موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

احتمال تجمیع آزمون های دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

احتمال می‌رود به زودی شاهد تجمیع آزمون‌ دکترای دانشگاه آزاد و دولتی باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، زمزمه‌های برگزاری متمرکز آزمون‌های دانشگاه آزاد و سازمان سنجش آموزش کشور از اسفند سال 1389 آغاز شد، در 25 اسفندماه سال 89 محمد حسین سرورالدین رئیس سازمان سنجش آموزش کشور آمادگی این سازمان را برای برگزاری متمرکز آزمون‌ها اعلام کرد.

وی گفت: در صورت ادغام مرکز آزمون دانشگاه آزاد در سازمان سنجش آموزش کشور این سازمان از نیروها و امکانات مرکز آزمون نیز استفاده می‌کند.

اما در 5 مرداد سال 1390 عباس طائب مشاور عالی وزیر علوم تأکید کرد که وزارت علوم هنوز برنامه‌ای برای تمرکز آزمون‌های سراسری دانشگاه‌ آزاد و دانشگاه‌های دولتی ندارد.

بالاخره پس از کشمکش‌های مختلف نخستین آزمونی که به صورت متمرکز برگزار خواهد شد را آزمون کاردانی به کارشناسی اعلام کردند و این در حالی است که رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد تأکید کرده است که فقط برگزاری آزمون با سازمان سنجش است و سایر مراحل گزینش دانشجو در دانشگاه آزاد با این دانشگاه است.

اما روی دیگر سکه نقشه جامع علمی کشور است، بر اساس راهبرد کلان شماره 6 نقشه جامع علمی کشور به منظور “انسجام بخشی و تقویت یکپارچگی در سیاستگذاری و نظارت و اعتبارسنجی در نظام آموزش عالی کشور” بایستی آموزش عالی نسبت به “استقرار نظام سنجش و پذیرش دانشجو در آموزش عالی کشور به منظور هماهنگی و انسجام بخشی در سطوح سیاستگذاری و نظارت و اجرا” اقدام کند.

به نظر می‌رسد اقدامات اخیر سازمان سنجش آموزش کشور در تجمیع آزمون‌های مقطع کارشناسی ناپیوسته در این راستا صورت پذیرفته باشد.

با توجه به قانون حذف کنکور و تعیین سال 93 برای حذف کنکور در مقطع کارشناسی، این احتمال می‌رود که به زودی شاهد تجمیع آزمون‌های مقطع کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه آزاد و دولتی باشیم.

مسئولان وزارت علوم و سازمان سنجش آموزش کشور و دانشگاه آزاد اعلام کرده‌اند با تجمیع آزمون‌های پذیرش دانشجو در آموزش عالی هزینه‌های برگزاری آزمون و هزینه‌های داوطلبان کاهش یافته و داوطلبان به دلیل یکسان سازی مواد امتحانی و منابع مطالعاتی آزمون مشکلات کمتری را برای شرکت در آزمون ورودی خواهند داشت.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها