد ۲۳, ۱۳۹۶ ۱۱:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  نینا

آشنا داشته باشی همه چیز امکان داره من کسی رو میشناسم با ۵۵ سال سن هییت علمی شد . در سیستم وزارت بهداشت

احمد
مرداد ۲۱, ۱۳۹۶ ۱۰:۵۵ ق٫ظ

خدا حفظت کنه دکتر رهبر که بالاخره یکی سخنی درست در باب معضلات پذیرش بیش از حد در مقطع دکتری گفته است.

فرزاد -زبان
مرداد ۲۱, ۱۳۹۶ ۱۰:۴۰ ق٫ظ

این ینی ظرفیت دانشگاه در مقطع دکتری باید بیاد پایین

نسیم
مرداد ۲۱, ۱۳۹۶ ۱۰:۱۲ ق٫ظ

اصلا هم این طور نیست همه میدونند که به علت تعداد کم پذیرش هیات علنی همه نمیتونتد عضو بشند بسیاری فقط برای علم اموزی بیشتر و مهارت بیشتر میخونند.

فرزاد -زبان
مرداد ۲۱, ۱۳۹۶ ۱۰:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  نسیم

من با نسیم خانم موافقم. خودم پارسال دکترا قبول شدم و فقط بخاطر علم و دانشش الان دکترای زبان میخونم. به هیئت علمی هم احتیاج ندارم چون کار ازاد خودم را دارم انجام میدهم و اینجوری ازادترم

علی
مرداد ۲۱, ۱۳۹۶ ۱۱:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  نسیم

کاری به استثناها ندارم. صحبتم کلی نه قطعیه . با اینکه تو یکی از بهترین دانشگاه های ایران درس خوندم که مثلا باید بیشتر هدف علم آموزی میبود اما اصلا اینطور نیست. غالب دوستان هم صرفا یا میخونند که بهشون بگن دکتر یا میخونند که دوره بیکاریشون رو به تاخیر بندازن و دیرتر با واقعیت روبرو بشن یا کار دارند و میخونند تا شرایط کاریشون بهبود پیدا کنه و در بهترین حالت میخونند به امید هیات علمی شدن حتی در دور افتاده ترین واحد ها. علم آموزی و اینجور صحبت ها دیگه یجورایی بحث های غیر قابل قبوله که حتی خود گویندش هم شک میکنه به حرفش چه برسه به شنونده. بهتره کمکم یاد بگیریم با ورود به این مقطع کمی هم واقع بین تر باشیم و حداقل با خودمون رو راست باشیم.

دکترا ٩۶ - هوش مصنوعی
مرداد ۲۱, ۱۳۹۶ ۱۲:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  علی

دقیقا همینطوره

کامران
مرداد ۲۱, ۱۳۹۶ ۱:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی

خیلی عجیبه که تحصیل در مقطع دکتری صرفا با هدف “علم آموزی” “غیر قابل قبوله” چرا واقعا؟ خیلی ها نه به خاطر هیات علمی و اینجور چیزها فقط بخاطر علاقه به مطالعات آکادمیک ادامه تحصیل میدن، من خودم مهندس معمار هستم و کارم دکوراسیون داخلی هیتش و کنکور دکتری هنر دادم فقط بخاطر علاقه شخصی به مطالعه و کار پژوهشی در زمینه های مورد علاقم، اینقدر عجیبه؟! اتفاقا اگر کسانی بتونن بعد از فارغ التحصیلی هیات علمی هم بشوند استثنا است، اتفاقا این عده کم هم معمولا کسانی هستند که یا آشنای با نفوذ داشتن یا اینکه بواسطه “علم آموزی صرف” رزومه پژوهشی قوی داشتند.

سحر
مرداد ۲۱, ۱۳۹۶ ۲:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  نسیم

فک نمیکنم
همه دنبال هیئت علمی شدن هستیم. تعداد کمی این هدف را ندارن
خداروشکر بالاخره یکی حرف دل ما رو گفت. باید تعداد پذیرش دکتری کمتر از یک سوم بشه. تو دانشگاه ما یکی از رشته ها ورودی ارشد و دکتری اش برابر شده و تقریبا ورودی دکتری نصف کارشناسیه.