دکتری پژوهش محور سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دکتری 31 دانشجوی دکتری پژوهش محور پذیرش کرده است معاون توسعه فناوری سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران گفت: اولین دوره دکترای پژوهش محور در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران در سال تحصیلی 91 – 90 راه اندازی شد و براین اساس 31 دانشجو در این مقطع پذیرفته شدند .

‘ عبدالرضا صمیمی ‘ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: از مجموع 120 نفر معرفی شده مرحله تکمیل ظرفیت از سوی سازمان سنجش ، تعداد 31 نفر بعد از گذراندن مرحله مصاحبه اختصاصی برای نیمسال دوم سال تحصیلی 91 – 90 پذیرش شدند.

وی اظهار داشت: پذیرش دانشجویان دکترای پژوهش محور در رشته های شیمی، مهندسی شیمی، زیست شناسی، مکانیک، هوا فضا، مواد و متالوژی، مهندسی برق و مهندسی پزشکی بوده است که این دانشجویان در پژوهشکده های مختلف از جمله مواد و انرژی های نو ، برق و فناوری اطلاعات ، مکانیک ، فناوری های شیمیایی ، کشاورزی و زیست شناسی مشغول به تحصیل شدند .

صمیمی یادآور شد: سازمان پژوهش ها بعد از این سالانه پذیرش دانشجو در مقطع دکترای پژوهش محور خواهد داشت. برای پذیرش دانشجو در این مقطع تحصیلی تعداد پروژه هایی که به سازمان پژوهش ها و یا سازمان ها و نهادهای دیگر طرف قرار داد با این سازمان پیشنهاد می شود ، مدنظر است. بنابراین هر چه تعداد پروژه ها بیشتر باشد ، تعداد پذیرش دانشجو نیز بیشتر خواهد بود.

وی اظهارداشت: در واقع دکترای پژوهش محور یک نوع دکترای خاصی است که بر اساس درخواست صنایع و پروژه های تعریف شده شکل می گیرد.

صمیمی گفت: دوره تحصیل دکترای آموزش محور چهار سال است و بیشتر دروس تئوری است اما دکترای پژوهش محور سه سال و نیم است و بیشتر واحدهایی که دانشجویان می گذرانند ، پژوهشی و عملی است زیرا هدف تربیت متخصصانی است که پژوهش محور باشند .

ثبت‌نام
باخبرم کن!

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
معصومه رحیمی فومشی
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۲ ۱:۰۲ ب٫ظ

با سلام خدمت شما در دکترا پژوهش محور بدون کنکور دانشجو نمی پذیرید؟