موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

نسبت دانشجویان دکتری به کل دانشجویان مناسب نیست

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

کامران دانشجو ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری نسبت به داوطلبان در دنیا را یک نفر در مقابل شش نفر و در کشور یک نفر در مقابل پانزده نفر دانست که این نسبت دانشجویان دکتری به کل دانشجویان کشور مناسب نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس، کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه 715 شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد آزمون نیمه متمرکز دکتری که در سال جاری برگزار شد گفت: از روند کار حمایت می‌کنیم و تلاش‌مان بر این است تا هر سال نحوه برگزاری این آزمون را ارتقا دهیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در دنیا ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری نسبت به داوطلبان یک نفر در مقابل شش نفر است، ولی در کشور ما این رقم با احتساب دانشگاه آزاد اسلامی یک نفر در مقابل پانزده نفر است.

عضو ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در پایان نیز گفت: در بعضی کشورها مانند کانادا یک استاد دانشگاه سرپرستی 30 دانشجو را در مقطع دکتری به‌عهده می‌گیرد، که این آمار در کشور ما مناسب نیست.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها