انتشار اطلاعیه پذیرش دکتری استعداد درخشان 97 دانشگاه اراک

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

متقاضیان ثبت نام در فراخوان پذیرش دکتری استعدادهای درخشان سال 1397 دانشگاه اراک تا 25 اسفندماه فرصت دارند نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

به گزارش پی اچ دی تست، دانشگاه اراک براساس آیین نامه های مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به صورت بدون آزمون، در مقطع دکتری از میان دانشجویان و فارغ التحصیلان داخل و خارج دانشگاه اراک، برای سال تحصیلی ورودی مهرماه 97 طبق جزئیات ذکر شده در این فراخوان، در رشته های ذیل دانشجو میپذیرد.

رشته های مورد پذیرش دکتری بدون آزمون 97 دانشگاه اراک

شرایط لازم:

  1. معدل حداقل 16 در مقطع کارشناسی و حداقل 17 در مقطع کارشناسی ارشد بدون در نظر گرفتن نمرۀ پایان نامه
  2. بیش از دو سال از فارغ التحصیلی نگذشته باشد.
  3. کسب حداقل 60 امتیاز آموزشی پژوهشی در مصاحبۀ حضوری
  4. داشتن حداقل 7 امتیاز از مقالات علمی پژوهشی، ثبت اختراع و یا برگزیدۀ جشنواره های مختلف همانند خوارزمی و …
  5. نمرۀ پایان نامه حداقل 18/5
  6. حداکثر مدت تحصیل کارشناسی ارشد 5 ترم
  7. تنها فارغ التحصیلان و دانشجویان دانشگاه های سراسری می توانند در این فراخوان شرکت نمایند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام:

  1. تکمیل شدۀ فرم 1 به صورت تایپ شده و امضا شده
  2. پرینت از گزارش شمارۀ 4431 در سامانۀ گلستان در دو حالت نوع نامه = 0 و نوع نامه = 1 . این مورد تنها مختص دانشجویان محترم دانشگاه اراک می باشد. متقاضیان قبولی دکتری در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد گزارش های 4431 را تحویل نمایید. این گزارش ها را دانشجو امضا نموده و تحویل دهید. امضای معاون محترم آموزشی و تحصیلات تکمیلی ذیل گزارش نیاز نمی باشد.
  3. تکمیل شدۀ فرم 2 به صورت تایپ شده (مختص متقاضیان دانشگاه های سراسری غیر از دانشگاه اراک)
  4. ریز نمرات تحصیلی (فقط مختص دانشجویان خارج از دانشگاه اراک)
  5. یک قطعه عکس
  6. کپی کارت ملی
  7. پرداخت هزینۀ ثبت نام در درگاه پرداخت آنلاین دانشگاه واقع در سایت اینترنتی دانشگاه اراک (پایین سمت چپ) و یا آدرس مستقیم ( http://oma2.araku.ac.ir ) در شاخۀ دفتر استعدادهای درخشان زیر شاخۀ پذیرش بدون آزمون: مبلغ 300 هزار ریال برای متقاضیان دکتری. کد رهگیری در فرم شماره 1 ثبت نام قید گردد.
  8. مستندات مربوط به فعالیتهای شاخص آموزشی، پژوهشی و فرهنگی

مهلت ثبت نام:

25 اسفند ماه 96

نحوۀ ثبت نام:

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام را در یک کاور قرار داده و به صورت حضوری و یا پستی تحویل دفتر دانشجویان استعداد درخشان واقع در میدان بسیج (سردشت)، پردیس دانشگاه اراک، ساختمان دکتر قریب، طبقۀ اول نمایید.

نکات مهم:

  • پذیرش در رشته های تحصیلی مرتبط با رشتۀ اصلی، به تشخیص گروه آموزشی و تأیید شورای آموزشی دانشگاه امکان پذیر است.
  • بدون توجه به آنکه متقاضی در مقطع قبل روزانه و یا نوبت دوم بوده است، پس از پذیرش بدون آزمون در این فراخوان در هر مقطع به صورت روزانه ثبت نام خواهد شد.
  • کلیۀ متقاضیان میبایست حداکثر تا 97/06/31 فارغ التحصیل شوند.
  • وجه واریزی بابت بررسی پرونده میباشد و مسترد نخواهد شد.
  • ظرفیت پذیرش در رشته های مختلف، بستگی به ظرفیت پذیرش مجموع اعضای هیأت علمی در گرایش مربوطه دارد و برابر است با 20٪ ظرفیت پذیرش روزانه به صورت با آزمون مجموع اعضای هیأت علمی. بنابراین ارائۀ درخواست به معنای پذیرش قطعی نمیباشد. پیشنهاد میگردد به موازات فرآیند پذیرش بدون آزمون، در فرآیند با آزمون نیز نهایت تلاش خود را انجام دهید.
  • پذیرش از طرف دانشگاه، به معنای پذیرش قطعی نمیباشد و اسامی میبایست به تأیید سازمان سنجش برسد.
  • جهت هم تراز نمودن معدل دانشگاههای مختلف، دانشگاه اراک مخیر است از آیین نامۀ داخلی خود استفاده نماید.
ثبت‌نام
باخبرم کن!

4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
leadforce
اسفند ۱۹, ۱۳۹۶ ۶:۵۱ ق٫ظ

خب فرق این ۵ نسخه مختلف چیه؟

علی
اسفند ۱۴, ۱۳۹۶ ۸:۵۳ ب٫ظ

سلام بر داوطبان دکتری

۲۳۰ هزار نفر که آزمون دکتری شرکت کردن ، دانشگاه های دولتی از الان شروع کردن به پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در قالب های استعداد درخشان و غیره ،،، عملا قانون پذیزش و سنجش دانشجو در دکتری را توسط وزارت علوم خنثی کرده است ، سهمیه با آزمون کمتر از یک نفر برای هر گرایش خواهد بود،۲۳۰ هزار نفر در خواب زمستانی هستند

مهدی مهندسی مکانیک
اسفند ۱۵, ۱۳۹۶ ۱۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام. بستگی به دانشگاه ظرفیت پذیرش بدون آزمون متفاوته . دانشگاه هایی داریم که با وجود اعلام اولیه هیچ داوطلبی در هیچ رشته ای حائز شرایط نشده و عملا پذیرش بدون آزمون نداشتن. دانشگاه هایی در یک یا دو رشته در هر رشته یک نفر پذیرش کردن و بعضی دانشگاه ها که ماکزیمم در هر رشته ۳ نفر پذیرش شدن. روال سالهای گذشته که اینطور بوده‌.چون بالاخره سنجش بررسی نهایی مدارک رو انجام میده. و این قانون استعداد هم وجود داره. اما میشه در مورد نسبت پذیرش با آزمون و بدون آزمون یا افزایش یا کاهش ظرفیت دکترا بحث کرد. به نظر من البته این شیوه به عدالت نزدیک تره با اینکه اشکالات فراوانی داره. آزمون کتبی تستی با این وضعیت برای غربال داوطلبان دکترا به نظر من دور از منطق و انصاف و عدالته.حالا شاید سنجش یا نهادهای تصمیم ساز یا حتی داوطلبان با توجه به تعداد بالای داوطلبان با این روش موافق باشن.کما اینکه تا چهار سال پیش تشریحی بود و بحث تصحیح سلیقه ای مطرح شد که تغییر دادن. یا در مرحله مصاحبه که تبعیض وجود داره. در مورد تعداد بالای شرکت کننده آزمون دکترا هم عرض بنده در پست های مختلف این بود که دوستان زیادی صرفا با این جملات یا جملات مشابه که برای ارشد کار نیست پس بریم دکترا یا بیکاریم دکترا بخونیم شاید گشایشی حاصل شد پا در این مسیر میذارن.دوستی هم میگفت من پنج ساله تلاش میکنم بین هفت تا هشت ماه زمان میذارم ولی قبول نمیشم چون به شدت به دکترا… ادامه نظر»

مجید
اسفند ۲۰, ۱۳۹۶ ۱۰:۱۵ ب٫ظ

دمت گرم