موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

آغاز ثبت نام آزمون دکتری از 25 دیماه

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون اجرایی سازمان سنجش و آموزش کشور از آغاز ثبت نام و برگزاری دومین آزمون نیمه متمرکز دکتری تخصصی سال 91 خبر داد و گفت: ثبت نام این آزمون از 25 دی ماه 90 آغاز شده و تا دوم بهمن ماه 90 ادامه خواهد داشت.

 سید جلال طباطبایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: آزمون دکتری نیمه متمرکز 91 در فروردین ماه در دو نوبت صبح و بعدازظهر در روز 25 فروردین ماه برگزار می شود که از نظر محتوایی و برگزاری با آزمون سال 90 متفاوت خواهد بود.

وی گفت: تعداد رشته ها 108 رشته به 280 رشته افزایش یافته است و تعداد مواد امتحانی از 188 ماده امتحانی در سال 90 به 1505 مواد آزمونی رسیده است.

معاون سازمان سنجش اظهار داشت: مواد آزمونی از سه بخش عمده آزمون زبان انگلیسی، استعداد تحصیلی و دروس تخصصی تشکیل شده و دروس تخصصی شامل دروس دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می شود.

وی با اشاره به ضرایب دروس بخش تخصصی یادآور شد: ضرایب دروس در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 91  شامل ضریب زبان یک، ضریب استعداد تحصیلی یک، ضریب دروس مقطع کارشناسی دو و ضریب دروس مقطع کارشناسی ارشد سه است. همچنین استعداد تحصیلی برای گروه های عمده متفاوت خواهد بود.

معاون سازمان سنجش گفت: ثبت نام و خرید کارت اعتباری ثبت نام صرفاً به صورت اینترنتی بوده و پس از مهلت ثبت نام از 25 دی ماه تا 2 بهمن، استقرار اطلاعات ثبت نامی و مهلت ویرایش اطلاعات در دوره زمانی 10 تا 12 بهمن ماه 90 انجام می گیرد.

وی گفت: دریافت کارت شرکت در آزمون دکتری از 21 فروردین ماه 91 آغاز می شود و تا 24 فروردین ماه 91 ادامه دارد. همچنین پس از برگزاری آزمون در 25 فروردین ماه 91، نتایج اولیه در سوم خرداد ماه 91 اعلام می شود و داوطلبان در محدوده زمانی سوم تا هفتم خردادماه 91 باید انتخاب رشته خود را انجام دهند. داوطلب پس از مشاهده کارنامه می تواند انتخاب رشته کند.

طباطبایی افزود: داوطلبان حائز شرایط در اواخر خردادماه 91 به دانشگاه ها برای انجام مصاحبه معرفی می شوند و در نهایت تا 20 شهریورماه 91 نتایج نهایی اعلام خواهد شد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها