موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

پیشنهاد میزان تأثیر نمره کتبی در آزمون دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: پیشنهاد سازمان سنجش برای تاثیر نمره آزمون کتبی در کنکور نیمه متمرکز دکتری 91 در اختیار وزیر علوم، قرار دارد و تا پایان هفته تصمیم گیری در این زمینه به اطلاع داوطلبان آزمون دکتری خواهد رسید.

وی افزود: پیش از اینکه آزمون دکتری توسط دانشگاهها برگزار می شد، 70 درصد نمره به آزمون کتبی، 10 درصد نمره به معدل و 20 درصد نمره به آزمون شفاهی اختصاص داشت اما سازمان سنجش پیشنهاد داده است که وزن مصاحبه دانشگاه نسبت به آزمون کتبی 2 به 1 درنظر گرفته شود. به این معنی که نمره مرحله مصاحبه دانشگاه با ضریب 2 و نمره مرحله کتبی با ضریب یک درنظر گرفته شود.

رئیس سازمان سنجش گفت: این موضوع از سوی سازمان سنجش به وزارت علوم پیشنهاد شده است و امیدواریم تا پایان هفته نهایی شود. البته هر نوع تغییری در این زمینه تا قبل از آزمون به اطلاع داوطلبان می رسد. همچنین در آزمون دکتری سال 91، از این پس کارنامه منتشر می شود و افراد پس از دریافت کارنامه نسبت به نمره ای که اخذ کرده اند می توانند انتخاب رشته کنند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها