موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

معاون آموزشی دانشگاه تهران از امکان سه برابر شدن شهریه شبانه خبر داد

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون آموزشی دانشگاه تهران با تایید افزایش سقف شهریه نوبت دوم دکتری دانشگاه، گفت: بر اساس اعلام در دفترچه‌ سازمان سنجش سقف شهریه دوره دکتری برای رشته‌های علوم انسانی 45 میلیون تومان و فنی مهندسی و علوم تجربی 55 میلیون تومان تعیین شده است.

دکتر سید مهدی قمصری در گفت‌وگو با ایسنا، تعیین شهریه‌ دوره‌های شبانه دکتری را بر اساس تصویب هیات امنای دانشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: سقف این شهریه بر اساس رشته مربوطه بین 45 تا 55 میلیون تومان تعیین شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه تهران به اندازه یک سوم ظرفیت دانشجویان دکتری خود، دانشجوی نوبت دوم پذیرش می‌کند، اظهار کرد: هزینه دوره دکتری شبانه سال گذشته بین 16 تا 21 درصد بوده است.

به گزارش ایسنا، این رقم تعیین شده افزایشی حدود 300 درصدی شهریه را نشان می‌دهد.

قمصری در خصوص دلیل بالاتر بودن هزینه مرحله مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه تهران نسبت به سایر دانشگاه‌ها، گفت: با توجه به اینکه داوطلبانی که به دانشگاه تهران معرفی شوند بیشتر از دانشگاه‌های دیگر است بنابراین انرژی بیشتری در دانشگاه‌ درگیر و هزینه می‌شود و در مواردی هزینه حق‌الزحمه مصاحبه‌ها حتی از طریق دانشگاه نیز تامین نمی‌شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها