موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

احتمال برگزاری آزمون مجزا برای دکتری پژوهش محور

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

آیین نامه برگزاری آزمون دکتری پژوهش محور ( ویژه کد رشته های پژوهش محور دکتری ) آماده تصویب است.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با اشاره به تدوین آیین نامه برگزاری آزمون مجزا برای داوطلبان دکتری پژوهش محور، گفت: دانشجویان دکتری پژوهش بر این باورند که آزمون فعلی دکتری برای آنان مناسب نیست و از این کنکور استقبال نمی کنند.

محمد مهدی نژاد نوری در گفتگو با خبرنگار مهر، اضافه کرد: آیین نامه پذیرش دانشجوی دکتری پژوهش محور از طریق آزمون، در انتظار تایید و امضای وزیر علوم است.

وی با بیان اینکه در دوره های پژوهش محور تاکید بر مهارت است، ادامه داد: تعریف و قدرت حل مسئله از مهمترین مهارتهایی است که یک دانشجوی دکتر پژوهش محور باید داشته باشد.

به گفته معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، در پذیرش به شیوه جدید دانشجوی دکتری پژوهش محور گام نخست این خواهد بود که مهارتهای عملی این دانشجویان در زمینه های مورد علاقه فعالیتشان، با بررسی پرونده و سوابق محرز شود.

این مقام مسئول در وزارت علوم ادامه داد: فعلاً پیشنهاد شده ابتدا از متقاضیان مصاحبه با روشی که اعلام شد به عمل آید بعد آزمون برگزار شود که این موضوع هم اکنون در حال بررسی است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم خاطرنشان کرد در حالت عادی هم دانشجوی دکتری پژوهش محور از طریق آزمون دکتری در حال پذیرش است اما داوطلبان پژوهش محور این روش سنجش را مناسب نمی دانند و از آن استقبالی نمی کنند.

مهدی نژاد ابراز امیدواری کرد که این شیوه جدید پذیرش دانشجو در بهمن ماه سال جاری برای دانشجویانی که در حوزه های پژوهش محور قدرت حل مسئله دارند، اجرایی شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها