موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

آغاز ثبت نام آزمون دکتری ۹۶

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان از امروز سه شنبه ۱۶ تا دوشنبه ۲۲ آذرماه فرصت خواهند داشت نسبت به ثبت نام در آزمون دکتری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی اقدام کنند.

به داوطلبان عزیز عمیقاً توصیه می کنیم جهت اطلاع از آخرین اخبار ثبت نام و برگزاری آزمون دکتری در کانال تخصصی دکتری عضو شوند… کلیک کنید… .

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این مطلب به تشریح جزئیات برگزاری آزمون دکتری نیمه‌متمرکز سال ۹۶ پرداخت و اظهار کرد: دفترچه راهنمای ثبت‌نام این آزمون امروز سه شنبه ۱۶ آذر همزمان با آغاز ثبت‌نام بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: داوطلبان لازم است پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌متمرکز ۹۶ در صورت واجدشرایط بودن در مهلت تعیین‌شده به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و نسبت به ثبت‌نام در تقاضانامه اینترنتی اقدام کنند.

دکتر توکلی تاکید کرد: براساس ضوابط هر داوطلب می‌تواند با توجه به علاقه فقط در یک کدرشته انتخابی متناسب با مدرک فارغ‌التحصیلی در آزمون دکتری ثبت‌نام کند.

به گفته مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور به علت اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام در آزمون ورودی دکتری ۹۶ به صورت اینترنتی انجام می‌گیرد بنابراین داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و پرداخت مبلغ ۵۵۰ هزار ریال به عنوان وجه ثبت‌نام برای شرکت در یک کدرشته امتحانی نسبت به خرید شماره سریال ثبت‌نام اقدام کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در نظر است اطلاعاتی در خصوص آزمون دکتری و مراحل مختلف ثبت‌نام و برگزاری این آزمون خدماتی از طریق پیامک کوتاه به داوطلبان ارائه شود، لذا داوطلبانی که تمایل به دریافت این خدمات دارند می‌توانند با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت ۵۰۰۰ ریال به عنوان هزینه استفاده از پیام کوتاه از این خدمات استفاده کنند.

دکتر توکلی خاطرنشان کرد: براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌متمرکز سال ۹۶ در هفت گروه آموزشی و برای ۲۴۲ کدرشته امتحانی روز جمعه ششم اسفندماه جاری در یک نوبت برگزار خواهد شد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: کارت شرکت در آزمون و برگه راهنمای مربوط نیز از روز سه‌شنبه سوم اسفندماه جاری بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد و لذا داوطلبان از تاریخ سوم تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۵ اسفند فرصت دارند با مراجعه به این سازمان نسبت به دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون و برگه راهنمای خود اقدام کنند.

وی تاکید کرد: سطح سوالات امتحانات اختصاصی حسب مورد در حد دانش و تجربیات فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد و در هر رشته مطابق فهرست برنامه‌های مصوب شورای عالی برنامه‌ریزی و با ضریب چهار، آزمون زبان و استعداد تحصیلی نیز با ضریب یک خواهد بود.

دکتر توکلی گفت: لازم به ذکر است اجرای مرحله اول آزمون متمرکز توسط سازمان سنجش آموزش کشور و تخصصی امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و سایر موارد توسط دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی محاسبه خواهد شد. همچنین پس از برگزاری آزمون، کارنامه شامل نمرات خام، ترازشده، نمره کل و سایر اطلاعات در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت تا داوطلبان مجاز به انتخاب‌رشته براساس این اطلاعات انتخاب‌رشته کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: براساس کدرشته‌محل‌های انتخابی معرفی اولیه داوطلبان به صورت چندبرابر ظرفیت و براساس نمره کل تراز نهایی آزمون و با توجه به سهمیه داوطلب صورت خواهد گرفت.

به گفته توکلی، براساس قانون سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی مصوب ۱۸ اسفند سال ۹۴ مجلس شورای اسلامی و مصوبات شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی، سنجش و پژوهش دانشجو در مقاطع دکتری و حسب هر یک از شیوه‌های آموزش- پژوهش و یا پژوهش‌محور انجام می‌گیرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در پذیرش دکتری ناپیوسته آموزش- پژوهش‌محور نمره آزمون متمرکز ۵۰ درصد، سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری ۲۰ درصد، مصاحبه علمی و سنجش عملی ۳۰ درصد است که نمره آزمون متمرکز توسط سازمان سنجش آموزش کشور و سایر موارد توسط دانشگاه‌ها اعلام می‌شود.

دکتر توکلی گفت: در دکتری ناپیوسته پژوهش‌محور نیز آزمون متمرکز توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود ۳۰ درصد سوابق تحصیلی، همچنین آموزش، پژوهش و فناوری ۲۰ درصد، مصاحبه علمی و سنجش عملی ۳۰ درصد و در نهایت تهیه طرح‌واره ۲۰ درصد خواهد بود که ۳۰ درصد نمره آزمون متمرکز توسط این سازمان و ۷۰ درصد نمره نیز در دانشگاه محاسبه می‌شود.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: نمره دانشگاه شامل سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و سنجش عملی، تهیه طرح‌واره (برای رشته‌های پژوهش‌محور) براساس شیوه‌نامه ابلاغی که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ارسال می‌گردد، صورت خواهد گرفت و دانشگاه‌ها برای کلیه افراد معرفی شده نمره‌ای با شیوه‌نامه مذکور تعیین و برای گزینش نهایی به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال می‌کند.

دکتر توکلی در پایان خاطرنشان کرد: پذیرش نهایی از بین داوطلبان معرفی شده به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی براساس نتیجه آزمون متمرکز و نمره اعلام شده از سوی دانشگاه‌ها و با توجه به سوابق آموزش، پژوهش و فناوری همچنین مصاحبه علمی، اولویت کدرشته‌محل‌های انتخابی و میزان ظرفیت اعلام شده صورت می‌گیرد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

103 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
منصوره
آذر ۲۰, ۱۳۹۵ ۸:۴۳ ب٫ظ

سلام،من فارغ التحصیل ارشد مهندسی شیمی گرایش hse هستم با توجه به اینکه گرایشم جدیده هنوز مطمئن نیستم در ایران دکترا گرایشم هست یا نه ،اگه بخوام دکترا شرکت کنم باید دکترا مهندسی شیمی شرکت کنم؟؟ این کد مربوط به دکترا رشته من میشه؟؟؟ممنون میشم راهنماییم کنید

سردرگم
آذر ۱۹, ۱۳۹۵ ۲:۱۳ ب٫ظ

دوستان تو رو خدا یکی جواب درست رو بده و اگر مطمعن نیستین حدسیات خودتون رو نگین که طرف رو سردرگم کنید.امسال ظاهرا دکترای ازمون سراسری و ازاد ادغام شده خب یعنی هزینه ثبت نام ازاد رو دیگه نباید پرداخت کنیم؟؟؟ یعنی همون ۶ اسفند یک ازمون میدیم هم برای سراسری و هم برای ازاد؟؟ یکی میگفت هزینه ازاد رو جدا باید پرداخت کنی و ۱۶۰ هزار تومنه و یکی هم میگفت فقط همین ۵۵ هزار تومن برای هر دوش هست!از هر کسی سوال میکنم درست جواب نمیده لطفا کسایی که اطلاع دقیق دارن جواب بدن خدا خیرتون بده.

اقتصاد
آذر ۱۹, ۱۳۹۵ ۲:۰۲ ق٫ظ

سلام میشه بگید من میخوام پردیس ها روهم بزنم باید چه کار کنم

ندا
آذر ۱۸, ۱۳۹۵ ۰:۴۲ ق٫ظ

سلام دوستان ببخشین آزمون اعلام شده مربوط به دانشگاه سراسری هستش یا آزاد یا ادغام شده؟ من سراسری میخوام ثبت نام کنم نه آزاد! لطفا جواب بدین

سودا
آذر ۱۷, ۱۳۹۵ ۶:۴۲ ب٫ظ

بچه ها ثبت نام کنکور دکترای آزاد روی سایت آزمون قرار گرفت. کنکور ها از هم جدا شدن.

مینا
آذر ۱۷, ۱۳۹۵ ۵:۱۲ ب٫ظ

باسلام
لطفا راهنمایی میفرمایید کد موسسه محل اخذ مدرک وکد رشته تحصیلی را از کجا پیدا کنیم
ممنون میشم

فرنوش
آذر ۱۷, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۵ ب٫ظ

لطفا همه دوستان پیگیری منن بلکه نتیجه بده

مه زاده
آذر ۱۷, ۱۳۹۵ ۹:۳۲ ق٫ظ

چرا نتایج تکمیل ظرفیت را اعلام نمی کنن خسته شدیم از بس به این سایت اون سایت سر زدیم

اخلاق
آذر ۱۷, ۱۳۹۵ ۸:۴۲ ق٫ظ

سلام خواهرم رشته الهیات گرایش اخلاقه الان برای دکترا نمیدونه کدام گروه ثبت نام کنه چون داخل زیرگروهها اسمی از اخلاق نیامده لطفا راهنمایی کنید. با تشکر

اخلاق
آذر ۱۷, ۱۳۹۵ ۸:۴۱ ق٫ظ

سلام بنظرشما اگه تکمیل ظرفیت پیام نور قبول بشم برم بهتره یا امسال دوباره بخونم ولی خدایی حوصله ندارم.
هزینه دکتری رشته علوم قرآن و حدیث در پیام نور چقدر میشه؟
راسته میگن هرکی دو مقطعش غیر دولتی باشه هیات علمی نمیشه؟
ممنون

salah
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۲ ب٫ظ

سلام دوستان منظور از دانشجویان شاغل به تحصیل در بندهای ج و د صفحه ۲ دفترچه (به شرح زیر) شاغل به تحصیل در کلیه دانشگاه ها است چون کلی گویی کرده و مشخص نیست آیا دانشجویان دکتری آزاد میتونن امسال برای قبولی در دانشگاه های دولتی در آزمون شرکت کنند یا خیر ممنون میشم راهنمایی کنید
ج) دانشجویان شاغل به تحصیل در مقطع دکتری تخصصی، مجاز به ثبت نام و شرکت مجدد در این آزمون نمیباشند.
د) هیچیک از پذیرفتهشدگان نهایی آزمون دکتری (D.Ph (سال ۱۳۹۵ حتی در صورت انصراف قطعی از تحصیل، حق ثبت نام و شرکت در این آزمون را ندارند.

وحید کنترلی
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۰ ب٫ظ

دوستان یه سوال با توجه به متن صادر شده توسط دانشگاه علم و صنعت به شرح زیر برای تکمیل ظرفیت,آیا این استنباط میشود که ترازها قرار است پایین نیاید و همان ترازهای قبلی گفته شده میباشد؟ قابل توجه داوطلبان تکمیل ظرفیت دکتری سال ۱۳۹۵ به اطلاع آن دسته از داوطلبان تکمیل ظرفیت دکتری که از طریق سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان چند برابر ظرفیت کد رشته های امتحانی آزمون سال ۱۳۹۵ به دانشگاه علم و صنعت ایران معرفی شده اند می رساند که جهت فرآیند بررسی پرونده و انجام مصاحبه، مدارک زیر مورد نیاز می باشد: لازم به ذکر است منحصرا داوطلبانی می توانند جهت ارزیابی تخصصی در هر کدرشته محل به این دانشگاه در خواست نمایند که با توجه به کارنامه مرحله اول (سنجش علمی) صادر شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور دارای حد نصاب در آن کد رشته محل می باشند. مدارک مورد نیاز جهت تحویل به دانشکده ۱- کلیه سوابق تحصیلی (آموزشی و پژوهشی) ۲- اصل و کپی مدرک کارشناسی (آن دسته از داوطلبان که فارغ التحصیل دوره کارشناسی ناپیوسته می باشند علاوه بر اصل مدرک کارشناسی ناپیوسته می بایست اصل مدرک کاردانی را نیز ارائه نمایند.) ۳- اصل و کپی مدرک کارشناسی ارشد (آن دسته از دانشجویان سال آخر که حداکثر تا تاریخ ۹۵/۶/۳۱ در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل خواهند شد، می بایست اصل گواهی تائید شده توسط دانشگاه محل تحصیل، مربوط به معدل واحدهای گذرانده تا تاریخ ۹۴/۱۱/۳۰ را همراه داشته و ارائه نمایند). ۳- دانشجویانی که دفاع از پایان‌نامه کارشناسی ارشد خود… ادامه نظر»

فرشته
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  وحید کنترلی

اینجا اصلا حرفی از تراز زده ایا؟گفته کارنامه ای که توسط سازمان داده میشود هنوز که کارنامه ای ندادن

بهار
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  وحید کنترلی

چنین استنباطی نمی شود

فرشته
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  وحید کنترلی

ببینید دوستان وقتی سازمان اعلام میکنه کلیه داوطلبین شرکت کننده در ازمون اعم از کسانی که دعوت به مصاحبه شده اند یا نشده اند خب مفهوم جمله این میتونه باشه ک کسایی ک دعوت به مصاحبه شده بودند اماپذیرفته نشده اندیعنی شرایط پذیرفته شدن توسط دانشگاها رو نداشتن خب میمونه کسایی ک دعوت نشده بودند حالا چکارکنیم برای این افرادمیاییم ترازو میاریم پایین تا اینام بتونن تو مصاحبه شرکت کنن و چه بسا شرایط قبولی رو داشته باشن این منطقی ترین نتیجه ای ک میشه گرفت شاهد مثال هم دانشگاه ارومیه.موفق باشید

علی
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۷ ب٫ظ

سلام برای مقطع تحصیلی ارشد کد برای دامپزشکی عمومی تعریف نشده فقط برای ارشد انگل دامپزشکی، باکتری، بهداشت و … تعریف شده کسی که دکتری عمومی خونده باید چه کدی رو بزنه؟

پوریا
آذر ۱۷, ۱۳۹۵ ۹:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  علی

سلام
آقا منم همین مشکل رو دارم
هر چقدر هم زنگ میزنم مشغول میزنه
شما به جایی رسیدین؟

مهشید
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۲ ب٫ظ

دوستان من ۶ مهر ۹۵ دفاع کردم اما مدرکمو نگرفتم هنوز حالا معدل و چیکار کنم :-))

فرشته
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهشید

منم ۶مهر۹۵دفاع کردم اما مدرکمو نگرفتم.اخرین معدلتون رو بزنید .البته اگر نمره پایانامتونو ثبت کرده باشی همون معدلو بزنید

بهار
آذر ۱۷, ۱۳۹۵ ۶:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  فرشته

حقیقتش امروز از طریق یکی از دوستان فهمیدم که ثبتش نکردن ولی خودم با نمره پایان نامه محاسبه کردم و میخام همونو بنویسم

علی
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهشید

تاریخ دفاع یعنی تاریخ فارق التحصیلی، معدل کل هم تو فایل شخصیتون ببین چنده.

م
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۰ ب٫ظ

با سلام به خدمت عزیزان من مهر۹۵دفاع کرده ام بعد از تسویه چون مشمول هستم فقط یک معرفی دادند برای نظام وظیفه که در آن نوشته شده است در تاریخ فلان در مهر ماه ۹۵با معدل فلان فارغ التحصیل شده است حتی ریز نمرات یا گواهی موقت را ندادند حالا اگر درکنکور قبول شدیم در مصاحبه از ما مدرک خواستند باید چکار کنیم در موقع ثبت نام به کنکورلازم است به مدرک خواهشمندم جواب دهید

محمد
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۹:۴۸ ب٫ظ

من الان دانشجوی دکتری دانشگاه ازاد هستم . میتونم برای کنکور دکتری سال ۹۶ شرکت کنم و درصورت قبولی در دانشگاه سراسری ادامه تحصیل دهم یا خیر؟ ممنون

...
آذر ۱۷, ۱۳۹۵ ۵:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

آره پرسیدم منعی نداره. ولی قبول شده های روزانه شبانه پردیس وغیر انتفاعی این اجازه رو ندارند.

taha
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۹:۰۷ ب٫ظ

با سلام
دوستان الان من ک ارشدم فنی خوندم
میتونم یه رشته علوم انسانی ک روبروش نوشته “برای همه رشته ها” شرکت کنم؟
و سوال دوم اگه جواب مثبته، این احتمال هست ک چون متجانس نیس توی مصاحبه رد کنن منو؟

آرزو
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۹:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  taha

بله رشته هایی که میگید شناورن ولی احتمال اینکه ردتونکنن تومصاحبه زیاده چون سابقه پژوهتیتون اصلا ربطی به رشته جدیدتون نخواهد داشت ومعدلتون هم در نظر گرفته نمیشه و مهمتر از همه اگر به دنبال هیات علمی شدن هستید تجانس رشته ارشد و دکترا بسیار مهمه

phd
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۸:۴۷ ب٫ظ

این طرح باید سه سال پیش اجرا میشد ، ولی بازهم خدا روشکر که بالاخره یه تصمیمی گرفتند.

sara
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۸:۳۸ ب٫ظ

سلام دوستان منظور از بندهای ۲۳.۲۴.۲۷.۲۸که مگه کدهارو از سایت سازمان استخراج کنید کجاست دقیق
لطفا راهنمایی کنید?

نرگس
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۸:۱۳ ب٫ظ

دوستان ب نظرتون واسه آزاد احتمال قبولی دارم توی این مدت باقیمونده؟ رشته ی من حقوقه و احساس میکنم دو درس استعداد و زبان عمومی خیلی ب زمان ببشتری نیاز داره ب همین دلیل خیلی امید ندارم واسه امسال

سجاد
آذر ۱۷, ۱۳۹۵ ۱:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  نرگس

صنعتی شریف هم دکتری توی سه ماه قبول میشن..چرا ازاد..زبان که باد پایه ای قوی باشی ولی استعداد دو هفته کافیه

علی
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۸:۰۵ ب٫ظ

خیلی جالبه. مصاحبه دانشگاه سهند ۲۱ آذر هستش و نتایج ۲۰م اعلام میشه… اونم شاید!

هادی
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۷:۳۰ ب٫ظ

باز یک عده بگن سراسری کیفیتش بهتره یعنی چه که با هر گرایش مشاوره و علوم تربیتی توی ارشد بشه دکتری بالینی شرکت کرد این فاجعه هست و ظلم به مردم و بچه های ارشد بالینی ….. در حالیکه دانشگاه ازاد فقط میگه ارشد با دکتری مدرک باید مشابه باشه این یعنی استاندارد

شاهین
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۷:۲۷ ب٫ظ

دوستان ادغام شده دیگه تموم .
چرا باور ندارید شما ؟!!!
البته اینجور هر کسی نمیتونه دکتر بشه و حداقل از کانال استعداد تحصیلی عبور کنه.
باید سه سال پیش این تصمیم گرفته میشد که دکتری به فنا نمیرفت.

مینا
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۷:۲۴ ب٫ظ

سلام دوستان
لطفاراهنمایی میفرمایید
من مرداد دفاع کردم ولی هنوز مدرکم آماده نشده .درقسمت تاریخ اخذ مدرک چه تاریخی بزنم

م
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۷:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

تاریخ دفاع

دکتر
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۷:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

سلام همون ۵ ٩۵ بزنید با موفقیت انشاالله.

الهام
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۷:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

همون تاریخ دفاع رو باید بزنید. مدرکتون به همون تاریخ ارائه میشه

رضا. عمران
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۶:۵۵ ب٫ظ

به سودا اصلا ایرادی نداره نگران نباشید

رضا. عمران
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۶:۵۳ ب٫ظ

دوستان کسی از ثبت نام بدون آزمون خبر داره ؟ هر سال با دفترچه با آزمون میومد ولی الان تو دفترچه شماره ۱ هیچ چیزی راجع به بدون آزمون نگفته .آیا دفترچه شماره ۲ هم به زودی میاد؟

ملیکا
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۷:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  رضا. عمران

اگه متوجه شدین منو هم در جریان بذارین، من دانشگاه آزاد میخوام شرکت کنم بدون آزمون.

سودا
آذر ۱۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  رضا. عمران

من زنگ زدم سازمان مرکزی ، گفتن ثبت نام بدون آزمون دکترا اسفند ماه یا فروردین ۹۶ میاد.

رضا. عمران
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۶:۵۱ ب٫ظ

به داوطلب .فقط در یک کد رشته میتونید شرکت کنید

ملیکا
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۶:۱۶ ب٫ظ

ببخشید راجع به استعدادهای درخشان چیزی نوشته نشده کسی میتونه راهنماییم کنه؟

فرشته
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۶:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  ملیکا

سلام استعداد درخشان رو شرایطش را دانشگاها اعلام میکنن از اسفند به بعد

فرشته
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۶:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  ملیکا

البته اکثریت دانشگاها فروردین به بعد اعلام میکنن و هر دانشگاهی شرایط خاص خودشو داره به نظرم رو ازمون سرمایه گذاری کنید بهتر استعداد درخشان خیلی سخت میگیرن

ملیکا
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۷:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  فرشته

ممنون از پاسختون، من دانشگاه آزاد هستم و با توجه به این که آزمون ها یکی شده مشکلی پیش نمیاد؟

فرشته
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  ملیکا

ازاد هستید بدون ازمون فقط ازاد میتونید برید نه دانشگاه دولتی چون فقط روزانه و شبانه پذیرش میکنن و تعدادی از دانشگاها هم پردیس ازاد رو به هیچ وجه قبول نمیکنن

داوطلب
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۶:۱۲ ب٫ظ

سلام
دوستان من می خوام برای سراسری تو یه کد رشته و برای آزاد تو یه کد رشته دیگه شرکت کنم . با این شرایط می تونم یا نه ؟
برای هر دو دانشگاه فقط یک کد رشته می شه ثبت نام کرد ؟

الهام
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۶:۰۶ ب٫ظ

با سلام خدمت دوستان ببخشید تکلیف دکتری بدون ازمون دانشگاه ازاد چی شد باید در کجا ثبت نام کنند لطفا پاسخ من رو بدید با سپاس

ملیکا
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۷:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  الهام

منم مثل شمام اگه متوجه شدین منو هم در جریان بذارین

نرگس
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۵:۲۸ ب٫ظ

ممنون دوست عزیز از راهنماییتون

داوطلب دکتری ازاد معماری
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۵:۱۳ ب٫ظ

سلام دوستان
حالا باید منابع دولتی بخونیم؟؟؟ ازمون عملی(اسکیس) چی شد؟؟؟

نرگس
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۵:۰۵ ب٫ظ

منظورم همون بند ٢٣ و ٢۴ دفترچه ست
خواهشاً یه نفر جواب بده

نرگس
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۵:۰۲ ب٫ظ

سلام دوستان ممنون میشم کسی راهنماییم کنه
واسه گرفتن کد رشته و محل تحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد باید از کجا بگیرم؟
ب کدوم قسمت سایت سازمان سنجش برم؟

م
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۵:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  نرگس

وارد قسمت ثبت نام که بشید جلوی هر کدوم از این بخش ها یه قسمتی هست بنام توضیحات بیشتر اونو بزنید کد ها رو براتون میاره

سودا
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۴:۱۴ ب٫ظ

بچه ها تو رو خدا یکی جواب منو بده، خواهش میکنم، من بهمن امسال دفاع از پایان نامه دارم. بهمن ماه ۹۵ فارغ التحصیل میشم. اگر تاریخ فارغ التحصیلی رو بزنم شهریور ۹۶ اشکال داره؟؟؟ آخه مطمئن نیستم بهمن میشه یا شهریور سال ۹۶!!!!

مهندس
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۵:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  سودا

اشکالی نداره

مهشید
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۵:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  سودا

از تاریخ دفاعت به بعد فارغ التحصیلی
انقدم هول نکن

سودا
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۶:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهشید

هول نیستم دوست عزیز، اضطراب دارم.وقتی یکسال تمام زندگیت بشه دکترا همین قد هول میشی.ممنون از پاسختون.

الهام
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۷:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  سودا

دانشگاه توی مدرک همون تاریخ دفاع رو می زنه

سودا
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۳:۳۷ ب٫ظ

بچه ها من توو قسمت سهمیه میزنم هیچکدام، ولی تو تایید نهایی واسم میزنه حضور در جبهه. چرا؟؟؟؟؟ چکار کنم؟؟؟

بهار
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۴:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  سودا

بخند عزیزم

مهسا
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۳:۳۶ ب٫ظ

ادغام بشه ته فاجعسست،مخصوصا واسه اونایی که میخوان دانشگاه آزاد بخونن….امیدوارم تصویب نشه

فرنوش
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۳:۱۴ ب٫ظ

اعلام نتایج دهه اول شهریور۹۶-جالبه نتایج رو سازمان سنجش اعلام میکه.نه اینکه دانشگاه آزاد خودش اعلام کنه

فرزانه
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۳:۰۵ ب٫ظ

سلام دوستان
این ۵۵هزار تومن هم واسه دولتی و هم آزاده؟ یا هزینه تون جداست؟
ممنون
موفق باشید

مری
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۳:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  فرزانه

برای هردو

فرزانه
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۷:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  مری

مرسی

aa
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۲:۳۷ ب٫ظ

درست شد خداروشکر

تارا
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۲:۳۵ ب٫ظ

چرا لینکشون خرابه واس ثبت نام؟؟؟؟

الهام
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۲:۳۴ ب٫ظ

لینک ثبت نام اشکال داره یا فقط من نمی تونم بازش کنم؟!

aa
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۲:۱۹ ب٫ظ

سایت خرابه که .

فروزش
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۲:۱۸ ب٫ظ

خیلی تصمیم به جا و درستی بود دانشجوی دکترا در دو مرحله بهمن و اسفند آزاد و سراسری امتحان دادن هم از بعد نیرو هم از بعد دو گانگی آزمون برای دانشجو وقت و زمان به صرفه تر و بهینه تر شده آرزوی موفقیت روزافزون برای تمامی عزیزان را از خدا خواستارم

سودا
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۲:۱۶ ب٫ظ

پس چرا سایت خرابه. همش ارور میده.نمیشه ثبت نام کرد

مهسا
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۱:۴۳ ب٫ظ

خدا را شکر میکنم که وزارت علوم در نهایت به این نتیجه رسید که آزمون ادغام شود و امیدوارم در خصوص میزان پذیرش دانشجو دکتری دانشگاه آزاد کنترل بیشتری انجام شود .

phd
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۱:۱۹ ب٫ظ

دفترچه ثبت نام اومد

کانی
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۱:۱۳ ب٫ظ

دفترچه اومد

M
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۷ ب٫ظ

سلام
کسایی که پارسال ثبت نام کردن، امسال باید دوباره ثبت نام کنن؟ یا مثل امتحان زبانها میریم تو پروفایل و فقط پول پرداخت میکنیم؟

ساجده
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  M

دوباره باید اسم بنویسی

مری
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۱:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  M

دوباره ثبت نام کنید.

اموزش زبان انگلیسی
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۳ ب٫ظ

بچه ها من ترم دوم ازاد بین الملل میخونم کسی میدونه من امسال میتونم شرکت کنم یا نه.و اینکه شرایطش چطور میشه یا اینکه اول باید انصراف بدم

دکتری مهندسی مکانیک ازاد
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۸ ق٫ظ

نباید ادغام می شد حالا کی حال داره بشینه تست های سنگین دانشگاه سراسری رو بزنه من که اصلا حسش ندارم اما بیکارم چیکار کنم مجبورم

ساجده
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۲ ق٫ظ

جواب تکمیل قطعا ۲۰ام میاد؟

شیمی فیزیک
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  ساجده

ساجده من زنگ زدم گفتن تا ۲۰ میاد

ساجده
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  شیمی فیزیک

مرسی گلم

دکتر اینده
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  ساجده

چیزی معلوم نیست ظاهرا تاریخش مشخص نیست
باید زنگ بزنیم سنجش بپرسیم

احمد
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۸ ق٫ظ

دوستان عزیز با آرامش و جدیت برای آزمون دکتری بخوانید و اطمینان داشته باشید با کمی مطالعه دانشگاه های دولتی پذیرش خواهید شد و کساتی که فکر می کنند به هیچ وجه در دولتی پذیرش نمی شوند بدانند که اگر ظرفیتهای آزاد به یک پنجم الان هم کاهش یابد شانس قبولی همچنان بالاست زیرا افراد کمی هستند که توانایی و در صورت توانایی تمایل به این همه هزینه را دارند

...
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۴:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

به نظر شما احمد آقا این حرف منطقی است همه بخونند سراسری قبول شند!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟ظرفیت های دولتی تا این حد زیاد شده !!!!!بعد هم به جز روزانه دوره های دیگه هم که مستلزم شهریه است.دانشگاه آزاد و سراسری خیلی وقته فرقی ندارند. اینم یکی شدن آزمون که اینقدر نگید امتحان ما سراسری ها سخت تر بود ال بود بل بود.

میثم
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۶ ق٫ظ

نوشته هر داوطلب می‌تواند با توجه به علاقه فقط در یک کدرشته انتخابی متناسب با مدرک فارغ‌التحصیلی در آزمون دکتری ثبت‌نام کند.

اگر آزمون آزاد و سراسری یکی شده باشه، دست دانشگاه آزاد برای انتخاب آزاد رشته توسط دانشجو بسته شده. ای کاش روزی برسد که همه بتوانند رویایشان را آزاد انتخاب کنند.

حمید
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۳ ق٫ظ

عالی

ص . منبع سرچ از خبرگزاری مهر
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۸ ق٫ظ

مشاور عالی سازمان سنجش خبر داد؛ آغاز ثبت نام کنکور دکتری ۹۶/ آزمون یکسان برای دولتی ها و آزاد آزمون ارشد پزشکی شناسهٔ خبر: ۳۸۴۲۱۳۷ – سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ – ۰۸:۴۲ حوزه و دانشگاه > آموزش عالی مشاور عالی سازمان سنجش گفت: ثبت نام در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۳۹۶ برای پذیرش در همه دانشگاهها از جمله دانشگاه آزاد اسلامی از امروز سه شنبه ۱۶ آذر آغاز می شود. دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ثبت نام در آزمون دکتری سال ۱۳۹۶ تا ۲۲ آذرماه ۹۵ ادامه دارد. وی افزود: آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۳۹۶ در روز جمعه ۶ اسفند ۹۵ در ۷ گروه آموزشی و ۲۴۲ کدرشته امتحانی برگزار می شود. توکلی خاطرنشان کرد: دفترچه شرایط و ضوابط ثبت نام آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۳۹۶ امروز بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد. وی یادآور شد: ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی: http://www.sanjesh.org انجام خواهد پذیرفت. مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: هر داوطلب ‌براساس ‌علاقه ‌فقط می‌تواند در یک کدرشته‌ امتحانی (بر اساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون)‌، ثبت‌نام‌ و در آزمون مربوط شرکت‌ کند. وی گفت: داوطلبان برای ثبت‌نام باید نسبت به پرداخت هزینه خرید کارت اعتباری ثبت‌نام (سریال ۱۲ رقمی) و دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام (دفترچه شماره ۱) اقدام کنند و فایل عکس اسکن شده داوطلب را بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای… ادامه نظر»

مرجان
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۰ ق٫ظ

توکلی در گفت‌وگو با فارس خبر داد

آغاز نام نویسی آزمون دکتری سال ۹۶ از امروز/ ادغام نام‌نویسی دانشگاه آزاد و سراسری
خبرگزاری فارس: آغاز نام نویسی آزمون دکتری سال ۹۶ از امروز/ ادغام نام‌نویسی دانشگاه آزاد و سراسری

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه نام نویسی آزمون دکتری سال ۹۶ از امروز آغاز می‌شود گفت: این نام نویسی برای پذیرش همه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد است.

حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: ثبت‌نام برای شرکت در آزمون دکتری نیمه‌متمرکز سال ۹۶ تمام دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد از امروز سه‌شنبه ۱۶ آذر ماه از طریق سایت سازمان سنجش آغاز می‌شود و روز دوشنبه ۲۲ آذرماه پایان می‌پذیرد.

وی افزود: دفترچه راهنمای ثبت‌نام نیز از امروز و پیش از آغاز ثبت‌نام بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

توکلی ادامه داد: داوطلبان باید دفترچه راهنما را کاملا مطالعه کرده و پس از آن فقط یک رشته را انتخاب کنند.

به گفته مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور؛ آزمون دکتری نیمه‌متمرکز سال ۹۶ در ۷ گروه آموزشی و برای ۲۴۲ کدرشته امتحانی در روز ششم اسفندماه برگزار می‌شود.

خسرو به احمد حواست جمع کن
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۷ ق٫ظ

احتمال برگزاری آزمون تحصیلات تکمیلی سال ۹۶ دانشگاه آزاد طبق سنوات گذشته عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در صورت عدم تصویب آیین نامه اجرایی توسط دولت، آزمون تحصیلات تکمیلی سال ۹۶ دانشگاه آزاد طبق سنوات گذشته برگزار می شود. هادی قوامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تصویب قانون سنجش و پذیرش در ۱۸ فروردین ۹۵ توسط مجلس شورای اسلامی، گفت:بر اساس این قانون مقرر شد که اجرای این قانون منوط به تدوین آیین نامه اجرایی و تصویب آن در هیئت وزیران ظرف مدت سه ماه بود، که حداکثر آیین نامه این قانون بر اساس ماده ۷ تا تیرماه تصویب بوده است. نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی، افزود:با توجه به اینکه آیین نامه اجرایی در هیئت وزیران تصویب نشده، دانشگاه آزاد می تواند طبق سنوات گذشته آزمون تحصیلات تکمیلی خود را برای پذیرش دانشجو در سال ۹۶ برگزار کند. وی ادامه داد دانشگاه آزاد مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی قانون مستقل پذیرش دانشجو از طریق داشته است و بر این اساس می تواند طبق سالیان گذشته مستقل آزمون برگزار کند. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، به عنوان قانونگذار از دولت خواسته می شود که به این بلاتکلیفی پاسخ دهد، تصریح کرد: پس از آنکه آیین نامه تصویب و اجرایی شد، دانشگاه آزاد بر اساس قانون جدید عمل می کند و سازمان سنجش در نامه ای به وزیر علوم اظهار کرده که منتظر تصویب آیین نامه اجرایی دکترای سال ۹۶ هستیم، همچنین وزیر علوم در نامه ای… ادامه نظر»

ص به خسرو به احمد حواست رو جمع کن
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۸ ق٫ظ

دوست عزیز شما هم اشتباه منو کردی اون خبر از قوامی مال دیروز بود از خبرگزاری خانه ملت… ولی خبر بعدی مال امروز هست… مگه نمی دونین هر روز قواین ما احتمال تغییر رو دارن من یکی دیگه خودم عادت کردم

خسرو
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۵ ق٫ظ

تصویب نشه دانشگاه ازاد مستقل ازمون برگزار میکند

احمد به ص
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۳ ق٫ظ

پاراگراف اول رو بخوان
: داوطلبان از امروز سه شنبه ۱۶ تا دوشنبه ۲۲ آذرماه فرصت خواهند داشت نسبت به ثبت نام در آزمون دکتری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی اقدام کنند.

ص به احمد
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  احمد به ص

خبر قبلی رو هم از قوامی از پی اچ دی تست خوندم خوندم ولی فکر کنم شما راست بگی

دانشجوی دکترای دانشگاه آزاد
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۳ ق٫ظ

من دکتری دانشگاه آزاد می خونم (ترم اول )تهران .
به نظر مبارک شما می تونم امسال شرکت کنم درکنکور ودولتی امتحان بدم ؟

اگه قبول بشم شرائط چجوریه باید خسارت بدیم .موافقتنامه لازم داره یا نه

احمد
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۹:۳۸ ق٫ظ

خوب شد بالاخره بر اساس گفته قبلی مسولین آزمون دکتری ادغام شد.

ص
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۹:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  احمد

چی چی رو خوب شد؟؟؟ هنوز هیچی معلوم نیست

رامین
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۹:۳۳ ق٫ظ

پس دیگه بریم دنبال کارمون

ص
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۹:۲۱ ق٫ظ

ادغام شد یانه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

جبری
آذر ۱۶, ۱۳۹۵ ۹:۱۷ ق٫ظ

سلام من امروزم پرسیدم باز گفتن تا ۲۰ ام!