موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

نگرانی معاون وزیر علوم از سربار دولت شدن دانش‌ آموختگان دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: سالانه 20هزار نفر فارغ‌ التحصیل دکتری را تحویل جامعه می‌ دهیم، در حالی که سالانه نهایتاً 5000 نفر از آنها جذب می‌ شوند.

به گزارش ایسنا، دکتر «مجتبی شریعتی نیاسر» اظهار کرد: تمام مدارک دانشگاهی در تمام زیرمجموعه‌های آموزشی در همه‌ مقاطع تحصیلی از از یک درجه اعتبار برخوردارند و هیچ دستگاهی مجاز نیست بگوید من مدرک فلان دانشگاه را به رسمیت نمی‌شناسم، اما دستگاه‌ها این اختیار را دارند که بگویند فارغ‌التحصیل فلان دانشگاه را ضعیف می‌پندارم.

معاون آموزشی وزارت علوم با انتقاد از گسترش بی‌رویه مراکز آموزش عالی از سال های 82 و 83، گفت: در وزارت علوم موضوع ساماندهی این مراکز را در دستور کار قرار داریم.

شریعتی درباره ضرورت ساماندهی موسسات آموزش عالی گفت: امروز حدود 100 هزار دانشجوی دانشجوی دکتری در کشور داریم و سالانه 20 هزار نفر فارغ‌التحصیل دکتری را تحویل جامعه می‌دهیم و اکثریت این افراد هم به خاطر عضویت در هیئت علمی دانشگاه‌ها دکتری گرفته‌اند که سالانه نهایتا 5 هزار نفر از آنها جذب و بقیه سربار دولت می‌شوند.

معاون آموزشی وزارت علوم تصریح کرد: متاسفانه تعداد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در ایران 80 میلیونی بیش از کشور 1.5 میلیاردی چین است و از طرف دیگر نیز در کشور بیش از فارغ‌التحصیل دکتری و مهندس به کاردان و نیروی مهارتی نیاز داریم.

شریعتی گفت: از سال آینده شرایطی وضع خواهد شد که دانشگاه‌های واجد آن شرایط می‌توانند دانشجوی دکتری بگیرند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

76 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
....
مهر ۱۳, ۱۳۹۷ ۹:۲۷ ق٫ظ

سلام بنظرتون وزارت علوم به اعتراضا رسیدگی میکنه؟
یادمه یه ماه پیش یکی از دوستان که کارمند دانشگاهه اینجا گفتن یه بار در رشته شیمی تجزیه اعتراض به وزارت علوم نتیجه داده
من به روش ظالمانه مصاحبه اعتراض کردم که باعث شد هیچکس قبول نشه
امیدم اول بخداست بعد وزارت علوم

.........
مهر ۹, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۳ ب٫ظ

ببخشید کسی میدونه اعمال سهمیه ایثارگران دست دانشگاهه یا سازمان سنجش توی مرحله آخر بعد از مصاحبه این کار را انجام میده؟؟ لطفا بگید

.........
مهر ۹, ۱۳۹۷ ۱:۱۵ ب٫ظ

سلام. من نفر سوم مصاحبه بودم و ظرفیت هم سه نفر بوده. ولی توی کارنامه آخرین رتبه قبولی دو بود. کسی میدونه چرا؟

ناصر
مهر ۹, ۱۳۹۷ ۹:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  .........

سلام
چون یک نفر رو از سهمیه ۲۵% و ۵% برداشتن و لذا یک ظرفیت کم شده

.........
مهر ۹, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  ناصر

ببخشید سازمان سنجش اعمال سهمیه میکنه یا دانشگاه؟؟

ناصر
مهر ۱۲, ۱۳۹۷ ۸:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  .........

اعمال سهمیه دست سنجش هستش که در زمان اعلام نتیجه انتخاب رشته شما اعمال سهمیه رو در نظر میگیره و فرد با تراز ۷۰ یا ۸۰ % سهمیه آزاد وارد مصاحبه میشه.
در مرحله مصاحبه دانشگاه بدون توجه به سهمیه نتیجه مصاحبه رو به سنجش اعلام میکنه و البته در این مرحله هم به سهمیه شما توجه داره و حتما برای سهمیه دارها هم نتیجه رو به هر میزان اعلام میکنه.
در مرحله اعلام نتایج ، سنجش نتایج هر رشته رو با توجه به سهمیه مربوطه بررسی و تعیین و اعلام میکنه

علی
مهر ۸, ۱۳۹۷ ۴:۲۲ ب٫ظ

جناب معاون وزیر شما بایستی جلو پذیرش آزاد را در سال ۹۳ می گرفتید که
خود مسولین دانشگاه آزاد جناب شاهانی گفتند آزاد در سالهای ۹۳ و ۹۴ و ۹۵ سال ۴۵ هزار دانشجو دکتری گرفته امسال این دانشگاه لطف کردند هزار نفر هیات علمی گرفتند خوب شما حساب کن بیش از صد سال طول خواهد کشید تا آزاد افرادی را که فقط در این سه سال پذیرش کرده را به عنوان استاد پذیرش کند

سپهر
مهر ۸, ۱۳۹۷ ۴:۰۷ ب٫ظ

دوستان سلام. اعتراض به نتیجه ازمون دکترا در سیستم پاسخگویی سنجش نتیجه ای داشته؟

meri
مهر ۸, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  سپهر

سلام. به من که جواب دادند، با توجه به بررسی های به عمل آمده نتیجه اعلام شده مجددا تایید گردید!!

سپهر
مهر ۹, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  meri

به منم همین رو گفتن

دیگه عمرا دکترا شرکت کنم
مهر ۱۲, ۱۳۹۷ ۷:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  سپهر

به همه همینو گفتن
ولی مگه میشه جواب همه یکسان باشه
من به وزارت علوم هم شکایت کردم از دانشگاه ولی خبری نیست هنوز

احمدی
مهر ۸, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۰ ق٫ظ

سلام اقا رسول من با اینکه ترازم بالای ۵۰۰۰ بود و طبق ایین نامه دکترا ازاد ترازهای زیر ۵۰۰۰ ملزم به اخذ ۶ واح جبرانی هستند ولی مدیر گروه ما میگه نه باید همه بدون استثنا همه دروس جبرانی را بگذرانند جایی برای اعتراض وجود دارد

منصور
مهر ۱۲, ۱۳۹۷ ۸:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  احمدی

ربطی به تراز نداره.
۴ واحد زبان و روش تحقیق که برای همه اجباریه
اما در مورد ۶ واحد دیگه طبق قانون باید فقط به کسانیکه درصد تخصصیشون کمتر از ۳۳.۳۳% هستش این اجباری رو بدن که معمولا هم کسانی که میان آزاد درصداشون کمتر از اینه ولی خیلی جاها اینو رعایت نمیکنن اما بنظرم میشه قانونی اونو پیگیری کرد کمااینکه ما پارسال در تهرا شمال اینکار رو کردیم .
اما در مورد بچه های بدون آزمون گمون کنم که ۱۰ واحد برای همشون اجباریه

دیگه شرکت نخواهم کرد اگر...
مهر ۸, ۱۳۹۷ ۰:۵۷ ق٫ظ

دانش آموخته دکتری سرباز دولت است نه سربار!
پیش فرض ایشان در هدف گزاری اکثریت برای عضویت در هیئت علمی دانشگاه ها غلط است. نتیجه گیری از این پیش فرض غلط هم باطل است.
مگر دانش آموخته دکتری چه خواسته و برای او چه کرده اید که اینگونه از موضع مخرب قدرت صحبت می کنید؟!

جغرافیا و برنامه ریزی شهری-دانشگاه تهران
مهر ۷, ۱۳۹۷ ۴:۲۸ ب٫ظ

سلام.اظهار نظرات همه دوستان را مطالعه کردم و به نکات ظریفی رسیدیم که نیاز به توجیه افراد ناآگاه از وضعیت دوره های دانشگاههای سراسری-چیام نور-غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد اسلامی دارد:۱- اول بهتر است با تعریف دانشگاه آشنا شویم -بعدش تعریف پردیس و بعدش تعریف دانشکده و در انتها تعریف گروه آموزشی.هر دانشگاه بزرگ مثل دانشگاه تهران و شریف دارای چندین پردیس اسیت که هر پردیس شامل چند دانشکده و هر دانشکده شامل چند گروه است ۲-ساماندهی دوره ها در یک دانشگاه راحت تر است از ساماندهی دانشگاهها و مراکز یا واحدهای دانشگاهی .مثلا در یک دانشگاه سراسری چون حذف یا انحلال یا الحاق و تحلیل هیچ تاثیری بر سطح علمی دانشگاه و اعتبار مدرک صادره ندارد،با تصویب هیات امنای همان دانشگاه و موافقت وزارت علوم،به راحتی می توان دوره نوبت دوم را حذف کرد و دوره روزانه شهریه پرداز و یا بین المللی و یا پردیس خودگردان جایگزین کرد و برعکس هم صادق است.ولی حذف یک واحد دانشگاهی مثلا دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب یا دانشگاه پیام نور مرکز فلان شهر،خیلی سخت است-هرچند امکان پذیر است اما ممکنه منجر به تبعات خوبی نشود_عده ای بیکار می شوند-بر اعتبار مدئرک صادره لطمه می زند و ….)۳-بعضی دوستان فکر می کنند دوره های ردیس خودگردان مستقل از دانشگاه است و تحت عنوان دانشگاه پردیس خودگردان اداره می شود.!اینطور نیست دوره های خودگردان یعنی دوره هایی که در دانشگاه دولتی در کنار دوره هتای روزانه -بین المللی و نوبت دوم،توسط دانشگاه مادر اداره می گردد و اعتبار مدرک هم همان اعتبار سایر دوره… ادامه نظر»

مارال
مهر ۸, ۱۳۹۷ ۰:۱۸ ق٫ظ

بابت ارایه تعاریف عملیاتیتون ممنون . شما بصورت فنی بررسی کردید که البته اینم یه جنبه هست . منتهاریشه مشکل تو سیاستهای کلان و استراتژیک هست نه سطح عملیاتی …

روابط بین الملل
مهر ۹, ۱۳۹۷ ۳:۵۶ ب٫ظ

چقدر شما حوصله دارید تو هر پستی کلی بنویسید در اثبات بهترین بودن پردیس ها. باشه به خدا قبول داریم پردیس خیلی خوبه، از روزانه ها هم بهتره

فائزه سادات مدرسی به لیلا
مهر ۷, ۱۳۹۷ ۴:۲۴ ب٫ظ

یعنی به محض اینکه دکتری بگیریم سربار می شیم؟! نه ! اصلا هم اینجور نیست ، تا حقوق ماهیانه پدر و مادر بازنشسته هست از همون ارتزاق می کنیم، بعدش هم اگه واقعا علم بارمون باشه ، مشتری آموختنش هم زیاده. از اونجا به بعدش هم ما همه بنده خداییم !

.........
مهر ۷, ۱۳۹۷ ۲:۲۱ ب٫ظ

لطفا بگید باید چکار کنم؟؟؟

بی عدالتی
مهر ۸, ۱۳۹۷ ۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  .........

شما باید به وزارت علوم مراجعه کرده و از دانشگاه شکایت کنید.

.........
مهر ۷, ۱۳۹۷ ۱:۳۳ ب٫ظ

سلام. من نفر سوم مصاحبه دانشگاه شدم. و ظرفیت هم سه نفر بود. ولی قبول نشدم. چون آخرین رتبه قبولی توی کارنامه ۲ بود. چرا؟؟؟؟؟؟؟؟

عاشقم
مهر ۷, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  .........

سلام
چون یک نفر رو با سهمیه برداشتن که از ظرفیت کل کم شده و ۳ به ۲ کاهش یافته
اون دو نفر در کارنامه تعداد در سهمیه آزاد است

.........
مهر ۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  عاشقم

مس حق من چی میشه؟؟ شما میدونی اعمال سهمیه چطوری انجام میشه؟؟

بی عدالتی
مهر ۸, ۱۳۹۷ ۳:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  .........

سلام دوست گرامی. شرایط شما کاملا مشابه بنده است بهتره به بازرسی کل کشور یا دیوان شکایت کنی

.........
مهر ۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  عاشقم

اعمال سهمیه توسط سازمان سنجش انجام میشه یا خود دانشگاه؟

دیگه عمرا دکترا شرکت کنم
مهر ۷, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۷ ق٫ظ

متاسفانه تکمیل ظرفیت برگزار نمیشه
من از دانشگاهمون سوال کردم
گفتند چون مجوز تکمیل ظرفیت امسال وجود نداره
بنابراین دانشگاهها هم نمیتونن درخواست دانشجو بدن
من توی این یک ماه هر روز ناامیدتر از روز قبل شدم
هر چی تلاش کردم به بن بست رسیدم
فقط حیف رتبه تک رقمیم حیففففففففففففففففففففففففف

زهرا
مهر ۷, ۱۳۹۷ ۱:۴۱ ب٫ظ

ناامیدنباشید دوست عزیز.
ازاین ناحقی ها تو دکترا زیاده. من بعدسه سال قبول شدم اونم بازم بهم نمره مصاحبه کم دادن واگه کتبی بالانبود قطعا ردمیشدم. منتها اونجایی که من میخاستم شهرخودم. تراز بالانبود زیاد. آن شالله امسال.. دوباره باقدرت شروع کنید. توکل به خدا

...
مهر ۷, ۱۳۹۷ ۵:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

ممنون از روحیه دادنتون دوست عزیز
ولی من بخاطر کارم فقط دانشگاه شهر خودم میتونستم برم ولی متاسفانه قرار بوده کسی قبول نشه و همه قربانی شدند
بخاطر همین منم پرونده دکترا رو برای همیشه بستم
چون اعتمادی به دانشگاهمون ندارم
منی که شش سال دانشجوشون بودم خیلی ظلم در حقم کردند
خیلی…

دکتر
مهر ۷, ۱۳۹۷ ۰:۴۰ ق٫ظ

مارال: میشه بدونم شما کجا قبول شدید با چه رزومه ایه؟

reza
مهر ۶, ۱۳۹۷ ۷:۱۱ ب٫ظ

به نظر من دانشگاه های سطح فقط انشجو دکترا بگیرن اونم به تعداد کم اون موقع است که دیگه همه نمیرن دکترا بخونن و کسایی که واقعا شرایطش رو دارن می تونن ادامه بدن. البته شاید اگر مقایسه کنیم با سایر کشور با حرفای من در تضاد باشه ولی با توجه به عدم ایجاد شغل در کشور تنها راه همینه .

الی
مهر ۷, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  reza

خیر این صورت مسئله رو پاک کردنه. راه حلش اینکه بجای اینکارا به فکر ایجاد اشتغال باشن.

دکتر
مهر ۶, ۱۳۹۷ ۵:۴۲ ب٫ظ

چرا کامنت های این سایت عینا در سایت دیگری هم تکرار میشه؟

ث
مهر ۷, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

کدوم سایت؟

سئوال از اقا رسول و‌بقیه عزیزان
مهر ۶, ۱۳۹۷ ۵:۴۰ ب٫ظ

سلام.

دوستان اطلاع ندارید که:

کلاس های دکترای رشته های انسانی در واحد علوم تحقیقات تهران هر هفته برگزار میشه یا هر دو هفته یکیار!؟!

چه طور میشه کاری کرد که کلاس ها دو هفته یکبار برگزار بشه!؟!
ممنون میشم کسی تجربشو در اختیار من بذاره!

ممنونم

مارال
مهر ۶, ۱۳۹۷ ۷:۰۳ ب٫ظ

دوست من روزانه قبول شد سه سال پیش و پیش تمام اساتید رفت و به قول خودش گریه کرد و موفق شد کلاسها رو یک هفته در میون کنه .قبلش هر هفته بود .( یه راهش صحبت و مجاب کردن گروه و مدیر گروه هست.)

ث
مهر ۷, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  مارال

عمرا دنشگاههای دولتی اونم روزانه همجین چیزی رو قبول کنن.
تازه از امسال بخشنامه شده که حتما باید دروس در دو کلاس ۱.۵ ساعته در دو روز متفاوت با فاصله یک روز از هم برگزار بشه .
من الان روزانه یکی از داتشگاههای بسیار خوب هستم که اینطور برگزار میشه و گریه و زاری ما رو قبول نکردن.
ما که روزانه هستیم حتی برای گردیسها رو هم قبول نکردن و با ما سر کلاس هستد

مهتاب
مهر ۸, ۱۳۹۷ ۸:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  ث

چه بد
اینجوری میخوان مانع تحصیل شاغلین بشن
خدا رو شکر که شهرای دیگه رو انتخاب نکردم

الف س.
مهر ۶, ۱۳۹۷ ۴:۵۰ ب٫ظ

سلام به دوستان . شاید این کامنت من مربوط به این صفحه نباشه اما جهت اطلاع ان دسته از دوستانی که پذیرفته شدگانرا۱۵ ال ۲۰ نفر اعلام میکردندبنده هم اعلام می کنم که واحد علوم تحقیقات روز سه شنبه و چهار شنبه کلاسامون تشکیل شد ۵ نفریم. رشته عرفان اسلامی.

مانا
مهر ۶, ۱۳۹۷ ۴:۳۰ ب٫ظ

دانشگاه هایی که بدون کنکور دانشجو میگیرن بر اساس ایین نامه دانشجو میگیرن. همین کسایی که توی این صفحه ادعا داشتن که حق و حقوقشون رو پردیس دانشکاه هایی مث تهران. علامه و… خورده باید اولا ایین نامه رو مطالعه بکنن ببینن واقعا میتونن برن برای ثبتنام یعنی آیا شرایط احراز اون ایین نامه رو دارن؟ بعدش تشریف ببرن مصاحبه این دانشگاه ها ببینم میتونن توی رزومه و زبان موفق بشن و پذیرفته بشن و بعدش قضاوت کنن. نه خیر دوست عزیز شما با کنکور و بدون کنکور اخرش باید با تکیه بر تلاش خودت و نه تخریب دانشگاه یا شهرستانا خودتونو بالا بکشید اگه تواناییش رو دارید

دکتر
مهر ۶, ۱۳۹۷ ۲:۳۱ ب٫ظ

من نمیدونم چرا اون موقع که انقدر دانشجوی ارشد و دکترا میگیرن،این حساب کتاب ها رو انجام نمیدن؟چرا انقدر دیر؟ اول باید ظرفیت ارشد را کم کنند بعد دکترا.

علی
مهر ۶, ۱۳۹۷ ۲:۱۹ ب٫ظ

سلام. به نظر من این تفکر جناب وزیر کاملا تفکر اشتباهی است که هر کسی که دکتری مدرک داره باید حتما جذب بشه. جذب چی بشه؟؟؟؟ جذب بشه برای ماهی مثلا ۵ میلیون یا هفت میلیون؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خیلی از افراد درس را به خاط نیاز خودشون به علم اون رشته در بازار کار می خونند. آقای وزیر اگر خیلی نگران هستند، زحمت بکشند کسانی که پایان نامه و مقاله می نویسند دور میدان انقلاب ره جمع کنند.

احسان
مهر ۶, ۱۳۹۷ ۷:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی

آیا امکان افزایش علم فقط از طریق دکترا مهیا میشه…. آین ها همش شعار هست…. والا میشه تمام سر فصل های دکترا را بدون حضور در دوره دکترا خواند ..و سطح علمی خود را افزایش داد

رسول-نرم‌افزار
مهر ۶, ۱۳۹۷ ۱۲:۴۹ ب٫ظ

یعنی دیگه با مدرک کارشناسی ارشد یا دانشجوی دکتری بودن، هیات علمی جذب نمیکنن برای غیرپزشکی ها. حتما باید مدرک دکتری اخذ شده باشه. تا ۴ الی ۵ ساله دیگه هم که مدرک دکتری اخذ بشه، خدا میدونه این قوانین چه تغییری میکنه. ممکنه تا اون موقع بگن هر کی که دکتری گرفته و دو سال از اخذ مدرکش گذشته، میتونه درخواست بده.

علی
مهر ۸, ۱۳۹۷ ۰:۲۳ ق٫ظ

کدام هیات علمی!!! حق التدریس هم گیر نمیاد.
شما فکر کن خود دکتر شاهانی گفتند که آزاد سالی ۴۵ هزار دانشجو گرفته امسال بعد کلی به تاخیر انداختن دانشگاه آزاد گفته امسال هزار نفر را جذب هیات علمی خواهد کرد
این یعنی ۴۵ سال طول می شه تا فقط قبول شده های ۹۳ جذب شوند.

مارال
مهر ۶, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۳ ق٫ظ

مدیریت کلان باید هدف گزاری و برنامه ریزی کنه برای کشور . ضمن این برنامه ریزی دانشگاه ها هم خود بخود هدف مند خواهند شد. وقتی قشر گرداننده مهم ترین مرکز اموزشی نمیدونه که جریان چیه ،پس خیلی این صحبتها عجیب نیست .

ناراحت
مهر ۶, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۶ ق٫ظ

سلام. بنده به عنوان کسی که رتبه تک رقمی اوردم و یکسال تمام با تمام سختی ها و فشار ها درس خواندم و در نهایت با بی انصافی رد شدم معتقدم که اول فکری برای این دانشگاه های غیر انتفاعی و پردیس و ازاد کنند که باعث میشوند مدرک دکترا هم بی ارزش شود.
جذب دانشجوی دکترا کم شود و هر کسی استحقاش را دارد بایستی در این مقطع تحصیل کند. و اینکه خیلی مواقع براساس صلاحیت ها انتخاب نمیکنند و سلایق بیشتر اعمال میشود.

مارال
مهر ۶, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  ناراحت

سایر دانشگاهها چه ربطی به عدم موفقیت شما داره ؟؟؟شما بدون اینکه متوجه باشید سر ا…س…ل…حه رو به سمت خودتون گرفتید!یعنی دانشجویان دانشگاه ازاد و غیره از شما مستعدتر برای جدب( روزانه و بورسیه ) بودن!!!!!
جذب دانشجو زیاده و شما رد شدید ،کم بشه که دیگه شانسی ندارید!!

reza
مهر ۶, ۱۳۹۷ ۱۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  مارال

ایشون نگفتن ربط داره گفتن دانشگاه های سطح پایین نباید دانشجوی دکترا بردارن. من هم موافق این موضوع هستم کم بشه حداقل کسی که قبول شد بدونه آینده ای داره.

صبا
مهر ۶, ۱۳۹۷ ۱۲:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  reza

مثلا بعضی از غیرانتفاعی و پردیس ها و ازادهای شهرهای کوچک درواقع شهرستان های دور

صبا
مهر ۶, ۱۳۹۷ ۱۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  صبا

مثلا ببین پردیس شریف و کیش ده بار اگهی داده بدون کنکور! این یعنی چی واقعا؟؟؟
ضمن اینکه ازادها کنکور دادند اونم کنکور سنجش, حالا بماند بعضی دانشگاه های پرت و شهرستان های یه وجبی, دانشجو گرفتن اما همونا هم کنکور دادن, حالا نمره کمتر,

بنظر من این پردیس های بی ازمون اول و بعد غیرانتفاعی و ازادهای کوچیک بایددجمع بشن و دکتری ندن بهشون

صبا
مهر ۶, ۱۳۹۷ ۱۲:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  صبا

تا ما هم نشیم سربار!!!!!!!

صبا
مهر ۶, ۱۳۹۷ ۱۲:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  صبا

پیام نورهای شهرستان های کوچیکم یادم رفت

مارال
مهر ۶, ۱۳۹۷ ۱:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  صبا

جسارتا بنده صحبتتون رو اصلاح میکنم: وقتی دانشگاهی در یک رشته خاص هییت علمی نداره نباید اونجا دانشجو بگیره . مشکل کوچیک بودن یا نبودن شهر نیست .

صبا
مهر ۶, ۱۳۹۷ ۷:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  مارال

اینم درسته اما باید شهرهای بزرگ باشه نه کوچیک و شهرستان ها,

سپهر
مهر ۷, ۱۳۹۷ ۷:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  صبا

قطعا این دانشگاه ها هم استاد دارند و متقاضیانی در همان شهر بنا بر شرایط خود. حذف این دانشگاه ها غیر ممکنه.

مارال
مهر ۶, ۱۳۹۷ ۱۲:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  reza

کسیکه بتونه بعد از مقطع دکترا جذب بازار بشه یعنی استحقاق بیشتری داشته از کسی که نتونسته . شما روش فکرتون اشتباست .دانشجوی دکترا کم بشه که شما بتونی کار پیدا کنی ؟؟؟!!!!عجب!!!

سپهر
مهر ۷, ۱۳۹۷ ۷:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  مارال

واقعا؟

آزیتا برنامه ریزی درسی
مهر ۶, ۱۳۹۷ ۳:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  reza

به reza;
موافقم و اظهارات ناراحت درست است…

phd.in TEFL
مهر ۶, ۱۳۹۷ ۵:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  ناراحت

دوره دکتری دوره ناراحتی نیست اقا یا خانم ناراحت. الکی نیست قبول شدن در این دوره. شما ببین چجوری خوندی که پردیسیا قبول شدن شما ناراحت موندین.دوره دکترا دوره یرنامه ریزی, خلاقیت, مطالعه عمیق هستش که من اونو در شما نمبینم. سختیو مشقت مال کارگره. اینو یادتون باشه زیبایی دانشجوی دکتری به طرز فکرش هستش .نه این که با عدم موفقیت از همه گله داشته باشه.من خودم تو دور دوم قبول شدم. به من ربطی نداره دانشگاه های دیگه چیکار میکنن. من رتبه ۲۲ کنکور دانشکاه در سال ۹۳ بودم. Practice makes perfect.
Good Luck.

ناراحت
مهر ۶, ۱۳۹۷ ۶:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  phd.in TEFL

دوست عزیز بنده به غیر از دانشگاه های دولتی و اونم چند دانشگاه جای دیگری برای مصاحبه نرفتم.عرضم این هست که واقعا این همه دانشگاه نباید دانشجو دکترا جذب کنه.اینکه خیلی از دانشگاه ها بدون ازمون دانشجوب دکترا میگیرند درست نیست

مارال
مهر ۶, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  ناراحت

شما هم اگه صلاحیت داری بدون آزمون شرکت کن .کل دانشگاه ها اعم از دولتی و ازاد بدون ازمون دانشجو میگیرن .

سپهر
مهر ۷, ۱۳۹۷ ۷:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  مارال

اصلا درست نیست به کسی که نمیشناسید بگید صلاحیت دارید یا ندارید.

phd.in TEFL
مهر ۶, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  ناراحت

البته همه جا یکسان نیست. دانشگاه ما فقط ۳ نفر دانشجوی دکترای زبان داشت.

الی
مهر ۷, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  ناراحت

ای بابا من فک کنم اطلاعاتتون اپدیت نیس… ازاد که دوساله به حداقل رسیده ظرفیتش مثل سراسری شده دیگه این اعتراضها واسه چیه!

ف
مهر ۶, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۴ ق٫ظ

همه نمیخوان استخدام بشن یا عضو هیئت علمی. وقتی این همه دانشجو تو مقطع کارشناسی ارشد و دکترا فارغ التحصیل می شن، چرا از علمشون استفاده نمیکنین؟ چرا از ایده ها و راهکارها و برنامه ها و طرحاشون برای پیشرفت و توسعه ی کشور و حل مشکلات استفاده نمی کنید؟ فقط به استخدام و هیئت علمی فکر میکنید؟ فکر میکنید همه هدفشون فقط همینه؟

هادی
مهر ۶, ۱۳۹۷ ۶:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  ف

افرین درسته …. همکارانم تا دیدن چند سال قبل ظرفیت قرار کاهش بدن کلا در رشته های مختلف رفتن مالزی و هند و استرالیاو ژاپن و الانم پست بالاتری گرفتن ….جلوی مردم نمیشه گرفت ظرفیت بیارن پائین میرن خارج کشور مدرک میگیرن ..هر کس شک داره بره مراکز مربوطه درخواست های ادامه تحصیل در خارج کشور ببینه

مریم
مهر ۶, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۷ ق٫ظ

سلام. بنده متوجه نشدم یعنی فقط کسانی که واجد شرایط هیئت علمی هستند رو جذب می کنند پس تکلیف افرادی که دنبال ارتقای تحصیلات خود و ارتقای سطح تخصصی کار خود هستند و هدف هیئت علمی شدن هم ندارند چی میشه. در ضمن اگر آمار جذب دانشجو دکتری پایین اومده در عوض پردیس ها زیاد شدند. موضوع بعدی اینه که تا فضای اشتغال مبتنی بر مدرک است این سیاست هم شکست خورده است.

...
مهر ۶, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۱ ق٫ظ

چرا فکری به میلیونها فارغ التحصیل کارشناسی ارشد نمیشه؟
اگه جذب دانشجوی ارشد سازماندهی میشد داوطلب دکترا هم اینقدر زیاد نبود
تازه بعد از سالها که پذیرش نامحدود دکترا انجام دادن تازه امسال نگران شدن
به ما که رسید آسمون تپید
رتبه های تک رقمی هم مردود شدند مهم نیست
تکمیل ظرفیت هم لعو شد
بنظرم وزارت علوم و سنجش به اعتراضها هم رسیدگی نمیکنند
چون هرچی مردودی بیشتر بهتر

آذر
مهر ۶, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۶ ق٫ظ

اینهمه زحمت بکش. بعد بهمون بگن سربار.

هادی
مهر ۶, ۱۳۹۷ ۶:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  آذر

اکثر دنیا رفتن به هر مقطعی اسونه هر کی بعدش زحمت کشید که معمولا میکشند تامین هم میشوند چون اینده هر کشور توسط بچه های ارشد و دکتری به جلو میره چرا هند با اون جمعیت بیکار تحصیل کرده نداره — خیلی بیشتر از اینا حتی بایست دانشجو جذب کنن. تولید علم و کار زیربنائی اینکه به بچه ها سرمایه تولید بدهند کارافرینی کنند مشکل شغل هم حل میشه برا دیگران با مقاطع کاردانی و کارشناسی …ایده هارو بچه های مقاطع بالاتر میدن حتما چیزی دارن که حاضرن با پول هم رشد کنند -بشرطی اجازه بدن هر کسی خودش مشخص کنه دوس داره درس بخونه یا بره سر کار …خودشون به هر نحو ممکن مدرک گرفتن به بقیه میگن شما مدرک دکتری میخواین چیکار … بهتر مافیای کنکور رو محو کنند. که تبلیغ میکنه از دبیرستان تا دکتری خخخخخخخ

سامان
مهر ۵, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۱ ب٫ظ

تازه تعهد خدمت رایگان هم ازمون میگیرن.

دکتر محمد
مهر ۵, ۱۳۹۷ ۱۰:۱۰ ب٫ظ

تازه به فارغ التحصیلان دکتری میگن *سربار*
خوب این همه دانشگاه رو خودتون ساختید… خودتون یکاریش کنید
عجب داستانی شده …..

آزیتا برنامه ریزی درسی
مهر ۶, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر محمد

موافقم؛
تازه چرا زمانیکه این همه شهریه های سنگین از دانشجوی دکتری میگیرن اون وقت چیزی نمیگن،
ولی وقتی دانشجو با پرداخت ۱۰۰ میلیون شهریه فارغ التحصیل میشه،تازه یادشون میفته که “سربار” هست؟؟

صبا
مهر ۶, ۱۳۹۷ ۱۲:۱۷ ب٫ظ

دقیقا

هادی
مهر ۶, ۱۳۹۷ ۶:۵۴ ب٫ظ

قرن ۲۱ عجیب دنبال محدودیت هستن یکی نیس بگه ای عقلا ؟ مثلا اگر تو یک رشته ۱۰ نفر ظرفیت تعیین کردین حالا نفر ۱۱ و ۱۲ و ۱۳ و ۱۴ چه بسا با یک یا دو تست جابجا شده رتبه اش یعنی سواد نداشته ؟ یا حالا یک مقاله کمتر بجای ۴ تا ۳ تا ارائه داده بایست دیگه گذاشتش کنار؟

هادی
مهر ۶, ۱۳۹۷ ۶:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر محمد

رفتارشون چی بگم ۱۰۰ رحمت به پت و مت