پذیرش بدون آزمون نخبگان در دوره دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دانش آموختگان نخبه کارشناسی ارشد به صورت مازاد بر سهمیه دانشگاه و بدون آزمون دکتری در قالب بورس به دانشگاهها معرفی می شوند.

قائم مقام رئیس بنیاد ملی نخبگان از ابلاغ مصوبه ” راهکارهای بهبود وضعیت نخبگان و استعدادهای برتر” از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به بنیاد خبر داد و گفت: بر این اساس دانش آموختگان نخبه کارشناسی ارشد به صورت مازاد بر سهمیه دانشگاه و بدون آزمون دکتری در قالب بورس به دانشگاهها معرفی می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر سعید سهراب پور با بیان اینکه مصوبه راهکارهای بهبود وضعیت نخبگان و استعدادهای برتر در 8 ردیف در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد، افزود: با تصویب این مصوبه در شورا از سوی رئیس جمهور برای اجرا به بنیاد ملی نخبگان و وزارتخانه های علوم و بهداشت ابلاغ شد.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به جزئیات این مصوبه خاطر نشان کرد: بنیاد ملی نخبگان تعدادی از دانش آموختگان کارشناسی ارشد که در بنیاد دارای پرونده هستند را به صورت مازاد بر سهمیه دانشگاه و بدون آزمون دکتری در قالب بورس به دانشگاهها معرفی می کند و دانشگاهها نیز از حمایت بنیاد بهره مند می شوند.
سهراب پور با تاکید بر اینکه بر این اساس دانشگاههایی که نخبگان را به صورت بورسیه در مقطع دکتری می پذیرند، هیچ تعهدی در قبال استخدام آنان ندارند، یادآور شد: جذب نخبگان به عنوان هیئت علمی در دانشگاهها بر اساس مصوبه مذکور در دبیرخانه جذب نخبگان ( ذیل هیئت عالی جذب) مستقر در بنیاد انجام می شود و نخبگان با تایید علمی بنیاد و تایید صلاحیت عمومی توسط هیئت مرکزی جذب به دانشگاهها و پژوهشگاهها معرفی می شوند.
ثبت‌نام
باخبرم کن!

9 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کیا
اسفند ۸, ۱۳۹۱ ۷:۳۲ ق٫ظ

با سلام

فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد خارج از کشور هم همچین شانسی دارن؟

سلام
می بایست در بنیاد نخبگان عضو باشید.

مریم
مرداد ۱, ۱۳۹۱ ۱۰:۲۰ ب٫ظ

با سلام. من فارغ التحصیل رشته معماری (رتبه ۱ از ۸۸ تا تاریخ ۴/۹۱زمان فراغت از تحصیل) دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز هستم. راهنمایی کنید چطور می تونم از دکتری بدون ازمون استفاده کنم؟ می تونم عضو بنیاد نخبگان باشم؟ چطور؟

نازنین
تیر ۹, ۱۳۹۱ ۳:۲۷ ب٫ظ

با سلام به مدیر محترم سایت
مرسی
یعنی در کل میخوام بدونم نخبگان امسال انتخاب شدن
یا نه؟
اینو میخوام بدونم
مرسی
مرسی
مرسی

——–

سلام
طی تماسی که در زمان اعلام همان خبر قبلی با بنیاد داشتیم گفتند که برای مهر ۹۱ اسامی انتخاب شده اند.

نازنین
تیر ۹, ۱۳۹۱ ۲:۱۵ ب٫ظ

با سلام تو این سایت در تاریخ ۲۲ اسفند نوشتید به گزارش خبرنگار مهر، از جمله شرایط پذیرش این بورس این است که واجدین شرایط باید تا شهریورماه آینده فارغ التحصیل شوند. دریافت مقرری تحصیلی بنیاد و اعطای بسته حمایتی به دانشگاه پذیرنده نخبگان برای شهریه و خرید تجهیزات پژوهشی از مهمترین تسهیلات بنیاد ملی نخبگان برای این دسته از افراد است. زمان آغاز به تحصیل در مقطع دکتری این افراد مهرماه سال اعلام شده است. دکتر نسرین سلطانخواه- معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به تسهیلات بورس دکتری استعدادهای برتر خاطر نشان کرد: با اعلام فراخوان بورس سطح دکتری برای استعدادهای برتر و ثبت نام واجدین شرایط، تعدادی از این نخبگان برای ادامه تحصیل در دوره دکتری انتخاب شدند. وی با بیان اینکه در مهرماه سال ۹۱ تعداد ۱۰۰ نفر برای ادامه تحصیل در دوره دکتری انتخاب شدند، یادآور شد: پذیرفته شدگان بدون گذراندن آزمون متمرکز در سطح دکتری در دانشگاه های داخل ادامه تحصیل خواهند داد. سلطانخواه با بیان اینکه اسامی این دسته از پذیرفته شدگان اعلام خواهد شد، ادامه داد: در حال حاضر در مرحله بررسی صلاحیتها هستیم که نتایج آن به محض آماده شدن اعلام می شود. معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به نحوه پذیرش این دسته از نخبگان، توضیح داد: دانشگاه ها علاوه بر اینکه دانشجویان عادی خود را در دوره دکتری پذیرش می کنند، ظرفیت اضافه ای را به عنوان بورس نخبگان و استعدادهای برتر با توافق وزارتخانه های علوم و بهداشت و بنیاد ملی نخبگان در نظر خواهند… ادامه نظر»

مرجان
تیر ۷, ۱۳۹۱ ۶:۲۰ ب٫ظ

سلام ایا کسب رتبه علمی و بزوهشی در اموزش و برورش
مورد قبوله یا فقط باید دانشگاه باشه؟

مهتاب
تیر ۶, ۱۳۹۱ ۷:۲۷ ب٫ظ

سلام دوستان
جالبه که خدمتتون عرض کنم امرزو زنگ زدم دانشگاه شهید بهشتی که ببینم مصاحبه دکتری بدون آزمون کی هست میگن آره اسمتون هست امرزوم مصاحبه است میگم جرا به من خبر ندادید میگن برا گوشیت پیغام گذاشتیم میگم گوشی من پیغام گیر نداره رو چه حسابی این حرف رو میزنید مگن خوب حالا خودتو برسون حالا من کجام اصفهانم، نیم ساعت بعد بهم زنگ زدن که ما با خودتون صحبت کردیم میگم من روحمم خبر نداره، خلاصه گفتن مدیر گروه گفته یه آدم بی توجهی مثال شما نمیخواد بیاد مصاحبه!!!!!!!!!
اونوقت که تو آزمایشگاه کار جدید انجام میدادیم و مقاله مینویشتیم به اسم استاد بی توجه نبودیم حالا که خودشون گند زدن شدیم بی توجه!!!!!!!!!!!!!
خدایا به داد ما برس.

نازنین
تیر ۶, ۱۳۹۱ ۲:۰۰ ب٫ظ

سلام آدرس دقیق سایت و میشه لطف کنید

———-

سلام
بنیاد ملی نخبگان
را در گوگل سرچ کنید.

امیر
تیر ۶, ۱۳۹۱ ۱:۲۵ ب٫ظ

سلام
چه شرایطی باید باشه تا کسی نخبه معرفی بشه؟

———

سلام
به سایت بنیاد ملی نخبگان مراجعه نمایید. با تشکر

محسن
تیر ۶, ۱۳۹۱ ۹:۲۳ ق٫ظ

سلام
چطوری میشه توی این دوره شرکت کرد؟ خودشون گزینش میکنن؟

———

سلام
بله. باید با بنیاد ملی نخبگان تماس بگیرید.