موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

جزئیات نحوه طراحی سوالات اولین کنکور دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به برگزاری اولین آزمون دکتری نیمه متمرکز در 25 فروردین 90 گفت: سئوالات این آزمون به دو شیوه طراحی شده است و داوطلبان به دو شکل به سئوالات پاسخ می دهند. ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: پاسخ به سئوالات آزمون دکتری در دروس زبان انگلیسی و استعداد تحصیلی به صورت پاسخ کوتاه است و طبعاً در پاسخ کوتاه نمره منفی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: درس ریاضی برای گروه فنی و مهندسی و گروه علوم پایه نیز به صورت پاسخ کوتاه خواهد بود. اما در سایر رشته ها و سایر دروس سئوالات به صورت چهار گزینه ای خواهد بود و نمره منفی برای سئوالات چهار گزینه ای وجود دارد.

خدایی یادآور شد: آزمون در روز 25 فروردین ماه سال 90 برگزار می شود و بخش زبان و استعداد تحصیلی در صبح روز 25 فروردین و بخش دروس تخصصی در رشته های مختلف در بعدازظهر آن روز برگزار می شود.

وی درباره زمان توزیع کارت آزمون دکتری نیمه متمرکز گفت: کارت آزمون از روز 21 فروردین ماه سال 90 از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور قابل دسترسی است.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به افزایش قابل توجه حوزه های امتحانی در آزمون دکتری به مهر گفت: پیش از این تنها 8 حوزه امتحانی برای داوطلبان آزمون دکتری در نظر گرفته شده بود اما با توجه به ثبت نام تعداد زیادی از افراد در آزمون دکتری، جهت ارائه تسهیلات به داوطلبان حوزه های امتحانی افزایش یافت .

وی افزود: حوزه های امتحانی بر اساس محل اقامت افراد تعیین شده است و حوزه امتحانی هر داوطلب بر روی کارت آزمون وی درج شده است.

خدایی درباره تصحیح نواقص احتمالی کارت آزمون گفت: اطلاعات شناسنامه ای قابل تصحیح از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور است اما اطلاعاتی از جمله محل آزمون و اطلاعات آزمونی را در صورت نقص یا مشکل خاصی باید به باجه رفع نقص که برای این کار در زمان مشخص درنظر گرفته شده، مراجعه کنند.

به گزارش مهر، 131 هزار و 353 نفر در اولین آزمون نیمه متمرکز دکتری ثبت نام کرده اند . آزمون در روز پنجشنبه 25 فروردین سال 90 برگزار می شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها