موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

طراحان سوالات آزمون دکتری سراسری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

طراحان سوالات کنکور دکتری نیمه متمرکز در حاشیه برگزاری آزمون تشریح شدند.روند طراحی سئوالات آزمون نیمه متمرکز دکتری 90، افرادی که از وجودشان برای طراحی و انتخاب سئوالات آزمون استفاده شد و تعداد افرادی که برای طراحی سئوالات هر درس یا هر گرایش به کار گرفته شدند در حاشیه برگزاری اولین آزمون نیمه متمرکز دکتری اعلام شد.

سید جلال طباطبایی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره روند طراحی سئوالات آزمون نیمه متمرکز دکتری گفت: طراحی سئوالات آزمون نیمه متمرکز دکتری 90 از پائیز سال 89 آغاز شد به این ترتیب که با تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاهها مکاتبه کرده و از آنها خواستار طراحی سئوال شدیم.

معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور که در حاشیه برگزاری اولین آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 90 در حوزه آزمون دانشگاه صنعتی امیرکبیر با مهر گفتگو می کرد درباره مشارکت دانشگاهها در طراحی سئوالات این آزمون افزود: برای سازمان سنجش آموزش کشور بخصوص دانشگاههای مادر، معیار اصلی هستند. البته باید در طراحی سئوال از ظرفیت تمام استادها استفاده کنیم.

وی در تشریح جمع آوری و انتخاب سئوالات آزمون نیمه متمرکز دکتری گفت: از کلیه دانشگاهها خواستیم سئوالات را طرح و ارسال کنند. سپس گروه دیگری از میان سئوالات ارسال شده اقدام به انتخاب کرده سپس فرآیند انتخاب سئوال شروع شد.

طباطبایی افزود: اساتیدی که از نظر خود دانشگاه مورد تأیید هستند مرحله اول طراحی سئوالات را انجام دادند و پس از اینکه سئوالاتشان را به مرکز آزمون سازی سازمان سنجش آموزش کشور ارسال کردند مرحله Sorting (دسته بندی) آغاز شد.

وی گفت: طی مکاتبات جداگانه ای از تعدادی از اساتید از کل کشور خواسته شد از میان این سئوالات، تعداد مشخصی را انتخاب کنند. تعداد این اساتید برای رشته های مختلف فرق می کند اما حداقل برای هر گرایش 20 استاد دعوت شدند و برای هر درس هم حداقل 2 یا 3 استاد باید باشند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ray
بهمن ۲۲, ۱۳۹۷ ۹:۴۰ ب٫ظ

سوالات استعداد تحصیلى را چه کسانى طرح مى کنند؟ آیا اتفاق افتاده سوالات تکرارى باشه؟