عدم حذف شرط الزام ارتباط رشته ارشد برای دکترا در گروه علوم انسانی و هنر

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

شرط الزام ارتباط رشته مقطع کارشناسی ارشد برای ورود به دوره دکترا در گروه‌های علوم انسانی و هنر حذف نمی‌شود.

سعید قدیمی مدیرکل برنامه‌ریزی آموزش عالی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه شرط الزام ارتباط رشته کارشناسی ارشد برای گروه‌های فنی و مهندسی و علوم پایه حذف شده است، افزود: با توجه به نظرات کمیته‌های تخصصی گروه‌های علوم انسانی و هنر شرط الزام ارتباط رشته کارشناسی ارشد برای ورود به دوره دکترا در گروه‌های علوم انسانی و هنر حذف نمی‌شود و وزارت علوم در حال حاضر در این زمینه برنامه‌ای ندارد.

به گفته وی کمیته‌های تخصصی حوزه علوم انسانی در وزارت علوم معتقدند دانشجویی که قصد تحصیل در مقطع دکترای گروه‌های علوم انسانی و هنر را دارند، باید دانسته‌ها و دروس مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد آنها به عنوان مکمل و متمم آموزشی برای مقطع دکترا به حساب آید.

مدیرکل برنامه‌ریزی آموزش عالی خاطرنشان کرد: محتویات رشته‌های مختلف فنی و مهندسی و علوم پایه ارتباط بیشتری با یکدیگر دارند و کمیته تخصصی این حوزه معتقد است که مصاحبه برای ورود به مقطع دکترا نوعی غربالگری است و اگر فردی رشته کارشناسی ارشد آن با رشته دکتری وی متناسب نباشد، میزان اطلاعات از رشته مورد نظر این فرد در مقطع دکترا در مصاحبه برای ورود به این مقطع مشخص می‌شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیلوفر
مهر ۱۷, ۱۳۹۶ ۳:۲۲ ب٫ظ

سلام
وقتتون بخیر
یعنی با مدرک کارشناسی ارشد علوم اجتماعی نمیتونیم دکتری روانشناسی امتحان بدیم؟

نادیا
اسفند ۱۳, ۱۳۹۳ ۹:۰۷ ب٫ظ

این خیلی چیزی مسخره ای چون مباحث هنر و انسانی خیلی به هم نزدیک هستش مخصوصا در رشتیه مثل هنرهای نمایشی و ادبیات اگه قرار باشه باید از هنر به انسانی و بالعکس این موضوع باشه و نه علوم پایه به مهندسی

keramat
مرداد ۲۷, ۱۳۹۲ ۱۲:۲۵ ب٫ظ

سلام خسته نباشید؛

با این توضیحات آیا فردی که در رشته های علوم انسانی تحصیل کرده برای دکتری می تواند به گروه های مهندسی وارد شود؟ در دوره های نیمه متمرکز چطور؟

با تشکر

سلام
بله می توانید.