موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

تخصصی تر شدن آزمون دکتری 92

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

به گزارش خبرنگار مهر،‌ کامران دانشجو امروز در حاشیه همایش روسای دانشگاههای کشور در پاسخ به پرسش مهر در خصوص تغییر وزن آزمون دکتری 92 و کاهش اعتراضات داوطلبان این آزمون،‌ اظهار داشت: 50 – 50 شدن آزمون دکتری 92 خواست داوطلبان کنکور دکتری است و اعمال این وزن در کنکور دکتری که 18 اسفندماه امسال برگزار خواهد شد، قطعی است.

وی تاکید کرد که تغییر این وزن هیچ مشکلی برای داوطلبان دکتری سال 92 ایجاد نمی کند و حتی 75 درصد داوطلبان تاکید داشتند که این تغییر وزن صورت گیرد زیرا دانشگاهها به گفته داوطلبان در مصاحبه دکتری دانشجویان خود را پذیرش می کردند و یا به قدری به داوطلبان نمره مصاحبه را کم می دادند که داوطلب امکان قبولی نداشته باشد.

به گفته وزیر علوم،‌ آزمون دکتری 92 تخصصی تر برگزار خواهد شد که این اقدام به علت افزایش وزن آزمون کتبی صورت می گیرد.

وی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص مشکلات ارزی دانشجویان بورسیه گفت: تمام دانشجویان بورسیه کاردانی و کارشناسی می توانند به داخل کشور برگردند و در مقاطع تحصیلات تکمیلی هم دانشجویان ایرانی می توانند به واحدهای بین الملل دانشگاههای هم تراز با دانشگاههای خارج از کشور که در آن تحصیل می کنند،‌ برگردند.

وزیر علوم در ادامه در خصوص تجمیع دانشگاههای کوچک اظهار داشت: در مرحله نخست دانشگاههای غیردولتی را ترغیب کردیم که با هم تجمیع شوند که در کیفیت این دانشگاهها و کاهش هزینه ها تاثیر زیادی دارد. همه دانشگاههای بزرگ و مادر می توانند پردیس اقماری داشته باشند و از تاسیس این پردیسها در سایر شهرها با برند دانشگاه مادر استقبال خواهیم کرد.

دانشجو در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در خصوص پذیرش خارج از آزمون دانشجوی دکتری توسط برخی دانشگاهها، تصریح کرد: مدرک این دانشجویان بی اعتبار و با دانشگاههای خاطی برخورد می شود.

این مقام مسئول در پاسخ به پرسش مهر در خصوص قطع دسترسی به منابع علمی توسط دانشگاهها به علت مسائل ارزی موجود در کشور اظهار داشت: باید در دانشگاه خود را با واقعیتها تنظیم کنیم، با این حال تلاش می کنیم کمترین مسئله برای دانشگاهها به وجود آید.

دانشجو تاکید کرد: به دنبال ایجاد شبکه مشترکی برای دانشگاهها هستیم تا از منابع علمی یکدیگر به صورت مشترک استفاده کنند و در این زمینه تلاش خواهیم کرد در عرصه علمی و پژوهشی مشکلی برای دانشگاهها ایجاد نشود.

 

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها