موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

افزایش 300 درصدی شهریه دکتری شبانه دانشگاه تهران در انتظار تأیید هیأت امنا

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: افزایش 300 درصدی شهریه دوره شبانه دکتری دانشگاه تهران در انتظار تایید هیات امنا است.

سید مهدی قمصری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره افزایش 300 درصدی شهریه دوره نوبت دوم دکتری یعنی اخذ 45 میلیون تومان برای رشته های علوم انسانی، اخذ 55 میلیون تومان برای رشته های فنی مهندسی و علوم تجربی 55، گفت: این مبلغ هنوز نهایی نشده، منتظر تایید هیات امنای دانشگاه هستیم ولی دانشگاه تهران همین دو مبلغ را پیشنهاد داده است.

وی ادامه داد: این سقفی است که وزارت علوم براساس هزینه تمام شده دوره های نوبت دوم دکتری تعیین کرده است که باید مورد تایید هیات امنای هر دانشگاه قرار گیرد. دانشگاه تهران هم این مسیر را دنبال می کند.
معاون آموزشی دانشگاه تهران افزود: شهریه ای که دوره نوبت دوم دکتری تاکنون داشته شهریه ای بوده که برای بورسیه ها تعیین شده بود اخیرا با توجه به ابلاغ قانون پذیرش دانشجوی نوبت دوم دکتری به سایر دانشگاه‌ها سقف شهریه آن هم توسط وزارت علوم تعیین شد که باید به تایید هیات امنا برسد.
وی درباره اینکه اعلام شده دوره دکتری نوبت دوم دانشگاه تهران عملا حذف شده و پذیرش دانشجوی پولی جای آن را گرفته است، افزود: دوره دکتری نوبت دوم دانشگاه حذف نشده و در دفترچه سنجش هم آمده است و این سقفی است که وزارت علوم برای پذیرش دانشجویان دکتری تعیین کرده که باید به تایید هیات امنای هر دانشگاه برسد و هر دانشگاه تا این سقف اعلام شده عددی را تعیین خواهد کرد.
قمصری ادامه داد: داوطلبان نوبت دوم دکتری باید بدانند که شهریه ها افزایش یافته و همان مبلغی نخواهد بود که سال های گذشته دریافت می شد.
وی دلیل این امر را افزایش هزینه‌ها عنوان کرد و گفت: آموزش هزینه دارد که یا باید از بودجه دولتی تامین شود و یا اینکه متقاضی تحصیل خود بپردازد.
قمصری افزود: دانشگاه‌ها می‌توانند براساس مجوز وزارت علوم تا 50 درصد دانشجو خود را به صورت نوبت دوم پذیرش کنند و شهریه مصوب دریافت کنند.
وی بابیان اینکه چرخ دانشگاه هم باید بچرخد، افزود: دلیل ثابت بودن شهریه این دوره در سال های گذشته که حدود 16 یا 21 میلیون تومان برای هر دانشجو تمام می شد این بود که  پذیرش دانشجوی دکتری در دوره شبانه در دانشگاه‌های دیگر چندان مرسوم نبود و تنها شهریه مصوب، شهریه ای بود که برای بورسیه های سازمان ها مصوب شده بود بنابراین دانشگاه تهران آن را ملاک قرار داده و طبق آن شهریه دریافت می کرد اما از امسال چون دانشگاه های دیگر هم دانشجوی نوبت دوم دکتری پذیرش می کنند شهریه آن هم براساس سقفی خواهد بود که توسط وزارت علوم تعیین شده است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها