تصویب شیوه نامه پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه تربیت مدرس

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

در نشست شورای دانشگاه تربیت مدرس در 20 بهمن 93، شیوه نامه پذیرش برگزیدگان علمی در دکتری بدون آزمون به تصویب رسید.

به گزارش پی اچ دی تست ، در نشست شورای دانشگاه تربیت مدرس که در بیستم بهمن ماه 1393 باحضور معاونان و روسای دانشکده ها برگزار شد ، شیوه نامه پذیرش برگزیدگان علمی مقطع دکتری بدون آزمون مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب آرا رسید.

حجت الاسلام فلاح رفیع مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در ابتدا با بیان اینکه انقلاب اسلامی در آینده مبدا تحولات جهانی خواهد شد تصریح کرد: اینگونه به نظر می رسد که انقلاب اسلامی ایران در آینده مبدا تقسیم تاریخ باشد همانند انقلاب فرانسه، دوره رنسانس و…و بسیاری از تحولاتی که در جهان به وجود آمد تحت تاثیر انقلاب بود و مبارزات بسیاری از گذشته تاکنون با سرمشق از انقلاب اسلامی شکل گرفته است.
در ادامه دکتر محمد تقی احمدی در سخنانی در جلسه شورای دانشگاه ضمن تبریک ایام پیروزی انقلاب اسلامی تکامل اندیشه و رشد اعتماد به نفس در دانشگاهها را مدیون انقلاب اسلامی دانست و گفت: ما باید از این گوهر گرانبها که میراث امام راحل و خون شهداست به خوبی پاسداری کنیم.

سرپرست دانشگاه ضمن ابراز رضایت از برگزاری خوب و شرکت تعداد زیادی از دانش آموختگان در این جشن نسبت به سال گذشته از برگزار کنندگان این مراسم تشکر کرد.
در ادامه دکتر شجاع الساداتی، دکتر مومنی، دکتر ایرانمنش، دکتر غلامحسین زاده مطالبی را در زمینه برگزاری جشن دانش آموختگان دو بار در سال، پوشش خبری مراسم در صدا و سیما، ارتباط گروهها با دانش آموختگان و برگزاری جلسات با دانش آموختگان مطالبی را عنوان کردند.
در ادامه شیوه نامه پذیرش برگزیدگان علمی مقطع دکتری (پذیرش غیر آزمونی) ارائه شده از سوی معاون آموزشی مورد بررسی قرار گرفت.
دکتر جلالی در این باره اظهار داشت: پذیرش دانشجویان خوب و ورودی های قوی، بسیار حائز اهمیت است و این امر سبب می شود فارغ التحصیلان خوبی نیز داشته باشیم.
وی افزود: در این شیوه نامه بدون افراط و تفریط سعی شده است افرادی که شایستگی و لیاقت دارند بدون آزمون وارد دانشگاه شوند.
در ادامه دکتر هاشمی مدیر دفتر همکاریهای آموزشی و آزمون در خصوص آیین نامه جدید توضیحاتی را ارائه نمود.
وی گفت: بر اساس این آیین نامه به دانشگاه اختیار داده می شود که حداکثر از 20 درصد ظرفیت خود در این زمینه استفاده کند و حداکثر یک نفر در هر رشته علاوه بر ظرفیت اصلی آن رشته جذب نماید.
وی در خصوص نحوه محاسبه امتیازات آموزشی و پژوهشی و مصاحبه، همترازی نمرات آزمون های ملی و بین المللی زبان انگلیسی‌ و نحوه امتیازدهی مقالات براساس شیوه نامه اجرایی توضیحاتی را ارائه نمود.
در ادامه دکتر سیفی، دکتر خواجه، دکتر ریاحی، دکتر خداداد حسینی، دکتر شهبازی نیا، دکتر ارومیه ای، دکتر غلامحسین زاده، دکتر زواران و دکتر جلالی مطالبی را در خصوص این آیین نامه بیان کردند و شیوه نامه فوق با اکثریت آرا به تصویب شورای دانشگاه رسید.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکتری کامپیوتر
اسفند ۲۹, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۶ ق٫ظ

این شامل دانش آموختگان که کاردانی و کارشناسی بوده اند نیز شامل می شود؟

مهدی
اسفند ۲, ۱۳۹۳ ۹:۵۰ ق٫ظ

سلام.
مگه آیین نامه وزارت لازم الاجرا نیس؟
ینی هنوزم دانشگاه ها میتونن بر اساس تصویب آیین نامه داخلی دانشجو بگیرن؟