موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

سرورالدین: مشکل عدم هماهنگی با دانشگاه ها را با تعامل حل می‌کنیم

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رییس سازمان سنجش درباره ناهماهنگی با برخی دانشگاهها در اعلام ظرفیت آزمون دکتری،گفت:طبق سنوات قبل ظرفیت‌ براساس اعلام دانشگاهها درسال قبل مشخص می‌شود،اگر دانشگاهی نیاز به تغییر ظرفیت دارد،باید به سازمان سنجش اعلام کند.

محمدحسین سرورالدین در گفت‌وگو با ایسنا ادامه داد: قرار نیست هرسال از هر دانشگاه سوال کنیم که ظرفیت شما چقدر است، انتظار داشتیم که دانشگاهها به موقع اطلاع می‌دادند که متأسفانه برخی از آنها پس از ثبت نام متقاضیان اعلام کردند، که این روند درستی نیست.

وی با تشریح این مساله تصریح کرد: سعی می‌کنیم با تعاملی که با دانشگاهها برقرار می‌کنیم این مشکل را برطرف کنیم و اگر امکان پذیر نبود، به نحو مقتضی اطلاع رسانی و جبران می‌کنیم.

 

تغییرات آزمون دکترا نسبت به سال گذشته

رییس سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه با تشریح برخی از تغییرات آزمون دکتری امسال با سال‌های گذشته، گفت: دومین آزمون دکتری با رقابت 178 هزار و 424 داوطلب در 285 کد رشته و 9 گروه آموزشی از صبح امروز جمعه 25 فروردین ماه در 32 شهرستان مختلف و 94 حوزه امتحانی در حال برگزاریست.

سرورالدین درخصوص تفاوت‌های آزمون سال 91 نسبت به آزمون سال گذشته، گفت: آزمون امسال برعکس آزمون سال گذشته که به صورت عمومی بود، به صورت تخصصی برگزار شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته ظرفیت اعلام شده سه برابر ظرفیت واقعی بود که دانشگاه‌ها گزینش نهایی را پس از مصاحبه از بین متقاضیان شرکت کننده انجام می‌دادند، اما امسال نمره‌ای که متقاضی در آزمون کسب می‌کند با ضریب یک و امتیازی که دانشگاه‌ها می‌دهند با ضریب دو جمع می‌شود و گزینش نهایی انجام می‌گیرد.

سرورالدین با بیان اینکه در آزمون سال گذشته انتخاب رشته همزمان با ثبت‌نام انجام می‌گرفت، گفت: امسال مانند آزمون کارشناسی ارشد پس از بررسی امتیازها و باتوجه به حداقل امتیازی که در نظر می‌گیریم افراد مجاز به انتخاب رشته را معرفی می‌کنیم.

رییس سازمان سنجش به ایسنا گفت: تعداد شرکت کنندگان در سال 91 نسبت به سال گذشته از 130 هزار نفر به 180 هزار نفر افزایش یافته است که این رشد بیش از 35 درصدی را نشان می دهد.

 

برگزاری آزمون مجدد دکتری در صورت نیاز

سرورالدین در خصوص برگزار نشدن آزمون دکترای دوم در سال گذشته به ایسنا گفت: پس از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر شد که به جای برگزاری آزمون دوم، ظرفیت دانشگاهها افزایش یابد.

وی با اشاره به ظرفیت پذیرش دکترای سال گذشته، اظهار کرد: سال گذشته 3 هزار نفر به ظرفیت پذیرش اضافه شد، به عبارت دیگر ظرفیت پذیرش به 8000 نفر رسید که بالغ بر 60 درصد افزایش ظرفیت بود.

 

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درخصوص برگزاری آزمون دیگر در سال جاری، گفت: سازمان سنجش آموزش کشور، مجری است و طبق آئین نامه در صورتی که دانشگاهها اعلام ظرفیت کنند، می‌تواند دو آزمونن دکتری در سال برگزار کند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها