موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

افزایش چهارصد و هشتاد درصدی ظرفیت آزمون دکتری 91

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

مدیر کل گسترش آموزش عالی مدعی شد در کنکور دکتری 91 تعداد رشته محل ها 5 برابر خواهد شد. گرچه با توجه به وعده وعید های انجام نشده سازمان سنجش و وزارت علوم در موضوع آزمون دکتری نظیر برگزاری دو بار آزمون در سال ، تکمیل ظرفیت 5 هزار نفری و نظایر آن نمی توان توجه زیادی به این وعده مدیر کل گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم کرد ولی به هر حال این خبر می توان به عنوان خبری خوش و روحیه بخش به داوطلبان آزمون دکتری 91 به شمار آید.

سید ابوالفضل حسنی در این باره گفت : دفتر گسترش آموزش عالی به دانشگاههایی که دارای رشته های دکتری هستند مجوزهای جدیدی برای پذیرش دانشجو در سال تحصیلی آینده داده که میزان آن نسبت به سال تحصیلی جاری، رشد 480 درصدی نشان می دهد.

وی ادامه داد: اغلب مجوزهای جدید برای رشته های اولویت دار مقطع دکتری صادر شده و پذیرش دانشجو در آنها از مهرماه 91 آغاز خواهد شد.

حسنی افزایش ظرفیت دکتری دانشگاهها را در جهت پاسخگویی به نیازهای کشور و تقاضای داوطلبان عنوان کرد و گفت: در آزمون نیمه متمرکز دکتری گذشته بیش از 133 هزار نفر داوطلب شرکت کردند که با وجود دو مرحله پذیرش، به دلیل محدودیت های موجود حدود هشت تا 9 هزار نفر از آنها به دانشگاه راه یافتند.

وی به ثبت نام 173 هزار داوطلب برای شرکت در دومین آزمون دکتری نیمه متمرکز (فروردین 91) اشاره کرد و گفت: روند تقاضا برای ورود به دوره های تحصیلات تکمیلی در کشور رو به رشد است و چنانچه به این تقاضاها پاسخ مناسب داده نشود بسیاری از جوانان برای ادامه تحصیل روانه دیگر کشورها خواهند شد که بعضا از نظر کیفیت آموزشهای دانشگاهی نیز از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها