ثبت نام دکتری بدون آزمون دکتری دانشگاه گیلان

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دانشگاه گیلان از بین داوطلبان ممتاز دانشجوی دکتری بدون آزمون می پذیرد.

به گزارش پی اچ دی تست ، دانشگاه گیلان بر اساس “آیین نامه ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر” مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (ابلاغیه 3536/21 مورخ 31/6/86) و “دستورالعمل اجرایی” مصوب شورای آموزشی (صورت جلسه مورخ.24/2/1391) دانشگاه گیلان از بین دانش آموختگان ممتاز دوره کارشناسی ارشد و مشمول این آکهی که تقاضای ایشان جهت بررسی و ارزیابی از تاریخ 16/03/91 الی 14/04/91 مستقیما به دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه رسیده باشد، در رشته های مندرج در لیست تعداد محدودی دانشجو پذیرش می نماید.

مشاهده لیست رشته های پذیرش بدون آزمون دانشگاه گیلان

 

لف) شرایط عمومی:

•1-     دارا بودن صلاحیت عمومی جهت ادامه تحصیل

•2-     نداشتن منع قانونی از ادامه تحصیل از لحاظ خدمت وظیفه عمومی برای داوطلبان مرد.

تبصره (1) : ارائه گواهی مبنی بر اتمام دوره خدمت تا پایان شهریورماه 91 برای داوطلبان در حال خدمت.

تبصره (2) : داشتن دفترچه آماده به خدمت برای مهرماه 91 به بعد.

ب) شرایط اختصاصی:

دانش آموختگان کارشناسی ارشد دانشگاههای دولتی داخل و یا معتبر خارج از کشور (مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) که از تاریخ دفاع از رساله ایشان حداکثر 2 سال گذشته و حداقل یکی از دو شرط زیر را دارا باشند، می توانند درخواست اخذ پذیرش و ادامه تحصیل در این دوره نمایند:

1- دانشجویان کارشناسی ارشد که کلیه واحدهای درسی خود (غیراز پایان نامه) را حداکثر در 3 ترم  و دوره کارشناسی ارشد خود را حداکثر در 5 ترم و با حداقل معدل 17 (بدون احتساب پایان نامه) و پایان نامه خود را با درجه عالی گذرانده باشند و دارای حداقل یک مقاله چاپ شده و یک مقاله پذیرش شده در مجلات علمی – پژوهشی نمایه شده معتبر ملی یا بین المللی باشند.

تبصره (1) : مقالات بایستی در راستای رشته تحصیلی دوره کارشناسی ارشد متقاضی بوده و از کار پژوهشی متقاضی در طول دوره کارشناسی ارشد ایشان، تهیه شده باشد. چنانچه مقاله مربوط به هر نوع فعالیت پژوهشی مستقل از تز در دوران کارشناسی ارشد باشد، لازم است مدرکی دال بر تایید آن از سوی مرکز سفارش دهنده پژوهش ارائه گردد.

تبصره (2) : مقاله چاپ شده به صورت Online در سایت مجله به عنوان چاپ شده محسوب می گردد.

2. دانشجویان نمونه کشوری در دوره کارشناسی ارشد با معرفی نامه معتبر از معاونت دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با حداقل معدل 17.

تبصره (1) : دانشجویان کارشناسی ارشد فعلی دانشگاهها باید گواهی مبنی بر فراغت از تحصیل تا پایان شهریور ماه سال 91 ارائه نمایند.

تبصره (2) : الویت استفاده از این آیین نامه در شرایط یکسان برای متقاضیانی است که دوره کارشناسی ارشد آنها هم رشته و گرایش با دوره دکترای مورد تقاضا باشد (تشخیص میزان همپوشانی بعهده گروه برگزار کننده دوره دکتری است).

تبصره (3):  داوطلبانی که در یکی از آزمون های زبان انگلیسی به شرح ذیل آمده است، شرکت نموده و حداقل نمره قبولی را احراز نمایند (حداقل نمره 50 درMSRT ، نمره 500 در TOLIMO، نمره 500 در TOFEL، نمره 50/5 در IELTS است) در شرایط یکسان در اولویت پذیرش خواهند بود.

تبصره (4) : پذیرش نهایی پس از تایید مدارک ارسالی داوطلبان، انجام مصاحبه علمی و رعایت مقرارت مربوط به پذیرش دانشجو انجام خواهد شد. لذا داشتن شرایط اولیه و تحویل مدارک، به منزله پذیرش قطعی تلقی نمی‌شود و هیچ‌گونه حقی برای متقاضی ایجاد نمی‌کند.

تبصره (5) :  تحصیل در دوره دکتری به صورت تمام وقت و تابع مقرارت حاکم بر سایر داتشجویان در دانشگاه گیلان است.

ج) نحوه ثبت نام:

داوطلبان می بایست کلیه مدارک لازم را حداکثر تا پایان وقت اداری 14/04/91 با پست پیشتاز به نشانی : “کیلومتر 6 جاده رشت به قزوین- مجتمع دانشگاه گیلان- سازمان مرکزی (ساختمان شماره 2) صندوق پستی 1159-41635 دفتر شورای هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه گیلان” ارسال نمایند و رسید پستی را نزد خود نگاه دارند. لطفاً بر روی پاکت عنوان “مربوط به پذیرش بدون آزمون دکتری ” نام رشته  و گرایش دوره دکتری ذکر شود. ارسال فایل الکترونیکی مدارک- بصورت فشرده ( zipیا winrar) شده با نام متقاضی ( FamilyName_PhDName.zip) با حجم حداکثر 2 مگابایت تا پایان وقت اداری 14/04/91 از طریق پست الکترونیک به آدرس octgu@guilan.ac.ir  الزامیست. کلیه فرم ها بصورت تایپ شده تکمیل و ارسال گردند.

د)مدارک مورد نیاز

۱-فرم تکمیل شده تقاضانامه ثبت نام آزمون (فرم شماره 1)

2- دو قطعه عکس ۴*۳ جدید با ذکر مشخصات در پشت آنها (یک قطعه عکس به فرم شماره 1 الصاق شود).

3- تصویر کارت ملی و تمام صفحات شناسنامه

4- اصل فیش واریزی به مبلغ چهارصد هزار ریال (000/400 ریال) بابت حق ثبت نام به حساب شماره (2177304401000) به نام تمرکز وجوه درآمدهای دانشگاه گیلان نزد سیبای بانک ملی شعبه مرکزی رشت.

5- تصویر گواهی کارشناسی و کارشناسی ارشد و ریز نمرات.
تبصره: برای دانشجویان نیمسال آخر دوره کارشناسی ارشد گواهی اشتغال به تحصیل و نیز تایید اتمام دوره مزبور تا پایان شهریور ۱۳۹۱                   (فرم شماره 2) از دانشگاه محل تحصیل. همچنین ارسال ریز نمرات واحدهای گذرانیده شده ضروت دارد.

6- تکمیل فرم درخواست متقاضیان پذیرش تحصیل در مقطع دکتری (فرم شماره 3)
7- تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت یا دفترچه آماده به خدمت معتبر برای داوطلبان مرد.
8- تصویر گواهی مربوط به احراز حداقل نمره مورد پذیرش دانشگاه در زبان انگلیسی (موضوع بند ب-3) برای دارندگان مدرک مورد نظر.
9- مدارک مربوط به دارا بودن شرایط لازم برای استفاده از آیین نامه (موضوع بند ب-1 و ب-2). کپی کامل از مقالات و یا گواهی دانشجوی نمونه کشوری در دوره کارشناسی ارشد.

تبصره : تعهد کتبی مبنی بر استفاده از سهمیه استعدادهای درخشان (موضوع بند ب -1 و ب-2 ) برای اولین بار.

10- توصیه نامه از استاد راهنما و یک استاد دیگر از دوره کارشناسی ارشد.

گروه آموزشی پذیرنده پس از بررسی و تایید مدارک علمی ارسالی از متقاضیان واجد شرایط این آیین نامه، مصاحبه به عمل آورده و نتایج را به دفتر شورای هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه ارسال می کند.
تبصره : به مدارک ناقص و یا دریافت شده پس از تاریخ ذکر شده ترتیب اثر داده نخواهد شد.

پس از بررسی اولیه مدارک در طی 2 هفته توسط دفتر شورای هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه، مدارک جهت ارزیابی به گروه آموزشی مربوطه ارسال می گردد. در هر گروه نسبت به سوابق تحصیلی، علمی و پژوهشی هریک از متقاضیان طی 3 هفته ارزیابی های کمی و کیفی صورت می گیرد. پس از انجام مصاحبه توسط گروه، نتیجه با در نظر گرفتن شرایط، ویژگیها و امتیازات از طریق دانشکده به دفتر شورای هدایت استعداد درخشان دانشگاه اعلام می گردد. بررسی نهایی در شورای هدایت استعدادهای درخشان و طی برگزاری جلسه مشترک با مدیران تحصیلات تکمیلی دانشگاه انجام می گیرد. دانشجویان ممتاز حائز شرایط تا پایان مرداد ماه به دفتر شورای هدایت استعداهای درخشان وزارت علوم معرفی می گردند. داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند در وقت اداری با دفتر شورای هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه با شماره تلفن های    7-6690274 0131  داخلی 2089 تماس حاصل نمایند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

9 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
م
خرداد ۱۳, ۱۳۹۳ ۱:۵۹ ب٫ظ

رشته های که میگیرند چرا دانلود نمیشه که بدونیمکدوم رشته رو میگیرند

ماهور
اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۰ ب٫ظ

بسیار سپاسگزارم. مدیریت محترم سایت همگی خسته نباشید

negar
شهریور ۳۰, ۱۳۹۱ ۱۲:۴۰ ب٫ظ

به عارف
سنجش اعلام کرده نتایج گیلان ۲۸ میاد؟

razy
تیر ۶, ۱۳۹۱ ۳:۴۱ ب٫ظ

فرم شماره ۱ و ۲ رو از کجا دانلود کنم؟؟؟؟؟

——–

از سایت دانشگاه.

zizi
خرداد ۳۱, ۱۳۹۱ ۱۰:۰۳ ق٫ظ

سلام ..چه رشته هایی میگیره؟

———

از لینک موجود در صفحه استفاده کنید.

رها
خرداد ۲۸, ۱۳۹۱ ۰:۵۲ ق٫ظ

سلام
آخه چرا اینقد هزینه ارسال اولیه مدارک بالاست. ۴۰هزار تومن فقط واسه ارسال؟! لااقل بگن دعوت میشیم یا نه بعد پول بگیرن!
پارسال هیچ وجهی از استعداد درخشان نگرفتن، حتی واسه مصاحبه

رضا
خرداد ۲۷, ۱۳۹۱ ۴:۴۵ ب٫ظ

سلام
فکر کنم جزو اولین کسانی باشم که خبر رو دیدم
نتایج پذیرش مصاحبه فردا اعلام میشه

عارف
خرداد ۲۷, ۱۳۹۱ ۴:۳۸ ب٫ظ

همین الان سازمان سنجش اعلام کرد فردا نتایج میاد

عارف
خرداد ۲۷, ۱۳۹۱ ۳:۲۷ ب٫ظ

سلام
ببخشید نه دانشگاه گیلان و نه شیراز دقیقا قید نکردند که در هر رشته جند نفر پذیرش دارند. شما اطلاع دقیقتری دارید؟

———

سلام
طبق آیین نامه ۲۰ درصد پذیرش با آزمون آنها ست و در مواردی که ظرفیت با آزمون کمتر از ۵ نفر است حداکثر یک نفر پذیرش دارند. برای مشاهده ظرفیت ها از منوی سمت راست سایت استفاده کنید و یا دفترچه شماره ۲ را دانلود نمایید.