موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

افزایش دوره های دکتری پژوهش محور

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

در آینده نزدیک هشتاد درصد از ظرفیت دوره های دکتری سراسری را دوره های پژوهش محور تشکیل خواهند داد

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر ‘محمد مهدی‌نژاد نوری’ روز چهارشنبه در مراسم جشن آغاز دوره تحصیلات تکمیلی در دانشگاه علم و فرهنگ افزود : در دیدگاه اسلامی، علمی که تاثیرگذار نباشد هدر دادن زمان، امکانات و ظرفیت‌ها است و به همین دلیل وزارت علوم مبنای نظام آموزشی کشور را بر اساس پژوهش‌محور قرار داده است.

وی افزود : با شکل گیری آموزش عالی از 70 سال گذشته، متاسفانه شاهد کپی برداری ناقصی ازروش های آموزشی متداول در کشورهای پیشرفته در ایران بودیم.این کپی برداری ناقص موجب شده است که بخش صنعت و دانشگاه در کشور از یکدیگر جدا شوند.

معاون پژوهشی وزیر علوم خاطرنشان کرد : در کشورهای پیشرفته دانشگاه و صنعت در دو بستر مکمل یکدیگر شکل گرفتند و این در حالی است که در ایران دانشگاه و صنعت در دو بستر مختلف و جدا شکل گرفتند و ارتباط بسیار ضعیفی با یکدیگر برقرار کردند.

وی راه اندازی رشته های دکترای پژوهش محور را یکی از راه های ارتباط هرچه بیشتر صنعت و دانشگاه دانست.

مهدی نژاد نوری اظهار داشت: براساس آمار سال گذشته وزارت علوم، نیمی از جمعیت 4 میلیون و 200 هزار نفری دانشجویان کشور در رشته های علوم انسانی مشغول به تحصیل هستند که بیشترین فراوانی دانشجو در رشته حسابداری است.

وی یادآور شد : براساس آمار وزارت علوم تنها 30 درصد فارغ التحصیلان در کشور در رشته های مرتبط و تحصیلی خود مشغول به کار می شوند .

مهدی نژاد نوری گفت : در گذشته وزارت علوم خود را مسئول شغل دانشجویان نمی دانست و تنها وظیفه این وزارتخانه تامین اهداف آموزشی بود. در حالی که امروزه گسترش کارآفرینی از راه علم و فناوری نه یک انتخاب بلکه یک الزام است و برای تحقق این الزام باید تحول جدی در سطح دانشگاه های کشور ایجاد شود.

وی افزود : باید بیشترین سرمایه گذاری در سنین 20 تا 30 سال بر روی جوانان و دانشجویان کشور انجام شود و این قشر با انجام پژوهش های فناورمحور به سمت کارآفرینی مبتنی بر علم سوق داده شوند .

جشن آغاز دوره تحصیلی31 دانشجوی دکترای پژوهش محور امروز- چهارشنبه -در دانشگاه علم و فرهنگ و با حضورمعاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات وفناوری و مسئولان جهاد دانشگاهی برگزار شد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها