موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

عدم افزایش ظرفیت دوره دکتری دانشگاه صنعتی شریف در سال جاری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس دانشگاه صنعتی شریف در مورد ظرفیت پذیرش دانشجو در دوره دکترا گفت: جذب دانشجو در دوره دکترا معمولاً حدود 150 نفر در سال است و نسبت به سال گذشته افزایش ظرفیت نداشتیم.

رضا روستاآزاد رئیس دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه مصاحبه‌های پذیرش دوره دکترا به پایان رسیده است، در مورد ظرفیت پذیرش دانشجو در دوره دکترا گفت: جذب دانشجو در دوره دکترا معمولاً حدود 150 نفر در سال است و نسبت به سال گذشته افزایش ظرفیت نداشتیم.

روستا آزاد در مورد دلیل عدم افزایش ظرفیت در دوره‌های دکترا اظهار داشت: امکانات، اساتید، فضای آزمایشگاهی دانشگاه و همچنین بودجه‌های اختصاص یافته به دانشگاه افزایش نداشته است.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اینکه وزارت علوم، ظرفیت سه برابر دانشگاه‌ها را در پذیرش دوره دکترا اعلام کرده بود، تشریح کرد: این افزایش ظرفیت بیشتر در حوزه علوم انسانی است، که آزمایشگاه و تجهیزات خاصی نمی‌خواهد.

وی افزود: در حوزه علوم انسانی افزایش ظرفیت به این صورت است که قبلاً یک استاد دو دانشجو را می‌گرفت و بعد از افزایش ظرفیت سه دانشجو را می‌گیرد.

روستا آزاد در مورد گلوگاه پذیرش دانشجو در حوزه‌های فنی و مهندسی تشریح کرد: در حوزه‌های فنی و مهندسی گلوگاه بیشتر امکانات است زیرا اگر امکانات زیادی وجود داشته باشد، استاد می‌تواند دانشجوی دکترای بیشتری را بگیرد.

رئیس دانشگاه صنعتی‌شریف در مورد مشکلات دانشگاه برای افزایش ظرفیت در دوره دکترا به فضای کم این دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: از این رو فضای آزمایشگاهی دانشگاه بسیار کم است.

وی افزود: امکانات مادی دانشگاه شریف کم است؛ تا جایی که یکی از اساتید دانشگاه باید به آمریکا برود و چند وسیله آزمایشگاهی با خود به ایران بیاورد و در نهایت نیز در آمریکا محکوم شود.

روستا آزاد در مورد راهکارهایی برای افزایش ظرفیت در دانشگاه‌ متبوع خود، گفت: ما سعی داریم تا از طریق ارتباط با صنعت، اساتید بتوانند منابع مالی و امکانات بیشتری داشته باشند و خودشان با استفاده از امکانات تدارکاتی، تجهیزاتی را بگیرند و از این طریق دانشجویان خود را افزایش دهند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها