افزایش مبلغ وام ویژه دانشجویان دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از افزایش مبلغ و میزان پوشش وام ویژه دانشجویان دکتری در سال 1395 خبر داد .

مهندس ذوالفقار یزدان مهر در گفت‌وگو با ایسنا ، تاکید بر اینکه بودجه وزارت علوم در لایحه بودجه پیشنهادی سال 95 افزایش چندانی نداشته است، اظهار کرد: بودجه صندوق رفاه دانشجویان نسبت به بودجه دانشگاه‌ها افزایش بیشتری داشته است. در همین راستا ردیف جدیدی تحت عنوان وام ویژه دانشجویان دکتری به صندوق رفاه دانشجویان اختصاص داده شده است که طبق آن قرار است صندوق رفاه از بانک وام بگیرد و سود و کارمزد آن توسط دولت پرداخت شود تا دانشجویان بیشتری تحت پوشش وام ویژه دانشجویان دکتری قرار بگیرند.

وی در مورد مبلغ وام مذکور توضیح داد: مبلغ آن در سال 94 ماهانه 500 تا 600 هزار تومان بود اما در سال 95 و با توجه به ردیف بودجه در سال آینده، این مبلغ به 600 تا 700 هزار تومان افزایش می‌یابد. در واقع در سال تحصیلی آینده هم میزان وام افزایش می‌یابد و هم تعداد افراد تحت پوشش بیشتر می‌شود. زیرا هم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و هم دولت نسبت به صندوق رفاه دانشجویان نگاه ویژه‌تری داشته‌اند.

رییس صندوق رفاه دانشجویان در ادامه با اشاره به وام شهریه نیز اظهار کرد: سال گذشته هیچ مبلغی برای وام شهریه در نظر گرفته نشده بود اما در سال جاری 40 درصد به این وام تخصیص داده شد. البته این 40 درصد یا به عبارت دیگر 40 میلیارد تومان تخصیص، نتیجه نامه وزرای علوم و بهداشت به رییس جمهور بود. در این راستا وزرای بهداشت و علوم نامه دیگری به رییس‌جمهور ارسال کردند که احتمالا 40 میلیارد تومان دیگر برای وام شهریه به صندوق رفاه داده شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

5 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
به دکتر
بهمن ۷, ۱۳۹۴ ۳:۲۸ ق٫ظ

احسنت , موافقم.با هزینه های میلیونی براتی تز و رساله دکتری و هزینه های طول ترم ششصد هزار تومن چه دردی را چاره میکند؟

دکتر
بهمن ۶, ۱۳۹۴ ۹:۳۷ ب٫ظ

این مبلغ واقعا ناچیزه برای دانشجوی دکترایی که تمام وقته و جایی شاغل نیست….تو این سن و سال طرف ازدواج کرده و زندگیش چطوری بچرخه؟؟
من از مسوولین خواهش می کنم یکمی دیدشونو به این مقطع تغییر بدن….به خدا دانشجو دکترا چون پول نداره تزش تحت تاثیر قرار می گیره…واین یعنی ضربه به نظام آموزشی….نمثلا تو رشته ما باید طرف ۲۰ تا فاکتو.رو تست کنه من دیدم فقط ۳ تا رو تست کرده…خوب بدبخت پول نداره…مقالشم هیچ جا پذیرش نمیشه….
اساتیدم که انتظار دارن شما تمام وقت دانشگاه باشی…پس کی خرج زن و بچشو میکشه؟؟؟؟؟/

سیف
بهمن ۷, ۱۳۹۴ ۷:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

با نظر شما مخالفم، اصلا اینطور نیست

منم فیزیولوژی
بهمن ۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  سیف

چرا مخالفی بنده خدا داره درست میگه

دکتر
بهمن ۹, ۱۳۹۴ ۱:۴۷ ق٫ظ

به هر حال هستن کسایی که تو رفاهن….و خبر ندارن این بچه های دکترا تو خوابگاه ها چی می کشن….با هزار امید و آرزو با هزار بدبختی وارد این مقطع شدن و الان میبینن دوستشون از دانشگاهی بورس گرفته و همین مالزی که قبولش نداریم قراره بهش ماهیانه ۴۰۰۰ دلار پول بده …..ما غصه اینجور چیزا رو میخوریم دوست عزیز….
ما دردمون بی پولی نیست دردمون کمی توجه وارزش قایل شدن به این مقطعه….