افزایش شهریه دوره دکتری تخصصی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

مدیر کل وزارت علوم : سقف هزینه‌های تعیین شده برای دوره‌های دکتری نوبت دوم، یک هشتم هزینه دوره‌های دکتری در خارج از کشور است.

دکتر نادری مدیر کل دفتر آموزش‌های آزاد وزارت علوم در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید شهریه موسسات و دانشگاههای غیرانتفاعی در مقطع کاردانی و کارشناسی و همچنین دوره‌های شبانه دانشگاههای روزانه در مقطع کارشناسی ارشد 15 درصد افزایش خواهد داشت و سقف شهریه دکتری دانشگاه‌ها نیز 45 تا 55 میلیون تومان برآورد شده است.

وی با اشاره به افزایش حداکثر 15 درصدی شهریه دانشگاهها و موسسات غیرانتفاعی و غیردولتی در سال تحصیلی جدید تحصیلی و با بیان اینکه این افزایش شهریه مریوط به مقاطع کاردانی و کارشناسی و برای دانشجویان ورودی جدید و قدیم اعمال می‌شود، اظهارکرد: همچنین افزایش حدکثر 15 درصدی، هم در شهریه ثابت و هم متغیر دانشجویان درنظر گرفته شده است.

افزایش 15 درصدی شهریه دوره‌های شبانه

همچنین دکتر حسنی، مدیر کل دفتر گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با ایسنا، از افزایش 15 درصدی شهریه دوره‌های شبانه دانشگاه‌های روزانه در مقطع کارشناسی ارشد خبر داد و گفت: افزایش یا عدم افزایش شهریه دانشگاههای آزاد و پیام نور نیز به زودی اعلام خواهد شد.

سقف شهریه نوبت دکتری 45 تا 55 میلیون تومان

مدیر کل دفتر گسترش وزارت علوم ، سقف شهریه نوبت دکتری را 45 تا 55 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: بر این اساس شهریه رشته‌های علوم انسانی (نظری) 45 و مابقی رشته‌ها تا 55 تومان است.

وی دلیل افزایش حدود 300 درصدی شهریه دوره‌های نوبت دوم دکتری را نسبت به سال گذشته، افزایش هزینه‌های تمام شده برای دوره دکتری دانست و به ایسنا گفت: البته در سال گذشته شهریه دکتری ویژه مربیان بین 50 تا 55 میلیون بود.

حسنی خاطر نشان کرد: ‌به دانشگاه‌ها اعلام شده است که با تصویب هیات امنا تا سقف 55 میلیون تومان می‌توانند بر اساس برآورد هزینه تمام شده برای دوره‌های روزانه دکتری هزینه دوره دکتری نوبت دوم خود را تعیین کنند.

به گفته وی، سقف هزینه‌های تعیین شده برای دوره‌های دکتری نوبت دوم، یک هشتم هزینه دوره‌های دکتری در خارج از کشور است. به عنوان نمونه هزینه‌ای که برای دانشجویان دوره دکتری در خارج از کشور محاسبه می‌شود با توجه به هزینه دلار، 400 میلیون می‌باشد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ی
خرداد ۱۱, ۱۳۹۶ ۱۱:۲۱ ق٫ظ

با سلام.کسی میدونه فرق شهریه دانشگاه پیام نور با دوره شبانه چقده

سیما
مهر ۲۳, ۱۳۹۳ ۹:۱۹ ق٫ظ

لطفا اگر هزینه دکترا را با خارج مقایسه می فرمائید . اعتبار دانشگاههای داخل و خارج و امکا ن کارکردن با مدرک داخل و خارج رانیز مقایسه بفرمائید.

فرنوش
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۴ ۸:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  سیما

دقیقا سیما جان. گل گفتی عزیزم
خجالتم نمیکشن مقایسه میکنن